مقاله خبر وتبلیغات درامد زایی

مقاله خبر وتبلیغات درامد زایی


لباسی که غواصان را در برابر کوسه‌ها نامرئی می‌کند

دانشمندان استرالیایی لباس شنای ضدکوسه طراحی کرده‌اند که غواصان را با مخفی‌کردن بدن‌هایشان در دریا نامرئی می‌کند یا این توهم را در کوسه‌ها پدید می‌آورد که این افراد موجوداتی سمی هستند.

دانشمندان استرالیایی لباس شنای ضدکوسه طراحی کرده‌اند که غواصان را با مخفی‌کردن بدن‌هایشان در دریا نامرئی می‌کند یا این توهم را در کوسه‌ها پدید می‌آورد که این افراد موجوداتی سمی هستند.

به گزارش پرشین وی به نقل از ایسنا ، تیمی از محققان دانشگاه وسترن استرالیا با همکاری طراحانی از شرکت «سیستم‌های کاهش خطر کوسه» (SAMS) این لباس‌ها را تولید کرده‌اند.

کوسه‌ها الگوی آبی لباس موسوم به Elude را نمی‌بینند زیرا این آبزیان کوررنگ هستند؛ این در حالی است که خطوط موجود بر روی لباس دیگری به نام Diverter رنگ‌های ماهی سمی را جهت هشدار به کوسه‌ها تقلید می‌کنند.

دانشمندان جدیدا دریافته‌اند کوسه‌ها کوررنگ هستند و با وجود این که این حیوانات به قوه بویایی‌شان وابسته‌اند، در فاز نهایی و مرگبار حمله‌شان به شدت به قوه بصری‌ متکی‌اند.

الگوی لباس Elude از رنگ‌بندی و شکل‌بندی استفاده می‌کند که دیدن آن برای کوسه دشوار بوده و با رنگ‌های پس‌زمینه ترکیب می‌شود.

ترکیب رنگ‌های متضاد و انواع و اندازه‌های مختلف اشکال، اثر مطلوب را در اعماق‌ و فواصل متعدد تضمین می‌کند.

به گفته مقامات شرکت طراح، در حالی که کوسه‌ای ممکن است شخصی را در آب حس کند یا بو بکشد، کمتر محتمل است که در صورت عدم دیدن، به وی حمله کند.

دانشمندان SAMS و دانشگاه وسترن همچنین لباسی را تولید کرده‌اند که Diverter نام دارد و کوسه‌ها را می‌ترساند.

این لباس دارای خطوط سفیدرنگ است که بر روی پوست تعدادی از حیوانات و ماهی‌های سمی مشاهده می‌شود و برای ایجاد این توهم در کوسه طراحی شده که غواص خطرناک است. طراحان همچنین استیکرهای تخته موج‌سواری مطابق با آن را طراحی کرده‌اند.

به گفته SAMS، شواهد نشان می‌دهد که یک الگوی خط‌دار به عنوان بازدارنده یا دافع کوسه‌ها عمل می‌کند و این که رنگ‌های بسیار خاص، اشکال و ابعاد به همراه یکدیگر دارای اثر ماگزیمم هستند.

دانشمندان به طیف‌ انعکاسی یا ویژگی‌های منعکس‌کننده نوری رنگ‌های مختلف که در اعماق مختلف آب تغییر می‌کنند، علاقه فراوانی دارند.

با مختل‌کردن حس بینایی کوسه‌ها، حمله آن‌ها می‌تواند منحرف شده یا دست کم به تعویق بیفتد و این امر امکان فرار را برای غواص فراهم می‌کند.

تیم علمی تحقیقات فراوانی را برای مطالعه چگونگی دیدن و شکارکردن کوسه‌ها در زیر آب انجام دادند.

پروفسور شاون کولین و پروفسور ناتان هارت از دانشگاه وسترن، از تکنیک‌های زیست‌مولکولی برای مطالعه ژن‌های مسئول کدبندی رنگدانه‌های بصری شبکیه متعلق به گونه‌هایی خاص از کوسه‌های بزرگ استفاده کردند.

هدف آن‌ها ایزوله‌کردن اثری است که رنگ‌ها و اشکال خاص بر روی سیستم‌های حسی کوسه‌ها دارند.

این محققان با استفاده از نرم‌افزار تحقیقاتی متخصص، میدان‌های نوری متعددی را برای تعیین قدرت حل‌وفصل فضایی، حساسیت طیفی و توانایی جمع‌آوری نوری سیستم بصری کوسه مدلبندی کردند.

یافته‌های آن‌ها به طراحی یک سطح الگوبندی‌شده منجر شد که برای کوسه‌ها یا غیرقابل‌تشخیص یا خطرناک به نظر می‌رسد.


 لباسی که غواصان را در برابر کوسه‌ها نامرئی می‌کند

یک شنبه 30 تير 1392برچسب:نامرئی,

|
 
عذرخواهی مدیر مجله بخارا پس از توهین به زنان چادری

مجله بخارا به مدیریت علی دهباشی، در آخرین شماره‌ خود و در قالب انتشار شعری از منصور اوجی به زنان چادری توهین کرد.

سایت انقلاب نیوز نوشت: مجله بخارا به مدیریت علی دهباشی، در آخرین شماره‌ خود و در قالب انتشار شعری از منصور اوجی به زنان چادری توهین کرد.

در این شعر، زنان چادری به استهزاء به کلاغ تشبیه شده‌اند. با توجه به تماسهایی که با معاونت مطبوعات وزارت ارشاد گرفته و از آنها برخورد فوری و قاطع با مدیر مسئول این نشریه (علی دهباشی) به صورت جدی مطالبه شد، وی طی نامه ای از بانوان محترم معتقد و باورمند به ارزشهای اسلامی عذرخواهی کرده است.

 

متن نامه:

«به نام خدا

نظر به این که طی چند روز اخیر مطالب و انتقاداتی به صورت های مختلف در برخی از سایت ها پیرامون شعری که چهار ماه قبل در مجله بخارا منتشر شده انعکاس یافته است، ضروری است بدین وسیله اینجانب به عنوان گرداننده مجله بخارا به صراحت بیان کنم که همواره از سالهای نوجوانی تا کنون نسبت به احترام و رعایت شعایر و ارزشهای اسلامی و اخلاقی پایبند بوده و سعی وافر داشته ام در مقالات بخارا این امر را رعایت کنم. لازم به توضیح نیست که بنده در دامن زنی محجبه و معتقد تربیت شده ام و بسیاری از اعضای خانواده ام از بانوان محجبه هستند. لذا عمیقاً از آنچه که به سهو و غفلت پیش آمده متأسفم. و از بانوان محترم معتقد و باورمند به ارزشهای اسلامی که از خوانندگان مجله بخارا هم هستند پوزش می خواهم. امید است دوستداران و معتقدان ارزش های اسلامی همواره ما را با تذکرات به موقع و مشفقانه یاری دهند و خداوند متعال در این ماه شریف و مبارک فرصت جبران عنایت فرماید.

علی دهباشی ـ پنج شنبه 27 تیرماه 1392»

یک شنبه 30 تير 1392برچسب: عذرخواهی,

|
 
آرزوي احمدي‌نژاد چيست؟

رئيس‌ دولت دهم به پرسشي درباره مهمترين آرزويش براي ملتهاي جهان پاسخ داد.\n"محمود احمدي‌نژاد" در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران با بيان اين که دنيا تماما پر از كارهاي شايسته و ناشايسته است، گفت: هر کس در اين دنيا بتواند خود را به مقام عالي انسانيت برساند پيروز خواهد بود.


رئيس‌ دولت دهم به پرسشي درباره مهمترين آرزويش براي ملتهاي جهان پاسخ داد.
"محمود احمدي‌نژاد" در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران با بيان اين که دنيا تماما پر از كارهاي شايسته و ناشايسته است، گفت: هر کس در اين دنيا بتواند خود را به مقام عالي انسانيت برساند پيروز خواهد بود.

وي افزود: کساني که در دنيا گريبان‌گير شايعه و حاشيه شوند مطمئنا نزول خواهند کرد و بازنده مي‌شوند.

احمدي‌نژاد تاکيد کرد: اميدوارم بنده و همکارانم در طول اين هشت سال خدمت خود به ملت ايران، توانسته باشيم گامي براي پيشرفت مردم برداريم.

رئيس‌جمهور در پاسخ به اين سوال که آرزوي شما براي ملت‌ها چيست؟ گفت: براي تمام ملت‌ها آرزوي سعادت و عزت دارم و اميدوارم حکومت جهاني برپا شود و همه فاصله‌ها از بين برود.

باشگاه خبرنگاران

یک شنبه 30 تير 1392برچسب: آرزوي احمدي‌نژاد,

|
 
درگیری با پلیس به دلیل بازرسی بدنی یک زن

اقدام پلیس فرانسه در بازرسی از یک زن محجبه مسلمان برای کسب هویت وی موجب خشم همسر این زن شده و به درگیری با نیروهای پلیس و دستگیری وی انجامید.

به نقل از رویترز نوشت: بازرسی یک زن محجبه مسلمان توسط پلیس فرانسه به درگیری پلیس و معترضان در حومه شهر پاریس منجر شد.

روز گذشته حاشیه پاریس شاهد درگیری بین معترضان مسلمان و پلیس فرانسه بود.

اقدام پلیس فرانسه در بازرسی از یک زن محجه مسلمان برای کسب هویت وی موجب خشم همسر این زن شده و به درگیری با نیروهای پلیس و دستگیری وی انجامید.

در پی این حادثه امروز 250 تن از مردم در اعتراض به اقدام پلیس فرانسه در منطقه مسلمان نشین تراپاس مقابل مقر پلیس تجمع کرده و خواستار آزادی این مرد مسلمان شدند که این امر موجب درگیری بین نیروهای پلیس و معترضین شد.

در جریان این درگیری معترضان با سنگ و اشیاء دیگر به مقر پلیس حمله ور شدند.

بنا بر این گزارش 6 نفر در جریان این درگیری ها توسط پلیس دستگیر شده اند.

مهر

یک شنبه 30 تير 1392برچسب: بازرسی بدنی یک زن,

|
 
دستور پادشاه عربستان برای درمان مجانی دختر ایرانی

ملک عبد الله پادشاه عربستان سعودی دستور داد درمان یک دختربچه ایرانی به نام ''مریم'' که از سرطان روده رنج می برد، با هزینه دولت ریاض انجام شود.


ملک عبد الله پادشاه عربستان سعودی دستور داد درمان یک دختربچه ایرانی به نام ''مریم'' که از سرطان روده رنج می برد، با هزینه دولت ریاض انجام شود.

به گزارش العربیه به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان، ملک عبد الله موافقت کرده است که ''مریم'' در بیمارستان تخصصی ملک فیصل در ریاض بستری و درمان شود.

این گزارش می افزاید که ملک عبدالله خواستار تسهیل در روند ورود این دختر بچه ایرانی و والدینش به عربستان و درمان او با هزینه دولت شده است.

یک شنبه 30 تير 1392برچسب:درمان مجانی,

|
 
سفره افطاری سفیر اسرائیل!

سفره افطاری سفیر اسرائیل!


سفیر اسرائیل در آمریکا در جمع تعدادی از خاخام‌ها و افراد برجسته مسلمان آمریکایی افطاری داد.


 سفره افطاری سفیر اسرائیل!

ایسنا

یک شنبه 30 تير 1392برچسب:سفیر اسرائیل,

|
 
یک دیپلمات ایرانی در یمن ربوده شد

 

افراد مسلح یک کارمند سفارت ایران در پایتخت یمن را امروز(یکشنبه) ربودند.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، پلیس یمن اعلام کرد، افراد مسلح یک کارمند سفارت ایران را در پایتخت یمن به گروگان گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش، افراد مسلح اتومبیل این شهروند ایرانی متوقف می‌کنند و وی را به مکان نامعلومی انتقال می‌دهند.

هنوز هیچ گروهی مسولیت این آدم‌ربایی را به عهده نگرفته است اما شبه‌نظامیان وابسته به القاعده بارها برای باج‌گیری و تضعیف دولت مرکزی شهروندان خارجی را در یمن به گروگان گرفته‌اند.

سفارت ایران در یمن نیز این خبر را تایید کرده است.

یک شنبه 30 تير 1392برچسب:دیپلمات ایرانی ,

|
 
درس خواندن درجبهه

رزمندگان در دوران دفاع مقدس در کسب علم و دانش کوشا بودند و کلاس‌های درس حتی درون سنگر‌ها برپا می‌شد.

 درس خواندن در جبهه

هر بار که صفحات هشت سال دوران دفاع مقدس را ورق می‌زنیم، بر دلاورمردی و رشادت رزمندگان ایران اسلامی می‌بالیم؛ آنان که رفتند تا ایران اسلامی بماند و آنان که ماندند تا چراغ این راه همچنان روشن بماند.

در میان آنان که رفتند ۴ هزار و ۹۰۰ شهید فرهنگی و ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز است؛ آنان که حتی در منطقه جنگی، از یاد دادن دریغ نکردند و از یاد گرفتن غفلت ننمودند.

تصاویر زیر در موزه آموزش و پرورش اصفهان با عنوان امتحان دادن و درس خواندن رزمندگان، در معرض تماشای علاقه‌مندان قرار دارد.


  درس خواندن در جبهه


 درس خواندن در جبهه


باشگاه خبرنگاران

یک شنبه 30 تير 1392برچسب:جبهه ,

|
 
قیمت خودرو رو به بالاست یا پایین؟

زمزمه‌های توقف تولید محصولات رنو در ایران در حالی به گوش می‌رسد که قطعه‌سازان از افزایش 40 تا 50 درصدی هزینه واردات قطعه کم کیفیت از چین خبر می‌دهند.

به گزارش فرارو، یک هفته پیش خبر توقف تولید محصولات شرکت رنو در ایران مسئولین ایران خودرو را بر آن داشت تا به این خبر واکنش نشان دهند. ایران خودرویی‌ها این خبر را تکذیب کردند و گفتند تنها کاهش تولید در دستور کار است. حالا خبر می‌رسد که تولید روزانه تندر 90 و مگان به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد.

«عدم پرداخت پول از طرف ایران خودرو و پارس خودرو» به دلیل محدودیت‌های مربوط به نقل و انتقال پول در اثر تحریم‌ها مسئله اصلی مطرح شده در نامه شرکت رنو بود که حالا از سوی یک منبع آگاه اعلام شده است که این شرکت فرانسوی از دو شرکت ایرانی چند صد میلیارد تومان طلبکار است و بدهی تنها یکی از دو شرکت ایرانی 400 میلیارد تومان است.

در شرایطی که تولید انواع خودروهای سواری در ایران در یکسال اخیر حدود ۵۷ درصد کاهش و تولید پژو ۲۰۶ فرانسوی نیز به صفر رسیده است اما تیراژ تولید تندر ۹۰ در سال گذشته 20 درصد رشد داشت. در سال 91 حدود 34 هزار و 230 دستگاه تندر در شرکت ایران خودرو تولید شده است و شرکت ایران خودرو در سال جاری برنامه تولید 65 هزار دستگاه تندر90 را در دستور کار داشت.

هم اکنون قیمت این دو خودرو به دلیل تیراژ اندک و همچنین بالا رفتن نرخ ارز همچنان بالا است، به نحوی که تندر - 90 فول در حال حاضر حدود 35 میلیون تومان قیمت دارد و مگان نیز خودرویی 88 میلیونی در بازار به حساب می‌آید.

با این حال حمیدرضا تقوی‌نژاد، معاون استراتژی و برنامه‌ریزی ایران خودرو از ورود محصولات جدید رنو به سبد سبد محصولات ایران خودرو خبر می‌دهد. وی همچنین گفته است که با ایجاد محدودیت‌های بین‌المللی، برقراری ارتباط با شرکت‌های برتر آسیایی کره،‌ چین، ژاپن و هند نیز در دستور کار قرار دارد.

بر اساس برآوردهای صورت گرفته، تحت تاثیر تحریم‌های بی‌سابقه در صنعت خودرو که از ابتدای ماه جولای به مورد اجرا گذاشته شده و شرکت‌های کره‌ای پیشتاز آن هستند، هزینه تولید در شرکت‌های خودروسازی و قطعه‌سازان تا 40 درصد افزایش خواهد یافت. تا پیش از اعمال این تحریم تازه، شرکت‌های کره‌ای تامین کننده حدود 60 قطعه از انواع خودرو برای خودروسازان ایرانی بودند که اکثریت آن را می‌توان با صرف هزینه بیشتر در داخل کشور تولید کرد.

خودروسازان داخلی در تلاشند شرکت‌های چینی را جایگزین طرف‌های کره‌ای خود کنند. رضا رحمانی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به مذاکره خودروسازان ایرانی با خودروسازان چینی گفته است که این توافقات باید دو طرفه و در راستای واردات خودروهای به روز و با کیفیت باشد. در غیر این صورت مجلس به این موضوع ورود پیدا می‌کند. دبیر انجمن قطعه‌سازان نیز هفته پیش گفته بود که مجبوریم با صاحب پایین‌ترین تکنولوژی صنعت خودرو جهان مذاکره کنیم.

در همین حال رییس شورای رقابت نیز اعلام کرده است که موضوع تغییر پایه قیمت‌گذاری خودروها در جلسه این شورا بررسی خواهد شد. با این شرایط آیا بازار خودرو در ماه‌های آینده شاهد افزایش قیمت و کاهش بیشتر کیفیت خواهد بود؟

یک شنبه 30 تير 1392برچسب:ت خودرو,

|
 
رکورد دار مدرک درسن پایین

درس خواندن نیاز به استعداد و هوش دارد زیرا افرادی که هوش چندانی ندارند نمی توانند به خوبی پیشرفت کرده و به مدارک عالی برسند. البته در دنیا دانش آموزان زیادی هستند که با هوش متوسط می توانند تا مدارک متوسط یا در حد عالی پیشرفت داشته باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در میان دانش آموزان و کودکان همیشه هستند کسانی که هوش بالا و خاصی دارند. این افراد معمولا در میان باهوش ترین دانش آموزان و نابغه ها به حساب می آیند همچنین آن ها خیلی سریع مراتب درسی را طی کرده و در سنین پایین به درجات بالا می رسند. گاهی نیز این افراد خیلی دیر به هوششان پی میبرند اما به نحوی دیگر از آن استفاده می کنند.

"ولین کوسوما" مرد 31 ساله ای است که همیشه دوست دارد نامش را به طور کامل به همراه تمامی افتخاراتش یادداشت کند. این فرد به عنوان یکی از نابغه های چین به حساب می آید و تا به حال توانسته 19 مدرک دانشگاهی در رشته های مختلف بدست آورد.

 کسب 19 مدرک دانشگاهی در 13 سال

از میان 19 مدرک این مرد می توان به هشت مدرک لیسانس، سه مدرک فوق لیسانس و هشت مدرک دکترا اشاره کرد. شاید به نظر، او تمام زندگی اش را صرف خواندن درس کرده است در حالی که او تنها 13 سال برای کسب همه این مدارک زمان گذاشته است.

افتخارات او در رشته های مختلف از مدیریت تا مهندسی در رشته های فنی دسته بندی می شود. این تعداد مدرک او به این علت عجیب است که تنها برای گرفتن یکی از مدارک دکترا باید نزدیک به 10 سال درس خواند در حالی که "ولین" به طور متوسط سالانه بیش از یک مدرک دانشگاهی دریافت کرد است.

بنا به گفته "ولین" او از کودکی دارای هوشی بالا بوده است ولی زمانی متوجه این هوش شد که برای اولین بار از دانشگاه فارق التحصیل شد. او می گوید: از دوره جوانی به رشته های مدیریت علاقه داشتم و به همین علت بیشتر در این زمینه درس خوانده ام.

این مرد این روزها با استفاده از یک مدرک لیسانسش کار می کند و بسیاری از مدارک دکترای او تنها در برخی زمینه های خاص کمکش می کنند. او همچنین یک بخش سیستم اطلاعاتی را در یک اداره دولتی در اختیار دارد.

یک شنبه 30 تير 1392برچسب:رکورد دار مدرک,

|
 
پایان ترس دانش‌آموزان از زبان انگلیسی

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: خروجی درس زبان انگلیسی اول «متوسطه اول» این است که دانش‌آموزان بتوانند با یکدیگر مکالمه و محاوره‌های ساده داشته باشند و خودشان را معرفی کنند.

امسال تمام کتب پایه سوم ابتدایی و اول «متوسطه اول» (اول راهنمایی) جدید‌التألیف است و تغییرات اساسی در آنها صورت گرفته است.

یکی از درس‌هایی که همواره درباره آن نقدهای متعدد وجود داشته، درس زبان انگلیسی است؛ درسی که به گفته تعدادی زیادی کارشناسان تعلیم و تربیت نتوانسته است تاکنون به اهداف مورد نظر آموزش در بحث زبان‌های خارجه دست یابد.

اما امسال کتاب زبان انگلیسی پایه اول «متوسطه اول» با رویکرد جدید تولید شده است و به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، این کتاب بر همسو با برنامه درسی ملی تولید شده است.

* رویکرد برنامه درسی زبان انگلیسی «ارتباط‌ محور» است

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان به خبرنگار فارس گفت: در بحث آموزش زبان انگلیسی، روش، محتوا و شیوه با روش و محتوای قبلی متفاوت است.

وی ادامه داد: برنامه آموزش زبان انگلیسی در دوره قبل عمدتاً به دو مهارت خواندن (Reading) و نوشتن (writing) توجه داشت و دانش‌آموز مجبور بود متنی را بخواند و به پرسش‌هایی که از وی خواسته بودند، جواب دهد که عمدتاً به عنوان یک مهارت دریافتی منجر به حفظ کردن گرامر زبان خارجی منجر می‌شد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه تغییر در درس زبان خارجی براساس برنامه درسی ملی است، افزود: در برنامه درسی ملی در حوزه یادگیری زبان، رویکرد ارتباطی را تعقیب می‌کنیم که نتیجه آن تقویت زبان انگلیسی و حفظ فرهنگ ملی کشورمان است، یعنی با ارزش‌های محوری خودمان در محیط پیرامون ایجاد ارتباط می‌کنیم و در زندگی روزمره از محتوای آموزشی زبان انگلیسی استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در رویکرد ارتباط‌ محور علاوه بر خواندن و نوشتن، مهارت صحبت کردن هم مطرح است، گفت: پیش‌نیاز مهارت صحبت کردن در آموزش زبان، گوش دادن است؛ یعنی برای صحبت کردن نیازمند هستیم که اول خوب گوش دهیم.

* عمده فعالیت در برنامه درسی زبان انگلیسی، گوش دادن است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان، دوره گوش دادن را دوره سکوت مهارت زبانی عنوان کرد و ادامه داد: دوره مهارت سکوت زبانی وقتی است که گوش با آهنگ، الفاظ و هجاها آشنا می‌شود؛ برای آموزش زبان دوم باید شرایطی را فراهم کنیم که به طور نسبی سکوت زبانی اتفاق بیفتد، به همین جهت برای ما مهارت گوش دادن اهمیت بسزایی دارد و این مهارت باید در دانش‌آموزان تقویت شود.

وی ادامه داد: عمده فعالیت در برنامه درسی جدید، گوش دادن است؛ به این معنی که سی‌دی یا نوار آموزشی پخش می‌شود و دانش‌آموز گوش می‌دهد و فعالیت‌هایی که از دانش‌آموز خواسته‌اند مبتنی بر دانش بصری است نه دانش حفظی.

* ابتدا دانش‌آموزان تست می‌شوند

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش به درس‌های ارائه‌شده در کتاب زبان انگلیسی متوسطه اول اشاره کرد و اظهار داشت: درس اول، خوشامد welcome است که البته این درس را درس صفر نام گذاشتیم که همان تست کردن دانش‌آموزان است تا ببینیم چقدر با زبان انگلیسی آشنا هستند.

وی اضافه کرد: در درس صفر به دانش‌آموز تصاویری را نشان می‌دهیم و از او می‌خواهیم آن دسته از تصاویری که برای وی آشنا هستند را علامت بزند که البته اشکالی هستند که معتقدیم دانش‌آموز در دوره دبستان با آن برخورد کرده است مانند هتل، پست، فوتبال، آمبولانس، سی‌دی، استارت کردن در کامپیوتر، تلفن، بانک، پلیس.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان ادامه داد: در بخش دیگری از همین درس، از دانش‌آموز می‌خواهیم هر واژه‌ای که می‌تواند، به انگلیسی بنویسد یا هر حروفی را که می‌شناسد، علامت بزند.

وی افزود: در بخش دیگری از این درس از دانش‌آموز می‌خواهیم شماره‌هایی را که می‌شناسد علامت بزند که البته دانش‌آموزان عمدتاً باید اعداد را بشناسند چون در درس ساعت دوره سوم ابتدایی، اعداد انگلیسی را یاد گرفته‌اند یا از دانش‌آموز می‌خواهیم شماره تلفن خود را به انگلیسی بنویسد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اضافه کرد: براساس درس صفر، معلم پیش‌زمینه‌ای را از دانش‌آموزان کلاس به دست می‌آورد و بر همان اساس برای تدریس دانش‌آموزان برنامه‌ریزی می‌کند.

* آموزش زبان انگلیسی با صدای یک انگلیسی زبان

این مقام مسئول در آموزش و پرورش به درس اول زبان انگلیسی پایه اول «متوسطه اول» اشاره کرد و گفت: در درس اول، مهارت شنیداری مورد تأکید قرار گرفته است که دیالوگ است؛ به این معنی که دانش‌آموزان سی‌دی را گوش می‌دهند.

وی ادامه داد: در این سی‌دی، مکالمه‌ها توسط کسی بیان می‌شود که زبان بومی‌اش، انگلیسی است؛ یعنی با همان لهجه انگلیسی اما هم‌سن و سال دانش‌آموزان است و بر این اساس مهارت گوش دادن و سپس مهارت صحبت کردن تقویت می‌شود.

* دانش‌آموزان خواهند توانست با یکدیگر مکالمه کنند

حجت الاسلام والمسلمین با بیان اینکه ترس دانش‌آموزان باید از درس زبان انگلیسی بریزد، افزود: خروجی درس زبان انگلیسی این است که دانش‌آموزان بتوانند با یکدیگر مکالمه و محاوره‌های ساده را داشته باشند و خودشان را معرفی کنند؛ ضمن اینکه بتوانند در محیطی خارجی که قرار می‌گیرند، ارتباط برقرار کنند.

وی ادامه داد: در مهارت خواندن نیز دانش‌آموزان باید بتوانند متن‌های ساده را بخوانند و در مهارت نوشتن حداقل یک مقاله 10 سطری را به زبان انگلیسی بنویسند.

* دو کتاب، سی‌دی و فلش کارت

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه دو کتاب برای دانش‌آموزان اول متوسطه اول در درس زبان انگلیسی پیش‌بینی شده است، افزود: کتاب درسی و کتاب تمرین‌های خانه با همان مدل‌هایی که در خیلی از مراکز آموزشی زبان انگلیسی ارائه می‌شود، پیش‌بینی شده است؛ البته رویکرد فرهنگی و تربیتی در آن لحاظ شده است.

وی اضافه کرد: در کنار این دو کتاب، سی‌دی مدرسه و فلش‌کارت برای آشنایی دانش‌آموزان با لغات پیش‌بینی شده است و در تلاش هستیم که همراه با کتاب‌های زبان انگلیسی، سی‌دی نیز الصاق به آن ارائه شود.


منبع: خبرگزاري فارس

یک شنبه 30 تير 1392برچسب:پایان ترس,

|
 
اولین داوطلب بمباران اسرائیل چه کسی بود؟

امیر خلبان مشیری می‌گوید: بعد از پیروزی در عملیات‌های مختلف، فراخوان داده شد که نیروها برای جنگ با اسرائیل ثبت‌نام کنند. خودم را به دفتر عقیدتی سیاسی رساندم. رئیس ‌دفتر گفت: «شما نفر اول نیستید که ثبت‌نام می‌کنید».

امیر سرتیپ دوم «سیاوش مشیری» از خلبانان دوران دفاع مقدس بوده و هم اکنون در دفتر مطالعات علمی و پژوهش‌های استراتژیک نیروی هوایی مشغول به فعالیت است. در سالروز شهادت سرلشکر خلبان «عباس دوران» طی گفت‌وگویی با فارس رشادت‌های این خلبان شهید را روایت می‌کند.


 اولین داوطلب بمباران اسرائیل چه کسی بود؟


* اعزام از پایگاه هوایی بوشهر به پایگاه شهید نوژه

شهید دوران در آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، در پایگاه هوایی بوشهر مستقر بود؛ سال دوم جنگ، به دلیل تغییر و تحولات، او به همراه دیگر همرزمان از جمله شهید یاسینی و شهید خلعت‌بری از پایگاه بوشهر به پایگاه هوایی شهید نوژه همدان آمدند و آنجا با شهید عباس دوران آشنا شدم.

این تغییر و تحولات هم به دلیل تنوع اهداف رژیم بعث عراق بود؛ در این راستا پایگاه هوایی بوشهر و پایگاه هوایی شهید نوژه همدان نیز با توجه به موقعیت جغرافیایی و استراتژیکی، برخی از خلبانان این دو پایگاه را جابجا کردند.

* فقط به پرواز موفق فکر می‌کرد

شهید دوران در عملیات «فتح مبین» و طی چندین مرحله پرواز، لیدر برخی از دسته‌های پروازی بود؛ در این عملیات او هشت فروند هواپیما را سرپرستی می‌کرد که از پایگاه همدان به سمت منطقه چنانه، شوش و منطقه عملیاتی فتح‌المبین پرواز کردیم.

قبل از اجرای عملیات فتح مبین، نیروهای هوایی قرار بود در 24 اسفند 1360 تفکیک منطقه عملیات را انجام دهد؛ آن موقع شهید دوران درجه سرهنگ دومی داشت و بنده ستوان یکم بودم؛ او در کابین جلو و من در کابین عقب اف 4 نشسته بودم؛ یکی از دوستان شفیق عباس دوران، شهید «حسین خلعتبری» بود که هر دو روحیه خاصی داشتند؛ اینها از هیچ دشمنی و خصمی پروا نداشتند. همیشه مشتاق بودند که به دشمن حمله‌ور شوند؛ در این عملیات از نزدیک شجاعت‌شان را دیدم.

در همین پرواز عملیاتی حساس که از ارتفاعات بالا مناطق مورد نظر را بمباران می‌کردیم، دشمن سعی می‌کرد به هر نحوی که شده ما را بزند؛ بلند پروازترین موشک عراق آن موقع، موشک ضدهوایی به نام سام 2 بود که مثل تیر چراغ برق بالا می‌آمد و زمانی که این موشک منفجر می‌شد، به اندازه قارچ بزرگی ابر سفید رنگ درست می‌کرد و هر چه در اطرافش بود را از بین می‌بُرد.

در حین پرواز، سیستم راداری دشمن فعال ‌شد، RWR (دستگاه هشدار دهنده هواپیما)، شروع به اخطار دادن کرد؛ صدای اخطار دستگاه در گوشی‌مان شنیده می‌شد؛ شهید دوران گفت: «آن دستگاه را خاموش کن!» تعجب کردم که عباس این موضوع را مطرح می‌کند. هیچ چیزی جلودار انجام عملیات نبود و احساس می‌کرد آن سر و صدا اذیتش می‌کند و تمرکز انجام عملیات بهتر را از او می‌گیرد؛ او در انجام عملیات‌ها و زدن خط، از هیچ مسئله‌ای ترس نداشت. این عملیات هم با موفقیت انجام شد.


 اولین داوطلب بمباران اسرائیل چه کسی بود؟

* سناریوی شهادت عباس

یکبار هم که با عباس در آلرت صحبت می‌کردیم، او گفت: «مشیری! آدم یک هواپیما بردارد، زیرش بمب، راکد و موشک و فشنگ لود کند (سوار کردن) پالایشگاه و نقاط حساس رژیم بعث را بزند و بعد هم که مهماتش تمام شد، با هواپیما خودش را به دشمن بزند و آنها را نابود کند».

دقیقاً او همین کار را انجام داد. در اجلاس سران غیرمتعهدها به خاطر دارم که صدام با قُلدری سعی می‌کرد به دنیا تفهیم کند کشورش در امنیت است و حتی ادعا کرده بود که بغداد دومین شهر امن دنیا بعد از مسکو است.

در جلسه‌ای با شهید خضرایی، وقتی عباس این ادعای صدام را دید، گفت: «صدام غلط می‌کند که بگوید شهر بغداد دومین شهر امن است، حالا به او نشان خواهیم داد که چگونه امن است».

شهید خضرایی گفت: «اتفاقاً قرار است در این منطقه مأموریت انجام بدهیم»؛ بعد متن نامه از وزارت امور خارجه در خصوص این موضوع که بغداد نباید برای برگزاری کنفرانس کشورهای عدم تعهد امن باشد، را نشان‌مان داد. این کنفرانس از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار بود.

* آخرین پرواز دوران

شهید دوران در آخرین پرواز زیبای خود با آقای منصور کاظمیان به همراه فروند هواپیمای دیگری با پرواز خلبانان محمود اسکندری و ناصر باقری، ناامنی را به تمام عراق منتقل کردند و با زدن پالایشگاه الدوره بغداد، این را به اثبات رساند.

منصور کاظمیان که در کابین عقب هواپیمای شهید دوران بود، تعریف می‌کرد: «وقتی شهید دوران پالایشگاه الدوره را بمباران می‌کرد، یک موشک به بال سمت راستش اصابت می‌کند؛ عباس به من گفت: منصور آماده باش برای بیرون پریدن از هواپیما. به او گفتم: پس شما چی؟ او گفت: با من کاری نداشته باش، من نمی‌پرم، خودت بپر، بیرون؛ من حوصله اسارت را ندارم.

همین طور که پرواز می‌کردیم، عباس گفت: دو بمب دیگر داریم که این دو تا را هم به پادگان بعثی‌ها بزنیم؛ همین طور که به نزدیکی پادگان رفتیم، یک موشک دیگر به زیر بال سمت چپ هواپیما اصابت کرد؛ وقتی عباس بمب‌ها را زد، گفت، منصور بپر، خداحافظ. من از هواپیما به بیرون پریدم و چیزی نفهمیدم. بعدها خبرنگاران می‌گفتند: شهید عباس دوران با هواپیما خودش را به ساختمان‌های وزارت دفاع رژیم بعث عراق زد و نزدیک به 200 تن از نیروهای این وزارتخانه را به هلاکت رساند». این همان مسئله‌ای است که عباس عهد بسته بود و به عهد خود وفا کرد.

* اولین داوطلب بمباران اسرائیل

بعد از پیروزی در عملیات‌های مختلف جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، فراخوان داده شد که نیروها برای جنگ با اسرائیل ثبت‌نام کنند. بنده به دفتر رئیس عقیدتی سیاسی پایگاه سوم شکاری همدان رفتم و ثبت‌نام کردم، بعد که می‌خواستم برگردم، رئیس‌دفتر عقیدتی سیاسی گفت: «آقای مشیری، شما نفر اول نیستید که ثبت‌نام می‌کنید» گفتم: «خب، کیه؟»، او گفت: «عباس دوران است». در واقع او اولین داوطلب برای بمباران اسرائیل بود. او می‌خواست خودش را فدای اسلام کند و در راه حق قدم بردارد.

منبع: خبرگزاري فارس

گردآوری : گروه اینترنتی پرشین وی

یک شنبه 30 تير 1392برچسب:اسرائیل,

|
 
روایت شهید ۲۱ ساله‌ای که گناهانش را مکتوب می‌کرد

یاددداشت‌های «علی بلورچی»، شهید ۲۱ ساله ۸ سال دفاع مقدس درباره گناهان روزانه‌اش منتشر شد.

 روایت شهید ۲۱ ساله‌ای که گناهانش را مکتوب می‌کرد


شاید برای بسیاری از افراد تنها روزهای محدودی از سال مانند ماه‌ رمضان و خصوصاً شب‌های قدر به مرور زندگی و محاسبه اعمال اختصاص یابد. آن هم تنها شامل موارد خاصی می‌شود که حداقل از نگاه عموم مردم به گناه شناخته می‌شود.

آنچه در ادامه می‌آید، فهرست گناهانی است که یک جوان 21 ساله در دفترچه یادداشت خود نوشته بود. با تاریخ شروع پنج‌شنبه 22 آذر سال 63.

گناهان رتبه 5 کنکور و دانشجوی الکترونیک دانشگاه شریف، که گویا شاگرد آیت الله حق‌شناس هم بوده! طبق شناسنامه‌ نام‌اش «مهران» است، «مهران بلورچی». اما وقتی به جبهه رفت، گفت صدایم کنید «علی»!

نامه‌هایش را این‌طور امضاء می‌کرد؛ «الاحقر، علی بلورچی»...

صفحه اول دفترش نوشته بود:

«اعوذ بالله من الشیطان الرجیم، بسم الله الرحمن الرحیم»

قال الله العظیم، فی کتابه الکریم، اقرء کتابک کفی بنفسک الیوم علیک حسیباُ... من استوی یوماه فهو مغبون»

بخوانید گناهان شهید «علی بلورچی» را ... گناهانی که شاید بتوان گفت بسیاری از آنها از نگاه ما اصلاً گناه به حساب نمی‌آید...

***

بسم الله.

1.نماز صبح را بی‌حال خواندم و اصولاً حال نداشتم و خیلی بی‌حال زیارت عاشورا خواندم.

2.خواب بر من غلبه کرد.

3.یاد امام زمان (عج الله) کم بودم و هستم.

4.الفاظ زائد زیاد به کار بردم .

5.مشارطه نکردم.

6.زود عصبانی می‌شوم .

7.شهوت شکم داشتم.

8.ریا کردم.

9.حب دنیا داشتم.

10.حضور قلب در سر نماز خیلی کم بود.

11.خود را بهتر از آنچه هستم به دیگران نمایاندم .

12.نفس را در رفاه قرار دادم و در مضیقه نبود.

13.دروغ گفتم.

14.برای غیر خدا کار کردم.

15.یاد دنیا بودم.

16.تقوا نداشتم.

17.وقت را زیاد تلف کردم.

18.امروز تماماً معصیت و غفلت بود.

19.نماز ظهر و عصر و مغرب و عشا را با حال نخواندم.

20.ذکر را با توجه زیاد نمی‌گفتم.

21.شاید غیبت کردم.

22.نفس در آرامش بود.

23.خدا را ناظر بر اعمالم ندیدم.

24.غیبت شنیدم.

25.کنترل زبان کم بود.

26.تندخویی کردم.

27.کم فکر کردم.

28.به آنچه علم داشتم عمل نکردم.

29.درسم را خوب نخواندم.

30.خیلی صحبت بیخودی کردم و همین سبب شد که حالت غفلت از خدا داشته باشم.

31.یاد مرگ و قیامت و روز جزا نبودم.

32.خود را بزرگ جلوه دادم.

33.دخالت در امور معصیت‌آلود کردم.

34.مراقبت از چشم خیلی کم بود.

35.بی‌وضو خوابیدم.

36.میل زیادی به ریا داشتم و امور را آنگونه جلوه می دادم که حقیقت نداشت تا سببی برای خوشحالی نفس شود.

37.حب مقام داشتم و آن را نیز ارضا، کردم.

38.معاشرت با افراد غیرلازم کردم.

39.خود بزرگ‌بینی و عجب داشتم.

40.از فرصت‌هایم خیلی کم بهره بردم و استفاده خوبی نکردم.

41.به طور جدی یاد مرگ نبود.

42.زیاد به یاد امام زمان روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفدا نبودم.

43.با نفس درگیر نبودم.

44.کبر داشتم و به خود مغرور شدم.

45.ذکر درونی و برونی خیلی کم بود و اگر هم بود خیلی کم بود.

46.دقت در اعمال و فکر قبل از آن‌ها کم بود و یا اصلاً نبود.

47.زخم زبان زدم.

48.قرآن کم خواندم.

49.در مهلکه سقوط قرار گرفتم.

50.خواطر نفسانی کنترل نشد.

51.نمازها را با علاقه و شوق نخواندم.

52.در جهت خودسازی گام برنداشتم.

53.درحال موتورسواری حب دنیا تأثیر گذاشت و موجب شد معصیت کنم.

54.یقین و اخلاص نبود.

55.توجیه می‌کردم معاصی‌ام را.

56.تواضع و زهد نبود.

57.کمبود شخصیت داشتم و با خودبزرگنمایی سعی در جبران آن داشتم.

58.خوف نداشتم.

59.گستاخی داشتم و حیا نداشتم.

60.ایذاء مومن نمودم.

61.نماز را در حالت خواب خواندم و اصولاً به یاد مولایم نبودم.

62.دعای عهد را نخواندم.

63.عبرت از احوالات دنیا نگرفتم.

64.حب دنیا خیلی دارم و حقیقتاً نفس در کنترل شیطان است و نه در کنترل خودم.

65. واجبات را متوجه نبودم.

66.دقت در نیات وجود نداشت.

67.نفس خیلی طغیان کرد.

68.قلب متوجه خداوند تبارک و تعالی نبود.

69.آمادگی برای مرگ وجود نداشت.

70.احساس مسئولیت کم بود.

71.نظم کم بود.

72.تفکر و تعمق وجود نداشت.

73.چشم آزاد بود و بیهوده به اطراف نگاه می‌کرد وگاهی به محارم الهی برمی‌خورد که متأسفانه حتماً بر قلب نیز تأثیر سوء گذاشته است.

74.ذکری که موجب صعود شود وجود نداشت.

75.آنچه نباید می‌گفتم،گفتم.

76.شهوت خواب پیدا کردم.

77.ریا کردم و خواستم سواد خود را به رخ دیگران بکشم.

78.در حال خنده نوعی غفلت در خود احساس کردم.

79.در مقابل روی کردن دنیا سوی خودم سست بودم و دائما در ذهنم بود.

80.تعارف و تمجیدها وسوسه می‌نمودند.

81.پناه‌بردن به حضرت حق تعالی و استغاثه حقیقی از او کم بود.

82.عشق به خداوند را تقویت ننمودم.

83.حالت انابه وجود نداشت.

84.دعا را به علت کسب صفات رذیله در روز و سریع خواندن با توجه کامل نخواندم.

85. چند شبی است که سوره واقعه را بی‌رغبت می‌خوانم.

86.با آنکه می‌دانستم دارم اشتباه می‌کنم اما اشتباه کردم.

87.چند مورد عجله و شتاب‌زدگی وجود داشت.

88.علاقه به مدح دیگران وجود داشت.

89.حفظ سر نشد.

90.سوز و ناله کم بود.

91.بصیرت نبود.

92.توسل و ارتباط با عالم قدس خوب نبود.

93.هنگام غروب خوابیدم که حال و صفای قلب گرفته شد.

94.شهوت خودش را خیلی فعال نشان می‌دهد، باید مراقب بود.

95.اگر عنایتی شده بود، در اول صبح به واسطه خواب بعد از نماز کم شد.

96.توجه به باطن امور و حضور قلب و توجه به نفس چه هنگام وسوسه و چه غیر آن خیلی کم بود،لذا در دام شیطان افتادم و علی‌الخصوص در دام‌هایش حب دنیا بود که شدیداً متأثر شدم.

آن‌گونه که در نماز ظهر و عصر و مغرب و عشاء و اوقات مابین اینها ذهنم مشغول به دنیا بود. لذا از خداوند نجات خود را خواهانیم که ای مولای ما خودت به فریاد ما برس وشیطان و حب دنیا را از ما بگیر .

97.حجاب‌های قلب خیلی زیاد بود و امروز این مطلب برای عقل درک شد.

98.زهد و فقر و اخلاص کم بود .

99.انقطاع از دنیا نبود بلکه برعکس‌اش بود.

100.احساس نمودم که تا چه حد زیادی بین من و رب حق حجاب وجود دارد.

101.خود را همه کاره جلوه دادم و شیطان از این راه خوب موفق شد.

***

در وصیت‌نامه‌اش نوشته بود : «ولا تکونوا کالذین نسو الله فانسیهم انفسهم. تنها یک چیز برایتان بنویسم که خیلی زحمت کشیدم و ناله کردم و شب زنده‌داری (به اصطلاح شما) کردم، اگر شهید شدم باید بگویم {فزت ورب الکعبه}»

منبع: خبرگزاري فارس

گردآوری : گروه اینترنتی پرشین وی

یک شنبه 30 تير 1392برچسب:شهید ۲۱ ساله‌ای ,

|
 
اعزام اجنه برای کشتن بشار اسد!

مخالفان بشار اسد، بعد از ناکامی در صحنه جنگ، اکنون به توهمات متوسل شده‌اند. یک فعال زن کویتی از اعزام لشکری از جنیان برای کشتن رئیس‌جمهور سوریه خبر داد!

پایگاه خبری العالم: مخالفان بشار اسد، بعد از ناکامی در صحنه جنگ، اکنون به توهمات متوسل شده‌اند. یک فعال زن کویتی از اعزام لشکری از جنیان برای کشتن رئیس‌جمهور سوریه خبر داد!

"سلوی المطیری" فعال اجتماعی مشهور کویتی بر صفحه شخصی خود در یک سایت اجتماعی اینترنتی مدعی شد: یکی از فرماندهان جنیان را تسخیر کرده‌ام که لشکری قوی را در اختیار دارد و پیش از این هم از آنها برای انجام برخی کارها استفاده کرده‌ام.

به نوشته سایت عرب زبان "وطن" این زن کویتی در ادامه آورده است: "این فرمانده جنی را برای یاری دادن به ارتش آزاد سوریه و کشتن بشار اسد اعزام می‌کنم.

در آخرین جلسه‌ای که با این فرمانده جنی داشتم، قرار شد آنها به جنگ اسد بروند و با سلاح کمری او را به قتل برسانند."

یک شنبه 30 تير 1392برچسب:اجنه ,

|
 
کتابخانه زندان اوین

کتابخانه زندان اوین


کتابخانه زندان اوین

کتابخانه زندان اوین


 کتابخانه زندان اوین


کتابخانه زندان اوین


 کتابخانه زندان اوین


 کتابخانه زندان اوین


 کتابخانه زندان اوین


کتابخانه زندان اوین


 کتابخانه زندان اوین


کتابخانه زندان اوین


 کتابخانه زندان اوین

 کتابخانه زندان اوین


فارس

یک شنبه 30 تير 1392برچسب: اوین,

|
 
چگونه گذرنامه بگیریم

گذرنامه یکی از مهم‌ترین مدارک شناسایی رسمی هر فردی محسوب می‌شود که از طرف دولت برای اتباع کشور صادر می‌شود.

چگونه گذرنامه بگیریم؟

جام جم آنلاین: گذرنامه یکی از مهم‌ترین مدارک شناسایی رسمی هر فردی محسوب می‌شود که از طرف دولت برای اتباع کشور صادر می‌شود.

هر فرد با استفاده از گذرنامه امکان خروج از کشور و ورود به سایر کشورها را خواهد داشت. داشتن گذرنامه هیچ محدودیت سنی ندارد و حتی نوزادان نیز می توانند صاحب گذرنامه ای مستقل باشند.

در اینجا به چگونگی دریافت گذرنامه و تجدید آن، به همراه راهکارهایی برای حفظ و نگهداری این مدرک مهم پرداخته می شود.

دریافت گذرنامه: اگر برای نخستین بار قصد دریافت گذرنامه دارید، بهتر است پیش از اقدام، تمام مدارک خود را تهیه و فرم های مربوطه را تکمیل کنید. پوشه و فرم اطلاعات از طریق پلیس + 10 و مراکز پستی قابل دریافت هستند. دو قبض پرداختی به حساب اداره گذرنامه و شهرداری نیز از موارد مورد نیاز است که باید پیش از حضور و بررسی مدارک پرداخت و در دسترس باشند.

سه قطعه عکس، اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی به همراه کارت پایان خدمت برای آقایان از دیگر مدارک مورد نیاز برای دریافت گذرنامه است.

خانم های متاهل نیازمند اجازه رسمی و محضری از همسر خود هستند. اگر قصد گرفتن گذرنامه مجزا برای فرزندان زیر 18 سال خود را دارید باید موافقت نامه رسمی خود را ارائه دهید.

متقاضیانی که قصد دارند با همسر و فرزندان خود گذرنامه مشترک داشته باشند، تنها در زمان ارائه مدارک امکان ضمیمه کردن اطلاعات آنها را دارند. حضور همراهان در زمان مصاحبه مورد نیاز نیست.

پس از بررسی مدارک و انجام مصاحبه حضوری با متقاضی، اجازه دریافت گذرنامه صادر و حداکثر تا دو هفته بعد، از طریق پست به نشانی متقاضی ارسال خواهد شد.

تجدید گذرنامه: براساس مقررات مربوط به تجدید گذرنامه، اشخاصی که از اعتبار گذرنامه آنها شش ماه یا کمتر باقیمانده باید نسبت به تجدید گذرنامه خود اقدام کنند.

گذرنامه ها پنج ساله و غیرقابل تمدید هستند. بر این اساس پس از گذشتن تاریخ اعتبار گذرنامه تمام مراحلی که نخستین بار برای دریافت گذرنامه صورت می گیرد، باید تکرار شود. ارائه گذرنامه قبلی به همراه کپی صفحاتی که مورد استفاده قرار گرفته ، از دیگر مدارک مورد نیاز است.

حفظ و نگهداری گذرنامه: گذرنامه ها به دلیل ارزش بین المللی که دارند، مهم ترین مدرک شناسایی هر فرد محسوب می شوند و در صورت مفقودشدن طی مراحلی خاص دوباره صادر می گردند. بهتر است زمانی که در داخل کشور هستید از گذرنامه خود به عنوان مدرک شناسایی استفاده نکنید.

در طول سفر بهتر است برای حفظ گذرنامه خود از کیف های گردنی استفاده کنید و در مراکز اقامتی نامطمئن از گذاشتن گذرنامه خود در اتاق جدا خودداری کنید.

هنگام مراجعه به آژانس های مسافرتی دقت کنید تا مدارک خود را به افراد مطمئن تحویل دهید

یک شنبه 30 تير 1392برچسب:گذرنامه ,

|
 
بدون کارت از خودپرداز پول بگیرید

این عدد توسط sms بانک برای گیرنده وجه، ارسال می‌شود. شخص انتقال گیرنده می‌تواند با وارد کردن کد دریافتی در دستگاه‌های خودپرداز، مبلغ مورد نظر را به طور کامل ویا در چند مرحله برداشت کند.\nبرداشت وجه بدون کارت از طریق دستگاه‌های خودپرداز بانک مسکن امکان پذیر شد.

بدون کارت از خودپرداز پول بگیرید

این عدد توسط sms بانک برای گیرنده وجه، ارسال می‌شود. شخص انتقال گیرنده می‌تواند با وارد کردن کد دریافتی در دستگاه‌های خودپرداز، مبلغ مورد نظر را به طور کامل ویا در چند مرحله برداشت کند.
برداشت وجه بدون کارت از طریق دستگاه‌های خودپرداز بانک مسکن امکان پذیر شد.

رییس اداره خدمات نوین بانک مسکن، با بیان مطلب فوق افزود: این سرویس برای نخستین بار در کشور و تنها بر روی کارت‌های بانک مسکن قابل اجراست و در مورد کارتهای شتابی صدق نمی‌کند.


وی در تشریح چگونگی استفاده از این سرویس گفت: مشتریان با استفاده از شماره تلفن همراه گیرنده وجه و وارد کردن رمز ۵ تا ۱۲ رقمی، مبلغ مورد نظر را (با در نظر گرفتن محدودیت سقف برداشت نقدی روزانه از خودپردازها) از طریق اینترنت بانک و یا دستگاه‌های خودپرداز به شماره مسکن کارت گیرنده وجه، واریز کرده و یک کد با حداقل ۱۰ رقم به عنوان Ticket دریافت می‌کنند.


این عدد توسط sms بانک برای گیرنده وجه، ارسال می‌شود. شخص انتقال گیرنده می‌تواند با وارد کردن کد دریافتی در دستگاه‌های خودپرداز، مبلغ مورد نظر را به طور کامل ویا در چند مرحله برداشت کند.


صفری تاکید کرد: Ticket های تولید شده در سیستم، دارای مدت اعتبار محدود بوده که پس از سپری شدن این مدت، مبلغ باقی مانده به حساب شخص انتقال دهنده باز می‌گردد.

منبع:تسنیم

یک شنبه 30 تير 1392برچسب: بدون کارت از خودپرداز پول بگیرید ,

|
 
مدیر حرم حضرت زینب(س) شهید شد

تروریست‌های سوری در حمله‌ای خمپاره‌ای حرم مطهر حضرت زینب (س) در دمشق را هدف قرار دادند که منجر به شهادت رسیدن مدیر حرم مطهر شد.

به گزارش پرشین وی به نقل از ابنا، تروریست های مورد حمایت آمریکا و ارتجاع عرب امروز با گلوله های خمپاره به مرقد مطهر حضرت زینب (س) در حومه دمشق حمله کردند.

در این حملات تروریستی «انس الرومانی» مدیر حرم حضرت زینب(س) بر اثر اصابت ترکش خمپاره‌ های شلیک شده به شهادت رسید.


مدیر حرم حضرت زینب(س) شهید شد

 

یک شنبه 30 تير 1392برچسب:حضرت زینب(س),

|
 
محل دفن حضرت خديجه (سلام الله عليها)

قبرستان ابوطالب در مکه محل دفن یگانه فرزانه قریش ،حضرت خدیجه کبری یار با وفای زندگی پیامبر(ص) را اینجا ببینید.

باشگاه خبرنگاران؛

  محل دفن حضرت خديجه (سلام الله عليها)


 محل دفن حضرت خديجه (سلام الله عليها)


  محل دفن حضرت خديجه (سلام الله عليها)


  محل دفن حضرت خديجه (سلام الله عليها)


  محل دفن حضرت خديجه (سلام الله عليها)

  محل دفن حضرت خديجه (سلام الله عليها)

  محل دفن حضرت خديجه (سلام الله عليها)

  محل دفن حضرت خديجه (سلام الله عليها)


  محل دفن حضرت خديجه (سلام الله عليها)

 محل دفن حضرت خديجه (سلام الله عليها)

 

 

یک شنبه 30 تير 1392برچسب:حضرت خديجه (سلام الله عليها) ,

|
 
خاطره جالب حسن روحانی از غرضی

رخدر کتاب خاطرات حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی که مرکز اسناد انقلاب اسلامی آن را منتشر کرده است، خاطره‌ای از برخورد رئیس‌جمهور منتخب و مهندس غرضی در ایام تبعید امام خمینی (ره) در پاریس بیان شده است

خاطره جالب حسن روحانی از غرضی


به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، در کتاب خاطرات حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی که مرکز اسناد انقلاب اسلامی آن را منتشر کرده است، خاطره‌ای از برخورد رئیس‌جمهور منتخب و مهندس غرضی در ایام تبعید امام خمینی (ره) در پاریس بیان شده است روحانی این خاطره را چنین روایت کرده است: «در ایام تاسوعا و عاشورای سال 1357 حدود دو بعد از ظهر دیدم یک آقایی تلاش می‌کند که بلندگو را در پشت‌ بام ساختمان باغ نوفل‌لوشاتو نصب کند. به او گفتم این کار را نکنید، صدای بلندگو همسایه‌ها را اذیت می‌کند.

هر چه گفتم، طرف زیر بار نرفت. پرسیدم این آقا کیست؟ گفتند مهندس حیدری (مهندس غرضی) است. به محض اینکه بلندگو روشن شد و برای امتحان گفتند 1، 2، 3 فوری از منزل امام یک نفر با عجله آمد و گفت: امام فرمودند فورا بلندگو را قطع کنید. بعد از چند دقیقه هم حاج احمدآقا آمد و با عصبانیت گفت: چه کسی این کار را کرده؟ فورا بلندگو را بیاورید پایین!»

یک شنبه 30 تير 1392برچسب:غرضی ,

|
 
دیدار همسران روسای جمهور

قرار است همسران روسای جمهور پیشین ایران به زودی در جلسه ای دور هم جمع شوند تا برای رفع موانع سیاسی زنان در کشور تصمیم بگیرند.

قرار است همسران روسای جمهور پیشین ایران به زودی در جلسه ای دور هم جمع شوند تا برای رفع موانع سیاسی زنان در کشور تصمیم بگیرند.

جامعه اسلامی زینب(س) اعلام کرده که قرار است یک جلسه هم‌اندیشی با حضور زنان نخبه و همسران روسای جمهور پیشین برگزار کرده و مقدمات بنیان‌گذاری حزب فراگیر زنان را فراهم کند. حزبی که به توصیه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای رفع موانع سیاسی زنان فعالیت خواهد کرد.

همسران روسای جمهور ایران چه کسانی هستند؟

در بین روسای جمهوری که تا به حال دولت تشکیل داده اند کمتر رئیس جمهوری است که همسر او فعالیت سیاسی داشته باشد. اعظم السادات فراحی همسر محمود احمدی نژاد شاید بیش از بقیه همتایانش در عرصه سیاسی مطرح شده باشد. او متولد ۱۳۳۷در تهران است و در رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه علم و صنعت تهران فارغ التحصیل شده؛ جایی که همسرش تحصیل و تدریس می کرده است. فراحی که در چند سفر خارجی رئیس جمهور را همراهی کرد، در سال87 نامه ای به همسر حسنی مبارک نوشت و از او همسرش خواست تا با بازكردن راه كمك به مردم فلسطين از تشديد فاجعه انساني جلوگيري كنند.

 همسران تمام روسای جمهور با هم دیدار می کنند

فراحی دبیر شیمی و فیزیک است و نمایندگی دولت در «مرکز امور زنان» را هم در کارنامه خود دارد. او هفته گذشته در مراسم تقدیر از فعالان و تلاشگران حوزه زنان و خانواده مورد تقدیر رئیس جمهور قرار گرفت و با یک جمله عجیب از طرف همسرش تمجید شد. احمدی نژاد گفت: «ماشاءالله اینقدر از همسرم تعریف کردم که فکر می‌کنم یک بار دیگر باید برای خواستگاری به خانه مادرزنم بروم.»

 همسران تمام روسای جمهور با هم دیدار می کنند

زهره صادقی، همسر سید محمد خاتمی خواهرزاده امام موسی صدر است که اگرچه در خانواده ای فرهنگی و سیاسی بزرگ شده اما هیچ وقت به طور جدی وارد فعالیت های سیاسی نشده است. زهره صادقی یکی از مدیران موسسه خیریه «به آفرین فردا» است. مهم ترین حضور سیاسی او در سال87 بود که ده روز پیش از نامه نگاری اعظم فراحی با همسر حسنی مبارک، در پاسخ به نامه همسر قطر نامه ای نوشته و خواستار فراخوان دولت‌‏ها و ملت‌‏ها براي حمايت از مردم فلسطين شده بود.

همسران تمام روسای جمهور با هم دیدار می کنند

عفت مرعشی اما، همسر آیت الله هاشمی رفسنجانی و نتیجه آیت‌الله سید محمدکاظم طباطبایی یزدی است که در یکی از خانواده های با نفوذ کرمان متولد شده است. او هیچ گاه فعالیت سیاسی رسمی نداشت اما دو تاریخ نقطه عطف زندگی او به شمار می آمدند. آن طور که خودش در کتاب خاطراتش، «پابه‌پای سرو»، این طور عنوان می کند: «مردم عزیز مرا اغلب با دو حادثه و دو روایت می‌شناسند. اول حادثه ترور همسرم در سال ۱۳۵۸ که در نجات معجزه‌وار ایشان، صاحب نقش بودم و دوم حوادث تلخ بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۱۳۸۸ و صحنه رای دادن در حسینیه جماران که جملاتی از من در رسانه‌ها انتشار یافت و بهانه‌ای برای تخریب همسر و فرزندانم توسط تندرو‌ها شد.»

منصوره خجسته باقرزاده، همسر رهبر معظم انقلاب متولد سال 1326مشهد است و در خانواده ای بازاری، مذهبی و سرشناس بزرگ شده اند و فعالیت سیاسی رسمی نداشته اند.

 همسران تمام روسای جمهور با هم دیدار می کنند

اما از میان همسران تمام روسای جمهور، عاتقه صديقي همسر شهيد رجايي بیش از بقیه فعالیت رسمی سیاسی داشته است. او که متولد 1322است، در اولین دوره مجلس شورای اسلامی یکی از 4زنی بود که موفق شد به مجلس راه پیدا کند و 2دوره دیگر هم منتخب مردم در خانه ملت باشد. صدیقی این روزها از فضای سیاسی کشور فاصله گرفته و کمابیش نقل قول هایی از او درباره موضوعات روز به گوش می رسد.


همسران تمام روسای جمهور با هم دیدار می کنند

همسر روحانی به جلسه نمی رود

در نشستی که جامعه اسلامی زینب(س) برگزار می‌کند، به جز همسران روسای جمهور پیشین، از زنان احزاب مختلف و تأثیر‌گذاران در حوزه زنان مثل جمعیت زنان، احزاب زنان اصولگرا، دفتر ادوار امور زنان روسای‌جمهور سابق، حبیبی، شجاعی، مجتهدزاده و داداندیش هم دعوت شده است. جلسه ای که اگر 4سال بعد دوباره برگزار شود این بار همسر رئیس جمهور یازدهم هم فرصت شرکت در آن را خواهد داشت.

صاحبه عربی، همسر دکتر حسن روحانی متولد 1333 است که اطلاعات زیادی از او در دست نیست. او تا امروز فعالیت سیاسی رسمی نداشته و گفته می شود خانه دار است. در تصویر بالا همسر دکتر روحانی کنار فاطمه هاشمی نشسته است.

منبع: مجله مهر

یک شنبه 30 تير 1392برچسب:همسران روسای جمهور ,

|
 
عواقب شاکی شدن در دبی

در چند روز گذشته انتشار فیلمی از کتک زدن یک راننده هندی توسط یک مقام‌ دولتی امارات حسابی در فضای مجازی خبرساز شد. حالا هم مشخص شده یک زن ۲۵ ساله اهل نروژ که در دوبی مورد تجاوز قرار گرفته بود به ۱۶ ماه حبس محکوم شده است تا بار دیگر نقض حقوق بشر در امارات مورد توجه رسانه‌های قرار بگیرد.

قضیه از فیلمی در اینترنت شروع شد و ناگهان همه جهان متوجه شدند؛ فیلمی که در آن یک مرد اماراتی که حالا مشخص شده یک مقام ارشد دولتی است به خاطر یک تصادف جزئی یک راننده هندی را کتک می‌زند. حالا اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که پلیس امارات حالا فیلمبردار این صحنه جرم را بازداشت کرده است تا دیگر کسی جرأت افشاگری از وضعیت این کشور را نداشته باشد.
در این فیلم راننده اماراتی یک خودروی لوکس دیده می‌شود که راننده هندی یک ون را به خاطر تصادفی جزئی در وسط خیابان و در روز روشن مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد. گفته می‌شود راننده هندی به خاطر مشکلات اقامتی نمی‌خواسته کارش به دادگاه و پلیس کشیده شود و به همین خاطر در این فیلم او بدون هیچ واکنشی در حال کتک خوردن است. مقام‌های پلیس امارات گفته‌اند که راننده خودروی لوکس یک مقام ارشد دولتی بوده که به خودش جرأت داده در وسط خیابان تبعه کشور دیگری را به باد کتک بگیرد. مسئله جالب که به تازگی داد همه رسانه‌ها در آورده بازداشت کسی است که این صحنه را ثبت کرده است! مقام‌های پلیس امارات اعلام کرده‌اند که این مرد به خاطر ریختن آبروی این مقام اماراتی و فیلمبردای بدون مجوز بازداشت شده است و با رد قرار وثیقه فعلاً باید در بازداشت بماند.

عواقب شاکی شدن در دبی

ژنرال خمیس مطار المزینا،رئیس پلیس دوبی به کسانی که به امارات آینده هشدار داده که به هیچ عنوان اقدام به انتشار چنین فیلم‌هایی نکنند! او گفته است که هیچکسی حق انتشار چنین فیلم‌هایی را ندارد و در چنین مواردی فیلم باید فقط به مقام‌های پلیس تحویل داده شود. انتشار این فیلم باعث بحث‌های مختلفی میان کاربران کشورهای مختلف شده است. کاربران بسیاری در فضای مجازی مقام‌های امارات را به برخورد نامناسب با اتباع کشورهای دیگر متهم کرده‌اند و گفته‌اند که این مسئله در این کشور عادی به حساب می‌آید. به گفته این کاربران پلاک سه رقمی ماشین لوکس فرد ضارب نشان می‌دهد که او یکی از مقام‌های ثروتمند و دولتی است که به خودش اجازه کتک زدن تبعه کشوری دیگری را داده است.
محکوم شدن به خاطر شکایت از تجاوز
همزمان با این ماجرا، محکوم شدن یک زن نروژي که در دوبی مورد تجاوز قرار گرفته بود به ۱۶ ماه زندان هم جنجالی شده است. قضیه از این این قرار است که این زن ۲۵ ساله برای سفری کاری به دوبی رفته بود مورد حمله و تجاوز قرار گرفت. او به پلیس دوبی شکایت کرد اما ماموران به جای رسیدگی به ماجرا پاسپورت او را گرفتند و او را به زندان منتقل کردند. پس از چندین روز زندانی بودن بدون دسترسی به تلفن این زن نروژي دادگاهی شد و قاضی او را به اتهام رفتار غیر اخلاقی، اظهارات دروغ و مصرف الکل به 16 ماه حبس محکوم کرد. دولت نروژ به همین خاطر از امارات انتقاد کرده است. این زن نروژی تقاضای تجدید نظر در پرونده را کرده و احتمالا در آغاز ماه سپتامبر دوباره محاکمه خواهد شد. او تا زمان محاکمه به کلیسای دبی پناهنده شده است.

عواقب شاکی شدن در دبی


نقض حقوق بشر در امارات مورد انتقادهای کشورهای مختلف و نهادهای بین‌المللی قرار گرفته و حتی چندی پیش گزارش وزارت امور خارجه آمریکا در این رابطه باعث خشم‌ مقام‌های اماراتی شد. وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود از وضعیت حقوق بشر در جهان،«دستگیری‌های گسترده، حبس انفرادی، بازداشت‌های طولانی‌مدت پیش از محاکمه، محدودیت‌های ایجاد شده بر آزادی‌های مدنی و ناتوانی شهروندان در تغییر دولت» را از جمله موارد نقض حقوق بشر در امارات دانسته است. در گزارش وزارت خارجه آمریکا، به «خشونت پلیس» در زندان‌های امارات اشاره شده است.


منبع: مجله مهر

یک شنبه 30 تير 1392برچسب:دبی,

|
 
اقدام عجیب برخی نهادهای عراقی برای تحریم کالاهای ایرانی

العانی در ادامه ادعا کرد برخی از جوانان برای نصب تابلوهایی که شامل عبارت "نه به کالاهای ایران" است،‌ در خیابان‌ها و آشنا کردن ساکنان محلی با اهداف کمپین داوطلب شده‌اند.


انتخاب نوشت: تعدادی از سازمان‌های حقوق بشر در عراق در اقدامی عجیب خواستار تحریم کالاهای ساخت ایران شده‌اند.

وسام العانی، رهبر این کمپین، گفت کمپین "صلح"، درحال حاضر در استان‌های انبار، صلاح الدین، نینوا، بغداد و کرکوک و دیالی عراق فعال است.

العانی در ادامه مدعی شد:‌ این کمپین در استان‌های شرکت کننده، مورد استقبال خوبی قرار گرفته است و همچنین تلاش‌هایی برای تشویق استان‌های جنوبی در پیوستن به تحریم درحال انجام است.

العانی در ادامه ادعا کرد برخی از جوانان برای نصب تابلوهایی که شامل عبارت "نه به کالاهای ایران" است،‌ در خیابان‌ها و آشنا کردن ساکنان محلی با اهداف کمپین داوطلب شده‌اند.

رهبر این کمپین ادعا کرد که در طول چند روز آینده، برگه‌های تبلیغاتی و پوستر کالاهای مختلف ساخت ایران که قرار است مورد تحریم قرار گیرند، از دستگاه‌های تهویه مطبوع گرفته تا فرش، دارو و مواد غذایی کنسرو شده، در سراسر شهر پخش خواهد شد.

عزیز مخلف، رئیس اتاق بازرگانی انبار، ادعا کرد که در این هفته دیده شده که صدها کامیون ایرانی، بدون تخلیه محموله خود درحال بازگشت به ایران بوده‌اند.

وی افزود که عراق هر سال حدود ۲۲ میلیارد دلار کالای ایرانی وارد می‌کند.

یک شنبه 30 تير 1392برچسب:تحریم ,

|
 
مهمترین عناوین خبری امروز92/4/30

برخی روزنامه‌های صبح امروز کشور عناوین خود را به موضوعات زیر اختصاص دادند.

*جام جم
-اعضای کنگره، طرح سالانه تشدید تحریم ایران را به گردش در نیاوردند؛تردید کنگره آمریکا برای ادامه تحریم‌ها
-سکه در مرز یک میلیون تومان
-کلاهبرداری از 6000 نفر در مسابقه اینترنتی
-گفت‌وگو با عباس غزالی، بازیگر سریال «مادرانه»؛سعی می‌کنم توقع مردم را برآورده کنم

*کیهان
-در اعتراض به تبرئه قاتل جوان سیاهپوست صورت گرفت؛تظاهرات ضد نژادپرستی در 100 شهر آمریکا
-سال گذشته اتفاق افتاد؛سهم اصناف از مالیات کشور فقط 6 درصد!
-هلاکت 58 تن از شبه‌نظامیان طالبان در حمله سنگین ارتش افغانستان
-یک مقام مسئول اعلام کرد؛تاثیر افت بهای سکه و ارز در کاهش قیمت اجاره مسکن

*وطن امروز
-در اعتراض به تبرئه قاتل نوجوان سياه‌پوست صورت مي‌گيرد؛تظاهرات در 100 شهر آمریکا
-نوسان بازار سكه و ارز ادامه دارد؛صعود طلاي جهاني و سقوط دلار
-توسط مقامات سیاست خارجی کشور صورت گرفت؛محکومیت حمله به حرم حضرت زینب(س)
-آغاز درگیری لفظی فتح‌الله‌زاده و رویانیان؛بی‌رحم‌تر از همیشه

*خراسان
-جزئيات و ترکيب احتمالي ميهمانان داخلي و خارجي مراسم تحليف روحاني
-وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در نمايشگاه قرآن مشهد:ترويج فرهنگ و معارف قرآن بهترين راه تحکيم وحدت مسلمانان و مقابله با توطئه هاي دشمنان است
-کردهاي سوريه در مرز ترکيه منطقه خودمختار اعلام کردند
-افروغ: جمله"من سرهنگ نيستم" حرف خوش آهنگي نبود

*آرمان
- واکنش مهدی هاشمی: بیانیه می‌دهم؛روایت علم الهدی از دیدار با مهدی هاشمی
-احتمال مذاکرات مستقیم ایران و امریکا:طرح تشدید تحریم ایران مسکوت ماند
-تا پایان هفته 10درجه بر دمای پایتخت افزوده می شود؛زمین درآستانه گرگرفتن
-قطع درختان خیابان ولیعصر

*آفتاب یزد
-درگفت گو با مصباحی مقدم تشریح شد؛6مصوبه تعهد آور دولت احمدی نژاد برای روحانی
-احمدی نژاد: برای حل مشکلات تامین اجتماعی با افتخار کمک خواهم کرد
-پیشنهاد مرسی به ارتش:اگر آزادم کنید از کشور می روم
-شهردار تهران:انتقادها به من ریشه در حسد دارد

*خورشید
-روزگار خوش بورسی‌ها ادامه دارد؛تالارحافظ در محاصره خبرهای خوب
-سهام عدالت تا مهر 92 وارد بورس می شود
-احتمال مذاکرات مستقیم ایران و امریکا در نیمه دوم سال
-بین ایران و عراق انجام شد؛بزرگترین توافق گازی خاورمیانه

*اعتماد
-كنگره امريكا طرح سالانه تشديد تحريم ايران را به گردش در نياورد؛معاون سابق وزير خارجه امريكا از احتمال مذاكرات مستقيم با تهران خبر داد:تاخير تحريم‌ها تا تحليف روحاني
-واكنش بازار ارز و طلا به تحولات سياسي؛سقوط دوباره دلار وسكه
-محمد نعيمي‌پور، عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت در گفت‌وگو با «اعتماد»:در انتظار ثبات شرايط سياسي جديد هستيم
-حضور خاتمي در دانشگاه شهيد بهشتي

*شرق

- در گفت‌وگو با «شرق» مطرح شد؛روایت عارف از دیدار با روحانی
-معاون پيشين سازمان محيط‌زيست: روساي قبلي ‌سازمان، دانش محیط‌زیستی نداشتند
- هاشمی:‌فتح واقعی جنگ در عمل به مصلحت بود
- چراغ سبز آمریکا موجب شد؛سقوط دلار تا 3050تومان

*بهار
-حضور خاتمی و عارف در مراسم بزرگداشت آیت‌الله صدوقی
- معاون سابق وزارت خارجه آمریکا همزمان با درخواست کنگره مطرح کرد؛احتمال مذاکره مستقیم ایران و آمریکا درسال 2013
-ابراهیم یزدی:چالش روحانی قانون‌گریزی حاکم بر کشور است
-مجلس به دنبال جبران اشتباهات؛راه وزارت «راه» از «مسکن» جدا می‌شود

*تهران امروز
-واکنش ایران به چراغ سبز آمریکایی ها؛سخنگوی وزارت امور خارجه: تحول جدیدی درباره مذاکره مستقیم ایران و آمریکا رخ نداده است
-تحول مهم در ناوگان اتوبوسرانی تندرو تهران؛روز گذشته 161 دستگاه اتوبوس دوکابین جدید وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شد
-اتحاديه واردكنندگان دارو: بخشي از داروها با ارز آزاد وارد مي‌شود
-سقوط دوباره قيمت ارز و سكه؛تقويت پول ملي و اميد به آينده، دليل كاهش پي در پي قيمت‌ها اعلام شد

*رسالت
-سيد حسن نصرالله:پاسخ مقاومت به هر تجاوزي جدي است
-واشنگتن پست:كنگره آمريكا ارسال لايحه تحريم‌هاي ايران به كاخ سفيد را به تعويق انداخت
-محمد حسين برخوردار:محموله 83 كشتي گندم و كالا از امروز ترخيص مي شود
-پيرمرد108 ساله صاحب يازدهمين فرزند شد

*حمایت
- مخالفت فلسطینیان با طرح سازش«کری»
-گفت وگو با دکتر جعفر کوشا؛آزادی مشروط، تأسیسی ارفاقی در فرآیندا صلاح
-همزمان با افت قیمت دلار؛سکه در مرز یک میلیون تومان
-ابلاغ آیین نامه اجرایی قانون ارتقای سلامت نظام اداری

*ابتکار
-درخواست از دولت جديد براي ارائه لايحه؛بودجه 92 در راه بازگشت به مجلس
-روند نزولي سکه و ارز در روزهاي آتي ادامه دارد؛دلار دوباره به مرز 3000 تومان نزديک شد
-طرح تشديد سالانه تحريم ايران در كنگره آمريكا متوقف شد؛احتمال مذاکره مستقيم تاپايان 2013
-سرگرداني نکونام به خاطر حرف‌هاي پنهاني؛وضعيت مبهم کاپيتان تيم ملي

*عصر رسانه
-7 درصد حباب قیمتی بازار شکست؛تداوم کاهش قیمت مسکن در پاییز
-وزیر اقتصاد تشریح کرد:سوءبرداشت از درآمد ۷۴ هزار میلیاردی
-دبیر شورایعالی فضای مجازی مطرح کرد:اختلاف فاحش قیمت خرید و فروش پهنای باند
-وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبرداد:ایجاد 7 میلیون شغل در دولتهای نهم و دهم

*فرهیختگان
-سقوط آزاد ادامه دارد؛دلار 3080 تومان سکه یک میلیون تومان
-سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تمایل کنگره آمریکا برای مذاکره با ایران:منتظر تغییر رویکرد آمریکا هستیم
-با رکود معاملات در ماه رمضان؛کاهش قیمت در بازار مسکن ادامه دارد
-فرمانده نیروی زمینی ارتش خبر داد؛تجهیز نیروی زمینی ارتش به موش کهای بالستیک

*اسرار
-احتمال مذاکره مستقیم ایران-آمریکا در نیمه دوم سال 2013؛عراقچی:منتظر تغییر در رویکرد آمریکا هستیم
-آزاد سازی ارز دارو منتفی شد
-حضور سران بیش از 10 کشور در مراسم تحلیف روحانی
-کری خبر داد: توافق اسرائیل و فلسطین برای مذاکره

*جمهوری اسلامی
-دور جدید کاهش قیمت قيمت دلار و سكه در بازار
- 400 تروريست عضو طالبان از طريق تركيه وارد سوريه شدند
-واشنگتن‌پست خبر داد؛كنگره آمريكا ارسال لايحه تحريم‌هاي ايران به كاخ ‌سفيد را به تعويق انداخت
-مشكلات دارويي بيماران تالاسمي همچنان ادامه دارد؛4 ماه است داروي ايراني تالاسمي توليد نمي‌شود

*کائنات
- معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت خبرداد:کاهش 20 درصدی سهمیه حج کشورها
- حباب قیمتی بازار مسکن شکست؛تداوم کاهش قیمتها در پاییز
-سکه به زیر یک میلیون تومان رسید
-161 دستگاه اتوبوس دو کابین جدید، وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شد

*امتیاز
-رییس پلیس پایتخت خبر داد:پاتک پلیس به خرده‌فروشان موادمخدر
-خبر خوش برای بیماران؛آزادسازی ارز دارو فعلا منتفی شد
-7 میلیون شغل در دولت‌ ایجاد شد
-کاهش 20 درصدی سهمیه حج همه کشورها

*اعتدال
- رمزگشائي از سخنان ولي‌امر در آخرين ديدار با دولت‌ها؛از دولت‌هاي آيت الله هاشمي؛ خاتمي تا احمدي نژاد
-نماينده ايران در مسابقات قرآن«جايزه دبی» درخشيد
-مدیر حرم حضرت زینب(س) به شهادت رسيد
-خشم صهيونيست از انتخاب دختر مسلمان در هیئت مدیره دانشگاه کالیفرنیا

*هدف اقتصاد
-معاون استراتژي و برنامه ريزي ايران خودرو خبر داد:محصولات جديد رنو در راه است
-اعلام 38 نرخ ارزرسمي توسط بانك مركزي؛دلار ارزان شد
-مدير عامل مخابرات ايران خبرداد:قطعيت تغيير و تعديل تعرفه‌هاي مخابراتي
-کاهش قيمت اجاره‌بهاي مسکن در تابستان امسال

یک شنبه 30 تير 1392برچسب:عناوین خبری امروز,

|
 
تبلیغاتی که داد همه رادراورد

خلاقیت شرکت تبلیغاتی و اعتراضات چندین جنبش حامی حقوق حیوانات در آلمان


خلاقیت شرکت تبلیغاتی و اعتراضات چندین جنبش حامی حقوق حیوانات در آلمان

تبلیغاتی که داد همه را درآورد!

زیست نیوز

 

یک شنبه 30 تير 1392برچسب:داد همه رادراورد ,

|
 
سنگسار کردن زنان جهاد نکاح در سوریه

در چند روز گذشته و در ماه مبارک رمضان برخی از گردان های افراطی جبهه النصره و سلیمان از گروه های معروف تروریست های سوریه در اقدامی بی دلیل و ضد انسانی چند تن از زنانی که برای جهاد نکاح به سوریه رفته بودند را سنگسار کردند.

انقلاب نیوز: بر اساس گزارش های منتشر شده از سوی منابع آگاه برخی از گردان های افراطی تروریست های سوریه در اقدامی ضد انسانی در چند روز گذشته چندی از زنانی که برای جهاد نکاح به سوریه رفته بودند را به صورت وحشیانه و زنده سنگسار کردند آنها مدعی این هستند که این زنان فاحشه هستند و باعث این هستند که نیروهایشان قوای جسمی شان را از دست می دهند.

این اقدام تروریست های سوری برای خلاص شدن از دست زنان جهاد نکاح برای چندمین بار است که صورت می گیرد.

گفتنی است تروریست های خطرناک سوریه تا به حال از اعدام ، کشتار وحشیانه ، تیربارکردن ، خفه کردن و ... برای از بین بردن زنان جهاد نکاح استفاده کرده اند و اکنون برای اینکه در نزد نیروهایشان که اکثرا افراطی هستند اسلام را بهانه کنند تا این زنان را از بین ببرند به سنگسار روی آورده اند و مدعی شده اند که این زنان فاحشه هستند و مسایل شرعی اسلام را رعایت نمی کنند.


سنگسار کردن زنان جهاد نکاح در سوریه

یک شنبه 30 تير 1392برچسب: زنان جهاد نکاح ,

|
 
ثروتمندترین سردار سپاه پاسداران

همه دارایی مهم‌ترین و تأثیرگذارترین فرمانده سپاه پاسداران به استناد اسناد آورده شده در متن، وی را به ثروتمندترین سردار سپاه در حال حاضر مبدل ساخته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، طبق مستندات بسیار، "سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی" ثروتمندترین سردار سپاه در جمع سرداران شاغل در سپاه است.

در سال‌های اخیر و در پی شکل‌گیری تحولات منطقه‌ای و چرخش موازنه به نفع ایران، دشمنان ایران اسلامی درصدد برآمدند تا با تهدید یکی از سرداران سپاه پاسداران انقلاب‌اسلامي به نام "قاسم سلیمانی" که فرماندهی "نیروی قدس سپاه" را برعهده دارد به ایجاد خط خبری منفی علیه نظام جمهوری اسلامی بپردازند.

در همین زمینه شبکه‌های مهم خبری از جمله "بی‌بی‌سی"، "العربیه" و دیگر رسانه‌های غربی و منطقه‌ای با دامن زدن به موضوع جنجالی و البته کذب دخالت "نیروی قدس سپاه" به فرماندهی "حاج قاسم سلیمانی" در تحولات اخیر منطقه در خطی مشترک این حق را به مطرح‌کنندگان طرح ترور "سردار سلیمانی" دادند که ترور کسانی مثل وی را مباح و حتی واجب جلوه می‌دادند.

در این راستا مخاطبان و کارشناسان داخلی و بین‌المللی نیز با موضع‌گیری به موقع خود با این "موج رسانه‌ای" به تقابل پرداختند.

"سردار قاسم سلیمانی" که از مهم‌ترین فرماندهان سپاه به شمار می‌رود نیز در سخنرانی خود در اجتماع 50 هزار نفری بسیجیان کرمان گفت: با این تهدیدات، رعب بر ما حاکم نمی‌شود و از خدا می‌خواهم "شهادت" در راه خودش را به دست دشمنان دین، نصیب من بگرداند، از خدا می‌خواهم به عنوان یک سرباز، در راه آرمان‌های "اسلام" که هر یک به تنهایی ارزش فدا شدن دارند، افتخار شهادت نصیبم کند.

ثروتمندترین سردار سپاه پاسداران

وی افزود: اگر میلیون‌ها انسان در این راه شهید شوند، ارزش دارد، امام(ره) در وصیتنامهٔ خود فرمودند: ملت ایران که جانم فدایشان باد.... حال، جان من به عنوان سربازی کوچک، چه ارزشی دارد که دشمن تهدید به ترور می‌کند، این تهدید نیست، کمک به شوقی است برای فرزندی که از مادر دور افتاده است.

"سرلشکر سلیمانی" همچنین در ادامه گفت: اسرائیل به عنوان سگ هار آمریکا، از گروه کوچک حزب‌الله لبنان که منسجم، متوکل؛ مستحکم و مؤمن است، شکست خورد و هیمنهٔ آمریکا و اسرائیل در منطقه شکسته شد.


واكنش جوانان و فعالان فضای مجازی به طرح ترور سردار سلیمانی

بعد از راهپیمایی روز 13 آبان 1390 که در آن بسیاری از جوانان و نوجوانان با امضای طوماری خواستار پیوستن به "سپاه قدس" ایران شدند، در جدیدترین اقدام تعداد زیادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی و همچنین وبلاگ نویسان در حمایت از "فرمانده نیروی قدس سپاه" تصویر پروفایل خود را به تصویر وی تغییر دادند. در "شبکه‌های اجتماعی" پرمخاطب و فعال مثل "فیس‌بوک" و "گوگل‌پلاس" و "سایت افسران جوان جنگ نرم" و شبکه‌های اجتماعی "ارزشی‌ها و سنگری‌ها" نیز مشاهده می‌شد تعداد زیادی از کاربران آن‌ها در حمایت از "فرمانده نیروی قدس سپاه" به جای تصویر خود تصویر وی را گذاشته‌اند تا در یک معنا بگویند همه آن‌ها پشت این "فرمانده سپاه" هستند.


ثروتمندترین سردار سپاه پاسداران

روزنامه انگلیسی گاردین هم در مقاله‌ای نوشته بود: «قدرت و وجهه قاسم سلیمانی به عنوان کسی که قدرتمندترین بازیگر عرصه منطقه است، در سه سال گذشته افزایش یافته است.»

همه دارایی سردار سلیمانی

دارایی‌های فرمانده دلاور نیروی قدس سپاه متشکل از میلیون‌ها قلب عاشق و شیفتگان شهادت است که با هیچ میزانی قابل قیاس و قیمت گذاری نیست.

دل میلیون‌ها دلداده کوی شهادت همراه اوست، همان دل‌هایی که به رهنمودهای امام خود حضرت روح‌الله (ره) اعتقاد قلبی دارند آنگاه که فرمود : ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد.

جوانان برومند و ولایت مدار ایران اسلامی هنوز رشادت‌های این سرداران مخلص را به یاد دارند و آن را سینه به سینه و نسل به نسل منتقل خواهند کرد. ملتی که در قاموس خود شکست را پذیرا نیست و شهادت را دروازه‌ای به سوی بهشت موعود می‌داند هیچ‌گاه از شنیدن تهدیدهای پوچ و تو خالی مزدوران استکبار هراسی به خود راه نداده و نخواهند داد.

موج مجازی حمایت از سردار سلیمانی در یک جمله اوج حمایت خود را از این سرباز فدایی ولایت به جهانیان و به ویژه به دشمنان قسم خورده ایران و ایرانی نشان دادند و آن جمله این است: « آخرین بسیجی خامنه‌ای که به آن دست خواهید یافت حاج قاسم ماست، همه ما را ترور کنید.»

هنوز عرصه این جاده مرد می‌طلبد / و خاک دشت جنون اهل درد می‌طلبد
به صبح روشن فردا طلیعه از خون است / به اهل خاک بگو جنس شیعه از خون است
شهید زنده عشق است این سردار / یکی زهزاران سر است بر سَرِ دار

 ثروتمندترین سردار سپاه پاسداران

نامی که لرزه بر اندام دشمنان اسلام می‌اندازد و همیشه مایه هراس و وحشت آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها است. جمله معروفی که از شیمون پرز در وصف هیمنه سردار تیزهوش ایران آمده نشانه همین ترس و واهمه است.

"شیمون پرز: خاور میانه روی انگشت ژنرال قاسم سلیمانی می‌چرخد".

 ثروتمندترین سردار سپاه پاسداران

مردان کاخ سفید آنقدر از او می‌ترسند که در میان لیست محرمانه خود نام او را به عنوان مهم‌ترین مانع پیشرفت‌های آمریکا در جهان علناً فریاد می‌کشند و از کنگره می‌خواهند طرح ترور حاج قاسم را رسماً تصویب و ابلاغ نمایند. این عصبانیت با این جملات ترسیم می‌شود که: «قاسم سلیمانی بسیار سفر می‌کند... تکان بخورید... تلاش کنید او را بکشید».

هر کسی او را دیده، شیفته حجب و حیای عجیبش می‌شود. انگار نه انگار که او لرزه به اندام بزرگ‌ترین ابرقدرت جهان انداخته است و این‌ها همه مشخصه یک بسیجی شیفته ولایت است.

از این بسیجیان ما در ایران کم نداریم ولی اگر قرار باشد صیاد دل بسیجیان این بار نیز اسیر کینه خفاشان شود تمام فرزندان 13 ساله ایران زمین، حاج قاسم‌هایی می‌شوند که خواب خوش را از مردان کاخ روسیاه، سفید می‌ربایند.

ثروتمندترین سردار سپاه پاسداران

 

شنبه 29 تير 1392برچسب: ثروتمندترین,

|
 
دوش صلواتی درماه رمضان

این ایده جالب و مفیدی است. حتی اگر لباس های ما خیس بشوند به دلیل گرما، سرعت خشک می شوند.

به دنبال گرمای شدید هوا همزمان با ماه رمضان، در خیابان های بغداد دوش های صلواتی برای شستن سر و صورت و خنک شدن مردم راه اندازی شده است.

به گزارش عصر ایران، دوش های صلواتی در خیابان های بغداد که مردم آنها را "دش الأجر والثواب" (دوش اجر و ثواب) توصیف می کنند به عنوان نوعی از فعالیت های خیریه به شمار می روند.

روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن در این باره نوشت: مالکان مغازه ها و خانه های نزدیک خیابان های اصلی با استفاده از شلینگ، آب را به کنار خیابان منتقل می کنند تا به وسیله دوش های حمام، امکان شستن سر و صورت را برای شهروندان فراهم کنند.

گرمای هوا در عراق که در برخی شهرها از جمله بغداد پایتخت به 50 درجه می رسد باعث شد تا دولت، روز پنجشنبه را تعطیلی عمومی اعلام کند. بسیاری از شهرهای عراق نیز ساعت های زیادی را در شبانه روز شاهد قطع برق هستند.

دوش صلواتی در خیابان برای گرما و رمضان

دوش صلواتی در خیابان برای گرما و رمضان

 دوش صلواتی در خیابان برای گرما و رمضان


ابوحیدر یکی از مالکان مغازه های منطقه السنک بغداد در این باره می گوید: اگر نیاز مادر اختراع باشد، چه چیزی مهمتر از وسیله ای برای اینکه گرمای این تابستان داغ را کم کند.

قاسم جوان دیگری است که زیر دوش رفته و می گوید: این ایده جالب و مفید است. در حالی که زیر گرمای آفتاب راه می رویم نیازمند این آب دوش آب هستیم تا سر و بدن خود را خنک کنیم. حتی اگر لباس های ما خیس بشوند به دلیل گرما، سرعت خشک می شوند.

احمد الزیدی یکی دیگر از شهروندان عراقی هم گفت: کسانی که این دوش ها را راه اندازی می کنند به دنبال کسب اجر و ثواب در ماه رمضان هستند. کسی در مقابل این کار، پولی نمی گیرد و افراد بعد از شستن سروصورت خود می گویند: خداوند پدر و مادرت را بیامرزد یا سوره فاتحه را می خوانند.

البته این دوش های صلواتی مختص تابستان رمضانی امسال نیست و در تابستان های گذشته هم خیابان های بغداد شاهد چنین ابتکاری بوده اند.


دوش صلواتی در خیابان برای گرما و رمضان


 دوش صلواتی در خیابان برای گرما و رمضان


 دوش صلواتی در خیابان برای گرما و رمضان


دوش صلواتی در خیابان برای گرما و رمضان


دوش صلواتی در خیابان برای گرما و رمضان


 دوش صلواتی در خیابان برای گرما و رمضان

 دوش صلواتی در خیابان برای گرما و رمضان

 

 

شنبه 29 تير 1392برچسب:دوش صلواتی,

|
 
نخست وزیر انگلیس و اسباب بازی دخترش

عصر ایران - دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در حال حمل اسباب بازی های دختر کوچکش (فلورنس) است . کامرون 3 فرزند دارد که یک پسر و دو دختر است.فلورنس دختر کوچک و 3 ساله کامرون پس از رسیدن او به نخست وزیری بریتانیا متولد شد. کامرون یک فرزند پسر خود را که مبتلا به بیماری صرع شدید بود در شش سالگی از دست داد.

نخست وزیر انگلیس و اسباب بازی دخترش

نخست وزیر انگلیس و اسباب بازی دخترش


نخست وزیر انگلیس و اسباب بازی دخترش

 

شنبه 29 تير 1392برچسب: نخست وزیر انگلیس,

|
 
نخستین خودرو آمریکایی از مبدأ ایالات متحده به فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران وارد شد.

نخستین خودرو آمریکایی از مبدأ ایالات متحده به فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران وارد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز جمعه 28 تیرماه اولین خودرو سواری وارداتی شرکت ائل خودرو ارس (Convertible 2LT RS Package 2013 Camaro) از گروه جنرال موتورز از مبداء میامی در ایالات متحده به دفتر شرکت در پاریس و از آنجا با خطوط هواپیمایی قطر به فرودگاه بین المللی امام خمینی در تهران وارد شد.

با توجه به اینکه گمرکات ایالات متحده اجازه صدور خودرو نو را به جهت حفاظت از تولیدات منطقه ای شرکت جنرال موتورز در کره جنوبی (GM کره جنوبی) صادر نمی کند، مطابق اسناد ارائه شده به گمرکات ایالات متحده مقصد نهایی این خودرو ایران منطقه آزاد ارس است و Title صادرات خودرو به ایران برای اولین بار صادر شده است،

در نتیجه این خودرو و سایر خودروهایی که از طریق ائل خودرو وارد خواهند شد، طبق وعده های داده شده فقط برای فروش در ایالات متحده آمریکا و مطابق با استانداردهای اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه آمریکا (NHTSA) تولید شده است.

با توجه به استقرار دفتر مرکزی شرکت ائل خودرو ارس در منطقه آزاد ارس، تمامی خودروهای وارداتی این شرکت از طریق منطقه آزاد ارس به سرزمین اصلی ورود خواهند شد.

شنبه 29 تير 1392برچسب:نخستین خودرو آمریکایی,

|
 
تبدیل هواپیمای مسافربری 100 نفره به رستوران در تبریز!

هواپیمای فوکر 100 شرکت ‌آسمان که چندین در فرودگاه بین‌المللی تبریز از باند خارج شد و آسیب‌های فراوانی دید، به یک رستوران در تبریز فروخته شد تا شاهد شکل گیری یکی از نخستین هواپیمای تغییرکاربری داده شده در ایران باشیم؛ اتفاقی که به نظر می‌رسد می‌بایست خیلی پیش از این آغاز می‌شد.

هواپیمای فوکر 100 شرکت ‌آسمان که چندین در فرودگاه بین‌المللی تبریز از باند خارج شد و آسیب‌های فراوانی دید، به یک رستوران در تبریز فروخته شد تا شاهد شکل گیری یکی از نخستین هواپیمای تغییر کاربری داده شده در ایران باشیم؛ اتفاقی که به نظر می‌رسد می‌بایست خیلی پیش از این آغاز می‌شد و تلاش برای تیک آف هواپیما به هر قیمتی از روی باندهای ایران از سال‌ها پیش اجرایی می‌شد.

به گزارش «تابناک»، وقتی در درون شهر تبریز گشتی بزنید و در محیط اطراف اندکی تامل کنید، یکی از شگفتی‌هایی که خواهید دید، پارک یک هواپیمای غول پیکر در هواپیمای یک مجموعه ویلایی است؛ مجموعه‌ای که باند مسافربری ندارد تا تصور کنید با «جان تراولتا»ی تبریزی‌ها طرف هستیم! بنابراین تعجب و حیرت از قرار گرفتن یک غول سفید در خانه‌ای در تبریز رهایتان نخواهد کرد؛ اتفاقی که برای خبرنگار «تابناک» نیز رخ داد و با حضور در این شهر پیگیر این اتفاق شگرف شد.

منابع  و مردم محلی درباره این هواپیما به خبرنگار «تابناک» اعلام کردند این هواپیما دچار سانحه شده و سپس به واسطه آنکه هزینه تعمیر و بازگرداندنش به روی باند بالا بوده، ترجیح داده شده به عمر این پرنده غول پیکر پایان داده شود و به همین دلیل بدنه هواپیما پس از خروج تجیهزاتش، به یک کافی شاپ فروخته شده است. با بررسی این فوکر 100 مشخص شد که این هواپیمای 24 تنی از مواد مختلف تشکیل شده اما اصلی ترین مواد مصرفی، آلیاژ «آلومینیوم لیتیوم» است که حدود 6 تن از وزن هواپیما را تشکیل می‌دهد و اگر بر این اساس فروخته شده باشد، حدود 40 تا 100 میلیون تومان برای بدنه این هواپیما می‌توان قیمت گذاری کرد.

البته مشخص نیست این هواپیما به این شکل فروخته شده تا وزن 24 تنی هواپیما در زمان فروش در نظر گرفته شده و قیمت این هواپیما چندصدمیلیون تومان توافق شده و یا اساساً فرمول وزنی در نظر گرفته نشده و یک عدد توافقی سوای وزن و کیفیت ماجرا برای فروش این هواپیمای خارج از رده در نظر گرفته شده اما به هر صورت این هواپیما به هر قیمتی برای تغییر وضعیت به رستوران فروخته شده باشد، می‌توان با بازسازی اش به خصوص در داخل، به آنچنان رستورانی جذابی تبدیلش کرد که به عنوان نخستین رستوران هواپیمایی با چنین ابعادی در ایران، جزو جاذبه های توریستی تبریز شود.


 تبدیل هواپیمای مسافربری 100 نفره به رستوران در تبریز!


ابتدا تصور شد این هواپیما، همان هواپیمای سقوط کرده در سانحه ارومیه است و گمان رفت که این هواپیما از ارومیه به تبریز آورده شده که باعث تاثر شد چرا که به هر صورت می‌توانست نشانه مرگ عده‌ای از هموطنانمان باشد اما عدم تکه تکه بودن هواپیما و همچنین بررسی‌های بعدی که نشان داد هواپیمای سقوط کرده در ارومیه یک بوئینگ 727 بوده، مشخص نمود این هواپیما قربانی یک حادثه دیگر است.

مطابق با برنامه پرواز‌های فرودگاه بین‌المللی تبریز، این پرواز مربوط به شرکت آسمان به شماره 773 و نوع هواپیما 100 F بود که حدود ساعت 20 پنج‌شنبه شب فرودگاه مهرآباد را به سمت فرودگاه تبریز ترک کرده بود، حدود ساعت 22 پنج‌شنبه‌ 4 شهریورماه 1389 پس از نشستن بر روی باند فرودگاه تبریز، به دلیل لغزندگی باند در شرایط بارانیِ روز وقوع حادثه و عدم قدرت عمل ترمزهای هواپیما برای کنترل وضعیت، هواپیما از باند منحرف و به داخل کانال حاشیه‌ باند سقوط کرد. این حادثه هرچند کشته‌ای نداشت و تنها دو تن مصدوم را در پی داشت اما پایان دوران پرواز این هواپیما بود و آغاز بر پروسه تغییر وضعیت این فوکر 100 محسوب می‌شد.

منابع محلی نیز در این باره گفتند که این فوکر 100 در تاریخ 1994 میلادی ساخته شده و در خدمت ناوگان هوایی کره بوده و پس از آن هواپیمایی آسمان خریداری کرده و پس از حادثه مورد اشاره، به علت عمل نکردن ترمز و سر خوردن در باند به علت بارندگی به داخل کانالی افتاده و از ناحیه دماغه مورد آسیب شده بود و پس از خریداری توسط یک شخص و توسط متخصصان بومی با باز کردن بالها، دم و موتورها و سایر قطعات به فضای سبز استخر پرتور یکی از تالارهای پذیرایی تبریز انتقال داده شده و هم اکنون بالها و دم سوار شده و قابل مشاهده است و به عنوان رستوران هوایی قراره استفاده کنند.

اتفاقی که در تبریز رخ داده، یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که در دیگر کشورها رخ می‌دهد اما به واسطه محدودیت‌های کشورمان برای واردات هواپیمای با عمر کم، به جز یک مورد که سال‌ها پیش رخ داده، تاکنون عملیاتی نشده بود اما این اتفاق می‌تواند آغاز بر ایجاد ده ها رستوران غول پیکر با بدنه هواپیماهای مستهلک در کشور باشیم؛ هواپیماهایی که در کشورمان بارها حکم تابوت پرنده را داشته و کشورمان را دارای پرحادثه ترین خطوط هوایی نموده و امید اینکه اقدام آسمان، توسط سایر شرکت‌های هواپیمایی داخلی نیز پیگیری شود و ارزش جان مسافران هواپیمایی اولویت نخست باشد.

شنبه 29 تير 1392برچسب:تبدیل هواپیمای به رستوران ,

|
 
مجری اخبار ورزشی

بد نیست معصومی در ادامه این روند یک فایل صوتی نیز از خود منتشر و در آن مدام از کلمات شکسته استفاده کند!

بد نیست معصومی در ادامه این روند یک فایل صوتی نیز از خود منتشر و در آن مدام از کلمات شکسته استفاده کند!

شاید بسیاری از مخاطبان اخبار ورزشی شبکه سوم سیما گمان کنند محمود معصومی با همان کت و شلوارهای رنگارنگش متولد شده و هیچگاه آنها را از تنش خارج نمی کند!

به گزارش پرشین وی به نقل از قانون این مجری که سالهاست تنها در تریبون خبر ورزشی دیده شده و پوششی فوق العاده رسمی داشته حالا با انتشار عکس جدیدی از خود نشان داده متفاوت بودن را نیز بلد است. بد نیست معصومی در ادامه این روند یک فایل صوتی نیز از خود منتشر و در آن مدام از کلمات شکسته استفاده کند!

عکس باورنکردنی مجری اخبار ورزشی

 

شنبه 29 تير 1392برچسب:عکس باورنکردنی ,

|
 
ماجرای عروسی دروغین ملی پوش فوتبال ایران

بعدا کاشف به عمل آمد که آقای فوتبالیست اصلا ازدواج نکرده است!

بعدا کاشاین ماجرا مربوط است به زمانی که علی دایی سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان بود.

به گزارش تماشاگر در مقطعی علی دایی که سرمربی تیم ملی بود تصمیم داشت اردوی 10 روزه ای را در یکی از کشورهای همجوار برگزار کند.

در آن اردو ستاره هایی چون نکونام ، شجاعی و... هر یک به دلیلی مثلا اجازه ندادن تیم هایشان در این اردو حضور نداشتند.

اما یکی از بازیکنان سابق ملی پوش که در یکی از تیم های شهرستانی هم توپ می زدو مورد توجه ویژه علی دایی هم بود به بهانه ای در این اردو حضور نیافت.

او آن روزها به دایی اعلام کرد به دلیل اینکه مراسم ازدواجش در پیش است برای تهیه مقدمات قادر به حضور در این اردو نیست. دایی هم به او اجاره داد تا در آن مقطع در اردوی تیم ملی حضور نیابد.

اما بعدا کاشف به عمل آمد که آقای فوتبالیست اصلا ازدواج نکرده و هنوز که هنوز است حتی به فکر ازدواج هم نیست که نیسـ!

شنبه 29 تير 1392برچسب:عروسی دروغین,

|
 
گسترش عفت کلام درگفتار

گسترش عفت بدون عفت در کلام

حجت‌الاسلام ابراهیمی، امام جمعه شهرستان انار روز جمعه ۲۱ تیر در سخنانی گفت: زنانی که آرایش کنند و به خارج از خانه بروند، اگر به همسرانشان گفته شود "دی…ث”، حق‌شان است.

به گزارش مهرخانه، درست است که خودآرايي و خودنمايي در انظار عموم از رفتارهاي ناهنجار در جامعه است که تنها مختص به زنان نيست و در مردان نيز به گونه‌هاي مختلف انجام مي‌پذيرد و امر به معروف برای اصلاح این افراد واجب، اما انگار حجت‌الاسلام ابراهیمی فراموش کرده‌اند که تریبون نماز جمعه جای استفاده از این عبارت ناپسند نیست.

ایشان در صحبت‌هایشان قصد داشته‌اند آرایش بیش از حد زنان را به بی‌غیرتی شوهرانشان نسبت دهند، ولی مفهوم حرف ایشان در عبارت به کار برده شده، گم شد و به جای اینکه به دل افراد بنشیند به سوژه‌ای برای رسانه‌های داخلی و خارجی تبدیل شد.

تأکید قرآن کریم و ائمه اطهار(ع) بر عدم خودنمایی و خودآرایی زنان

قرآن كريم در خصوص خودنمايي و خودآرايي زنان در منظر عمومي و در آيه 31 سوره مباركه نور اشاره می‌کند: "ولا يبدين زينتهن" (زنان زيورهاي خود را آشكار نسازند) و این عبارت را دو مرتبه تكرار مي‌كند.

مرحوم «فيض كاشاني» در تفسير اين آيه، زينت را به معناي عام زيبايي بدني، آرايش جسماني و زيورهاي ظاهري مي‌داند و معتقد است كه :خودنمايي چه آشكار ساختن زيبايي‌هاي طبيعي باشد و چه به نمايش گذاشتن آراستگي‌ها و زيورآلات، رفتار ناهنجاری است.

از پيامبر اعظم(ص) نيز روايت شده كه زنان طناز و عشوه‌گر كه دل و دين مردان هوسران را مي‌ربايند، (دام‌هاي شيطان) هستند.

نقش مردان در كنترل و حفظ نواميس در بیان ائمه اطهار (ع)

ائمه اطهار در کنار رفتار ناهنجار زنان به نقش مردان در كنترل و حفظ نواميس نیز اشاره کرده‌اند، چيزي كه از آن در متون ديني «غيرت» ياد مي‌شود. يعني مؤمن نبايد نسبت به اطرافيان خود بي‌تفاوت باشد؛ چراكه خداوند «غيور» است و بي‌غيرتي را نمي‌پسندد.(الكافي، ج8، ص273)

از امام صادق(ع) نيز روايت شده است: بهشت بر مردان بي‌غيرت حرام است.( بحارالانوار، ج35، ص924) پيامبر عظيم‌الشأن اسلام نيز درباره يكي از مصاديق بارز بي غيرتي مي‌فرمايد: هنگامي كه زني آرايش كرده و معطر از خانه خارج شود و شوهرش نيز به اين كار راضي باشد، به ازاي هر قدمي كه زن بر مي‌دارد، خانه‌اي در آتش براي شوهرش بنا مي‌شود (الكافي ج5 ص753)

تأکید ائمه اطهار(ع) بر ضرورت عفات در کلام

پس بر اساس این روایات، عمل مردی که نسبت به زنش غیرت نداشته باشد مذموم است و بی‌غیرتی خوانده می شود، ولی آیا امام جمعه شهر انار باید در تبیین این موضوع عفت کلام را فراموش کند و در تریبون نماز جمعه از الفاظ ناصواب استفاده کند؟

باید به ایشان یادآوری کرد که ائمه اطهار(ع) همانطور که نسبت به بی‌غیرتی مردان حساسیت داشتند، به عفات در کلام نیز تأکید کرده‌اند. در متون و منابع غني اسلامي و روايات پيشوايان دين(ع) صحبت رکيک، فحش دادن و عدم عفت کلام، بسيار مذمت شده و نهي گرديده است.

امام صادق (ع)فرمودند: خداوند مي‌فرمايد که هرکس به دوست من(يعني مؤمن)، اهانت کند(چه با زبان و چه با رفتار) به جنگ با من برخاسته است.(اصول کافي ج 5 ص ۳۵۲)

از سوی دیگر نقل شده که روزي يکي از ياران امام صادق(ع) در خدمت ايشان به جايي رهسپار بود٬غلام آن مرد از آنها عقب افتاد٬ مرد او را صدا زد ولي غلام جواب نداد٬ بار دوم و سوم هم او را فرا خواند٬ اما باز از غلام پاسخي شنيده نشد٬ آن مرد به غلام دشنام داد و گفت: يابن الفاعلة؛ اي حرامزاده با تو هستم! امام صادق(ع) با شنيدن اين ناسزا از راه رفتن باز ايستادند و فرمودند: چه گفتي؟ صحابي گفت يابن رسول الله! چون پدر و مادرش مسلمان نبوده و از بلاد غير اسلامي هستند٬ لذا اين ناسزا را دادم و اين نسبت حقي است که گفتم. حضرت فرمودند» مرا با پدر و مادر او کاري نيست؛ چرا به او فحاشي مي‌کني؟ بعد فرمودند: ديگر حق نداري با من رفت و آمد کني. (نقل کردند که امام تا زنده بودند، آن صحابي را به حضور نپذيرفتند و با او رفت و آمد نکردند).

شنبه 29 تير 1392برچسب: عفت کلام ,

|
 
استقلال کهکشانی می شود

روزنامه‌های‌‌‌‌ پنجشنبه 27 تیر

به گزارش مشرق، اکثر روزنامه های ورزشی کشور تیتر یک خود را به توافق استقلال با جواد نکونام و آندرانیک تیموریان و نیز ابقای رویانیان در سمت مدیرعاملی پرسپولیس اختصاص داده اند.

استقلال دوباره کهکشانی شد


استقلال دوباره کهکشانی شد


 استقلال دوباره کهکشانی شد

 استقلال دوباره کهکشانی شد


 استقلال دوباره کهکشانی شد


استقلال دوباره کهکشانی شد


استقلال دوباره کهکشانی شد

 استقلال دوباره کهکشانی شد

 استقلال دوباره کهکشانی شد

استقلال دوباره کهکشانی شد

 

شنبه 29 تير 1392برچسب:استقلال,

|
 
حضور اصغر فرهادی مقابل خانه سینما

کارگردان فیلم برنده اسکار «جدایی نادر از سیمین» ابراز امیدواری کرد مشکلات این نهاد صنفی همین امروز رفع شود.

 حضور اصغر فرهادی مقابل خانه سینما


کارگردان فیلم برنده اسکار «جدایی نادر از سیمین» ابراز امیدواری کرد مشکلات این نهاد صنفی همین امروز رفع شود.


به گزارش خبرآنلاین، حضور اصغر فرهادی با استقبال حاضران در تجمع اعتراضی مقابل ساختمان شماره یک خانه سینما مواجه شد.

فرهادی که این روزها فیلم «گذشته» را روی پرده سینماها دارد، در سخنانی کوتاه با اشاره به اینکه خانه سینما و ساختمان آن برای سینماگران ماهیت سمبولیک دارد، گفت: «همه ما می‌دانیم با باز شدن این خانه قرار نیست اتفاق خاصی بیفتد، اما خانه سینما به هویت جمعی ما گره خورده و برخوردی که با این خانه صورت گرفته تاکنون بی‌سابقه بوده است.»

او با اشاره به حضور گسترده اهالی سینما مقابل خانه سینما گفت: «این تجمع و این حضور بی‌سابقه بوده است.»

فرهادی ابراز امیدواری کرد مشکلات خانه سینما حل شود و اهالی سینما بتوانند از همین امروز به خانه خود بروند.

تعداد زیادی از سینماگران از ساعت 8 صبح امروز پنجشنبه پس از اتمام فرصت 48 ساعته مقابل خانه سینما جمع شده‌اند. این تجمع همچنان ادامه دارد.

شنبه 29 تير 1392برچسب: اصغر فرهادی,

|
 
جه کسانی نباید خرما بخورند

خرما برای افراد مبتلا به عارضه تبخال مناسب نیست زیرا خرما قند خون را بالا می‌برد و ویروس‌های تبخال در رشد خود از قند موجود در خرما استفاده می‌کنند.

 چه کسانی نباید خرما بخورند!


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، احمد ساعدی، متخصص تغذیه گفت: خرما یکی از میوه‌هایی است که در رژیم غذایی هر فردی باید قرار بگیرد که قند موجود در آن انرژی رسانی می کند.

وی افزود: روزانه 2 عدد خرمای متوسط برای دیابتی‌ها متناسب است و بیشتر از آن توصیه نمی‌شود.

ساعدی خاطر نشان کرد: خرما برای دیابتی‌ها، افراد مبتلا به سندرم متابولیک، بیماری‌های قلبی و عروقی و تبخال زیاد توصیه نمی‌شود.

وی گفت: تبخال ویروسی است و خرما برای افراد مبتلا به عارضه تبخال مناسب نیست زیرا خرما قند خون را بالا می‌برد و ویروس‌های تبخال در رشد خود از قند موجود در خرما استفاده می‌کنند.

این متخصص تغذیه افزود: مصرف خرما با شیر و ماست توصیه می‌شود و جلوی گرسنگی و تشنگی را می‌گیرد.

وی در خصوص خاصیت خرما گفت: استفاده از خرما 2 تا 3 عدد می‌تواند به عنوان جانشین میوه باشد همچنین می‌توان برای تهیه کیک و شیرینی از خرما استفاده کرد که ضرر کمتری نسبت به شیرین‌های معمولی خواهد داشت.

شنبه 29 تير 1392برچسب:خرما ,

|
 
عشق واقعی

عشق واقعی مرد فداكار به همسرش

اين مرد كه سليم رخروخ نام دارد در سال 1375 با اين زن ازدواج كرده و حاصل زندگي مشتركشان يك فرزند است. همسر اين مرد به دليل مرگ والدينش به فاصله 20 روز از يكديگر به بيماري فلج دچار شد و از آن روز تاكنون قادر به حركت و تكلم نيست.


عشق واقعی مرد فداكار به همسرش

 

اين مرد كه سرايدار يك مدرسه بوده و در يك اتاق با همسر و فرزند خود زندگي خوبي را سپري مي‌كرده اينك هر روز صبحانه را براي همسر خود مهيا مي‌كند و وقتي براي كار بيرون مي‌رود خود را موظف مي‌داند كه مرخصي گرفته و به خانه بازگردد تا خانه را تميز و ناهار را براي همسر خود آماده كند. او نه تنها غذا را براي خود و همسر و فرزندش آماده مي‌كند بلكه غذا را در دهان همسر بيمار خود مي‌گذارد چرا كه او قادر به غذا خوردن نيست.


عشق واقعی مرد فداكار به همسرش

 

سليم علاوه بر اين كارها، داروي همسرش را نيز بايد سر وقت بدهد. او روزي دوبار به خاطر غذا و دارودادن به همسرش مرخصي مي‌گيرد و دوباره به كارش باز مي‌گردد. اين مرد مي‌گويد شبها به طور ميانگين سه الي چهار بار بيدار مي‌شود تا همسرش - كه قادر به غلت‌زدن نيست - را اين پهلو و آن پهلو مي‌كند تا زخم بستر نگيرد.

او مي‌گويد: در اين سالها بارها متوجه شدم كه همسرم درحال درد كشيدن است اما به خاطر اينكه خواب هستم و براي رعايت حالم، مرا بيدار نكرده است.

انتخاب

شنبه 29 تير 1392برچسب:مردفداکار ,

|
 
مهمترین عناوین خبری امروز

برخی روزنامه‌های صبح امروز کشور عناوین خود را به موضوعات زیر اختصاص دادند.

*جام جم
-دیوان عدالت دستور توقف اخذ مالیات بر ارزش افزوده را در معاملات املاک صادر کرده است؛اتحادیه املاک زیر بار حکم دیوان عدالت نمی‌رود
-براساس اعلام پلیس راهور، از امروز موتورسواران متخلف موظف به حضور در کلاس‌های آموزشی هستند؛مرگ سالانه 5000 موتورسوار
-برق اولین طلای جهانی در اردوی تکواندو
-گری سیک: نتانیاهو 20 سال درباره ایران دروغ گفته است

*کیهان
-آیت‌الله جنتی خطیب نماز جمعه تهران: مفهوم واقعی اعتدال پیروی از خط امام(ره) است
-رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و سوخت: قاچاق سوخت در چند استان مرزی به صفر رسیده است
-در پی موفقیت بشار اسد؛فرانسه و انگلیس از تسلیح تروریست‌ها در سوریه انصراف دادند
-گری سیک: نتانیاهو چوپان دروغگو است 20 سال است درباره ایران دروغ می‌گوید

*وطن امروز
-مشاور رئيس‌جمهور منتخب خبر داد؛معرفی کابینه؛ ۱۳ مرداد
-واکنش وزير اطلاعات به نامه علي مطهري
-عسگراولادی: موسوی و کروبی توبه کنند
-جسارت دوباره تکفیری‌های سوریه به مقدسات شیعیان؛اصابت خمپاره به زینیبه

*خراسان
-مشاور رئيس جمهور منتخب : روحاني کابينه خود را 13 مرداد در مراسم تحليف به مجلس معرفي مي کند
-مشاور رئيس جمهور منتخب : روحاني کابينه خود را 13 مرداد در مراسم تحليف به مجلس معرفي مي کند
-«بحريني» نماينده مردم مشهد با اشاره به آزاد شدن 270 هکتار زمين اطراف حرم مطهر رضوي:فرصت طلايي براي بازسازي اطراف حرم تا 500 سال ديگر تکرار نمي شود
-بانک بين المللي ترميم و توسعه پرداخت وام به ايران را متوقف کرد

*آرمان
- ابراهیم اصغرزاده در گفت‌وگو با آرمان:اصلاح‌طلبان دچار نشئه پیروزی نشوند
--درخواست 118 نماینده کنگره آمریکا از اوباما؛کنگره آمریکا خواستار تعامل با ایران
-واکنش وزیر اطلاعات به شنود دفتر مطهری
-حبیب الله عسگر اولادی؛عید فطر امسال را متفاوت کنیم

*تهران امروز

-واکنش ها به سفر احتمالی جک استراو به ایران؛رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: تصمیم مجلس قطع رابطه با انگلیس نبود
-دو دستگي در كنگره آمريكا درباره ايران؛118 عضو كنگره آمريكا در نامه‌اي از اوباما خواسته‌اند از فرصت گفت‌وگو با ايران استفاده كند
-اسدالله عسگراولادي عوامل تهديدكننده فضاي كسب و كار را بررسي كرد؛نقش بی‌اعتمادی دولت در تضعیف فضای کسب‌وکار
-سرنگ‌های آلوده به چالش جدید بهداشت و درمان تبدیل شده است؛تایید ورود سرنگ آلوده چيني به كشور

*رسالت
-آيت الله مهدوي‌کني:هر دولتي که مي آيد بايد اصول را در نظر بگيرد
-118 نماينده كنگره آمريكا :اوباما رويكرد ديپلماتيك با ايران اتخاذ كند
-عسكراولادي:اصولگرايان به وسعت تمام نيروهاي معتقد به ولايت هستند
-گري سيک:نتانياهو 20 سال است درباره ايران دروغ مي‌گويد

*حمایت

- یک چهارم اعضای‌کنگره آمریکا خواستار شدند؛تلاش‌دیپلماتیک برای حل اختلاف با ایران
-معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه خبر داد؛ثبت‌نام‌متقاضیان‌ایجاددفاترخدمات‌الکترونیک‌قضایی‌از31تیر
-رییس کل دادگستری سمنان مطرح کرد:کمک 188 میلیونی خیران سمنانی به زندانيان جرايم غيرعمد
-تاکید بحرینی ها برحفظ وحدت براي سرنگوني رژيم حاکم؛آل خليفه در طرح انفجار هم ناكام ماند

*ابتکار
-نامه بي سابقه 118نفر از نمايندگان كنگره به كاخ سفيد؛آقاي اوباما، با روحاني مذاكره كن!
-حجت الاسلام عليخاني در گفت وگوي اختصاصي با ابتکار:راي 24 خرداد « نه» به يک گفتمان و جريان سياسي بود
-واکنش مصلحي به نامه علي مطهري:ماجراي «شنود» را پيگيري مي‌کنم
-احتمال حضور جک استراو در تحليف روحاني

*عصر رسانه
-توافق نفتی ایران و عراق در میادین مشترک؛گام‌های بلندتر برای تحقق یک رویا
-غضنفری اعلام کرد:هدفمندی یارانه‌ها یعنی مقابله با تحریم
-وزیر نفت مطرح کرد:صادرات نفت ایران به 30 کشور
-معاون وزیر نیرو اعلام کرد:شکسته شدن رکورد مصرف برق در تاریخ ایران

*فرهیختگان
-در جلسه اخیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفت؛از مصوب های برای رفاه حال دانشجویان تا افزایش حقوق کارمندان
-سه روز از آغاز آتش سوزی گذشت؛کمکاری مسوولان در مهار آتش جنگل استهبان
-سیدحسن نصرالله:ملت لبنان حمای تهای ایران را فراموش نمی کند
-مشاور عالی سازمان سنجش:دفترچه های کاغذی انتخاب رشته کنکور منتشر نمی شود

*جمهوری اسلامی
-در پايان ششمين سفر خاورميانه‌اي جان كري به منطقه اعلام شد:شكست طرح آمريكا براي ازسرگيري مذاكرات سازش خاورميانه
-در نامه‌اي به رئيس جمهوري آمريكا؛118 نماينده مجلس نمايندگان آمريكا خواستار اتخاذ رويكرد ديپلماتيك با ايران شدند
-مديرعامل شركت آب و فاضلاب تهران:آب در تهران جيره‌بندي نمي‌شود اما شهروندان صرفه جويي كنند
-گري سيك:نتانياهو چوپان دروغگويي است كه 20 سال است درباره ايران دروغ مي‌گويد

*مردم سالاری
-درنامه 118 نماينده آمريکا به اوباما اعلام شد:درخواست راه‌حل ديپلماتيک با ايران
-بزرگان سينما جلوي در خانه سينما تجمع کردند؛بيانيه شاخه هنرمندان حزب مردم‌سالاري در رابطه با حوادث خانه سينما
-با توجه به شرايط بودجه 92مطرح شد:عقب ماندگي 80 درصدي در اجراي هدفمندي
- سازمان حج، ظرفيت‌هاي‌ خالي کاروان‌هاي تمتع را پر مي‌کند اما ...؛ مظلوميت زائران در حج تمتع 92

*کائنات
- با ورشکسته‌شدن دیترویت؛قلب خودروسازی آمریکا از حرکت ایستاد
- آیت‌الله جنتی در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران:خیلی با فتنه‌گران مسامحه شده است
- سرانجام پس از چند روز گرمای شدید؛هواي پايتخت خنک‌تر می‌شود  
-فردا؛ آخرین مهلت پیش ثبت نام عتبات عالیات

*اسرار
-تاخیر 6 ماهه ایران در پرداخت قسط های بانک جهانی
-وزیر اطلاعات:شنود دفتر مطهری سوال برانگیز است
-کامرانی:به حکم مرتضوی اعتراض خواهیم کرد
-حفلظت از خانه سینما به پلیس واگذار شد

*امتیاز
-درخواست برای اهدای خون؛کاهش ذخایر خونی
-معاون وزیر نیرو اعلام کرد:شکسته شدن رکورد مصرف برق در تاریخ ایران
-برپایی 10هزار سفره افطار درکشور
-فاز دوم مسکن ویژه تهران کلید خورد

*قانون
- 118 نماينده مجلس آمريكا در نامه‌اي از اوباما خواستار شدند؛استفاده از فرصت روحاني
- رئيس كميسيون امنیت ملی تشريح كرد؛شرط مجلس برای سفر « جک استراو» به تهران
-مجلس در رد صلاحيت مشايي نقشي نداشت
- گزارش «قانون» از بي‌تدبيري‌هايي كه به آتش‌سوزي منجر مي‌شود؛رخت سیاه بر تن جنگل‌های ایران

*بانی فیلم
-فرهاد توحيدي گفت در صورت تحويل ندادن ساختمان خانه سينما تا 6مرداد برگزار مي شود:مجمع عمومي مقابل در پلمب شده خانه سينما
-به شما سلام مي گويم؛پاسخ شورجه به يادداشت محمدعلي سجادي
-ركورددارى يك سريال ترسناك؛كانديداهاي جوايز امى معرفي شدند
-به دعوت یک دانشمند صورت گرفت؛سفر سينماگران ايراني به اسپانيا

*آفرینش
-جزييات 3 شيوه راهنمايي براي انتخاب رشته کنکور 92
-خطيب جمعه تهران:اميد است که دولت جديد بتواند مشکلات را حل کند
-احمدي نژاد درديداربا نوري المالكي:پيشرفت و امنيت منطقه وابسته به همکاري و تلاش مشترک ايران و عراق است
- رئيس صندوق رفاه اعلام کرد؛افزايش پذيرش دانشجوي بومي در صورت محدوديت خوابگاه

*اعتدال
-به همت سازمان قرآن و عترت بسيج تهران بزرگ، برگزار می‌شود ؛«الحافظون»، جشنواره‌اي براي همه سنين
-تشكيل 10 هزار كلاس روخوانی و روان‌خوانی قرآن در مساجد كشور
- دستگاهي براي جايگزيني كتب قرآني و ادعيه
-دانشنامه جامع امام رضا(ع)در ایام ولادت رضوی رونمائی می شود

*راه مردم
-درخواست 118 نماینده کنگره آمریکا از اوباما؛کاخ سفید با تهران مذاکره کند
-ورود مجلس به عرصه مقابله با تقلب های گمرکی
-حضور مثبت روحانی در مجلس از دیدگاه نمایندگان خانه ملت
-اثابت خمپاره به اطراف حرم حضرت زینب

*دنیای اقتصاد
-بيش از 100 عضو كنگره آمريكا خواستار مذاكره با ايران شدند؛اوباما زير فشار نامه‌ها
-توافق مالياتي اصناف با دولت
-130 تومان كاهش نرخ دلار در يك هفته
-وزير دارايي آلمان اصلاحات اقتصادي يونان را تحسين كرد؛خوش‌بيني ابرقدرت اقتصادي اروپا به روند بحران‌زدايي از يورو

*هدف اقتصاد
-رکورد مصرف برق شکسته شد؛مصرف برق در ايران در مرز هشدار
-وزير کار، تعاون و رفاه اجتماعي عنوان کرد:افزايش حق مسکن کارگري به شرط توافق کارفرمايان
-طبق اعلام دولت:در فاز دوم هدفمندي صنايع منتظر قيمت هاي تبعيضي نباشند
-معاون وزير نيرو:آب در هيچ شهري سهميه‌بندي نمي‌شود

*گسترش صنعت
-رئیس جمهور در دیدار با مقا مهای عراقی اعلام کرد:ضرورت برقراری و حفظ همدلی و وحدت در منطقه
-پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت اجرا شد؛افزایش قیمت خرید تضمینی گندم
-ورشکستگی بزرگترین شهر میشیگان؛قلب صنعت آمریکا از حرکت ایستاد
-صیاد اولین طلای تکواندوی ایران

*جهان صنعت
-نامه 118 نماینده آمریکایی به اوباما: به فکر راه‌حل دیپلماتیک با ایران باش
-واكنش وزير اطلاعات به شنود در دفتر مطهري دستور پيگيري دادم
-دولت جديد اصلاحيه بودجه را به مجلس تقديم كند؛توكلي: طر حهاي جديد متوقف شود
-پورمحمدي و باهنر : كاش مي آمد؛غيبت معنادار ناطق نوري در ضيافت اصولگرايان

شنبه 29 تير 1392برچسب:عناوین خبری امروز,

|
 
شهیدی که رهبر انقلاب گفت 'دلم برایش تنگ شده'

فرمانده نیروی زمینی ارتش، گفت: شهید صیاد شیرازی از جمله مردانی بود که نام و یادش ترس به دل دشمن می‌انداخت.

به گزارش فارس، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در همایش شهید صیاد شیرازی و هوانیروز که عصر امروز چهارشنبه برگزار شد، گفت: صیاد شیرازی از جمله مردانی بود که نام و یادش ترس به دل دشمن می‌انداخت.

وی افزود: صیاد با نفس گرم امام(ره) و شاگردی در مکتب ولایت به مالک اشتر نیروهای مسلح ایران تبدیل شد.

پوردستان با اشاره به تعابیری که مقام معظم رهبری در خصوص شهید صیاد شیرازی به کار بردند، گفت: فرمانده معظم کل قوا علاوه بر اینکه در مراسم تشیع این شهید حضور پیدا کردند، روز بعد از خاک‌سپاری زمانی که خانواده شهید صیاد شیرازی به مزار آن بزرگوار می‌روند مقام معظم رهبری را در آنجا می‌بینند که حضرت آقا می‌فرمایند دلم برای صیادم تنگ شده است.

پوردستان تأکید کرد: عملیات مرصاد نقطه عطف فعالیت‌های هوانیروز در طول دوران انقلاب بود و پیوستن صیاد و هوانیروز اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی و شکست دشمنان را بهمراه داشت.

پنج شنبه 27 تير 1392برچسب:دلم برایش تنگ شده,

|
 
فهرست آپارتمان هایی با رهن 30 تا 36 میلیون تومان

دو سوئیت با کاربری مسکونی با متراژهای 10 و 12 متری در حوالی متروی قلهک واقع در خیابان حسن آباد با شرایط 10 میلیون تومان ودیعه و با اجاره ماهانه 600 و 800 هزار تومانی، روزگذشته به بازار اجاره عرضه شد.

آفتاب: دو سوئیت با کاربری مسکونی با متراژهای 10 و 12 متری در حوالی متروی قلهک واقع در خیابان حسن آباد با شرایط 10 میلیون تومان ودیعه و با اجاره ماهانه 600 و 800 هزار تومانی، روزگذشته به بازار اجاره عرضه شد.

با این حساب اگر مالک بر اساس هر یک میلیون تومان 30 هزار تومان در نظر گرفته باشد، رهن سوئیت 10 متری 30 میلیون و رهن واحد 12 متری 36 میلیون تومان محاسبه می‌شود؛ اما اگر موجر بابت هر یک میلیون تومان، 20 هزار تومان در نظر گرفته باشد، مبالغ رهن بیش از ارقام مذکور می‌شود زیرا این روزها مشاوران املاک معتقدند که فرمول قدیمی همچون گذشته مورد محاسبه مالکان قرار نمی‌گیرد.

ستون امروز نبض بازار بررسی کرده است که با 30 و 36 میلیون تومان در بازار اجاره کنونی تهران چه سوئیت یا واحدهایی را می‌توان اجاره کرد که ارزنده‌تر از این دو سوئیت در خیابان قلهک است. البته گاهی اوقات ارزنده بودن یا نبودن ملک بر اساس نرخ اجاره‌ای که برای آن در نظر گرفته شده است، برای مستاجر بی اهمیت است؛ چراکه برخی از متقاضیان بر اساس نیازمند بودن به سکونت در منطقه‌ای ناچار به پذیرفتن هر میزان اجاره بهایی هستند.در بزرگراه محمد علی جناح یک واحد مسکونی 81 متری با 30 میلیون تومان رهن کامل به مستاجر اجاره داده می‌شود. مالک اظهار کرده است: به دلیل نیاز مالی، واحدش را زیر قیمت منطقه به بازار اجاره عرضه کرده است.

علاوه براین در حوالی میدان شهدا، یک واحد مسکونی به متراژ 70 متر مربع به ارزش 33 میلیون تومان آماده واگذاری به صورت رهن کامل به متقاضی اعلام شده است. موجر عنوان کرده است که شرایط پرداخت اجاره قابل تبدیل است. همچنین 35 میلیون تومان به عنوان رهن یک واحد 70 متری در خیابان پورمند واقع در خیابان پیروزی در نظر گرفته شده است.انباری و حیاط جزو امکانات واحد مذکور هستند. از سوی دیگر در یکی از فرعی‌های خیابان تهران نو یعنی خیابان امامت هم واحدی به متراژ 55 متر مربع با شرایط 35 میلیون تومان رهن کامل، به بازار اجاره معرفی شده است.

این واحد طبق گفته مالک تا 16 میلیون تومان از قابلیت تبدیل شدن بهره مند است.از طرف دیگر 35 میلیون تومان برای اجاره یک واحد مسکونی 75 متری در خیابان نجارزادگان در اطراف میدان آزادی تعیین شده است.با توجه به شواهد با 30 و 36 میلیون تومان علاوه بر اجاره یک سوئیت 10 و 12 متری، می‌توان واحدهای 36 تا 80 متری هم اجاره کرد.

لیست آپارتمان هایی با رهن 30 تا 36 میلیون تومان

پنج شنبه 27 تير 1392برچسب:رهن 30 تا 36 میلیون تومان تهران ,

|
 
افطارصلواتی درمیدان امام حسین (ع)

افطار صلواتی در میدان‌ امام‌ حسین(ع) ‌

 افطار صلواتی در میدان‌ امام‌ حسین(ع)  ‌


 افطار صلواتی در میدان‌ امام‌ حسین(ع)  ‌

افطار صلواتی در میدان‌ امام‌ حسین(ع)  ‌


 افطار صلواتی در میدان‌ امام‌ حسین(ع)  ‌

 افطار صلواتی در میدان‌ امام‌ حسین(ع)  ‌

 افطار صلواتی در میدان‌ امام‌ حسین(ع)  ‌

افطار صلواتی در میدان‌ امام‌ حسین(ع)  ‌


افطار صلواتی در میدان‌ امام‌ حسین(ع)  ‌


افطار صلواتی در میدان‌ امام‌ حسین(ع)  ‌

 افطار صلواتی در میدان‌ امام‌ حسین(ع)  ‌


افطار صلواتی در میدان‌ امام‌ حسین(ع)  ‌


 افطار صلواتی در میدان‌ امام‌ حسین(ع)  ‌


 افطار صلواتی در میدان‌ امام‌ حسین(ع)  ‌


افطار صلواتی در میدان‌ امام‌ حسین(ع)  ‌

افطار صلواتی در میدان‌ امام‌ حسین(ع)  ‌


نامه نیوز

پنج شنبه 27 تير 1392برچسب:افطارصلواتی,

|
 
اشتباه در PayPal یک مرد 56 ساله را ثروتمندترین فرد جهان کرد

یکی از بزرگترین سیستم های پرداخت الکترونیکی یعنی ‎‎ PayPal یک شهروند آمریکایی را برای چند ساعت مولتی میلیاردر کرد.

یگی از بزرگترین سیستم های پرداخت الکترونیکی یعنی ‎‎ PayPal یک شهروند آمریکایی را برای چند ساعت مولتی میلیاردر کرد.

(citna.ir)، "کریس رینولدز" شهروند آمریکایی 56 ساله در مدت ده سال از سیستم PayPal برای پرداخت خرید آنلاین استفاده می‎کرد. او یک کاربر معمولی این سیستم است و بیش از 100 دلار در ماه خرج نمی‎کند. بنابراین وقتی که این فروشنده‎ی قطعات خودرو یک ایمیل از شرکت ایمیل دریافت کرد، شوکه شد.

در این نامه گزارش شد که به حساب او یک مبلغ باور نکردنی پول معادل 800 547 368 720 233 92 دلار واریز شد. بنابراین کریس رینولدز در آن موقع نه فقط یک مولتی میلیاردر بلکه ثروتمندترین مرد جهان شد.

چندی بعد، مرد دوباره وارد حساب خود در سیستم PayPal شد و دوباره بسیار تعجب کرد. معلوم شد که این مبلغ از حساب او حذف شده است. شرکتی که به طور ناگهانی یک آمریکایی را خوشحال کرده بود، مشکل فنی را برطرف ساخت.

رینولدز در حال حاضر فقط می‎تواند خیال کند برای مدتی کوتاه ثروتمندترین فرد جهان بوده است.
خود شرکت از توضیح در مورد ثروت ناگهانی و کوتاه مدت کریس رینولدز خودداری می‎کند.

پنج شنبه 27 تير 1392برچسب:اشتباه در PayPal ,

|
 
ارزوی حضرت مریم (ع)

می گویند پس از آنکه حضرت مریم علیها السّلام از دنیا رفت، حضرت عیسی علیه السّلام جنازه ی او را پس از تجهیز به خاک سپرد، سپس روح مادرش را دید و گفت: «مادر! آیا هیچ آرزویی داری؟» حضرت مریم علیها السّلام پاسخ داد: «آری، آرزویم این است که در دنیا بودم و...


 آرزوی حضرت مریم (س) چه بود؟

هر انسانی در زمان مرگ، حسرت چیزی را خواهد خورد و انسانی را نمی توان یافت که حسرت چیزی را نداشته باشد. در این بین بزرگان و اولیای خداوند هم آرزوهایی دارند، آرزوهایی که شاید از جنس آرزوهای ما نباشد، و با عقل معاش ما قابل درک نباشد.

از همین روی و در این روزهای گرم تابستان که مردم مشغول نماز و روزه و عبادت هستند به داستان زیبا و آرزوی زیبا اما جالب حضرت مریم(س)برخوردم که جالب دیدم برای شما دوستان عزیز نیز بیان کنم، باشد که قدر صیام و روزه داری خود در این ایام گرم تابستان را بدانیم.

می گویند پس از آنکه حضرت مریم علیها السّلام از دنیا رفت، حضرت عیسی علیه السّلام جنازه ی او را پس از تجهیز به خاک سپرد، سپس روح مادرش را دید و گفت: «مادر! آیا هیچ آرزویی داری؟»

حضرت مریم علیها السّلام پاسخ داد: «آری، آرزویم این است که در دنیا بودم و شب های سرد زمستانی را با مناجات و عبادت در درگاه خدا به بامداد می رساندم و روزهای گرم تابستان را روزه می گرفتم.» (داستان هایی از یاد خدا، ص۲۸-۲۹
خیلی جالب است این افراد که همه فکر و ذکرشان به عبادت خداوند اختصاص داشت و در هر کاری به یاد خالق خود بودند، آرزوی صیام و روزه داری آن هم در هوای گرم تابستان را می کشند. .
به راستی روزه داری در تابستان و فصل گرما چقدر نزد خدای متعال ثواب و ارزش دارد، که حضرت مریم(س) آرزوی این نوع از بندگی را داشت. باشد که ما نیز قدر این ساعات و لحظات خود را بیش از پیش بدانیم، که شاید روزی و در جایی این روزه های ما به کار آیند و حائلی شوند بین ما و آتش جهنم و نقطه اتصالی شوند بین ما و خدای ما. ان شاء الله

وبلاگ" کانون وبلاگ نویسان قم "

پنج شنبه 27 تير 1392برچسب:حضرت مریم (ع),

|
 
حال هوای رمضان درکشورهای اسلامی

ماه رمضان در کشورهای مختلف با آیین ها، سنت ها و برنامه های متنوعی همراه می شود. در این گزارش تصویری، حال و هوای ماه رمضان در برخی کشورها دیده می شود.

 

ماه رمضان در کشورهای مختلف با آیین ها، سنت ها و برنامه های متنوعی همراه می شود. در این گزارش تصویری، حال و هوای ماه رمضان در برخی کشورها دیده می شود.

 

تزئینات رمضان در یکی از مراکز خرید دبی

 

 

ماه رمضان در کشورهای مختلف با آیین ها، سنت ها و برنامه های متنوعی همراه می شود. در این گزارش تصویری، حال و هوای ماه رمضان در برخی کشورها دیده می شود.

 

ماه رمضان در کشورهای مختلف با آیین ها، سنت ها و برنامه های متنوعی همراه می شود. در این گزارش تصویری، حال و هوای ماه رمضان در برخی کشورها دیده می شود.

 

تزئینات رمضان در یکی از مراکز خرید دبی

 حال و هوای رمضان در کشورهای مختلف


افطار گروهی در دبی

 حال و هوای رمضان در کشورهای مختلف


قرأت قرآن در یکی از مساجد امارات در ماه رمضان

حال و هوای رمضان در کشورهای مختلف


نماز در یکی از مساجد بزرگ دبی


حال و هوای رمضان در کشورهای مختلف

یک شهروند عراقی برای کاستن از گرمای تابستان در ماه رمضان سر و صورت خود را می شوید. این مکان برای همین هدف ایجاد شده است.


 حال و هوای رمضان در کشورهای مختلف


کودکان سوریه در صف دریافت خوراکی افطار در منطقه الرقه یکی از مناطق جنگی این کشور

 حال و هوای رمضان در کشورهای مختلف

خانواده آواره سوریه در یکی از اردوگاه های پناهندگان در لبنان در هنگام افطار ماه رمضان


 حال و هوای رمضان در کشورهای مختلف

تهیه شیرینی معروف در پاکستان به مناسبت ماه رمضان


حال و هوای رمضان در کشورهای مختلف

سفره افطاری در پاکستان

 

حال و هوای رمضان در کشورهای مختلف

کباب در بازارهای کوالالامپور برای افطاری ماه رمضان

حال و هوای رمضان در کشورهای مختلف


فروش تسبیح در یمن


 حال و هوای رمضان در کشورهای مختلف

فروش شیرینی های مخصوص ماه رمضان در کوبت

 حال و هوای رمضان در کشورهای مختلف

فروشنده خرما در کویت


حال و هوای رمضان در کشورهای مختلف

مشارکت کودکان در نماز در هند

 حال و هوای رمضان در کشورهای مختلف


قرائت قرآن در یکی از مساجد سریلانکا

حال و هوای رمضان در کشورهای مختلف


یک شهروند مصری به یکی از نظامیان برای افطار ، خرما می دهد

حال و هوای رمضان در کشورهای مختلف


منبع: عصر ايران

 

 

 


 حال و هوای رمضان در کشورهای مختلف

فروش شیرینی های مخصوص ماه رمضان در کوبت

 حال و هوای رمضان در کشورهای مختلف

فروشنده خرما در کویت


حال و هوای رمضان در کشورهای مختلف

مشارکت کودکان در نماز در هند

 حال و هوای رمضان در کشورهای مختلف

حال و هوای رمضان در کشورهای مختلف


یک شهروند مصری به یکی از نظامیان برای افطار ، خرما می دهد

حال و هوای رمضان در کشورهای مختلف


منبع: عصر ايران

 

 

 

پنج شنبه 27 تير 1392برچسب:رمضان ,

|
 
زنان مصنوعی دراختیار تروریست ها

گفتنی است تا به حال چندین محموله از این زنان مصنوعی برای تخلیه غرایض جنسی سربازان وحشی ارتش آزاد سوریه که گویا دیگر زنان واقعی آنها را ارضا نمی کند ارسال شده است.

 

به گزارش زلال، یک شرکت هرزه ساز فرانسوی که سالهاست در راستای اقدامات ضد انسانی فعالیت می کند و زنان و مردان مصنوعی برای شهوت رانان می سازد و به این سبک به بشریت توهین و تحقیر می کند اخیرا در دفاع از ارتش آزاد و فاسد و فاحشه های سوریه ای بر آمده و اعلام کرده است که در راستای حمایت از مخالفان رژیم بشار اسد زنان مصنوعی را برای تخلیه شهوات انسانی سربازان ارتش آزاد سوریه بصورت رایگان در اختیار آنها قرار می دهد و در گزارشی مفصل که یک مجله هرزه نگار فرانسوی آن را منتشر کرده است این اقدامش را علنی کرده است.

این شرکت همچنین اعلام کرده است که هیچ محدودیتی برای ارسال زنان مصنوعی ندارد و هر تعدادی که فرماندهان ارش آزاد سوریه بخواهند در اختیار آنها قرار مید هند .این زنان مصنوعی که می تواند همه اعمال و رفتار یک انسان واقعی را انجام دهند متاسفانه در حال توزیع در بازارهای دنیا، به ویژه کشورهای اسلامی می باشد .

بر اساس گزارش های منتشر شده صاحب این شرکت فرانسوی یکی از شیخ نشیان قطری است که زد و بند های مالی هم با امیر جدید قطر دارد.


 زنان‌ مصنوعی در اختیار تروریست ها

گفتنی است تا به حال چندین محموله از این زنان مصنوعی برای تخلیه غرایض جنسی سربازان وحشی ارتش آزاد سوریه که گویا دیگر زنان واقعی آنها را ارضا نمی کند ارسال شده است.

لازم به ذکر است که یک دستگاه تانک فرانسوی به رنگ صورتی با چندی از این زنان مصنوعی برای تبلیغات و جمع آوری کمک از مردم برای این حرکت به اصطلاح بشر دوستانه در خیابان های اصلی چند شهر فرانسه تردد کرده و محموله های خودشان را برای ترویست های سوری ارسال کرده اند ، تصویر بالا کاملا گویا می باشد.

پنج شنبه 27 تير 1392برچسب:زنان مصنوعی,

|
 
رازپیراهن خون الوده

آن زمان عراقي‌ها، سر رزمنده‌هاي ايراني را مي بريدند تا پاداش بگيرند. بعد از 12 سال که استخوان‌هاي علي برگشت، من براي تحويل گرفتن جنازه‌اش رفتم. متوجه شدم که دست راست علي سالم باقي مانده و از بقيه فقط استخوان است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران، شهيدان اميري پرستوهاي عاشقي بودند که سفر خود به معراج را از معراج الرضا(ع) آغاز کردند و نداي هل من ناصر خميني کبير (ره) را لبيک گفتند.

راز پيراهن خون‌آلود‌ یک شهيد

مادر شهيدان محمود و علي اميري از لاله‌هاي کربلايي خود مي‌گويد:

هنوز محله صاحب الزمان(عج) در گلشهر نبود که ما به اين محله آمديم. در سال 65 پسرم کوچکترم محمود، به جبهه رفت و شهيد شد. چندي بعد علي هم راه برادر کوچکترش را پيش گرفت و به جبهه رفت. علي بعد از 12 سال چشم انتظاري به خانه بازگشت، اما از او فقط تکه اي استخوان مانده بود...

(گلشهر، يکي از مناطق پايين شهر و دور افتاده شهر مشهد است که در يکي از کوچه پس کوچه‌هاي آن پيرزني وجود دارد که دو فرزند خودش را در هشت سال دفاع مقدس تقديم اسلام کرده است.)

فرزند کوچکترم محمود در سال 46 در روستاي شورآب از توابع تربت جام بدنيا آمد. او 5 بار به مناطق عملياتي رفت و در آخرين بار در حالي که لباس سربازي به تن داشت، به درجه رفيع شهادت رسيد.

راز پيراهن خون‌آلود‌ یک شهيد

محمود در روستا چند سال به درس و تحصيل مشغول بود و وقتي به مشهد آمديم، سرش را به کار بند کرد. با شروع انقلاب و تشکيل بسيج، علي به همراه محمود به مسجد رفتند و در پايگاه بسيج محله ثبت نام کردند. از همان ابتدا در گشت هاي شب شرکت داشتند و در سرما و گرما نگهباني مي دادند. پس از مدتي محمود تصميم گرفت به جبهه برود تا نداي ياري امامش را در جبهه هاي نبرد لبيک گويد. به مسجد محله آمد و از پايگاه مسجد موسي بن جعفر(ع) به جبهه کردستان اعزام شد.

او در عمليات‌هاي متعددي شرکت داشت تا اينکه سر انجام در عمليات کربلاي 1 که براي آزادسازي منطقه مهران انجام شده بود، در 19 سالگي به فيض شهادت نائل آمد. همرزم وي که تا آخرين لحظات در کنار او بوده، مي‌گفت که محمود در اثر اصابت خمپاره به شهادت رسيده است.

لباس خوني...

محمود بارها از منطقه به خانه برمي‌گشت. اما پس از مدتي کوتاه تاب نمی‌آورد و دوباره راهي جبهه‌ها مي شد. يک بار وقتي براي مرخصي به منزل آمده بود، ديدم که لباس محمود آغشته به خون است. علتش را از او پرسيدم، زير لب گفت جنازه حمل مي‌کرده، اما وقتي زيرپوش خوني و بدن زخمي او را ديدم، فهميدم که مجروح شده و نمي‌خواسته که درد و ناراحتي اش را به خانواده بگويد.

ماجراي ازدواج...

يک سال و نيم بعد از ازدواج و در آخرين اعزامش به جبهه، وداع تلخي با خانواده و همسرش داشت، چرا که منتظر به دنيا آمدن فرزندش بود. به ما سفارش کرد که نام فرزندش را از ائمه معصومين انتخاب کنيم و خودش به جبهه‌ها بازگشت. ما نيز نام فرزندش را علي اکبر گذاشتيم. فرزندي که پدر، هيچ‌گاه روي زيباي او را نديد.

شهيد علي اميري

شش ماه بعد از خبر شهادت محمود، برادر نتوانست تاب بياورد و قصد جبهه کرد. به او مي‌گفتيم که بگذار يک سال از شهادت محمود بگذرد، اما علاقه زياد او به جبهه، او را به ميدان‌هاي نبرد کشاند.

 راز پيراهن خون‌آلود‌ یک شهيد

علي نيز مانند برادرش در روستاي شورآب به دنيا آمد. در روستا به مکتب خانه مي رفت و ديوان حافظ و قرآن را ياد گرفته بود. پس از انقلاب نيز هميشه همراه با پدر و برادر در راهپيمايي ها شرکت مي کرد و در بسيج محله فعاليت داشت. او نيز از مسجد موسي جعفر(ع) به شلمچه اعزام شد. علي قبل از رفتنش، چهار دختر داشت و از به دنيا آمدن دختر کوچکش، فاطمه، فقط دوماه مي گذشت.


علي در جبهه آرپي جي زن بود. پس از مدت کوتاهي که سراغش را مي گرفتيم، ديديم که هيچ خبري از او نيست. چشم انتظارش بوديم. تا پايان جنگ، منتظر مانديم که نامش را در ليست اسيران جنگي پيدا کنيم. تمام اسيران به ميهن بازگشتند، اما هيچ‌گاه خبري از علي نبود. ديگر مطمئن شده بوديم که علي هم شهيد شده است. با چشماني منتظر و دل‌هايي مالامال از شوق ديدار، 12 سال را گذرانديم. تا اينکه در سال 77 علي به خانه آمد، اما از او تنها چند تکه استخوان و پلاکي را که گروه‌هاي تفحص در شلمچه يافته بودند، باقي مانده بود.

راز پيراهن خون‌آلود‌ یک شهيد

چند خصلت از شهيد...

علي از دوران کودکي، فردي خوش اخلاق و خوش برخورد بود. بازي کردن در کوچه‌ها عادت او شده بود و خيلي هم از نشستن خانم‌ها بيرون از خانه بدش مي‌آمد. همچنين علي اهل بد دهاني نبود. با اينکه شنيدن فحش و ناسزا از کودکاني که در روستا همبازي او بودند، رفتاري عادي بنظر مي آمد، اما من هيچ گاه از زبان پسرم ناسزا نشنيدم.

بي تاب برادر...

علي، گچکار بود. هميشه کارش را خوب انجام مي داد و همکارانش از او راضي بودند. دوستش برايمان تعريف مي‌کرد که بعد از شهادت محمود، علي، آن علي سابق نبود. ديگر رمق کار کردن نداشت و خيلي وقت‌ها مي‌ديدم که هنگام کار کردن، چشمان علي از دوري برادرش گريان است. انگار روي زمين نبود و تمام فکر و ذهنش شده بود رفتن به جبهه.

پس از مدتي علي هم به جبهه رفت و خيلي زود، برادرش را در آسمان ها ملاقات کرد.

 راز پيراهن خون‌آلود‌ یک شهيد

خبر شهادت...

خواب پسرم را زياد مي‌ديدم. يکبار قبل از شهادتش، علي به خوابم آمد. او از جبهه برگشته بود و من در خانه با او گرم صحبت بودم. داشتيم با هم درد دل مي کرديم که ناگهان علي به سوي آسمان پرکشيد، پرواز کرد و در ابرها ناپديد شد. آن زمان فکر نمي کردم که اين خواب، خبر شهادت پسرم باشد، اما بعدها فهميدم که چه زود خوابم تعبير شده است!

روایتی غم‌انگیز دايي شهيد

علي زودتر از بقيه به مشهد آمد که پيش من کار کند. اهل کار بود و در کار کم نمي گذاشت. خيلي کم صحبت مي کرد و آدم ساکتي بود. به او مي گفتم از سنگ صدا درمي آيد، از تو صدايي در نمي آيد... اما باز هم او چيزي نمي گفت!

پس از اينکه خبر شهادت برادرش را شنيده بود، مي ديدم که علي در حال گريه کردن است. مي گفت نمي تواند ياد محمود را فراموش کند. آخرين روزي که با هم کار مي کرديم، حال و هواي خوبي نداشت و بي آنکه چيزي بگويد به خانه رفت.

شب هنگام، همسرش به در خانه ما آمد و گفت که علي فردا به جبهه مي رود، ولي من باور نکردم. صبح زود به دنبال علي رفتم، اما گفتند که قبل از طلوع آفتاب با نيسان به همراه دوستانش به پادگان رفته است. در آن هواي سرد رفتم به پادگان تا او را از رفتن به جبهه منصرف کنم. او را با بلندگو چند بار صدا زدند اما خبري از او نشد. حتي وقتي بسيجي ها از پادگان بيرون مي آمدند، او را نديدم. انگار خبر داشت که مي خواهم منصرفش کنم و خودش را از من پنهان مي کرد که رويم را زمين نندازد! به خانه آمدم و همراه با مادر شهيد به راه آهن رفتيم تا آنجا پيدايش کنيم. راه آهن شلوغ بود و هرچه گشتيم، باز هم علي را پيدا نکرديم، انگار قسمت نبود که براي آخرين بار رويش را ببينم. چرا که بعدها فهميدم علي زودتر از من با همسر و خانواده اش، در راه آهن وداع کرده بود . مي دانم که علي ما را مي ديد، اما من ديگر هيچ گاه او را نديدم.

 راز پيراهن خون‌آلود‌ یک شهيد

مدتي بعد علي با لباس بسيجي و با پاي برهنه به خوابم آمد و در حالي که از زيرزمين بيرون مي آمد، به من گفت: « مرا ببخش که بدون خداحافظي رفتم، حالا براي خداحافظي آمده ام...»

بعد از 12 سال که جنازه اش پيدا شد، همرزم علي که تا آخرين لحظات در کنار او بوده، به من گفت: «علي خط شکن بود. در حين عمليات، گلوله اي به او اصابت کرد و زخمي شد. من او را به سر شانه انداختم و زير باران گلوله و توپ و خمپاره به عقب برگرداندم. علي هنوز زنده بود و داشت با من صحبت مي کرد. ديگر توان نداشتم و علي را کنار درختي خواباندم تا کمک بياورم. اما هرگز نتوانستم برگردم. اگر علي هنوز هم زنده بوده، به دست عراقي‌ها افتاده است.» آن زمان عراقي ها، سر رزمنده‌هاي ايراني را مي بريدند تا پاداش بگيرند. بعد از 12 سال که استخوان‌هاي علي برگشت، من براي تحويل جنازه علي رفتم. متوجه شدم که دست راست علي سالم باقي مانده و از بقيه فقط استخوان است که اين استخوان‌ها، سر هم نداشت. اين اولين باري است که به مادر شهيد مي‌گويم پسرت سر نداشت... .

پنج شنبه 27 تير 1392برچسب:رازپیراهن خون الوده,

|
 
سخنان خواهر زن بلر

خواهر زن مسلمان تونی بلر اظهار داشت که از زمان کشته شدن سربازی به نام لی ریگبی به دست مسلمانان افراطی،با ترس در انگلستان زندگی می کند

سخنان جالب خواهر زن مسلمان تونی بلر

خواهر زن مسلمان تونی بلر اظهار داشت که از زمان کشته شدن سربازی به نام لی ریگبی به دست مسلمانان افراطی، با ترس در انگلستان زندگی می کند.

 به گزارش پرشین وی لارن بوت که دو سال پیش مسلمان شده می گوید وقتی با پوشش متداول اسلامی سوار وسایل حمله و نقل لندن می شود، مردان بزرگسال به نظر می رسد می خواهند او را بزنند.

خواهر ناتنی چری بلر اظهارت خود را در یک مصاحبه تلویزیونی بیان کرد و حتی با گفتن آنکه بلر در جنگی مشارکت می کند که در آن میلیون ها نفر از مسلمانان کشته می شوند به شوهر خواهرش حمله کرد.

 

سخنان جالب خواهر زن مسلمان تونی بلر

 ظاهر او در تلویزیون ITV به سرعت توسط مخاطبان به استهزا گرفته شد و خانم بوت 45 ساله را متهم کردند که به دنبال "جلب توجه کردن" است.

اخیرا خانم لارن بوت به دلیل ازدواج با مرد مسلمانی که هنوز همسرش را طلاق نداده بود، به گزارش پرشین وی بسیار مورد انتقاد گرفت. او در این مصاحبه تلویزیونی درمورد تغییررفتار عموم با مسلمانان انگلستان از زمان کشته شدن سرباز لی ریگبی صحبت کرد.

لی ریگبی ماه گذشته زمانی که قصد مراجعت پادگانش را در جنوب لندن داشت، مورد حمله مسلمانان افراطی قرار گرفت و کشته شد.

 

سخنان جالب خواهر زن مسلمان تونی بلر

 مایکل ادبولاجو 28 ساله و مایکل ادبوال 22 ساله هر دو به جرم قتل بازداشت شدند. پس از این واقعه یک مرکز اسلامی در شمال لندن و یک مدرسه اسلامی در کنت مورد هدف افراد آتش افزا قرار گرفت که پلیس معتقد است آنها به عنوان تلافی از مسلمانان دست به این اقدام زده اند.

خانم بوت که با حجاب اسلامی در تلویزیون ظاهر شد اظهار داشت که از زمان مسلمان شدنش در دو سال پیش رفتار مردم با او مهربانانه بود ولی از زمان این حمله نگاه دیگران به زنان هم مذهب او تغییر کرده است.

 سخنان جالب خواهر زن مسلمان تونی بلر   سخنان جالب خواهر زن مسلمان تونی بلر

اوایل این ماه خانم بوت همراه شوهر جدیدش سهیل احمد 49 ساله در شمال لندن دیده شد که در آن منطقه در آپارتمان 500،000 پوندی خود به همراه دو دخترش زندگی می کند.

او اظهار داشت که از زمان روی آوردن به اسلام زندگی اش آرامش بیشتری داد، او گفت:"ما می گوییم زندگی پاکی است... معنوی تر، آرام تر و مهربان تر با مردم"

 

سخنان جالب خواهر زن مسلمان تونی بلر

  لارن و همسرش سهیل احمد

 سخنان جالب خواهر زن مسلمان تونی بلر

تونی بلر و همسرش چری

پنج شنبه 27 تير 1392برچسب:بلر,

|
 
تصاویر دیده نشده ازانجلینا جولی

در تصاویر زیر که تاکنون دیده نشده بود، این بازیگر 38 ساله در سنین کودکی در کنار مادر مرحومش مارچلین برتراند دیده می شود که به طور عجیبی ظاهر بزرگسالی آنجلینا را داشته است

تصاویر تازه منتشر شده از آلبوم خانوادگی آنجلینا جولی

آنجلینا جولی به عنوان یکی از زنان خوش چهره نسل خود شناخته شده و اکنون با تصویر تازه منتشر شده زیر می توان پی برد که او چهره خوب خود را از چه کسی به ارث برده است.

  در تصاویر زیر که تاکنون دیده نشده بود، این بازیگر 38 ساله در سنین کودکی در کنار مادر مرحومش مارچلین برتراند دیده می شود که به طور عجیبی ظاهر بزرگسالی آنجلینا را داشته است.

 این بازیگر برنده اسکار با موهای بلوند در این تصاویر با مادرش و برادرش جیمز دیده می شود. مادر آنجلینا در سال 2007 بر اثر ابتلا به سرطان تخمدان فوت کرد.

 تصاویر تازه منتشر شده از آنجلینا جولی و خانواده اش

آنجلینا جولی کوچک و مادرش

 در این تصاویر مارچلین موهای بلند قهوه ای و صافی به زیر شانه هایش دارد، همانند مدل مویی که این روزها مدل موی همیشگی آنجلینا جولی محسوب می شود.

دختر خوانده مارچلین به نام ماری مایلز این عکس ها را منتشر کرده و برای اولین بار درباره ارتباط بسیار نزدیکش با خانواده آنجلینا با مطبوعات صحبت کرده است.

 ماری همچنین نامه ها و کارت تبریک های کریسمسی را نشان داد که زمانی به گزارش پرشین وی مارچلین آنها را به خانواده اش در شیکاگو می فرستاد و در آنها حتی از جدایی اش از جان ویت و حتی بزرگ کردن دخترش نوشته بود.

 تصاویر تازه منتشر شده از آنجلینا جولی و خانواده اش

ماری مایلز

 به خصوص در یکی از نامه ها مارچلین 27 ساله نوشته بود:" آنجی الان دو سال و نیمه است و بسیار زیبا، بامزه و خیلی خیلی ناقلاست." "جمی (منظور جیمز برادر آنجلینا است) الان چهار ساله و نیمه است و سرچشمه عشق پاک برای من است."

 تصاویر تازه منتشر شده از آنجلینا جولی و خانواده اش

آنجلینا جولی و برادرش به همراه مادرشان

 در قسمت های دیگری از نامه نوشته بود:"جمی تازه درس پیانو را شروع کرده و آنجی می خواهد بازیگر شود. دیروز آنها به من گفتند می خواهند هدیه ای برای کریسمس به من بدهند. جمی می گوید برای من یک تخت سورتمه ای ساخته که بتوانم در روز برفی در کوه ها بخوابم و آنجی می گوید می خواهد گل هایی به من بدهد که هرگز پژمرده نمی شوند. آنها فوق العاده هستند و من هر شب خدا را شکر می کنم که به من اجازه داده تا با این دو موجود زیبا زندگی کنم."

 تصاویر تازه منتشر شده از آنجلینا جولی و خانواده اش

  تصاویر تازه منتشر شده از آنجلینا جولی و خانواده اش

  تصاویر تازه منتشر شده از آنجلینا جولی و خانواده اش

  تصاویر تازه منتشر شده از آنجلینا جولی و خانواده اش

  تصاویر تازه منتشر شده از آنجلینا جولی و خانواده اش

مارچلین و دخترش آنجلینا

 تصاویر تازه منتشر شده از آنجلینا جولی و خانواده اش

مادرآنجلیناجولی و برادرش جیمز

 تصاویر تازه منتشر شده از آنجلینا جولی و خانواده اش

آنجلینای کوچک در کنار دوست صمیمی مادرش بازیگری به نام ژاکلین بی ست

  تصاویر تازه منتشر شده از آنجلینا جولی و خانواده اش

جان ویت،پدر آنجلینا با موهای کوپ بلوند که در آن روزها مد بوده است

  تصاویر تازه منتشر شده از آنجلینا جولی و خانواده اش

جان ویت و دخترش آنجلینا

 تصاویر تازه منتشر شده از آنجلینا جولی و خانواده اش

  تصاویر تازه منتشر شده از آنجلینا جولی و خانواده اش

آنجلیناجولی کوچک به همراه پدر و مادرش

  تصاویر تازه منتشر شده از آنجلینا جولی و خانواده اش

 تهیه و ترجمه: گروه سرگرمی پرشین وی

پنج شنبه 27 تير 1392برچسب:انجلینا جولی,

|
 
بالارفتن از کوه بالباس باله

این زن لباس باله را برای بالا رفتن از کوه رینر واشنگتون انتخاب کرد و علاوه بر آن از تاج و بالهای فرشته وهمچنین دستکش بلند نیز غافل نماند

لباس بسیارعجیب و نامناسب یک زن برای کوهنوردی

اگر کسی بخواهد تصمیم بگیرد که برای بالا رفتن از یک آتشفشان فعال 14000 فوتی چه لباسی بپوشد، مطمئنا یک لباس باله با دامن بلند و بزرگ را در لیست انتخاب هایش قرار نمی دهد.

 به گزارش پرشین وی ولی این زن لباس باله را برای بالا رفتن از کوه رینر واشنگتون انتخاب کرد و علاوه بر آن از تاج و بالهای فرشته وهمچنین دستکش بلند نیز غافل نماند!

تصاویر این سفر ماجراجویی زنی را نشان می دهد که با یک دامن بلند در کنار دیگر کوهنوردان که به طور معمول از شلوار جین استفاده می کنند در حال حرکت است.

  کوهنوردی یک زن با لباس باله

 او تصاویری از سفر ماجراجویی خود را در شبکه اجتماعی ردیت منتشر کرده است و به گزارش پرشین وی بر طبق نوشته اش مصرانه اعلام کرده که از این حرکت منظوری جز سرگرمی نداشته است.

 او نوشته : "زندگی همیشه برای اثبات چیزها نیست، گاهی تنها برای لذت است. من با بالا رفتن از کوه چیزی را نمی خواستم اثبات کنم و هدفی نیز نداشتم."

 کوهنوردی یک زن با لباس باله  کوهنوردی یک زن با لباس باله  کوهنوردی یک زن با لباس باله  کوهنوردی یک زن با لباس باله   کوهنوردی یک زن با لباس باله

 

پنج شنبه 27 تير 1392برچسب:لباس باله ,

|
 


به وبلاگ من خوش آمدید
goookkpptm@gmail.com

 

محمد
minasazesh

 


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مقاله خبر وتبلیغات درامد زایی و آدرس accant1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





تبادل لینک اتوماتیک
jتبلیغات
ردیاب جی پی اس ماشین
ارم زوتی z300
جلو پنجره زوتی

 

 

زندگی دردناک و عجیب سرسخت ترین زنان دنیا
ریش سیبلهای استثنایی
دوست واقعی
عجیب‌ترین وسایل شکنجه در قرون وسطی
منتظر ارزانی خودرو نباشید
دوست دارید فرزندتان قد بلند باشد
تصاویر خلاقانه ازاین کودک
تصاویر دختری که برای خودش مراسم ختم گرفت
تظاهرات زنان در نیجریه: شوهر می خواهیم
قدیمی‌ترین صورت دنیا
پرچم های خوردنی 17 کشور
جریمه 53میلیونی برای دیر برگرداندن کتابی به کتابخانه
حراج با ارزش ترین الماس صورتی جهان به قیمت 180 میلیارد تومان
مشهورترین مانکن کودک جهان
آگهی استخدام ساعت ساز برای تنظیم 1000 ساعت ملکه بریتانیا
سخنان روحانی در فرودگاه جان اف کندی
افشای پشت پرده دعوای دایی و قهرمانی
آرایشگاه در قاره آفریقا فقط آرایشگاه نیست!
علاقه بیش از حد به ماشین
تصاویردختربچه ای که با دو دندان بدنیا امد
مسابقه « دختر شایسته جهان اسلام» با حضور نماینده ای از ایران!
تونل عشاق
پديده چند همسري در آمريكا
بزرگترین سایت همسریابی دنیا در دستان یک زن
با هفت خواهر زیبا و عجیب آشنا شوید
معمای زن زندانی در اینترنت!
کشف قدیمترین نامه
بان‌کی‌مون از توافقات کری و لاوروف در زمینه سلاح‌های شیمیایی سوریه استقبال کرد
مکانهای عجیب برای زندگی
کانادا فهرست اموال دولت ایران را منتشر کرد
دردسرهای تغییر جنسیت برای یک زوج جوان +عکس
دردسرهای تغییر جنسیت برای یک زوج جوان +عکس
دختر شایسته
پارک زیر اب
روستایی که پس از پنج سال بازگشت!
دلیل بسیار جالب زنان افغانی برای مدل راه رفتنشان
نامه بسیار جالب دختری به همسرش آینده اش
اقدام جالب یک زن ورزشکار برای خرید خانه ای لوکس!
عکس های دیدنی از اوباش ترین زن در تهران
ازدواج یک غول با کوتاه ترین زن دنیا
نامردی
فرق مامان وبابا
کمبود محبت
تفاوت امتحان دادن دخترها وپسرها
سنگ قبرهایی که شاید ندیده باشید+تصاویر
3 تحول مهم در پرونده تحریم های ایران در یک روز + اسناد
حذف‌ شعر‌ جنجالی‌ از کتاب ابتدایی
راز بقای اسد و دلیل آمریکا برای "حمله جمع و جور"
نتایج کنکور دکتری دانشگاه آزاد اعلام شد
محمدرضا شجریان: شرایط مناسب باشد، کنسرت هم می‌دهم

 

 

RSS 2.0

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





Alternative content