مقاله خبر وتبلیغات درامد زایی

مقاله خبر وتبلیغات درامد زایی


پاداش مترو به افراد سحر خیز!

سحرخیزان سنگاپوری که قبل ازساعت 7 و 45 دقیقه صبح از قطار پیاده شوند می توانند از مترو شهری رایگان بهره مند شوند.

 

باشگاه خبرنگاران : سحرخیزان سنگاپوری که قبل ازساعت 7 و 45 دقیقه صبح از قطار پیاده شوند می توانند از مترو شهری رایگان بهره مند شوند.

 


مقامات سنگاپوری برای تشویق مردم به استفاده از قطار قبل از ساعات اوج شلوغی مترو این پیشنهاد را ارائه داده اند.

 


بر پایه این خبر مسافرانی که بین ساعت 7 و 45 و 8 صبح از قطار پیاده شوند از درصدی تخفیف بلیط مترو بهره مند می شوند.

 


این طرح از دو ماه آینده و به مدت یکسال از سوی سازمان حمل و نقل سنگاپور اجرا می شود.

 

منبع:واحد مرکزی خبر

شنبه 31 فروردين 1392برچسب:سحر خیز,

|
 
مشاهده باقیمانده‌های دستکش در قوطی کنسرو تن ماهی

یک شهروند بندرعباسی از مشاهده باقیمانده های دستکش در قوطی کنسرو تن ماهی خبر داد.

 


مشاهده باقیمانده‌های دستکش در قوطی کنسرو تن ماهی

مهر : پس از مشاهده یک انگشت قطع شده در همبرگرهای یک شرکت معروف در قم،‌ این بار تکه‌های یک دستکش در کنسرو تن ماهی تولیدی یک شرکت در بندرعباس مشاهده شده است.

 

اصغر توانگر بیان داشت: کنسرو یاد شده در تاریخ 6 مهرماه 91 و ار سری ساخت 910706222 تولید شده است. این قوطی به شماره TCI 02/03.J.IR (16:30:13)91 ISIR150068 است.

 

وی عنوان کرد: وجود این چنین مباحثی در صنایع مواد غذایی همواره مصرف کنندگان را به سیستم موجود بی‌اعتماد می‌سازد چرا که طی ماه‌های گذشته نیز مشاهده باقیمانده انگشت قطع شده در همبرگرهای یک کارخانه در شهر قم تبعات زیادی برای این صنایع در پی داشته است.

 


این خبرنگار فعال هرمزگانی با بیان اینکه این کنسرو حاوی باقیمانده و تکه‌های یک دستکش بوده است، می گوید: در راستای پیگیری با شماره‌ درج شده بر روی قوطی این کنسرو که آدرس کارخانه آن نیز درج شده تماس گرفتم، گویا که شماره درج شده بر روی قوطی کنسرو از مدت‌ها پیش واگذار شده و امکان دسترسی به کارخانه مذکور به راحتی میسر نیست.

 


این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که شرکت مذکور دارای شماره پروانه ساخت از وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با شماره 51/10216 و همچنین چهار گواهینامه معتبر خارجی از جمله tuv nord iso 22000:2005، iso9001 و haccp ics و ukas است.

 


همچنین نکته جالب‌تر اینکه محصول کنسرو تن ماهی بندرعباس منقش به علامت استاندارد ایران نیز هست.

 


حال باید به این نکته تامل کرد با وجود اینکه این شرکت از چندین گواهینامه مدیریت کیفیت و بهداشتی و استاندارد برخوردار است چرا باید با وجود حساسیت‌های مواد غذایی وقوع این گونه اتفاقات را شاهد باشیم.

شنبه 31 فروردين 1392برچسب: دستکش,

|
 
13 فوتبالیست معروف در دام جنسی دختر ثروتمند

مشکلات این دختر از زمانی شروع شد که پدرش به دلیل شغل دائما در سفر بود و فرزندانش درخانه تنها بودند و زمانی که والدین‌شان نبودن در آنجا مهمانی برگزار می‌کردند.

 

مطمئنا اخبار مربوط به وین رونی و ارتباط او با یک دختر 21ساله را خوانده و شنیده‌اید. او با دختری به نام جنیفر به مدت 4ماه در ارتباط بوده و همین امر موجب شد که همسرش تلاش خود را برای جدایی از وین رونی آغاز کند. اما نکته‌ای که در این مطلب به آن اشاره می‌کنیم مربوط است به جنیفر، دختری که آبروی بسیاری از بازیکنان فوتبال را خواهد برد!

 


نکته اول درمورد جنیفر، خانواده بسیار ثروتمند اوست بطوریکه پدرش عضو یک شرکت نفتی است و مادرش هم فرد ثروتمندی است. حالا با داشتن چنین خانواده‌ای چرا او خواهان ارتباط با افراد مشهور و دریافت پول از آنهاست؟! سوالی که بسیاری از سایت‌ها و روزنامه‌های خارجی آن را مطرح کرده‌اند.

 


دوستان جنیفر صحبت‌های زیادی درباره او مطرح کرده‌اند. یکی از دوستانش می‌گوید: برای او هیچ محدودیتی وجود ندارد، اگر او را اذیت کنید، مطمئن باشید که زندگی شما را از بین خواهد برد. یکی دیگر از دوستانش می‌گوید: او یک دختر وحشی و همیشه مست بود. در مهمانی‌ها بگونه الکل مصرف می‌کرد که همیشه مجبور بودیم جنیفر را به بیمارستان برسانیم!

 

دوست دیگرش نیز گفته: هیچ کدام از اعضای خانواده‌اش از کارهای او با خبر نبوده و نمی‌دانستند که او در ازای دریافت پول با فوتبالیست‌ها ارتباط برقرار می‌کند. نکته عجیب درمورد جنیفر این است که تا قبل از 14سالگی دختر خوبی بوده و در یک مدرسه کاتولیک درس می‌خوانده است.

 

گفته می‌شود این مشکلات از زمانی شروع شد که پدرش به دلیل شغل دائما در سفر بود و فرزندانش درخانه تنها بودند و زمانی که والدین‌شان نبودن در آنجا مهمانی برگزار می‌کردند! جنیفر در 16سالگی با مواد مخدر آشنا می‌شود و زمانی که فقط 17سال سن داشت با ال حاجی دیوف بازیکن مشهور فوتبال رابطه برقرار می‌کند و 200پوند از او دریافت می‌کند.

 

علاوه بر وین رونی، فردیناند، ال حاجی دیوف، فوتبالیست‌های دیگری نیز با او ارتباط داشته‌اند که گفته می‌شود حدود 13نفر هستند! حالا این تمام این افراد نگران هستند که این دختر 21ساله افشاگری کند و نام تمام آنها را اعلام بکند! پس از این اتفاقات و رسوایی‌ها‌، پدر و مادر جنیفر اعلام کردند که دیگر او را به فرزندی قبول ندارند و به هیچ وجه حاضر به پذیرش او نخواهند بود

 


 13 فوتبالیست معروف در دام جنسی دختر ثروتمند


منبع: تماشاگر

شنبه 31 فروردين 1392برچسب:فوتبالیست معروف ,

|
 
عاداتی که آلرژی بهار را بدتر می‌کنند

دستمال کاغذی همراه همیشگی بسیاری از مردم در فصل بهار است و بسیاری از آلرژی رنج می برند این درحالی است که بدون توجه شاید شرایط را برای خودشان تنگ تر نیز می کند.

 

بهار فصل آلرژی هاست و بسیاری از مطالب برای نابود کردن آن منتشر می شود. این فصل به همراه خود آلرژی های مختلفی را می آورد که دوری کردن از ان ها سخت است اما می توانید برای آنکه بدتر نشوند برخی عادت ها و کارهایتان را حذف کنید.

 

 


** استرس کار

یکی از بدترین و مخرب ترین عواملی که باعث می شود تا آلرژی های شما بدتر شود استرس های کاری هستند. در تحقیقات سال 2008 نتایجی به دست آمد که نشان داد افرادی که در شغل خود با خط قرمزهای زمانی روبرو هستند از استرس بیشتری رنج می برند و این باعث می شود آلرژی آن ها خیلی زود وخیم شود.

 

 

 


** لباسشویی با آب ولرم

سال گذشته تحقیقاتی در کره جنوبی انجام شد و طبق آن مشخص شد افرادی که لباس های خود را با آب ولرم می شویند الرژی بدتری دارند. این باعث می شود تا لباس آن ها حاوی گرده های گل و آلرژی زا بماند و آن ها نمی توانند هیچگاه خوب شوند. محققان پیشنهاد می دهند تا لباس ها را با آب داغ و نزدی به جوش حتما بشویید تا 100 درصد مواد آلرژی زا از روی لباس شما حذف شود.

 

 

 


** گیاهان خانگی

اگر آلرژی های بهاری شما را بسیار اذیت می کنند و نمی توانید از شر آن ها خلاص شوید نگاهی به گیاهان خانگی داشته باشید و برای مدتی آن ها را از خانه دور کنید. این گیاهان می توانند تا 75 درصد میزان آلرژی را در افراد افزایش دهند و سردسته آن ها نیز گل ارکیده است.

 

 

 


** سیگار

یکی دیگر از بزرگترین دشمنان شما سیگار است و می تواند در آلرژی نیز نقش بسزایی بازی کند. محققان به این نتیچه رسیده اند که حتی داشتن دوستان سیگاری نیز می تواند در افزایش میزان ابتلا به آلرژی نقش مستقیم داشته باشد. در تحقیقاتی در دانشگاه های ژاپن دانشمندان دریافتند افرادی که در معرض دود سیگار هستند 80 درصد بیشتر آمادگی ابتلا به انواع بیماری های آلرژیک را دارند.

 

 

 

** زمان دوش گرفتن نامنظم

آخرین دلیلی که می توان به عنوان یک مشکل دیگر برای افراد مبتلا به آلرژی از آن نام برد زمان نامنظم دوش گرفتن است. بهترین زمان برای استحمام برای افرادی که به بهار حساس هستند بعد از ظهر و دقیقا همان موقعی است که از بیرون از خانه بازگشتند. در این زمان بیشتر آلودگی روی بدن آن هاست و سریعا باید خود را تمیز کنند.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران

شنبه 31 فروردين 1392برچسب:بدتر,

|
 
دعوای اینترنتی دختران دردسر ساز شد

دختر دانشجویی كه پس از دعوا با دوست خود به قصد انتقامگیری از وی، با نوشتن مطالب غیراخلاقی در اینترنت و شبكه اجتماعی او را به دردسر انداخته بود، از سوی پلیس فتای استان خراسان رضوی دستگیر شد

 

به گزارش جام‌جم، سرهنگ عرفانی، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در این باره گفت: چند روز پیش دختر دانشجویی با حضور در مركز پلیس فتای استان خراسان رضوی با ارائه شكایتی عنوان كرد فردی با نوشتن مطالب غیراخلاقی درباره او در شبكه اجتماعی و اینترنت، وی را به دردسر انداخته است.

عرفانی افزود: با شروع تحقیقات ماموران، هویت مزاحم كه یك دختر جوان بود، شناسایی و وی را در خانه‌اش دستگیر كردند.

وی یادآور شد: متهم با انتقال به پلیس فتا، به اظهارات متناقض پرداخت تا این كه در مواجهه حضوری با شاكی، از سوی وی شناسایی و معلوم شد او دوست و هم‌دانشگاهی‌اش بوده. اما مدتی پیش با هم دعوا كرده‌اند.

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی خاطرنشان كرد: با مشخص شدن این موضوع، این بار متهم اعتراف كرد، در پی اختلاف و دعوا با شاكی، برای انتقامگیری از وی مطالب غیراخلاقی به نام شاكی در اینترنت و شبكه اجتماعی نوشته و او را به دردسر انداخته است.

بنابراین گزارش، برای دختر جوان ـ متهم ـ قرار قانونی صادر شد.
 

شنبه 31 فروردين 1392برچسب:دعوای اینترنتی,

|
 
زمین لرزه 1/4 ریشتری حبیب اباد اصفهان را لرزاند

زمین لرزه ای به بزرگی 1/4 درجه در مقیاس امواج درونی (ریشتر) بامداد شنبه حبیب آباد واقع در 5 کیلومتری اصفهان را به لرزه درآورد.

 

به گزارش ایرنا به نقل از موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران وابسته به مرکز لرزه نگاری کشوری ، زمان وقوع این زمین لرزه ساعت 52 دقیقه و 22 ثانیه بامداد شنبه بوده است.

مختصات این زمین لرزه 81/ 51 درجه طول جغرافیایی و 80/ 32 درجه ی عرض جغرافیایی و عمق 8کیلومتری زمین اعلام شده است.

تا زمان مخابره خبر هیچ گزارشی از خسارت های احتمالی این زمین لرزه دریافت نشده است

شنبه 31 فروردين 1392برچسب:زمین لرزه,

|
 
دختر تاچر

دختر تاچر

 

 

 

عصر ایران - کارول تاچر (نفر سمت چپ)دختر مارگارت تاچر نخست وزیر اسبق بریتانیا به همراه مشاور سابق مادرش در مقابل خانه تاچر در لندن.

پنج شنبه 29 فروردين 1392برچسب:دختر تاچر,

|
 
عکس / 3 گزارشگر فوتبال از 3 نسل

مراسم تجلیل از استاد عطا‌ءالله بهمنش،‌ پیشکسوت ورزش، نویسنده، کارشناس و گزارشگر باسابقه‌ی ورزشی به مناسبت نود و یکمین سالروز تولدش.

 

 

 

به گزارش مشرق، آیین تجلیل از یک عمر فعالیت استاد عطاءالله بهمنش در عرصه‌ی ورزش و رسانه با حضور بهرام افشارزاده (دبیر کل کمیته ملی المپیک)، ساسان والی‌زاده (مدیرعامل ایسنا)، منصور برزگر (پیشکسوت کشتی)، حسین کلانی (پیشکسوت فوتبال)، عادل فردوسی‌پور (گزارشگر و تهیه‌کننده برنامه 90)، جهانگیر کوثری (پیشکسوت رسانه و گزارشگر سابق فوتبال)، هیوا یوسفی (سردبیر روزنامه تماشا) و جمعی از اصحاب رسانه در محل خبرگزاری ایسنا برگزار شد.


 3 گزارشگر فوتبال از 3 نسل

پنج شنبه 29 فروردين 1392برچسب:گزارشگر فوتبال ,

|
 
دولت آینده چقدر یارانه می دهد ؟

تکلیف یارانه ها در دولت آینده چه خواهد شد؟ دولت ها چه برنامه ای برای یارانه ها دارند؟ نامزدهای انتخابات از همین حالا برنامه هایشان را برای اجرای هدفمندی یارانه ها شرح داده اند.

 

مجله مهر: یارانه های مردم که از سال 89 با سروصدای زیاد بالاخره به اجرا در آمد در برنامه های دولت آینده جایگاهی ویژه یافته دارد. نامزدهای انتخابات پیش رو در نشست های تبلیغاتی شان روی این فاکتور کم مانور نمی دهند.

 

پرسروصداترین حرف را درباره اجرای یارانه در دولت بعدی محمود احمدی نژاد به زبان آورد. او در سفری که اسفندیار رحیم مشایی را هم با خود به همراه داشت باز از عده ای سخن به میان آورد که سنگ اندازی کرده و نگذاشتند مرحله دوم هدفمندی یارانه ها اجرا شود و ادامه داد: هدفمندی یارانه‌ها می‌توانست بسیاری از مشکلات کشور را حل کند، این طرح را ملت اجرا کردند و اگر هدفمندی یارانه ها به طور کامل محقق می شد یارانه هر ایرانی 250هزار تومان بود.

 

وی با اشاره به برخی مخالفت‌ها با طرح هدفمندی یارانه‌ها گفت: می‌گفتند که اگر به مردم پول بدهیم آنها تنبل خواهند شد اما بعد طرحی تصویب می‌شود که به بی‌کارها پول بدهیم که البته ما نیز با آن موافق هستیم. چگونه است که این بد است و آن خوب؟ یارانه‌ای را که می‌خواهیم از خود مردم بگیریم و به آنها بدهیم.
احمد توکلی درباره این ایده احمدی نژاد گفته بود: من پیشنهاد می کنم آقای احمدی نژاد رفراندومی برگزار کرده و از مردم بپرسد که آیاحاضر هستید ما قیمت های حاملهای انرژی را 8 برابر کنیم تا به شما 250 هزار تومان بدهیم، من مطمئن هستم که اکثریت مردم مخالفت می‌کنند.

 

 

یارانه 110 هزارتومانی
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که درمقطعی شعار یارانه سبز را برای کشاورزان مطرح کرده بود، رقم هم برای یارانه دولتش اعلام کرده و گفتهکه 110 هزار تومان یارانه به مردم خواهد داد. او گفته که یارانه ها را به معنای واقعی هدفمند می کنم و ۱۱۰ هزار تومان به هر نفر پرداخت خواهم کرد البته به صورت ماهیانه بلکه این پول را به صورت شش ماه به شش ماه با سودی که از تولید و سرمایه گذاری دارد به مردم منتقل خواهد شد. این به آن معنا است که ۶۵ هزار تومان یارانه ها درآمدی و تولیدی است و ۴۵ هزار تومان یارانه مصرفی و این دو با هم می شوند ۱۱۰ هزار تومان یارانه که مردم می توانند دریافت کنند.

 


از شهر به روستا
محمد باقر قالیباف شهردار تهران هم که به عنوان مسئول کارگروه اقتصادی ائتلاف پیشرفت هم معرفی شده است درباره ادامه هدفمندی یارانه ها در دولت خود گفته است: در روستاها هم نیازمند ارائه یارانه مستقیم برای تامین معیشت و هم نیازمند پرداخت یارانه غیر مستقیم برای توسعه کشاورزی و تولید محصولات هستیم. بخشی از جامعه که درآمد بالایی دارند بعید به نظر می رسد نیاز به افزایش یارانه نقدی داشته باشند، اما برای سرمایه گذاری و تولید باید نسبت به تسهیل این روند به آنها کمک کرد و در این حوزه یارانه های مشخص برای آنها در نظر گرفت. بخشی از جامعه هم که اقشار حقوق بگیر هستند که برای عدم احساس تورم و جبران برخی اضافه هزینه ها نیازمند دریافت یارانه هستند.

 

قالیباف گفته است: عدم ادامه این روند باعث شده است که وقتی امروز از مردم پرسیده می شود یارانه می خواهید یا کنترل تورم، تاکید آنها بر کنترل تورم و بازگشت به شرایط قبل از اجرای هدفمندی یارانه ها است. لذا بنده برای ادامه اجرای هدفمندی یارانه ها به دنبال کنترل تورم در اقتصاد شهری و پرداخت یارانه مستقیم و غیر مستقیم در روستاها برای رونق اقتصاد و کشاورزی خواهم بود تا به این صورت آثار پرداخت یارانه ها از میان نرود.

 


یارانه درمان

محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس که از منتقدان دولت در نحوه اجرای هدفمندی یارانه ها بوده است گفته است معتقدم که یارانه نقدی، می تواند جنسی یا خدماتی هم باشد. به گونهای که بخشی از یارانه نقدی با مدیریت قوه مجریه به صورت درمان رایگان به شهروندان کشور ارائه شود. فکر میکنم استقبال خوبی هم در کشور از این موضوع بشود که یک چهارم یا یک پنجم یارانه نقدی را نگیرند اما درمان مجانی و بیمه بیکاری بگیرند. بنابراین میزان یارانه در دولت من حتما کاهش نمییابد و اگر ضرورت داشته باشد، حتی افزایش هم مییابد. اما بخشی از آن به خدمات و کالا تبدیل میشود.

 

 

هفت گام برای اجرا
علیرضا زاکانی دبیر کل جمعیت رهپویان منتقد نحوه اجرای هدفمندی یارانه هاست اما گفته که اصل هدفمندی یارانه ها باید ادامه یابد. او با انتقاد از برخی بی‌تدبیری‌ها در هنگام اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها بیان کرد: توزیع یارانه برای تمام افراد چه در داخل و چه در خارج سبب می‌شود که این عدالت به وجود نیامده و عده‌ای ناراضی بمانند.


زاکانی ادامه داد: امکان دارد بعضی از افراد جامعه نیازمند پول توزیع شده نباشند که در این صورت باید به آن ها خدمات بخشید و عده‌ای دیگری محتاج حقیقی بوده و باید پول را دریافت کنند. او گفته است: ما برای هدفمندی یارانه ها مطالعات جدی انجام داده ایم و حدود 7 گام برای آن پیش بینی کرده ایم که در ارائه برنامه هایمان حتما آنها را به مردم خواهیم گفت.زاکانی با بیان اینکه برخورد شعاری با موضوعات اقتصادی و برنامه هایمان نخواهیم کرد گفت: مشکلات اقتصادی کشور ما کاملا قابل حل است و هیچ بن بست اقتصادی در کشور وجود ندارد.

 


به مقدار استحصال


علی فلاحیان وزیر اطلاعات دولت سازندگی نیز در خصوص ادامه طرح هدفمندی یارانه ها نیز عنوان کرد: هر مقدار حاملهای انرژی افزایش داده شود، به مقدار استحصال به صورت یارانه نقدی پرداخت می کنیم. وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات موجود اقتصاد به دلیل نقدینگی بیش از حد بوده است، گفت: این افزایش نقدینگی به دلیل استقراض از بانک مرکزی برای پرداخت یارانه ها و مسکن مهر بوده است.
فلاحیان با بیان اینکه در دولت نهم و دهم نقدینگی چهار برابر شده است، عنوان کرد: نظر من بر این است که نباید استقراض کنیم، بلکه باید این استقراضی که از بانک مرکزی شده آرام آرم بر گردد.
وی تصریح کرد: دولت فعلی با دادن یارانه و سایر کمک ها به دهک های پائین جامعه تقاضا را در جامعه افزایش داد که اگر واردات محصولات را نداشتیم تولید ملی افزایش پیدا می کرد.

 


برای کسانی که قدرت خرید ندارند


حسن سبحانی که زمانی در نامه معروفی به آیت الله آملی لاریجانی نوشت که «اينجانب از هم اكنون صحنه‌هاي محاكمه انسان‌هاي شريف بسياري را مي‌بينم كه متأثر از اجراي اين قانون (قانون هدفمندی یارانه ها) گرفتار پي‌آمدهاي ركود، تورم، بيكاري، از هم پاشيدگي خانواده‌ها، عدم امكان و فرصت رسيدگي به تربيت فرزندان، سوء رفتارهاي فردي و اجتماعي و... گرديده و بعضاً در هيأت "مجرمان" تن به قضاوت‌هايي داده‌اند كه بر آن است آنان را تأديب و از وقوع جرم‌هاي بعدي پيشگيري نمايد» و از قاضی القضات خواست که از وقوع چنین خطری جلوگیری کند، گفته است «قانون هدفمندی یارانه ها باید اصلاح شود تا یارانه ها واقعاً هدفمند شود. یعنی به کسانی پرداخت شود که قدرت خریدشان کاهش پیدا کرده و میزان درآمد آنها کفاف زندگی آنها را نمی دهد».

پنج شنبه 29 فروردين 1392برچسب:یارانه,

|
 
يک ترفند براي کلافه شدگان از سرعت اينترنت

مدتي است سرعت اينترنت در تمام دنيا با کندي دست و پنجه نرم مي کند، براي مثال ديگر با زدن دکمه Enter؛ جستجو در همان لحظه اول ديده نمي شود ، اما چطور با سرعت بيشتري نتايج جستجو هاي فارسي خود را مشاهده کنيم؟

 

اين روز ها اينترنت بطور جهاني با کاهش سرعت مواجه شده و اين افت سرعت کاملا براي کاربران ملموس و بعضا بسيار هم کلافه کننده شده است.اين موضوع در ايران هم قابل لمس است.


 يک ترفند براي کلافه شدگان از سرعت اينترنت


در اين گزارش زياد به اين که علت اين کندي چيست و چه بوده کاري نداريم، چرا که در اين خصوص دلايل مختلفي تا کنون عنوان شده است، مثلا شبکه تلویزیونی الجزیره چندي پيش کاهش سرعت اینترنت را ناشی از یک حمله اینترنتی عنوان کرد و گفته شد اين حمله ناشی از تشدید اختلاف بین یک گروه مبارزه با اسپم و یک شرکت هلندی بوده و سرعت اينترنت سراسر دنيا را کاهش داده است.

 

 يک ترفند براي کلافه شدگان از سرعت اينترنت


از سوي ديگري برخي از پايگاه هاي بزرگ خبري دنيا علت سرعت بسیار پایین، قطعي و اختلالات گسترده در شبكه اينترنت را، پارگي کابل بين‌المللي و دریایی شبکه اینترنت smw4 دانستند.


 يک ترفند براي کلافه شدگان از سرعت اينترنت

 

اما جداي از اين پارگي ها و لنگر گرفتن هاي پي در پي کشتي ها به کابل هاي دريايي اينترنت، آنچه که براي کاربران فضاي مجازي در داخل مهمتر و کاربردي تر به نظر مي رسد نحوه ي رها شدن از اين مشکل است.

متاسفانه و يا خوشبختانه اينترنت جهاني در ايران به موتور هاي جستجو گر همچون: "گوگل"، "ياهو" و "بينگ" وابستگي زيادي دارد و کاربران، پايين بودن سرعت را با موتو هاي جستجوگر مي سنجند.

 

يک ترفند براي کلافه شدگان از سرعت اينترنت


طبق آمار اغلب کاربران در ايران براي پيدا کردن نتايج جستجو هاي خود از موتو جستجو گر گوگل استفاده مي کنند و علت آن فقط، تاکيد ميکنيم فقط "فارسي بودن" آن و همچنين داشتن خدمات کاربردي و ارزنده اي همچون جيميل، درايو، نقشه و پلاس است.

حال اگر بياييم و تمام خدماتي که گوگل به کاربرانش مي دهد را خودمان با زبان خودمان ارايه دهيم، چقدر مشتري پيدا مي کند؟آيا کاربران استقبال مي کنيد؟ مثلا نظر شما در مورد پست الکترونيکي چاپار چيست؟و يا چقدر از ما در جستجو هاي روزمره ي خود از موتور هاي جستجوگر فارسي استفاده مي کنيم؟

جالب است بدانيد که موتور هاي جستجو گر فارسي با سرعت بسيار بالا (حتي بيشتر از سرعت گوگل در اين آشفته بازار سرعت اينترنت جهاني) در دنيا، بهترين گزينه براي جستجو هاي فارسي به حساب مي آيد.

براي همين امروز در اين گزارش تصميم گرفتيم تا دو موتور جستجو گر ايراني را به شما کاربران عزيز معرفي کنيم تا اگر با سرعت پايين اينترنت و جستجوي بي نتيجه ي موتور هاي جستجو گر خارجي دست و پنجه نرم مي کنيد، اين مشکل برايتان حل شود.

پنج شنبه 29 فروردين 1392برچسب:کلافه شدگان,

|
 
اقدامی عجیب برای تنبیه یک مجرم در مریوان

برای تنبیه یک فرد اراذل و اوباش در شهرستان مریوان کردستان لباس زنانه بر تن وی کردند و این فرد را در سطح شهر مریوان گرداندند.

 

 

 

روز دوشنبه 26 فروردین برای تنبیه یک فرد اراذل و اوباش در شهرستان مریوان کردستان لباس زنانه بر تن وی کردند و این فرد را در سطح شهر مریوان گرداندند. این اقدام ظاهرا توسط نیروی انتظامی صورت گرفت که موجب اعتراض نمایندگان کردستان و برخی دیگر از نمایندگان مجلس شد.

به گزارش خبرنگار بولتن نیوز، 17 نماینده مجلس در همین راستا این نوع برخورد با اراذل و اوباش را توهین به لباس زنان عفیف و پاکدامن دانستند و با طرح سوالی از وزرای کشور و دادگستری، خواستار پاسخگویی آنها در این زمینه شدند.


اسامی 17 نماینده ای که از این دو وزیر خواستار پاسخگویی شدند به شرح زیر است:

1-امید کریمیان نماینده مریوان و سروآباد

2- محمد قسیم عثمانی نماینده بوکان

3- حامد قادر مرزی نماینده قروه

4- میرهادی قره سید نماینده تبریز

5- محسن بیگلری نماینده سقز

6- سید ناصر موسوی نماینده فلاورجان

7- علی نعمت چهاردولی نماینده ملایر

8- بیاتیان نماینده بیجار

9- مسعود پزشکیان نماینده تبریز

10- غلامعلی جعفرزاده نماینده رشت

11- عبدالکریم جمیری نماینده بوشهر

12- علی مطهری نماینده تهران

13- سید هادی حسینی نماینده سواد کوه

14- فتح الله حسینی نماینده قصرشیرین

15- بیژن نوباوه نماینده تهران

16- بهروز نعمتی نماینده اسدآباد

17- سید احسن علوی نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران

پنج شنبه 29 فروردين 1392برچسب: تنبیه عجیب,

|
 
عيدي دردسرساز داماد به مادر زن

همسر اين زن نيز وقتي با اصرار او براي طلاق مواجه شد، گفت: فكر نمي‌كردم مسأله به اين كوچكي كار را به اين‌جا برساند و همسرم به خاطر ميزان عيدي درخواست طلاق كند.

 

 

ایران نوشت: به تازگی پرونده عجيبي در دادگاه خانواده تهران مطرح شد:

« ... با اين كه همسرم را خيلي دوست دارم اما وقتي مدت كوتاهي از زندگي مشتركمان گذشت، احساس كردم بعضي از رفتارهاي شوهرم با خواسته‌هاي من تفاوت دارد و خانواده خودش را به خانواده من ترجيح مي‌دهد و آن‌ها را به يك چشم نگاه نمي‌كند.

اين رفتارها هر روز بيشتر مي‌شد كه گاهي نتيجه‌ آن جروبحث و دعوا بود و گاهي با كوتاه آمدن‌هاي من روي آن‌ها سرپوش گذاشته مي‌شد، تا اين‌كه در عيد امسال همسرم تصميم گرفت به مادر خودش و مادر من عيدي بدهد، اما ميزان عيدي كه به مادرش داد بيشتر از چيزي بود كه به مادر من داد و اين رفتار دوگانه وي در مقابل خانواده خودش و من باعث شد تا كاسه صبرم لبريز شود و ديگر نتوانم تحمل كنم.

من فكر مي‌كنم شوهرم مانند مردهاي قديمي فكر مي‌كند و نمي‌داند بايد بين خانواده خودش و همسرش فرقي نگذارد در حالي كه زن و مرد وقتي با هم ازدواج مي‌كنند بايد خانواده‌هاي يكديگر را مانند خانواده خودشان بدانند.»

همسر اين زن نيز وقتي با اصرار او براي طلاق مواجه شد، گفت: فكر نمي‌كردم مسأله به اين كوچكي كار را به اين‌جا برساند و همسرم به خاطر ميزان عيدي درخواست طلاق كند. من از اين كار منظور خاصي نداشتم و فكر نمي‌كردم همسرم تا اين اندازه ناراحت شود.قاضي عموزادي وقتي اختلاف اين زوج را سطحي و قابل حل ديد از آن‌ها خواست تا با گفت‌وگو به اين اختلاف پايان دهند و با ملاحظه بيشتري با مسائل برخورد كنند تا زندگي شان بر سرمسائل جزيي خراب نشود.

بنا بر ‌اين گزارش، اين زوج جوان با ميانجيگري قاضي دادگاه خانواده تهران به اختلاف خود پايان دادند و شرايط يکديگر را پذيرفتند.

پنج شنبه 29 فروردين 1392برچسب:عيدي دردسرساز,

|
 
کاهش قیمت طلا و ارز در بازار



رییس اتحادیه طلا، جواهر، نقره، سکه و صراف استان تهران از کاهش قیمت سکه و طلا نسبت به روز گذشته با وجود افزایش ارزش جهانی طلا خبر داد.

احمد وفادار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره قیمت انواع طلا و سکه در بازار اظهار کرد: امروز(چهار‌شنبه) قیمت سکه تمام طرح قدیم یک میلیون و 265 هزار تومان، سکه تمام طرح جدید یک میلیون و 312 هزار تومان، نیم سکه 675 هزار تومان، ربع سکه 420هزار تومان و سکه یک گرمی 290 هزار تومان است.

وی ادامه داد: همچنین هر گرم طلای 18 عیار 124 هزار و430 تومان، هر مثقال طلای 17 عیار 539 هزار تومان و اونس جهانی 1382 دلار و 90 سنت قیمت‌گذاری شده است.

با توجه به قیمت‌های روز گذشته در حال حاضر سکه تمام طرح جدید 6000 تومان، طرح قدیم 5000 تومان، نیم سکه 5000 تومان و ربع سکه 2000 تومان کاهش قیمت داشته‌اند.

همچنین امروز هر دلار در بازار آزاد 3483 تومان و یورو 4590 تا 4600 تومان خرید و فروش می‌شو

چهار شنبه 28 فروردين 1392برچسب:کاهش قیمت طلا و ارز ,

|
 
اعتراض ایران به پخش یک سریال ترکیه‌ای



سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکیه در نامه ای به دست اندرکاران شبکه تلویزیونی samanyolu این کشور نسبت به پخش مطالب خلاف اعتقاد شیعیان و ایرانیان از این شبکه واکنش نشان داد و به پحش چنین سریالی اعتراض کرد.

در این نامه اعتراض‌آمیز آمده است:

در سریال تلویزیونی "دولت پشت پرده در دوران دولت عثمانی" (Osmanlıˈda Derin Devlet) که اخیراً از آن شبکه پخش شد مطالب نادرستی در مورد اعتقاد شیعیان و ایرانیان مطرح شد که با توجه به پایبندی این شبکه تلویزیونی به ارزش‌های انسانی و مذهبی دور از انتظار بود.

سفارت ایران در ترکیه در ادامه این نامه مزبور افزود: افکار عمومی مردم مسلمان ترکیه و منطقه نیازمند همبستگی و تقویت روابط برادرانه و دوستانه است. نیاز مسلمانان به اتحاد، اتفاق و همزیستی صلح آمیز در کنار سایر ادیان الهی از مبرم‌ترین نیازهای جهان است و طرح مسائل تحریک‌آمیز و اختلافات کهنه که باعث ایجاد بدبینی و نفاق می‌شود به نفع دو ملت و منطقه نخواهد بود.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: بزرگترین دستاورد رسول اکرم(ص) ایجاد الفت و اتحاد در میان مردمی متفرق و پراکنده بود که به واسطه تعصب جاهلی به جان هم افتاده بودند.

در پایان این نامه سفارت ایران در آنکارا بر دوستی و انس و الفت بین دو ملت دوست و برادر ایران و ترکیه تأکید شده است.

چهار شنبه 28 فروردين 1392برچسب:اعتراض ایران,

|
 
خبرها از زلزله هفت ونیم ریشتری سراوان



زمین لرزه‌ای به بزرگی 7.5 ریشتر دقایقی پیش منطقه «گشت» حد فاصل خاش و سراوان از استان سیستان و بلوچستان را تکان داد.

محمود مظفر رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوادث خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام خبر وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی 7.5 ریشتر در اعماق درونی زمین، گفت: در پی وقوع این زمین لرزه علاوه بر پنج تیم ارزیاب اعزامی از شعب شهرستان‌های خاش و سراوان به منطقه، 5 تیم امدادی دیگر نیز به همراه سه فروند بالگرد از استان های معین به این منطقه اعزام شده‌اند تا نسبت به بررسی خسارت احتمالی و امدادرسانی اقدام کنند.

وی با بی‌سابقه خواندن وقوع زمین‌لرزه‌ای با این بزرگی در کشور، افزود: در پی وقوع زمین لرزه در 36 کیلومتری منطقه «گشت» حد فاصل خاش و سراوان، تیم‌های ارزیابی و امدادی جمعیت‌های هلال‌احمر استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و هرمزگان از طریق زمین و هوا به مناطق زلزله‌زده اعزام شده‌اند.

مظفر در عین حال اظهار کرد که بر اساس اطلاعات آماری سرشماری سال 85 خوشبختانه شمار خانواده‌های ساکن در این منطقه بالا نیست.

وی همچنین اظهار کرد که از میزان تلفات و خسارت‌های احتمالی زلزله گزارشی حاصل نشده است.

زلزله سراوان تاکنون 3 مجروح داشته است

رییس مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان از اعلام مجروحیت سه تن در زلزله امروز سراوان خبر داد و گفت: در مرکز بهداشت و درمان «گشت» وضعیت مطلوب و تنها سه نفر به صورت سرپایی درمان شدند. به گزارش سرویس حوادث ایسنا، راشدی وی در مورد میزان خسارات احتمالی نیز گفت: مشکل خاصی نداریم و تنها چند دیوار ترک برداشته است. همچنین در پی وقوع زمین لرزه‌ای در منطقه سراوان، تیم‌های بهداشت و درمان اضطراری جمعیت هلال‌احمر از استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند.

ارتباط مخابراتی مناطق زلزله‌زده قطع شده است

خسارت جانی از زلزله سراوان گزارش نشده است

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور با اعلام اینکه زلزله سراوان تا این لحظه خسارت جانی نداشته است، گفت: شبکه ارتباط مخابراتی این منطقه قطع شده که در دست ترمیم است. اکبرپور در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اعلام کرد: آسیبی به شبکه آب و برق مناطق زلزله‌زده نرسیده است. وی با بیان اینکه بر اساس گزارش‌های میدانی تا این لحظه، خسارت‌های زلزله اندک بوده است، درباره علت این موضوع گفت: کانون زلزله در بیابان واقع شده و مراکز جمعیتی در اطراف آن قرار ندارد و در شهرستان‌های اطراف کانون زلزله هم خسارت جانی وجود نداشته است. ضمن اینکه عمق زلزله 95 کیلومتری است. به گزارش ایسنا، آخوندی، سرپرست مدیریت بحران استان خراسان جنوبی هم با اعلام اینکه این زلزله در نهبندان نیز احساس شده است، گفت: تاکنون هیچ خسارتی از نهبندان گزارش نشده است. وی از اعزام 100 امدادگر به مناطق زلزله‌زده سراوان نیز خبر داد و گفت: احتمالا تا پنج ساعت دیگر به منطقه خواهند رسید و اطلاعات کامل‌تری در اختیار ما قرار می‌گیرد.

اعزام 9 دستگاه آمبولانس و دو دستگاه اتوبوس آمبولانس به مناطق زلزله‌زده

رییس اورژانس کشور از اعزام 9 دستگاه آمبولانس و تیم ارزیاب اورژانس به مناطق زلزله‌زده استان سیستان و بلوچستان خبر داد. دکتر محمدتقی طالبیان در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این باره گفت: در پی وقوع زلزله 7.5 ریشتری سراوان، 9 دستگاه آمبولانس اورژانس و دو دستگاه اتوبوس آمبولانس به منطقه اعزام شدند. به گفته وی، تیم‌های ارزیاب اورژانس نیز در حال اعزام به منطقه هستند.

خسارتی به نیروگاه اتمی بوشهر وارد نشده است

از بوشهر نیز خبر می‌رسد که در این زمین‌لرزه خسارتی به نیروگاه اتمی بوشهر وارد نشده است.

درحال بررسی وضعیت محل وقوع زمین‌لرزه هستیم

مدیرکل مدیریت بحران هرمزگان نیز دراین خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: این زمین‌لرزه در مناطق کوهستانی سراوان رخ داده و ما درحال بررسی موضوع و وضعیت آن محل هستیم. وی گفت: این زمین‌لرزه در اکثر شهرستان‌های هرمزگان ازجمله، بندرخمیر، بندرلنگه، بستک، قشم و همچنین بندرعباس و سایر شهرستان‌ها، به جز پارسیان که در شرقی‌ترین نقطه استان قرار دارد، احساس شده است.

زلزله سراوان آسیبی به استحکامات مرزی وارد نکرده است

در پی وقوع زلزله 7.5 ریشتری در شهرستان مرزی سراوان، نیروهای مرزبانی در مرزها مستقر هستند و آسیبی به تجهیزات آنان وارد نشده است. مجید رسول‌زاده، رییس مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی مرزبانی استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار «انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه زلزله آسیبی به تجهیزات و روند انسداد در مرزهای استان سیستان و بلوچستان وارد نکرده است، اظهار کرد: نیروهای مرزبانی در نقاط مرزی مستقر هستند. وی با بیان اینکه بر اساس اطلاعات دریافتی، وضعیت در مناطق مرزی سراوان به هم ریخته نیست، گفت: بر اساس گزارش‌های واصله، تنها تعدادی از خانه‌های گلی در این منطقه آسیب دیده‌اند. براساس اعلام پژوهشکده بین‌المللی زلزله‌شناسی شدت این زمین لرزه یک ریشتر بیشتر از زلزله بم بوده و طی 40 سال اخیر بی‌سابقه بوده است. زمین‌لرزه سراوان علاوه بر بندرعباس و شیراز در شهرهای کراچی و بلوچستان پاکستان و همچنین در برخی کشورهای حوزه خلیج فارس نیز احساس شده است.

از ابوظبی امارات نیز خبر می‌رسد در پی این زمین‌لرزه مردم از خانه‌های خود خارج شده و سراسیمه به خیابان‌ها پناه آورده‌اند.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش اولیه موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زمین‌لرزه 7.5 ریشتری در ساعت 15:14:17 و در عمق 95 کیلومتری زمین در ۲۸.۰۴ شمالی و ۶۲.۰۳ شرقی رخ داده است. زمین‌لرزه مذکور در 81 کیلومتری سراوان، سیستان و بلوچستان، 83 کیلومتری خاش، سیستان و بلوچستان، 85 کیلومتری سوران، سیستان و بلوچستان و 1314 کیلومتری شهر تهران بوده است.

چهار شنبه 28 فروردين 1392برچسب:سراوان ,

|
 
فرمانده گردان تروریستی«رجال الله»سوریه کشته شد

 

فاطر نیوز:فرمانده گردان تروریستی «رجال الله» در درگیری با ارتش سوریه در حمص کشته شد.


 

به گزارش فاطر نیوز  به نقل از المیادین، فرمانده گردان «رجال الله» از گردان‌های وابسته به گروهک ارتش آزاد در شهر الرستن در حومه حمص کشته شد.

امروز ارتش سوریه با تسلط بر منطقه «ابل» در جاده منتهی به کانون‌ درگیری در حمص، توانست مواضع خود در این منطقه را تثبیت کند.

حمص یکی از مراکز اصلی تجمع تروریست‌ها در سوریه است و ارتش این کشور عملیات گسترده‌ای را برای مقابله با افراد مسلح آغاز کرده است

چهار شنبه 28 فروردين 1392برچسب:فرمانده,

|
 
انتشار عکس فردی ناشناس در انفجار بوستون

به گزارش فاطر نیوز به نقل از گروه بین الملل« تیتریک »؛یکی از شاهدان عینی بمب‌گذاری‌های بوستون، تصویری را منتشر کرد که در آن مردی بی‌تفاوت به ناآرامی‌های ایجاد شده متعاقب انفجارها بر فراز پشت بام ساختمانی در نزدیکی محل بمب‌گذاری ها دیده می‌شود.

به گزارش روزنامه آمریکایی «هافینگتون پست»، انتشار تصویری از یک فرد ناشناس در شبکه اجتماعی «توئیتر» که روی پشت بام ساختمانی در بوستون در جریان بمب گذاری های عصر روز گذشته در خط پایان مسابقات دو ماراتن دیده می شود، کنجکاوی هایی را در پی داشته است و این در حالیست که مردم آمریکا در راستای تلاش برای آگاه شدن از تراژدی بوستون به شبکه های اجتماعی هجوم آورده اند.

بر اساس این خبر، این تصویر توسط یک دانشجو و آن هم بعد از وقوع دو انفجار در جریان مسابقات دو ماراتن در بوستون گرفته شده است.

این دانشجوی آمریکایی که «دن لامپاریلو» نام دارد در مصاحبه با شبکه خبری «ای بی سی» اعلام کرده است که هنگام وقوع دومین انفجار در فاصله حدود ۶۰ متری از خط پایان مسابقه قرار داشت.

در عکس گرفته شده توسط این دانشجوی آمریکایی آتش و ابری از دود در نزدیکی خط پایان مسابقه که محل وقوع دومین انفجار بود،‌ دیده می شود. در قسمت بالای سمت چپ تصویر نیز مردی دیده می شود که بالای پشت بام ساختمانی در نزدیکی محل انفجار قرار دارد.

در ادامه این خبر نوشته شده که هویت این مرد معلوم نشده و هیچ نشانه ای مبنی بر رابطه او با بمب گذاری های بوستون وجود ندارد.

این تصویر با عبارت «سقف ماراتن بوستون» در توئیتر به گردش در آمد و نظریه پردازان در تعجب هستند که چرا این فرد به ناآرامی هایی که پائین پای او به وقوع پیوسته، بی تفاوت است.

صحبت درباره این مرد مرموز بالای پشت بام ساختمان محل بمب گذاری های بوستون به اداره پلیس این شهر رسید و مقامات مربوطه در حال حاضر در حال بررسی عکس هستند.

علاوه بر این، پلیس بوستون نیز به دنبال بمب گذاری های روز گذشته از شبکه های اجتماعی استفاده کرده است تا به اطلاعات مفید شاهدان انفجارها دسترسی پیدا کند.

در ادامه این خبر آمده است که شبکه های توئیتر و فیس بوک روز گذشته به دلیل قطع شدن خدمات تلفن همراه در بوستون به طور ویژه ای مورد استفاده قرار گرفتند.

چهار شنبه 28 فروردين 1392برچسب:انفجار ,

|
 

شمار تلفات زلزله سیستان در پاکستان به ۲۱ نفر رسید

فاطر نیوز:زمین‌لرزه شدید سیستان و بلوچستان تا کنون ۲۱ نفر را در پاکستان به کام مرگ فرو برده است.


 

به گزارش فاطر نیوز به نقل از خبرگزاری فارس ، آمار تلفات زمین‌لرزه شدید زاهدان و منطقه جنوب سیستان و بلوچستان در کشور پاکستان به ۲۱ نفر رسیده است.

ساعاتی پیش زمین‌لرزه‌ای شدید زاهدان و منطقه جنوب سیستان و بلوچستان را لرزاند. موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران قدرت این زمین لرزه را ۷٫۵  ریشتر  اعلام کرده است.

مقامات پاکستان گفته‌اند در این زمین‌لرزه دست‌کم ۲۱ نفر کشته شده‌اند که ۳ نفر از آنها زن و ۳ نفر کودک هستند.

شبکه تلویزیونی سما پاکستان ضمن اعلام این خبر افزوده سقوط یک سقف در شهر کراچی هم دست‌کم ۵۰ نفر را زخمی کرده است.

در همین حال گزارش‌های تأیید نشده‌ای هم ادعا کرده‌اند صدها ساختمان در پاکستان بر اثر این زمین‌لرزه فرو ریخته‌اند و احتمال اینکه هر لحظه بر شمار تلفات در این کشور افزوده شود، وجود دارد.

چهار شنبه 28 فروردين 1392برچسب:زلزله ,

|
 
روس اتم: زلزله سیستان و بلوچستان آسیبی به نیروگاه بوشهر وارد نکرده است

 

 

 

یک مقام مسوول در شرکت سازنده نیروگاه بوشهر اعلام کرد که زلزله امروز(سه‌شنبه) در سیستان و بلوچستان آسیبی به نیروگاه اتمی بوشهر وارد نکرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز شرکت روس اتم که نیروگاه هسته‌یی بوشهر را در ایران ساخته است اعلام کرد که زلزله اخیر سیستان و بلوچستان آسیبی به نیروگاه هسته‌یی بوشهر وارد نکرده است.

یک مقام مسوول در شرکت هسته‌یی اتم استروی‌اکسپرت که نخواست نامش فاش شود، گفت: در گفت‌وگو با همکارانش در نیروگاه هسته‌یی بوشهر پس از وقوع زلزله سیستان و بلوچستان، مطلع شده که زلزله آسیبی به این نیروگاه وارد نکرده است.

به گزارش ایسنا زلزله‌ای به بزرگی 7.5 ریشتر بعد از ظهر امروز منطقه سراوان در استان سیستان را لرزاند که شهرهای اطراف سیستان و بلوچستان و کشورهای حوزه خلیج‌فارس شدت این زلزله را احساس کردند

چهار شنبه 28 فروردين 1392برچسب:نیروگاه بوشهر ,

|
 
همدردی آمریکاباخانواده قربانیان زلزله سیستان

فارس: وزارت امور خارجه آمریکا در پیامی زلزله امروز در مرز ایران و پاکستان را تسلیت گفته و با مردم ابراز همدردی کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است گزارش هایی درباره زمین لرزه ای در نزدیک مرز ایران و پاکستان دریافت کرده افزوده و «در حال بررسی شرایط هستیم.»

وی با آسیب دیدگان این زلزله و خانواده های آنها ابراز همدردی کرده و گفته ایالات متحده آماده کمک رسانی است.

امروز (سه شنبه) زمین لرزه ای شدید زاهدان و منطقه جنوب سیستان و بلوچستان را لرزاند. موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران قدرت این زمین لرزه را ۷.۵ ریشتر اعلام کرده است.

چهار شنبه 28 فروردين 1392برچسب:همدردی آمریکا,

|
 
زلزله سیستان و بلوچستان

 
اورژانس کشور تلفات زلزله سیستان و بلوچستان را کم پیش‌بینی کرد/سراوان آسیب ندید

معاون اورژانس کشور گفت: تیمهای عملیاتی و نیروهای امدادی برای کمک به زلزله زدگان سیستان و بلوچستان اعزام شده‌اند. هنوز برآورد دقیقی از میزان مصدومان و تلفات نداریم اما با توجه به تراکم پایین جمعیت پیش بینی می‌کنیم تعداد تلفات و مصدومان زیاد نباشند.

خبرگزاری فارس: اورژانس کشور تلفات زلزله سیستان و بلوچستان را کم پیش‌بینی کرد/سراوان آسیب ندید
  •  
  •  
  •  

 

 محمدسرور در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، افزود: زلزله 7.5 ریشتری سیستان و بلوچستان در حالی رخ داد که رئیس مرکز عملیات بحران اورژانس سیستان و بلوچستان در سراوان حضور داشت و طبق گزارش وی منطقه سراوان آسیب جدی ندیده است و علت آن این است که از کانون زلزله حدود 150 کیلومتر فاصله دارد.

وی افزود: با توجه به پایین بودن تراکم جمعیت منطقه زلزله زده پیش بینی و امیدواری ما این است که تعداد تلفات و مصدومان این حادثه زیاد نباشد اما نیروهای ارزیابی و عملیاتی اورژانس هم اکنون در منطقه و در حال اعزام هستند و به زودی اخبار دقیق تر اعلام می شود.

چهار شنبه 28 فروردين 1392برچسب:زلزله سیستان و بلوچستان ,

|
 
نان قطعاً گران می‌شود



مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی از تعیین قیمت نهایی خرید تضمینی گندم تا پایان هفته احتمالاً حدود کیلویی ۷۰۰ تومان خبر داد و گفت: با افزایش قیمت گندم، قیمت نان نیز قطعاً افزایش می یابد که زمان افزایش قیمت نان بعداً اعلام خواهد شد.

عباس قبادی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در مورد قیمت تضمینی خرید گندم برای سال جدید اظهار داشت: در حال حاضر به صورت علی‌الحساب خرید تضمینی گندم کیلویی 550 تومان محاسبه می‌شود ولی قیمت نهایی آن تا آخر هفته پس از اعلام نظر رئیس جمهور برای جایزه تولید مشخص خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه قطعا قیمتی که در نهایت برای خرید تضمینی گندم در سال جدید مشخص می‌شود بالای 650 تومان است، گفت: در حال حاضر هر کسی که گندم خود را تحویل دهد بلافاصله با هر کیلو 550 تومان به آنها پرداخت می‌شود و پس از اینکه در پایان هفته رئیس جمهور پاداش تولید را تعیین کرد، مابقی آن پرداخت خواهد شد.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی با بیان اینکه امیدواریم رئیس جمهور با قیمت حدود 700 تومان موافقت کنند، گفت: سال گذشته قیمت خرید تضمینی گندم 420 تومان بوده که اگر برای امسال 700 تومان تعیین شود حاکی از افزایش 80 درصدی است و در نهایت با توجه به اینکه ماده اولیه نان گندم است این افزایش بر روی قیمت نان نیز اثر خواهد گذاشت البته افزایش قیمت نان تنها متأثر از نرخ گندم نیست ولی یکی از موارد مؤثر است.

قبادی با بیان اینکه در پی افزایش قیمت گندم قیمت نان نیز قطعا تعدیل می‌شود، در پاسخ به این سؤال که آیا ممکن است به همان میزان که قیمت گندم افزایش یافته (80 درصد) قیمت نان نیز اضافه شود، بیان کرد: درست است که قیمت خرید تضمینی گندم حدود 80 درصد افزایش می‌یابد ولی همان طور که گفتم تنها عامل مؤثر در قیمت نان، گندم نسیت بلکه مسائلی چون خمیر مایه، دستمزد، ایاب ‌الذهاب، بیمه، ارزش افزوده و استهلاک نانوایی نیز مؤثر است.

به گفته وی، زمان افزایش قیمت نان بعداً‌ اعلام خواهد شد ولی با توجه به افزایش ماده اولیه این مسئله قطعا رخ خواهد داد.

سه شنبه 27 فروردين 1392برچسب:نان قطعاً گران می‌شود ,

|
 
ماجرای واردات چند ساعته 1000 خودروی لوکس



مصوبه ناگهانی دولت پس از واردات 1000 دستگاه خودروی لوکس با حجم موتور بالای 2500 سی سی از گمرک در نیمه دوم سال 91 با ابهامات گسترده‌ای مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سال 91 که بازار خودرو با فراز و نشیب بسیاری روبرو شد، در واردات خودرو نیز اتفاقات ناخوشایندی افتاد که بوی رانت ‌می‌داد. ماجرا از این قرار است که دولت در سال گذشته مصوبه‌اي داشت که براساس آن، قرار شد تعرفه واردات خودرو در اواخر سال 91، 45 درصد و هر سال 5 درصد کاهش يابد.

براساس همين مصوبه، تعرفه واردات خودرو به 45 درصد کاهش يافت اما ساعاتي پس از این تصمیم، یکهزار دستگاه خودرو بالاي 2500 سي.سي با اين شرايط از گمرک ترخيص شد؛ خودروهایی که در گمرک مانده بودند تا با این تعرفه ترخیص شوند تا سودهای هنگفت بادآورده نصیب سوءاستفاده کنندگان از رانت اطلاعاتی کند.

این در حالی بود که دولت به طور ناگهانی در مصوبه جدیدی واردات خودرو با حجم موتور بالای 2500 سی سی را ممنوع کرد. حال این پرسش مطرح است که این 1000 دستگاه خودرو چرا در یک روز خاص از گمرک ترخیص و ناگهان واردات این نوع خودروها ممنوع شد.

گزارشها حاکی از آن است که یکهزار دستگاه خودرو بيشتر پورشه، بنز و بي.ام.و بودند که با قیمت‌ و سودهای بسیار بالا در بازار عرضه شدند.

به گزارش مهر، در سال 91 نزدیک به 40 هزار دستگاه خودرو به ارزش بیش از یک میلیارد دلار وارد کشور شده است.

سه شنبه 27 فروردين 1392برچسب: خودروی لوکس ,

|
 
پشت پرده جشن 100 هزار نفری ورزشگاه آزادی



نوروز 92 برای سازمان میراث فرهنگی پرخرج و پرحاشیه بود از برگزاری پرخرج ترین مراسم در ورزشگاه 100 هزار نفری آزادی به بهانه تقدیر تکراری از اعضای ستاد تسهیلات سفر گرفته تا حضور رئیس جمهور و مشایی در این برنامه ها برای معرفی کاندیدای احتمالی دولت. با این حال قرار است آخر این هفته صد هزار نفر در استادیوم آزادی گردهم بیایند تا مشایی به بهانه تقدیر از فعالان گردشگری سخنرانی کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان میراث فرهنگی پس از ورود محمد شریف ملک زاده، به حوزه ریاست این سازمان، برنامه ها، همایش ها و جشنواره های مختلفی را مانند جشن ملی کوچ عشایر، مراسم افتتاح خانه باستان شناسان، خانه طبیعت گردان و ... برگزار کرد که در این برنامه های فرهنگی، حضور سیاسیون بسیار مشهود است.

سازمان میراث فرهنگی برای برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری و اجرای موسیقی اقوام و نمایش آیین های نوروزی در مراکز گردشگری و تاریخی، مراسم افتتاحیه ای را روز بیستم اسفند ماه با نام جشن "استقبال از بهار" در سالن اجلاس سران برگزار کرد که مهمترین پشتیبان مالی آن نیز کانون جهانگردی و اتومبیلرانی وابسته به سازمان میراث فرهنگی بود.

در این مراسم، رئیس جمهور به همراه هیات دولت چهار ساعت به تماشای رقص ها، خوشامدگویی های اقوام مختلف ایرانی و برنامه های موسیقی آیینی نشستند که با حاشیه هایی مانند اعطای نشان برتر فرهنگ از سوی احمدی نژاد به مشایی و تمجید از وی همراه شد. بار دیگر سازمان میراث فرهنگی که مدیران آن در دولت نهم و دهم، میراث دار اسفندیار رحیم مشایی هستند، به رسم چند سال اخیر، جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی را روز 21 اسفند با حضور نمایندگانی از سوی ارگانهای دولتی مرتبط با بحث سفر از جمله، راهداری، بهداشت، تعزیرات حکومتی، سازمان پایانه ها و ... برگزار کرد و با اعزام و مانور اعضا در ساختمان ارگ آزادی، فعالیت نوروزی و نمادین آنها نیز آغاز شد.

گوشزد احمدی نژاد به ملک زاده درباره مشایی

پس از آن نیز با شروع تعطیلات نوروزی، تمامی مدیران و معاونان سازمان میراث فرهنگی در قالب ناظر ویژه و یا عضو ستاد تسهیلات سفر در طول ایام عید به استانهای مختلف برای بازدید از خدمات گردشگری ارائه شده در کشور اعم از هتلها مراکز دیدنی و ... سفر کردند. در این بین ملک زاده و معاونان در مراسم جشن جهانی نوروز که در ترکمنستان برگزار شد، شرکت کردند. همچنین در جریان سفرهای نوروزی مردم ایران و برگزاری جلسات مختلف ستاد تسهیلات سفر، روز ششم عید در یکی از جلسات این ستاد، احمدی نژاد و مشایی نیز شرکت کردند در این مراسم بنا به گفته برخی از شرکت کنندگان، ملک زاده در حین سخنرانی گفته بود: از آقای مشایی می خواهیم تا به مدت دو دقیقه سخنرانی کنند. این صحبت با واکنش احمدی نژاد مواجه شد به نحوی که رئیس جمهور خطاب به ملک زاده گفت: آقای مشایی تا هر زمان که مایل باشند سخنرانی می کنند! بعد از آن نیز در پایان ایام تعطیلات، روابط عمومی سازمان میرث فرهنگی اعلام کرد روز 17 فروردین طی مراسمی از تمامی اعضای ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی و با حضور مسوولان ادارات مختلف استان همچون استاندار، فرمانداران، معاونان و ساير خدمت‌گذاران مرتبط با ستاد به دلیل فعالیت در جهت انجام سفرهای نوروزی در هر یک از استانها به میزبانی ادارات کل میراث فرهنگی تجلیل می شوند. حتی در یکی از این مراسم ها که استان خراسان رضوی میزبان بود، ملک زاده نیز در قالب هیات همراه حضور پیدا کرد.

توزیع صد هزار کترینگ غذا برای مهمانان استادیوم

با وجود برگزاری مراسم های مختلفی در حوزه ستاد تسهیلات سفر و تجلیل از اعضای استانی در 31 استان کشور، بازهم ملک زاده از برگزاری مراسم تقدیر از اعضای ستاد در سطح گسترده تر خبر داده و گفته است: 29 فروردین امسال از تمام عوامل و دست اندرکاران ستاد تسهیلات سفر در ارگانهای مختلف با حضور رییس جمهور، وزرا و معاونان در ورزشگاه آزادی قدردانی می شود. این جشن درحالی برگزار می شود که چند روز پیش هر یک از اعضای ستاد تسهیلات سفر در برنامه ای جداگانه در استانهای مختلف تقدیر شده بودند آن هم برای انجام فعالیت های نوروزی که جزو وظایف هر سازمانی بوده است از سوی دیگر در جشنی که قرار است در استادیوم صد هزار نفری آزادی برگزار شود، تنها اعضای ستاد تسهیلات سفر حضور ندارند، بلکه همه کارکنان سازمان میراث فرهنگی، فعالان خصوصی و دولتی صنعت گردشگری و صنایع دستی و کارکنان 20 ارگان، نهاد، سازمان و وزارت خانه دولتی شامل وزارت فرهنگ و ارشاد، هلال احمر، مناطق آزاد، راهداری و ... به این مراسم دعوت شده اند. منتها از آنجا که این گردهمایی با هزینه های هنگفتی روبه روست، شرکت رایتل و کانون اتومبیلرانی و جهانگردی نیز حامیان مالی آن شده اند به نحوی که شرکت رایتل قرار است ضیافت ناهار صد هزار نفر مهمان دعوت شده را در قالب کترینگ هواپیمایی تهیه کند.

ریخت و پاش برای معرفی کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری

ریخت و پاش های سازمان میراث فرهنگی در برگزاری همایش ها و جشن ها آن هم در ایام نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری درحالی است که در برنامه های بزرگ این سازمان مانند استقبال از بهار، ستاد تسهیلات سفر و تقدیر از اعضای این ستاد، رئیس جمهور و مشایی حضور پررنگی دارند و در هر یک از برنامه ها سخنرانی می کنند. همین موضوع باعث شده است تا کاندیدای مورد نظر رئیس جمهور برای انتخابات خرداد ماه زمان بیشتری برای تبلیغ و معرفی خود داشته باشد. این موضوع را نمایندگان مجلس نیز تایید می کنند به نحوی که ابراهیم نکو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به خبرنگار مهر می گوید: اگر جلوی برگزاری برنامه استادیوم آزادی گرفته نشود، هزینه های زیادی صرف جنبه های انتخاباتی به نفع کسی که از دولت حمایت می شود، خواهد شد. متاسفانه درشرایطی که انجام پروژه های دولت معطل مانده شاهد برگزای مراسم های سرسام آور و پر هزینه مثل نشستهایی در جزیره کیش و جشن استقبال از بهار و تقدیر از اعضای ستاد تسهیلات سفر در سطح گسترده هستیم. من فکر می کنم دولت افراد را وادار می کند برابر خواسته های خود گام بردارند. اگر این برنامه ها در شرایط عادی برگزار می شد شاید قابل تحمل بود اما در این زمان برنامه های گردشگری با اهداف سیاسی دنبال می شود. عضو کمیسیون اقتصادی ادامه می دهد: رحیم مشایی، گزینه مورد نظر شخص رئیس جمهور و دولت است و هر روز شاهد خرج هزینه ها به نفع ایشان در برنامه های سازمان میراث فرهنگی هستیم. این اهداف سیاسی مثل روز روشن است و حمایت های علنی رئیس جمهور بر خلاف قوانین و قواعد انتخاباتی در دولت فعلی است و انتخابات را به نفع جریان خاص منتسب به دولت مخدوش می کند. رضا آشتیانی عراقی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هم با این نظر موافق است و او هم در گفتگو با خبرنگار مهر از برگزاری این جشن و اهداف سیاسی آن انتقاد می کند و می گوید: برخی از افراد مورد نظر در دولت در معرض عموم و سخنرانی قرار می گیرند تا دیده شوند. اگر کاندیدای دیگر نیز چنین کارهایی انجام دهند، مردم نسبت به این موضوع اعتراض کرده و عنوان می کنند که از پول بیت المال استفاده شده است. بنابراین باید دولت از انجام این کار خودداری کند. چون استفاده از امکانات دولتی و بیت المال برای اهداف انتخاباتی و معرفی یک نفر به عنوان کاندیدا خلاف قانون است.

فایده جشن صد هزار نفری برای میراث فرهنگی!

جشن های بزرگ این سازمان مانند مراسم تقدیر از اعضای ستاد تسهیلات سفر آن هم در مکان بزرگ ورزشگاه آزادی جدا اهداف سیاسی، پر هزینه ترین و شلوغ ترین مراسم سازمان میراث فرهنگی در دولت نهم و دهم است. منتها سازمان میراث فرهنگی به تنهایی توان پرداخت این هزینه ها را ندارد چون به گفته معاونان گردشگری و میراث فرهنگی این سازمان، بودجه میراث فرهنگی امسال نسبت به سالهای گذشته کاهش چشم گیری داشته است و توان اجرای بسیاری از برنامه ها مانند برخی از مرمت ها و خرید خانه های تاریخی و شرکت در نمایشگاههای خارجی گردشگری را نداشته است به همین دلیل ارگانها و سازمانهایی از جمله کانون اتومبیلرانی واسبته به سازمان میراث فرهنگی از پشتیبانان این برنامه ها هستند اما همین کانون در سال گذشته و روزهای آخر سال 91 اقدام به تعدیل حدود 50 نفر از نیروها و فروش اتومبیل های جهانگردی کرد. با این حال در شرایط کنونی و نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری، برگزاری همایش های گسترده به بهانه های مختلف برای نمایش و معرفی کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری تنها برنامه های فرهنگی این سازمان را تحت الشعاع قرار می دهد و هیچ سودی به حال میراث در حال تخریب و گسترش صنعت گردشگری و صادرات صنایع دستی ندارد

سه شنبه 27 فروردين 1392برچسب: جشن 100 هزار نفری ,

|
 
دردسر احتکار برای برخی از خودروسازان



به گزارش آخرين نيوز برخی از خودروسازان در سال گذشته هزاران دستگاه خودروي توليدي خود را انبار كردند و حالا در ابتداي امسال قصد شماره گذاري آنها با پلاك 92 را دارند كه پليس مانع اين اقدام شده است.

با وجود فشارهاي بسيار در كنار تهديدهاي تلويحي، پليس طبق نص صريح قانون خود را ملزم به آن می داند که خودروی تولیدی در یک سال کاری را همان سال شماره گذاری کند بنابراین خودرويي كه در سال 91 توليد شده صرفا می تواند پلاك 91 را دريافت كند اما خودروساز كه دريافت پلاك 91 را براي خود ضرر مي‌داند و نمي‌تواند قيمت‌هاي جديدتر و بالاتري را روي آن بگذارد، زير بار قانون نمي‌رود و تلاش دارد تا بار دیگر با دور زدن قانون و براه انداختن جنجال رسانه ای پلیس را تحت فشار قرار دهد . اين در حالي است كه طبق روال قانوني، ماشين‌ها همواره پلاك همان سال توليد را دريافت مي‌كنند.

این اقدام از این رو در دستور کار برخی از خودروسازان قرار گرفته که بسیار امیدوارند به هدف خود برسند چندان که در دهها مورد توانستند قانون را دور بزنند و با لابی های گسترده بخش های نظارتی و کنترلی را به عقب نشینی وادار سازند که آخرین مورد آن همین چند روز پیش اتفاق افتاد که توانستند قانون استاندارد یورو 4 را بعد از سالهای بلاتکلیفی و خرید زمان باز هم بی اثر کنند و دولت را مجبور به تمدید مهلت داده شده کردند

سه شنبه 27 فروردين 1392برچسب:احتکار ,

|
 
گیاهانی که طلا جذب می‌کنند



دانشمندان شیوه ای ابداع کرده اند که بنا بر ادعای آنها می توان از گیاهان زراعی طلا کشت و برداشت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این شیوه طلا یابی که "فیتوماینینگ" نام دارد از گیاهان برای استخراج ذرات این فلز از خاک استفاده می کند.

برخی از گیاهان توانایی طبیعی برای گرفتن فلزاتی مانند نیکل، کادمیوم و روی را از طریق ریشه ها و تغلیظ آنها در برگ و جوانه ها را دارند. سالیان سال دانشمندان استفاده از چنین گیاهانی را موسوم به انباشته گرها برای از بین بردن آلودگی ها مورد بررسی قرار داده بودند. با این حال هیچ انباشته گری برای طلا وجود ندارد چرا که طلا به آسانی در آب حل نمی شود از این رو گیاهان هیچ راه طبیعی برای گرفتن این ذرات از طریق ریشه هایشان ندارند.

"کریس آندرسون" زمین شیمی دان زیست محیطی و کارشناس فیتوماینینگ دانشگاه ماسی در نیوزیلند گفت: تحت شرایط شیمیایی خاص، می توان خاصیت حلالیت را برای طلا ایجاد کرد.

15 سال پیش اندرسون نخست نشان داد که گیاه خردل می تواند طلا را از خاک شیمیایی حاوی ذارت طلا، جذب کند. این شیوه شامل یافتن گیاه دارای رشد سریع با توده برگ زیاد مانند خردل، آفتاب گردان و تنباکو است.

وقتی که محصول به بالاترین ارتفاع خود می رسد، خاک با یک ماده شیمیایی که امکان حل شدن طلا را فراهم می کند، تغذیه می شود. وقتی که این گیاه عرق می کند آب به بالا کشیده و از طریق منافذ کوچکی بر روی برگهایش خارج می شود این روند می تواند آب طلا را از خاک بیرون بکشد و آن را در زیست توده انباشته کند و سپس قابل برداشت باشد.

به گفته اندرسون، وارد کردن طلا به گیاه، بخش ساده و خارج کردن طلا از آن بخش دشوار کار محسوب می شود. طلا در ماده گیاه رفتار متفاوتی دارد. اگر گیاهان سوزانده شوند برخی از این طلا به خاکستر گیاه متصل باقی خواهد ماند اما برخی دیگر ناپدید می شوند. پردازش خاکستر دشواری هایی دارد و نیازمند استفاده از میزان زیادی اسیدهای قوی است که می توانند برای انتقال طلا مضر و خطرناک باشند.

طلای یافته شده در گیاهان به شکل نانوذرات است از این رو قابلیت زیادی برای صنعت شیمی دارد که از نانوذارت طلا به عنوان کاتالیستی برای واکنش های شیمیایی استفاده می کنند. با این حال اندرسون تاکید دارد فیتوماینینگ طلا هرگز نخواهد توانست جای معدن کاوی طلا را بگیرد

سه شنبه 27 فروردين 1392برچسب:طلا جذب می‌کنند ,

|
 
جنایت فجیع تروریست‌ها در سوریه

 
در تصویر زیر که از سوی گروه تروریستی ارتش آزاد منتشر شده، یکی از تروریستها سر جدا شده خلبان بالگرد را بر روی اجاق کباب پزی قرار داده و با آن عکس یادگاری می گیرد. این جنایت نهایت بی رحمی تروریست‏ها و لذت بی اندازه آنان از کشتار مردم بی دفاع را نشان می دهد.
به گزارش افکار نیوز ، تروریستهای مسلح سوریه موسوم به ارتش آزاد در جنایتی دیگر بالگرد امدادرسان سوریه را که برای انتقال مواد غذایی به روستاهایی تحت محاصره را هدف قرار داده و سرنشینان آن را به طرز فجیعی به قتل رساندند.

براساس گزارش ابنا، این بالگرد که با ۸ امداد رسان و سرباز در نزدیکی استان ادلب هدف قرار گرفت و سقوط کرد.

تروریستها به این جنایت اکتفا نکرده و سر خلبان و دیگر خدمه این بالگرد را جدا کرده و اجساد آنان را سوزاندند.

در تصویر زیر که از سوی گروه تروریستی ارتش آزاد منتشر شده، یکی از تروریستها سر بریده شده خلبان بالگرد را بر روی اجاق کباب پزی قرار داده و با آن عکس یادگاری می گیرد. این جنایت نهایت بی رحمی تروریست‏ها و لذت بی اندازه آنان از کشتار مردم بی دفاع را نشان می دهد.

     
 

سه شنبه 27 فروردين 1392برچسب:جنایت فجیع تروریست‌ها ,

|
 
سرنوشت مشترک

 
ظاهرا تمام دیکتاتورهای مورد حمایت آمریکا بعد از گذشت تاریخ مصرفشان به یک سرنوشت مشترک دچار می شوند. این ها جعبه های سیاهی هستند که خفت روزهای آخر عمر و بعد مرگ مشکوک نصیب همه آنها خواهد شد. به نظر شما مبارک چگونه می میرد؟


    
   

  

  
 

سه شنبه 27 فروردين 1392برچسب:سرنوشت مشترک,

|
 
درخواست بی‌شرمانه شاهزاده سعودی

برکنس درباره این موضوع توضیح داد: این شاهزاده سعودی از من خواست در مقابل پذیرش این قرارداد، شرایطی فراهم کند که در هر بار سفر او به آمریکا، زمینه ارتباط او با یک زن زیبای آمریکایی را که از خانواده‌ای اصیل باشد، برای او فراهم کنم.
به گزارش ا فکار نیوز  یکی از مسئولان اقتصادی پیشین آمریکا فاش کرد که رژیم آل سعود در قرن گذشته برای تضمین بقای خود در قدرت، با آمریکا قرارداد بست که در صورت توقف فروش نفت توسط هر یک از اعضای اوپک، کمبودهای به وجود آمده را جبران و نیاز روزافزون آمریکا به انرژی را تامین کند.
خبرگزاری فارس: درخواست غیراخلاقی شاهزاده سعودی برای امضای قرارداد نفتی با آمریکا

"جان برکنس" از مسئولان اقتصادی پیشین آمریکا در مصاحبه با یک شبکه روسی، تاکید کرد که آمریکایی‌ها برای تطمیع مقامات سعودی‌، از ارائه پیشنهادهای غیراخلاقی نیز فروگذار نکرده‌اند.

برکنس که مسئول مستقیم عقد بسیاری از قراردادهای بزرگ نفتی آمریکا در دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ قرن گذشته بوده، در این مصاحبه گفت: آمریکا پس از مواجه شدن با تحریم فروش نفت، دچار بحرانی بزرگ شد، به همین سبب به من دستور داده شد که با عربستان قراردادی ببندم که بتواند این گونه تحریم‌ها را خنثی کند.

وی در بخش‌هایی از مصاحبه مفصل خود با شبکه عرب زبان "روسیا الیوم"، با تاکید بر رواج فساد در رده‌های بالای رژیم آل سعود، گفت: مسئولان سعودی را با بستن قراردادی در زمینه برق رسانی فریفتیم و توانستیم با نفوذ در میان آنان، عربستان را قانع کنیم در صورت تحریم آمریکا از سوی اوپک، نیاز ناشی از تحریم را جبران کند، در مقابل، آمریکا، استمرار حاکمیت آل سعود بر عربستان را تضمین کند.

این مسئول ارشد اقتصادی آمریکایی خاطر نشان کرد: برای بستن این قرارداد دچار مشکلات فراوانی شدیم اما در عین این که برخی از اعضای خاندان حاکم مرا "سگ کافر" می‌خواندند، با این حال موفق شدیم رضایت همه آن‌ها را برای امضای این قرارداد جلب کنیم. اما از آن جا که امضای چنین قراردادی مستلزم اجماع همه اعضای خانواده حاکم بود، هر یک از آنان را به شیوه‌ای راضی می‌کردیم. یکی از اعضای خانواده آل سعود مخالفت کرد و من برای راضی کردن او مجبور شدمعلی رغم میل خود، به شروط غیراخلاقی او جامه عمل بپوشانم.

برکنس درباره این موضوع توضیح داد: این شاهزاده سعودی از من خواست در مقابل پذیرش این قرارداد، شرایطی فراهم کند که در هر بار سفر او به آمریکا، زمینه ارتباط او با یک زن زیبای آمریکایی را که از خانواده‌ای اصیل باشد، برای او فراهم کنم.

وی تصریح کرد: هر چند پیدا کردن چنین زنی برایم سخت بود اما سرانجام توانستم یک نفر را برای این کار قانع کنم و به او مبلغ هنگفتی پیشنهاد کردم که رضایت او را جلب کرد.

جان برکنس در پایان تاکید کرد که آل سعود منافع ملی کشور خود را به تضمین بقای خود و همچنین غربی سازی شهرهای این کشور می‌فروشند

سه شنبه 27 فروردين 1392برچسب:درخواست بی‌شرمانه,

|
 
حمله شدیداللحن وزیر خارجه امارات به ایران

 
وزیر خارجه امارات همچنین از ایران خواست به تعهدات بین المللی خود در مورد انرژی هسته ای و در راستای تبدیل خاورمیانه به منطقه عاری از سلاح هسته ای پایبند باشد و از دخالت در امور داخلی برخی از کشورهای عربی دست بردارد.
 
حمله شدیداللحن وزیر خارجه امارات به ایران
به گزارش افکارنیوز ، وزیر خارجه امارات در اظهاراتی اعلام کرد که روابط کشورهای عربی و ایران را اشتباهات زیادی از سوی این کشور دربرگرفته است.

" عبدالله بن زاید آل نهیان " در مصاحبه ای با خبرگزاری رسمی قطر ادعا کرد: از جمله اشتباهاتی که ایران مرتکب شده است اشغال جزایر سه گانه، عدم وجود اهداف و جزئیات واضح درباره برنامه هسته ای اش و دخالت در امور داخلی برخی از کشورهای عربی است.

وی افزود: ایران باید مواضعش را تصحیح کند و به خواسته های ما در مورد پایان دادن به مسئله جزایر سه گانه از طریق مذاکرات مستقیم یا مراجعه به داوری بین المللی پاسخ دهد.

وزیر خارجه امارات اضافه کرد: ایران، ما را با مواضع تشدیدآمیز مواجه کرده است به همین دلیل با دیگر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس موضع مشترکی در این مورد اتخاذ کرده ایم.

وی افزود: امارات از موضع کشورهای شورای همکاری نسبت به جزایر سه گانه رضایت کامل دارد. امارات و دیگر اعضای شورا بر راه حل مذاکرات یا مراجعه به داوری بین المللی اتفاق نظر دارند.

بن زاید اضافه کرد: امارات به موضوع جزایر سه گانه به عنوان فقط یک مسئله میان ایران و امارات نگاه نمی کند بلکه به عنوان مسئله ای به آن نگاه می کند که بر کشورهای منطقه تاثیر می گذارد زیرا ۴۰ درصد نفت جهان از کنار آنها می گذرد.

سه جزیره مورد اشاره یعنی ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک در نزدیکی تنگه هرمز قرار دارند که محل عبور بخش عمده ای از نفت خام تولیدی کشورهای ساحلی خلیج فارس به سمت مصرف کنندگان جهانی است.


وزیر خارجه امارات همچنین از ایران خواست به تعهدات بین المللی خود در مورد انرژی هسته ای و در راستای تبدیل خاورمیانه به منطقه عاری از سلاح هسته ای پایبند باشد و از دخالت در امور داخلی برخی از کشورهای عربی دست بردارد.

وی همچنین در مورد فعالیت های هسته ای اسرائیل گفت: از اسرائیل می خواهیم به توافقنامه منع گسترش سلاح هسته ای بپیوندد و تاسیسات هسته ای خود را تحت تضمین کامل قرار دهد.

امارات در حال اعای مالکیت جزایر سه گانه ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ را مطرح می کند که هیچ سند تاریخی برای اثبات این ادعا وجود ندارد

سه شنبه 27 فروردين 1392برچسب:حمله شدیداللحن وزیر خارجه امارات به ایران,

|
 
رسوایی جدید العربیه در برنامه زنده

 
پخش یک صحنه منافی اخلاق در پس‌زمینۀ برنامه اخبار شبکه سعودی العربیه، بازتاب و واکنش های منفی گسترده‌ای به دنبال داشته است.
 
رسوایی جدید العربیه در برنامه زنده + عکس
به گزارش افکارنیوز، در یکی از برنامه های مشروح اخبار که چند روز پیش از شبکه العربیه پخش شد، در حالی که دوربین در پس‌زمینه، فضای اتاق خبر (نیوز روم) این شبکه را نشان می داد، دو تن از کارکنان که گویی به اطراف خود توجهی نداشتند، صحنه‌ای غیراخلاقی پدید آوردند که به سرعت موجب انفعال خود و گوینده خبر و دیگر گردانندگان این شبکه شد و موجی از واکنش ها را در میان بینندگان این شبکه به وجود آورد.

  

شبکه سعودی العربیه به همراه زوج قطری خود الجزیره، با خبرسازی و جعل و مونتاژ تصویر و گزارش های تحریک آمیز، مهم ترین صحنه گردان فتنه ها و بحران های ساختگی در سوریه، عراق و دیگری کشورهای منطقه هستند.

واکنش‌ها و نظرات منتشرشده از بینندگان در پایگاه های اجتماعی اینترنت حاکی از آن است که به عقیدۀ اغلب آنان، آنچه در پس پردۀ این قبیل شبکه ها می گذرد بسیار ناگوارتر از آن صحنه ای است که به طور اتفاقی بر روی آنتن رفت، به گونه ای که حتی در شبکه های غربی هم شاهد آن نیستیم.
شبکه العربیه برای جلوگیری از گسترش دامنه این رسوایی، صحنه مذکور را از سایت هایی همچون یوتیوب و فیس بوک حذف کرده است.
این در حالی است که چند روز پیش، العربیه از افتتاح قریب الوقوع "شعبۀ" فارسی زبان این شبکه در لندن به سرکردگی علیرضا نوری زاده، ضد انقلاب فراری، خبر داده بود.

سه شنبه 27 فروردين 1392برچسب:رسوایی جدید العربیه ,

|
 
بدترین بمب‌گذاری‌های تاریخ آمریکا

 
گزارشی از بدترین حوادث بمب‌گذاری در تاریخ آمریکا از سال ۱۸۰۰ تا ۲۰۱۳ منتشر شده است.
 
بدترین بمب‌گذاری‌های تاریخ آمریکا
به گزارش اافکار نیوز ، در این گزارش به بدترین بمب گذاری های انجام شده در آمریکا از جمله برخی تلاش های ناکام اشاره شده است.

در حادثه بمب گذاری ۱۵ آوریل ۲۰۱۳ میلادی انفجار دو بمب در نزدیکی مسیر پایانی مسابقه دوی ماراتن در شهر بوستون، ۳ نفر کشته و بیش از ۱۴۰ نفر نیز زخمی شدند.

در ۱۷ ژانویه ۲۰۱۱ میلادی بمبی در مسیر رژه مراسم روز مارتین لوتر کینگ در شهر واشنگتن کشف شد که می توانست انفجار آن موجب کشته و زخمی شدن چندین نفر شود. کوین هارفام به عنوان عامل اصلی این بمب گذاری دستگیر و به ۳۲ سال زندان محکوم شد.

اول ماه می ۲۰۱۰ میلادی یک مهاجر پاکستانی به نام فیصل شهزاد مواد منفجره ای را در میدان تایمز نیویورک مخفی کرده بود و قصد داشت این مواد را در یک شب شلوغ منفجر کند ولی مغازه داران این منطقه متوجه وجود مواد منفجره و بمب شدند و این بمب ختثی شد. شهزاد نیز که قصد ترک آمریکا را داشت، دستگیر و به حبس ابد محکوم شد.

۲۵ دسامبر ۲۰۰۹ میلادی عمر فاروق عبدالمطلب تبعه اهل نیجریه که به "بمب گذار لباس زیر" معروف شده بود، در حالی که قصد داشت مواد منفجره ای را که در لباس زیر خود مخفی کرده بود در مسیر پرواز پاریس با دیترویت منفجر کند از سوی مسافران و خدمه کادر پرواز دستگیر شد. وی به حبس ابد محکوم شد.

۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ میلادی، ۴ فروند جت تجاری از سوی ۱۹ شبه نظامی القاعده ربوده شد و برای انجام بمب گذاری های انتحاری مورد استفاده قرار گرفت، این هواپیماها برج های دو قلوی مرکز تجاری نیویورک را فروریخت و سپس به ساختمان پنتاگون حمله کردند. در جریان این حملات بیش از ۳ هزار نفر در نیویورک، واشنگتن و پنسیلوانیا کشته شدند.

۲۲ ژانویه ۱۹۹۸ میلادی، تئودور کازینسکی در شهر ساکرامنتو در ایالت کالیفرنیا به حبس ابد بدون آزادی مشروط محکوم شد. وی در خصوص کشتار ۳ نفر و زخمی کردن ۲۳ نفر دیگر در جریان بمب گذاری در سراسر آمریکا طی سال های ۱۹۷۸ تا ۱۹۹۵ میلادی مجرم و گناهکار شناخته شد.

در ۲۰ ژانویه ۱۹۹۸ میلادی، انفجار بمب در یک کلینیک سقط جنین در بیرمنگام موجب کشته شدن یک نفر و زخمی شدن یک پرستار شد. اریک روبرت رودولف مظنون اصلی این حادثه بوده است.

در ۲۷ جولای ۱۹۹۶ میلادی، انفجار بمب در پارک المپیک آتلانتا در جریان بازی های المپیک تابستانی موجب کشته شدن ۲ نفر و زخمی شدن بیش از ۱۰۰ نفر شد. اریک روبرت رودولف در سال ۲۰۰۳ میلادی دستگیر شد و در خصوص این حادثه گناهکار شناخته و به حبس ابد محکوم شد.

در ۱۹ آوریل ۱۹۹۵ میلادی، انفجار خودروی بمب گذاری شده در خارج از ساختمان فدرال اوکلاهما موجب مرگ ۱۶۸ نفر و زخمی شدن بیش از ۵۰۰ نفر شد. این مرگبار ترین حادثه بمب گذاری در تاریخ آمریکا در ۷۵ سال گذشته به شمار می رود. تیموتی مک ویگ و تری نیکولس در خصوص این حادثه مجرم شناخته شدند. مک ویگ در سال ۲۰۰۱ اعدام شد و نیکولس نیز به حبس ابد محکوم شد.

در ۲۶ فوریه ۱۹۹۳ میلادی، یک خودروی بمب گذاری شده در پارکینگ زیر زمینی مرکز تجاری نیویورک منفجر شد و موجب مرگ ۶ نفر و زخمی شدن بیش از ۱۰۰۰ نفر شد. ۵ نفر از نیروهای تندرو و افراطی در این خصوص مجرم شناخته شدند.

در ۱۱ اکتبر ۱۹۸۵ میلادی، یک بمب در دفتر کمیته ضد تبعیض نژادی آمریکایی عربی در کالیفرنیا منفجر شد که بر اثر آن یکی از مقام های ارشد این دفتر کشته و تعدادی نیز زخمی شدند. این پرونده هنوز لاینحل باقی مانده است.

در ۷ نوامبر ۱۹۸۳ میلادی، انفجار یک بمب در خارج ساختمان سنای آمریکا در شهر واشنگتن موجب ایجاد سوراخ بزرگی در دیوار شد ولی به کسی در این حادثه آسیبی نرسید. دو نیروی چپگرای افراطی در این حادثه دستگیر شدند.

در ۱۶ ماه می ۱۹۸۱ میلادی، انفجار یک بمب در فرودگاه کندی نیویورک موجب مرگ یک مرد شد. گروهی که خود را جنبش مقاومت مسلح پورتوریکو می نامید مسئولیت این بمب گذاری را بر عهده گرفت ولی کسی در این خصوص دستگیر نشد.

در ۲۹ دسامبر ۱۹۷۵ میلادی، انفجار بمب در فرودگاه لاگاردیای نیویورک موجب کشته شدن ۱۱ نفر و زخمی شدن ۷۵ نفر دیگر شد. گروه هایی از فلسسطین، پوتوریکو و کرواسی مظنون اصلی این حادثه بودند ولی کسی در این خصوص دستگیر نشد.

۲۹ ژانویه ۱۹۷۵ میلادی، ساختمان وزارت خارجه آمریکا در واشنگتن دی سی مورد حمله بمب گذاری از سوی گروهی چپگرا قرار گرفت ولی کسی در جریان این حادثه کشته نشد.

در ۲۴ ژانویه ۱۹۷۵ میلادی، انفجار بمب در شهر نیویورک موجب کشته شدن ۴ نفر شد. این یکی از ۴۹ بمب گذاری انجام شده توسط گروه ملی گرای پورتوریکو موسوم به فالن در سال های ۱۹۷۴ تا ۱۹۷۷ میلادی در نیویورک بوده است.

در ۶ اوت ۱۹۷۴ میلادی، انفجار بمب در فرودگاه بین المللی لس آنجلس موجب مرگ ۳ نفر و زخمی شدن بیش از ۳۶ نفر شد. محرم کوربگویچ تبعه اهل یوگسلاوی در این خصوص محکوم شد.

در ۲۷ ژانویه ۱۹۷۲ میلادی، یک بمب در دفتر اماکن تفریحی نیویورک منفجر شد. یک نفر در جریان این بمب گذاری کشته و ۹ نفر دیگر نیز زخمی شدند. شخصی با تماس گرفتن مدعی شده بود نماینده یهودیان شوروی است و مسئولیت این بمب گذاری را بر عهده گرفته بود. البته کسی در خصوص این حادثه دستگیر نشد.

اول مارس ۱۹۷۱ میلادی، ساختمان سنای آمریکا در شهر واشنگتن مورد حمله بمب گذاری از سوی گروهی چپگرای رادیکال قرار گرفت ولی کسی در جریان این بمب گذاری کشته نشد.

در ۶ مارس ۱۹۷۰ میلادی، ۳ نفر از اعضای یک گروه تندرو و افراطی چپگرا خود را به صورت تصادفی در شهر نیویورک منفجر کردند.

در ۱۶ سپتامبر ۱۹۶۳ میلادی، ۴ دختر سیاه پوست بر اثر انفجار بمب در بیرمنگام کشته شدند.

طی سال های ۱۹۵۱ تا ۱۹۵۶ میلادی، جورج متسکی کارمند سابق شرکت ادیسون که کینه زیادی از این شرکت داشت، اقدام به انجام یک سری انفجار در شهر نیویورک کرد. البته کسی در این انفجارها کشته نشد و متسکی ۱۶ سال در بیمارستانی روانی بستری شد.

در ۱۸ می ۱۹۲۷ میلادی، ۴۵ نفر از جمله ۳۸ کودک توسط اندریو کهو خزانه دار مدرسه ای در میشیگان با انفجار صدها پوند دینامیت کشته شدند. بازرسان این پرونده اعلام کردند، کهو نیز در این انفجار کشته شده است. او فکر می کرده است که با تاسیس این مدرسه وی مزارع کشاورزی خود را از دست خواهد داد.

در ۱۶ سپتامبر ۱۹۲۰ میلادی، یک بمب در منطقه وال استریت نیویورک منفجر شد و بیش از ۴۰ نفر کشته و صدها نفر زخمی شدند. مقام های قضایی آمریکا "آنارشیست ها" را مظنون اصلی این بمب گذاری معرفی کردند ولی همه آنان به روسیه گریختند.

در اول اکتبر ۱۹۱۰ میلادی، ساختمان روزنامه لس آنجلس تایمز با انفجار دینامیت در جریان یک نزاع کارگری مورد حمله قرار گرفت. در جریان این حمله ۲۰ نفر کشته شدند.

در ۴ می ۱۸۸۶ میلادی، انفجار بمب در جریان تظاهرات کارگری در شهر شیکاگو موجب مرگ ۱۱ نفر شد که ۷ مامور پلیس جزء قربانیان این حادثه بودند. بیش از ۱۰۰ نفر نیز در این حادثه زخمی شدند.

سه شنبه 27 فروردين 1392برچسب:بدترین بمب‌گذاری‌های تاریخ آمریکا,

|
 
گران‎ترین هتل‎های خاورمیانه و جهان

شاید دبی گران‌ترین هتل‎های منطقه را داشته باشد اما باید توجه داشت که دبی بعد از نیویورک بیشترین تعداد اتاق هتل را در جهان دارد.

 

مسکو گران‌ترین هتل‎های جهان و دبی گران‌ترین هتل‎های منطقه را دارد.

به گزارش پرشیین وی و به نقل از ایسنا، انتخاب به نقل از شبکه تلویزیونی سی. ان. ان. نوشت: بررسی‎‌ها درباره نرخ اجاره هتل در کشورهای مختلف نشان می‌دهد روسیه در صدر این فهرست قرار دارد.

هزینه کرایه اتاق در هتل‎های مسکو، 395 دلار به ازای هر شب است. مسکو در نه سال گذشته همواره رکورد گران‌ترین هتل‎های جهان را به نام خودش ثبت کرده است.

لاگوس با نرخ 344 دلاری برای هر شب در رده دوم جهانی قرار دارد.

شهرهای نیویورک، هنگ کنگ و زوریخ نیز با نرخ کرایه‌های هر شب به ترتیب 303 دلار، 319 دلار و 313 دلار در رده‌های بعدی جهانی قرار دارند. در میان کشورهای شمال آفریقا و غرب آسیا نیز دوحه گران‌ترین هتل‎های منطقه را دارد.

هزینه هر شب کرایه اتاق در هتل‎های دوحه، 263 دلار است. شهر استانبول نیز با هزینه 245 دلاری کرایه هتل برای هر شب در رده دوم منطقه قرار دارد. این درحالی است که مسئولان ترکیه‌ای در سال اخیر، نرخ هتل‎های استانبول را ده درصد کاهش داده‌اند.

شهر منامه (پایتخت بحرین) با نرخ 240 دلاری برای کرایه هر اتاق در هتلهای این شهر در رده سوم منطقه‌ای قرار دارد. دبی نیز با هزینه 233 دلاری کرایه هتل در هر شب در این شهر، رتبه چهارم منطقه را به خودش اختصاص داده است.

شهر ابوظبی امارات عربی متحده نیز با هزینه 223 دلاری کرایه اتاق در هتلهای این شهر در جایگاه بعدی قرار دارد. شاید دبی گران‌ترین هتل‎های منطقه را داشته باشد اما باید توجه داشت که دبی بعد از نیویورک بیشترین تعداد اتاق هتل را در جهان دارد.

راس الخیمه که چهارمین امیرنشین بزرگ امارات عربی متحده است می‌کوشد در این زمینه جای دبی را بگیرد.

راس الخیمه در تلاش است با توسعه گردشگری درآمدزایی زیادی برای خودش بوجود بیاورد زیرا این امیرنشین برخلاف دیگر امیرنشین‎های امارات، نفت چندانی ندارد. البته صنایع سیمان یکی دیگر از منابع اصلی درآمدزایی برای راس الخیمه است. راس الخیمه یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان سیمان در منطقه است.

مسئولان راس الخیمه بیش از 220 میلیون دلار در چهار سال گذشته برای بهبود زیرساخت‎های این منطقه سرمایه گذاری کرده‌اند

سه شنبه 27 فروردين 1392برچسب:گران‎ترین هتل‎های خاورمیانه و جهان ,

|
 
تنها پادشاه بی سواد دنیا کیست؟

در كشور های پیشرفته جهان معمولا برای انتخاب افرادی كه قرار است مناصب حكومتی مهم را عهده دار شوند، دقت و حساسیت بیشتری به كار می رود و حاكمان هر كشور سعی می كنند افراد با كفایت را برای پست های مهم و كلیدی انتخاب كنند.

 

شیعه نیوز: در كشور های پیشرفته جهان معمولا برای انتخاب افرادی كه قرار است مناصب حكومتی مهم را عهده دار شوند، دقت و حساسیت بیشتری به كار می رود و حاكمان هر كشور سعی می كنند افراد با كفایت را برای پست های مهم و كلیدی انتخاب كنند.

اما به نظر می رسد این موضوع در عربستان سعودی چندان مورد توجه قرار نمی گیرد. یكی از سایت های خبر عربی در یك افشاگری به مدارك تحصیلی پادشاه سعودی و بسیاری از افراد زیر دست او كه پست های كلیدی را عهده دار هستند پرداخته است.

تنها پادشاه بی سواد دنیا کیست


در بخشی از این خبر آمده است: "عبدالله بن عبدالعزیز" پادشاه سعودی فردی امی و بی سواد است، "سلمان بن عبدالعزیز" ولیعهد و وزیر دفاع و برادر پادشاه، فقط در مدرسه "امرای ریاض" درس خوانده است. "سلطان بن عبدالعزیز و نایف بن عبدالعزیز" برادران دیگر پادشاه و ولی عهدهای سابق نیز هر دو بی سواد بودند. مدرك " فیصل بن عبدالله بن محمد" وزیر آموزش این كشور و خواهر زاده پادشاه، كاملا نامشخص است و.... .

البته برخی از مسئولان دارای مدارك لیسانس و یا كارشناسی ارشد و ... هستند كه در مناصب حكومتی پایین تر و بعضا غیر مرتبط با رشته تحصیلی مشغول كار هستند.

با این اوضاع، طبیعی است كه بیشتر امور عربستان سعودی از سوی دستگاه اطلاعاتی آمریكا مدیریت شود و هر آنچه كه افسران اطلاعاتی و مقامات آمریكا اراده كنند، به سرعت به صورت بخشنامه در این كشور در می‌آید.

سه شنبه 27 فروردين 1392برچسب:تنها پادشاه بی سواد ,

|
 
چگونه به جنگ آلرژی‌های بهاری برویم

فصل بهار آلرژی بهاری هم با خود می آورد.بيشتر مردم براين باور هستند كه آلرژيهاي فصلي تنها در فصل بهار اتفاق ميافتد و شدت مي يابد، اما در عين حال پژوهش هاي جديد نشان مي دهد التهاب مخاط بيني ارتباط به فصل خاصي ندارد و به خصوص در افراد مبتلا به آسم نبايد ناديده گرفته شود.

 

باشگاه خبرنگاران : آگاهی از این نکته نیز بسیار مهم است که ازدحام گرده های گیاهان در دو مقطع زمانی بسیار زیاد است: یکی ساعت 10 صبح و دیگری ساعت 5 بعد از ظهر. افراد مستعد آلرژی باید در این ساعات، موارد بهداشتی از قبیل استفاده از ماسک را بیشتر مدنظر قرار دهند.
 

 

فصل بهار آلرژی بهاری هم با خود می آورد.بيشتر مردم براين باور هستند كه آلرژيهاي فصلي تنها در فصل بهار اتفاق ميافتد و شدت مي يابد، اما در عين حال پژوهش هاي جديد نشان مي دهد التهاب مخاط بيني ارتباط به فصل خاصي ندارد و به خصوص در افراد مبتلا به آسم نبايد ناديده گرفته شود.
 

 

آلرژی فصلی چیست؟

آمارها نشان مي دهد كه از هر ‪ ۱۰‬فرد مبتلا به آسم هشت نفر از آلرژيهاي فصلي رنج مي بردند.این بیماری واکنش شدید و غیر عادی سیستم ایمنی بدن نسبت به ورود عوامل خارجی است. که عوارض گوناگونی را برای فرد ایجاد می کند.
 

 


علائم آلرژی

آبریزش بینی ، ریزش اشك ، خارش چشم ، عطسه ، سرفه ، تنگی نفس ، كلافگی ، سردرد ، خارش بدن ، گرفتگی بینی ، و ... این حالات علائم آلرژی هستند ، حساسیتی كه خیلی افراد مخصوصا افراد كم سن و سال را دچار مشكلات و كلافگی می كند.


انواع آلرژی

آلرژی به سه بخش تقسیم می شود:

آلرژی دائمی كه در تمام فصول و هر شرایطی ، بطور مداوم وجود دارد.

آلرژی نسبت به بعضی شرایط و بعضی غذا ها یا دارو ها یا دیگر مواد كه در هر فصلی بروز می دهد .
آلرژی فصلی ، كه مخصوص یك یا چند فصل است .

حساسیت در فصل بهار بیش از سایر فصلها

به طور کلی 20 تا 30 درصد افراد جامعه ممکن است دچار آلرژی شوند. این آلرژی می تواند به صورت فصلی و یا دایمی باشد که شیوع نوع فصلی آن بیش از نوع دایمی است. آلرژیهای فصلی برای بروز نیاز به یک عامل محرک دارند و فصل بهار که فصل گردهافشانی و رویش گیاهان مختلف است میتواند محرک خوبی برای آن باشد.

ساعت 10 صبح و 5 بعد از ظهر اوج آلرژی است

طبق بررسیهای انجام شده، اولین و مهمترین قدم در جلوگیری از بروز آلرژی، پیشگیری است. برای این کار مناسبترین عمل، دور کردن فرد از عامل حساسیت زا است، مثلا اگر فرد به گیاهی خاص حساسیت دارد، بهترین کار دور کردن فرد از آن گیاه است ولی اگر این کار مقدور نبود، میتوان از ورود عامل حساسیت زا به منزل جلوگیری کرد، مثلا با بستن پنجره ها و بالا کشیدن شیشه اتومبیل در هنگام خروج از منزل می توان تا حد زیادی از بروز آلرژی جلوگیری کرد.

آگاهی از این نکته نیز بسیار مهم است که ازدحام گرده های گیاهان در دو مقطع زمانی بسیار زیاد است: یکی ساعت 10 صبح و دیگری ساعت 5 بعد از ظهر. افراد مستعد آلرژی باید در این ساعات، موارد بهداشتی از قبیل استفاده از ماسک را بیشتر مدنظر قرار دهند.
 


گرده گلها

البته باید به این نکته توجه داشت که کدام گرده ها موجب بروز آلرژی می شوند. بر خلاف نظر عامه مردم، گلهایی مثل رز و سرخ به دلیل این که گرده آنها بزرگ است، کمتر در ایجاد آلرژی نقش دارند و در مقابل، گرده گلهای کوچک و گرده درختان سوزنی برگ مثل سرو در ایجاد آلرژی بسیار موثرند.

اين بيماري ناشي از استنشاق گرده هاي گياهي و نيز وارد شدن آن به چشم است.زمان بروز علايم بيماري ممكن است از اوايل بهار تا اواخر تابستان بر حسب گرده گياهي كه به آن حساسيت وجود دارد و زمان معين گرده افشاني آن گياه متفاوت باشد.

گرده افشاني درختاني مانند نارون ، گردو ، افرا و چنار در اسفند ماه شروع مي شود و تا اواسط بهار ادامه مي يابد ولي علوفه ها از ماه هاي ارديبهشت و خرداد گرده افشاني مي كنند و تا اواسط مرداد ماه ادامه مي يابد و علفهاي هرز در اواخر تابستان تا اوايل پاييز گرده افشاني مي كنند دراين ميان گلها و گياهاني مثل شمعداني و گل سرخ حساسيت زا هستند.

معمولا افراد داراي آلرژي به گرده هاي گياهي ممكن است همزمان به ميوه ها و سبزي هاي خاص و نيز به بعضي آجيل ها و مغزهاي خوراكي هم حساسيت داشته باشند.
 

 


آیا آلرژی درمان دارد؟

اگر منظور از این درمان، علاج و مداوای قطعی بیماری باشد، باید گفت جز در موارد معدودی این امر امکانپذیر نیست که البته مدت درمان این تعداد محدود نیز طولانی خواهد بود. بروز آلرژی در زمانهای مختلف متفاوت است، یعنی ممکن است در طول یک دوره زمانی به اوج خود برسد، ولی در مقابل ممکن است چند سال به صورت خفته بماند و بروز نکند.در کل ریشه کنی آلرژی بسیار مشکل است.
 

 

داروهای درمان آلرژی

معمول ترین داروهایی که در این مورد استفاده می شوند آنتی هیستامین ها هستند که در واقع علایم بالینی آلرژی را کاهش می دهند، نه این که آن را درمان کنند. از عوارض مهم این داروها ایجاد خواب آلودگی است.

داروهای دیگری که برای درمان آلرژی کاربرد دارند، داروهای استروییدی هستند که انواع قدیمی آنها عوارض بسیاری داشتند، ولی در حال حاضر عوارض آنها بسیار کاهش یافته است. باید به این نکته نیز توجه داشت که مصرف داروهای استروییدی به شکل خوراکی یا تزریقی، به صورت خودسرانه آثار بدی را می تواند به دنبال داشته باشد.

برای خلاص شدن از شر آلرژی بهاری به توصیه های زیر عمل کنید:

مواد غذایی و ادویه هایی حاوی آنتی اکسیدان

لوبیا چیتی، لوبیای سویا، گردو، جو، جو دو سر، ادویه میخک، دارچین و پونه وحشی.

طب سوزنی

اگر نمی خواهید دارو مصرف کنید می توانید تحت نظر متخصص مربوطه، از طب سوزنی استفاده کنید.ثابت شده است که طب سوزنی در بهبود آلرژی خیلی موثر است. البته حتما در مراکز مجاز و تحت نظر افرادی که دارای مجوز قانونی از وزارت بهداشت هستند، این کار را انجام دهید.
 

 

اسپری بینی

در مورد استفاده از اسپری های استروئیدی مخصوص بینی از پزشک سئوال کنید. ثابت شده است که این اسپری ها در بهبود آلرژی بهاری، کاملا موثرند.
 

 

با سبزیجات به جنگ با آلرژی بهاری برویم

آلرژی های بهاری بیشتر بر اثر گردافشانی درختان و موارد دیگر رخ می دهد و می توان با خوردن قرص های شیمیای از آن جلوگیری کرد اما بهتر است بدانیم که چه مواد طبیعی می توانند به ما در پیشگیری و درمان این بیماری ها کمک کنند.
 

 

 

کلم برکلی:

کلم بروکلی به خاطر ویتامین C که دارد می تواند به شما بسیار کمک کند. این ماده می تواند سینوس های شم را تا حدودی بهبود بخشد و همین می تواند از آلرژی های بهاری شما بکاهد. متخصصین پیشنهاد می کنند تا روزانه مقداری از این ماده در حالت خام یا بخارپز استفاده کنید.
 

 

مرکبات:

بر حسب تحقیقات انجام شده در سال های اخیر روزانه 500 میلی گرم از ویتامین C می تواند موارد ناشی از آلرژی را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد. یکی از بهترین انتخاب هایی که می توانید داشته باشید پرتقال و دیگر میوه ها از دسته مرکبات هستند. برای مثال نصف یک گریپ فروت دارای 60 میلی گرم ویتامین C است.
 

 

کلم پیچ:

کلم پیچ از جمله سبزیجاتی است که شما می توانید به راحتی تهیه کنید استفاده از ان در سالاد بی نظیر است. در کنار طعم و مزه بسیار خوبی که دارد شما می توانید آن را یک ماده بسیار خوب برای جلوگیری از آلرژی نیز به حساب آورید.
 

 


خربزه:

یکی از مشکلاتی که ممکن است آلرژی های شدید برای شما ایجا کند تب های شدید است. بهترین انتخاب برای اینکه از این گونه موارد جلوگیری کنید خربزه است. البته باید قبل از اینکه از آن بخورید دقت داشته باشید که به خود خربزه آلرژی نداشته باشید. این میوه به خاطر مقدار زیادی کارتونوئیدی که دارد می تواند با این بیماری مقابله کند.
 

 


آلبالو خشکه:

این ماده بیشتر برای درمان آنفولانزا و دیگر بیماری های از این دسته پیشنهاد می شود اما این را نیز بدانید که یکی از بهترین ماده ها برای مبارزه با آلرژی است و همچنین می تواند سیستم های داخلی شما را نیز بهبود ببخشد.
 

 

سیر و پیاز:

یکی از دیگر از سلاح های مبارزه با آلرژی موادی هستند که شامل کورستین باشند.برای اینکه اینگونه مواد را پیدا کنید بهترین گزینه برای شما می تواند سیر و پیاز باشد و بهتر است تا از آن ها در بیشتر غذاهای خود استفاده کنید.
 

 

جعفری:

بر طبق آخرین تحقیقاتی که در سال گذشته انجام گرفته است یکی از سبزیجاتی که می توان از آن برای مبارزه با آلرژی استفاده کرد جعفری است. جعفری به همراه بو و عطر بسیار دلپذیری که دارد می تواند شما را مقاوم در برابر آلرژی ها کند.
 

 

چای سبز

در طی روز چای سبز بنوشید. تحقیقات نشان داده است که آنتی اکسیدان موجود در چای سبز با نام اختصاری EGCG ، واکنش های
آلرژیک را در بدن متوقف می کند.
 

 

خوردن میوه ها

انواع توت (غیر از توت فرنگی)، کیوی، پرتقال، فلفل تند، کلم بنفش، اسفناج، لیموترش و چغندر

سه شنبه 27 فروردين 1392برچسب:جنگ آلرژی‌,

|
 
استفاده از قرآن و اذان به عنوان زنگ تلفن همراه حرام اعلام شد

دار‌الفتای شرعی مصر استفاده از قرآن و اذان به عنوان زنگ تلفن همراه را حرام اعلام کرد.

 


در این فتوا آمده است : قرآن کریم، کلام خداوند متعال است که باید مورد احترام و تجلیل قرار گیرد همانگونه که قرار دادن سایر کتاب ها بر روی قرآن جایز نیست و کلام خداوند برهمه کلام ها برتری دارد و استفاده از این کلام به عنوان آهنگ تلفن همراه زیبنده نیست و به دور از ادب به شمار می آید.
این فتوا می افزاید: قرآن کریم برای عبادت و تلاوت نازل شده است نه اینکه برای اموری استفاده شود که شأ‌ن آن نیست.
و از آنجا که در هنگام ر‌یاع دادن به تلفن همراه به آیات قرآنی توجه نمی‌ شود از این امر به عنوان عاملی برای کم ارزش شمردن قرآن یاد کرد.
در ادامه این فتوا آمده است که حکم اذان نیز همانند قرآن به شمار می آید زیرا اذان به معنای اعلام وقت نماز است در حالی که تلاوت اذان در هنگام تماس با تلفن همراه در وقتی به جز نماز استفاده می شود.

منبع : باشگاه خبرنگاران

 
تغییرات زمان امتحانات دانشگاه‌ها

به علت همزمانی امتحانات پایان ترم نیم سال دوم سال تحصیلی 92-91 دانشگاه‌ها با انتخابات ریاست جموری، معاونت آموزشی وزارت علوم با ابلاغ دستورالعملی از دانشگاهها خواست 20 خرداد تا 2 تیر هیچ امتحانی برگزار نکند که بر این اساس 26 دانشگاه تقویم جدید آموزشی خود را ارائه دادند.

 

مهر: با توجه به ابلاغیه معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه‌ها در خصوص تمهید شرایط لازم برای حضور پرشور دانشجویان در فرایند انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا و به منظور تسهیل حضور و مشارکت حداکثری جامعه دانشگاهی در امر خطیر انتخابات، مقرر شد از 20 خرداد تا دوم تیرماه درهیچ‌یک از دانشگاههای تحت پوشش وزارت علوم امتحانات پایان نیم سال دوم سال تحصیلی 92-91 برگزار نشود.

بنابراین زمان برگزاری امتحانات دانشگاه ها تغییر کرد که براین اساس زمان برگزاری آزمون  برخی از دانشگاه‌ها که تا کنون اعلام شده به شرح زیر است:

 

تقویم آموزشی دانشگاههای سراسری تهران نیم سال دوم سال تحصیلی 92-91

شماره دانشگاه شروع امتحانات قبل از تغییر شروع امتحانات بعد از تغییر
1 تهران 18 خرداد الی 2 تیر 92 4 الی 20 خرداد 92
2 صنعتی شریف 20 خرداد الی 6 تیر 92 4 الی 22 خرداد 92
3 خواجه نصیرالدین طوسی 18 خرداد الی 3 تیر92 4الی 20 خرداد 92
4 علامه طباطبایی 4 الی 19 خرداد 92 4 الی 19خرداد 92
5 صنعتی امیرکبیر 20 خرداد الی 2 تیر اعلام نشده
6 علم و صنعت 2الی 16 تیر92 2 الی 16 تیر 92
7 الزهرا(س) 26 خرداد الی 13 تیر اعلام نشده
8 امام صادق(ع) یک الی 13 تیر92 یک الی 13 تیر92
9 تربیت مدرس 25 خرداد الی 2تیر اعلام نشده
10 شهید بهشتی 18 الی 30 خرداد 92 اعلام نشده

 

تقویم آموزشی دانشگاه های سراسری شهرستان نیم سال دوم سال تحصیلی 91-92

شماره دانشگاه شروع امتحانات قبل از تغییر شروع امتحانات بعد از تغییر
1 صفهان 22خرداد الی 4تیر 92 4 الی 19 خرداد 92
2 فردوسی مشهد 20 خرداد الی 2 تیر 5 الی 20 خرداد 92
3 مازندران 25 خرداد الی 10 تیر 92 اعلام نشده
4 بوعلی سینا 18 خرداد الی 10 تیر92 اعلام نشده
5 زنجان 25خرداد الی 11 تیر92 یک الی 20 خرداد 92
6 شهید چمران 18 خرداد الی 2 تیر اعلام نشده
7 شیراز 18 خرداد 92 2 الی 20 خرداد 92
8 صنعتی شیراز 16 خرداد الی 3 تیر92 اعلام نشده
9 قم 25 خرداد الی 3 تیر اعلام نشده
10 سیستان و بلوچستان اعلام نشده بود 4 الی 20 خرداد 92
11 خلیج فارس اعلام نشده بود 4 الی 20 خرداد
12 بیرجند اعلام نشده بود 5 الی 20 خرداد

 

تقویم آموزشی  دیگر دانشگاه‌های شهرستان در نیم سال 92-91

شماره دانشگاه شروع امتحانات قبل از تغییر شروع امتحانات بعد از تغییر
1 تبریز 25  خرداد الی 10 تیر 92 اعلام نشده
2 ارومیه 21 خرداد الی 3تیر92 4الی 20 خرداد 92
3 سمنان 18 الی 30 خرداد 92 4 الی 20 خرداد 92
4 صنعتی اصفهان 18 خرداد 92 5 الی 91 خرداد 92
5 کاشان 8الی 23 خرداد اعلام نشده
6 کردستان 18 خرداد الی 3 تیر92 11 الی 22 خرداد 92
7 اراک اعلام نشده 4 الی 19 خرداد 92
8 شاهد 18 خرداد 92 اعلام نشده
9 رازی 4 الی 22 خرداد 4 الی 22 خرداد 92
10 محقق اردبیلی 17 خرداد الی یک تیر92 5 الی 20 خرداد 92
11 شهرکرد 18خردادالی 2تیر 92 6الی 20 خرداد 92
12 صنعتی سهند 18 الی 30 خرداد 92 4 الی 19 خرداد 92
13 دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) 8 الی 22 خرداد 8 الی 22 خرداد 92
14 دانشگاه گیلان اعلام نشده یک الی 22 خرداد 92
15 شهید باهنرکرمان اعلام نشده 2 الی 18 خرداد 92
16 دانشگاه اراک اعلام نشده 4 الی 19 خرداد 92
17 علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان 20 خرداد 92 اعلام نشده


ریاست دانشگاه لرستان نیز بدون اعلام زمان دقیق آزمون گفته است: آزمون دانشجویان تا قبل از انتخابات برگزار خواهد شد، سایت دانشگاه ایلام نه تنها تغییرات تقویم آموزشی را اعلام نکرده بود بلکه سایت خبری آن فاقد تقویم آموزشی هر دو نیم سال تحصیلی 92-91 بود.

هچنین 13 دانشگاه‌ علوم کشاورزی منابع طبیعی گرگان، شاهد، کاشان، تبریز، قم، صنعتی شیراز، شهید چمران، مازندران، بوعلی سینا،تربیت مدرس، شهید بهشتی، الزهرا(س) و صنعتی امیرکبیر با وجود دریافت ابلاغیه معاونت آموزشی وزارت علوم هنوز  تغییر زمان امتحانات را اعلام نکرده اند.

پیش بینی می شود با اجرای این تقویم آموزشی در دانشگاهها فرصتی برای فرجه امتحانی باقی نماند ضمن اینکه دانشگاهها باید برای پر شدن 16 هفته تا زمان برگزاری امتحانات، اقدام به دایر کردن کلاس های جبرانی کنند.

وزارت علوم در آخرین روزهای پایانی سال 91 مصوبه ای را در خصوص زمان برگزاری امتحانات پایان ترم نیمسال جاری تحصیلی به علت همزمانی با انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد. بر این اساس، طی روزهای 20 خرداد تا 2 تیرماه هیچ امتحانی در دانشگاههای کشور نباید برگزار شود.

سه شنبه 27 فروردين 1392برچسب:تغییرات زمان امتحانات دانشگاه‌ها ,

|
 
70 ایرانی، داوطلب سفر بی بازگشت به مریخ!

70 ایرانی، داوطلب سفر بی بازگشت به مریخ!

 

در بلندپروازی ایرانی‌ها شکی نیست، این را مستشرقان و گردشگران غربی که به ایران سفر کرده اند بارها در سفرنامه‌های خود نوشته اند. این بار اما پای سفری بی بازگشت در میان است. سفری جسورانه به سیاره سرخ با بلیتی یک طرفه که 70 ایرانی با داوطلب شدن در پروژه ماجراجویانه «مارس وان» شهامت و اشتیاق ایرانی در شکستن مرزهای رویا و واقعیت را به نمایش گذاشته اند.

«باس لنسدروپ»، مدیر ارشد و از موسسان طرح مارس وان (سفر یک طرفه به مریخ) از میزان استقبال ایرانیان از این ماموریت شگفت‌زده است.

وی در گفت‌و‌گو با ماهنامه «نجوم» می‌گوید: در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان که زبان انگلیسی در آنها جایگاه قدرتمندی ندارد، افراد زیادی از ایران با ما تماس گرفته‌اند و خواسته‌اند که در این پروژه داوطلب شوند و به مریخ بروند. دقیق‌تر بگویم از ایران بیش از 70 نفر پست الکترونیکی زده‌اند و آمادگی خود را برای رفتن به مریخ اعلام کرده‌اند. جالب اینجاست که بدانید ایتالیا فقط 45 داوطلب داشته است. تعداد داوطلبان آلمانی هم از ایرانی‌ها کمتر و 34 نفر بوده است.

70 ایرانی، داوطلب سفر بی بازگشت به مریخ!

لنسدورپ در پاسخ به این سوال که ایده سفر یکطرفه به مریخ چگونه در ذهنش شکل گرفته می گوید: سال 1376(1997) وقتی برای اولین بار تصویر مریخ‌نورد را دیدم با خودم گفتم «می‌خواهم به مریخ‌ بروم.» به دلیلی که نمی‌دانم چطور با کلمات توضیحش دهم، به محض این که آن تصویر را دیدم تصمیم گرفتم روزی به مریخ بروم و در آن سیاره گشت و گذار کنم. آن موقع دانشجو بودم و بس. 20 سالم بود و شروع کردم به تحقیق درباره‌ی مریخ و این که فناوری سفر به مریخ چه قدر پیشرفت کرده و به کجا رسیده و این که چقدر هزینه دارد. و البته در کنارش هم تحصیلم را ادامه می‌دادم و مدتی پروژه‌ی سفر به مریخ را در رایانه رها کردم و سراغش نرفتم. تا این که دو سال پیش دو دانشمند آمریکایی مقاله‌ای در ژورنال کیهان شناسی به چاپ رساندند که از ماموریت و سفری یک طرفه به مریخ می گفت و آن وقت بود که فکر کردم باید دوباره به دنبال این ایده بروم و درباره‌ی راه‌های ممکن و جزییات این کار تحقیق کنم و راه حلی برای تامین هزینه و منابع مالی لازم برای این کار بیابم. این شد که با آرنائو، شریکم، نشستیم به بررسی تمام امکانات و راه‌های ممکن برای انجام این کار و در نهایت به این پروژه رسیدیم که در حال حاضر دائم اجرایش می‌کنیم و بعد من بخشی از سهام خود را در شرکتی که پیش‌ترها در آن بودم فروختم و مارس وان را راه انداختم.

لنسدورپ در پاسخ به این که «خیلی‌ها می‌پرسند ده‌ها سال طول کشید که ناسا توانست مریخ‌نوردهایی به مریخ بفرستد؛ مسوولان مارس وان چطور می‌خواهند در مدت زمانی این چنین کوتاه انسان را به سیاره‌ی سرخ بفرستند؟ » گفت: چند دلیل دارد که می‌توانند این کار را به سرعت انجام دهند و مهمترین این دلایل این که در این پروژه قرار نیست فناوری بازگشت از مریخ را به دست آورند زیرا کسانی را که به مریخ می‌فرستند قراراست همان جا بمانند. فقط کافی است فناوری فرستادن و فرود آوردن انسان بر سطح مریخ را داشته باشند و فناوری زنده نگه داشتن آنها را در آن سیاره، که البته این فناوری در حال حاضر وجود دارد.

وی معتقد است: سختی ماموریت به مریخی که ناسا و ایسا از آن حرف می‌زنند، بخش بازگشت از مریخ است نه سفر به مریخ.

اما دلیل دوم هم این که این طور نبوده که ما ماموریت سفر به مریخ را طراحی کرده باشیم و بعد ببینیم فناوری مورد نیاز وجود دارد یا نه. بلکه در واقع ما برعکس این عمل کردیم؛ همه‌ی فناوری‌های موجود را بررسی کردیم، کنار هم گذاشتیم و در نهایت مثل قطعه‌های پازل کنار هم چیدیم تا ماموریت مارس وان را طراحی کنیم؛ آن هم با تکیه‌ی صرف بر فناوری‌های موجود، اینها دو دلیل اصلی هستند که ما را قادر می‌سازند این ماموریت را در زمانی این چنین اندک انجام دهیم.

مدیر ارشد طرح مارس وان در پاسخ به این سوال نجوم که برخی این پروژه‌ را به خودکشی تشبیه کرده‌اند و این که داوطلبان را با بلیتی یک طرفه به جایی می فرستند که هیچ چیز زمینی در آن نخواهد بود، امری غیر اخلاقی دانسته اند، گفت: «از وقتی که برای اولین بار ایده‌ی رفتن به مریخ به سرم زد می‌خواستم به آن سیاره بروم و همیشه هم می‌دانستم این سفری یک طرفه خواهد بود؛ چون به خوبی می‌دانستم که فناوری بازگشت از آن سیاره هنوز وجود ندارد. به همین خاطر به عقیده من، این به هیچ وجه ماموریتی غیر اخلاقی نیست. کار ما در این میان چیست؟ خب البته ما نهایت تلاش‌مان را انجام می‌دهیم تا امنیت این سفر را تامین کنیم. همیشه سفر به مریخ ریسک و خطرهای بزرگی دارد و ما سعی می‌کنیم آن را تا جای ممکن امن کنیم. ضروری است که به تمام کسانی که برای این سفر آموزش می‌بینند و قرار است به مریخ اعزام شوند بگوییم چه خطرهایی بر سر راه‌شان جود دارد و از تمام ریسک‌هایی که به جان می‌خرند آگاهشان کنیم. باید به آنها بگوییم که احتمال از کار افتادن سامانه‌ی حفظ حیات چه قدر است، یا احتمال این که حباب زیستی‌شان پاره شود. تمام ریسک‌ها و خطرها را بهشان می‌گوییم و آن وقت است که «آنها» باید تصمیم بگیرند که می‌خواهند به این سفر بروند یا نه. تصمیم بر عهده‌ی آنهاست. مدیر سلامت و پزشکی ما که مسئولیت گزینش افراد را بر عهده دارد پیش‌تر متخصص قلب بوده است. یکی از بیماران مبتلا به نارسایی قلبی او می‌خواسته در پروژه‌ی ما شرکت کند و به مریخ اعزام شود و نوربرت به سبب وضع قلب او گفته بود که پیشنهاد می‌کنم این کار را نکنی؛ چون آنجا محیط سخت و دشواری است و احتمال این که زنده نمانی بسیار زیاد است. اما آن مرد به نوربرت گفته بود: «تو نمی‌توانی برای من تعیین تکلیف کنی. زندگی خودم است. اگر بنشینم در خانه و کاری نکنم در آن صورت زندگی‌ام هیچ ارزشی نداشته است.» مردم خودشان تصمیم می‌گیرند و اگر نخواهند بروند، کسی نمی‌تواند مجبورشان کند.»

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در پاسخ به این که پروژه‌هایی مثل مارس 100 نشان‌مان داده اند که مشکلات زیادی ممکن است در برنامه‌ی اعزام انسان به مریخ رخ دهند؛ چطور می‌خواهید از پس مشکلات روانی بر بیایید؟ گفت: نوربرت کرافتس، مدیر پزشکی ما، در یکی از برنامه های قبل از مارس 100 همکاری داشته است و به همین خاطر اطلاعات زیادی در این باره دارد. در پروژه‌ی مارس 100 افراد را تک‌تک انتخاب کرده بودند، نه در قالب یک گروه. پس مهمترین و اولین کاری که می‌کنیم این است که افراد را تک‌ به تک انتخاب نکنیم. در واقع ابتدا صلاحیت افراد را تک به تک بررسی می کنیم و بعد از جمع این افراد مستقل گروهی تشکیل می‌دهیم و با کمک روان شناسان و کارشناسان و متخصصان‌مان این گروه‌ها را طوری سازمان می‌دهیم که با هم و در میان اعضای‌شان همکاری مناسبی برقرار باشد. البته همیشه مشکلاتی وجود خواهد داشت، اما مشکلات در گروه و با همکاری اعضا به حداقل می‌رسند. خیلی مهم است که پیش از اعزام فضانوردان‌مان به مریخ هشت سال وقت داریم و در این هشت سال هر سه ماه شبیه‌سازی اقامت در مریخ خواهیم داشت تا بدین ترتیب بینیم چطور گروه‌ها به همکاری و همخوانی با هم و در داخل خود رسیده‌اند.

وی درباره این که آیا گروه‌ها را بر اساس تفکیک جنسیتی انتخاب می‌کنید؟ گفت: گروه‌های ما ترکیب جنسیتی دارند، چون گروه‌های ترکیبی بازدهی بهتری در شرایط ایزوله دارند تا گروه‌های تک جنسیتی. اما هنوز نمی‌دانیم این ترکیب چطور خواهد بود. سعی خواهیم کرد که سهم هر جنسیت در گروه مساوی باشد. یعنی دو مرد و دو زن. اما مهمترین موضوع این است که گروه‌ها از شایسته‌ترین و درست‌ترین افراد تشکیل شده باشند و اهمیت 50 -50 بودن ترکیب جنسیتی در اولویت بعدی قرار می‌گیرد.

باس لنسدروپ در پاسخ به آنهایی که می‌پرسند چرا این پروژه را اول روی ماه پیاده نکردید، گفت: خب در بخش سوالات متداول‌مان بخش جامع و کاملی در این باره داریم، اما به طور خلاصه پاسخ‌ می‌دهم. چند دلیل برای این تصمیم وجود دارد؛ این که ماه جاذبه‌ی کمتری دارد، در ماه آب نیست، ماه نیتروژن ندارد، پس منابع اندکی در ماه در دسترس خواهد بود. ماه اتمسفری هم ندارد و در نتیجه مشکلات‌مان با خرده شهاب سنگ‌ها در ماه نسبت به مریخ خیلی بیشتر خواهند بود، و روز در ماه برابر است با سی روز زمینی، پس به صفحه‌های خورشیدی بسیار بزرگ و باتری‌های عظیم احتیاج خواهد بود تا از پس شب‌ برآییم. اینها مشکلاتی تکنیکی بودند که در ماه با آنها مواجه خواهیم بود. اما گمان کنم مهمترین دلیل این بود که اگر ما پیشنهاد ماموریت و سفری به ماه داده بودیم حالا شما با من تماس نگرفته بودید. سفر به مریخ حقیقتا چیزی نو و حیرت‌انگیز است.

وی در پاسخ به این که « واکنش کارشناسان و متخصصان فضا به این پروژه‌ی شما چه بوده و این که آیا از آن استقبال کرده‌اند یا گفتند که ماموریتی تخیلی است و قرار نیست اتفاق بیفتد؟ » گفت: خب، چیزی که ما متوجه شدیم این است که دانشمندان و متخصصانی که می‌گویند این ماموریت ممکن نیست معمولا در زمینه‌ای حرف می‌زنند که در تخصص‌شان نیست. مثلا حقوق‌دانان فضایی می‌گویند که ارزش رسانه‌ای این پروژه‌ آن قدر بالا نیست، یا مهندس فضایی می‌گوید وقتی به مریخ برسید تشعشعات خیلی زیاد خواهد بود. اما وقتی با متخصصان در حوزه‌ی تخصص خودشان حرف می‌زنید، وضع فرق می‌کند. از کارشناسان تشعشعات که می‌پرسید می‌گویند مطمئنا راه حلی برای این تشعشعات وجود دارد، یا حقوق‌دانان می‌گویند که راهی برای عبور از موانع قانونی وجود دارد یا کارشناسان رسانه که می‌گویند اگر واقعا این کار را بتوانید انجام دهید برای درآمدهای لازم و سرمایه‌گذاری‌ها مشکلی بر سر راه‌تان نخواهند بود. اگر به وبگاه‌مان مراجعه کنید و نظرات کارشناسان و مشاورانی را که با ما همکاری می‌کنند بخوانید می‌بینید که مطمئنا این پروژه از لحاظ تکنیکی و اقتصادی قابل اجرا است. البته چالش‌های زیادی پیش رو داریم و باید تک‌تک آنها را حل کنیم، اما مطمئن هستیم که این کار شدنی است.

وی در پاسخ به این سوال خواندنی «نجوم» که آیا برای داوطلبان در مریخ امکان بچه‌دار شدن هم وجود دارد؟ گفت : هنوز نمی‌دانیم که آیا زنان می‌توانند در جاذبه‌ 40 درصد آبستن شوند یا نه؟ تاکنون تحقیقی در این زمینه انجام نشده است، اما احتمالا امکان‌پذیر باشد. این را هم نمی‌دانیم که آیا جنین در این جاذبه اندک رشد نرمال خواهد داشت یا نه، اما این را هم کارشناسان ما انتظار دارند و پیش‌بینی می‌کنند که رشد نرمال امکان‌پذیر باشد. بعد از آن، این مساله پیش می‌آید که آیا می‌خواهید در مریخ بچه‌دار شوید یا نه. درست مثل تمام پدر‌ها و مادرها در زمین، داوطلبان در مریخ هم باید تصمیم بگیرند که آیا زمان و مکان مناسب برای بچه‌دار شدن‌شان هست یا نه. و وقتی در محیطی بسیار خطرناک مثل سیاره سرخ هستید، با فقط و فقط سه همراه (البته همراهانی بسیار مسوولیت‌پذیر چون ما این‌طور انتخاب‌شان کرده‌ایم) پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به مسوولیت‌پذیری و درک بالای آنها از پیچیدگی وضعیت تصمیم بگیرند که آنجا مکان مناسبی برای بچه‌دار شدن نیست. اما خب زمانی که 20 یا 25 یا 30 نفر در مریخ بودند، شاید زمان آن برسد که کسی تصمیم بگیرد، حالا زمان مناسبی برای بچه‌دار شدن است.

مدیر ارشد طرح مارس وان درباره این که چه زمانی انسان‌های مریخی (مقیم مریخ) می‌توانند بدون نیاز به ما زندگی کنند؟ گفت: بقا و زندگی کردن دو مفهوم متفاوت هستند. به نظرم خیلی زود، شاید حدود 12 سال بعد، می‌توانم تصور کنم که پایگاه مریخ می‌تواند مدتی طولانی بدون احتیاج به زمین بقا بیابد. اما تا پیش از آن‌که رایانه‌های خودشان ر ا بسازند، یا تمام آن چیز‌هایی که می‌خواهند داشته باشند، مثل دارو، تجهیزات پزشکی، سیستم‌های سلامت و غیره. به نظرم تا این اتفاق زمان خیلی زیادی مانده است. شاید صد سال تا زمانی که پایگاه مریخ کاملا از زمین مستقل شود.

و گفت‌وگو با «لنسدورپ» با پاسخ به این سوال پایان یافت که «هنوز هم بازگشتی به زمین در کار نخواهد بود؟»

وی توضیح داد: مطمئنم که در بلند‌مدت فناوری بازگشت هم به وجود خواهد آمد؛ اما اولین کسانی که به مریخ رفته‌اند آنقدر به آن جاذبه‌ی کم عادت کرده‌اند که بازگشت به زمین برای‌شان بسیار دشوار خواهد بود. به همین خاطر است که به داوطلبان‌مان می‌گوییم هرگز به زمین باز نخواهید گشت و این سفری یک طرفه به مریخ است

دو شنبه 26 فروردين 1392برچسب:داوطلب سفر بی بازگشت به مریخ!,

|
 
عکس هاشمی رفسنجانی در حال اسب سواری

عکس هاشمی رفسنجانی در حال اسب سواری

 

عکس هاشمی رفسنجانی در حال اسب سواری

دو شنبه 26 فروردين 1392برچسب:هاشمی رفسنجانی در حال اسب سواری,

|
 
مشایی درباره مدرک تحصیلی اش چه گفت

شبکه ایران / یکی از شبهاتی که رسانه های مخالف دولت درباره مهندس مشایی بشدت ترویج می کردند بحث مدرک تحصیلی ایشان بود. این موضوع بعد از آن قوت گرفت که در طرح اصلاح قانون انتخابات بحث مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد بعنوان یکی از شرایط نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گنجانده شد.
به گزارش روشنایی، از آنجایی که مهندس مشایی در مقطع کارشناسی رشته الکترونیک فارغ التحصیل شده بود رسانه های مخالف می کوشیدند با ایجاد ابهام درباره شرایط حضور مهندس مشایی موضوع نداشتن مدرک کارشناسی ارشد را دلیلی بر ردصلاحیت ایشان از حضور در عرصه انتخابات تلقی نمایند.
بعد از مدتی که در گوشه کنار اخباری مبنی بر ادامه تحصیل مهندس مشایی در مقطع کارشناسی ارشد شنیده شد این بار سعی شد با خبرسازی های کاذب، موضوع تحصیل وی را نشانه گرفته و شایعاتی مانند ثبت نام نکردن به موقع در دانشگاه تربیت مدرس و یا کسب نکردن نمره حدنصاب در آزمون را در رسانه ها منتشر کردند.
به گزارش روشنایی مهندس مشایی در هفته آخر سال 1391 در جمع محدودی از حامیان دولت در پاسخ به پرسش یکی از حضار درباره سرنوشت مدرک تحصیلی ایشان توضیحات مفصلی ارائه کردند. با مقایسه سخنان ایشان و فاصله معنادار این اظهارات با اخبار سراسر کذب رسانه های مخالف به خوبی می توان سطح نگاه و افق اندیشه مهندس مشایی را مشاهده کرد.
آنچه که از سخنان مهندس مشایی برمی آمد این بود که ایشان هیچ دغدغه ای نسبت به حضور در انتخابات ندارد و این فقط نگرانی مخالفین دولت است که سعی دارند با دامن زدن به شایعات و متوسل شدن به دروغگویی فضا را به نفع برخی از مخالفین دولت غبارآلود کنند.
آنچه در پی می آید گزیده ای از سخنان مهندس مشایی در پاسخ به سوالی درباره مدرک کارشناسی ارشد ایشان است:
« من یک مدرک کارشناسی الکترونیک داشتم. دیدم که وقتی حرف می زنم آقایان مدام اشکال می گیرند که شما سواد نداری! گفتم که فوق لیسانس الکترونیک بگیرم باز هم این اشکال برای من وارد است بنابراین خواستم در حوزه علوم انسانی ادامه تحصیل بدهم تا حداقل اگر بگویند مدرک داری یا نه مدرک فوق لیسانس را به اقایان نشان بدهم(خنده حضار)
من که مسولیت دارم اصلا فرصت ندارم که در دوره های روزانه شرکت کنم چون واقعا فرصت شرکت در کلاس ها را ندارم. بنده در دروه های مجازی دانشگاه تربیت مدرس شرکت کردم. درس ها را خواندم و رفتم امتحان دادم. بعد از مدتی وزیر علوم آمده بود پیش دکتر احمدی نژاد و گفته بود که مشایی در امتحانات نفر اول شده، چکار کنیم حالا؟(خنده حضار) آقا احمدی نژاد هم گفته بودند خب می خواهید چکار کنید معلوم است، اعلام کنید؛ البته اول شدنشان را اعلام نکنید ولی قبولیشان را اعلام کنید!
دکتر عزیزی معاون توسعه منابع انسانی وقت از طرف بنده رفت فیش ثبت نامی را واریز کرد. حتی از پول خودشان واریز کردند که هنوز هم از من پس نگرفته اند. مدارک من را گرفت و کار ثبت نام را انجام داد. چند ماه گذشت تا اینکه من گفتم امتحان دانشگاه کی هست؟ من آماده امتحان هستم. بعد از چند روز از دانشگاه اعلام کردند که شما ثبت نام نکرده اید! آقای عزیزی خودشان فیش و مدارک را به آنها نشان داد و گفت که کار ثبت نام را انجام داده اند ولی باز هم گفتند که نه!
به وزیر علوم ماجرا را گفتیم و ایشان هم دستور دادند که در کمیسیون موارد خاص بررسی شد باز هم هر چه منتظر ماندیم از دانشگاه خبری نشد ترم مهر گذشت، ترم بهمن ماه نامه آمد که مهرماه سال آینده می توانید ثبت نام کنید من هم پیگیری نکردم و از خیر آن گذشتم.
البته فهمیدم کار چه کسی بود. خبردار شدیم که دستور چه کسی بود که اجازه ندهند من درس بخوانم که مبادا برای انتخابات ریاست جمهوری بنده مدرک تحصیلی داشته باشم. به زور نگذاشتند که من ثبت نام کنم.
خدای متعال یک فرصت دیگری به من داد. این دوره های فراگیر پیام نور که ثبت نام می کردند یکی از دوستان به من خبر دادند من هم ثبت نام کردم، رفتم امتحان دادم. آزمون 90 تا سوال داشت من از جلسه که بیرون آمدم با خودم محاسبه کردم که نهایتاٌ من 10 تا از سوالات را غلط پاسخ داده ام ولی 80 تا را حتماٌ درست زده ام. باز محض احتیاط گفتم 10 تا هم اضافه بر 10 تای قبلی برای پاسخ های غلط منظور می کنم. با خودم گفتم دیگر قبولی قطعیست. کارنامه که آمد دیدم نمراتش پائین شده فهمیدم یک آدم مومن بعد از اینکه من آزمون را داده ام پاسخنامه مرا برداشته و جواب های صحیح مرا کلاٌ عوض کرده و اینقدر ناشیانه این کار را کرده بود که با نگاه اولی می شد متوجه چنین دستکاری شد! بالاخره به من گفتند در 3 تا از درس ها قبول شده اید و در 2 تا درس دیگر نه! با توجه به این که من کارشناسی ام در رشته الکترونیک بوده به همین جهت چند واحد را هم پیش نیاز گذراندم. در یک ترم 12 واحد و در ترم دیگر 14 واحد در یکی از تابستان ها 6 واحد و در یکی دیگر 2 واحد گذراندم و در کل تاکنون 44 واحد درسی را گذراندم.
از طرف دیگر من برای دوره های ارشد دانشگاه آزاد هم ثبت نام کرده بودم که به علت مشغله کاری اصلا زمان آزمون به کلی از یادم رفته بود و به همین دلیل طبیعی بود که اصلا در جلسه آزمون شرکت نکنم. باز همان آدم مومن رفته بود از برگه پاسخنامه من یک عکس گرفته بود و زدند رسانه ها که مشایی اصلا به پاسخنامه اش دست نزده و چیزی بلد نبوده، غافل از اینکه من اصلا امتحان شرکت نکرده بودم!(خنده حضار)
حالا با همه این حرف و حدیث ها برخی خیال کردند که برای ریاست جمهوری مدرک کارشناسی ارشد الزامی هست به همین دلیل نهایت موانع را ایجاد کردند که من نتوانم مدرک کارشناسی ارشد را بگیرم غافل از این که همین الان با مدرک دیپلم هم می شود برای ریاست جمهوری شرکت کرد. من هم نه بخاطر انتخابات بلکه بخاطر اینکه برای این حرف هایی که می زنم مدرکی ارائه بدهم برای کارشناسی ارشد آزمون دادم

دو شنبه 26 فروردين 1392برچسب:مشایی درباره مدرک تحصیلی اش چه گفت,

|
 
مقبره مجلل صدام در شمال بغداد

مقبره مجلل صدام در شمال بغداد

 

مقره مجلل صدام در شمال بغداد

دو شنبه 26 فروردين 1392برچسب:مقبره مجلل صدام در شمال بغداد,

|
 
فوتبال جهان - شیمیزو برای دومین بار در این فصل از رقابت‌های لیگ ژاپن به پیروزی دست یافت.

 

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تیم قطبی که این فصل از رقابت‌های جی‌لیگ را خوب شروع نکرده بود، سرانجام هفته گذشته اولین برد خود را کسب کرد. آن‌ها این هفته هم دومین پیروزی خود را کسب کردند تا روزهای بد را پشت سر بگذارند. شیمیزو این هفته جوبیلو ایواتا را شکست داد. آن‌ها با نتیجه یک بر صفر مقابل حریف به برتری رسیدند.
تیم افشین قطبی این فصل 4 بازی ابتدایی خود را با شکست پشت سر گذاشت.

دو شنبه 26 فروردين 1392برچسب:دومین برد افشین قطبی ,

|
 
اعتراض شدید سپاهانی ها به برنامه ریزی سازمان لیگ/ فینال جام حذفی را بیستم اردیبهشت ماه برگزار کنید

 

 

 

لیگ برتر - سپاهانی ها خواستار تغییر تاریخ فینال جام حذفی و برگزاری آن در روز بیستم اردیبهشت شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛باشگاه فولاد مبارکه سپاهان با ارسال نامه‌ای به سازمان لیگ نسبت به برنامه‌ریزی این سازمان برای بازی‌های دو هفته پایانی لیگ برتر و فینال جام حذفی اعتراض کرده و برنامه پیشنهادی خود را ارائه داده است.این اتفاق در حالی افتاده است که مهدی تاج رییس سازمان لیگ برتر قبلا گفته بود که این تاریخ تغییر نخواهد کرد.با وجود اینکه سپاهانی ها باید در سه جبهه برای تصاحب جام بجنگند(البته شانس آنها برای صعود از گروهشان در لیگ قهرمانان خیلی کم است) مسئولان این تیم به خصوص علیرضا رحیمی مدیر عامل این تیم اصرار زیادی دارند تا تاریخ برگزاری فینال جام حذفی را تقریبا یک هفته به تعویق بیاندازند.پیشنهادی که بدون شک واکنش پرسپولیسی ها را به همراه خواهد داشت.

رحیمی روز شنبه برنامه پیشنهادی این باشگاه را روی خروجی سایت سپاهان قرار داد و نامه ای را هم به سازمان لیگ ارسال کرد تا آنها پس از بررسی کردن شرایط،برنامه دو هفته پایانی رقابت های لیگ برتر و فینال جام حذفی را تغییر بدهند. متن منتشر شده در سایت رسمی باشگاه سپاهان به شرح زیر است:با وجود اینکه پیش از این قرار بود دیدارهای دو هفته پایانی لیگ برتر به صورت همزمان برگزار شود، سازمان لیگ به قول خود عمل نکرد و سپاهان در هفته سی‌وسوم باید نزدیک به ۱۵ روز زودتر از استقلال بازی کند. این مسئله اعتراض باشگاه فولاد مبارکه سپاهان را در پی داشت.

در این نامه پیشنهاد شده است برای پایمال نشدن حق هیچکدام از تیم ها، هفته سی و سوم رقابت های لیگ برتر در تاریخ سی ام فروردین ماه، هفته سی و چهارم در تاریخ 15 اردیبهشت و فینال جام حذفی هم در 20 اردیبهشت ماه برگزار شود.طبق برنامه سازمان لیگ، سپاهان در چارچوب رقابت‌های هفته سی‌وسوم جمعه ۳۰ فروردین به مصاف داماش گیلان می‌رود و این در حالیست که استقلال ۱۵ روز بعد از دیدار سپاهان دیدار خود با فولاد را برگزار می‌کند.
 

 

دو شنبه 26 فروردين 1392برچسب:اعتراض سپاهان ,

|
 
نکته جالب در بازی های لیگ برتر : مظفری داور همه بازی های رو در روی ۳ تیم اول لیگ

 

 

لیگ برتر - سعید مظفری زاده داور بازی های مستقیم هر 3 تیم بازی های تیم های بالای جدول بوده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال سعید مظفری زاده را برای قضاوت بازی استقلال و سپاهان انتخاب کرد. مظفری زاده که بازی رفت این دو تیم را سوت زده بود ، این بار در تهران بازی برگشت شان را سوت می زند. او که بازی تیم های پرسپولیس با سپاهان و تراکتورسازی با سپاهان را هم این فصل سوت زده در روزهایی که محسن ترکی به دلیل دلخوری شدید از رفتار علی دایی با تیم داوری ، بیش از 2 ماه است در لیگ برتر قضاوت نمی کند و البته مصدومیتی جدی هم دارد ، به داور شماره یک لیگ بدل شده است. مظفری زاده که سال قبل با بی مهری کمیته داوران بیش از یکسال در یک بازی پخش مستقیم در تهران داوری نکرده بود ، در شرایطی که علیرضا فغانی به دلیل حضور در گروه تیم های داوری نامزد جام جهانی ، مدام دور از ایران سات در دل فشردگی برنامه های تحصیلی اش در کارشناسی ارشد و بازی های آسیایی ، به داور اصلی قضاوت های سنگین لیگ برتر بدل شده است. او که هوشنگ نصیرزاده در وصفش گفته خوش تیپی اش سبب می شود بازیکنان و تماشاگران قضاوتش را بپذیرندباید یک بار دیگر فینال لیگ را سوت بزند. مظفری که یکبار در سال 87 قضاوت فینال لیگ میان پرسپولیس و سپاهان را بر عهده داشت و با 7 دقیقه وقت اضافه ای که برای بازی اعلام کرد ، در پایان بازی سوتش زمانی به صدا در آمد که پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شده بود ، از این بابت خاطره ای تلخ را در یاد اصفهانی ها تداعی می کند.  البته این کارشناس مشهور داوری دوستش را مولوی خوان ماهی گیر هم لقب داده و گفته به او می گویند پرسپولیسی ولی استقلال یزد بازی کرده و مثل دایی که از استقلال اردبیل پرسپولیسی شده یا مثل علی فتح الله زاده که از پرسپولیس خوی ، استقلالی شده ، یک داور بی طرف است. او برای حرف هایش بازی استقلال و سپاهانی را مثال زده که مظفری زاده از داور بازی خواست به امیر قلعه نویی کارت قرمز نشان دهد!

دو شنبه 26 فروردين 1392برچسب:سعید مظفری زاده ,

|
 
مورچه‌ها زلزله را پیش‌بینی می‌کنند

این مورچه‌ها رفتار خود را تنها برای زلزله‌های بزرگتر از دو ریشتر تغییر می‌دهند که کوچکترین لرزه‌هایی قابل احساس برای انسان است.

 

  مورچه‌ها زلزله را پیش‌بینی می‌کنند

 

بر اساس پژوهش‌های ارائه شده در نشست سالانه اتحادیه علم زمین‌شناسی اروپا، مورچه‌ها می‌توانند زمین لرزه را پیش از وقوع آن احساس کنند.

محققان دانشگاه «دویسبورگ اسن» آلمان با بررسی بیش از 15 هزار مورچه چوب قرمز که در اطراف گسل‌های آلمان قرار داشتند دریافتند که گسل‌های فعال که در زمان زلزله زمین با شدت زیادی در آن مناطق می‌لرزد، محل مورد علاقه آنها برای خانه‌سازی است.

این محققان برای سه سال بطور شبانه‌روزی مورچه‌های قرمز را با دوربین‌های ویدیوئی با استفاده از نرم‌افزار خاص برای طبقه‌بندی تغییرات رفتاری پیگیری کردند. در طول این پژوهش 10 زلزله با بزرگای 2.0 و 3.0 ریشتر در سالهای 2009 تا 2010 رخ داد.

این مورچه‌ها رفتار خود را تنها برای زلزله‌های بزرگتر از دو ریشتر تغییر می‌دهند که کوچکترین لرزه‌هایی قابل احساس برای انسان است.

در طول روز مورچه‌ها به فعالیت پرداخته و مانند انسان در شب درون خانه‌های تپه‌ای خود استراحت می‌کنند. اما پیش از زمین لرزه این مورچه‌ها تمام شب را بیرون از خانه خود بیدار ماندند که آنها را در برابر شکارچیان آسیب‌پذیر می‌کرد. رفتار عادی این مورچه‌ها معمولا تا یک روز پس از زلزله باز می‌گشت.

دانشمندان بر این تصور هستند که مورچه‌ها از اتشارات متغیر گازها یا تغییرات محلی در میدان مغناطیسی زمین متوجه زلزله می‌شوند.

منبع : ایسنا

دو شنبه 26 فروردين 1392برچسب:مورچه‌ها زلزله را پیش‌بینی می‌کنند ,

|
 
عکس: اولین اسکناس جعل شده در ایران

اولین اسکناس جعل شده در ایران

 

اولین اسکناس جعل شده در ایران


منبع: عصر ایران از موزه پول

دو شنبه 26 فروردين 1392برچسب: جعل شده ,

|
 
عکس: اولین اسکناس جعل شده در ایران

اولین اسکناس جعل شده در ایران

 

اولین اسکناس جعل شده در ایران


منبع: عصر ایران از موزه پول

دو شنبه 26 فروردين 1392برچسب: جعل شده ,

|
 
عکس قدیمی و جالب از یک بازیگر !!

اکبر عبدی در پشت صحنه فیلم «آدم برفی» میرباقری

 

 

 عکس قدیمی و جالب از یک بازیگر !!

منبع : جام نیوز

دو شنبه 26 فروردين 1392برچسب:عکس قدیمی,

|
 
فضولی کاربران در ویکی‌پدیا!

به نقل از روزنامه الکترونیکی الاقتصادیه، در همین راستا بنیاد ویکی‌مدیا که مدیریت سایت ویکی‌پدیا را بر عهده دارد، با صدور بیانیه‌ای دولت فرانسه را به اعمال فشار برای سانسور این صفحه اینترنتی متهم کرد.

 

ایتنا – هجوم کاربران برای بازدید از صفحه فیلتر شده در ویکی‌پدیا

انتشار خبر فیلتر شدن یک صفحه در ویکی‌پدیای فرانسه، آمار بازدید از آن را به شدت افزایش داد.

یک صفحه ویکی‌پدیا که به معرفی یک ایستگاه رادیویی نظامی وابسته به ارتش فرانسه واقع در منطقه Pierre-sur-Haute در جنوب شرق این کشور می‌پرداخت، به دستور سازمان اطلاعات داخلی فرانسه بسته شد ولی انتشار این خبر باعث شد کاربران برای مطالعه این مقاله، به صفحه مزبور در ویکی‌پدیا هجوم آورند.

به نقل از روزنامه الکترونیکی الاقتصادیه، در همین راستا بنیاد ویکی‌مدیا که مدیریت سایت ویکی‌پدیا را بر عهده دارد، با صدور بیانیه‌ای دولت فرانسه را به اعمال فشار برای سانسور این صفحه اینترنتی متهم کرد.

بر اساس این گزارش، سرویس اطلاعات داخلی فرانسه ماه گذشته در تماس با ویکی‌مدیا، بسته شدن صفحه مزبور را خواستار شد.

اطلاعات فرانسه گفته بود که این صفحه حاوی داده‌های محرمانه است و انتشار مطالب آن تهدیدی برای امنیت ملی به شمار می‌رود، ولی از آنجا که مستندات کافی برای ادعای خود ارائه نکرده بود، ویکی‌مدیا از پذیرش آن سر باز زد.

به دنبال آن، در چهارم آوریل (۱۵ فروردین ۱۳۹۲) سرویس اطلاعات داخلی فرانسه یکی از نیروهای داوطلب ویکی‌پدیا را به مرکز خود فراخواند و وی را تهدید کرد که اگر این صفحه را نبندد، او را بازداشت و محاکمه می‌کند.

به دنبال این برخورد و افزایش فشارها، ویکی‌مدیا به ناچار مقاله جنجالی را از سایت ویکی‌پدیا حذف کرد.

به گزارش سایت خبری News ۲۴، این صفحه توسط یک داوطلب ویکی‌پدیا در سوییس مجدداً فعال شده و طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۳ هزار بار مورد بازدید کاربران قرار گرفته است.

ویکی مدیا در بیانیه خود با انتقاد شدید از شیوه تهاجمی دولت فرانسه گفت: برای حفظ اسرار نظامی در فرانسه، ارعاب شیوه درستی نیست.

در این بیانیه آمده است: اینترنت جایی نیست که برای سازمان‌دهی آن، به چنین شیوه وحشیانه‌ای متوسل شد.

دو شنبه 26 فروردين 1392برچسب:فضولی ,

|
 
زنی که تر وریست‌های سوریه را آموزش می‌دهد

وي اولين زني بود که رسما خروج خود از ارتش کشور سوريه را اعلام کرد و به صف تروريست‌ها پيوست.

 

 

 


 

باشگاه خبرنگاران: "زبيده الميقي" "Zubaida al-Meeki"، يکي از فرماندهان سابق ارتش سوريه است که با خيانت به کشور خود به گروه تروريستي "ارتش آزاد سوريه" پيوسته است.

وي اولين زني بود که رسما خروج خود از ارتش کشور سوريه را اعلام کرد و به صف تروريست‌ها پيوست.

الميقي اهل "بلندي‌هاي جولان" بوده و در بخش آموزش ارتش سوريه در شهر "ببيلا" "Babbila" در جنوب دمشق خدمت کرده است. اين شهر اکنون يکي از نقاط درگيري تروريست‌ها با ارتش سوريه است.

 زنی که تروریست‌های سوریه را آموزش می‌دهد

به گفته خود الميقي، هنگامي که تروريست‌ها بخشي از شهر ببيلا را در دست گرفتند، وي از موقعيت استفاده کرده و به يکي از ايست‌هاي بازرسي تروريست‌ها مراجعه مي‌کند و به آن‌ها مي‌گويد که قصد دارد به آن‌ها ملحق شود.

خالد، يکي از تروريست‌هاي شهر ببيلا درباره الحاق زبيده به شورشي‌ها مي‌گويد: وقتي که وي ابتدا به ما نزديک شد، همگي بهت‌زده و مشکوک بوديم. درباره وي تحقيق کرديم و مطمئن شديم که درست مي‌گويد.

 زنی که تروریست‌های سوریه را آموزش می‌دهد

الميقي بعد از فرار از ارتش سوريه به گروه تروريستي "جندالله"، يکي از شاخه‌هاي القائده در سوريه ملحق مي‌شود و سپس به ترکيه مي‌گريزد.

وي پس از فرار به ترکيه به يک کمپ آموزش تروريست‌ها رفته و در آنجا به تربيت آن‌ها مي‌پردازد. فرمانده سابق ارتش سوريه در اين رابطه مي‌گويد: بيشتر وقت خود را در کمپي نظامي به آموزش افراد پرداختم. من به آن‌ها آموزش دادم که چطور اسلحه را پر کرده و از آن استفاده کنند.

ابوعدنان، فيلم‌ساز سوريه‌اي که به جنوب اين کشور سفر کرده بود تا صحنه‌هاي نبرد را فيلم‌برداري کند، درباره الميقي مي‌گويد: او در اردوگاه نظاميان مي‌خوابد و هر روز يونيفرم نظامي به تن دارد.

 زنی که تروریست‌های سوریه را آموزش می‌دهد

دو شنبه 26 فروردين 1392برچسب:زنی که تر وریست‌های سوریه را آموزش می‌دهد,

|
 


به وبلاگ من خوش آمدید
goookkpptm@gmail.com

 

محمد
minasazesh

 


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مقاله خبر وتبلیغات درامد زایی و آدرس accant1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





تبادل لینک اتوماتیک
jتبلیغات
ردیاب جی پی اس ماشین
ارم زوتی z300
جلو پنجره زوتی

 

 

زندگی دردناک و عجیب سرسخت ترین زنان دنیا
ریش سیبلهای استثنایی
دوست واقعی
عجیب‌ترین وسایل شکنجه در قرون وسطی
منتظر ارزانی خودرو نباشید
دوست دارید فرزندتان قد بلند باشد
تصاویر خلاقانه ازاین کودک
تصاویر دختری که برای خودش مراسم ختم گرفت
تظاهرات زنان در نیجریه: شوهر می خواهیم
قدیمی‌ترین صورت دنیا
پرچم های خوردنی 17 کشور
جریمه 53میلیونی برای دیر برگرداندن کتابی به کتابخانه
حراج با ارزش ترین الماس صورتی جهان به قیمت 180 میلیارد تومان
مشهورترین مانکن کودک جهان
آگهی استخدام ساعت ساز برای تنظیم 1000 ساعت ملکه بریتانیا
سخنان روحانی در فرودگاه جان اف کندی
افشای پشت پرده دعوای دایی و قهرمانی
آرایشگاه در قاره آفریقا فقط آرایشگاه نیست!
علاقه بیش از حد به ماشین
تصاویردختربچه ای که با دو دندان بدنیا امد
مسابقه « دختر شایسته جهان اسلام» با حضور نماینده ای از ایران!
تونل عشاق
پديده چند همسري در آمريكا
بزرگترین سایت همسریابی دنیا در دستان یک زن
با هفت خواهر زیبا و عجیب آشنا شوید
معمای زن زندانی در اینترنت!
کشف قدیمترین نامه
بان‌کی‌مون از توافقات کری و لاوروف در زمینه سلاح‌های شیمیایی سوریه استقبال کرد
مکانهای عجیب برای زندگی
کانادا فهرست اموال دولت ایران را منتشر کرد
دردسرهای تغییر جنسیت برای یک زوج جوان +عکس
دردسرهای تغییر جنسیت برای یک زوج جوان +عکس
دختر شایسته
پارک زیر اب
روستایی که پس از پنج سال بازگشت!
دلیل بسیار جالب زنان افغانی برای مدل راه رفتنشان
نامه بسیار جالب دختری به همسرش آینده اش
اقدام جالب یک زن ورزشکار برای خرید خانه ای لوکس!
عکس های دیدنی از اوباش ترین زن در تهران
ازدواج یک غول با کوتاه ترین زن دنیا
نامردی
فرق مامان وبابا
کمبود محبت
تفاوت امتحان دادن دخترها وپسرها
سنگ قبرهایی که شاید ندیده باشید+تصاویر
3 تحول مهم در پرونده تحریم های ایران در یک روز + اسناد
حذف‌ شعر‌ جنجالی‌ از کتاب ابتدایی
راز بقای اسد و دلیل آمریکا برای "حمله جمع و جور"
نتایج کنکور دکتری دانشگاه آزاد اعلام شد
محمدرضا شجریان: شرایط مناسب باشد، کنسرت هم می‌دهم

 

 

RSS 2.0

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





Alternative content