مقاله خبر وتبلیغات درامد زایی

مقاله خبر وتبلیغات درامد زایی


کدام‌یک از وزرا هفته گذشته از احمدی‌نژاد صد سکه طلا گرفتند؟

اعطای نشان‌های خدمت از سوی دولت به مسئولان دولتی، شاید در وهله نخست همچون پاداشی برای تقدیر از زحمات دولتیان و مسئولان دولتی در دید افکار عمومی مطرح شود. اما اگر این نشانها برابر با میزان دقیق و مشخصی از سکه طلا باشد، تفسیر آن چگونه خواهد بود؟

به گزارش «تابناک»، دادن نشان‌های دولتی طبق آیین نامه ای که دقیق و مفصل جزییات اعطای آن مشخص شده است، به تعدادی مشخص و در دو رده عمومی و تخصصی به افرادی که بر اساس تشخیص کمیسیونهای مربوطه شایسته دریافت این نشانها هستند، داده می‌شود.

هفته گذشته، محمود احمدی نژاد در مراسمی اقدام به اعطای نشان‌های دولتی به دوازده تن از وزرا و مسئولان قوه مجریه کرده است.

در اين مراسم، محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور نشان خدمت، علي نيکزاد وزير راه و شهرسازي نشان سازندگي، علي اکبر صالحي وزير امور خارجه نشان خدمت، حميدرضا حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش نشان تعليم و تربيت، رستم قاسمي وزير نفت نشان خدمت، مهدي غضنفري وزير صنعت، معدن و تجارت نشان خدمت، سيدشمس الدين حسيني وزير امور اقتصاد و دارايي نشان خدمت، نسرين سلطان خواه معاون علمي و فن آوري رئيس جمهور نشان خدمت و مديريت، بهروز مرادي معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور نشان لياقت و مديريت، علي اکبر محرابيان دستيار ويژه رئيس جمهور نشان سازندگي، محمدرضا فرزين رئيس هيأت عامل صندوق توسعه ملي نشان خدمت و محسن خليلي عراقي از پيشکسوتان عرصه صنعت نشان کار و توليد را از دستان رئيس جمهور دريافت کردند.

این نشانها در هر سال به ترتیب درجه به شمار مشخصی از افراد و به پیشنهاد هر یک از وزرا در کمیسیون‌های موضوع مواد (22) تا(25) این آیین نامه که با مسئولیت دفتر اعطای نشان‌های دولتی تشکیل می‌شود، مورد بررسی قرار می‌گیرد. گزارش کمیسیونها پس از تأیید کمیسیون فرهنگی به هیأت دولت تقدیم و نشانها پس از تصویب هیأت ویران اعطا می‌شود.

حال در مراسمی که در هفته گذشته طی آن نشان‌های دولتی به وزرای دولت دهم تقدیم شده است، شش وزیر خود مفتخر به دریافت نشان خدمت و تعلیم و تربیت شده اند!

پرسش نخست این است: آیا وزرایی که این نشانها را دریافت کرده‌اند، خود پیشنهاد دریافت نشان دولتی به خود را داده‌اند؟!

با نگاهی به شرایط دریافت نشان خدمت و تعلیم و تربیت، مشخص می‌شود که بنا به آیین نامه، نشان خدمت به افرادی تعلق می‌گیرد که در زمینه‌های زیر، موفقیتی چشمگیر به دست آورده باشند:

ـ تلاش مستمر و صادقانه در انجام مسئولیت‌ها و ارائه خدمات.

ـ کمک‌رسانی به قشرهای محروم و مستضعف.

و نشان تعلیم و تربیت نیز به افرادی تعلق می‌گیرد که در امور زیر از خود لیاقت نشان داده باشند: ـ توسعه و انتقال علم و دانش و فن و حرفه. ـ طراحی و اجرای شیوه‌های ابتکاری و موفق در امر تعلیم و تربیت. ـ تلاش چشمگیر و موفقیت آمیز در مودب و متخلف نمودن تعلیم گیرندگان به آداب اسلامی و اخلاق پسندیده اجتماعی.

حال آنکه چقدر این وزرا در ‌این موارد ‌تلاش داشته و خروجی تلاش آنها چه بوده است، قضاوت به افکار عمومی واگذار می‌شود.

اما نکته جالبتر آن ‌که این نشانها، ما‌به‌ازای سکه ای دارند. بنا بر ‌آیین‌نامه اعطای نشان‌های دولتی، هر یک از نشان‌های تخصصی و عمومی ـ که نشان خدمت و تعلیم و تربیت جزو آن است ـ به ترتیب از سه درجه برخوردار هستند که مابه‌ازای آنها به ترتیب زیر است:

ـ نشان‌های درجه یک، معادل یکصد سکه بهار آزادی

ـ نشان‌های درجه دو، معادل پنجاه سکه بهار آزادی

ـ نشان‌های درجه سوم، معادل سی سکه بهار آزادی

گفتنی است، آنگونه که اعلام شده، گویا قرار است تا پایان کار دولت دهم، به همه مسئولان موفق دولت، نشان‌های دولتی داده شود.

پنج شنبه 30 خرداد 1392برچسب: صد سکه طلا ,

|
 
مسن‌ترین مسافر جهان در گینس

پیرمرد 106 ساله‌ای توانست با سفر به مناطق مختلفی از جهان، عنوان مسن‌ترین مسافر جهان را در کتاب گینس به دست آورد.

پیرمرد 106 ساله‌ای توانست با سفر به مناطق مختلفی از جهان، عنوان مسن‌ترین مسافر جهان را در کتاب گینس به دست آورد.

به گزارش پرشین وی به نقل از ایسنا، «سابورو سوچی» با سفر به بلغارستان، کانادا و آفریقای جنوبی مسافت 56 هزار و 700 کیلومتر را با استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی طی کرده و این رکورد را کسب نماید.

به نقل از پایگاه اینترنتی ثبت رکوردهای جهانی گینس، این رکورد در ماه اوت سال 2012 میلادی در ژاپن به دست آمد.

پنج شنبه 30 خرداد 1392برچسب: مسن‌ترین مسافر,

|
 
مادر دکتر حسن‌ روحانی از فرزندش می‌گوید

مادر دکتر حسن روحانی می گوید فرزندش هرروز با او تماس تلفنی می گیرد. حتی در روزهای شلوغ تبلیغات انتخاباتی.

مهر - مادر دکتر حسن روحانی می گوید فرزندش هرروز با او تماس تلفنی می گیرد. حتی در روزهای شلوغ تبلیغات انتخاباتی.

خانم«سکینه پیوندی» 86 ساله مادر حجت الاسلام والمسلمین دکترحسن روحانی رئیس جمهور منتخب است. او اهل سرخه و ساکن این شهر است. اما به واسطه کهولت سن، بیشتر در کنار دختران و دامادهایش در کوی «فلسطین» شهر سمنان زندگی می کند. به بهانه انتخاب دکتر حسن روحانی، سراغ مادر رئیس جمهور منتخب رفتیم تا از فرزندش برایمان بگوید. آن چه می خوانید گزیده ای از خواندنی ترین حرف های مادر رئیس جمهور منتخب دولت یازدهم است:

 مادر دکتر حسن‌ روحانی از فرزندش می‌گوید

5 فرزند دارم که حسن فرزند اول من است و بعد از او صدیقه، طوبا،حسین و آمنه هستند.

«حسن» با همه کارهایی که دارد هروز از طریق تلفن جویای حال من است وبا من صحبت می کند هر چند کوتاه. حتی در زمان تبلیغات انتخاباتی که خیلی هم مشغول بود، به من زنگ می زد و چندکلام هم که شده با من حال و احوال می کرد.

آخرین باری که پسرم را از نزدیک دیدم، عید نوروز بود. می خواستم بعد از انتخابات هم به دیدنش بروم .اما وضعیت جسمانی به من اجازه نداد وت لفنی به فرزندم تبریک گفتم.

عروسم، خواهرزاده ام هم هست. پسرم وقتی 20 ساله بود با عروسم که آن موقع 14 سالش بود ازدواج کرد.

حسن، بیشتر کودکی اش را با مطالعه و قرآن خواندن می گذراند. درسش هم آن قدر خوب بود که چند سالی را هم جهشی درس خواند. از همان کودکی شیطنت خاصی نداشته وآرام بود.

خطبه عقد ازدواج تمام فرزندان و وابستگان نزدیک را دکتر روحانی می خواند.

هر وقت حاج حسن پیش ما می آید همه خانواده در خانه پدری جمع می شوند.

حسن بین همه ورزشها به کوهپیمایی و شنا علاقه بیشتری دارد.

پنج شنبه 30 خرداد 1392برچسب: مادر دکتر حسن‌ روحانی,

|
 
وقتی مردم خلبان ایرانی را اشتباهی کتک زدند

در حالی که روی زمین افتاده و از درد به خود می‌پیچیدم، ناگهان خود را در احاطه مردم محلی دیدم. آنها با دیدن صحنه فرود من به خیال این که عراقی هستم جهت دستگیری‌ام به سمت من دویده و حالا در اطرافم قرار داشتند.

از جمله نیروهای موثر در جنگ تحمیلی عراق به کشورمان نیروی هوایی ارتش است. این نیرو با استفاده از پرسنل و فرماندهان زبده پیروزی های زیادی نصیب ارتش اسلام کرد. روایت زیر گوشه ای از این فداکاری ها است.

روز 31 شهریور مرخصی کوتاهی گرفته و جهت امور شخصی در تهران به سر می بردم که ناگهان انفجارات مهیبی از سمت فرودگاه مهرآباد به گوش رسید و به دنبال آن شایعات مختلفی بین مردم در خصوص وقوع کودتا پخش شد.

چند ساعت بعد، خبر حمله هواپیماهای عراق به مهرآباد و چند پایگاه هوایی دیگر توسط رسانه ها منتشر شد. بدین ترتیب جنگ با تجاوز ارتش بعثی عراق به ایران آغاز شد و فصل جدیدی از زندگی نظامی من نیز رقم خورد.

غروب آن روز به شدت ناراحت و عصبانی بودم. هواپیماهای عراقی کشورم را بمباران و تعداد زیادی از همکاران نظامی ام را به شهادت رسانده بودند. رگ غیرتم به جوش آمده بود و از فرط عصبانیت نمی دانستم چه کاری باید انجام داد.

با خودم می گفتم ای کاش همین الان در جنگنده ام بودم و می توانستم انتقام این حمله را با بمباران دشمن از آنها بگیرم. تصمیم گرفتم شبانه حرکت کرده و به هر صورت خود را به دزفول برسانم.

با سختی و مشقات زیاد با سوار شدن بر وسایل نقلیه مختلف، نیمه های شب خود را به پایگاه رساندم. به محض ورود متوجه شدم که تمام پرسنل یکپارچه در تلاش جهت آماده سازی جنگنده ها هستند. وارد ساختمان گردان پرواز شده و با فرمانده گردان و سایر خلبانان مشغول گفتگو شدم.

فرمانده گردان گفت: «صبح قرار است بزرگترین عملیات نیروی هوایی انجام شود و ده ها فروند جنگنده پایگاه های هوایی عراق را بمباران کنند.»

با شنیدن این موضوع از فرمانده سؤال کردم: «نام من را هم در لیست پرواز قرار داده ای یا نه؟»

او هم در جواب گفت: «در لیست پرواز قرار نداری، چون فکر نمی کردم به این زودی برگردی.» در جواب گفتم: «من این همه راه را از تهران تا دزفول آمده ام تا انتقام حمله بعد از ظهر گذشته را از آنها بگیرم. دوباره بررسی کنید شاید جایی در لیست خالی باشد.»

فرمانده گردان بعد از بررسی دوباره گفت: «در یکی از دسته ها، شماره 4، خالی است و هنوز برای آن خلبان تعیین نشده، اگر بخواهی نام تو را در لیست این دسته قرار می دهم ولی لیدر از قبل تعیین شده و تو نمی دانی رهبری هواپیماها را به عهده داشته باشی.»

با وجود آن که معلم خلبان بودم و تجربه پروازیم از لیدر دسته بالاتر بود، گفتم: «مهم نیست، نام من را هم در لیست قرار دهید.»

با پایان گرفتن گفت وگو با فرمانده گردان، با وجود آن که در راه استراحت درستی هم نداشتم، به سایر خلبانان گروه پروازی پیوسته و به همراه آنان مشغول هماهنگی عملیات فردا شدیم.

صبح روز اول مهر ماه قبل از طلوع کامل آفتاب، در یک گروه 16 فروندی برای بمباران پایگاه هوایی ناصریه در جنوب عراق از باند پایگاه برخاستیم، این گروه باید در دسته های چهار فروندی با فاصله زمانی کوتاه از یکدیگر بر فراز پایگاه دشمن قرار می گرفتند و آن را آماج حملات خود قرار می دادند. تا رسیدن به هدف در سطح پایین پرواز کردیم تا به وسیله رادارهای عراق کشف نشویم. روی هدف با روش هایی که از قبل آموخته بودیم، تمام تأسیسات آن مانند باند، آشیانه ها و... توسط ما بمباران شد و من هم مانند سایر اعضای گروه به سرعت دور زده و به سمت ایران برگشتم.

در پایگاه وحدتی به علت حمله هوایی دشمن، وضعیت قرمز اعلام شد. به ناچار باید به پایگاه های دیگری می رفتیم. چون بنزین هواپیما کم بود، مجبور شدم همراه چند فروند هواپیمای دیگر در باند اضطراری دهلران فرود بیایم.

البته همان روز بعد از آماده سازی هواپیما به سمت دزفول پرواز کردم و در پایگاه وحدتی فرود آمدم. هواپیما را در آشیانه پارک کردم و خود را به ساختمان گردان پروازی رساندم. از احوال سایر خلبانان گروه جویا شدم. آنجا متوجه شدم تعدادی از هواپیماها بازنگشته اند. تعدادی بر فراز خاک عراق هدف قرار گرفته، سقوط کرده اند و اطلاعی از سرنوشت خلبانانش در دست نبود. تعدادی به علت تداخل برنامه های پروازی و اعلام وضعیت قرمز در پایگاه وحدتی، در پایگاه های اصفهان و نوژه فرود آمده اند. از این که دوستان نزدیکم مانند: تورج یوسف، ناظریان، عروجی و... بازنگشته و شهید شده بودند بسیار ناراحت شدم. ولی این جنگ بود و باید با تمام وجود در مقابل دشمن می ایستادیم.

پانزدهم مهر 1359 طبق روزهای قبلی نام من نیز در لیست مأموریت های روزانه قرار گرفت. بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته یک دسته چهار فروندی باید تاسیسات نفتی العماره را بمباران می کرد.

من در این دسته پروازی به عنوان لیدر، رهبری سایر خلبانان را به عهده داشتم. صبح اول وقت در گردان پرواز برنامه های مربوط را با سایر خلبانان هماهنگ کردیم. بعد از توجیه برنامه پروازی و خداحافظی با سایر همکاران، سوار بر ماشین شده و به سمت آشیانه ها رهسپار شدیم.

در داخل آشیانه ها چهار فروند جنگنده F5 هر کدام مجهز به چهار بمب و دو موشک هوا به هوا آماده پرواز بودند. بررسی های اولیه را انجام دادم و پس از استارت و روشن شدن موتورها به سرعت به طرف ابتدای باند پرواز رفتم. سایر جنگنده ها نیز در ابتدای باند پرواز قرار گرفتند و سپس با دستور من، بلند شدیم. در ارتفاع پایین پرواز می کردیم تا به وسیله رادارهای عراق شناسایی نشویم و البته از شر موشک های ضد هوایی برد متوسط و بلند دشمن نیز در امان بمانیم. این روش بسیار خطرناک بود چون هر لحظه کوچکترین تلاطم در هوا یا در فرامین باعث برخورد با زمین و نابودی هواپیما و خلبان می شد.

از فراز مناطق بیابانی در مرز گذشته و در نزدیکی هدف با علامت مخصوص به سایر خلبانان، آمادگی های قبل از بمباران را یادآور شدم. به عنوان اولین فروند بر روی تأسیسات نفتی با مهارت های قبلی که آموخته بودم، تمام بمب ها را رها کردم و پس از گردش به شرق سمت ایران را د ر پیش گرفتم. لحظه ای در آینه هواپیما به پشت نگاه کردم و زبانه های آتش ناشی از بمباران تأسیسات نفتی را دیدم. پشت بیسیم سایر خلبانان دسته را صدا زده و از سلامت آنها مطمئن شدم.

در مسیر بازگشت از روی سوسنگرد عبور کردیم. در این منطقه درگیری بین نیروهای خودی و دشمن شدت داشت. بعد از عبور از سوسنگرد، در حال بررسی موقعیت دسته پروازی بودم که ناگهان مورد اصابت گلوله های پدافند ضد هوایی دشمن قرار گرفت و هواپیما دچار تکان های شدیدی شد. تمام چراغ ها و بوق های اخطار روشن شده و پیام خروج فوری را می داد.

بلافاصله با پایگاه تماس گرفتم و اوضاع را به آنها اطلاع دادم. دستور دادند در صورت بحرانی بودن وضعیت بیرون بپرم. در جواب گفتم تا جایی که امکان دارد هواپیما را هدایت می کنم تا آن را در پایگاه فرود بیاورم. تمام سعی و تلاش خود را به کار گرفتم تا بتوانم هواپیما را تا پایگاه هدایت کنم. در پنج کیلومتری دزفول، فرامین هواپیما به صورت کامل قفل شد و هواپیما به سمت زمین شیرجه زد. درنگ جایز نبود و چون در ارتفاع پایین پرواز می کردم، زمان کمی برای زنده ماندن در اختیار داشتم. در آخرین لحظات در ارتفاع 10 متری از زمین ضامن صندلی نجات را کشیدم و دیگر چیزی متوجه نشدم.

محل فرود من میدان تیر هوایی پایگاه در نزدیکی شهر دزفول بود. در آنجا چند هدف را به صورت سیبل های بزرگ جهت تمرین تیراندازی و بمباران جنگنده ها قرار داده بودند که از بخت بد هنگام فرود با یکی از آنها برخورد کردم و محکم به تخته سنگ بزرگی در کنار آن کوبیده شدم.

درد بدنم تشدید شد. در حالی که روی زمین افتاده و از درد به خود می پیچیدم، ناگهان خود را در احاطه مردم محلی دیدم. آنها با دیدن صحنه فرود من به خیال این که عراقی هستم جهت دستگیریم به سمت من دویده و حالا در اطرافم قرار داشتند. یکی از آنها با صدای بلند گفت: «این خلبان عراقیه، باید دستگیرش کنیم.»

دیگری می گفت: «نه باید اول کتکش بزنیم.»

فرد دیگری هم پی در پی فریاد می زد: «این ها همان هایی هستند که بر سر خانواده های ما بمب می ریزند و زن و بچه های بی گناه را می کشند. باید همین جا اعدامش کنیم.»

با وجود احساس درد شدید، فریاد زدم: «من خلبان ایرانی ام، رفتم عراق را بمباران کردم و در مسیر بازگشت هواپیمایم را زدند و من با چتر فرود آمدم.»

همان فردی که خواستار اعدام من بود رو به دیگران کرد و گفت: «ببینید به این ها فارسی هم یاد داده اند که در این جور مواقع بتوانند مردم را گول زده و فرار کنند. او دروغ می گوید.»

آنها نزدیک شده و قصد آسیب رساندن به من را داشتند که فریاد بلند دیگری به گوش رسید: «کاری به کارش نداشته باشید. آن خلبان ایرانی است.»

همه به سمت صدا برگشتند. بله سرباز نگهبان میدان تیر بود که پس از مشاهده سقوط هواپیما داشت به سمت ما می آمد. چون میدان تیر وسیع بود، مدتی طول کشیده بود تا او پیاده خود را به ما برساند.

سرباز به نزدیک ما رسید و رو به من گفت: «جناب جان محمدی حالتان چطوره؟»

با شنیدن این جمله تازه مردم محلی به اشتباه خود پی برده و خجالت زده شدند. هیچی نمی گفتند. من متوجه حالتشان شده و گفتم:«ناراحت نباشید، اگر من هم جای شما بودم شاید همین برخورد را داشتم اما حداقل در چنین مواردی اول خوب فکر کنید و بعد تصمیم گیری کنید.»

راوی :سرگرد یحیی جان محمدی

منبع : فارس

پنج شنبه 30 خرداد 1392برچسب: خلبان ایرانی را اشتباهی کتک زدند ,

|
 
در جشن صعود به جام جهانی در آزادی چه گذشت؟

ملی‌پوشان که قرار بود مراسم استقبال از آنها ساعت 17 آغاز شود، ساعت 18 وارد استادیوم شدند و با پرچم‌های ایران در دستشان و همچنین لباس‌های سفید تیم ملی که به تن کرده بودند، دور تا دور استادیوم دور افتخار زدند.لیدر اصلی کاروان تیم ملی کارلوس کی‌روش بود که تماشاگران او را به شدت تشویق می‌کردند. او نیز جلوتر از همه راه می‌رفت و برای تماشاگران دست تکان می‌داد.

مراسم استقبال از ملی‌پوشان تیم فوتبال ایران در حضور 15 هزار تماشاگر برگزار شد.

به گزارش ایسنا، اعضای تیم ملی فوتبال ایران ساعت 18 وارد ورزشگاه آزادی شدند. آنها که بعد از بازگشت و حضور در فرودگاه به هتل آکادمی رفته بودند با استقبال تماشاگران در ورزشگاه آزادی مواجه شدند.

حدود 15 هزار تماشاگر از حدود ساعت 15 به استادیوم آمده‌بودند. گرمای هوا آنها را به شدت اذیت می‌کند و همه از برنامه‌ریزی فدراسیون برای برگزاری مراسم در چنین ساعتی گله‌مند بودند.

ملی‌پوشان که قرار بود مراسم استقبال از آنها ساعت 17 آغاز شود، ساعت 18 وارد استادیوم شدند و با پرچم‌های ایران در دستشان و همچنین لباس‌های سفید تیم ملی که به تن کرده بودند، دور تا دور استادیوم دور افتخار زدند. مسئولان فدراسیون از جمله علی کفاشیان، رییس فدراسیون و مدیران زیرمجموعه او همراه با تیم ملی بودند. همچنین وزیر ورزش و جوانان هم همراه آنها بود. اما لیدر اصلی کاروان تیم ملی کارلوس کی‌روش بود که تماشاگران او را به شدت تشویق می‌کردند. او نیز جلوتر از همه راه می‌رفت و برای تماشاگران دست تکان می‌داد.

مراسم با سرود ای ایران قبل از حضور تیم ملی در استادیوم آغاز شد. هنگامی که ملی‌پوشان دور افتخار می‌زدند، سرودهای حماسی از بلندگوهای ورزشگاه پخش می‌شد و تماشاگران با تکان دادن پرچم‌هایشان فریاد ایران ایران به زبان می‌آوردند. پس از آن اعضای تیم ملی و مسئولان همراه داخل زمین چمن شدند و پس از پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران که در آن هنگام ملی‌پوشان پرچم بزرگی را از ایران به دست گرفته بودند، مراسم شکل رسمی‌تری به خود گرفت.

پس از آن محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان سخنرانی کرد. او با تشکر از حضار و بویژه جوانانی که به افتخار ملی‌پوشان به استادیوم آمده‌اند، گفت: از ملت ایران تشکر می‌کنم که از دیشب تا الان قلب‌هایشان را با اقتدار تیم ملی گره زدند. خدا را شاکریم که این موفقیت را نصیب ما کرد و پیروزی بزرگی را در آستانه میلاد نیمه شعبان به ملت ایران هدیه داد. امیدوارم به حول و قوه الهی شاهد موفقیت‌های روزافزون قهرمانان باشیم. آن‌های که امسال در المپیک و پارالمپیک برایمان افتخار آفریدند و امروز موفقیت دیگری را با صعود به جام‌جهانی رقم زدند. امیدوارم این موفقیت‌ها ادامه‌دار باشد.

پس از صحبت‌های عباسی تماشاگران علی کفاشیان را تشویق کردند. بعد از آن اعضای تیم ملی ایران از تدارکات گرفته تا بازیکنان و مربیان و مسئولان، روی سن آمدند. پس از حضور اعضای تیم ملی روی سن، شال‌های ایران توسط عباسی به گردن‌شان آویخته می‌شد و علی کفاشیان نیز دسته گلی به آنها می‌داد.

پنج شنبه 30 خرداد 1392برچسب: در جشن صعود به جام جهانی ,

|
 
قصری زیبا در میان آبها!

قصری زیبا در میان آبها!

در این تصویر قصری زیبا و دیدنی را درمیان آبهای انبوه می بینید!

 قصری زیبا در میان آبها!


منبع : نیمروز

پنج شنبه 30 خرداد 1392برچسب:قصری زیبا ,

|
 
شادی خطرناک جوان تبریزی پس از صعود ایران

جوان تبریزی پس از پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل کره جنوبی در حرکتی خطرناک نزدیک بود شادی مردم تبریز را به کام آنان تلخ کند.

به گزارش پرشین وی به نقل از شبکه خبر، شادی مردم تبریز و شادی بسیار خطرناک و عجیب جوان تبریزی پس از صعود تاریخی ایران به جام جهانی.

 شادی خطرناک جوان تبریزی پس از صعود ایران!

 

 

پنج شنبه 30 خرداد 1392برچسب: شادی خطرناک جوان تبریزی,

|
 
هدیه ویژه رئیس‌جمهور به فوتبالیست‌ها

در مراسمی که با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، از مربیان و کادر فنی تیم ملی تجلیل و قدردانی شد.

به گزارش فارس، عصر امروز و در نهاد ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران از تیم ملی فوتبال کشورمان که موفق به صعود به جام جهانی برزیل شدند، تقدیر و قدردانی کرد.

در این مراسم که علاوه بر رئیس‌جمهور غلامحسین الهام سخنگوی هیئت دولت، شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد، محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور، محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان و سیدحسن موسوی نیز حضور داشتند از کی‌روش سرمربی تیم ملی و نکونام کاپیتان تیم ملی با اعطای شالی مزین به پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران تقدیر ویژه به عمل آمد.

علاوه بر 50 میلیون تومان پول نقد بر اساس مصوبه هیئت دولت مقرر شد تا یک مجوز ویژه برای واردات خودرو به بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم ملی نیز اختصاص یابد.

پنج شنبه 30 خرداد 1392برچسب:هدیه ویژه رئیس‌جمهور به فوتبالیست‌ها,

|
 
مهمترین عناوین خبری امروز

مهمترین عناوين روزنامه‌هاي امروز کشور

*جام جم
-استقبال باشکوه از ملی‌پوشان فوتبال
-پاسخ ضرغامی به نامه عارف
-لایحه کاهش ساعت کار زنان به مجلس رسید
-ادامه روند سقوط قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

*کیهان

-در صورت موافقت هيئت‌امناي سازمان تامين اجتماعي؛افزايش حقوق 25 درصدي بازنشستگان پرداخت مي‌شود
- شوراي نگهبان صحت انتخابات رياست جمهوري 92 را تاييد کرد
- در پايان اجلاس گروه 8 روسيه تصميم غربي‌ها عليه سوريه را ناکام گذاشت
-در جلسه عالي مسئولان قضايي عنوان شد؛اعلام آمادگي دستگاه قضايي براي همکاري با رئيس‌جمهور منتخب

*خراسان
-تاسيس دفتر طالبان در قطر با حمايت آمريکا
-استقبال از ملي پوشان در فرودگاه امام(ره)
-توافق سران گروه ۸ براي تشکيل دولت انتقالي سوريه و سکوت درباره آينده اسد
-دادگاه عالي انگليس به لغو تحريم بانک ملت راي داد

*خورشید

-مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی خبر داد:پرداخت افزایش 25 درصدی حقوق بازنشستگان در تیرماه
-انتظار هاشمی رفسنجانی از دولت روحانی: باید امید ایجاد شده در مردم حفظ شود
-بیمه ها قیمت جدید دارو را نپذیرفتند
-واشینگتن: برای مذاکره با ایران جدی هستیم

*تهران امروز
-سايه سنگين بحران سوريه بر سر گروه 8؛گروه 8 اعلام كردند كه دولت انتقالي سوريه در ژنو 2 تعيين شود اما درباره بشار اسد سکوت کردند
-در گزارش ديوان محاسبات كشور تاکید شد؛بانك مركزي مقصر اصلي کاهش ارزش ريال
-تقدیر از حماسه‌سازان اولسان
-فاصله پاستور و بهارستان كوتاه مي‌شود؟؛نمايندگان مجلس بر تعامل هر چه بيشتر مجلس و دولت يازدهم تاكيد مي‌كنند

*قدس

-با حضور نمايندگان دولت افغانستان انجام مي شود؛مذاكرات مستقيم آمريكا و طالبان در قطر
-جزييات بازگشت5 شركت نفتي اروپايي به ايران
-كفاشيان:قرار است با «كي روش »توافق كنيم
-واکنش صالحی به قطع روابط مصر با سوریه؛ قاهره می توانست به حل بحران کمک کند

*رسالت
-مهندس سيد مرتضي نبوي در گفتگو با تسنيم مطرح کرد:ضرورت تشکيل شوراي داوري اصولگرايان
-وزير امور خارجه روسيه:مخالفان اسد نبايد براي مذاکرات پيش شرط بگذارند
-ديوان محاسبات:بانک مرکزي درکاهش ارزش پول ملي مقصر شناخته شد
-رئيس قوه قضائيه :قوه قضائيه آماده تعامل با دستگاه اجرايي کشوراست

*حمایت

-آيت‌الله آملي لاريجاني:قوه‌قضاييه آماده تعامل با دستگاه اجرايي كشور است
-مجازات با شخصیت مرتکب جرم باید هماهنگ باشد؛اقدامات تامینی و تربیتی در قانون مجازات جدید
-آی تالله هاشمی رفسنجانی: استفاده از متخصصان پی ششرط تغییر وضع موجود است
-رییس سازمان غذا و دارو خبر داد؛ واریز یارانه دارو به حساب خانوار

*ابتکار

-استقبال از ملي پوشان بدون حضور زنان انجام شد؛آزادي مردانه
-ديوان محاسبات از سود سرشار بانک مرکزي از ارز مرجع خبر داد؛بانک مرکزي مقصر اصلي کاهش ارزش پول ملي
-عارف: اميدوارم مطالبات اصلاح‌طلبان پاسخ داده شود
-بازگشت 5 شرکت نفتي اروپايي به ايران

*سیاست روز

-به رغم مخالفت كابل، غربي‌ها دفتر طالبان را در قطر بازگشايي كردند؛همدستي دوحه و غرب عليه يكپارچگي افغانستان
-بولتون:روحاني غرب را به تمسخر گرفت و تحقير كرد
-اجرای قانون جدید مجازات اسلامی در محاکم قضایی
-آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی:قوه قضاییه آماده تعامل با دستگاه اجرایی کشور است

*مردم سالاری
-ديوان محاسبات کشور در گزارشي اعلام کرد:بانک مرکزي مقصر کاهش ارزش پول ملي
-طرح تعزيرات اجاره بهاي مسکن امسال اجرا نمي‌شود
-سيد محمد خاتمي:در اين انتخابات معلوم شد که مردم چه مي‌خواهند
- آملي‌لاريجاني در ديدار با حسن روحاني:قوه قضاييه آماده تعامل با دولت آينده است

*آفرینش
-اعلام تقويم آموزشي سال جديد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي
-ديدار اعضاي اتحاديه‌هاي تجاري، صنعتي و توليدي كشور با آيت الله هاشمي رفسنجاني
-آملي لاريجاني: آماده تعامل با دستگاه اجرايي هستيم
- صالحي: انتخابات ايران انگيزه‌اي براي روابط تهران و غرب است

پنج شنبه 30 خرداد 1392برچسب:عناوین خبری امروز,

|
 
احمدی‌‎نژاد به دیدار روحانی رفت

فرارو-نشست مشترک محمود احمدی نژاد و رئیس جمهور منتخب پیش از ظهر امروز در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص برگزار شد.
 
به گزارش فرارو، پس از یک ساعت گفتگوی رودرروی محمود احمدی نژاد و حسن روحانی پشت درهای بسته در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، بین 2 رئیس جمهور فعلی و منتخب توافق شد تا نماینده ای در راستای پیگیری امور انتقال دولت دهم به دولت یازدهم استقرار یابد.
 
دیدار احمدی‌نژاد و روحانی که از حدود ساعت 12 آغاز شد بیش از یک ساعت به طول انجامید و مسائل مختلف و جاری کشور در آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
عکس های سایت رسمی دولت از این نشست را در زیر می بینید.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

چهار شنبه 29 خرداد 1392برچسب:روحانی ,

|
 
(تصاویر) جشن صعود تیم ملی در شهرها

فرارو- پس از پیروزی تیم ملی فوتبال ایران برابر کره جنوبی و صعود مستقیم به جام جهانی که برای اولین بار به عنوان تیم اول گروه صورت گرفت، مردم ایران به خیابان ها ریختند و با پخش شیرینی و شکلات و به صدا درآوردن بوق اتومبیل ها تا ساعاتی از بامداد به جشن و پایکوبی پرداختند.
 
به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران روز سه شنبه در آخرین دیدار از مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل در ورزشگاه مونسو شهر اولسان کره جنوبی به مصاف تیم ملی این کشور رفت و با تنها گل دقیقه 59 رضا قوچان نژاد موفق شد حریف قدرتمندش را شکست دهد و برای اولین بار به عنوان تیم اول گروه خود راهی جام جهانی شود.
 
ملت ایران که روز 24 خرداد با حضور بیادماندنی خود در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهرها حماسه ای کم نظیر را رقم زده بودند، در فاصله چهار روز پس از جشنی که به همین خاطر برپا کرده بودند، دوباره به خیابان ها ریختند و این بار با شور و حالی بیشتر صعود تیم ملی فوتبال کشورشان به جام جهانی را جشن گرفتند.
 
مردم ایران در شهرهای بزرگ و کوچک و حتی روستاها پس از به صدا درآمدن سوت داور چینی این دیدار به خیابان ها ریختند و با پخش شیرینی و شکلات به جشن و شادمانی پرداختند. گزارش خبرنگاران مهر از شهرها و بخش های مختلف حکایت از آن دارد که جشن میلیونی مردم ایران با شکوه خاصی و بدون کوچکترین مشکلی برگزار شد و نیروی انتظامی نیز همپای مردم در این جشن حضور داشت و نهایت همکاری را با مردم داشت.
 
عکس های ایسنا، باشگاه خبرنگاران و ایرنا از جشن و پایکوبی در شهرهای مختلف کشور را در زیر می بینید.
 
جشن و شادمانی در قم
 
 
 
 
 
 
 
جشن وشادمانی در ایلام
 
 
 
 
 
جشن و شادمانی در اصفهان
 
 
 
 
 
 

چهار شنبه 29 خرداد 1392برچسب:جام جهانی ,

|
 
جزییات شکایت مجلس از محمود احمدی نژاد

وقتی در مجلس تخلفی اثبات می‌شود و به تصویب می‌رسد، شکایت آن به قوه قضاییه فرستاده می‌شود، چرا که طبیعتا همه مجلس نمی‌تواند پای این شکایت را امضا کند؛ بنابراین، آن شکایت با امضای رییس مجلس فرستاده می‌شود، لذا موضوع شکایت شخصی از سوی رییس مجلس نیست.

روز گذشته، خبری مبنی بر شکایت مجلس شورای اسلامی از محمود احمدی نژاد در سایت‌های دولتی رسانه‌ای و باعث بروز برخی واکنش‌ها و گمانه‌زنی‌ها از سوی برخی افراد و رسانه‌ها شد و ناخواسته توجه همگان به برخورد میان دو رئیس قوه در جلسه استیضاح از و‌زیر کار معطوف شد.

به گزارش «تابناک»، در همین زمینه، محمد پورمختار، رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، با استناد به اصول 90، 122 و 140 قانون اساسی در اخطاری، توضیحاتی ‌درباره موضوع شکایت مجلس از رییس‌جمهور مطرح کرد.

محمدعلی پورمختار با اشاره به انتشار اخباری در خصوص شکایت رییس مجلس و رییس کمیسیون اصل 90 از رییس جمهور و به دنبال آن احضار احمدی‌نژاد به دادگاه عمومی گفت: در سال 89‌ در مجلس هشتم، سه موضوع از طریق کمیسیون اصل 90 ‌در راستای اجرای ماده 236 آیین‌نامه بررسی شد و مجلس نیز در مصوبه‌ای تأیید کرد که تخلفی از سوی رییس جمهور انجام شده است؛ بنابراین، از طریق این کمیسیون از رئیس جمهور به قوه قضاییه شکایت کرد.

این نماینده افزود: ‌معرفی نکردن بموقع وزیر ورزش و جوانان، ‌پرداخت نکردن بودجه مترو به رغم مصوبه مجلس و نفرستادن اساسنامه وزارت نفت برای تصویب در مجلس، سه مورد تخلفی‌ است که با تأیید مجلس از سوی رییس‌جمهور انجام گرفته است.

رییس کمیسیون اصل 90 خاطرنشان کرد: از این موارد دو مورد در صحن علنی مجلس بررسی ‌و بر پایه ماده 236 آیین نامه مجلس ‌‌تأیید‌ و سپس ‌برای بررسی به دستگاه قضایی فرستاده شد؛ این مصوبه مجلس است و ربطی به رییس مجلس ندارد و شکایتی از سوی شخص وی نشده است.

رییس کمیسیون اصل 90 درباره نحوه طرح شکایت گفت: وقتی در مجلس تخلفی اثبات می‌شود و به تصویب می‌رسد، شکایت آن به قوه قضاییه فرستاده می‌شود، چرا که طبیعتا همه مجلس نمی‌تواند پای این شکایت را امضا کند؛ بنابراین، آن شکایت با امضای رییس مجلس فرستاده می‌شود، لذا موضوع شکایت شخصی از سوی رییس مجلس نیست.

وی ادامه داد: کمیسیون اصل 90 گزارشی را در صحن علنی خواند که به دنبال آن، در اجرای مقررات کمیسیون آن گزارش به دستگاه قضایی فرستاده شد.

رییس کمیسیون اصل 90 با اشاره سخنان برخی ‌نمایندگان، مبنی بر علنی کردن احظاریه دادگاه گفت: بی‌تدبیری صورت گرفته، درست نیست، چون وقتی پرونده‌ای در دستگاه قضایی تشکیل می‌شود، موضوع محرمانه است و ما نیز این را علنی نکردیم. دولت روز گذشته‌ در سایت خود این شکایت را مطرح نمود ‌و شروع به جوسازی کرد.

پورمختار افزود: بنا بر اصل 140 قانون اساسی، دستگاه قضایی حق دارد‌ در دادگاه‌های عمومی به این شکایات رسیدگی کند. همچنین بر پایه این اصل دادگاه‌های عمومی دادگستری می‌توانند به جرایم احتمالی رئیس جمهور و وزرای آنها با اطلاع مجلس رسیدگی کنند و هیچ منع قانونی در این زمینه نیست.

وی افزود: همچنین بر اساس بند 10 ماده 110 قانون اساسی، هنگامی که بحث عزل رئیس جمهور مطرح باشد، پس از گذراندن تشریفات قانونی، موضوع در دیوان عالی کشور مطرح می‌شود.

وی افزود: متأسفانه چنین وانمود می‌شود که این شکایت به موضوع اتفاقات جلسه استیضاح وزیر کار و حضور رییس جمهور در آن جلسه برمی‌گردد، در صورتی که چنین موضوعی مطرح نیست و ربطی به شکایت رئیس مجلس ندارد.

این نماینده درباره بحث‌های اخیر و شکایت قاضی پور به کمیسیون اصل نود در‌باره موضوع تخلف دولت در سفر به آمریکا و برخی همراهان وی گفت: فعلا این موضوع در کمیسیون ‌در حال بررسی بوده و دولت دلایلی آورده و این پرونده هنوز به قوه قضاییه فرستاده نشده است.

چهار شنبه 29 خرداد 1392برچسب:جزییات شکایت مجلس از محمود احمدی نژاد ,

|
 
جشن مخصوص آقایان است بانوان تشریف نیاورند

جشن مخصوص آقایان است بانوان تشریف نیاورند

فدراسیون فوتبال ایران در اطلاعیه ای از برگزاری مراسم استقبال از ملی پوشان در صورت صعود به جام جهانی خبر داد.

به گزارش مهر، فدراسیون فوتبال اعلام کرد در صورت صعود مستقیم تیم ملی به جام جهانی 2014 برزیل، مراسم ویژه ای برای استقبال از ملی پوشان در ورزشگاه آزادی تدارک دیده شده است. این مراسم ساعت 17 روز چهارشنبه 29 خرداد 92 در ورزشگاه آزادی، با حضور علاقمندان و طرفداران تیم ملی برگزار خواهد شد. بازیکنان پس از ورود به ورزشگاه آزادی، طی مراسمی دور افتخار می‌زنند و صعود به جام جهانی را همراه با تماشاگران پرشور جشن خواهند گرفت. در این مراسم از ملی پوشان تقدیر می‌شود و مراسم نورافشانی هم در پایان با شکوه خاصی برگزار خواهد شد.

در این مراسم تنها آقایان می‌توانند حضور داشته باشند و از بانوان علاقه مند به تیم ملی درخواست می‌شود تا از آمدن به استادیوم آزادی خودداری کنند. همچنین رسانه های گروهی برای حضور و پوشش خبری در این مراسم می توانند با به همراه داشتن کارت پوشش خبری مسابقات سازمان لیگ و حراست ورزش و جوانان در این مراسم حضور داشته باشند.

چهار شنبه 29 خرداد 1392برچسب:ورود بانوان ممنوع ,

|
 
پاسخ محکم تهران به وزیر امور خارجه کانادا

چندان ضرورت نمی‌بینم که نسبت به این اظهارات واکنش نشان دهم. این قبیل اظهارات از سوی وزیر خارجه کانادا چندین بار تکرار شده است و بنده به تدریج به این نتیجه رسیدم که باید در شعور سیاسی او (وزیر خارجه کانادا) تردید کرد.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان گفت: روند روابط ایران و آرژانتین روند معقولی را طی می‌کند.

سید عباس عراقچی صبح امروز (سه‌شنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره رد ادعای رژیم صهیونیستی در پرونده آمیا از سوی رییس‌جمهور آرژانتین و درخواست او برای محاکمه رییس اتحادیه سازمان‌های صهیونیستی گفت: ما هم این خبر را از طریق رسانه‌ها شنیدیم. این خبر صحت دارد و خوشحالیم که روند روابط ایران و آرژانتین روند معقولی را طی می‌کند.

وی افزود: حادثه‌ای که به وجود آمد و منشا آن را ما عوامل خارجی و صهیونیستی می‌دانستیم برای مدتی روابط دو کشور را در این چالش فرو برد و الحمدالله با درایت وزیران خارجه دو کشور مسیر معقولی برای حل این مشکل پدید آمد و درک بیشتری در خصوص اینکه عوامل خارجی و صهیونیست‌ها عامل این مشکل بودند، در حال پدید آمدن است.

عراقچی در پاسخ به ایسنا درباره اظهارات اخیر یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه ایران با آژانس همکاری نمی‌کند و فعالیت‌های هسته‌یی ایران برخلاف قطعنامه‌های بین‌المللی همچنان ادامه دارد، گفت: انتظار ما از آقای آمانو به عنوان یک کارشناس فنی در صحنه بین‌المللی و مسوول یک نهاد فنی این است که از برخوردهای سیاسی اجتناب کنند و در چارچوب وظایفش عمل کند.

وی تاکید کرد: ‌ایران به تعهدات خود در چارچوب ان‌پی‌تی و همکاری با آژانس ادامه می‌دهد و اگر چیزی بیش از تعهدات ایران انتظار باشد نیازمند یک چارچوب جدید برای همکاری‌هاست. این چارچوب در حال حاضر میان ایران و آژانس در حال مذاکره است اما اینکه چرا تاکنون این مذاکرات به یک نتیجه نهایی منتج نشده است را باید از آقای آمانو بپرسید.

عراقچی درباره واکنش وزیر خارجه کانادا نسبت به انتخابات ایران با بیان اینکه برای اظهارات سخیف این مقام کانادایی ارزشی قائل نیستم، گفت: چندان ضرورت نمی‌بینم که نسبت به این اظهارات واکنش نشان دهم. این قبیل اظهارات از سوی وزیر خارجه کانادا چندین بار تکرار شده است و بنده به تدریج به این نتیجه رسیدم که باید در شعور سیاسی او (وزیر خارجه کانادا) تردید کرد.

عراقچی گفت: پاسخ لازم را به اظهارات وزیر خارجه کانادا، ایرانیان مقیم این کشور در وب‌سایت‌هایشان دادند و همچنین مقامات کانادایی نسبت به این‌چنین اظهارنظرها واکنش داشتند.

چهار شنبه 29 خرداد 1392برچسب:پاسخ محکم تهران به وزیر امور خارجه کانادا ,

|
 
تخت جمشید در زمان ناصرالدین شاه

این عکس قدیمی در زمان ناصرالدین شاه قاجار از ویرانه های پرسپولیس توسط عکاسی به نام آنتوئین سوروگین گرفته شده است. گفتنی است این عکس از گالری تصاویر وی گرفته شده است.

 تخت جمشید در زمان ناصرالدین شاه


منبع : قم فردا

چهار شنبه 29 خرداد 1392برچسب:تخت جمشید در زمان ناصرالدین شاه,

|
 
احمدی نژاد 84و92

حمدی نژاد 84 و احمدی نژاد 92 در یک نگاه

جلسه شورای انقلاب فرهنگی

سه‌شنبه 18 مرداد 1384

--------------------------------------------------

 جلسه معرفی کابینه جدید

یکشنبه 23 مرداد 1384

 ------------------------------------------------------------------

شرکت در هشتمین جشنواره شهید رجایی

یکشنبه 6 شهریور 1384

****************************************************************************************

آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن ایلام – اسلام‌آباد غرب

سه‌شنبه 21 خرداد 1392

---------------------------------------------------

 جلسه شورای عالی اقتصاد

چهارشنبه 1 خرداد 1392

-------------------------------------------------------------------------

افتتاح 10000 واحد مسکن مهر در شهر جدید هشتگرد

سه‌شنبه 28 خرداد 1392

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>><<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

// شبکه ایران //

چهار شنبه 29 خرداد 1392برچسب:احمدی نژاد 84و92,

|
 
هزینه جدایی غول رسانه‌ها از همسرش چند میلیارد دلار است؟

گفته می‌شود روپرت مرداک غول رسانه‌ها که اخیرا برای طلاق از همسر سومش اقدام کرده، زمان طلاق از همسر دومش 1.7 میلیارد دلار به او پرداخت کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مایکل ولف نویسنده معتقد است همسر دوم مرداک (آنا مرداک در سال 1999) برای دریافت 1.7 میلیارد دلار دلیل موجه قانونی داشت، اما برای اینکه فرزندانش از ارث محروم نشوند، مبلغ کمتری دریافت کرد.

هزینه جدایی غول رسانه‌ها از همسرش چند میلیارد دلار است؟


حالا بسیاری منتظرند ببینند وندی دنگ که بیش از 40 سال از مرداک کوچکتر است، موفق به دریافت چنین مبلغی می‌شود یا خیر؟

خبر درخواست طلاق مرداک این روزها تیتر اصلی نشریاتی چون نیویورک تایمز، ایندیپندنت، تلگراف و هالیوودریپورتر شده که همگی گفته‌اند همسر دوم مرداک 1.7 میلیارد دلار به جیب زده است.

این درحالی است که مایکل ولف ستون‌نویس «گاردین» که علاقه خاصی به زندگی مرداک دارد و کتاب «مردی که مالک خبر است: درون دنیای مخفی روپرت مرداک» را نوشته، با اشاره به تحقیقات نیل چنووث درباره مرداک، گفته است «چنین مبلغ‌هایی دروغین» است.

ولف گفته است: «برای اینکه در سال 1999 بشود 1.7 میلیارد دلار را نقد کرد، مرداک باید یک‌چهارم دارایی‌های خانواده‌اش در آن موقع را می‌فروخت، یا اینکه باید بخش عمده‌ای از سهامش در نیوز کورپوریشن را به فروش می‌رساند که این کار باعث می‌شد کنترلش بر مهمترین چیز زندگی‌اش را از دست بدهد: کنترل نیوز کورپوریشن.»

از آنجاییکه مرداک از همسر دوم در کالیفرنیا طلاق گرفت، آنا حق داشت چنین مبلغی را درخواست کند.

طبق قانون کالیفرنیا در زمان طلاق یک زوج، تمام دارایی‌هایی که این دو نفر از زمان ازدواج تا زمان طلاق به دست آورده‌اند، دارایی مشترک حساب می‌شود و باید بین دو نفر تقسیم شود، اما آنا در عوض تنها 100 میلیون دلار از مرداک درخواست کرد با این شرط و امضای قانونی که سه فرزندشان و همچنین فرزند دیگر مرداک از ازدواج اولش که آنا بزرگش کرده بود، از ارث روپرت مرداک محروم نشوند.

بعدا مرداک و دنگ صاحب دو فرزند دختر شدند و مرداک هم وصیتنامه‌اش را طوری تنظیم کرد که اموالش بین شش فرزندش بطور مساوی تقسیم شود.

چهار فرزند بزرگتر مرداک نیز پس از دریافت (هر کدام) 150 میلیون دلار با این تغییر موافقت کردند، چون بدون اجازه آن‌ها مرداک حق تغییر وصیتنامه‌اش را نداشت.

هنوز مشخص نیست در نتیجه طلاق مرداک و دنگ، دنگ چقدر پول دریافت می‌کند، اما یک چیز مشخص است و آن اینکه آنا، همسر دوم مرداک هرگز 1.7 میلیارد دلاری که روزنامه‌ها ادعا می‌کنند، دریافت نکرده وگرنه تمام خبرها درمورد رسیدن سرمایه مرداک به شش فرزندش دروغ بوده.

چهار شنبه 29 خرداد 1392برچسب:جدایی غول رسانه ها,

|
 
مهمترین عناوین خبری امروز

برخی روزنامه‌های صبح امروز کشور عناوین خود را به موضوعات زیر اختصاص دادند.

مهمترین عناوين روزنامه‌هاي امروز کشور 29/3/92

*جام جم
-سلام به ​جام جهانی
-5 سریال برای ماه رمضان
-مجلس دیروز یک فوریت طرح احیای این سازمان سازمان ملی بهره‌وری را تصویب کرد؛نخستین گام برای احیای سازمان مدیریت
-وزیر بهداشت در بخشنامه‌ای به پزشکان عمومی مجوز انجام رادیولوژی را داده است؛بحران در رادیولوژی کشور

*کیهان
- با مصوبه مجلس فعاليت سازمان مديريت و برنامه‌ريزي از سر گرفته مي‌شود
- در مصاحبه با يک روزنامه آلماني بشار اسد: غربي‌ها تاوان کمک به تروريست‌ها را خواهند پرداخت
-دقت موشک بالستيک خليج فارس به زير 10 متر رسيد
-بررسي تطبيقي نتيجه آرا در انتخابات رياست جمهوري و شوراها؛رأي اصلاح‌طلبان حداکثر 10 درصد است

*وطن امروز

-ايران با پیروزی تاریخی بر کره‌جنوبی مقتدرانه به جام‌جهاني برزيل صعود كرد؛حماسه اولسان
-احمدي‌نژاد و روحاني ديدار كردند؛هماهنگي براي انتقال دولت
-روزنامه العرب خبر داد؛هشدار ايران به قطر درباره سوريه
-پاسخ ادوارد اسنودن به تهدیدات کاخ‌سفید؛اسرار بيشتري از آمريكا افشا مي‌كنم

*خراسان
-تيم ملي فوتبال ايران با شکست کره جنوبي مقتـدرانه به جام جهـاني برزيل صعود کرد؛جومونگ​هاي کره​اي مغلوب آرش​هاي ايـراني
-ديدار احمدي نژاد و روحاني درباره همکاري براي انتقال دولت
-معاون اول قوه قضائيه : هيچ پرونده اي که نشان از تخلف عمده انتخاباتي باشد نداشتيم
-«ارگ بم» از فهرست ميراث جهاني در خطر خارج شد

*تهران امروز

-حماسه در حماسه با صعود مقتدرانه ايران به جام‌جهاني؛رهبر معظم انقلاب به همراه رئيس‌جمهور و رئيس‌جمهور منتخب و ساير شخصيت‌ها از جمله محمدباقر قاليباف صعود تيم ملي به جام‌جهاني را تبريك گفتند
-واكنش‌ها به احضار احمدي‌نژاد به دادگاه ؛شكايات، مربوط به تخلفات قانوني دولت و با تصويب مجلس بوده است
-تصويب فوريت احياي سازمان مديريت ؛نمايندگان مجلس قلب سازمان برنامه‌‌ريزي را دوباره به‌كار مي‌اندازند

*رسالت

-عراقچي سخنگوي وزارت خارجه: اظهارات سخيف وزير خارجه کانادا ارزش واکنش ندارد
-اولين واكنش اوباما به حماسه سياسي ملت ايران؛دليلي براي توقف مذاكرات با ايران وجود ندارد!
-دکتر محمود احمدي نژاد:آماده انتقال تجربيات به دولت آ‌ينده هستيم
-شکست گروه 8 براي تشکيل دولت انتقالي در سوريه

*حمایت

-سخنگوی وزارت امور خارجه تایید کرد؛توقف مذاکرات هسته‌ای تا روی کار آمدن دولت جدید
-معاون‌اول‌قوه‌قضاييه‌باتاکیدبرضرورت‌خلق‌حماسه‌اقتصادی‌خواستارشد؛تجدید نظردر ممنوع ‌‌الخروج شدن سرمایه‌گذاران
- ایران با شکست کره مجوز حضور درجام جهانی را به دست آورد؛صعود مقتدرانه
-واکنش لاریجانی به یک شیطنت رسانه‌ای:از کسی شکایت شخصی نداریم

*جوان

- رهبر انقلاب صعود مقتدرانه به جام جهاني راتبريك گفتند
-فرمانده نيروي هوافضاي سپاه اعلام كرد؛دقت موشك بالستيك خلیج فارس به زير ۱۰ متر رسيد
-قو ه قضائيه به موضوع دادگاه رئيس جمهور واكنش نشان داد ؛اژ هاي: از احضار احمد ينژاد خبر نداشتيم كج سليقگي بود

*ابتکار

-حماسه ورزشي بعد از حماسه سياسي؛شادي ايران تکميل شد
-رقابت 14اصلاح طلب و 14اصولگرا در شوراي چهارم ؛قاليباف، هاشمي يا ابتكار شهردار مي‌شوند
- آيت‌الله هاشمي: انتخابات اخير «نه» به انحصارطلبي بود
-«فهيمه رحيمي» در بهشت زهرا آرام گرفت؛درگذشت نويسنده‌ي کتاب‌هاي پرتيراژ

*سیاست روز
-ارزيابي كارشناسان از سياست خارجي دولت يازدهم؛نااميدي غرب از مواضع روحاني
-رهبر معظم انقلاب صعود ایران به جام جهانی فوتبال را تبریک گفتند
-خواسته هاي ضد سوري غرب در نشست بلفاست محقق نشد
-در پاسخ به خبر احضار رئیس جمهور به دادگاه؛لاریجانی: در انعکاس این مسئله شیطنت شده است
-رئيس جمهوري مستقر با رئيس جمهوري منتخب ديدار كرد؛دولت تدبير و اميد در بورس

*آفرینش
-ايران 1 - كره جنوبي صفر؛چهارمين صعود افتخارآميز ايران به جام جهاني
- در ديدار دكتر احمدي‌نژاد با دكتر روحاني توافق شد؛ استقرار دو نماينده‌ براي پيگيري انتقال دولت
-آغاز ثبت نام داوطلبان استعداد برتر مقطع دکتري پيام نور
-رييس‌جمهور منتخب صعود تيم ملي فوتبال به جام جهاني را تبريک گفت

*جمهوری اسلامی
-مجلس، فوريت احياي سازمان مديريت و برنامه ريزي را تصويب كرد
-شاخص در 1200قدمي قله 50 هزار واحد؛ارزش بورس به 232 هزار ميليارد تومان رسيد
-ارسال پيامهاي تبريك همچنان براي رئيس‌جمهور منتخب ادامه دارد؛اعلام آمادگي سران كشورها براي همكاري و رابطه با دولت دكتر روحاني
-وزيرخارجه روسيه: غربي‌ها تحريم‌هاي ايران را كاهش دهند

چهار شنبه 29 خرداد 1392برچسب:خبر امروز,

|
 
شادی مردم پس از صعود تیم ملی به جام جهانی برزیل

شادی مردم پس از راهیابی تیم ملی کشورمان به جام جهانی

شادی مردم پس از راهیابی تیم ملی کشورمان به جام جهانی

شادی مردم پس از راهیابی تیم ملی کشورمان به جام جهانی

شادی مردم پس از راهیابی تیم ملی کشورمان به جام جهانی

شادی مردم پس از راهیابی تیم ملی کشورمان به جام جهانی

شادی مردم پس از راهیابی تیم ملی کشورمان به جام جهانی

شادی مردم پس از راهیابی تیم ملی کشورمان به جام جهانی

شادی مردم پس از راهیابی تیم ملی کشورمان به جام جهانی

شادی مردم پس از راهیابی تیم ملی کشورمان به جام جهانی

شادی مردم پس از راهیابی تیم ملی کشورمان به جام جهانی

شادی مردم پس از راهیابی تیم ملی کشورمان به جام جهانی

شادی مردم پس از راهیابی تیم ملی کشورمان به جام جهانی

 

چهار شنبه 29 خرداد 1392برچسب:شادی مردم پس از صعود تیم ملی,

|
 
گفت‌و‌گوی خواندنی با دختر بلاروسی که خواست ایرانی و مسلمان باشد

گفت‌و‌گوی خواندنی با دختر بلاروسی که خواست ایرانی و مسلمان باشد

عاشق كه باشي دست به كارهايي مي‌زني كه حتي روزي تصورش را هم نمي‌كردي درست مثل«‌تاتسيانا ايليو شنكو» كه امروز نام ديگرش ليلا رجبي است.

حتي سال تولدش را هم به تاريخ شمسي مي‌گويد: او متولد سال 1362 بلاروس است عشق، او را به كشور ايران روانه كرد. در خانواده‌اي چهار نفري زندگي مي‌كرده است و يك برادر دارد و از آنجا كه در سن 14 سالگي براي ادامه تحصيل در مدرسه ورزش به پايتخت رفته بود دوري از خانواده را تمرين مي‌كرد و اكنون پس از گذشت 6 سال از زندگي اش در ايران با وجود دلتنگي براي ميهنش به ايران و ايراني‌ها وابسته شده و از اين انتخاب شادمان است.

گفت‌و‌گوی خواندنی با دختر بلاروسی که خواست ایرانی و مسلمان باشد


تقويم خاطرات

رشته ورزشي پرتاب وزنه را از 14 سالگي آغاز كردم زيرا در دوران كودكي به ورزش خاصي فكر نمي‌كردم و استعدادم در اين ورزش توسط يكي از معلم‌هايم كشف شد. پس از يك تست فعاليتم در اين رشته ورزشي آغاز شد و از آنجا كه در كشورم به اين ورزش و دو وميداني اهميت زيادي داده مي‌شد در مسابقات متعددي شركت و موفقيت كسب مي‌كردم.

اين بانوي بلاروسي كه اكنون مقيم ايران است، پس از بيان اين خاطرات ادامه داد: موفقيت‌هاي پياپي در اين رشته ورزشي ادامه داشت تا اينكه در يك اردوي ورزشي در بلاروس با همسرم (پيمان رجبي) آشنا شدم.

اصراري شيرين

آشنايي ليلا رجبي با همسرش سرآغاز آشنايي او با دين اسلام بود و قرار شد مدتي را سپري كنند تا تصميم قطعي خود را براي ازدواج بگيرند. پيمان رجبي كه از قهرمانان دووميداني كشور است از سن 14 سالگي و پس از رشته ورزشي بسكتبال به اين رشته تشويق شد و عناوين قهرماني و موفقيت‌هاي متعددي را براي كشورمان كسب كرده است.

در اين خصوص مي‌گويد: حضور در آن اردو زمينه‌ساز ازدواج موفق ما شد و نياز بودحالا كه تاتسيانا پذيرفته به ازدواج با من فكر كند او را با كشورم، آيين و رسوم‌اش آشنا كنم. به همين دليل و از آنجا كه از كودكي براي انجام هر كار قاطعي تمام سعي خود را به كار مي‌گرفتم تلاش مي‌كردم كه خواستگاري ام به نتيجه مثبت برسد و حالا كه 6 سال از آن روز زيبا مي‌گذرد بسيار خوشحال تر از قبل هستم.

شروعي نو

‌زماني كه تصميم گرفتم به خواستگاري پيمان پاسخ مثبت بدهم شروع به تحقيق در مورد ايران و آداب و سنن آن كردم، ضمن اين‌كه تا حدودي به زبان فارسي اشراف پيدا كرده بودم و از همه مهمتر در مورد دين اسلام كتاب‌هاي متعددي را خوانده بودم. قرار بود زندگي مشتركمان را در بوشهر آغاز كنيم. به همين دليل توسط يكي از روحانيون بوشهر به دين اسلام پيوستم و همنام همسرامام حسين (ع) شدم و پس از آن مراسم عروسي‌مان برگزار شد.

ليلا رجبي در حالي از مسلمان شدنش گفت كه ادامه داد: يك سال نخست زندگي‌مان را در بوشهر بوديم و همين باعث شد كه من عاشق غذاهاي جنوبي بشوم و روش پخت آن‌ها را از مادر شوهرم ياد بگيرم.قليه ماهي غذاي محبوب من است و حالا كه به تهران آمده‌ايم پيمان و مهمان‌هايمان نيز از دستپخت من زماني كه اين غذا را درست مي‌كنم تعريف مي‌كنند. البته از نظر من تمام غذاهاي ايراني خوشمزه هستند مثل زرشك پلو با مرغ، كوفته و...

خليج هميشه فارس

ليلا رجبي شهرهاي ايران را هم مانند غذاهاي آن دوست دارد و از ميان آن‌ها به اصفهان و شيراز به دليل بناهاي تاريخي‌شان علاقه خاصي دارد اما از آنجا كه زندگي دو نفره آن‌ها به ورزش گره خورده است، فرصت زيادي براي آشپزي كردن و مسافرت رفتن ندارند و بيشتر اين تفريحات را به زمان‌هاي استراحت بين فصل مسابقات اختصاص مي‌دهند. جالب اين است كه به رنگ آبي علاقه خاصي دارد و با تعصب هر چه تمام‌تر هم مي‌گويد: آبي دريا را نه بلكه آبي خليج فارس را خيلي دوست دارم و از نگاه كردن به آن آرامش مي‌گيرم.

پله‌هاي موفقيت

طي اين6 سال كه در ايران زندگي كرده‌ام براي تمرينات مربي نداشته‌ام و به تنهايي خود را براي مسابقات آماده كرده‌ام، با اين حال در تمام سال‌ها ركورددار پرتاب وزنه بوده و در مسابقات بعدي موفق به جابه جايي ركوردهايي كه از آن خودم بود شدم. با ورودش به ايران در زمستان سال 1386 و با شركت در مسابقات داخل سالن موفق به كسب مقام نخست و جابه جايي ركورد شد.

پس از آن به تيم ملي دعوت و نخستين مسابقات برون مرزي را در سال 1388 و در كشور چين تجربه كرد كه با كسب دو مدال برنز به كشور بازگشت. بعد از آن موفقيت، در همان سال بازي‌هاي داخل سالن ويتنام را پيش رو داشت كه با دريافت مدال طلا و عنوان نخست باز هم موفق به جابه جايي ركورد خودش شد و سپس در زمستان همان سال در مسابقات قهرماني آسيا كه باز هم داخل سالن بود مدال طلا را از آن خود كرد و كسب مدال برنزش در مسابقات گوانگ ژو نيز مربوط به همان سال بود.

باز هم در سال 1389 در مسابقات قهرماني غرب آسيا در سوريه شركت كرد و به مدال طلا دست پيدا كرد تا اينكه در سال 2011به همراه همسرش در مسابقات قهرماني آسيا در ژاپن شركت كرده و هر دو به مدال برنز دست يافتند. دوباره در همان سال به مسابقات قهرماني آسيا و داخل سالن در چين راه يافت كه ضمن كسب مدال نقره، سهميه بازي‌هاي المپيك را نيز دريافت كرد. عناوين قهرماني او يكي پس از ديگري رقم خورد تا اينكه در سال 1392 در مسابقات باشگاهي ليگ مرحله اول ضمن جابه جايي ركورد خودش ورودی مسابقات جهانی را از آن خود كرد.

زيبايي‌ها و زشتي‌ها

ليلا رجبي بلاروسي الاصل، ايرانيان را مردمي ‌بسيار صميمي‌معرفي مي‌كند كه خاطرات زيبا و به ياد ماندني را در ذهن او رقم زده‌اند. هر بار كه براي فردي در نقطه‌اي از كشور اتفاق ناگواري مي‌افتد و هر ايراني به نوبه خود از هر نقطه كشور به كمك مي‌شتابد، اين خصلت خوب ايرانيان برايش پررنگ‌تر مي‌شود و از اين‌كه اين كشور مسلمان را براي زندگي انتخاب كرده است خوشحال مي‌شود اما با همان لهجه شيرينش مي‌گويد: در كنار تمام خوبي‌هاي مردم ايران اين بدقولي كردنشان در برخي موارد است كه مرا ناراحت مي‌كند وگرنه تمام ايران و ايرانيان را صميمانه دوست دارم.

انتخابي درست

اين زوج تمام لحظات زندگي‌شان را شيرين مي‌دانند و كسب عناوين قهرماني و برافراشتن پرچم سه رنگ ايران برايشان بسيار با ارزش است. پيمان رجبي هم از اين انتخاب بسيار خرسند است و هر بار كه زرشك پلو با مرغ و غذاهاي جنوبي كه دستپخت همسرش است را مي‌خورد به خودش مي‌بالد كه همسر بلاروسي او در كنار سوپ‌هاي وطني اش غذاهاي ايراني را هم به اين خوشمزگي درست مي‌كند و تا اين حد به ايران و ايراني عشق مي‌ورزد./ایران

سه شنبه 28 خرداد 1392برچسب:دختر بلاروسی,

|
 
روسای جمهور گذشته ایران چند رای با رقبای خود فاصله داشتند؟

وسای جمهور ایران چند رای با رقیبان خود اختلاف رای داشته و درصد رای آنها چقدر از حد نصاب مورد نیاز برای رئیس جمهور شدن بالاتر بوده است؟

انتخابات ریاست جمهوری در همه دنیا با آمارها و ارقام جالبی همراه است و ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست.

با همین رویکرد نگاهی آماری به میزان رای روسای جمهوری ایران با توجه به فاصله رای آنها با نفر دوم در انتخابات هر دوره و همچنین میزان درصد رایی که بالای حدنصاب (50 ٪ بعلاوه یک رای) کسب شده است، داشته ایم.


 

دوره انتخابات

رئیس جمهور منتخب

میزان رای

درصد رای از کل آرا

نفر دوم

میزان رای

درصد رای از کل آرا

فاصله رای از نفر دوم و درصد اقبال

درصد رای بالای به حدنصاب

دوره اول

5 بهمن 58

ابوالحسن بنی صدر

10753752

 

76 ٪

سید احمد مدنی

2242327

 

15.8٪

8511425

 

60.2 ٪

 

26٪

دوره دوم

20 مرداد 60

محمد علی رجایی

12770050

 

90٪ 

 

عباس شیبانی

658498

 

4.53٪

12111555

 

85.47%

 

40٪

دوره سوم

10 مهر 60

آیت الله سید علی خامنه‌ای

15905987

 

 

95٪

علی اکبر پرورش

348294

 

2.67٪

15557693

 

%92.33

 

45٪

دوره چهارم

25 مرداد 64

آیت الله سید علی خامنه‌ای

12205012

 

 

85٪

محمود کاشانی

1402953

 

9.85٪

10802059

 

75.15%

 

35٪

دوره پنجم

6 مرداد 68

اکبرهاشمی رفسنجانی

15550528

 

94٪

عباس شیبانی

635165

 

3.86٪

14915363

 

%90.14

 

44٪

دوره ششم

21 خراد 72

اکبرهاشمی رفسنجانی

10566499

 

63٪

احمد توکلی

4026879

 

23.97٪

6539620

 

39.03%

 

13٪

دوره هفتم

2 خرداد 76

سید محمد خاتمی

20138784

 

69.09٪

ناطق نوری

7248317

 

24.86٪

12890467

 

44.23%

 

19.09٪

دوره هشتم

18خرداد80

سید محمد خاتمی

21654320

 

76.90٪

احمد توکلی

4463372

 

16.47٪

17017948

 

%60.43

 

26.90٪

دوره نهم

3 تیر 84

محمود احمدی‌نژاد

17284782

 

61.82٪

هاشمی رفسنجانی

10046701

 

35.93٪

7238081

 

25.89%

 

11.82٪

دوره دهم

22خرداد88

محمود احمدی‌نژاد

24592793

 

62.46٪

میرحسین موسوی

13338121

 

33.88٪ 

11254672

 

28.58%

 

12.46٪

دوره‌یازدهم

24خرداد92

حسن روحانی

18613329

 

50.71٪

محمد باقر قالیباف

6077292

 

16.56٪

12536037

 

34.15%

 

0.71٪

مشرق

 
خوش ‌و‌بش پسر سيدحسن خمینی و روحانی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی منتخب مردم در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شامگاه یکشنبه برای تجدید بیعت با آرمان‌های امام خمینی (ره) به حرم امام (ره)رفت.

خوش‌و‌بش پسر سيدحسن خمینی و روحانی

سه شنبه 28 خرداد 1392برچسب: پسر سيدحسن خمینی,

|
 
شوهر اشتون کیست

" پیتر کلنر" روزنامه نگار و تحلیلگر سیاسی ،همسر کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا است.


عصر ایران - " پیتر کلنر" روزنامه نگار و تحلیلگر سیاسی ،همسر کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا است.


کلنر 66 ساله هم اکنون مدیر یک وب سایت نظر سنجی معروف در بریتانیا است. اشتون و کلنر دو فرزند دارند و در لندن زندگی می کنند.


اشتون همسر دوم کلنر می باشد که در سال 1988(25 سال پیش) با او ازدواج کرده است. کلنر از همسر اول خود صاحب 3 فرزند دیگر است.


 شوهر اشتون کیست؟


شوهر اشتون کیست؟

سه شنبه 28 خرداد 1392برچسب:شوهر اشتون,

|
 
شوخی عجیب کی‌روش با چوی

جنگ کی روش و چوی بر سر ازبکستان همچنان ادامه دارد. کی روش در یکی از مصاحبه هایش به سرمربی کره پیشنهاد کرده بود که در بازی مقابل ایران پیراهن ازبکستان را تن کند.

روزنامه تماشا: جنگ کی روش و چوی بر سر ازبکستان همچنان ادامه دارد. کی روش در یکی از مصاحبه هایش به سرمربی کره پیشنهاد کرده بود که در بازی مقابل ایران پیراهن ازبکستان را تن کند. البته حرف های کی روش فقط به پیشنهاد ختم نشده و سرمربی تیم ملی دیروز در تمرینات تی شرتی بر تن کردکه روی آن عکس فتوشاپی چوی با پیراهن ازبکستان دیده می شد.

 عکس چوی با پیراهن ازبکستان روی تی شرت کی روش


این عکس نشان می دهد که این جنگ لفظی تمام شدنی نیست و تا بعد از بازی دو تیم ادامه خواهد داشت. شاید هم کی روش با پوشیدن این تی شرت قصد داشت که چهره چوی در تمام مدت تمرین روبروی بازیکنان باشد تا آنها با انگیزه زیادی تمرین کنند.

سایت های کره ای هم در ادامه این اتفاقات از سرمربی تیمشان خواسته اند که بعد از برد ایران حتما پیراهن ازبکستان را بپوشد تا جواب کری خوانی کی روش را بدهد.

سه شنبه 28 خرداد 1392برچسب:کی‌روش,

|
 
مهمترین عناوین خبری امروز

برخی روزنامه‌های صبح امروز کشور عناوین خود را به موضوعات زیر اختصاص دادند.

*جام جم
-در پاسخ به خبرنگار شبکه ان.‌بی.‌سی آمریکا ؛روحانی: از حقوق حقه ملت ایران کوتاه نمی‌آییم
-مسئولان آموزش و پرورش می‌گویند مدیری که مطالبه پول کند، متخلف است؛بازار داغ دریافت پول اجباری از دانش‌آموزان
-«شهناز» موسیقی ایران، آهنگ وداع را نواخت
-تیم ملی امروز برای صعود به جام‌جهانی به مصاف کره جنوبی می‌رود؛روز سرنوشت‌ساز فوتبال

*کیهان
-در اولين نشست خبري روحاني : از حق ملت ايران در برابر آمريکا کوتاه نخواهم آمد
-وزير اقتصاد: هيچ کجاي دنيا ارز را کنار خيابان نمي‌فروشند
-چامسکي: کاخ سفيد حامي سلفي‌ها در منطقه است
- درگيري مسلحانه در مصر ميان طرفداران و مخالفان مرسي

*وطن امروز
-حسن روحانی در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران:دوران توقف غنی‌سازی گذشته است
-مشاور اقتصادی روحانی خبر داد؛حذف ۲ دهک‌ از فهرست یارانه‌بگیران
-حداد عادل در نطق پيش از دستور: روسياهي به زغال ماند؛فتنه‌گران روسیاه
-جلیل شهناز پیشکسوت تار ایران درگذشت

*خراسان
-در اولين کنفرانس خبري با رسانه هاي داخلي و خارجي عنوان شد؛مواضع روحاني درباره غني سازي ،سوريه ،مذاکره با آمريکا و مشکلات اقتصادي
-واکنش انگليس و آلمان به اظهارات روحاني در نخستين نشست خبري
-برنامه «دولت تدبير و اميد» حذف يارانه ۲ دهک پردرآمد و افزايش يارانه 3.5 ميليون بيکار است
-اعلام آمادگي 225 نماينده مجلس براي همکاري با رئيس جمهور منتخب

*آرمان
- اولین کنفرانس خبری رئیس جمهور منتخب با رسانه‌های داخلی و خارجی؛با «کلید» آمده ام نه با «داس»
-شکایت کمسیون اصل 90 مجلس و علی لاریجانی؛احمدی‌نژاد به دادگاه احضار شد
-در روزهای کاهش واردات و صادرات خودرو؛تولید خودرو نصف شد
- ترقی عضو حزب مؤتلفه :اصولگرایان سرمایه اجتماعی‌شان را از دست داده‌اند

*خورشید

-روحانی: گفتم کلید دارم نگفتم داس دارم
-با شکایت علی لاریجانی انجام شد؛احضار فرزند ملت به دادگاه
-کاهش قیمت جهانی نفت با انتخابات ایران
-مهدی چمران نفر اول اتخابات شورای شهر تهران

*تهران امروز
-حسن روحانی در نخستین کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرد؛رسیدگی به معیشت مردم اولین اقدام دولت جدید است
-نتايج نهايي انتخابات شوراهای شهر و روستا اعلام شد؛رونمايي از آرايش جديد شوراها
-وز گذشته انجام شد؛دیدار قالیباف با روحانی
-انتقاد صريح پوتين از غربي‌ها:مي‌خواهید مخالفاني را مسلح كنیدكه گوشت انسان مي‌خورند

*رسالت
-حجت الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني در گفتگو با خبرنگاران:آمريکا بايد حقوق هسته اي ايران را به رسميت بشناسد
-پوتين خطاب به نخست وزير انگليس:‌غرب از آدمخواران در سوريه حمايت مي كند
-نوبخت مشاور روحاني خبر داد :قطع يارانه نقدي پر درآمدها در دولت تدبير و اميد
-مالکي:مفتيان چرا عليه اسرائيل فتوا نمي دهند

*حمایت
-رییس‌جمهوری منتخب:دولت یازدهم، شایسته سالار و فراجناحی است
-رییس سازمان بازرسی کل کشور :حضورحماسی مردم انسجام ملي را تقويت کرد
-معاون حقوقی قو هقضاییه تاکید کرد؛اجرای عدالت عامل اثبات کارآمدی نظام
-گفت و گو با دکتر علی جمادی:رسیدگی سریع به پروند ههای اراضی ملی

*جوان
-با كسب نزديك به ۷۰ درصد كرس يها رقم خورد؛پيروزي قاطع اصولگرايان در انتخابات شوراهاي سراسر كشور
-روحاني: دولت فراجناحي تشكيل م يدهم
-مشاور اقتصادي رئي سجمهور منتخب:يارانه ۲ دهك ثروتمند حذف و يارانه بيكاران 4 برابر مي شود
-سردار نقدي در مراسم تأسيس رسمي سازمان بسيج مهندسين كشاورزي: دولت جديد از ظرفيت عظيم بسيج در پيشبرد كشور استفاده كند

*امتیاز

-مدیر عامل موسسه راهگشا خبر داد:مکانیزه شدن آزمون رانندگی
-محمدعلی کشاورز در بخش مراقبت‌های ویژه
-لیست منتشر شده شورای شهر تهران تکذیب شد؛ورزشکاران فاتح میدان شورای شهر تهران
-یکی دیگر از ستاره‌های هنر از دیار ما رخت بربست؛موسیقی ایران در سوگ شهناز

*کائنات
- حسن روحانی در اولين نشست خبری تأكيد كرد؛رئیس‌جمهور همه مردم ایران هستم/آمریکا باید ثابت کند که هرگز در امور داخلی ایران دخالت نمی‌کند و تمام حقوق ما را به‌رسمیت می‌شناسد
-پیروزی قاطع اصولگرایان در انتخابات شوراها
- خدمات پرستاری در ایران تعرفه‌گذاری می‌شود
-کی‌روش: با کره‌ای‌ها جشن صعود می‌گیریم

*ابتکار
-رئيس جمهور منتخب در اولين نشست خبري:با کليد آمده ام نه با داس
-در پي شکايت لاريجاني صورت گرفت؛احضار احمدي نژاد به دادگاه
-استقبال غرب از گفتمان سياست خارجي روحاني؛رابطه با اروپا از تخاصم فاصله مي‌گيرد
-شکست سنگین دولتی ها در انتخابات شورای شهر تهران

*سیاست روز
- رئيس‌جمهور منتخب در نخستين نشست خبري چه گفت؛به همه وعده‌هایم عمل می‌کنم
-نشست سران ۸ كشور صنعتي در ميان اعتراض‌هاي مردمي در ايرلند آغاز شد؛جدال موافقان و مخالفان سوريه در جي۸
-هنرمندان کشور از رفتن «جلیل شهناز» می‌گویند؛نبودنت دردی است که درمان نمی‌شود
-احضار رئیس جمهور به دادگاه

*اطلاعات
-در نخستين مصاحبه خبري با رسانه هاي داخلي و خارجي؛دكتر روحاني: دولت آينده فرا جناحي و شايسته سالار خواهد بود
- بيانيه 225 نماينده مجلس در حمايت از رئيس جمهوري منتخب
- واکنش شديد روسيه به استقرار تجهيزات نظامي آمريکا در مرز سوريه – اردن
- گسترش اعتراضات در ترکيه به دنبال سخنراني اردوغان

*بانی فیلم
-آمار فروش فيلم ها در اكران سينماهاى جهان و آمريكا اعلام شد؛« گتسبي بزرگ »300 ميليون فروخت،« سريع و خشمگين »600 ميليون
-فرهاد ى به ايران مى آيد
-جليل شهناز استاد بزرگ موسيقي درگذشت؛ اشك تاردرفراق يار
-برگزيدگان جايزه امى2013 معرفى شدند آكادمى ملى هنرها و علوم

*جمهوری اسلامی
-نقطه نظرهاي دكتر روحاني رئيس‌جمهور منتخب در اولين مصاحبه رسانه‌اي؛تعامل سازنده با جهان، اعتدال و تحقق اهداف ملي
-واكنش نشريات اقتصادي جهان به پيروزي دكتر حسن روحاني
-ولاديمير پوتين:غرب مي‌خواهد به كساني در سوريه سلاح بدهد كه گوشت انسان مي‌خورند تحت هيچ شرايطي اجازه سرنگوني اسد را نمي‌دهيم
-شكست فهرست دولت و شهرداري در انتخابات شوراي شهر تهران

*آفرینش

-رئيس جمهور منتخب در اولين کنفرانس خبري:اعتماد متقابل بين ايران و ساير کشورها را ارتقا مي‌دهيم
-جزييات توزيع کارت کنکور اعلام شد؛توزيع کارت آزمون سراسري آغاز شد
- رئيس مجلس: دولت آينده مبناي اقدامات خود را اجراي قانون بگذارد
- آغاز سال تحصيلي جديد از اواسط شهريور ؛ امکان برگزاري 7 هفته آموزشي در ترم دوم سال

*مردم سالاری
-رئيس‌جمهور منتخب در اولين کنفرانس مطبوعاتي در زمينه برقراري ارتباط با آمريکا:دنبال افزايش تنش با آمريکا نيستيم؛تعبير دولت ائتلافي رانمي‌پسندم
-هشدار وزارت نيرو به کاهش گازرساني نيروگاه‌ها؛احتـمال سـهميه‌بندي گـاز در تابسـتان
- احمدي‌نژاد به دادگاه احضار شد
-احتمال ورود ارتش براي برخورد با معترضين استانبول

*دنیای اقتصاد

-ييس‌جمهور منتخب در نخستين كنفرانس خبري از راهكارهاي دولت آينده گفت؛برنامه رفع تحريم‌هاي ظالمانه
-بازار سكه؛ همه فروشنده
-احضار احمدی نژاد به دادگاه

*اقتصاد پویا
-رییس‌جمهوری منتخب:بهبود فضای کسب و کار را قدم به قدم ایجاد و آئین نامه ان را بلافاصله ابلاغ میکنیم
-وزیر فرهنگ و ارشاد: افزایش اعتبارات مطبوعات به 50 میلیارد تومان
-وزیر امور اقتصادی و دارایی: دخالت های سیاسی باعث افزایش نرخ ارز شد
-سکه 24 هزار تومان ارزان شد

*گسترش صنعت

-منتظر 50 هزار باشید؛بورس بر قله 48 هزار واحد
-پیش بینی اولویت های صنعتی در برنامه راهبردی صمت؛3 معیار برای تعیین برتری نهای تولید
-احضار رئیس جمهور به دادگاه
-100 درصد سهام دخانیات واگذار شد

*جهان صنعت
-نخستین نشست خبری رییس‌جمهور منتخب: به وعده‌های اقتصادی عمل می‌کنم؛اولویت‌های دولت یازدهم از زبان مشاور اقتصادی روحانی : بهبود معیشت مردم، رونق بخشیدن به تولید
-استاد جليل شهناز درگذشت
-پايان شمارش آراي دوره چهارم؛راهيافتگان به شوراي شهر تهران

سه شنبه 28 خرداد 1392برچسب:عناوین خبری,

|
 
نقش همسر علی کریمی در انتخاب تراکتورسازی

ظاهرا علی کریمی به درخواست همسر آذری زبانش تیم تراکتورسازی را برای فصل بعد انتخاب کرد.

علی کریمی بعد از آنکه پرسپولیس در فینال جام حذفی مقابل سپاهان شکست خورد و قهرمانی را از دست داد از روی عصبانیت و ناراحتی اعلام کرد از فوتبال کناره گیری می کند و آن را به دست غیر فوتبالی ها می گذارد همین سخنان بهانه ای شد که علی دایی راحت او را از پرسپولیس کنار بگذارد و این بازیکن را به تیم دعوت نکند.

بعد از این اتفاق تصور می شد که علی کریمی به یک تیم خارجی برود اما ناگهان او به تیم تراکتورسازی تبریز پیوست. از نزدیکان کریمی شنیدیم که یکی از مهم ترین دلایلی که علی کریمی تراکتورسازی را انتخاب کرد همسر آذری زبانش است و همسر او نقش مهمی در انتقال علی کریمی به تبریز داشته است و کاپیتان پرسپولیس حرف همسرش را گوش کرده فصل آینده تا در تیم شهرهمسرش تبریز به میدان برود.

سه شنبه 28 خرداد 1392برچسب:علی کریمی,

|
 
فساد اخلاقی ال سعود

ربستان سعودي تنها از سال 1932 ميلادي زماني كه عبدالعزيز بن سعود بخش اعظم شبه جزيره عربي را تحت كنترل خود در آورد به عنوان يك دولت رسمي پا به صحنه بين الملل گذاشت.


عربستان سعودي تنها از سال 1932 ميلادي زماني كه عبدالعزيز بن سعود بخش اعظم شبه جزيره عربي را تحت كنترل خود در آورد به عنوان يك دولت رسمي پا به صحنه بين الملل گذاشت. وي نام قبيله خود را بر اين سرزمين گذاشت و خود را پادشاه آنجا معرفي كرد. اما خاندان سعود قبل از آن، در قرن هجدهم بخش‌هايي از شبه جزيره را تحت كنترل خود داشتند، و آن زماني بود كه محمد بن عبدالوهاب روحاني تندرو و بنيان گذار فرقه وهابيت وارد «درعيه» – نزديك رياض كنوني- شد و با حاكم وقت اين منطقه يعني محمد بن سعود به توافق رسيد. قرار شد خاندان سعودي فرماندهان و وهابي‌ها سرباز تأمين نمايند و اين ائتلاف تا كنون تداوم يافته است گويي كه عقد اين دو در آسمان‌ها بسته شده است [1]


فساد اخلاقی آل سعود


إن الملوك إذا دخلوا قرية أفسدوها وجعلوا أعزة أهلها أذلة وكذلك يفعلون (سوره مبارکه نمل آيه 34)

نفت اين ماده سياه بد بو يا همان طلاي سياه موجب شد كه عربستان سعودي كه تا چندي قبل از جنگ جهاني دوم براي محافل استكباري ارزش آن را نداشت كه حتي در تقسيم‌بندي‌هاي سياسي بگنجد، در كانون توجه تمامي كشورهاي صنعتي و غيرصنعتي قرار گيرد و در معادلات اقتصادي به عنوان كشور «ثروتمندِ سردگردان» از آن ياد شود. غربي‌ها اهميت فوق العاده‌اي براي نفت قائل هستند، چرا كه نفت يكي از پايه‌هاي اصلي اقتصاد آنان محسوب مي‌شود. به همين خاطر اهميت زيادي به نظام حكومتي عربستان مي‌دهند و از آن به منظور تداوم منافع و نفوذ خود حمايت مي‌كنند.

 

رونالد ريگان رئيس جمهور اسبق آمريكا در يك كنفرانس مطبوعاتي در كاخ سفيد در اكتبر سال 1981 گفت: «آمريكا هرگز اجازه نخواهد داد تا پادشاهي آل سعود از اردوگاه غربي خارج شود... لازم است تا واشنگتن از امروز نوع نظامي را كه بايد بر اين كشور حاكم باشد و نوع دولتي را كه بايد بر سر كار بيايد، مشخص نمايد».

 

آل سعود در دو راهي وهابيت يا ليبرال دموكراسي غرب

خاندان سعودي بر سيستم سياسي عربستان تسلط داشته و اعضاي اين خاندان عمده‌ي پست هاي كليدي و مهم اين كشور را در انحصار خود دارند. تعداد اعضاي اين خاندان در حدود 7 هزار نفر تخمين زده مي‌شود و بيشترين قدرت و تاثير گذاري در اختيار حدود 200 نفر كه عمدتاً نيز از نوادگان ملك عبدالعزيز هستند، قرار دارد.[2] مراكز تجاري جده و ديگر شهرهاي عربستان متعلق به اين خانواده سلطنتي است و فرزندان اين خانواده سلطنتي و نزديكانشان رياست 520 شركت عربستاني را برعهده دارند. در رياض، پايتخت عربستان فرزندان اين خانواده سلطنتي تمامي پست‌هاي اصلي در دولت را از جمله پست وزارت دفاع، كشور، سازمان اطلاعات و ديگر پست‌هاي وزارتي را برعهده گرفته‌اند و هر منطقه به يك شاهزاده اعطا و بين اعضاي اين خانواده تقسيم شده است. همچنين تمامي پست‌هاي حساس در ارتش تحت كنترل شاهزادگان است. آنها همگي همانند نمايندگان استالين بر كشور حكومت مي‌كنند./3/

عربستان سعودي، ثروتمندترين خاندان جهان را در خود جاي داده است، و اين كشور بر اساس نام همين خانواده نام گذاري شده است. اما اين خاندان اصل و نسب ريشه‌داري ندارند. در حقيقت، خاندان پادشاهي سعودي در گذشته جزو خانواده‌هاي فقير بوده‌اند اما اكنون ثروت بي‌شماري را از نفت بدست آورده‌اند. اين خاندان ثروتمند اين پول ها را به هر نحو كه بخواهند خرج مي‌كنند و مسئوليتي در قبال مردم درباره چگونگي استفاده از اين پول‌ها ندارند و پاسخگوي آن‌ها نيستند/ 4/


فساد اخلاقی آل سعود


اين ثروت، تعارضات زيادي در ميان خاندان سعودي ايجاد كرده است. آل سعود از مذهبي پيروي مي‌كند كه سخت‌گيرترين مذهب جهان است. براي خاندان سعودي دشوار است كه با در اختيار داشتن چنين ثروت‌هاي هنگفتي بتوانند همچنان به اين قواعد و هنجارهاي خشك و سخت وهابيت پايبند بمانند. خاندان سعودي هم اكنون خود را بر سر يك دوراهي مي‌بيند: آن ها يا بايد از قواعد سخت وهابيت پيروي كنند يا به واسطه اين ثروت‌هاي بر بادآورده، سبك زندگي غربي را كه مبتني بر آموزه هاي ليبرال دموكراسي است، در پيش گيرند./5/واقعيت نشان مي‌دهد كه آنان در عمل مسير دوم را انتخاب كرده‌اند هر چند در ظاهر خود را پايبند به اصول وهابيت معرفي مي‌كنند. با وجود اينكه عربستان سعودي سعي كرده است خود را از بقيه جهان دور نگه دارد، اما اين عملي نيست، زيرا دارا بودن ذخاير غني نفت اين كشور را مجبور مي‌كند تا با ساير كشورهاي غربي بويژه آمريكا تعامل داشته باشد. همانگونه كه اين پول‌هاي نفت وارد عربستان مي‌شود، ارزش‌ها و آداب و رسوم غربي نيز به همراه آن وارد كشور مي‌شود. خاندان پادشاهي عربستان هم اكنون خود را ميان اين دو گانه كه شيوه آزادانه‌تر سبك زندگي غربي را انتخاب كنند يا از اصول و قواعد سخت وهابيت پيروي كنند، گرفتار مي‌بينند. در عين حال خاندان حاكم به لحاظ اينكه به يك جامعه سنتي و قبيله‌اي وابسته هستند، نمي‌خواهند و نمي‌توانند به يكباره همه معيارهاي زندگي اصيل خود را به فراموشي سپرده و پايبندي ظاهري خود به دين و دينداري را زير پا گذارند./6/

فساد اخلاقي در خاندان سعودي

آل سعود به اسراف و فساد اخلاقي در داخل كشور و خارج از آن معروف است و ذخاير عظيم نفتي اين كشور كه گفته مي‌شود يك چهارم ذخاير نفت در سطح جهان را تشكيل مي‌دهد، به اين مسأله دامن زده است. اين خاندان تحت پوشش نهاد ديني وهابيت و فتاواي علماي درباري در داخل، انواع گوناگون فساد، اسراف و تبذير را مرتكب مي‌شوند. يك نويسنده عرب در اين باره مي‌نويسد: «در پشت پرده خاندان حاكم سعودي درباره امير دزدان، امير حشيش و امير قمار و امير سركوب و غيره مي‌شنويم، گويي كه ما در برابر گروهي از دسته جات مافيا يا دسته‌جات جنايتكار سازمان يافته قرار داريم، نه خانواده‌اي كه رهبري با ارزش‌ترين و مقدس‌ترين اماكن جهان را برعهده دارند»/7/اين در حالي است كه رسانه‌هاي وابسته و نيز نهاد ديني تلاش مي‌كند تا چهره‌اي به آل سعود ببخشد كه آنان خادمان حرمين شريفين و حافظان اسلامي هستند كه احكام آن در سرتاسر كشور پياده مي‌شود؛ تا جايي كه حتي برخي لقب ائمه مسلمين را نيز به آنان مي‌دهند. اما با افزايش آگاهي سياسي نزد بسياري از افراد ملت از يك سو و رسوايي فساد آل سعود در جهان اسلام بنيان‌هاي اين تبليغات نادرست فروريخته و اكنون بسياري از افراد در داخل عربستان از اقدمات غير اخلاقي و فاسد پادشاهان و اميران آل سعود و به هدر دادن اموال بيت المال از سوي آنان سخن مي‌گويند./8/

اين نوشتار مي‌كوشد تا به صورت اجمالي گوشه‌هایی از ابعاد فساد اخلاقي خاندان سعودی را به تصوير بكشد.
شرب خمر؛ جایی که پادشاه سعودی از چرچیل هم پیشی گرفتند

برخي معتقدند اساساً يكي از دلايلي كه باعث شده خاندان سعودي به قدرت برسند و در قدرت بمانند، همين استفاده از مشروبات الكلي و نيز اعتياد به مواد مخدر بوده است. طبق اين نظر، همين نوشيدن شراب از سوي وينستون چرچيل وزير خارجه انگليس در جنگ جهاني دوم به همراه پادشاه سعودي در مصر، به ماجراجويي امپرياليستي انگليس در سرزمين حرمين شريفين خاتمه داد. در اين جلسه كه فرانكلين روزولت هم حضور داشت، چرچيل گفت: «اگر اين مذهب پادشاه سعودي است كه وي را از سيگار و شراب منع مي‌كند، من بايد اعتراف كنم كه زندگي من مقدس‌تر بوده است. به گونه‌اي كه من تنها قبل و بعد و اگر نياز باشد در بين وعده‌هاي غذا سيگار مي‌كشم و يا شراب مي‌نوشم» اين كنايه اي بود به ملك عبدالعزيز كه گويا شرب خمر را ترك نمي‌كرده است، حال آنكه مذهب وهابيت وي استعمال مشروبات را براي وي منع كرده است./9/

فساد اخلاقی آل سعود


جيمي كارتر و ملك فهد پادشاه سابق عربستان در حال نوشيدن شراب

شرب تمامي مشروبات الكي به صورت كلي در عربستان ممنوع است اما «اين تنها براي مردم است» اما اميران، خود آن را وارد كرده و مصرف مي‌كنند و حتي به بازرگانان و مشتري‌هايشان هم مي‌فروشند. اين ممنوعيت شامل قهوه‌خانه‌ها، كافي‌شاپ‌ها و رستوران‌هايي كه متعلق به امير يا شاهزاده‌اي هست، نمي‌شود. البته چنين مشروباتي در برخي قهوه‌خانه‌هاي مردمي هم يافت مي‌شود، همان جاهايي كه به اجبار بايد روزي پنج‌بار براي نماز بسته شوند در غير اين صورت با شلاق مأموران هيات امر به معروف و نهي از منكر روبه رو خواهند شد. پشت دیوارهای کاخ شاهزادگان سعودی شرب خمر و استعمال مواد مخدر موضوعی عادی است موضوعی که اگر یک شهروند عادی خارج از کاخ، مرتکب آن شود، با مرگ یا مجازات شدید روبرو می شود. شاهزادگان سعودی حشیش مصرف می‌کنند و عاشق کوکایین هستند هر چه بخواهند از این مواد برای خود تهیه می کنند، زیرا بازرسی از آنها صورت نمی گیرد. رسانه‌های دیداری جهان نیز چندی پیش در پایان نشست گروه ۲۰ در نیویورک صحنه‌ای را نشان دادند که واقعاً شرم‌آور و حیرت‌انگیز است .


 فساد اخلاقی آل سعود

ملك عبدالله و بوش در حال نوشيدن شراب[10]

رابرت لاسي در كتاب خود با عنوان پادشاهي« The Kingdom» مي‌نويسد: « فهد به مشروبات و نيز سيگار اعتياد داشت، و پزشكان بارها به وي هشدار داده بودند، اما هشدارها و توصيه‌هاي آنان فايده‌اي نداشت.»

 

قصرها و حرمسراها

تا سال 1987، شخص ملك فهد پادشاه سابق عربستان، 124 كاخ اختصاصي تنها در شهرهاي مختلف عربستان رياض، مكه، مدينه، ظهران و دمام داشت و اين جداي از كاخ‌هايي است كه در كشورهاي عربي و اروپايي ها براي خود ساخته بود. نويسنده كتاب «پادشاهي رسوايي‌ها» مي‌نويسد: «حرمسراي سعودي مشتمل بر 3000 زن است و سه نفر از اين زنان بايد در روز آماده باشند... و بسياري از اين زنان در رنگ و سن و زيبايي و وزن با يكديگر رقابت مي‌كنند... آل سعود زندگي جنسي و لذت‌هاي مادي و شهواني را لازم و يكي از ملزومات پادشاهي مي‌دانند و كسي از كارمندان كاخ‌هاي رسمي نمي‌داند كه تعداد دقيق دختران پادشاه «سعودي» چه ميزان است (خاندان آل سعود اهميت چنداني براي زنان قائل نمي‌شوند به گونه‌اي كه پادشاه اساساً اهتمامي به تعداد دخترانش ندارد)/11/.

فساد اخلاقی آل سعود

پارتي‌هاي شبانه

شاهزداگان سعودي پارتي‌هاي شبانه گوناگوني برگزار كرده و جوانان ضعيف النفس را نيز به اين پارتي‌ها دعوت كرده و آنان را به فساد آلوده مي‌كنند./12/ گفتنی است چندی پیش پایگاه اینترنتی ویکی‌لیکس از رسوایی اخلاقی شاهزادگان خاندان سعودی و حضور آنها در مراسم لهو و لعب شبانه در شهر «جده» پرده برداشت. ویکي‌لیکس بخشی از تلگراف‌های دیپلماتیک آمریکا را منتشر کرد که در آن آمده است: «در خانه‌های شاهزادگان سعودی در شهر جده مراسم لهو ولعب شبانه با مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر و با حضور زنان فاحشه برگزار می‌شود».

 

يكي از زنان عربستاني كه با شاهزادگان زن زندگي كرده است، در اين باره مي‌گويد: آنها ساعت‌هاي طولاني را صرف مشاهده فيلم‌هاي ويدئويي و استراحت و مسافرت در اروپا براي خريد مي‌كنند. اين زن عربستاني مي‌گويد: آنها پشت ديوارهاي قصر كارهاي غير اخلاقي انجام مي‌دهند مانند مصرف مواد مخدر و نوشيدن شراب در حالي كه ممكن است اگر كس ديگري غير از خانواده سلطنتي اين كار را بكند به خاطر آن با شديدترين مجازات روبه‌رو و حتي كشته شود. اين زن عربستاني مي‌گويد كه آنها كوكائين مصرف مي‌كنند و عاشق حشيش هستند. [13/

 

هتل‌هاي چند ستاره

اگر به هتل‌هاي موجود در كشور سري بزنيم، به اين مسأله پي خواهيم برد كه برخي از اين هتل‌ها فساد را ترويج مي‌كنند بويژه هتل هاي درجه يك به گونه‌اي كه مشروبات بصورت مخفيانه فروخته مي‌شود و فيلم‌هاي غيراخلاقي در آن يافت مي‌شود./14/

تجاوز جنسي

در حقيقت تبعيض جنسيتي كه در عربستان به نفع مردان وجود دارد، باعث شده است كه دختران و زنان آل سعود با عقده حقارتي كه برايشان ايجاد شده است، به انواع رذالت‌هاي اخلاقي مبادرت ‌ورزند. به گونه‌اي كه آن ها مثلا مردان را در خيابان‌ها مي‌ربايند و افراد ربايش‌شده را به نزديكي و همخوابگي با خود مجبور مي‌كنند به همين خاطر «زنا» كه آل سعود شهروند عادي را به اتهام ارتكاب آن سنگسار مي‌كند، در ميان زنان آل سعود و دختران آن به امر بسياري معمولي تبديل ‌شده است./15/ در همين راستا، در سال ۱۹۸۵ میلادی ملک فهد در شهرحلب از ملکه زیبایی سوریه «حسناء وفائی» خوشش می آید و علی رغم اینکه وی اعلام می دارد که متاهل است، تقاضای همخوابگی با وی را می دهد که با برخورد منفی این زن روبه رو می شود و درست به همین دلیل چند هفته بعد «وفائی» ناپدید و به طور مخفیانه به کاخ فهد در عربستان منتقل می شود./16/

 فساد اخلاقی آل سعود


حجاب

با نگاهی گذرا به وضعيت حجاب برخی دختران و زنان خاندان سعود به راحتی می‌توان فهمید که بیشتر آنان به مسأله حجاب وقعي نمي‌نهند و به محض اينكه از كشور خارج مي‌شوند، حجاب خود را كنار گذاشته و با مفتضح‌ترين لباس‌ها در مراسم‌ها و اماكن مختلف ظاهر مي‌شوند. دولتمردان آل سعود، زنان خود را مجبور به پایبندی به احکام و اصول اسلامی و یا حتی وهابی نمی دانند و زنان و دختران خاندان حاکم آل سعود مجبور نیستند مانند دیگر زنان عربستان سعودی که اکثرشان صورت خود را با پوشیه (نقاب) می‌پوشانند، رفتار کنند؟! بی حجابی، برهنگی در مهمانی ها، تعدد زوجین در زنان و... از نمونه های کوچک بی بند و باری ها و فساد جنسی زنان و دختران وابسته به آل سعود می باشد

فساد اخلاقی آل سعود

وليد بن طلال و دخترش در سواحل فرانسه

سوء استفاده جنسي از كارگران زن خارجي

ديدبان حقوق بشر در سال 2004 گزارشي از وضعيت كارگران خارجي بويژه آسيايي كه در عربستان مشغول به كار هستند، منتشر كرد. اين گزارش به وضعيت 300 تن از زنان هندي، سريلانكايي و فيليپيني كه در بيمارستان‌هاي جده با شيفت‌هاي كاري 12 ساعته در 6 روز هفته به كار نظافت مشغول بودند و 14 نفر از آنان در يك اتاق كوچك زندگي مي‌كردند، پرداخت. در اين گزارش آمده بود: برخي از كارگران زن كه با آنان مصاحبه شده است از تجاوز و سوء استفاده‌هاي جنسي كه از سوي مردان سعودي متحمل مي‌شوند، شكايت كرده‌اند./17/

طبق تحقيقي كه شوراي نيروي انساني عربستان – كه وظيفه نظارت بر كارگران خارجي را برعهده دارد- انجام داده است در هر يك خانه از سه خانه در شهرهايي نظير جده، رياض و دمام و هر يك خانه از چهارخانه در شهرهاي كوچكتري نظير مكه، مدينه و جبيل حداقل يك خدمتكار زن وجود دارد. اين خدمتكارهاي زن ارزان‌ قيمت هستند – با حقوق ناچيزي كه بين 150 تا 200 دلار در ماه در نوسان است و اين افراد بيمه، و يا مراقبت‌هاي پزشكي ندارند- و اينان عمده روز را در منازل كارفرمايان خود به سر مي‌برند. كارفرمايان سعودي هر استفاده اي كه بخواهند از اين افراد به عمل مي‌آورند و تا كنون موارد فراواني از آزار و اذيت‌هاي جنسي، كتك‌كاري، شكنجه، تجاوز و سقط جنين اجباري و حتي خودكشي گزارش شده است./18/

خاندان سعودي نيز به هيچ وجه از حقوق اين كارگران حمايت نكرده و به مثابه برده به آنان نگاه مي‌كند. كارگران خارجي اكنون به اين مسأله پي برده اند كه اينكه براي چندين دهه به آن‌ها گفته شده كه جامعه عربستان جامعه‌اي امن، بي‌نقص و در نتيجه مدني است، گزافه‌اي بيش نبوده است. به عنوان مثال كارگراني كه از سريلانكا به عنوان يكي از فاسدترين كشورهاي جهان به عربستان آمده‌اند، معتقدند كه فساد موجود در اين كشور بيشتر از فسادي است كه در كشورهاي خودشان وجود دارد. /19/

برده دانستن خدمتكاران و رانندگان

خاندان سعودي خدمتكاران و رانندگان خود را پايين‌تر از انسان مي‌دانند، كه در كثافت و جهل به دنيا آمده اند و بايد به خاطر اينكه فرصت خدمت به اين خاندان نصيب‌شان شده است، خوشحال باشند./20/در سال 1979، دولت عربستان اعلام كرد كه 200 پرستار براي گارد رياست جمهوري از بلژيك وارد كشور خواهد كرد. اما بعدها كاشف به عمل آمد كه اين تعداد نه پرستار بلكه روسپي‌هاي حرفه‌اي بودند كه نزد پليس بلژيك به ثبت رسيده بودند./21/


 فساد اخلاقی آل سعود
مهمانداران هواپيماي شخصي شاهزاده وليد بن طلال

سفارت‌خانه‌هاي سعودي نزديك فاحشه خانه‌ها

پس از انتقال سفارت عربستان در لندن به مقر جديدش، روزنامه ديلي ميل سال 1983 درباره اين خبر گفت كه كارمندان سفارت عربستان در مقر قديمي سفارت احساس راحتي نمي‌كردند و قادر نبودند برخي اقدامات مشخص را انجام دهند لذا دولت سعودي تصميم گرفت تا مقر جديدي براي سفارت بخرد. اين روزنامه ادامه مي‌دهد اين مقر جديد نزديك منطقه «ماي وير» واقع شده و در كنار آن تعداد زيادي باشگاه‌هاي لهو و لعب و فساد و كلوپ‌هاي شبانه قرار دارد. كساني كه به مراكز سفارت‌هاي سعودي در خارج از كشور بويژه در اروپا و امريكا در طول مراسم‌هاي مختلف رفته اند، با چشم خود ديده‌اند، سفارت خانه‌هاي رژيمي كه شعارهاي اسلامي سر مي‌دهد، چگونه به محلي براي برگزاري رقص و نوشيدن شراب تبديل شده است.[22]

عدم مخالفت با سايت‌هاي پورنوگرافي

تعدادي از سايت هاي پورنو به طور ويژه در سال‌هاي اخير گسترش يافته است، برخي از اين سايت ها از سوي گروهي كه مسئول فيلترينگ اينترنت هستند، بلوكه شده است اما نرم افزارهاي فيلتر شكن در بازار به راحتي قابل خريداري است. حتي فيلم‌هاي پورنو بصورت آزادانه براي هر كسي كه در خانه خود ماهواره دارد، در دسترس است. همچنين كارت‌هاي غيرقانوني در بازار سياه با قيمتي در حدود 2 دلار در سوپرماركت ها به فروش مي‌رسد كه دسترسي نامحدود به اين شبكه‌ها در اختيار افراد قرار مي‌دهد. اين بدان معناست كه مقامات عربستان سعودي اغلب دسترسي هاي آسان و ارزاني در اختيار مردم بويژه جوانان جهت مشاهده سايت‌ها و شبكه‌هاي پورنوگراف در تمامي نقاط جهان قرار مي‌دهد. البته اين سياست‌ها اسلام‌گرايان تندرو را كه معتقدند ماهواره‌ها اخلاق جامعه را تنزل داده و با ترويج الگوهاي غربي فرهنگ اسلامي را به انحطاط مي‌كشانند، خشمگين نموده است.[23]

عدم مخالفت با نشر فحشاء

اگر شما يك كتاب ديني آگاهي بخش،‌ يا نوار يك جلسه سخنراني ديني يا اجتماعي هدفمند يا حتي كتاب دعا يا قرآن را بخواهي وارد كشور بكني، به اين دليل كه ممكن است تحريف شده باشد، تحت پيگرد قرار مي‌گيري، و اگر كسي هنگام ورود به كشور اين موارد را در كنار خود داشته باشد، به اتهام اخلال‌گري، افراط‌گري و به خطر انداختن امنيت كشور دستگير مي‌شود. اما اگر شما يك مجله روسپي‌گري، يا نوار و سي دي شامل فيلم‌هاي مبتذل يا كاست‌هاي موسيقي مفتضح با خود داشته باشيد، در فرودگاه‌هاي آل سعود بابت اين كار تشويق هم خواهيد شد (بويژه اگر اين مجلات از آمريكا وارد شده باشد زيرا اين خاندان شيفته آمريكا هستند) هر مجله‌اي كه بخواهد موقعيت آل سعود در امور ديني يا سياسي را به خطر بياندازد، با تيغ تيز نظارت روبه رو خواهد شد اما تبليغات براي فحشاء و دعوت به فساد و منكرات نه تنها ممنوع نيست بلكه بعضا ترويج هم مي‌شود. [24]


ازدواج دائم با غيرمسلمانان

ملك فهد زماني كه وزير كشور بود، تصميمي صادر كرد كه طبق آن هيچ شهروندي حق نداشت با هيچ فرد خارجي – حتي عربي- ازدواج كند. اما اميران از شمول اين قاعده مستثني بودند. به گونه‌اي كه اكثر همسران امراء از زنان خارجي هستند، حتي ظاهرا خود فهد با بيش از 2000 نفر از همين زنان خارجي بصورت غير مشروع ازدواج كرده است./25/ البته ازدواج با غير مسلمانان موضوعی نیست که در میان خاندان شاهزادگان سعودی عجیب و غریب باشد، چون تاکنون شاهزادگان بسیاری با دختران و زنانی یهودی الاصل ازدواج کرده‌اند. «الولید بن طلال» از جمله این شاهزادگان سعودی است که در سال ۱۹۹۰ میلادی با یک یهودی آمریکایی به نام «دبورا» ازدواج کرد و در سال ۱۹۹۳ میلادی از او جدا شد تا در سال ۲۰۰۹ میلادی دوباره با وی ازدواج کند. الولید بن طلال از دبورا دارای دو فرزند به نام‌های «نجم» و «مونا» است. همچنین می‌توان از شاهزاده «هیا» دخرت «سلطام بن ناصر» نام برد که مادرش «کاندک کوهن» فرانسوی یهودی الاصل است و سه ماه پیش در شرایطی مبهم و مرموز در پاریس کشته شد.[26]

 فساد اخلاقی آل سعود

روزنامه اسرائيلي «اسرائيل امروز» در گزارشي نوشت كه امير سلطام دخترش را به زن اسرائيلي‌اش باخت. اين زن پس از حكم دادگاه، به طرز مشكوكي به قتل رسيد.

قمار

مجله تايم آمريكا سال 1974 نوشت: سه نفر از اميران سعودي از جمله وزير كشور وقت امير «فهد بن عبدالعزيز» بيش از 6 ميليون دلار خود را در سر ميزهاي قمار در كازينويي در مونت كارلو از دست دادند. اين مجله افزود: اميران سعودي ماه گذشته نيز در حالي وارد پاريس شدند كه تنها يك چيز در سر آن‌ها مي‌گذشت «ما آماده‌ايم تا قمار كنيم» اما با يك سري شروط معين... اينكه ما مشخص كنيم كه كازينو چه ساعتي تعطيل شود! نتيجه اين شد كه كازينويي كه معمولا ساعت 2 بعد از نصف شب بسته مي‌شد تا صبح به كار خود ادامه داد و امراي سعودي با مبالغ هنگفت به قمار پرداختند و «ويسكي‌ها» را با ولع خوردند./27/

خودكشي

شاهزادگان سعودي از زمان تولد از خدمات مجاني تلفن و خدمات ديگر مثل استفاده از برق، آب و پروازهاي مجاني برخوردارند و از همان روز اول تولد اين شاهزادگان هزينه‌هاي سنگيني صرف اين مسائل مي‌شود. كمترين حقوقي كه يك شيرخواره در اين خانواده سلطنتي مي‌گيرد 10 هزار دلار در ماه است. تعداد زيادي از اين شاهزادگان به خاطر اينكه فرزندان اين خانواده سلطنتي هستند، به غير از حقوقشان از مزاياي ديگري برخوردارند اما درآمدهاي نفتي نيز به شيوه‌هاي ديگر به اين خانواده سلطنتي مي‌رسد به طوري كه ملك فيصل تمامي زمين‌هاي عربستان را به نام فرزندان خود كرده بود.[28] رفاه و ثروت بيش از حد يكي از عواملي است كه باعث شيوع خودكشي در خاندان سعودي بويژه نوجوانان و جوانان شده است. زيرا با وقوع اندك مشكلات و رنج‌هايي، اعضاي اين خاندان اقدام به كشتن خود و يا دست‌كم تهديد به خودكشي مي‌نمايند.

 فساد اخلاقی آل سعود
امير لما دختر فيصل ال سعود كه با هفت‌تير خودش را كشت.

همجنس گرايي

پروفسور سناتار كه زماني پزشك ويژه پادشاه سعودي بوده است، در كتابي تحت عنوان «تجارب طبيب» از جزئيات پارتي‌هاي شبانه و مراسم هاي روسپي‌گري شاهزادگان سعودي پرده بر مي‌دارد. وي مي‌گويد يكي از اميراني كه از من خواست تا با او لواط انجام دهم، امير مقرن بن ملك عبدالعزيز بود.[29] در همين راستا سعود بن عبدالعزیز بن نصیر آل سعود نوه ‌همجنس‌گرای ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی که به اتهام قتل بندر عبدالله عبدالعزیز در تاریخ 15 فوریه 2010 در هتلی در لندن متهم شده بود، چندي پيش به علت آزار جنسی خدمتکارش و در نهایت قتل بی‌رحمانه وی، از سوی دادگاه کیفری مرکزی لندن گناهکار شناخته شده است.


فساد اخلاقی آل سعود

سعود بن عبدالعزیز بن نصیر آل سعود


سقط جنين

پروفسور سناتار در كتاب خود از برخي جراحي‌هاي كورتاژ كه روي برخي از زنان و دختران «آل سعود» انجام داده است، پرده بر مي‌دارد. وي مي‌گويد از هر پنج نفر از زناني كه مورد آزمايش قرار مي‌گرفتند، در سه نفر از آنان قطراتي از مني مرد يافت مي‌شد. وي همچنين اقرار مي‌كند كه 9 درصد از شاهزادگان زن و زنان «آل سعود» از زمان هشت يا نه سالگي به صورت طبيعي يا از طرق غيرنادر تجربه جنسي داشته اند.


شبكه‌هاي ماهواره‌اي

اميران سعودي چندين كانال ماهواره‌اي معروف را در اختيار دارند كه در آن به ترويج فساد و فحشاء و بي بندو باري مي‌پردازند و اين مسأله صداي علماي سعودي را هم در آورده است. از جمله اين كانال‌ها مي‌توان به «روتانا» كه وليد بن طلال ميليارد سعودي مالك آن است و نيز كانال «ام بي سي» اشاره كرد كه «وليد بن ابراهيم ال ابراهيم» شاهزاده سعودي رياست آن را برعهده دارد. اخيرا دكتر يوسف احمد از علماي دين سعودي گفته است كه خطر اين دو ميليارد سعودي كمتر از خطر مروجان مواد مخدر نيست. وي ضمن درخواست براي محاكمه اين دو شاهزاده سعودي، گفته است كه اين شبكه‌ها در جهت غرب‌زده كردن و به فساد كشاندن جامعه و دور راندن آن از شريعت اسلامي عمل مي‌كنند.[30]

فساد اخلاقی آل سعود

فساد اخلاقی آل سعود

 

علامت چشم نماد فراماسونرها؛ گفته مي شود كانال ام بي سي در جهت نشر فراماسونري تلاش مي‌كند


جمع‌بندي

با نگاهي اجمالي به انقلاب و قيام هايي كه طي دو سال اخير در جهان عرب اتفاق افتاده مي‌توان به عنصر فساد حاكمان به عنوان يكي از دلايل خيزش مردمي عليه آنان اشاره نمود. در مورد عربستان سعودي اين فساد در حيطه هاي مختلف بويژه فساد اخلاقي شيوع و گسترش بيشتري دارد و همين مسأله خشم مردم اين كشور را به همراه داشته است و روز به روز بر دامنه اعتراضات و نارضايتي‌هاي مردمي از شيوع فساد خاندان سعودي افزوده مي‌شود، بنابراين اين احتمال قوت گرفته است كه همانگونه كه مردم در كشورهايي چون مصر، تونس و ليبي چندين حاكم خود كامه و فاسد را سرنگون ساختند، مردم عربستان نيز چنين سرنوشتي را براي خاندان سعودي رقم بزنند.


فهرست منابع:

[1] Robert Baer, The Fall of the House of Saud, http://www.theatlantic.com/magazine/archive/2003/05/the-fall-of-the-house-of-saud/304215/

[2] http://www.ft.com/intl/cms/s/75aae7ea-cc82-11df-a6c7-00144feab49a,Authorised=false.html?_i_location=http%3A%2F%2Fwww.ft.com%2Fcms%2Fs%2F0%2F75aae7ea-cc82-11df-a6c7-00144feab49a.html&_i_referer=http%3A%2F%2Fen.wikipedia.org%2Fwiki%2FPolitics_of_Saudi_Arabia

[3] http://sadidnews.com/news.php?id=1611

[4] Jennifer Bond Reed, The Saudi Royal Family, United States of America, 2007, pp15-17

[5] همان

[6] همان

[7] http://hewaar.khayma.com/showthread.php?t=64952&langid=1

[8] فهد القحطاني، صراع الأجنحة في العائلة السعودية دراسة في النظام السياسي وتأسس الدولة، لندن 1988، الصفا للنشر والتوزيع، ص 5

[9] http://www.independent.ie/opinion/editorial/whatever-happens-us-will-still-back-the-house-of-saud-221049.html

[10] http://www.saeq.net/index.aspx?siteid=128&pageid=32705&newsview=43890

[11] عبدالرحمن ناصر الشمراني، مملكة الفضائح؛ اسرار قصور الملكية السعودية، بيروت، دار الإنسان، 1988، ص 71

[12] همان، ص 97

[13] http://sadidnews.com/news.php?id=1611

[14] مملكة الفضائح، ص 97

[15] همان

[16] http://www.nedayeenghelab.com/vdcip5ap.t1avz2bcct.html

[17] JohnR.Bradley, Saudi Arabia Exposed: Inside a Kingdom in Crisis, p122

[18] همان ص ، 128

[19] همان، ص 128

[20] همان، ص 129

[21] مملكة الفضائح، ص 142

[22] مملكة الفضائح، ص مملكة 150

[23]JohnR.Bradley, P155

[24] مملكة الفضائح، ص 155

[25] همان، ص 113

[26] http://www.seemorgh.com/entertainment/2418/148690.html

[27] مملكة الفضائح، ص 118-119

[28] http://sadidnews.com/news.php?id=1611

[29] مملكة الفضائح، ص 99

[30] http://arabic.cnn.com/2009/middle_east/3/2/pprs.ah/index.htm

سه شنبه 28 خرداد 1392برچسب:فساد اخلاقی,

|
 
راز سرخوردن سنگ ها در دره مرگ کشف شد!

این نیروی جادویی که در پس قایقرانی سنگها روی خاک وجود دارد نزدیک به یک دهه برای دانشمندان به مثابه یک راز باقی مانده بود.

دانشمندان اعتقاد دارند که راز سرخوردن و یا سفر دریایی سنگها روی سطح خشک و ترک خورده صحرایی در آمریکا را کشف کرده اند.

به گزارش مهر، در سطح خشک و ترک خورده یک دریاچه خشک شده در دره مرگ کالیفرنیا سنگها به خودی خود مسیری را شبیه به سرخوردن طی می کنند.

برخی از این سنگها با وزن 300 کیلویی حرکتهای غیرقابل توضیحی داشته و ردی 180 متری روی سطح خاکی و خشک این صحرا باقی می گذارند.

این نیروی جادویی که در پس قایقرانی سنگها روی خاک وجود دارد نزدیک به یک دهه برای دانشمندان به مثابه یک راز باقی مانده بود.

اکنون یک زمین شناس از ناسا اعتقاددارد که پاسخ این راز را یافته است.

 راز سرخوردن سنگ ها در دره مرگ کشف شد!


100 سال است که دانشمندان علت سرخوردن سنگها روی سطح خشک دره مرگ در کالیفرنیا را کشف نکرده اند

 راز سرخوردن سنگ ها در دره مرگ کشف شد!


هیچ کس نتوانسته حرکت فیزیکی سنگها را تاکنون ثبت کند اما ردی که آنها از خود روی خاک باقی می گذارند اثباتی برای مسیری است که طی کرده اند

لحظه فوق العاده و عجیب حرکت سنگها در پهنای لم یزرع دره مرگ موجب شده برخی تصور کنند که این سنگها جادویی بوده و توسط بیگانگان فضایی کنترل می شوند.

رالف لورنز دانشمند علوم سیارات اعتقاد دارد که این سنگها در فصل زمستان با یخ پوشیده می شوند، پس وقتی که یخ ها باز می شود گل آلود می شود. یخ موجب می شود که سنگ روی گل شناور شده و به واسطه بادهای صحرا به سادگی به این سو و آن سو برود.

وی در مصاحبه ای با مجله اسمیتسونیان پاسخ خود را به این راز این گونه بیان کرده است: اساسا باریکه های یخ و تغییرات طرح مایع که اطراف یک سنگ شکل می گیرد موجب می شود که یخ روی گل شناور شود.

تا امروز هیچ دانشمندی نتوانسته است حرکت فیزیکی این سنگها را ثبت کند و باور عمومی بر این است که هیچ کس حرکت این سنگها را ندیده است.

لورنز این نظریه را پس از یک آزمایش ساده روی پیشخوان آشپزخانه نظریه خود را آزمایش کرده است.

نظریه پیشین دانشمندان این بود که ورقه های بزرگ یخ چندین یخ بزرگ را با هم محبوس کرده که این امر موجب حرکت آنها روی صحرا شده است.

اما مدلهای ریاضی جدید نشان می دهد که باد باید با سرعت صدها کیلومتر در ساعت حرکت کند تا قدرت حرکت این سنگها را داشته باشد، از سوی دیگر به نظر می رسد که این سنگها در مسیر دریانوردی خود روی شن و خاک مسیر خود را تغییر می دهند.

چون بسیاری از پدیده های زمین شناسی، راز سنگهای دریانورد به آب و باد نسبت داده شد.

سه شنبه 28 خرداد 1392برچسب:دره مرگ ,

|
 
احمدی نژاد به دادگاه احضارشد

شعبه 76دادگاه کیفری استان تهران بر خلاف اصول مصرح قانون اساسی دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران را به دادگاه احضار کرد.

 احمدی نژاد به دادگاه احضار شد


شعبه 76دادگاه کیفری استان تهران بر خلاف اصول مصرح قانون اساسی دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران را به دادگاه احضار کرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت این احضاریه بدنبال شکایت آقای علی لاریجانی و همچنین رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی و نیز یعقوب خلیل نژاد علیه رئیس جمهور ارسال شده است.
ارسال این احضاریه در حالی انجام شده است که بر اساس اصل 140 قانون اساسی: "رسیدگی‏ به‏ اتهام‏ رئیس‏جمهور و معاونان‏ او و وزیران‏ در مورد جرایم‏ عادی‏ با اطلاع‏ مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ در دادگاه‏های‏ عمومی‏ دادگستری‏ انجام‏ می‏شود."سوال اینجاست که چه در زمان و با چه کیفیتی این شکایت به اطلاع نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده است و آیا تشریفات قانونی بر اساس قانون اساسی انجام شده است یا خیر؟
همچنین بر اساس بند ده اصل 110 قانون اساسی تصریح شده است که رسیدگی به تخلف رئیس جمهور از وظایف قانونی به عهده دیوان عالی کشور است.
شایان ذکر است دادگاه های کیفری وظیفه و صلاحیت رسیدگی به شکایاتی که موضوع و ماهیت آنها حقوقی است را ندارند.
از سوی دیگر موضوع اتهام در این احضاریه مشخص نشده است در حالی که طبق قانون اساسی افراد عادی هم باید از اتهام خود آگاه باشند.
ارسال احضاریه دادگاه کیفری استان تهران در حالی انجام شده است که هیچ تحقیق مقدماتی صورت نگرفته و از اساس ماهیت شکایت و دلایل آن معلوم نیست.
جالب توجه است که تاریخ رسیدگی به شکایت از رئیس جمهور؛ 5 آذر 1392 حدود 6 ماه بعد از ابلاغ آن و چهارماه پس از پایان مسئولیت هشت ساله دکتر احمدی نژاد تعیین شده است.
گفتنی است پیش از این نیز احضاریه هایی برای رئیس جمهور ارسال شده است.

سه شنبه 28 خرداد 1392برچسب:احمدی نژاد ,

|
 
افشاگری ضد صهیونیستی افسر اتریشی

یک افسر اتریشی از حجم و میزان کمک‌های لجستیکی و نظامی و پزشکی رژیم صهیونیستی به گروه‌های تروریستی که در سوریه علیه نظام سوریه مبارزه می‌کنند، پرده برداشت.


یک افسر اتریشی از حجم و میزان کمک‌های لجستیکی و نظامی و پزشکی رژیم صهیونیستی به گروه‌های تروریستی که در سوریه علیه نظام سوریه مبارزه می‌کنند، پرده برداشت.


به گزارش پرشین وی به نقل از فارس، چندی پیش نیروهای اتریشی حاضر در بلندی‌های جولان در قالب نیروهای چند ملیتی حاضر در این منطقه به دلیل تشدید رویارویی ارتش سوریه با گروه‌های تروریستی و عناصر مسلح فعال در بلندی‌های جولان مورد حمایت گسترده رژیم صهیونیستی، از این منطقه خارج شد.

منابع ویژه در این خصوص به نقل از یک افسر ارشد نیروهای اتریشی حاضر در بلندی‌های جولان به هفته‌نامه فلسطینی «المنار» گفتند که اوضاع در بلندی‌های جولان بیش از پیش به سمت تنش و التهاب در حرکت است.

این افسر ارشد نیروهای اتریشی حاضر در بلندی‌های جولان در ادامه تاکید کرد که به غیر از اتریش دیگر کشورهایی که دارای نیروهایی در قالب نیروهای چندملیتی در بلندی‌های جولان هستند، درحال خروج از این منطقه می‌باشند.

وی در ادامه افشا کرد که در راه بازگشت به کشورش از سرزمین‌های اشغالی (اسرائیل) به صورت ملموس مشاهده کرده که برخی از کشورها تلاش دارند، امکان هرگونه انفجار اوضاع در جبهه بلندی‌های جولان بین سوریه و اسرائیل را از بین ببرند و یا احتمال آن را به حداقل برسانند.

این منبع آگاه می‌افزاید: این کشورها تلاش دارند، با تماس‌های مستقیم برخی از کشورهایی که نیروهای آنها همچنان در بلندی‌های جولان حضور دارند، را قانع کنند، همچنان به فعالیت خود در بلندی‌های جولان ادامه دهند و از کشورهای مخالف می‌خواهند به فشارهای خود جهت تفکیک این نیروی بین المللی پایان دهند.

این افسر اتریشی ادامه داد: میزان دخالت‌های اسرائیل در روستاهای مرزی سوریه بسیار زیاد است و قابل تصور نیست و تمام حوزه‌های لجستیکی، نظامی و پزشکی را در برمی‌گیرد.

وی که نخواست نام و هویتش افشا شود، تاکید کرد که در مناطق مرزی سوریه و سرزمین‌های اشغالی اتاق‌های عملیات مشترکی بین گروه‌های تروریستی و اسرائیل تشکیل شده که مهمترین فعالیت آنها هماهنگی جهت رسیدن کمک‌های اسرائیلی به تروریست‌هاست و در همان حال اسرائیل از عناصر زخمی گروه‌های تروریستی در بیمارستان‌های میدانی و دیگر بیمارستان‌های خود در مناطق نزدیک به مناطق مرزی به خصوص در بیمارستان «زیف» شهر «صفد» استقبال می‌کند.

این افسر اتریشی در ادامه افزود: این اتاق عملیات مشترک با طرف‌های نظامی و امنیتی اسرائیلی در ارتباط است تا وظیفه نقل و انتقال سلاح از اسرائیل به گروه‌های تروریستی را در سوریه و انتقال مجروحان این گروه‌های تروریستی به بیمارستان‌های اسرائیلی را انجام دهد.

به گفته این افسر اتریشی، اطلاعات در اختیار نیروهای چند ملیتی به این نکته اشاره می‌کند که طی سه ماه گذشته 728 تروریست تاکنون از خاک سوریه به بیمارستان‌های میدانی و رسمی اسرائیل منتقل شده‌اند.

وی درباره استفاده از مرزهای موجود بین سوریه و سرزمین‌های اشغالی (اسرائیل) و منطقه‌ای که سوریه کنترل آن را در دست دارد، از عملیات‌های دور زدن و حمایت‌هایی پرده برداشت که طی ماه‌های اخیر حضور خود در بلندی‌های جولان شاهد آن بوده و گفت که در این مدت عناصر مسلحی از کشورهای همجوار سوریه به اسرائیل رفته و از مرزهای مشترک سوریه با سرزمین‌های اشغالی (اسرائیل) وارد مناطق جولان شده‌اند تا به حمایت از گروه‌های تروریستی مستقر در آن منطقه بپردازند. این درحالی است که در برخی مواقع این مناطق به محاصره ارتش سوریه درآمده است، در این شرایط انتقال تروریست‌ها از مناطق مرزی به روستاهای مرزی به خاطر تحت کنترل بودن راه‌ها و مسیرها توسط ارتش سوریه بسیار سخت و دشوار می‌شد.

سه شنبه 28 خرداد 1392برچسب: افشاگری ,

|
 
غیبت مهره کلیدی کره جنوبی

بزرگترین دغدغه تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی برای بازی با ایران در حال حاضر مصدومیت و غیبت کاپیتان و کلیدی‌ترین مهره این تیم در خط دفاعی است که موجبات نگرانی کره‌ای‌ها را فراهم کرده است.


بزرگترین دغدغه تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی برای بازی با ایران در حال حاضر مصدومیت و غیبت کاپیتان و کلیدی‌ترین مهره این تیم در خط دفاعی است که موجبات نگرانی کره‌ای‌ها را فراهم کرده است.


به گزارش پرشین وی به نقل از مهر ، تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی در حالی فردا سه شنبه در دیداری حساس و حیاتی به مصاف هم می‌روند که کره جنوبی به احتمال فراوان یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان اصلی خود را در اختیار نخواهد داشت. خبرگزاری رسمی کره جنوبی در گزارشی از دیدار ایران و کره جنوبی به این موضوع اشاره و اعلام کرده است: خبر بد برای تیم کره نبود " تای هو کئواک" مدافع کلیدی و کاپیتان تیم است که غیبت او، خط دفاعی را لرزان می‌کند. کئواک در بازی با ازبکستان از ناحیه همسترینگ پا مصدوم شد و در تمرینات چند روز گذشته هم بیرون نشسته است.

طبق خبر این خبرگزاری، کئواک در تمام مسابقات کره جنوبی در مرحله انتخابی جام جهانی حضور داشته است و دو بازیکن به نام‌های "ژوانگ اینهوان" و "کیم کی‌هی" می‌توانند به جای کاپیتان کره بازی کنند که تجربه بین المللی زیادی ندارند.

دیدار تیم‌های ملی فوتبال کره‌جنوبی و ایران در مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل به آخرین بازی این مرحله است ساعت ۱۶:۳۰ روز سه‌شنبه ۲۸ خرداد در شهر اولسان کره برگزار خواهد شد. کره‌جنوبی با ۱۴ امتیاز در صدر گروه اول است و ایران با ۱۳ امتیاز دوم است. ازبکستان نیز با ۱۱ امتیاز در رده سوم قرار دارد.

سه شنبه 28 خرداد 1392برچسب:غیبت مهره کلیدی,

|
 
اولین درخواست غربی ها از روحانی

بعد از اعلام نتایج رسمی انتخابات ایران، برخی از مسئولان بلندپایه غرب از حسن روحانی درخواست هایی را در بحث انرژی هسته ای مطرح کردند
اولین درخواست غربی ها از حسن روحانی: ابیوس، وزیر امورخارجه فرانسه عصر روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای نوشت که "انتظارات جامعه بین المللی درباره ایران به ویژه در زمینه پرونده هسته ای و تعهد این کشور در زمینه بحران سوریه بسیار زیاد است. ما حاضریم با رییس جمهور جدید در این باره همکاری کنیم."


به گزارش افکار نیوز ، وزیر امورخارجه فرانسه تأکید کرد کشورش به «تمایل تزتزل‌ناپذیر مردم ایران به دموکراسی» احترام می‌گذارد.

همچنین وزارت امورخارجه بریتانیا نیز امروز شنبه از رییس جمهور جدید ایران خواست تا کشورش را در مسیر تازه ای قرار دهد.

وزارت امورخارجه بریتانیا با انتشار بیانیه ای نوشت: ما از ایران می خواهیم با قرار گرفتن در یک مسیر جدید به سوی آینده ، به نگرانی های جامعه بین المللی در زمینه برنامه هسته ای ایران پاسخ دهد، و رابطه‌ای سازنده با جامعه بین المللی در مسیر بهبود اوضاع اجتماعی و سیاسی و حقوق بشر در پیش گیرد.

اما بونیو، وزیر امورخارجه ایتالیا نیز با انتشار بیانیه ای اظهار امیدواری کرد که با رییس جمهور جدید ایران، این کشور بتواند رابطه خود را با غرب بهبود بخشد.

وی شیوه برگزاری انتخابات ایران را «درست» توصیف کرد و مراتب خرسندی خود را نیز از این امر ابراز داشت.

حسن روحانی که امروز توانست در همان مرحله اول انتخابات با کسب اکثریت آرا پیروز شود، در اولین اظهاراتش پس از پیروزی گفت: «ملت ایران من به عهدی که با شما مردم بسته‌ام وفادار خواهم بود و با اتکا به دعای خیر و استمرار حضور و حمایت شما تا پایان این راه پرافتخار از پای نخواهم نشست.»

حسن روحانی پیشتر مذاکره کننده هسته ای ایران با سه کشور اروپایی آلمان فرانسه و بریتانیا بود.

دو شنبه 27 خرداد 1392برچسب: روحانی ,

|
 
یاران دکتر حسن روحانی

حجت الاسلام و المسلمین روحانی که اکنون با نام رئیس جمهور منتخب ایران شناخته می شود به دلیل نوع سوابق اجرایش کمتر آَشنایی نسبت به تیم وی و احتمالا کابینه دولت یازدهم وجود دارد.

به گزارش افکار نیوز ، دکتر حسن روحانی هفتمین رئیس جمهور ایران شد. حسن روحانی از جمله شخصیت هایی است که در هر دو جناح حضور داشته و توانسته در هر دو جناح جایگاهی برای خود تدارک ببیند. وی عضو شورای مرکزی جامعه ی روحانیت مبارز یعنی مهم ترین نهاد سنتی اصول گرایان بود (وی در حدود ۱۰ سال است که در جلسات جامعه روحانیت شرکت نمی کند.) و در همان حال توانست منصوب خاتمی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی باشد. وی اکنون نماینده ی ولی فقیه در شورای عالی امنیت ملی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با حکم رهبری است.

 

حسن روحانی در دوران تصدی مسئولیت های خود از تیم ها و اشخاص مختلفی به عنوان همراهان خود استفاده کرده که در این مجال درصدد بررسی همه ی یاران حسن روحانی هستیم.

 

تیم مجلس

حسن روحانی تجربه ی ۵ دوره نماندگی مجلس را در کارنامه ی خود دارد. حضور طولانی و مستمر در مجلس باعث شد تا وی قدرتی فراوان در این نهاد کسب کرده و حلقه ای از یاران را به رهبری و مدیریت آیت الله هاشمی رفسنجانی تشکیل دهد.

روحانی در دو دوره نائب رئیس مجلس و در دوره های مختلف رئیس کمیسیون دفاع و همین طور رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس بوده که این حضور باعث شده تا وی تبدیل به یکی از مهره های فعال در مجلس شود. روحانی در مجلس به عنوان نائب رئیس مجلس و در ستاد فرماندهی دفاع نیست سمت معاونت هاشمی را برعهده داشته است.

 

از این رو هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی را می توان از اعضای هم نظر یک تیم دانست که در مجلس به صورت هماهنگ عمل می کردند. اکرمی، منتجب نیا، غفاری و ... از دیگر اعضای این تیم محسوب می شدند.

تیم شورای عالی امنیت ملی

روحانی بعد از بازنگری در قانون اساسی در سال ۱۳۶۸ به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی از سوی رئیس جمهور وقت یعنی آیت الله هاشمی رفسنجانی انتخاب شد. روحانی در مجلس رئیس کمسیون های دفاع و سیاست خارجی بود و همچینین وی نائب رئیس هاشمی در مجالس بود که باعث شد تا وی در این منصب مستقر شود. وظیفه ی شواری عالی امنیت ملی در سه حوزه ی دفاع، سیاست خارجی و امنیت ملی تعریف می شود که روحانی توانست در این سه حوزه تجربه ی زیادی به دست آورد.

 

از اعضای اصلی تیم روحانی در شورای عالی امنیت ملی و مذاکرات هسته ای می توان به سیروس ناصری و موسویان اشاره داشت. بعد از تغییر دولت و جایگزین شدن علی لاریجانی به جای حسن روحانی این اعضا نیز از این تیم مذاکره خارج شدند.

سیروس ناصری به خاطر برخي پرونده‌هاي مربوط به مسائل مالي، از تيم مذاكرات هسته اي كنار گذاشته شد. وزیر سابق امورخارجه نيز حكم وي را به عنوان سفير ايران در اندونزي صادر نمود كه مورد موافقت رئيس جمهور وقت قرار گرفت.. وی در مذاکرات پاریس به عنوان سفیر ایران در سوئیس در جریان مذاکرات بود.

 
                           سیروس ناصری

اما موسویان که به خاطر سوابق تحصیلاتی در آمریکا وارد تیم روحانی در شورای عالی امنیت ملی در مذاکرات هسته ای شد بعد از تغییر دولت هشتم و روی کار آمدن دولت احمدی نژاد از این سمت برکنار شد و بعد با اتهام امنیتی بازداشت شد که با وثیقه ی ۲۰۰ میلیونی آزاد شد و سپس مقیم دائم آمریکا شد.

   
                      سید حسین موسویان

سید حسین موسویان، در سال های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۵، رئیس کمیته روابط خارجی شورای عالی امنیت ملی ایران بود که برای ۲ سال در مذاکرات هسته ای نیز شرکت داشت. او هم اکنون در خارج از ایران به سر می برد و نویسنده کتابی با عنوان «بحران هسته ای ایران» است که موسسه کارنگی در سال ۲۰۱۲ آن را منتشر کرده است. او علاوه بر این کتاب، در یک سال گذشته مقاله های متعددی را در مورد رابطه ایران و آمریکا و مساله هسته ای منتشر کرده است.

همچنین می توان از علی اکبر صالحی؛ محمد جواد ظریف، امیرحسین زمانی، محمدرضا البرزی، محمد سعیدی نیز به عنوان اعضای تیم روحانی نام برد که اطلاعات چندانی از آنان در دست نیست.

 

صالحی رئیس سابق دانشگاه صنعتی شریف و نماینده دائمی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی بود و اکنون وزیر امور خارجه است.

ظریف نیز سفیر و نماینده دایم ایران در سازمان ملل متحد به مدت پنج سال بود و در حال حاضر دستیار ارشد وزیر خارجه است.

 
        محمد جواد ظریف

همچنین در این تیم می توان از شخصیت های مختلف نام برد. امیرحسین زمانی نیا نیز عضو سابق تیم هسته ای در حال حاضر در مرکز تحقیقات استراتژیک مشغول فعالیت است. محمدرضا البرزی سفیر و نماینده سابق ایران در مقر سازمان ملل در ژنو بوده است. محمد سعیدی معاون سابق برنامه ریزی، بین الملل و امور مجلس سازمان انرژی اتمی و تیم مذاکره کنندگان بوده اند که در حال حاضر در این شوار فعال نیستند.

تیم مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام


به طور کلی در مجمع تشخیص مصلحت نظام افرادی که نگرش هایشان به هاشمی نزدیک است دیده می شوند. شخصیت هایی نظیر حسن روحانی، علی اکبر ناطق نوری، محمد هاشمی، دری نجف آبادی، حجت الاسلام علی عسگری، قدرت الله علیخانی و ... در زمره این دسته جای می گیرند.

 

یکی از نهادهای مهم در مجمع، مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع می باشد که تقریبا همواره دارای حاشیه هایی بوده است. این مرکز در سال ۱۳۶۸ با هدف تدوین و تنظیم استراتژی برای جمهوری اسلامی ایران در ابعاد گوناگون تشکیل شد اما در سال ۱۳۷۶ براساس مصوبه شورای عالی اداری از نهاد ریاست جمهوری منتزع گردید و به عنوان بخـش تحقیقاتی مجمع تشخیص مصلحت نظام به آن پیوست. اولین رئیس این مرکز موسوی خوئیینی ها بود و رئیس بعدی این مرکز تا به حال حسن روحانی بوده است. از اعضای فعلی این مرکز می توان به امیرحسین زمانی نیا، مجید احتشامی، آرمین امینی، سید علی طباطبایی، محمودرضا گلشن پژوه نام برد.

تیم انتخاباتی


روحانی برای پیروزی در انتخابات یک تیم مجهز را تشکیل داد که تمامی این افراد از دوستان و یاران نزیک حسن روحانی محسوب می شوند.

محمدرضا نعمت زاده


محمد‌رضا نعمت‌زاده را می توان مهمترین فرد در حلقه ی همراهان و حلقه ی نزدیک حسن روحانی دانست. وی که تحصیلات خود را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در آمریکا گذرانده؛ سابقه ای طولانی در مدیریت بخش های دولتی و خصوصی دارد. وی قبل از انقلاب در کارخانجات بخش خصوصی فعال بوده اما بعد از پیروزی انقلاب توانست به وزارت کار برسد. وی پس از آن در دولت شهید رجایی، میرحسین موسوی، هاشمی رفسنجانی دارای مسئولیت های مختلف و متعدد بوده است.

 

وی که در دولت سازندگی به وزارت صنایع و معادن رسید، در دولت اصلاحات مدیر‌عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی شد و در دولت نهم مدیر‌عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و مشاور ارشد وزیر نفت بود. نعمت زاده در سال ۱۳۸۸ بازنشسته شد و در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ریاست ستاد انتخاباتی حسن روحانی را بر عهده داشت.

اکبر ترکان


ترکان را می توان از مهره های اصلی تیم روحانی دانست. وی در سال ۵۸ در جهادسازندگی لرستان فعال شد و در سال ۶۰ استاندار ایلام و پس از آن انیز استاندار هرمزگان شد. وی در سال های ۶۴ تا ۶۸ مدیرعامل سازمان صنایع دفاع بود و در دولت اول هاشمی وزیر دفاع شد و در دولت دوم هاشمی به وزارت راه و ترابری رسید.

 

ترکان هر چند در انتخابات ۱۳۷۶ جزو تیم ناطق نوری بود اما در دولت خاتمی رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع شد و بعد از آن توانست معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس شود. مسئولیتی که تا آخر دولت نهم و به ریاست محمود احمدی نژاد ادامه داشت. و هم اکنون از اعضای تأثیرگذار حلقه ی اول تیم حسن روحانی محسوب می شود.

وی که با کنار گذاشته شدن از مسئولیت های دولتی به فعالیت های اقتصادی رو آورده بود، یکی از مهم ترین تأمین کنندگان منابع مالی ستاد حسن روحانی محسوب می شد.

محمد باقر نوبخت

محمد‌باقر نوبخت حقیقی، نماینده مردم رشت در چهار دوره مجلس و دبیر‌کل حزب اعتدال و توسعه است. نوبخت خواهر‌زاده آیت‌الله حجتی، از روحانیون سرشناس گیلان است و دو برادرش نیز در سمت‌های دولتی و قضایی مشغول به فعالیت هستند. او دارای دکترای اقتصاد از انگلستان است. نوبخت در کارنامه ی خود چهار دوره نمایندگی مردم رشت در مجلس را دارد و اکنون به عنوان معاون پژوهش‌های اقتصادی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و دبیر‌کل حزب اعتدال و توسعه فعالیت می‌نماید. سابقه ی نزدیکی نوبخت به تیم هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی به همکاری آنان در مجلس و مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص باز می گردد.
 
 

نوبخت بیشتر در مناظره ی خود با محمد خوش چهره رسانه ای شد. وی در آن مناظره به عنوان نماینده ی هاشمی رفسنجانی و محمد خوش چهره نیز به عنوان نماینده ی محمود احمدی نژاد حضور یافتند که رفتار زننده ی نوبخت باعث بدبینی مردم به تیم هاشمی شد.

این چهره نزدیک به روحانی در حزب‌اعتدال و توسعه فعالیت می‌نماید. این چهره نزدیک به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم سخنگوی ستاد مردمی انتخابات روحانی بود و جالب تر آنکه حزب اعتدال و توسعه نیز با صدور بیانیه ای حمایت خود را از حسن روحانی اعلام کرد.

حجت الاسلام علی عسگری


از جمله شخصیت های سیاسی که می توان از آن به عنوان تیم حسن روحانی نام برد؛ حجت الاسلام علی عسگری است. حجت الاسلام علی عسگری، معاون پارلمانی مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده ی مردم مشهد در مجلس هفتم بوده است. وی پس از آن وارد تیم مجمع شده و به عنوان معاون این مجمع فعالیت می کند. از اظهارت وی می توان مواضع هاشمی رفسنجانی را رصد کرد اما وی برای اولین بار خبر کاندیداتوری حسن روحانی را رسانه ای ساخته و خبر از جلسات در حلقه ی اول تیم هاشمی و روحانی برای انتخابات داد.

 

وی در یک مصاحبه ی رسانه ای اعلام کرد که: «ايشان (منظور حسن روحانی) هم به عنوان يكي از چهره‌هاي دلسوز نظام براي برون‌رفت از مشكلات ايران نگراني‌هاي جدي و تلاش مجدانه‌يي دارند...ايشان از مصايبي كه اين سال‌ها يقه سياست خارجي و ديپلماسي ايران را گرفته به ‌شدت ناراحت و نگران هستند. همچنين بارها در جلسات خصوصي از وضعيت اقتصادي كشور و وضع زندگي مردم ابراز ناراحتي كردند».

با اعلام این خبر روحانی به جمع کاندیداهای ریاست جمهوری پیوست و برنامه و سایر اعضای تیم وی نیز مشخص شدند.

حجت الاسلام علی یونسی

یونسی را نیز می توان جزوی از اعضای اثرگذار در حلقه ی یاران حسن روحانی دانست. یونسی وزیر اسبق اطلاعات و در حال حاضر مشاور ارشد حسن روحانی است. تقریبا وی را می توان سخنگوی اصلی جریان هاشمی ـ روحانی دانست. وی با فعالیت در کنار حسن روحانی تمام تلاش خود را برای پیروزی وی انجام داد. سفرهای استانی و حضور در همایش ها و سخنرانی به نمایندگی از حسن روحانی از جمل فعالیت های یونسی در دوره ی تبلیغات بوده است.

 

یونسی به صراحت به این شبهه ی اصلاح طلبان پاسخ داد که شاید روحانی عضو جناح اصلاح طلبان نباشد اما مطمئنا وی در ذیل گفتمان و بینش اصلاح طلبی تعریف می شود. همو بود که علنی ساخت که پشت سر روحانی چهار روحانی سرشناس دیگر یعنی: هاشمی رفسنجانی، ناطق نوری، خاتمی و سید حسن خمینی قرار دارند.

هاشمی ها


از ابتدای اعلام حضور حسن روحانی در رقابت های انتخاباتی یازدهمین دوره ی ریاست جمهوری؛ فرزندان هاشمی حضوری پررنگ در اطراف وی داشتند. اما دو تن از فرزندان هاشمی یعنی فاطمه هاشمی و محسن هاشمی حضور علنی و فعال تر داشته اند. فاطمه هاشمی دختر بزرگ هاشمی رفسنجانی و محسن هاشمی پسر بزرگ وی هستند که به عنوان حلقه ی یاران تیم روحانی از ابتدا با وی همراه بودند.

 

فاطمه هاشمی برعکس فائزه فعالیت علنی سیاسی نداشته و بیشتر در حوزه ی مددکاری اجتماعی و خدمات عام المنفعه فعالیت دارد. محسن هاشمی هم بیشتر از آن که چهره ای سیاسی اشد چهره ای اقتصادی و اجرایی است و در کارنامه ی خود مدیرعاملی خطوط متروی تهران را نیز دارد. هر چند صلاحیت وی در انتخابات شورای شهر تهران رد شد اما وی ترجیح داد فعالیت سیاسی این برهه ی خود را در کنار حسن روحانی شدت ببخشد.

حسام الدین آشنا

حسام الدین آشنا استاد دانشکده ی فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق علیه السلام و داماد آیت الله دری نجف آّبادی است. وی مشاور رسانه ای حسن روحانی است و در کارنامه ی خود سابقه ی فعالیت های اطلاعاتی و امنیتی نیز دارد.

 

حضور وی در کنار حسن روحانی در مناظرات تلویزیونی و همچنین در تهیه و تدیون مستندهای انتخاباتی حسن روحانی نشان از همراهی این استاد دانشگاه امام صادق علیه السلام با حسن روحانی دارد. دانشگاهی که یک فارغ التحصیل دیگر آن یعنی سعید جلیلی نیز در عرصه انتخابات حضور داشت و فعالیت های روحانی در کسوت دبیری شورای عالی امنیت ملی را همراه با دو نامزد دیگر اصول گرایی یعنی قالیباف و حداد عادل به چالش کشد!

دو شنبه 27 خرداد 1392برچسب:روحانی ,

|
 
استخدام نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی

نیروی هوایی ارتش دعوت به همکاری می نماید.

به گزارش افکارنیوز،آموزشگاه حرفه ای بهداشت و درمان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به منظور تامین نیروی انسانی کمک پرستار ارتش (زمینی- قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص)- هوایی- دریایی) از میان داوطلبان خواهر واجد شرایط زیر بر اساس اولویت امتیازها بصورت پیمانی استخدام می نماید .

شهرهای مورد نیاز : سراسر کشور
تعداد مورد نیاز : مشخص نشده
تاریخ ثبت نام: ۱ تیر ماه ۹۲ تا ۱۳ تیر ماه ۹۲

الف) شرایط عمومی استخدام:

۱- تابعیت جمهوری اسلامی ایران
۲- متدین به دین مبین اسلام و اعتقاد و التزام به ولایت فقیه و احکام اسلامی
۳- داشتن سلامت روانی و جسمانی برابر گواهی اداره بهداشت و درمان نهاجا (حداقل قد ۱۵۵ سانتی متر)
۴- نداشتن سوء پیشینه کیفری، سیاسی، اخلاقی
۵- داشتن صلاحیت اخلاقی و حسن خلق و شایستگی حرفه ای

ب) شرایط اختصاصی استخدام:

۱- دارا بودن مدرک قبولی دیپلم علوم تجربی با معدل کل حداقل ۱۵ و معدل کتبی حداقل ۱۴
۲-داشتن حداقل ۱۷ سال سن و حداکثر ۲۰ سال تمام تا تاریخ ۱/۴/۹۲ (متولدین ۱/۴/۷۲ تا ۱/۴/۷۵ )
تبصره ۱:فقط از داوطلبانی که تمامی شرایط فوق را دارا باشند ثبت نام بعمل می آید.
تبصره۲:دارندگان معدل بالاتر در اولویت می باشند.
تبصره۳:داوطلبان مقاطع بالاتر حق ثبت نام ندارند.
تبصره۴:فرزندان معظم شاهد از اعمال شرط معدل معاف می باشند.
۳- موفقیت در آزمون های ورودی (علمی ، عقیدتی ، مصاحبه حضوری و ورزش)
۴- سپردن تعهد خدمت و تضمین لازم برابر مقررات ارتش جمهوری اسلامی ایران
۵- سپردن تعهد مبنی بر نداشتن همسر و اختیار نکردن آن در طول مدت تحصیل.

یادآوری مهم:

مدت قرارداد خدمت پیمانی ۶ سال و تمدید و تجدید آن مجاز نمی‌باشد ولی کارکنان پیمانی می‌توانند در صورت نیاز آجا، احراز شرایط لازم در طول قرارداد و تمایل فردی برابر ضوابط و مقررات ارتش به عنوان کادر ثابت استخدام گردند.

پ) امتیازها

۱ـ مدت تحصیل درآموزشگاه حداقل ۶ ماه و به صورت غیر شبانه روزی بوده و ماهیانه مبلغی به عنوان حقوق دانش آموزی برابر مقررات به آنان پرداخت خواهد شد و در صورت موفقیت در آزمون های مربوطه گواهی حرفه ای بهداشت و درمان اعطا خواهد شد و به صورت کارمند پیمانی به استخدام ارتش جمهوری اسلامی در آمده و به خدمت خواهند پرداخت.
۲ـ به دانش آموزان شهرستانی خوابگاه واگذار می گردد.
۳ـ فرزندان معظم شهدا ، جانبازان ، آزادگان ، از امتیازات مصوب برخوردار خواهند شد.

تبصره: بسیجیان فعال و فرزندان کارکنان نیروهای مسلح در شرایط مساوی دارای اولویت می باشند.

ت) مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام

۱ـ اصل شناسنامه عکسدار
۲ـ یک قطعه عکس ۴*۳ پشت نویسی شده
۳ـ اصل مدرک تحصیلی دیپلم و ریز نمرات (درج معدل کل و کتبی الزامی است)
۴ـ خانواده درجه یک شهدا ،جانبازان ،آزادگان ، فرزندان نظامی و بسیجیان فعال بایستی هنگام ثبت نام اصل و رو گرفت نامه معتبر از مراجع ذیصلاح دال بر مشمولیت خود را ارائه نمایند.

ث) نحوه ثبت نام

۱- داوطلبان لازم است با همراه داشتن اصل مدارک خواسته شده از تاریخ (۱/۴/۹۲) در ساعت (۸:۰۰ الی ۱۳:۰۰) یکی از روزهای هفته حضوراً به یکی از حوزه‌های ثبت نام مراجعه و ضمن تحویل مدارک نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.
تبصره: پایان مهلت ثبت نام جهت داوطلبان تهران و شهرستانها پایان وقت اداری ۱۳/۴/۹۲می باشد.
۲ـ ثبت نام بصورت حضوری است ، لذا به مدارکی که بصورت پستی ارسال شده باشد ترتیب اثر داده نخواهد شد.

ج) نشانی محل های ثبت نام:

۱ـ تهران: خیابان پیروزی- روبروی تالار بهمن نهاجا- دفتر استخدام ستاد نهاجا- تلفن: ۳۹۹۶۴۷۸۵-۰۲۱٫
۲- تهران: میدان امام حسین-خیابان دماوند- ایستگاه فرودگاه-خیابان حجت- فرماندهی آموزشهای هوایی شهید خضرائی-دایره گزینش و استخدام تلفن: ۳۳۳۴۷۰۸۵-۰۲۱٫
۳ـ شیراز: بلوار مدرس – درب دوم پایگاه هوایی – دفتر استخدام نیروی هوایی – تلفن: ۷۲۰۹۳۵۷-۰۷۱۱
۴ـ اصفهان : خانه اصفهان – خیابان گلخانه – چهار راه نیروی هوایی – خانه سازمانی – دفتر استخدام نیروی هوایی تلفن: ۴۴۳۹۷۶۷ -۰۳۱۱
۵ـ تبریز :میدان آذربایجان – خیابان فرودگاه –پایگاه دوم شکاری – دفتر استخدام نیروی هوایی – ۲۶۴۲۴۰۰ -۰۴۱۱
۶ـ همدان : شهرستان کبودر آهنگ –پایگاه سوم شکاری شهید نوژه – ساختمان هتل H- جنب دفتر سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح- دفتر استخدام نیروی هوایی تلفن :۵۵۵۲۷۲۴ -۰۸۱۲
۷ـ دزفول : پایگاه چهارم شکاری –بین دزفول و اندیمشک – دفتر استخدام نیروی هوایی – تلفن :۶۲۶۸۷۴۱ -۰۶۴۱
۸ـ بوشهر: پایگاه ششم شکاری –میدان حر(بهمنی) –درب جنوبی پایگاه – دفتر استخدام نیروی هوایی – تلفن ۴۵۶۳۳۰۰-۰۷۷۱
۹ـ بندر عباس : بلوار علی ابن ابیطالب – روبروی شهرک توحید – دفتر استخدام نیروی هوایی – تلفن: ۳۷۰۱۵۱۵-۰۷۶۱
۱۰ـ محمودآباد: کیلومتر۶ جاده محمودآباد به فریدونکنار – روبروی روستای دریاسر– مجتمع آموزشی نجات خدمه نهاجا – دفتر استخدام نیروی هوایی تلفن ۳۹۹۶۴۴۴۱-۰۲۱
۱۱ـ مشهد : انتهای خیابان نخ ریسی –منطقه پدافند هوایی شمال شرق – دفتر استخدام – جنب بانک سپه– تلفن :۳۴۴۲۸۲۸ -۰۵۱۱
۱۲- کرمانشاه- بلوار شهید کشوری- نرسیده به میدان امام- مهمانسرای نگین- دفتر استخدام- تلفن: ۴۲۳۴۸۳۸-۰۸۳۱

چ) زمان و مکان برگزاری آزمون ورودی

زمان و محل برگزاری آزمون در زمان ثبت نام به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.
مواد امتحانی :ریاضی، فیزیک ، زیست شناسی، زبان انگلیسی ، زبان و ادبیات فارسی دین وزندگی ، و هوش در سطح مقطع متوسطه

وبسایت: www.aja.ir

دو شنبه 27 خرداد 1392برچسب: استخدام نیروی هوایی ارتش,

|
 
مهمترین دردهای که تابستان سراغ شما می‌آید

از دردهایی که ممکن است بیشتر به سراغ بچه هایی بیاید که در خیابان بازی می کنند پا دردهای تابستانی است. در این فصل زمین گرم شده و پتانسیل آن را دارد که فشار بیشتری به پا وارد کند.

 مهمترین دردهای که تابستان سراغ شما می‌آید

تابستان آغاز شد و گرمای بی حدی را نیز همراه خود آورده است. در این فصل بسیاری از جوانان در خیابان زمان خود را می گذرانند و با تعطیل شدن مدارس کوچه ها محلی برای بازی شده است اما از یک چیز تابستان باید ترس داشت و آن هم دردهایی است که به صورت پنهانی وارد بدن شما می شود. برای مقابله با این دردها باید آن ها را ابتدا کاملا بشتاسید.

** اولین و مهمترین مشکلی که برای شما پیش خواهد آمد آفتاب سوختگی های سطحی است که پوست را قرمز می کنند. معمولا با قدم زدن زیر آفتاب این مشکل پیش می آید و می تواند صورت و پوست را بسیار تحت تاثیر قرار داده و آن را دردناک کند. برای درمان این موضوع باید پوست خود را در مقابل آب سرد روان قرار دهید. این کار را به مدت 15 دقیقه انجام دهید تا شاید قرمزی پوست از بین برود.

** در مرحله دوم از آفتاب سوختگی ها که با نام "آفتاب سوختگی کشنده" شناخته می شود، پوست چروک شده و درد شدید روی آن احساس می شود. این مشکل همچنین می تواند با سرگیجه نیز همراه شود. اگر به این مشکل دچار شده اید باید سریعا به پزشک مراجعه کرده یا در صورت نبود پزشک برای بهتر شدن کمی اب خنک را با شیر ترکیب کرده و به آرامی روی صورت بگذارید.

** یکی از دردهایی که ممکن است بیشتر به سراغ بچه هایی بیاید که در خیابان بازی می کنند پا دردهای تابستانی است. در این فصل زمین گرم شده و پتانسیل آن را دارد که فشار بیشتری به پا وارد کند. از طرف دیگر فعالیت در این فصل عضلات را بیشتر تحت تاثیر قرار داده و درد شدیدی در ان ایجاد می شود. برای از بین بردن این مشکل ماساژ می تواند کارساز باشد. استفاده از روغن هایی مانند روغن زیتون یکی از بهترین گزینه هاست.

** یکی از دشمنان انسان ها در فصل تابستان بار دیگر به سراغ همه ما می آیند و آن هم حشرات هستند. پشه و مگس مهمترین حشراتی هستند که این روزها از درزهای کوچک هم وارد خانه می شوند و نیش بارانتان می کنند. برای از بین بردن این نیش ها و سوزش روی پوست بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا بهترین درمان را برای پوست های شما ارائه دهد.

** مشکل آخر که به راحتی می توان از آن جلوگیری کرد کم آبی های دائمی بدن است. برای از بین بردن این موضوع باید همیشه از اب استفاده کنید. نوشیدن مواد متفرقه مانند نوشابه و یا آبمیوه ها را نیز در نظر نداشته باشید. روزانه 8 لیوان آب بهترین راه برای از بین بردن مشکلی است که می تواند در پی خود بیماری های قلبی عروقی را به همراه داشته باشد.


منبع : باشگاه خبرنگاران

دو شنبه 27 خرداد 1392برچسب:تابستان ,

|
 
10 مکان عظیم رهاشده در دنیا

شهرهای باستانی ایتالیا، بزرگترین مرکز فروشگاه دنیا و ... از جمله مکان هایی هستند که با بودجه های فراوان ساخته شده اند اما این روزها هیچکس به سراغ آن ها نمی رود و تنها در حال خاک خوردن هستند.

ساختمان های عظیم با پشتکار انسان‌ها و هزینه های بسیار سنگین ساخته می شوند ولی گاهی اوقات نیز همین ساختمان ها به مخلی متروکه تبدیل شده و خیلی زود از بین می روند. در دنیا ساختمان و مکان هایی هستند که سالها برای ساخت آن زمان لازم است اما رها شده و در حال تخریب هستند.

** شهر پاراپیت

 10 مکان عظیم رهاشده در دنیا

به نوعی همه از فاجعه شهر چرنوبیل با خبر هستند و انفجاری که در این منطقه رخ داد باعث شد تا مناطق بسیاری در اطراف آن دچار مسمویت شوند. یکی از شهرهای بسیار بزرگی که در این حادثه خالی از جمعیت شد پاراپیت بود که در آن یک شهر بزرگ خیلی سریع خالی شد. این شهر از همان روز شروع به افول کرد و البته این روزها به شهر ارواح تبدیل شده است و هنوزهم قابلیت سکونت ندارد اما این روزها با کم شدن میزان تشعشعات به یک منطقه توریستی تبدیل شده است.

** شهر باستانی کارکو


 10 مکان عظیم رهاشده در دنیا


یکی از شهرهای باستانی ایتالیا که نزدیک به 540 سال قبل از میلاد در بالای تپه هایی ساخته شد اما در تمام دوران درگیر با بلاهای طبیعی بسیار زیادی بوده است تا اینکه در سال 1963 این شهر تحت یک زلزله قوی بسیار تخریب شد و از آن زمان دیگر هیچ سکونتی دراین منطقه وجود ندارد. این شهر هنوز هم خانه های خود را حفظ کرده است ولی به محل استقرار ارواح ایتالیا شهرت پیدا کرده است. بسیاری از بناهای تاریخی این منطقه در بی اهمیتی در حال از بین رفتن هستند.

** شهر کولمانسکاپ

 10 مکان عظیم رهاشده در دنیا

آفریقا همیشه به خاطر معدن های بی شمار الماس معروف بوده است اما گاهی اوقات همین معدن ها باعث رشد و کاهش ناگهانی جمعیت می شوند. " کولمانسکاپ" یکی از این شهرهایی است که در نامیبیا بر روی یک معدن الماس ساخته شد ولی در سال 1954 با تمام شدن آن به طور ناگهانی شهری با همه امکاناتش رها شد. این روزها این شهر در میان صحرا تسلیم کوه های شن روان شده است و خانه ها مملو از شن هستند.

** بزرگترین هتل دنیا

10 مکان عظیم رهاشده در دنیا

کره شمالی در دهه 1980 تصمیم گرفت برای جذب توریست دست به کاری عجیب بزند و آن هم ساخت بزرگترین هتل دنیا بود. این طرح در سال 1987 آغاز شد ولی در سال 1992 بسیاری از مشکلات خارجی و افزایش میزان بودجه این پروژه باعث شد تا میزان زیادی از ساخت آن باقی بماند. این پروژه در همان میانه های راه باقی ماند و هیچوقت نیز ادامه پیدا نکرد. این روزها همچنان این ساختمان به عنوان بزرگترین هتل دنیا شناخته میشود با این تفاوت که کسی وارد آن نخواهد شد.

**ساختمان امور مالی


 10 مکان عظیم رهاشده در دنیا

ونزوئلا در اوایل سال 1990 تصمیمی گرفت تا یکی از بزرگترین ساختمان های دنیا را بسازد از این رو شروع به ساخت آسمان خراشی در منطقه اقتصادی این کشور کرد اما در سال 1993 با وقوع بحران های مالی این ساختمان برای همیشه بی ثمر باقی ماند و این روزها با 45 طبقه ای که از آن ساخته شده است به عنوان 18 امین ساختمان بلندآمریکای جنوبی شناخته می شود. جالب است در این روزها که این کشور مشکلی ندارد هم همچنان تصمیم به ساحت ان نگرفته اند.

** بزرگترین مرکز خرید دنیا

 10 مکان عظیم رهاشده در دنیا

سال 2005 چین در مراسمی عظیم بزرگترین مرکز خرید دنیا را افتتاح کرد. این مرکز خرید در جنوب چین قرار دارد و مساحت ان نزدیک به 7 میلیون متر مربع است. در این مرکز 2350 مغازه به همراه جنگل مصنوعی، شهربازی داخلی و ... بسیاری امکانات دیگر است اما در واقع یک صحرای تمام عیار است. از آن سال تاکنون هیچکس از این مرکز استقبال نکرده است به طوری که تنها چند مغازه در آن عملا کار می کنند. تمام خرج ها این روزها در حال خراب شدن هستند و در دل تاریخ خاک می خورند.

** دهکده فضایی

 10 مکان عظیم رهاشده در دنیا

یکی از جالب ترین جاذبه های گردشگری تایوان در اوایل دهه 2000 بازگشایی شد. این منطقه که خانه های ویلایی به سبک سفینه های فضایی داشت به دهکده فضایی شهرت یافت اما داستان ها مختلفی که درمورد آن بیان شد باعث از بین رفتن تمام تلاش ها برای ساختش بود. بسیاری این منطقه را نفرین شده می دانستند به طوری که در همان سال های اولیه جندین مرگ با دلایل عجیب در این منطقه رخ داد به همین علت کم کم مردم از زفتن به این دهکده پرهیز کردند. این موضوع باعث شد یکی از جاذبه های گردشگری تایوان به طور کلی تخریب شود.

** جزایر هاشیما

 10 مکان عظیم رهاشده در دنیا

یکی از مرموزترین نقاط دنیا در دریای ژاپن قرار دارد. در سال 1880 در میان دریا ذغال سنگ بدست آمد پس کارخانه میتسوبیشی شروع به استخراج این معدن کرد و برای راحتی کارکنانش جزیره هاشیما را ساخت. در همان سال ها این منطقه برای همیشه وارد تاریخ شد چرا که با تراکم جمعیت 5 هزار نفری متراکم ترین نقطه دنیا از نظر جمعیت شناخته شد. در سال 1974 زغال سنگ به پایان رسید ولی میتسوبیشی به افراد جزیره گفت که باید به ژاپن بازگردند به همین علت آن ها خیلی سریع تمام نطقه را خالی کردند. این خروج به قدری سریع بود که حتی عده ای فنجان چای خود را روی میز جای گذاشتند. این روزها این جزیره بسیار مرموز شده است چرا که هیچکس نباید حتی پای خود را در آن بگذارد.

** یزرگترین شهربازی آسیا

 10 مکان عظیم رهاشده در دنیا


در اوایل دهه 1990 پروژه ای با شعار بزرگترین شهربازی آسیا شروع به کار کرد که با سرعت بسیار زیادی نیز رشد حود را ادامه داد اما در سال 1998 این منطقه به علت اختلافات دولت با صاحبان زمین اطراف شهربازی پروژه متوقف شد. در سال 2008 نیز بار دیگر تلاش هایی برای ساخت آن انجام شد که بی نتیجه ماند. این روزها این پارک رها شده است ولی بچه گاهی وارد آن می شوند همچنین تمام مسئولیت اتفاقاتی که برای افراد در پارک رخ دهد به عهده خود آنهاست.

** مجسمه های علمی تخیلی

10 مکان عظیم رهاشده در دنیا

در اواخر دهه1960 دولت یوگوسلاوی تصمیم گرفت با کمک بزرگترین طراحان کشورش مجسمه های علمی تخیلی خاصی را در منطقه جنگ زده کشور بسازد. آن ها بهترین طراحان را از سرتاسر کشور جمع کردند و پس از چند سال مجسمه های کاملا بهره برداری شد. این منطقه به یکی از مهمترین نقاط گردشگری یوگسلاوی تبدیل شده بود تا اینکه ناگهان همه چیز متحول شده و کاملا مجسمه ها فراموش شدند. در آخرین باری که از آن ها یاد شد کارشناسان می گفتند مجسمه ها هنوز سرپا و سرحال هستند اما کسی ان ها را نمی شناسد و تنها در گوشه ای افتاده اند.

دو شنبه 27 خرداد 1392برچسب:مکان عظیم رهاشده در دنیا,

|
 
راز سریع‌ترین شکارچی طبیعت فاش شد

یوزپلنگ‌ها سریع‌ترین جانور دونده بر روی خشکی هستند اما مطالعات اخیر نشان می‌دهد که موفقیت این گربه‌سانان در شکار بیش از اینکه وابسته به سرعت بالای آنها باشد به توانایی منحصر بفردشان در باز ایستادن از حرکت و شروع به دویدن ناگهانی به واسطه داشتن چالاکی فوق‌العاده‌ است.

یوزپلنگ‌ها سریع‌ترین جانور دونده بر روی خشکی هستند اما مطالعات اخیر نشان می‌دهد که موفقیت این گربه‌سانان در شکار بیش از اینکه وابسته به سرعت بالای آنها باشد به توانایی منحصر بفردشان در باز ایستادن از حرکت و شروع به دویدن ناگهانی به واسطه داشتن چالاکی فوق‌العاده‌ است.

به گزارش ایسنا، تمام افرادی که یوزپلنگ‌ها را در حال دویدن به دنبال بزهای کوهی می‌بینند به این نکته اذعان دارند که این گربه‌سان بسیار سریع و چالاک است.

مطالعات جدید روی شیوه تعقیب بزهای کوهی توسط یوزپلنگ‌ها و چالاکی مثال‌زدنی آنها در جهیدن به اطراف، تغییر جهت‌های ناگهانی و کم کردن ناگهانی سرعت‌شان نشان داده است که سرعت زیاد تنها راز مهارت شگفت‌انگیز یوزپلنگ‌ها در شکار کردن نیست. بررسی‌ها روی یک یوزپلنگ در پارک جنگلی آفریقا نشان داده است که راز اصلی موفقیت این شکارچی ماهر بیش از اینکه مبتنی بر سرعت خیره کننده‌اش باشد به داشتن مهارت خارق‌العاده و طبیعی در ترمز کردن وابسته است.

به نقل از لایوساینس، «آلن ویلسون» از کارشناسان اصلی این مطالعه می‌گوید: در واقع یوزپلنگ‌ها در تعقیب شکار خیلی سریع نمی‌دوند چرا که شکار بیش از هر کاری هنر مانور در حرکات و موقعیت‌های گوناگون را دارد که شامل هنر شتاب گرفتن، پس کشیدن طعمه، شیرجه زدن و به دام انداختن شکار است.

ویلسون و تیم همراهش 10 سال وقت صرف طراحی و ساخت یک قلاده ردیاب کرده‌اند که با انرژی خورشیدی شارژ می‌شود. این قلاده مجهز به فن‌آوری‌هایی نظیر شتاب سنج، چرخش سنج و جی پی اس است که می‌تواند تمام حرکت‌های این جانور را تحت نظر بگیرد.

آنها این قلاده‌ها را به پنج یوزپلنگ در منطقه دلتای اوکاوانگو نصب کرده و 367 عملیات شکار آنها را طی شش الی 9 ماه بررسی کردند. این یوزپلنگ‌ها طی شکار با سرعت 93 کیلومتر در ساعت دویده‌اند ضمن اینکه میانگین سرعت آنها 33 متر در ساعت در روز ثبت شده است.

آنها طی این مطالعات همچنین دریافتند یوزپلنگ‌ها قادرند در هر تک گام تا حدود 9 متر بر ساعت از سرعت خود بکاهند که این مسئله به آنها بیشتر از افزایش سرعت در شکار کردن کمک می‌کند.

در انجام این کار ماهیچه‌های بسیار قدرتمند به یوزپلنگ‌ها کمک می‌کند تا بتوانند به سرعت شتاب بگیرند. علاوه بر داشتن ماهیچه‌های قدرتمند، یوزپلنگ‌ها، ستون فقرات قابل انعطاف و پنجه‌های بزرگی دارند که به آنها امکان قدرت مانور بسیار بالا حتی بیشتر از یک موتورسیکلت را می‌دهد. این آناتومی به پلنگ‌ها امکان می‌دهد که در هنگام مانور دادن به درستی گام بردارند.

با انجام این تحقیق ممکن است سوالات بسیاری به ذهن خطور کند مثلا اینکه یوزپلنگ‌ها واقعا چقدر سرعت دارند؟ در سال 1960 میلادی محققان در آفریقا سرعت دویدن یوزپلنگ ها را 65 متر بر ساعت ثبت کردند اما پس از آن زمان، برخی از محققان که ویلسون نیز یکی از آنها است تنها سرعتی معادل 30 الی 40 متر بر ساعت را برای این جانور ثبت کرده‌اند اما آخرین داده‌های دریافتی در تحقیقات ویلسون موید این نکته است که این گربه‌سان قادر است در هنگام دویدن به سرعت 60 متر بر ساعت دست یابد که این قابلیت یوزپلنگ‌ها را بعنوان سریع‌ترین پستانداران روی خشکی معرفی می‌کند.

دو شنبه 27 خرداد 1392برچسب:سریع‌ترین شکارچی ,

|
 
کاهش قیمت خودرو

پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری قیمت خودروهای داخلی در بازار آزاد کاهش یافته است.

 فعالان بازار خودرو معتقدند که حضور پرشور مردم در انتخابات منجر به بهبود وضعیت بین‌المللی و در نتیجه کاهش قیمت محصولات از جمله خودروها خواهد شد.
 
قیمت خودروهای پر تیراژ داخلی به شرح زیر است:

 

نوع خودرو

پلاک ۹۲

سایپا ۱۱۱ای.ایکس

۱۷ میلیون

سایپا۱۳۱ ای.ایکس

۱۶ میلیون

تیبا

۱۹ میلیون

تندر ۹۰ پارس خودرو E۲

۳۸ میلیون

مگان

۸۹میلیون

۲۰۶ صندوق‌دارv۸

۴۰میلیون

۲۰۶ تیپ ۲

۳۸ میلیون

تندر ۹۰ ایران خودرو E۲

۳۸ میلیون

پژو پارس سال

۳۷ میلیون

پژو ۴۰۵

۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار

 

دو شنبه 27 خرداد 1392برچسب: قیمت خودرو ,

|
 
درس بی بی سی به رضا پهلوی

درس بی بی سی به رضا پهلوی/ وعده آیت الله خامنه ای محقق شد

 درس بی بی سی به رضا پهلوی


انعکاس : «آقای خامنه ای پیروز این انتخابات بود؛ یعنی آن حماسه سیاسی که ایشان درباره آن صحبت می کرد و همه مخالفان می گفتند امکان چنین چیزی وجود ندارد، اتفاق افتاد. مشارکت ۷۲ تا ۷۵ درصدی مردم با توجه به سردی فضای انتخابات تا هفته قبل یک چیز عجیب و غریبی بود.»

شبکه “بی بی سی” انگلیس از ماه ها پیش در برنامه ها و تحلیل های خود به دنبال این بود که با دادن اطلاعات غلط درباره ساز وکار انتخابات در ایران، مردم را نسبت به شرکت در انتخابات دلسرد نماید.

اما حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای که منجر به خلق حماسه سیاسی گردید و همچنین با اعلام نتایج انتخابات و پیروزی حسن روحانی، بی بی سی بلافاصله از موضع قبلی خود عقب نشست و به حضور گسترده مردم در انتخابات و خلق حماسه سیاسی که خواسته رهبر معظم انقلاب بود اعتراف کرد.

این شبکه در ویژه برنامه ای با حضور نامور حقیقی تحلیلگر سیاسی، سیامک شجاعی و شاهین پرویزی دو تن از فعالان سیاسی به بررسی حضور مردم در انتخابات ۲۴ خرداد پرداخت.

نامور حقیقی تحلیلگر بی بی سی، در این گفتگو از خلق شگفتی از سوی مردم با مشارکت بالا سخن گفت: «علیرغم اینکه بر خلاف سال ۸۸ که از همان روزهای اول آغاز تبلیغات انتخابات موافقان و مخالفان کاندیداها در خیابان بودند اما امسال چنین نبود و تا هفته قبل از انتخابات هم به نظر می رسید تنور انتخابات خیلی گرم نشود، ولی در هفته آخر واقعا این اتفاق افتاد. روز جمعه، چه خبرنگاران خارجی و چه توئیت هایی که از سوی افراد عادی به دست مارسید نشان دهنده آن بود که مشارکت بین ۷۲ تا ۷۵درصد بوده است.»

خاتمی و رضا پهلوی درس بگیرند

وی در ادامه از درس هایی که این انتخابات برای طرفداران تحریم انتخابات و اصلاح طلبانی که می گفتند حضور ما در انتخابات بی فایده است سخن به میان آورده افزود: «کسانیکه که انتخابات را تحریم کردند، مثل اپوزیسیون شورای ملی و رضا پهلوی و غیره؛ این انتخابات نشان داد که آنها درک و تشخیص درستی از واکنش های جامعه ایران ندارند. نحوه رفتار جامعه ایران نشان داد که آنها بر مبنای مقتضیات خود عمل می کنند.

اما اصلاح طلب ها، همین صحبتی که آقای خاتمی کردند که نمی گذارند ما از صندوق بیرون بیاییم پس وقتی در انتخابات شرکت می کنند قبول می کنند که صندوق رای می تواند داوری باشد برای این بازی. از جمله برای آقای تاج زاده که گفته بود در انتخابات شرکت نمی کند اما شرکت کرد.»

آیت الله خامنه ای پیروز این انتخابات بود

تحلیلگر بی بی سی در ادامه از رهبر معظم انقلاب به عنوان پیروز انتخابات نام برده گفت: «آقای خامنه ای پیروز این انتخابات بود؛ یعنی آن حماسه سیاسی که ایشان درباره آن صحبت می کرد و همه مخالفان می گفتند امکان چنین چیزی وجود ندارد، اتفاق افتاد. مشارکت ۷۲ تا ۷۵ درصدی مردم با توجه به سردی فضای انتخابات تا هفته قبل یک چیز عجیب و غریبی بود.»

در ادامه برنامه مجری بی بی سی از سیامک شجاعی، فعال سیاسی پرسید آنچه از نظرات آقای نامور حقیقی بر می آید این است که همه کسانیکه در انتخابات شرکت کرده اند قاعده بازی را پذیرفته اند که وی با لحن تمسخر آمیز پاسخ داد: «شما از کجا می دانید، آقای حقیقی از کجا می دانند، ایشان در لندن نشسته می گویند ۷۵ درصد در انتخابات ایران شرکت کرده اند … این ها یک خیمه شب بازی راه انداخته اند، این ها یک شو و نمایش راه انداخته اند و عده ای بازیکن در داخل و خارج در خدمتشان هستند، پس بحث نمی تواند جدی باشد.»

اظهارات به دور از منطق سیامک شجاعی واکنش تند دیگر میهمانان بی بی سی را در پی داشت.

شاهین پرویزی در واکنش به اظهارات سیامک شجاعی گفت: «اصلا این نوع نگاه های رادیکال در ایران امروز خریداری ندارد نه در بین نسل جوان و نه در بین افرادی که تجربه ۳۵ سال جمهوری اسلامی را دارند.

این حرف ها دیگر حرفی نیست که بتوان آنها را به خورد نسل جوان داد و به آنها گفت شما نمی فهمید و اشتباه می کنید.»

نامور حقیقی نیز در واکنشی تند به اظهارات شجاعی این گونه اظهار نظرها را توهین به مردم خواند و گفت: «ببینید آقای شجاعی شما تحلیل نمی کنید، شیرازی ها یک ضرب المثلی دارند که می گویند “زبان باد بزن جیگر است” شما یک جوری حرف می زنید که جیگرتان خنک شود، خوب می توانید این حرف ها را بزنید. من هم می توانم بگویم که کسانیکه این گونه مواضع می گیرند از قدرت های بزرگ پول می گیرند.

قدرتهای بزرگ، عربستان و کشورهای عربی که به دنبال تغییر رژیم ایران هستند به مخالفان پول می دهند. پس کسانیکه این حرف ها را می زنند از دولت های بزرگ پول می گیرند امریکا و کشورهای عربی بیشتر از آقای هاشمی پول دارند.»

 

دو شنبه 27 خرداد 1392برچسب: رضا پهلوی,

|
 
مسواکی که پیامبر به آن توصیه می‌کرد

رخت مسواک در حقیقت درختچه ای است به ارتفاع متوسط 3 متری که شاخه‌های زیادی دارد و این شاخه‌ها به سمت زمین خمیده هستند و دارای پوستی نسبتاً شفاف، به رنگ سبز کمرنگ تا تقریباً سفید می‌باشند.

به گزارش نیمروز ،پایگاه اطلاع رسانی حج نوشت: بیش از دویست تحقیق مختلف بر روی مواد و اثرات جالب چوب مسواک انجام گرفته که از خواص منحصر به فرد آن خبر می‌دهد. پیغمبر عظیم‌الشأن اسلام، حضرت محمد (صلی الله علیه واله و سلم)، اولین معرف و توصیه کنندهٔ این چوب در جهت بهداشت دهان و دندان بوده‌اند؛ در حالی که قبل از آن مسواکی وجود نداشته است و این بسیار جالب است.

درخت مسواک در حقیقت درختچه ای است به ارتفاع متوسط 3 متری که شاخه‌های زیادی دارد و این شاخه‌ها به سمت زمین خمیده هستند و دارای پوستی نسبتاً شفاف، به رنگ سبز کمرنگ تا تقریباً سفید می‌باشند.

مناطق مهم رویش گیاه در جهان جنوب آسیا، ایران، مصر، هندوستان و حبشه می‌باشد و مهم‌ترین نواحی رویش آن در ایران لار، بندرعباس، میناب، مکران و چاه بهار است.

 

* ترکیبات مهم

مهم‌ترین ترکیبات ریشه، ساقه و برگ گیاه شامل فلاوونوئیدها، ساپونین، تانن، ترکیبات گوگردی، بنزیل ایزوتیوسیانات، ترکیبات کلراید، فلوراید، کلسیم و سیلیسیم می‌باشد.

 

اثرات مهم

* اثرات ضد میکروب

قسمت‌های مختلف گیاه مسواک به علت دارا بودن تانن، ترکیبات گوگردی و ترکیبات ایزوتیوسیانات دارای اثر ضدمیکروبی قوی و گسترده بر روی انواع میکروارگانیسم‌ها است. ده‌ها تحقیق در جهان نشان داده است که این اثرات به خصوص در مورد میکروارگانیسم‌های غیر هوازی مانند استرپتوکوکوس موتانس، که باعث پوسیدگی دندان می‌باشد، انتخابی و ایده آل است.

 

* اثر ضد زخم

اثر ضد زخم چوب مسواک مربوط به وجود فلاوونوئیدها و تانن‌های موجود در آن است. گرچه ترکیبات دیگری در این مورد دخالت دارند و مسلماً موثر می‌باشند، ولی دو دسته مواد مذکور که اثر ضد زخم آن‌ها قوی می‌باشد، علت اصلی این خاصیت هستند.

 

* اثر دترجنت (پاک‌کنندگی و ضد جرم دندان)

کلراید قابل توجه موجود در چوب مسواک به عنوان یک دتر جنت قوی عمل نموده و از ایجاد جرم روی دندان‌ها جلوگیری می‌کند؛ به همین دلیل افرادی که به طور طولانی از چوب مسواک استفاده می‌کنند (بعضی کشورهای عربی مانند عربستان سعودی) اصولاً دندان‌های سفیدی دارند.

 

* اثر ضد پوسیدگی دندان

فلوراید قابل توجه به همراه ترکیبات گوگردی، تاننی و ایزوتیوسیاناید موجود در گیاه مسواک باعث خاصیت قوی ضد پوسیدگی دندان در ساقه‌های گیاه شده است. کلیهٔ اثرات ذکر شده با مکانیسم‌های مربوطه پس از تحقیقات زیادی که در نقاط مختلف جهان صورت گرفته تایید شده که خلاصه ای از آن‌ها به شرح زیر است.

تحقیق یکی از دانشمندان انگلیسی بر روی افراد مسن عربستان سعودی نشان داد که اکثر آن‌ها از دندان‌هایی سالم و سفید برخوردارند و دارای کمترین بیماری‌های دهان و دندان می‌باشند. این افراد از کودکی از چوب مسواک استفاده کرده بودند؛ بنابراین احتمالاً استفاده از چوب مسواک و موضوع مذکور قوت گرفت.

برای بررسی بیشتر و اثبات قطعی این مسئله دو گروه از دانش آموزان دو شهر عربستان که در یکی از چوب مسواک استفاده چندانی نمی‌کردند و اکثراً خمیر دندان‌های خوب و استاندارد مصرف می‌کردند و در دومین شهر که نسبت به استفاده از چوب مسواک تعصب داشتند، مورد مطالعه قرار گرفتند.

تحقیق در مورد دندان‌های سالم، تعداد دندان‌های پوسیده و پیوره و یا مشکلات دیگر دهان و دندان در آن‌ها نشان داد دانش آموزانی که از چوب مسواک استفاده می‌کنند دارای وضعیت کاملاً بهتری از هر نظر نسبت به شهر دیگر داشتند. این بررسی نشان داد که مصرف چوب مسواک به خصوص در طولانی مدت می‌تواند در بهداشت دهان و دندان اثرات ایده آلی داشته باشد.

اثر ضد زخم چوب مسواک مربوط به وجود فلاوونوئیدها و تانن‌های موجود در آن است. گرچه ترکیبات دیگری در این مورد دخالت دارند و مسلماً موثر می‌باشند، ولی دو دسته مواد مذکور که اثر ضد زخم آن‌ها قوی می‌باشد، علت اصلی این خاصیت هستند.

تحقیق جالب دیگری در این زمینه انجام شد؛ به این نحو که در یک گروه چوب مسواک به مدت چند دقیقه در دهان قرار گرفت و در گروهی دیگر از لاستیک‌های بی اثر استفاده گردید. پس از حدود 5 دقیقه بزاق دهان هر دو گروه جمع آوری شد و با روش HPLC به طور دقیق مورد مطالعه قرار گرفت.

نتایج نشان داد که ترکیبات بزاق دو گروه کاملاً متفاوت است؛ به این معنا که در بزاق دهان افرادی که چوب مسواک داشتند تعدادی از مواد، املاح و یون‌های بسیار با ارزش که می‌توانند با چندین مکانیسم آثار بسیار جالب و مثبتی در جهت جلوگیری از بیماری دهان و دندان بر جای گذارند، و جود داشت. این تحقیق نشان داد که مواد موجود در چوب مسواک به راحتی و در زمان بسیار کوتاه در بزاق حل می‌شوند، در حالی که مواد موثر بسیاری از گیاهان نمی‌توانند به این سرعت در بزاق دهان حل شوند.

حتی یک آزمایش ساده می‌تواند این مسئله را تایید کند. در صورتی که پوست چوب مسواک را برداریم و آن را در یک استکان آب قرار دهیم، می‌بینیم در مدت کوتاهی موادی از ساقه در آب حل شده و آب کاملاً کدر می‌شود. اگر به ته استکان نگاه کنیم املاح حل شده از چوب مسواک را مشاهده می‌کنیم. تجزیهٔ این مواد، ترکیبات ارزشمندی را که در بزاق حل می‌شوند، نشان می‌دهد.

تحقیق دیگری در مورد اثر ضد میکروبی و ضدعفونی کنندهٔ چوب مسواک در مقایسه یا خمیردندان‌های خوب دنیا انجام شد؛ به این صورت که در تعدادی از افراد قدرت ضدمیکروبی و ضدعفونی کنندهٔ بزاق پس از استفاده از خمیر دندان در زمان‌های مختلف اندازه گیری شد. در تحقیق جداگانه ای گروه دیگری که از چوب مسواک استفاده کرده بودند، مورد آزمایش قرار گرفتند. نتایج آزمایش‌ها نشان داد که خاصیت ضدمیکروبی چوب مسواک از لحظهٔ ورود به دهان شروع می‌شود و به مدت طولانی دوام دارد؛ در حالی که دوام خمیر دندان‌ها بسیار کوتاه بوده و قابل مقایسه با چوب مسواک نیست.

یک تحقیق بسیار ارزشمند و جالب در مورد مادهٔ موثر چوب مسواک به نام بنزیل ایزوتیوسیاناید نشان داد که این جسم پس از ورود چوب مسواک به دهان در بزاق حل می‌شود. این ماده با یک اتم اکسیژن هیدروژن پراکسید (H2 O2) که از فعالیت میکروارگانیسم‌های دهان حاصل می‌شود ترکیب شده و تولید آب معمولی و ترکیب جدید اکسید بنزیل ایزوتیوسیاناید می‌کند. در این عمل اضافهٔ آب اکسیژنه (هیدروژن پراکساید) موجود در بزاق خنثی شده و آسیب به بافت‌های مخاطی دهان را کاهش می‌دهد.

همزمان ترکیب جدید اکسید بنزیل ایزوسیاناید تولید می‌شود که قدرت ضدعفونی کنندهٔ آن از بنزیل ایزوتیوسیاناید قوی‌تر است. دانشمندان قبلاً به این نتیجه رسیده بودند که ترکیب بنزیل ایزوتیوسیاناید به مقدار کم و به طور طبیعی توسط غدد بزاقی در دهان ترشح می‌شود و این یکی از اعجازهای درخت مسواک می‌باشد که در نوع خود منحصر به فرد است.

 مسواک پیامبر


بیش از دویست تحقیق مختلف بر روی مواد و اثرات جالب چوب مسواک انجام گرفته که از خواص منحصر به فرد آن خبر می‌دهد. پیغمبر عظیم‌الشأن اسلام، حضرت محمد (صلی الله علیه واله و سلم)، اولین معرف و توصیه کنندهٔ این چوب در جهت بهداشت دهان و دندان بوده‌اند؛ در حالی که قبل از آن مسواکی وجود نداشته است و این بسیار جالب است.

کلراید قابل توجه موجود در چوب مسواک به عنوان یک دتر جنت قوی عمل نموده و از ایجاد جرم روی دندان‌ها جلوگیری می‌کند.

 

* طریقه مصرف

در کشور عربستان سعودی و بعضی کشورهای عربی دیگر قطعات حدوداً 10 سانتی متری با قطر حدود یک سانتی متر از ساقه‌های گیاه به صورت بسته‌های 50 تا 100 عددی به وفور به فروش می‌رسد که هر قطعه از آن به مدت یک روز در آب قرار گرفته و سپس پوست همان قسمت جدا می‌شود. به این ترتیب فیبرهای طولی این ساقه به شکل مسواک در می‌آید که آن را به آرامی بر روی دندان‌ها می‌کشند. با این عمل ضمن مسواک شدن دندان‌ها مواد مختلف این چوب در بزاق حل شده و آثار مختلف آن در دهان، لثه و دندان‌ها اعمال می‌شود. هم چنین از فیبرهای نازک ساقه جهت خلال کردن دندان استفاده می‌گردد.

لازم به ذکر است که برای ما ایرانیان که از کودکی به این کار عادت نکرده ایم، این کار ممکن است صدماتی به دهان وارد کند؛ از این رو ضمن سال‌ها تحقیق نگارنده در مورد استفاده از خواص اعجاب انگیز چوب مسواک در بهداشت دهان و دندان، دهان‌شویه ای فرموله گردیده که ماده اصلی آن عصاره چوب مسواک می‌باشد و می‌تواند خواصی مشابه با چوب مسواک در دهان و دندان ایجاد کند. این دهان‌شویه به افتخار نام ایران و با استفاده از نام علمی گیاه «پرسیکا» نام‌گذاری شد.

دو شنبه 27 خرداد 1392برچسب: مسواکی که پیامبر به آن توصیه می‌کرد,

|
 
دختری که سرش در «تپه ی فرانسوی» از تن جدا شد

چهارشنبه ۱ مهر (۲۲ سپتامبر ) بود که انفجار مهیبی در محله ی «تپه فرانسوی»، ۳۵ یهودی را به خاک و خون کشید که از میان آنها ۳ نفر به هلاکت رسیدند.

چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۸۳ (۲۲ سپتامبر ۲۰۰۴) بود که انفجار مهیبی در محله پرازدحام «تل‌الفرنسیه» (تپه فرانسوی) واقع در شهر قدس، ۳۵ صهیونیست اشغالگر را به خاک و خون کشید که از میان آنها ۳ نفر به هلاکت رسیدند.
دقایقی بعد، یگان‌های «شهدای الاقصی»، شاخه نظامی جنبش فتح، مسئولیت این انفجار را به عهده گرفت و نام مجری عملیات را اعلام کرد: شهید زینب علی عیسی ابوسالم

 دختری که سرش در تپه ی فرانسوی از تن جدا شد
دوشیزه ی شهادت طلب فلسطینی، «زینب عیسی ابوسالم»

و به این ترتیب نام این دوشیزه ۱۸ ساله فلسطینی در تاریخ جهاد امت اسلامی به عنوان دهمین زن شهادت طلب فلسطینی ثبت شد.
او که اهل اردوگاه «عسکر» بود، قصد داشت تا خود را به داخل یکی از اتوبوس‌های حامل صهیونیست ها برساند ولی توسط پلیس شناسایی شد و مورد حمله قرار گرفت اما بلافاصله خود را در میان مهاجمین منفجر کرد و با تکه‌های استخوانش پیکر ده ها اشغالگر صهیونیست را درید.

 دختری که سرش در تپه ی فرانسوی از تن جدا شد
سر جدا شده ی زینب ابوسالم در تپه ی فرانسوی

جالب است که بدانید محل عملیات یعنی «تل الفرنسیه»، کانون تجمع روزانه تعداد کثیری از صهیونیست هایی است که قصد دارند از پایانه اتوبوس‌های این مکان، خود را به شهرک های صهیونیست نشین برسانند.

 دختری که سرش در تپه ی فرانسوی از تن جدا شد
جمع‌آوری آثار بجامانده از عملیات توسط صهیونیستها

انجام این عملیات کارآمدی موانع و تدابیر متعدد امنیتی حاکم بر سرزمین فلسطین را برهم زد و یک علامت سوال بزرگ پیش روی دستگاه های عریض و طویل امنیتی اسراییل گذاشت: چگونه دختری ۱۸ ساله با ظاهری کاملا عربی و با حجاب اسلامی توانسته خود را به یکی از کانون‌های پر ازدحام صهیونیست ها در شهر قدس برساند؟

دختری که سرش در تپه ی فرانسوی از تن جدا شد
منزل پدری شهید زینب ابوسالم بعد از عملیات

پی نوشت:
با این که سر دادن در راه خدا برای شیعه مذهب، نه عجیب که احلی من العسل است! اما شرمندگی که نه، حس حقارت نفسمان را بند می آورد!
وقتی یک دختر مسلمان فلسطینی، جهنم را برای آل صهیون در همین دنیا فراهم می کند و آتش خشم خداوند را چنان بر سر غاصبان قدس فرو می بارد که فجعلهم کعصف ماکول! خدا نکند مردان حقیقی امت رسول الله چنین زنانی باشند!
روی دیگر آتش خشم، شعله محبت است و این شعله آن چنان به دامن پاک فرشتگان فلسطینی می افتد که از آن پیکرهای پاک و آسمانی فقط سری برجای می ماند، آن چنان که از یاران حسین (علیه السلام) جز سرهایی بر نی، یادگاری باقی نماند!
یا حسین!
مبادا که در قیامت در برابر صاحبان این سرهای سرافراز، سرافکنده باشیم!
خدایا!
ارادتمندان حسین را در حسرت چنین شهادت هایی نمیران!


منبع: مشرق

دو شنبه 27 خرداد 1392برچسب:تپه ی فرانسوی,

|
 
توصیه هایی تابستانی برای فرار از گرما

قش تغذیه در مقابله با دهیدراته شدن بدن (از دست دادن آب بدن) چیست؟ همه‌ این سوال‌ها پاسخ دارد. مهم این است که اجازه ندهید بدنتان آب خود را از دست بدهد و دچار خستگی بشوید. برای مقابله با گرما و عطش تابستان با ما باشید.

باشگاه خبرنگاران: فصل تابستان فرا رسیده و گرما با گام‌های داغ و سنگین خود شهرها را فرا گرفته است. گاهی هوا چنان گرم می‌شود که عرق از سر و رویمان جاری می‌شود، خستگی و بی‌حوصلگی بر ما غلبه می‌کند و تشنگی سراپای وجودمان را می‌گیرد. در این صورت است که مدام از خود می‌پرسیم چگونه می‌شود با این گرما مقابله کرد؟ آیا نوشیدن آب به تنهایی برای تحمل گرمای هوا کافی است؟

نقش تغذیه در مقابله با دهیدراته شدن بدن (از دست دادن آب بدن) چیست؟ همه‌ این سوال‌ها پاسخ دارد. مهم این است که اجازه ندهید بدنتان آب خود را از دست بدهد و دچار خستگی بشوید. برای مقابله با گرما و عطش تابستان با ما باشید.

تعریق

تعریق یا همان عرق کردن پدیده‌ کاملاً طبیعی بدن انسان محسوب می‌شود و برخلاف باور عموم بخشی از سیستم خنک کننده‌ بدن است که باعث می‌شود بدن در دمای مناسبی قرار گیرد. در واقع عرق این توانایی را دارد که به طور طبیعی در عرض چند دقیقه بدن را خنک کند. برای همین است وقتی سخت مشغول کار و فعالیت هستیم عرق از سر و رویمان جاری می‌شود.

واقعیت این است هرچه بیشتر عرق کنید بدنتان خنک‌تر می‌شود. علاوه بر این، عرق، آرام‌بخش ایده‌آل اعصاب انسان نیز محسوب می‌شود و این قابلیت را دارد که نبض را تنظیم کند. به طور کلی عرق کردن روشی است که بدن به وسیله‌ آن خود را خنک نگه می‌دارد. با وجود این که نقش تعریق در خنک نگه داشتن بدن در نوع خود بسیار جالب و فوق‌العاده است اما باید بدانید که همین عرق کار بسیار مهم دیگری نیز انجام می‌دهد که خیلی از ما حتی فکرش را هم نمی‌کنیم: دفع سموم بدن؛ پس عرق کردن آنقدرها هم بد نیست.

اما زمانی که عرق می‌کنیم بدن آب و املاح معدنی خود را نیز از دست می‌دهد و لازم است که تمام این عناصر جایگزین شوند. در واقع لازم است که در فصل گرما خوب بخورید و خوب بنوشید تا بدنتان دهیدراته نشود یعنی اینکه آب خود را از دست ندهد. زیرا از دست رفتن آب بدن آسیب رسان خواهد بود.

چه بخوریم؟

میزان سدیم و پتاسیم بدن ما باید متعادل باشد. اما متأسفانه به دلیل اینکه در طول روز مواد غذایی سرشار از سدیم (نمک) بیشتری مصرف می‌کنیم این موازنه به هم می‌ریزد. پتاسیم به خصوص اگر اهل ورزش باشید وظیفه‌ احیای انرژی را بر عهده دارد و خستگی را از جان بدر می‌کند. این عنصر مهم در موز، زردآلو، طالبی و بیشتر میوه و سبزیجات به میزان قابل توجهی وجود دارد.

توصیه می‌کنیم برای حفظ تعادل پتاسیم و سدیم بدنتان در هر وعده‌ غذایی سبزیجات تازه و خشک، سیب‌زمینی، میوه‌های تازه و خشک میل کنید. قطعاً گزینه‌های زیادی برای انتخاب دارید. از مصرف سوپ که باعث تأمین مایعات بدن می‌شود غافل نشوید. حواستان باشد مصرف مواد غذایی شور مثل چیپس، سوسیس و کالباس، ماهی دودی و غیره را محدودتر کنید.

میزان پروتئین

هر چه مواد غذایی سرشار از پروتئین بیشتری مصرف کنید بیشتر احساس گرما خواهید کرد. متخصصان توصیه می‌کنند که مصرف روزانه یک گرم پروتئین به ازای یک کیلوگرم وزن بدن مصرف کننده کافی است. یعنی اینکه اگر شما یک خانم 60 کیلوگرمی هستید روزانه به 60 گرم پروتئین نیاز دارید. این میزان با مصرف 100 گرم گوشت قرمز، ماهی یا گوشت مرغ و سه محصول لبنی تأمین می‌شود.

آب، آب، آب

اولین سلاح مبارزه با گرما آب است. در فصل گرما آب زیادی بنوشید. همیشه یک بطری آب دم دستتان باشد و به طور مرتب آب بنوشید. منتظر نمانید که تشنگی هلاکتان کند و بعد به سراغ آب بروید. البته میزان آب مصرفی به فعالیت فیزیکی شما بستگی دارد اما بدانید که نوشیدن حداقل یک لیتر آب یعنی معادل 8 لیوان لازم است. بعد یا قبل غذا آب بنوشید.

می‌توانید آب خالص بنوشید و یا اینکه مقداری آب لیموترش و یا چند پر نعنا به آن اضافه کرده و تشنگی‌تان را برطرف سازید. اگر طرفدار آب‌های گازدار هستید سعی کنید از انواع کم سدیم آن استفاده کنید. اگر خیلی آب به اصطلاح خالی دوست ندارید یا این که می‌خواهید علاوه بر رفع عطش برنزه هم شوید توصیه می‌کنیم از آب میوه سرشار از کاروتنوئیدها و ویتامین‌ها استفاده کنید مثل آب هویج. این مواد مغذی شما را از آسیب‌های نور خورشید درامان می‌دارند.

چند توصیه‌ کلی

از نوشیدن مایعات به اصطلاح تگری و مواد غذایی خیلی سرد بپرهیزید. بر خلاف آنچه که عامه‌ مردم تصور می‌کنند، نوشیدن مایعات خیلی خنک به هنگام تشنگی، نه تنها عطش را برطرف نمی‌کند بلکه باعث تعریق بیشتر بدن می‌شود.

بدن با جذب سرما به تصور اینکه باید خود را گرم کند عکس‌العمل نشان می‌دهد؛ در عوض زمانی که نوشیدنی گرم یا داغی خورده می‌شود عکس این اتفاق می‌افتد و بدن به دنبال خنک کردن خود وارد عمل می‌شود. بنابراین نوشیدنی‌ها را بر اساس دمای محیط انتخاب کنید و از نوشیدن مایعات تگری بپرهیزید.

همچنین از مصرف ادویه‌هایی مثل فلفل و خردل نیز بپرهیزید زیرا باعث می‌شوند شما بیشتر احساس گرما بکنید.در نهایت توصیه می‌کنیم برای مقابله با گرمای شدید، تعریق زیاد و احساس خستگی تغذیه‌ای سرشار از مایعات داشته باشید تا بدنتان دهیدراته نشود یعنی مایعات خود را از دست ندهد.

یک شنبه 26 خرداد 1392برچسب:فرار از گرما ,

|
 
اولین اتوبوس ایران

اولین اتوبوس ایران

 اولین اتوبوس ایران


منبع : انعکاس

یک شنبه 26 خرداد 1392برچسب:اتوبوس ,

|
 
فدراسیون فوتبال کره، خواستار عذرخواهی «چوی» از مردم ایران

سرپرست تیم ملی فوتبال گفت: فدراسیون فوتبال کره جنوبی خواستار عذرخواهی سرمربی تیم ملی این کشور از فدراسیون و مردم ایران شده است.

به گزارش پرشین وی و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، مهدی محمد نبی؛ سرپرست تیم ملی فوتبال گفت: خوشبختانه تمرینات به خوبی پیگیری می‌شود و شرایط خوبی بر اردوی تیم ملی حاکم است. امروز صبح بازیکنان به مدت یک ساعت و نیم تمرینات پر فشاری را زیر نظر کادر فنی پیگیری کرده و اکنون نیز بازی تیم ملی کره جنوبی که اخیرا انجام داده بود را آنالیز می‌کنند. بازیکنان در جلسه فنی که دارند، تمامی نقاط ضعف و قوت تیم مقابل را ارزیابی می‌کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه مصدوم و یا بازیکنی که نتواند تیم را همراهی کند، نداریم. تمامی بازیکنان در شرایط مساعدی به سر می‌برند و با تمرینات پر فشاری که پشت سر می‌گذارند، آماده بازی با کره جنوبی هستند.

سرپرست تیم ملی فوتبال گفت: در مذاکره‌ای که با مسئولین فدراسیون فوتبال کره جنوبی داشتیم، آنها اعلام کرده‌اند که چوی باید از فدراسیون و مردم ایران به خاطر اظهار نظرش عذرخواهی کند.

گفتنی است،ملی پوشان فردا صبح بیست و ششم خرداد ماه تمرینات خود را از ساعت 11:00 تا 12:30 زیر نظر کادر فنی پیگیری می کنند.

سرمربی کره جنوبی بعد از پیروزی برابر ازبکستان در نشست خبری گفته بود که از ایران بدم می‌آید و دوست دارم ازبکستان و کره جنوبی به جام جهانی صعود کنند.

 
کشف عضو جدید دربدن

محققان دانشگاه ناتینگهام بخش جدیدی را در چشم انسان کشف کرده‌اند که اگرچه تنها 15 میکرون ضخامت دارد، اما کشف آن باعث می‌شود تا جراحی چشم آسان‌تر و امن‌تر شود.

محمود حاج‌زمان: جدیدترین بخش اضافه شده به آناتومی بدن انسان تنها 15 میکرون ضخامت دارد، اما کشف آن باعث می‌شود تا جراحی چشم آسان‌تر و امن‌تر شود. دکتر هارمیندر دوا، استاد دانشگاه ناتینگهام اخیرا لایه جدیدی در قرنیه چشم انسان کشف کرده است و آن را لایه دوا (Dua's Layer) نامیده است.


 کشف عضوی جدید در بدن انسان!

لایه دوا پشت قرنیه قرار می‌گیرد، که پیش از این گمان می‌شد تنها دارای 5 لایه است. دوا و همکارانش با تزریق هوا به درون قرینه چشم‌های اهدایی و اسکن هر لایه با میکروسکوپ الکترونی این عضو جدید بدن انسان را کشف کرده‌اند.
این محققان عقیده دارند که بروز پارگی در این لایه جدید مسئول ایجاد بیماری آب‌آوری قرنیه است؛ اختلالی که منجر به جمع شدن مایع در قرنیه چشم می‌شود. به گفته دوا، افزایش دانش پزشکان درباره این لایه جدید می‌تواند برای بیمارانی که تحت عمل پیوند قرنیه و کاشت قرنیه قرار می‌گیرند، دستاوردهای مهمی داشته باشد.
پرفسور دوا می‌گوید: «این کشف مهمی است که باعث می‌شود مجبور شویم کتاب‌های درسی چشم پزشکی را از نو بازنویسی کنیم. از نقطه نظر کلینیکی، بیماری‌های زیادی وجود دارند که پشت قرینه را تحت تاثیر قرار می‌دهند؛ و متخصصان بالینی سراسر دنیا از ین پس می‌کوشند تا آنها را به وجود، غیبت یا پارگی لایه جدید نسبت دهند.»
نتیجه این مطالعه در شماره اخیر مجله Ophthalmology به چاپ رسیده است.


منبع : خبرآنلاین

یک شنبه 26 خرداد 1392برچسب:کشف عضو جدید ,

|
 
نتایج قطعی ارای ریاست جمهوری

حسن روحانی" با 18 میلیون و 613 هزار و 329 رای بر کرسی ریاست جمهوری تکیه زد.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران مستقر در وزارت كشور؛ "مصطفی محمدنجار" رئیس ستاد انتخابات کشور آخرین آمار شمارش آراء مربوط به هر یک از شش نامزد انتخابات را اعلام کرد.

گفتني است، مجموع صندوق اخذ رای 58 هزار 764 صندوق بوده است.

بر اساس این گزارش؛ تعداد واجدین شرایط رای دهندگان در انتخابات 50 میلیون و 483 هزار و 192 نفر بود که در ایم میان میزان مشارکت 36 میلیون و 704 هزار و 156 نفر بود که نشانگر مشارکت 72/7 درصدی بوده است.

نجار آراي تفکيک شده را به شرح زير اعلام کرد:

حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحانی: 18ميليون و 613 هزار و 329 راي

محمدباقر قالیباف: 6 ميليون و 777 هزار و 292 راي

سعید جلیلی: 4 ميليون و 168 هزار و 946 راي

محسن رضایی: 3 ميليون و 884 هزار و 412 راي

علی اکبر ولایتی: 2 ميليون و 268 هزار و 753 راي

سیدمحمدغرضی: 446 هزار و 15 راي

یک شنبه 26 خرداد 1392برچسب:ریاست جمهوری ,

|
 
دختری که موجب شگفتی شد

دختر 21 ساله انگلیسی به دلیل ابتلا به بیماری نادر هر 7 ماه یک بار ، دو ماه به خواب می رود.

لیلی کلارک دختر دانشجوی انگلیسی هر 7 ماه یکبار، 2 ماه به خواب می رود .
این دختر 21 ساله که از بیماری نادر بنام سندرم کلین – لوین رنج می برد در زمان امتحانات دانشگاه زمان کریسمس و سال نو در خواب بوده است به گفته والدین لیلی وی از 24 ساعت شبانه روز 23 ساعت را در خواب به سر می برد و تنها مدتی را به کمک والدین برای تغذیه از خواب بیدار می شود و دوباره به خواب می رود.
مادر لیلی درباره دخترش می نویسد لیلی بخش عظیمی از زندگی اش را به خاطر این بیماری که از سال 2007 شروع شده از دست داده است.
بر اساس این گزارش تا کنون درمانی برای این بیماری که تنها برای جوانان رخ می دهد شناخته شده است.

یک شنبه 26 خرداد 1392برچسب:دختری نادر ,

|
 
چند روز تا پایان ریاست جمهوری احمدی نژاد مانده است؟

چند روز تا پایان ریاست جمهوری احمدی نژاد مانده است؟

- امروز 25 خرداد 1392 است و تا ساعاتی دیگر ، نتیجه انتخابات ریاست جمهوری مشخص خواهد شد.

فارغ از این که چه کسی بر مسند ریاست جمهوری اسلامی ایران خواهد نشست ، یکی از موضوعاتی که مورد توجه است این که محمود احمدی نژاد ، تا چند وقت دیگر رییس جمهور خواهد بود؟ این امر ، هم برای حامیان او اهمیت دارد و البته هم برای منتقدانش.

برنده انتخابات جاری ، در ساعت 9 صبح روز 12 مرداد 1392 ، به حسینیه امام خمینی (ره) می رود تا حکم ریاست جمهوری اش توسط رهبر انقلاب تنفید شود و بلافاصله بعد از تنفیذ ، تا 4 سال دیگر ، رئیس جمهور کشورمان خواهد بود ؛ احمدی نژاد ، از آن پس ، فقط "رئیس جمهور سابق" نامیده خواهد شد.

با این حساب ، ریاست جمهوری احمدی نژاد به روزشمار افتاده و بعد از گذشت 48 روز ، در روز چهل و نهم ، کلید ریاست جمهوری را به رئیس جمهور جدید خواهد داد.
این که احمدی نژاد ، پس از ریاست جمهوری ، چه جایگاه و سمتی خواهد داشت ، پرسشی است که برای رسیدن به پاسخ اش ، زمان زیادی لازم نیست.

عصر ایران

 
پیام تبریک غرضی به مردم وروحانی

 غرضی به ملت و رئیس جمهور منتخب تبریک گفت


به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد غرضی با صدور پیامی، از حضور حماسی مردم در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری تقدیر کرد.

متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم‌ الله الرحمن الرحیم

روح امام خمینی(ره) شاد و تبریک به ملت و رهبری ایران که حماسه آفریدند.

با تشکر از ملت ایران و همه آنهایی که پای صندوق‌های رای آمده و افتخار آفریدند ؛ چه در داخل و چه در خارج از کشور.

به خواست و تشخیص ملت ایران احترام می‌گذارم و از زحمات برگزارکنندگان انتخابات نیز قدردانی می‌نمایم.

به ریاست محترم جمهور منتخب تبریک می‌گویم و توفیق ایشان در برآوردن خواست‌های ملت ایران یعنی فضای اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور لازمه توسعه جمهوریت و اسلامیت ملت ایرن است را از خداوند متعال مسئلت دارم.

یقینا وظیفه همه کاندیدا‌ها و ملت ایران حمایت از رییس جمهور منتخب مردم در حرکت به سوی اعتلای انقلاب اسلامی و آرزوی موفقیت برای ایشان می‌باشد.

یک شنبه 26 خرداد 1392برچسب:غرضی ,

|
 
شادی مردم تهران پس از اعلام نتایج انتخابات

شادی مردم تهران پس از اعلام نتایج انتخابات (عکس)

شادی مردم تهران پس از اعلام نتایج انتخابات

شادی مردم تهران پس از اعلام نتایج انتخابات

شادی مردم تهران پس از اعلام نتایج انتخابات

شادی مردم تهران پس از اعلام نتایج انتخابات

شادی مردم تهران پس از اعلام نتایج انتخابات

 شادی مردم تهران پس از اعلام نتایج انتخابات

یک شنبه 26 خرداد 1392برچسب:نتایج انتخابات ,

|
 


به وبلاگ من خوش آمدید
goookkpptm@gmail.com

 

محمد
minasazesh

 


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مقاله خبر وتبلیغات درامد زایی و آدرس accant1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





تبادل لینک اتوماتیک
jتبلیغات
ردیاب جی پی اس ماشین
ارم زوتی z300
جلو پنجره زوتی

 

 

زندگی دردناک و عجیب سرسخت ترین زنان دنیا
ریش سیبلهای استثنایی
دوست واقعی
عجیب‌ترین وسایل شکنجه در قرون وسطی
منتظر ارزانی خودرو نباشید
دوست دارید فرزندتان قد بلند باشد
تصاویر خلاقانه ازاین کودک
تصاویر دختری که برای خودش مراسم ختم گرفت
تظاهرات زنان در نیجریه: شوهر می خواهیم
قدیمی‌ترین صورت دنیا
پرچم های خوردنی 17 کشور
جریمه 53میلیونی برای دیر برگرداندن کتابی به کتابخانه
حراج با ارزش ترین الماس صورتی جهان به قیمت 180 میلیارد تومان
مشهورترین مانکن کودک جهان
آگهی استخدام ساعت ساز برای تنظیم 1000 ساعت ملکه بریتانیا
سخنان روحانی در فرودگاه جان اف کندی
افشای پشت پرده دعوای دایی و قهرمانی
آرایشگاه در قاره آفریقا فقط آرایشگاه نیست!
علاقه بیش از حد به ماشین
تصاویردختربچه ای که با دو دندان بدنیا امد
مسابقه « دختر شایسته جهان اسلام» با حضور نماینده ای از ایران!
تونل عشاق
پديده چند همسري در آمريكا
بزرگترین سایت همسریابی دنیا در دستان یک زن
با هفت خواهر زیبا و عجیب آشنا شوید
معمای زن زندانی در اینترنت!
کشف قدیمترین نامه
بان‌کی‌مون از توافقات کری و لاوروف در زمینه سلاح‌های شیمیایی سوریه استقبال کرد
مکانهای عجیب برای زندگی
کانادا فهرست اموال دولت ایران را منتشر کرد
دردسرهای تغییر جنسیت برای یک زوج جوان +عکس
دردسرهای تغییر جنسیت برای یک زوج جوان +عکس
دختر شایسته
پارک زیر اب
روستایی که پس از پنج سال بازگشت!
دلیل بسیار جالب زنان افغانی برای مدل راه رفتنشان
نامه بسیار جالب دختری به همسرش آینده اش
اقدام جالب یک زن ورزشکار برای خرید خانه ای لوکس!
عکس های دیدنی از اوباش ترین زن در تهران
ازدواج یک غول با کوتاه ترین زن دنیا
نامردی
فرق مامان وبابا
کمبود محبت
تفاوت امتحان دادن دخترها وپسرها
سنگ قبرهایی که شاید ندیده باشید+تصاویر
3 تحول مهم در پرونده تحریم های ایران در یک روز + اسناد
حذف‌ شعر‌ جنجالی‌ از کتاب ابتدایی
راز بقای اسد و دلیل آمریکا برای "حمله جمع و جور"
نتایج کنکور دکتری دانشگاه آزاد اعلام شد
محمدرضا شجریان: شرایط مناسب باشد، کنسرت هم می‌دهم

 

 

RSS 2.0

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





Alternative content