مقاله خبر وتبلیغات درامد زایی

مقاله خبر وتبلیغات درامد زایی


انتشار تصاویر اعدام یازده سرباز سوری به دست تروریست‌های النصره

 

 

جهان > خاورمیانه- همشهری آنلاین:
کلیپ ویدئویی جدیدی منتشر شده است که در آن تروریست‌های جبهه النصره که با القاعده در ارتباط هستند، گروهی متشکل از یازده سرباز سوری را اعدام می‌کنند.

به گزارش شبکه پرس تی وی ، حاکی از آن است که این حادثه در استان دیر الزور در شرق سوریه روی داده است.

در این فیلم ویدئویی، تروریستی که سربازان سوری را اعدام می‌کند، با لهجه سعودی صحبت می‌کند.

اخیرا انتشار ویدئویی در اینترنت نشان می‌دهد که خالد الحمد با نام مستعار ابو شاکر یکی از اعضای بدن سرباز سوری را بریده و می‌خورد. الحمد در هنگام فیلم برداری گمان می‌کند که در حال خوردن جگر این مرد است اما یک جراح که این فیلم را مشاهده کرده است می‌گوید که این عضو در حقیقت ریه این سرباز بوده است.

ناوی پیلای کمیسر ارشد سازمان ملل در امور حقوق بشر در تاریخ چهاردهم می گفت این اقدام غیر انسانی، در واقع اقدامی بی رحمانه بوده است و باید به عنوان جنایت جنگی مورد بررسی قرار گیرد.

این در حالی است که سوریه از اواسط ماه مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامی بوده است. شمار زیادی از مردم این کشور از جمله تعداد زیادی از نیروهای امنیتی در این خشونت‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

دولت سوریه می‌گوید، این ناآرامی‌ها از خارج از کشور کنترل و هدایت می‌شود و گزارش‌های موجود نیز حاکی از آن است که شمار زیادی از شورشیان از اتباع خارجی هستند.

یک شنبه 29 ارديبهشت 1392برچسب:تروریست‌های النصره ,

|
 
تروریست‌های جبهه النصره مقبره فتحی شقاقی را تخریب کردند

 

جهان > خاورمیانه- همشهری آنلاین:
تروریست‌های جبهه النصره با حمله به مقبره شهدای اردوگاه الیرموک در دمشق، قبر بنیانگذار جنبش جهاد اسلامی فلسطین را تخریب کردند.

به گزارش مهر به نقل از برگزاری براثا، تروریست‌های تکفیری جبهه النصره درسوریه در جنایتی جدید با حمله به مقبره الشهدا در اردوگاه الیرموک دمشق، قبر فتحی شقاقی بنیانگذار جنبش جهاد اسلامی فلسطین را تخریب کردند.

فتحی شقاقی ادیب و مبارز فلسطینی در اردوگاه رفح در جنوبنوار غزه در سال 1951 میلادی متولد شد. وی در دانشگاه الزقازیق مصر در رشته پزشکی به تحصیل پرداخت و جنبش جهاد اسلامی فلسطین را تاسیس کرد. وی در فاصله سال های 1983 تا 1986 بارها در فلسطین بازداشت شد. وی پس از انتفاضه نخست فلسطین در آگوست 1988 به لبنان رفت و در سال 1995 در مالت توسط عوامل موساد (سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی) ترور شد.

یک شنبه 29 ارديبهشت 1392برچسب:شقاقی,

|
 
انتشار تصاویر جنایت جدید گروه تروریستی النصره در سوریه

 

همشهری آنلاین:
اعضای گروه تروریستی النصره وابسته به شبکه القاعده سه شهروند سوری را در یکی از میدانهای شهر الرقه به جرم حمایت از نظام سوریه به رگبار گلوله بستند و اعدام کردند.

سوریه

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، در نوار ویدیوئی که در اینترنت منتشر شد فردی دیده می‌شود که پیش از اعدام سه تن از مردم سوریه در برابر چشمان شماری از مردم شهر رقه، بیانیه‌ای از سوی «دولت اسلامی در عراق و شام» می‌خواند.

یک شنبه 29 ارديبهشت 1392برچسب:سوریه ,

|
 
عکسی برای دفتر رییس جمهور

 
 
 
 
حضرات کاندیداهای ریاست جمهوری و رییس جمهور فعلی، که احساس تکلیف، آن ها را به زحمت انداخته است، بد نیست یک نسخه از این عکس را قاب گرفته و در دفتر کارشان در پاستور نصب کنند
به گزارش جهان، تصویری که در پیش رو دارید، در سال های آغازین دفاع مقدس به ثبت رسیده است. شهر «دزفول» هدف موشک های رژیم بعث عراق قرار گرفته و در جریان این جنایت، دو کودک به شهادت رسیده اند و این تصویر، برشی از  مراسم تشییع این دو شهید خردسال را  ثبت کرده است. دزفول در طول هشت سال جنگ تحمیلی، ده ها بار شاهد چنین صحنه هایی بوده است.

حضرات کاندیداهای ریاست جمهوری و رییس جمهور فعلی، که احساس تکلیف، آن ها را به زحمت انداخته است، بد نیست یک نسخه از این عکس را قاب گرفته و در دفتر کارشان در پاستور نصب کنند تا یادشان نرود چه بدهی کمرشکنی به این ملت دارند و چه مسئولیت سنگینی را بر دوش. شاید مفید به حالشان باشد.

 
 

یک شنبه 29 ارديبهشت 1392برچسب:رییس جمهور,

|
 
لبخند خانواده شهدای ترور، برایم از همه چیز ارزشمندتر است

 
 
 
من به‎دنبال نقد سازمان چریکی مجاهدین نبودم کمااین‎که در ارمغان تاریکی هم این‎گونه نبود. اگر خاطرتان باشد آن‎جا هم پایانی داشتم که حاصل انتخاب یک فرد بود و براساس آن داستان را روایت کردم. اتفاقا می‎خواهم بگویم برخلاف برداشت شما در قیاس با مجید، امیر چندان دودل نیست. امیر انتخاب‎گر است و خردمندانه‎تر از مجید عمل می‎کند.
گروه فرهنگی جهان نیوز: جلیل سامان چندان تمایلی به حضور در فضای رسانه ندارد. کمتر وارد جنجال‎‎های رسانه‎ای می‎شود و تنها در بازه پخش آثارش مجاب به گفت‎وگو می‎شود، آن هم با شرط عدم عکسبرداری! همین ویژگی‎‎ها سبب می‎شود سامان فارغ از کارنامه و آثارش، به چهره‎ای متفاوت در میان کارگردانان سینما و تلویزیون بدل شود. کارگردانی که بیش از حب شهرت و سودای تکنیک، عشق و دغدغه در کوله‎بار دارد و این‎گونه آثاری چون «ارمغان تاریکی» و «پروانه» را به سرانجام رسانده است. آن‎چه در ادامه می‎خوانید تلاشی است مختصر برای آشنایی با دغدغه‎‎های فکری و هنری این فیلم‎ساز؛ به بهانه پایان پخش مجموعه تلویزیونی «پروانه».

با توجه به اینکه طرح اولیه «پروانه» به شما تعلق دارد (همچون مجموعه ارمغان تاریکی) این‎بار که چهره با سابقه‎تری محسوب می‎شدید، برخورد مدیران سیما با شما چگونه بود؟

البته هنگام ارائه فیلم‎نامه «ارمغان تاریکی» هم چندان بی‎تجربه نبودم...

از نظر کارنامه فیلم‎سازی، بله اما تأکید کردم از منظر مدیران سیما که طبیعتا در ‎آن مقطع هنوز تجربه موفقی مانند «ارمغان تاریکی» را در کارنامه شما  نمی‎دیدند.

از منظر مدیران تلویزیون که هنوز هم من بی‎تجربه‎ام! (می‎خندد) از این منظر، تجربه زمانی به‎دست می‎آید که مطابق میل دیگران رفتار کنی، در غیر این صورت همچنان آدم بی‎تجربه‎ای هستی! قبل از «ارمغان تاریکی» سریال «قصه قرارگاه» را کار کرده بودم که براساس همان هم مدیران تلویزیون می‎توانستند به من اطمینان کنند. اما متأسفانه مدیران ما آن‎قدر به خودشان زحمت نمی‎دهند تا آدم‎‎های دوروبر خودشان، حتی من نوعی را که کارمند سازمان صداوسیما هستم، بشناسند. حتما از بیرون باید اتفاقی بیافتد و مثلا یک نماینده مجلس و یا هر فرد دیگری فیلم‎سازی را معرفی و کارش را تضمین کند. البته این نگاه شاید بیش از حد بدبینانه باشد، اما چون دوران سختی را پشت‎سر گذاشتم تا بتوانم از پیله خودم بیرون بیایم، متأسفانه چنین نگاه بدبینانه‎ای را نسبت به مسئولان تلویزیون پیدا کرده‎ام. حتی بعد از ساخت و پخش «ارمغان تاریکی» که به‎ظاهر هم از ‎آن راضی بودند، دیدید که از خیلی آثار ضعیف تلویزیون تقدیر به‎عمل آمد، اما هیچ توجهی به عوامل این مجموعه نشد. خیلی کار‎های سطحی‎تر بعد‎ها در قالب سی‎دی و دی‎وی‎دی وارد شبکه نمایش خانگی شد و اما «ارمغان تاریکی» توسط خود مردم کپی و توزیع شد که البته من به این اتفاق افتخار می‎کنم!

یعنی سازمان صداوسیما هیچ اقدامی برای انتشار این مجموعه انجام نداد؟!

شما همین الان می‎توانید به سروش سیما مراجعه کنید و ببینید چه سریال‎‎هایی منتشر و توزیع شده است. اتفاقی که برای «ارمغان تاریکی» رخ نداد...

و فکر می‎کنید این بی‎توجهی تعمدی است و دلیل خاصی دارد؟

دلیلش این است که من هیچ‎گاه درگیر روابطی که موجب می‎شود آدمی باتجربه(!) محسوب بشوم نشدم و بعد‎ها هم نخواهم شد. هر کار کرده‎ام به آن اعتقاد داشته‎ام و صدالبته که در قبال آن توقع به‎به و چه‎چه هم نداشتم. مزد اصلی این است که مردم کاری را ببینند و آن را بپسندند. مثلا درباره ارمغان تاریکی اگر یک دختر چادری شخصیت دوست‎داشتنی سارا را پسندیده و از تماشای آن خوشحال شده‎باشد برایم کافی است. اگر کسانی که پیش از این طرفدار سازمان مجاهدین بوده‎اند و به این واسطه تغییر نگاه بدهند، این قطعا اجر بالاتری خواهد داشت. اگر لبخند رضایتی بر لب‎ خانواده‎‎های چندین هزار نفری که توسط سازمان منافقین در سال‎‎های پس از انقلاب ترور شدند، نشسته باشد که چه خوب بالأخره یک نفر حرفی در این‎باره زد، این‎‎ها برایم از همه چیز ارزشمندتر است.

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000287/nf00287377-1.jpg

دوست دارم بیشتر درباره پروسه تولید «پروانه» صحبت کنیم. سریالی که ادامه‎ای آبرومند و قابل قبول برای «ارمغان تاریکی» بوده می‎تواند برای ادامه این‎روند امیدوارکننده باشد. اما متأسفانه شاهدیم که جلیل سامان به‎عنوان خالق این آثاردم از خستگی می‎زند و حتی امکان ساخت سومین قسمت از این سه‎گانه را منتفی می‎داند. با توجه به این‎که خستگی شما‎ ناشی از جنگیدن با شرایط نامساعد مدیریتی است، آیا فکر می‎کنید واقعا سقف تلاش یک فیلم‎ساز برای مقابله با این شرایط همین خستگی است؟ اگر فیلم‎ساز هم با خستگی عرصه را ترک کند، پس از آن‎چه می‎شود؟

واقعا نمی‎دانم. این سؤال را مدیران باید جواب دهند. شاید هم بخشی از آن طبیعت کار باشد. ببینید من به شخصه سوژه‎ای را برای کار انتخاب می‎کنم و سراغش می‎روم که اگر در پروسه تولید آن جانم را هم از دست‎دادم بگویم ارزشش را داشت. وقتی با چنین انرژی‎ای سراغ کاری می‎روم جنگیدن با شرایط، آسان‎ترین کار برای من است. نتیجه تحمل این سختی‎‎ها از سوی من و گروه همراهم نیز هم در نتیجه کار دیده می‎شود.

هم در «ارمغان تاریکی» و هم در «پروانه» بارزترین ویژگی کار شما نگاه عاشقانه به پدیده زمخت و نه‎چندان لطیف سیاست است. اصالت قائل شدن برای «عشق» در ارائه روایتی تحلیلی‎ از تاریخ معاصر که اتفاقا بخش‎‎های ناگفته‎ای از تاریخ را هم شامل می‎شود، از کجا آمده است؟

خاطرم هست دانش‎آموز که بودم در شهرستانی به نام استهبان از توابع شیراز زندگی می‎کردیم. آن‎جا کتابخانه‎ای داشت که در همان سال‎‎ها مراجعه می‎کردم و نمایشنامه‌های شکسپیر و برستو ... را می‌خواندم، چرا که از همان سنین علاقه‌مند آثار نمایشی بودم. روی میز آن کتابخانه قاب کوچکی قرار داشت که این جمله در آن نوشته شده بود: «عشق مفتاح کشف اسرار کائنات است»، این جمله هر روز مقابل چشم من بود. تا مدتی حتی معنی مفتاح را هم نمی‎دانستم؛ اما بعد‎ها فهمیدم که این جمله یعنی عشق کلید کشف اسرار هستی است. شاید امروز تا حدودی به معنای آن جمله نزدیک شده باشم و درک همین نکته کافی است تا به اصالت عشق پی‎ببریم.

در زمان پخش «ارمغان تاریکی» در گفت‎گویی که با هم داشتیم، خیلی نگران بودید روایت عاشقانه‎تان تحت تأثیر برداشت‎‎های سیاسی از کار قرار بگیرد. در مراحل نگارش فیلم‎نامه و ساخت «پروانه» هم این نگرانی را داشتید؟

معتقدم اگر ما قصه را خوب تعریف کنیم هیچ‎گاه چنین اتفاقی نخواهد افتاد. البته به شرط این‎که آن‎ را خوب هم ببینند...

یعنی این معادله دو طرفه است؟

بله. اگر کسی بخواهد فال‎گونه کاری را ببیند، قطعا می‎تواند روی برخی سکانس‎‎های و صحنه‎‎ها متمرکز شود و چیز‎هایی از آن در بیاورد. بالاخره هر کاری فرازوفرود‎هایی دارد در برخی صحنه‎‎ها عاشقانه‎تر است و در برخی دیگر بیشتر سراغ تحلیل اجتماعی می‎رود. اساسا یک شخصیت در مسیر «شدن» و رشد، مراحل مختلفی را طی می‎کند. زمانی فقط عاشق می‎شود. زمانی می‎فهمد، زمانی می‎اندیشد و... در یک سریال هم این وجوه باید دیده شود و اگر کسی بخواهد تک وجهی آن را ببیند، می‎تواند حکم صادر کند که این کار فقط عاشقانه یا صرفا سیاسی است و هیچ چیز دیگری ندارد. در صورتی که اگر من کارم را خوب انجام داده باشم و مخاطب هم خوب کار را ببیند، این سوءبرداشت‎‎ها رخ نخواهد داد. درباره «پروانه» بنده ادعایی ندارم که کارم را خوب انجام داده‎ام، اما مطمئن باشید هم من و هم سایر عوامل تمام تلاش خود را کرده‎ایم تا کار خوبی ارائه شود.

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000287/nf00287377-2.jpg

انتخاب‎گری و اختیار انسان در قبول سرنوشت یا تغییر آن، یکی از بارزترین وجوه داستان‎‎های شماست. این مسئله درباره کاراکتر‎های مجموعه «پروانه» پررنگ‎تر هم بود.

در اغلب آثارم وجه مشترکی وجود دارد که خودم هم اخیرا آن را کشف کرده‎ام و آن این که لحظه انتخاب و تصمیم‎گیری آدم‎‎ها، برایم بسیار مهم است. حتی در فیلم «وقت بودن» که هنوز اکران نشده، اما شما در جشنواره آن را دیدید هم محور اصلی داستان تصمیم‎گیری است، میان کشتن یا نکشتن. در فیلم‎نامه هنوز ساخته نشده «هانیه» هم این‎ نکته وجود دارد. در «ارمغان تاریکی» و «پروانه» هم این لحظه انتخاب برایم بسیار مهم بوده است. این انتخاب خیلی زیباست. انتخاب‎گری میان خیر و شر واقعا زیباست. جذابیت و زیبایی لحظه تصمیم‎گیری برای این انتخاب خیلی برایم ارزشمند است.

از منظر فلسفه وجودی انسان، آن را زیبا می‎دانید یا جذابیت دراماتیک آن را مدنظر دارید؟

قطعا هر دو است. چنین موقعیتی واقعا دراماتیک است. درباره انسان هم همین تصمیم‎‎ها هستند که آینده و زندگی او را می‎سازند. سعی من این است که لحظه‎ رسیدن به یک تصمیم بزرگ و سرنوشت‎ساز را انتخاب کنم و در قالب اثرم به آن بپردازم. به همین دلیل در کار شاهد لحظات تصمیم‎گیری برای اغلب شخصیت‎‎ها هستیم.

اشاره کردید با توجه به یک پایان‎بندی داستان‎ آثار‎تان را می‎نویسید. اطلاع از پایان در مرحله نگارش فیلم‎نامه دست شما را برای خلق شخصیت نمی‎بنند؟

برخی افراد نگارش داستان را با خلق شخصیت آغاز می‎کنند و معلوم هم نیست شخصیتی که خلق کرده‎اند آن‎‎ها را به کجا ببرد و شاید در مواردی آن‎‎ها شگفت‎زده هم بکند. اما من با خلق موقعیت داستان می‎نویسم. وقتی موقعیتی برایم آن‎قدر بزرگ و تأثیرپذیر باشد سعی‎ می‎کنم شخصیت‎‎هایی را خلق کنم که در یک روند داستانی به آن موقعیت برسند.

به تعبیری موتور محرکه شما ایده و قصه است...

ایده باید فوق‌العاده تاثیرگذار باشد واگر طرح یک‌خطی آن را برای هرکس تعریف کنی باید او را تحت تاثیر قرار دهد. اگر چنین ایده‎ای داشته باشم، وارد مرحله بعد می‎شود که ببینم با چنین ایده‎ای چه می‎توان کرد. براساس آن به یک مضمون می‎رسم. مثلا در ارمغان تاریکی این‎که فردی تعمدا نبیند و از این مسیر به یک نگاه عرفانی برسد این یک مضمون عالی است. حالا باید شخصیتی خلق شود که چنین روندی برایش قابل‎باور و امکان‎پذیر باشد. اگر قرار است چشم این شخصیت مهم باشد شغلش، را عکاسی در نظر می‎گیری، سایر ویژگی‎‎های شخصیت هم به همین ترتیب کشف می‎شود تا کاراکتر نهایی خلق شود.

امیر در «پروانه» (با بازی خوب حامد کمیلی) در قیاس با مجید «ارمغان تاریکی» گویی درگیری‎‎های فکری و فلسفی جدی‎تری با خودش دارد تا جایی‎که مسئول سازمانی‎اش در جایی می‎گوید: «تو نه مانند یک مسلمان واقعی هستی و نه یک چریک کامل». می‎توان گفت با قرار دادن کاراکتر مرددی مانند امیر در میان اعضا سازمان چریکی مجاهدین خلق، که اتفاقا باور‎های سلب و متعصبانه‎ای هم داشتند، نیم‎نگاهی هم به نقد عملکرد این سازمان داشته‎اید؟

البته من به‎دنبال نقد سازمان چریکی مجاهدین نبودم کمااین‎که در ارمغان تاریکی هم این‎گونه نبود. اگر خاطرتان باشد آن‎جا هم پایانی داشتم که حاصل انتخاب یک فرد بود و براساس آن داستان را روایت کردم. اتفاقا می‎خواهم بگویم برخلاف برداشت شما در قیاس با مجید، امیر چندان دودل نیست. امیر انتخاب‎گر است و خردمندانه‎تر از مجید عمل می‎کند. مجید از همان ابتدا عاشق بود و به نوعی از عشق به خرد رسید، اما امیر مسیری برعکس را طی می‎کند و تقریبا می‎توان گفت از خرد به عشق رسید. جمله‎ای هم که به آن اشاره کردید دقیقا تحلیل و رویکرد سازمان مجاهدین در آن سال‎‎ها، نسبت به بچه مذهبی‎‎ها را نشان می‎دهد. در مجموع شرایطی که امیر در‎آن قرار می‎گیرد او را ناگزیر از انتخاب می‎کند، اما هیچ‎گاه نسبت به عقاید و عملکردش خطای فاحشی از او نمی‎بینید.

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000287/nf00287377-3.jpg

با توجه به این‎که اشاره کردید، داستانی که انتخاب می‎کنید حتی طرح یک خطی آن هم تأثیرگذار خواهد بود، چرا برای به‎تصویر درآوردن آن وسواسی را فراتر از استاندارد‎های تلویزیون به خرج می‎دهید؟ هرچند ارزش‎‎های بصری کار شما دوچندان می‎شود، اما انگار این سخت‎گیری و وسواس چندان به مذاق سایر همکاران‎تان خوش نمی‎آید.

مسلما اولین ویژگی یک اثر تصویری خوب این است که باید جلوه بصری خوبی داشته باشد، مضاف براین‎که باورپذیر هم باید باشد. صرفا هم بحث آثار تاریخی نیست. مثلا برای نشان دادن مطب یک پزشک، آیا به صرف این‎که یک میز و صندلی در کادر بگذاریم می‎توانیم به مخاطب بقبولانیم که این مطب دکتر است؟ پس اول باید مخاطب بپذیرد که این مطب یک دکتر است تا بعد بتوان برایش قصه آن دکتر را تعریف کرد. پس فضا، لباس، گریم و حتی انتخاب بازیگران باید در راستای باورپذیری باشد. این‎که شما می‎گویید وسواس و سخت‎گیری، واقعا هم این‎طور نیست. در همین «پروانه» به 30 درصد ایده‎آل‎هایم در زمینه فضاسازی هم نرسیدم.

فکر نمی‎کنید با توجه به این دقت و وسواس طراحان صحنه دیگر حاضر به همکاری در پروژه‎‎های شما نباشند؟!

همین اتفاق هم در «پروانه» افتاد. چهار طراح صحنه به‎کار پیوستند و بعد ر‎ها کردند و رفتند. عملا خودم کار را به سرانجام رساندم.

از نظر حرفه‎ای که باید سر ذوق بیایند که کارگردانی چنین دقت نظری در صحنه‎پردازی دارد!

زمانی سر ذوق می‎آیند که اولا اشراف بر کار داشته باشند و ثانیا امکاناتی که لازم دارند در اختیارشان قرار بگیرد. در غیر این صورت کار خوب کردن سخت است!

گویا محمد افسری با سختی کنار آمده؟ پس از ارمغان تاریکی در پروانه هم تصویربرداری کمک بسیار زیادی به فضاسازی کرده است.

مهمتر از توان تخصصی هر فردی زاویه نگاه اوست. ممکن است یک نفر از نظر تکنیکی کاملا به عکاسی اشراف داشته باشد، اما وقتی عکس می‎گیرد عکسش به دل نمی‎نشیند. چون نگاهی که به انسان و جامعه دارد، قابل همذات‎پنداری نیست. محمد افسری گذشته از توان تخصصی در تفکر و زاویه نگاه بسیار به من نزدیک است و به همین دلیل همکاری خوبی با هم داشته‎ایم. آن شعر زیبا که پروانه در انتهای فیلم می‌سراید نیز سروده محمد افسری عزیز است.

و این همکاری ادامه هم خواهد داشت؟

اگر او حاضر باشد با من کار کند (می‎خندد)! یکی از دوستان وقتی شرح کار بعدی را شنید گفت توصیه می‎کنم یک‎سالی کار کردن را کنار بگذارید، پرسیدم: چرا؟ گفت: این‎طور که پیش می‎روی یا خودت را می‎کشی یا بقیه را!

http://www.jahannews.com/images/docs/000287/n00287377-t.jpg

بسیار خب برگردیم به دغدغه‎‎های ابتدایی شما؛ اگر جلیل سامان کارگردانی را کنار می‎گذاشت و نه ارمغان تاریکی ساخته می‎شد و نه پروانه، آیا بخشی از دغدغه‎هایش بر زمین می‎ماند یا تنها از موقعیتی شغلی فاصله گرفته بود؟

قطعا این کار را به‎عنوان شغل نمی‎بینم، کمااین‎که پیشنهادات بسیاری برای کار دارم، اما نمی‎پذیرم. حتما داستانی که در دست می‎گیرم باید دغدغه‎اش را داشته باشم تا بتوانم برایش بجنگم...

این دغدغه که بیشتر با روایاتی تاریخی سراغش می‎روید حتما ریشه در احوالات امروز شما هم دارد. در شرایط امروز خلأ چه‎چیز را احساس کردید که سراغ «پروانه» رفتید؟

مردانگی. مردانگی در سیاست، در زندگی، در عشق. واقعا در لابه‎لای شخصیت‎پردازی و دیالوگ‎‎ها نیم‎نگاهی به شرایط امروز هم داشتم. مانند جمله سیدحسن که امیدوارم هیچ‎گاه فراموش نشود، که به امیر ‎گفت: «امیری که تو اسمش را یدک می‎کشی، در جنگ صفین آب را در اختیار داشت، اما حاضر نشد آن را روی دشمن ببندد؛ چراکه نمی‎خواست با ناجوانمردی پیروز شود.» آیا واقعا امروز در زندگی و در سیاست‎ورزی این‎گونه‎ایم؟ تک‎تک صحنه‎‎های فیلم از همین جنس است. حتی روند تغییری ایدئولوژیک که در فیلم می‎بینیم صرفا مختص سازمان مجاهدین نیست. اگر کلی‎تر نگاه کنیم، آیا نمی‎توان این تغییر رویکرد را در برخی افرادی که اتفاقا در مصدر امور قرار دارند ببینیم؟ حتی خودمان به‎عنوان دانشجو، محصل، معلم، کاسب و... وقتی می‎گوییم اسلام کارآمد نیست و نمی‎تواند جواب‎گوی ما باشد بعد ذره‎ذره بخش‎‎هایی از آن را کنار بگذاریم و تنها بخش‎‎هایی را بپذیریم که با نفس ما جور در می‎آید، آیا این انحراف نیست؟ همه این‎‎ها جای تأمل دارد.

چقدر زمان باید بگذرد تا جلیل سامان به داستان و ایده دیگری برسد که حاضر شود تا پای جان برای به‎تصویر کشیدنش بجنگد؟

همین امروز هم چنین ایده‎ای دارم. هنوز فیلم‎نامه «هانیه» را نساخته‎ام و نکته این است که هنوز تهیه‎کننده‎ای که حاضر باشد تا پای جان، پای این کار بایستد پیدا نکرده‎ام(می‎خندد)! اگرچه فیلم‎نامه «هانیه» را سال 83 نوشته‎ام، اما هنوز هم حرف آن حرف روز است. تنها مانع پیش رو هم این است که هنر در کشور ما متولی ندارد، مدیران بیشتر متولی میزشان هستند و به همین دلیل هیچ‎کس دلش برای چنین تولیداتی نمی‎سوزد

یک شنبه 29 ارديبهشت 1392برچسب:لبخند خانواده,

|
 
محسن مخملباف از تهران تا حیفا

 
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۲۴
 
 
فیلم باغبان بدون شک ماموریتش پاک نشان دادن اندیشه فرقه بهائیت و دوست نشان دادن تفکر صهیونیستی است.
محسن مخملباف از تهران تا حیفا +عکس

به گزارش جهان به نقل از مشرق، ورود زمامداران جدید سینمای ایران در دهه شصت، طیف عظیمی از سینماگران ارزشی وارد سینما می‌شوند. در این میان جوانی رادیکال که سالها عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی بوده سعی در ادامه دادن راه کیارستمی در سینما و این بار در عرصه ارزش‌های اسلامی می‌کند. آنچنان که به اعتقاد وی می‌بایست منبر روحانیون را به پرده سینما‌ها برد تا جوانان مجبور به شنیدن شوند.


محسن مخملباف؛ فیلمساز رادیکال دهه شصت سینمای ایران فعالیت خود را رسماً با فیلم سینمایی توبه نصوح آغاز و با خلق آثاری چون دو چشم بی سو(فیلمی در مدح ارزش‌های اسلام)، عروسی خوبان و چندین اثر دیگر یکی از پرکارترین سینماگران ارزشی ایران در دهه شصت به حساب می‌آمد.

اساساً مخملباف در دهه شصت اکثر سینماگران را متهم به ساخت فیلم‌های مبتذل می‌داند تا جایی که گفته بود می‌خواهد به خود نارنجک ببندد و مهرجویی را به خاطر فیلم اجاره‌نشین‌ها ترور کند.


وی در دهه هفتاد باز هم در تقلید از سینمای کیارستمی دست به ساخت آثار پرحاشیه‌ای چون سلام سینما می‌زند که در همان دوره هم دلخوری تعدادی از سینماگران را به به همراه می‌آورد و با آثاری چون گبه، سکوت و سفر قندهار می‌کوشد تا خود را به عنوان یکی از کم‌ فروش‌ترین فیلمسازان ایرانی و پرجایزه‌ترینها به مخاطبان آثار روشنفکری در دهه هفتاد معرفی کند.

مخملباف در 1384 سکس و فلسفه را می‌سازد اثری که موجبات توجه جشنواره‌های اروپایی و آمریکایی را به فیلمساز سینمای ایران فراهم می‌کند. سکس و فلسفه به گفته خود مخملباف روایتگر چهار زنی است که در چهار مرحله مختلف، از تکامل مفهوم عشق در زندگی تجربه زنانه، شامل دوره معصومیت عاشقانه، دور انتقام‌های عاشقانه، دوره غرقه شدن در مسایل جنسی و فراموشی عشق و دوران پختگی و غمگینانه و بازآفرینی عشق به سر می‌برند.


دست گذاشتن روی مفهوم جنسیت، فیلمساز شبه متدین دیروز را به لبه پرتگاه نزدیک و نزدیک‌تر می کند. در همان سال وی اعلام می‌کند که حکومت ایران قصد ترورش را دارد.

فیلمساز خشکه مذهبی دهه شصت، تمام ارزش ها را کنار می گذارد و در 1388 با گروهک های تروریستی ریگی و کموله هم پیمان می شود.




حال شاهد اثری جدید از انقلابی دیروز و ضد انقلاب امروز با نام باغبان هستیم. نکته قابل توجه در این فیلم مکان فیلمبرداری است که در منطقه‌ای در حیفا ( یکی از شهر های فلسطین اشغالی ) فیلمبرداری شده. فیلمی که بدون شک ماموریتش پاک نشان دادن اندیشه فرقه بهائیت و دوست نشان دادن تفکر صهیونیستی است.


مقایسه عکس فیلمسازی که تراشیدن ریش را مایه ننگ هنرمندان می دانست و فیلمساز امروزی که اثرش بوی تل آویو و حیفا می دهد ناخود آگاه ما را به سالهای ابتدای انقلاب و ریزش های متعدد قشر روشنفکری در سال های اخیر می برد . آری پوند انگلیس برای برخی از عسل هم شیرین تر است. افرادی که ذات هنر را به کف زدن‌های دشمن فروختند.

یک شنبه 29 ارديبهشت 1392برچسب:مخملباف,

|
 
علاقه حاتمی‌کیا به ساخت فیلم حماسی

 
 
 
 
ابراهيم حاتمي‌كيا كارگردانان سینمای تاكيد کرد: فضاي فيلم هايم فضاي حماسي دارد و به اين‌گونه فيلم سازي علاقه دارم.
به گزارش جهان، مشروح گفتگوی حاتمی کیا با "ایران" به شرح زیر است:
آقاي حاتمي كيا از ديدگاه شما به عنوان يكي از بزرگترين كارگردانان سينماي ايران چرا سينماگران در سال هاي گذشته در ژانر عاشقانه كمترين توجه را نشان داده‌اند؟

من اهل گفت‌و‌گو و ميزگرد نيستم اين را مي‌دانيد! ‌ولي مي‌توانم بگويم اگر قصد پرداختن به اين‌گونه ژانر و چرايي‌هاي‌ نبود اين‌گونه فيلم‌ها را داريد بايد سراغ كارگردان هايي برويد كه اين‌گونه فيلم ساخته‌اند و مي‌سازند و از روانشناسان و جامعه‌شناسان كمك بگيريد. جاي آثار عاشقانه خالي است،‌ اين گفته شما صحيح، ولي نياز به ساخت فيلم‌هاي حماسي هم به همان اندازه ضروري است.

فيلم حماسي و دفاع مقدس را نيز مي‌توان با رنگ و لعاب فيلم عاشقانه ساخت، حتي مي‌تواند جذاب تر هم شود و مخاطب را بيشتر براي تماشاي فيلم به سينما بكشاند. ژانر عاشقانه حتي قادر است به عنوان ترفندي كاربردي براي پيام‌رساني فيلم در ژانر دفاع مقدس و حماسي نيز استفاده شود. از ديدگاه شما اين نظر اشتباه است؟

اين موضوع را بيشتر بايد روانشناسان و جامعه شناسان پاسخگو باشند.

مي‌توان از روانشناسان و جامعه‌شناسان براي ساختارسازي فيلمنامه و ساخت فيلم‌هايي به گفته شما حماسي هم با نگاه به فضاي عاشقانه كمك گرفت تا هم تازگي داشته باشد و هم جذب مخاطب، هنوز نيز معتقديد نگاه به ژانر عاشقانه براي سينماي كنوني ايران نياز نيست؟

من ژانر عاشقانه نمي‌سازم،‌باز تاكيد مي‌كنم كه فضاي فيلم هايم فضاي حماسي دارد و به اين‌گونه فيلم سازي علاقه دارم، براي من با اين ديدگاه گفتن از ژانر عاشقانه مناسب نيست.

بوي پيراهن يوسف، به رنگ ارغوان،‌ از كرخه تا راين....از آثار شماست،درست است كه نمي‌توان به‌طور صرف گفت كه ژانر عاشقانه دارند ولي بار عاطفي فيلم بر جذابيت فيلم تاثير‌گذار بوده است اين‌گونه نيست؟

بوي پيراهن يوسف، از كرخه تا راين، آژانس شيشه‌اي، فيلم‌هاي ژانر عاشقانه نيستند،‌بار عاطفي دارند شايد بايد بين اين دو نوع ژانر تفاوت نگاه داشت.

راه چاره چيست؟


بايد سراغ جامعه شناسان رفت،‌ به سراغ روانشناسان و از كارگردانان عاطفي ساز پرسيد چرا ژانر عاشقانه نمي‌سازيد...

یک شنبه 29 ارديبهشت 1392برچسب:حاتمی‌کیا,

|
 
50 یهودی پرنفوذ دنیا

جایگاه اول این لیست به "یائیر لاپید"، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی اختصاص دارد. "جک لیو"، وزیر خزانه‌داری آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به دست آورده‌اند.
فرهنگ نیوز: فهرست ۵۰ تن از پرنفوذترین افراد یهودی در سال ۲۰۱۳ از سوی روزنامه اورشیلم پست منتشر شد.

در فهرست روزنامه اورشلیم پست نام شخصیتهای سیاسی، فرهنگی و غیره دیده می‌شود. جایگاه اول این لیست به "یائیر لاپید"، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی اختصاص دارد. "جک لیو"، وزیر خزانه‌داری آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به دست آورده‌اند.

 پس از شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی که جایگاه چهارم را به دست آورده است، خانم "آنات هافمن" از فعالان حقوق زنان، "سرگئی برین" موسس گوگل، "جان استوارت" یک مجری آمریکایی، "شریل ساندبرگ" مدیر اجرایی فیس‌بوک، "موشه یعالون" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، "دبی وازرمن شولتز" رئیس کمیته ملی دموکرات آمریکا و "اریک کانتور" عضو مجلس نمایندگان آمریکا قرار دارند.

همچنین در ادامه این فهرست نام "النا کاگان" قاضی آمریکایی، "استیون اسپیلبرگ" فیلمساز، "جیل آبرامسون" مدیر اجرایی روزنامه نیویورک تایمز، "نفتالی بنت" رهبر حزب راست افراطی خانه یهودی، "مارک زوکربرگ" موسس فیس بوک، "مایکل بلومبرگ" شهردار نیویورک، "لنا دونهام" بازیگر و فیلمساز، "موشه کانتور" رئیس کنگره یهودیان اروپا و "اد میلیبند" رهبر حزب کارگر انگلیس قرار دارند.

در ادامه نام یهودیانی که جایگاه ۲۱ تا ۵۰ را به دست آورده‌اند، عنوان می‌شود: سومر رداستون، اسکوتر بران، الی ویسل، هووارد کوهر، ناتان شارانسکی، دیوید ساپرستین، آهارون لیختنشتاین، بن اسمیت، مایکل گابون، سارا نتانیاهو (همسر نخست وزیر رژیم صهیونیستی)، دایان ون فرستنبرگ، متیو برونفمن، ایستر لوانون، شاری آریسون، راکفت روساک – آمینوآچ، دیوید گراسمن، رونالد لادر، بار رافائلی، یتییش آیناو، درور موره، راث وستیمر، مایکل دی. سیگال، نیر بارکات، یوسف آبراموویچ، یوتام اوتولنگی، ایو انسلر، آیدان ریشل، افرات لوی - لاهاد، افی استنزلر و کمیسیونرهای ان اچ ال، ان بی ای و ام ال بی

یک شنبه 29 ارديبهشت 1392برچسب:50 یهودی پرنفوذ دنیا ,

|
 
پستچی تنبل نامه ها را انبار می كرد

 

پستچی 50 ساله این روستای 2000 نفری در شمال جزیره ساردنی ایتالیا در صورت محكومیت با مجازات سه سال زندان مواجه است.
جام جم: پستچی روستای مورسا در جزیره ساردنی ایتالیا به اندازه ای تنبل بود كه به جای توزیع نامه های ساكنان روستا آنها را در یك گاراژ انبار می كرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جیانی كارلو افسر نیروهای كارابینیه ری این منطقه گفت كه از مدتها قبل اهالی روستا به پلیس شكایت می كردند كه برخی از نامه ها و مدارك مهم خود را دریافت نمی كنند.

وی افزود: ما به خانه پستچی روستا رفتیم و در گاراژ بیش از 400 كیلو نامه و فاكتور را كه به دقت و براساس موضوع مرتب شده بودند ، كشف كردیم. برخی از نامه ها تاریخ سال 2009 را داشتند.

پستچی 50 ساله این روستای 2000 نفری در شمال جزیره ساردنی ایتالیا در صورت محكومیت با مجازات سه سال زندان مواجه است.

اهالی روستا گفته اند كه پستچی مرد خوبی است فقط بیش از اندازه تنبل است.

یک شنبه 29 ارديبهشت 1392برچسب:تنبل ,

|
 
تروریستها مقام«حضرت ابراهیم»راویران کردند

 

با وجود اینکه هنوز تصاویری از این حادثه منتشر نشده که این خبر را تأکید کند اما جبهه النصره پیشتر اعلام کرده بود که همه اماکن مذهبی این منطقه را نابود خواهند کرد.
فارس: تروریست‌های جبهه النصره بعد از بمب‌گذاری و تخریب مقام حضرت ابراهیم در الرقه سوریه با استفاده از بولدوزر آن را ویران کردند.

تروریست‌های جبهه النصره بعد از بمب گذاری و تخریب مقام حضرت ابراهیم در منطقه «عین العروس» در شمال شهر الرقه در شمال شرق سوریه آن را با استفاده از بولدوزر به صورت کامل نابود کردند.

با وجود اینکه هنوز تصاویری از این حادثه منتشر نشده که این خبر را تأکید کند اما جبهه النصره پیشتر اعلام کرده بود که همه اماکن مذهبی این منطقه را نابود خواهند کرد.

مقام حضرت ابراهیم یکی از جاذبه‌های مذهبی شهر الرقه به شمار می‌آید.

تروریست‌های النصره پیشتر نیز به قبر «حجر بن عدی» و «عمار یاسر» صاحبی‌‌های پیامبر هتک حرمت کرده بودند.

ضریح حضرت ابراهیم در مسحد ابراهیمی در شهر «الخلیل» فلسطین واقع شده است.

از سوی دیگر در پی یک انفجار تروریستی در نزدیکی کلیسای «مار الیاس» در منطقه «دویلعه» دمشق دو نفر کشته و 14 تن دیگر زخمی شدند و خسارت‌های مادی نیر به محل حادثه وارد شد.

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی است که این حمله تروریستی یک ایست بازرسی در این منطقه را هدف قرار داده بود.

یک شنبه 29 ارديبهشت 1392برچسب:مقام«حضرت ابراهیم»,

|
 
معروف‌ترين جاسوس زن تن فروش اسرائيلي كيست؟

 

زن‌ها در برخي ماموريت‌ها از مردهاي جاسوس بهتر عمل مي‌کنند. مردي که مي‌خواهد در مناطق ممنوعه وارد شود، شانس کمي براي راه پيدا کردن دارد، اما شانس موفقيت يک زن خندان و جذاب بسيار بيشتر است.
به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران؛ سازمان جاسوسي رژيم صهيونيستي، "موساد"، براي رسيدن به اهداف خود از هر اقدامي از جمله استفاده از خصوصيات جنسي زنان براي بدست آوردن اطلاعات از ديگر دولت‌ها به‌ ويژه کشورهاي عربي خودداري نمي‌کند. سازمان جاسوسي رژيم صهيونيستي از زنان جذاب و اغواگر در بسياري از عمليات‌هاي جاسوسي و تروريستي خود استفاده مي‌کند.
 

 

سال گذشته ميلادي گروهي از "زنان جاسوس اسراييلي" براي اولين بار از فعاليت‌هاي مخفيانه خود براي کسب اطلاعات براي سرويس جاسوسي اسراييل موساد سخن به ميان آوردند. به گزارش "تايمز آو اسراييل"، اين جاسوس‌ها که به "زن‌هاي سايه موساد" معروف هستند در بسياري از عمليات‌هاي جاسوسي اين رژيم شرکت داشته‌اند. به گفته خود اين جاسوس‌ها، آن‌ها با استفاده از ويژگي‌هاي زنانه خود، افراد مورد نظر را جذب کرده و سپس با ايجاد روابط نامشروع با اين افراد از آن‌ها اطلاعاتي حتي محرمانه و سري بدست مي‌آورند.


 

 

يکي از اين زن‌ها با نام يائل مي‌گويد: طنازي‌هاي زنانه يکي از راه‌هاي بسيار مناسب در ماوريت‌هاي جاسوسي است. اين زن جاسوس مي‌افزايد: زن‌ها در برخي ماموريت‌ها از مردان جاسوس بهتر عمل مي‌کنند. مردي که مي‌خواهد در مناطق ممنوعه وارد شود، شانس کمي براي راه پيدا کردن دارد، اما شانس موفقيت يک زن خندان و جذاب بسيار بيشتر است.

رئيس موساد درباره جاسوسان زن اين سازمان صهيونيستي مي‌گويد: زن‌ها به دليل قدرت چندگانه‌شان، مزيت متمايزي نسبت به مردها در جنگ‌‌هاي مخفيانه دارند. "تامير پاردو" "Tamir Pardo" در مصاحبه با مجله صهيونيستي Lady Globes"" مي‌افزايد زن‌ها در هنگامي که بحث‌هاي امنيتي در اولويت هستند بهتر از مردان نقش خود را ايفا مي‌کنند.

 

مير آميت Meir Amit""، نيز در اين باره مي‌گويد،: زن‌ها ياد گرفته‌اند چگونه از جنسيت خود استفاده کنند. آن‌ها حاضر هستند براي بدست آوردن اطلاعات مهم با هر کسي ارتباط برقرار كنند. آميت مي‌گويد رابطه ميان کارهاي اطلاعاتي و تله‌هاي جنسي به اندازه خود جاسوسي قدمت دارند.


 


"دام عسل" چيست؟

دام عسل "Honey Trap"، به ماموريت‌هاي ويژه زن‌هاي جاسوس رژيم صهيونيستي گفته مي‌شود. در اين عمليات‌هاي ويژه، جاسوسان اسراييلي با نزديک شدن به سوژه‌هاي مورد نظر خود و نفوذ در سيستم‌هاي اطلاعاتي، دست به جاسوسي زده يا حتي در برخي از موارد اقدامات تروريستي انجام مي‌دهند.

 

يک خاخام اسراييلي استفاده جنسي از زنان جاسوس در ماموريت‌هاي دام عسل عليه دشمنان را مجاز دانسته است. در تحقيقاتي که موسسه صهيونيستي زموت با نام "رابطه نامشروع به خاطر امنيت ملي" انجام داده‌ است، مشخص شد که رژيم صهيونيستي بارها از عمليات‌هاي "دام عسل" استفاده کرده است. براي مثال در سال 1966جاسوس زن اسراييلي يک خلبان عراقي را متقاعد کرد تا با هواپيماي MIG خود به سرزمين‌هاي اشغالي فرار کند.
 

کارشناس هسته‌اي اسراييل در دام عسل
 

يکي از عمليات‌هاي مهم موساد که در آن از زنان استفاده شد عمليات سال 1987 بود؛ "مردخاي وانونو" "Murdechai Vanun" مهندس هسته‌اي "نيروگاه ديمونا" رژيم صهيونيستي اسرار زرادخانه‌هاي هسته‌اي اسراييل را به "ساندي تايمز" فروخت. سيندي، يکي از جاسوسان موساد، با وانونو رابطه برقرار کرده و او را به تله مي‌اندازد. وانونو در آن موقع دستگير و به سرزمين‌هاي اشغالي بازگردانده مي‌شود.

 

.

 

 


 

پس از آنکه موساد متوجه شد که وانونو، اطلاعات محرمانه مربوط به کلاهک‌های اتمی اسرائیل را به هفته‌نامه "ساندی‌تایمز" تحویل داده‌ است، تصمیم به دستگیری وی گرفت، اما از آن‌جا که "مردخای وانونو" از اسرائیل خارج و در خاک انگليس اقامت گزيده‌ بود و موساد بنا بر قراردادهای امنیتی که با سازمان اطلاعات و امنیت خارجی انگليس داشت، نمی‌خواست در خاک انگليس دست به آدم‌ربایی بزند. از این روی، مقامات موساد تصمیم گرفتند تا با کمک عوامل انسانی وی را ترغیب کنند تا انگليس را به خواسته خود ترک و به کشور ایتاليا سفر کند. از این روی، یک مامور اطلاعاتی زن عضو موساد با نام عملیاتی "سیندی"، ماموریت یافت تا به عنوان یک "توریست آمریکایی" و به صورت ظاهراً اتفاقی با وی آشنا شود و پس از طرح دوستی، وانونو را متقاعد کرد تا با یکدیگر، برای تعطیلات آخر هفته به شهر "رم" در کشور ایتالیا سفر کنند. ساعاتی پس از ورود به رم، ماموران موساد وی را دستگیر و طی عملیاتی به سرزمين‌هاي اشغالي منتقل کردند .وی در دادگاهی به اتهام جاسوسی و خیانت به اسراييل و به علت "افشای اسرار هسته‌ای کشور" به مدت ۱۸ سال زندانی شد.

پس از آزادی در سال 2004، اجازه خروج از اسرائیل و مصاحبه با رسانه‌هاي خارجی‌ را نداشت. مردخای وانونو، در دادگاهی در اسرائیل به سرپیچی از از الزامات آزادی‌اش (مصاحبه با خارجی‌ها) به شش ماه حبس تعزیری، محکوم شد.

 

 


 


 

جاسوسي که به روابط جنسي خود با سران کشورهاي عربي افتخار مي‌کند
 

"تزيپي ليوني" Tzipi Livni""، در مصاحبه‌اي با "مجله تايم"، سال گذشته اذعان کرد که در زمان همکاري وي با موساد براي کسب اطلاعات از شخصيت‌هاي برجسته با آن‌ها روابط جنسي برقرار کرده است. بنا بر اين گزارش، او از  روابط نامشروع و ارتکاب قتل براي نيل اطلاعات به خاطر اسراييل ابايي نداشته است.

ليوني هم‌چنين در اين مصاحبه اعتراف کرده است که قربانيان وي در کشورهاي اروپايي بسياري از رهبران کشورهاي عربي بوده‌اند.

 

 

 

 


تزیپی لیونی، "وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی" اعتراف کرد از روابط نامشروع و غیراخلاقی با مقامات برخي كشورهاي عربي فیلمبرداری کرده‌ است.


روزنامه الدیار لبنان در این ارتباط نوشت که این نماینده سابق کنست اسرائیل گفته است که در این ارتباط از خاخام بزرگ اسرائیل طلب اذن و اجازه کرده و خاخام بزرگ نیز درباره وی فتوا داده که تزيپی می‌تواند با بیگانگان روابط نامشروع داشته باشد به شرط آنکه این امر به منافع اسرائیل خدمت کند.


اما لیونی در این ارتباط می‌گوید اتاقی که با برخي شخصیت‌های سياسي عرب در آنجا روابط نامشروع داشته مجهز به دوربین‌هایی بوده که از این روابط فیلم‌برداری کرده‌اند. لیونی شماری از شخصیت‌های عربی را تهدید کرد که اگر نخواهند دستورات وی را به اجرا بگذارند، اقدام به انتشار فیلم‌های غیر اخلاقی آنها در یوتیوب می‌کند.

     

به علاوه، ليوني در نشريه آمريكايي "تايم" اعتراف كرده بود كه در دوران فعاليت خود در موساد به عنوان جاسوس با "حمد بن خليفه آل ثاني" "امير قطر" كه در آن دوران در دربار فعاليت داشت رابطه داشته است. ليوني علاوه بر اعتراف به داشتن روابط با پادشاه كنوني قطر به برقراري ارتباط جنسي با "حمد بن جاسم" نخست وزير قطر نيز اذعان كرد.
 

وي داشتن روابط با اين دو مقام قطري را نمونه‌اي از بهترين موفقيت‌هايش در دوران تصدي مسئوليت "وزارت خارجه رژيم صهيونيستي" عنوان كرد.

 

"شولا کوهن" برای گرفتن اطلاعات محرمانه از برخی مقام‌های عربی با آنها رابطه جنسی برقرار کرده و در این بین وی اعلام کرده است که با "محمد عوض"، مسئول اقامت بیگانگان در لبنان ارتباط جنسی داشته است.

به نوشته پایگاه خبری النخیل، کوهن پس از مدتی آشنایی با عوض و تاثیرگذاری بر او، خواستار گزارش‌های اطلاعاتی از او شد.

 

 


بر اساس این گزارش، این جاسوسی صهیونیستی با ارتباط جنسی که با این مسئول لبنانی داشت توانست در یکی از خیابان‌های بیروت به ایجاد فروشگاه مشروبات و مرکز فساد اقدام کند و در آنجا با استفاده از زنان هرزه پای برخی مسئولان دیگر را نیز به آنجا باز کند و از اين طریق به اطلاعات ارزشمندي دست یابد.

 

عمده فعالیت کوهن در دهه‌های 1950 و 1960 بود. او علاوه بر جاسوسی در زمینه سرقت بانک‌ها و قاچاق پول یهودیان به اسرائیل نیز فعاليت داشت.


 

 

 


 


 

 

 

جاسوسان اغواگر اسراييلي در شبکه‌هاي اجتماعي

يک وب‌سايت گروه‌هاي مقاومت در فلسطين اشغالي هشدار داده است که کاربران شبکه‌هاي اجتماعي نظير فيس‌بوک‌ در معرض خطر جاسوسان اسراييلي هستند. بنا بر اين گزارش، اين جاسوس‌ها با تصاوير زنان جذاب سعي بر ايجاد رابطه با افراد داشته و به راحتي مي‌توانند به رايانه‌هاي افراد نفوذ کرده و اطلاعات آن را به سرقت ببرند. در اين مقاله که نام آن "چگونه متوجه شويم يک عضو موساد دوست ما در فيس‌بوک است؟"‌به کاربران هشدار داده شده است که از دختران زيباي فيس‌بوکي که  که تصوير حساب کاربري آن‌ها کوچک بوده و قابليت بزرگ‌نمايي ندارد، پرهيز کنند.

 

تن‌فروشي حلال است

"عاري شوات" خاخام صهيونيستي نيز، طي ادعايي اعلام كرد كه زنان اجازه دارند براي جمع‌آوري اطلاعات حياتي براي امنيت اسرائيل، با دشمنان رابطه جنسي داشته باشند. بر اساس اين گزارش، شوات اعلام كرده است كه برقراري رابطه جنسي با تروريست‌ها در راستاي بدست آوردن اطلاعاتي كه به دستگيري آنها منجر شود، قابل قبول است. تحقيق اين خاخام يهودي تحت عنوان "ارتباط غيرقانوني در راستاي امنيت ملي" توسط موسسه تحقيقات ديني در شهرك "گوش استزيون" در نزديكي بيت‌المقدس منتشر شده است .عاري شوات پيشنهاد داده در جاهايي كه زنان يهودي بايد با مبارزان دشمن ازدواج كنند، ابتدا بايد از شوهر واقعي خود طلاق گرفته و بعد اقدام به ازدواج با دشمنان كنند.

شنبه 28 ارديبهشت 1392برچسب:تن فروشی ,

|
 
جذابیت‌های زنانه ماموران موساد

 

یک مجله عبری اسرائیلی در مصاحبه با تعدادی از زنان سرویس جاسوسی اسرائیل از آنها درباره چگونگی انجام عملیات‌های مخفیانه پرس‌وجو کرد.
 یک مجله عبری اسرائیلی در مصاحبه با تعدادی از زنان سرویس جاسوسی اسرائیل از آنها درباره چگونگی انجام عملیات‌های مخفیانه پرس‌وجو کرد.

  روزنامه «تایمز اسرائیل» طی گزارشی به بررسی عملیات زنانی که در سرویس جاسوسی اسرائیل «موساد» فعالیت می‌کنند،‌ پرداخت.
 
تایمز آف اسرائیل نوشت: عناصر مونث موساد، دارای زندگی هستند که سراسر زمینه سازی برای فریفتن، بیخوابی و حتی گاهی اوقات اغوا کردن است تا بتوانند اطلاعاتی را در راستای امنیت اسرائیل بدست آوردند.
 
برای نخستین بار، 5 نفر از عناصر مونث موساد با مجله عبری زبان «لیدی گلوبز» مصاحبه کردند و اندکی از فعالیت‌های مخفیانه خود در سرویس جاسوسی اسرائیل را مطرح کردند.
 
آنها درباره استفاده از جذابیت زنانه خود برای انجام ماموریت و همچنین محدودیت‌هایی که در این زمینه وجود دارد، صحبت کردند.
 
این عوامل ادامه دادند که آنها برای استفاده از جذابیت‌های زنانه خود محدودیت‌هایی دارند و هر چند که ماموریت نیز حیاتی باشد اما آنها به هر کاری اقدام نخواهند کرد و از آنها نیز خواسته نمی‌شود تا به هر کاری اقدام کنند.
 
این افراد ادامه دادند: یک مرد که می‌خواهد به منطقه ممنوعه‌ای دست یابد، شانس کمتری دارد تا به آنجا برسد اما یک زن که لبخند بر روی لب دارد شانس بیشتری برای موفقیت دارد.
 
زنانی که لیدی گلوبز اقدام به مصاحبه با آنها کرد همگی دارای رتبه‌های عالی نظامی بودند و در چندین عملیات متهورانه و مهم موساد نیز مشارکت داشته‌اند.
 
یکی از این زنان که اسمش «یائل» است گفت زمانی که موضوع به امنیت ملی می‌رسد، استفاده از اغواگری بازی عادلانه‌ای است.
 
وی به این مجله گفت زنان دارای مزایای خاصی نسبت به مردان هستند.
 
یکی دیگر از این زنان که «ارفات» نام داشت و از فرماندهان عملیاتی برجسته در موساد است، تاکید کرد: ما از جذابیت زنانگی خود استفاده می‌کنیم چون تمامی روش‌ها برای ما قانونی است.
 
یکی از مهمترین عملیات موساد که از عناصر مونث خود برای اجرای آن استفاده کرد عملیات سال 1987 بود که «کیندی» با فریفتن «مردخای وانونو» [ تکنسین هسته‌ای در سایت دیمونا که اطلاعات زرادخانه مخفیانه اسرائیل را به هفته نامه انگلیسی «ساندی تایمز» فروخت] توانست وی را به دام بیاندازد و با کشتی وی را از اروپا به اسرائیل منتقل کرد تا در آنجا محاکمه شود.
 
ارفات در بخشی از این مصاحبه گفت که می‌داند در صورتی که گرفته شود، زندگی‌اش به پایان می‌رسد و گفت این خطری است که برای امنیت اسرائیل حاضر به انجام آن است.
 
«تامیر پاردو» رئیس موساد که به ندرت اظهار نظر می‌کند طی سخنانی عناصر مونث موساد را به عنوان عناصری استثنایی توصیف کرد.
 
وی این زنان را دارای قابلیت‌های چندگانه دانست که می‌توانند گذشته خود را کنار گذاشته تا بتوانند به اهداف دست یابند.
 
تامیر پاردو ادامه داد: بر خلاف اظهارات کلیشه‌ای، زنان دارای توانایی بیشتری نسبت به مردان در درک سرزمین، شرایط و هوشیاری هستند و در حالی که مردان خوب هستند، زنان بسیار خوب هستند

شنبه 28 ارديبهشت 1392برچسب:جذابیت‌های زنانه ماموران موساد ,

|
 
"شب‌هاي تل‌آويو" چگونه سپري مي‌شوند؟

"تل‌آويو"، جايي که خواب در آن معني ندارد و تمام ساعات روز بيدار است. از عمده ويژگي‌هاي تل‌آويو اين است که فساد در آن بيداد مي‌کند.
به گزارش خبرنگار سياست خارجي؛ باشگاه خبرنگاران در گزارشي با عنوان " معروف‌ترين جاسوس زن تن فروش اسرائيلي كيست؟" از سوء استفاده رژيم صهيونيستي از زن‌ها و ويژگي‌‌هاي زنانگي آن‌ها در راه رسيدن به اهداف سياسي پرده برداشت. زن‌ها در سرزمين‌هاي اشغالي به ابزاري پرسود براي تجارت و صنعت گردشگري رژيم صهيونيستي تبديل شده‌اند به همين واسطه شهرك صهيونيستي "تل‌آويو"، اين روزها به دليل اشاعه فساد و فحشا در اين منطقه به "مرکز همجنس‌گرايان جهان" تبديل شده‌ است.

 

تل‌آويو به جايي معروف است که خواب در آن معني نداشته و تمام ساعات شبانه‌روز بيدار است.

اما چه ويژگي‌هايي تل‌آويو را متمايز مي‌سازد؟

در زير به برخي از ويژگي‌هاي شاخص تل‌آويو اشاره شده است که به طور مفصل به آن‌ها پرداخته خواهد شد:‌

* تل‌آويو مرکز همجنس‌گرايان دنيا معرفي شده است.

 

* بيشترين خانه‌هاي فساد دنيا در تل‌آويو قرار دارند.

* تل‌آويو با مرکز قمار دنيا يعني "لاس‌وگاس" مقايسه مي‌شود.

 

* ماهي يک ميليون نفر به خانه‌هاي فساد در اين شهرک صهيونيستي نشين مي‌روند.

* تل‌آويو يکي از 4 مکان اول دنيا از لحاظ تعداد روسپي است.

* سالانه 3 تا 5 هزار روسپي به سرزمين‌هاي اشغالي قاچاق مي‌شوند.

* اسراييل سومين رژيم جهان از لحاظ قاچاق انسان است.

 

مرکز فساد دنيا کجاست؟

به گزارش بي‌بي‌سي، روسپي‌گري در سرزمين‌هاي اشغالي امري "قانوني" است. گرچه گفته مي‌شود خانه‌هاي فساد در اين رژيم غير قانوني هستند اما حدود 280 خانه فساد در تل‌آويو مشغول به فعاليت هستند که همين امر اسراييل را به يکي از 10 مکان دارنده بيشترين تعداد خانه فساد تبديل کرده است.

 

روزنامه انگليسيthe Sun"" انگليس نيز در سال 2010 تل‌آويو را با 250 خانه فساد مرکز فساد دنيا ناميد، البته اين ميزان اکنون به 280 رسيده است.

چرا تل‌آويو به مرکز تجمع همجنس‌گرايان دنيا تبديل شده است؟‌

 
 
به گزارش ديلي‌بيست، تل‌آويو را مي‌توان با "لاس‌وگاس" در آمريکا مقايسه کرد. شهري پر از کلوپ‌هاي شبانه مخصوص همجنس‌گرايان، قمارخانه‌هاي فراوان، ساحل‌ها و هتل‌هاي مخصوص همجنس‌گرايان.

 

مقامات رژيم صهيونيستي از جاذبه‌هاي همچنس‌گرايي در تل‌آويو سود فراواني کسب کرده‌ و صنعت گردش‌گري اين رژيم را به طور قابل ملاحظه‌اي گسترش داده‌اند. در سال گذشته حدود 50 هزار مسافر همجنس گرا به تل‌آويو سفر کرده‌اند.

گزارشي که موسسه توريست همجنس‌گرايان اروپا منتشر کرده است نشان مي‌دهد، همجنس‌گرايان اروپايي سالانه 0.25 ميليارد دلار در تل‌آويو خرج مي‌کنند. در سال 2011، يک نظرسنجي توسط شرکت‌هاي هوايي آمريکايي انجام شد که در نتيجه آن تل‌آويو به عنوان مرکز همجنس‌گرايان دنيا معرفي شد. 

 


يکي از دلايلي که تل‌آويو را به "خانه همجنس‌گرايان" دنيا تبديل کرده است، پذيرش عمومي صهيونيست‌ها به اين مسئله است. صهيونيست‌ها که به هيچ نوع اخلاقياتي پايبند نيستند، و به ارزش‌هاي خانوادگي ارج نمي‌گذارند با اين مسئله نيز مشکلي ندارند.

 

اما بي‌بند و باري‌ها در تل‌آويو که اخيرا بسيار افزايش يافته و طبق گزارشات مي‌توان همه جا شاهد آن بود،‌ باعث افزايش نرخ بيماري‌هايي مانند ايدز شده است. به گزارش سازمان AIDS رژيم صهيونيستي، نمونه‌هاي مبتلا به ايدز از سال 2007 تاکنون 30 درصد افزايش يافته است.

 

تبليغات گسترده جنسي در راستاي جذب گردشگر

 
به گزارش يديعوت آحارانوت؛ کارت‌ها و مجلاتي که در سرزمين‌هاي اشغالي خدمات جنسي ارائه مي‌دهند بسيار هستند و همه جا مي‌توان اين کارت‌ها را پيدا کرد، در پياده‌روها در پارک‌ها و حتي زير برف‌کن خودروها.

 
شخصي به نام Bernheimer، در اين رابطه‌ مي‌گويد: تل‌آويو تبديل به يک مرکز فساد بزرگ شده است. افراد تنها به خاطر ايجاد روابط جنسي و فساد و مصرف مواد مخدر به اين شهر سفر مي‌کنند.

 

 

 

 


دليل شهرت محله" ايستگاه اتوبوس قديمي تل‌آويو" چيست؟

پايگاه تحليلي vilmantas-dambrauskas، محله" ايستگاه قديمي اتوبوس تل‌آويو" ""Old Tel Aviv Central Bus Station، يکي از کثيف‌ترين و فاسدترين مناطق تل‌آويو است. اين منطقه به نام‌هاي "چراغ قرمز تل‌آويو" و "ايستگاه آخر معتادان" معروف است. ايستگاه اتوبوس قديمي در سال‌هاي 1941 تا 1993 ايستگاه اصلي اتوبوس در تل‌آويو و يک مرکز تجاري بزرگ بود.

 
 
تخمين زده مي‌شود که حدود 70 درصد از روسپي‌هاي که در تل آويو کار مي‌کنند از کشورهاي اتحاديه جماهير شوروري سابق به اين منطقه قاچاق شده‌ باشند.

 
 
در اين منطقه بسياري از مهاجران غيرقانوني و کارگران کشورهاي خارجي مستقر هستند. به علاوه، يکي از دلايل شهرت اين منطقه، وجود تعداد زيادي از خانه‌هاي فساد است.

 


در فيلم زير، مناطقي از شهر تل‌آويو نشان داده مي‌شود که فساد و روسپي‌گري در آنجا فراوان است. تل‌آويو به علاوه اينکه يکي از فاسدترين مکان‌هاي دنيا است، از کثيف‌ترين‌ها هم به شمار مي‌رود.
 

 


 


 

به گزارش هاآرتص، بسياري از روسپي‌هايي که در اين منطقه کار مي‌کنند بي خانه و مکان بوده و در خيابان‌ها مي‌خوابند.

يکي از زنان روسپي در مصاحبه با اين روزنامه صهيونيستي گفته است: اين يک راز سرباز است. همه مي‌دانند. ساعت کاري ما 10 صبح شروع مي‌شود، اما اگر ساعت 9 صبح درها را باز کنيم، مشتري‌ها باز هم پيدا مي‌شوند، اگر 8 هم باز کنيم باز مشتري داريم. وقتي که من صبح به اينجا مي‌رسم صفي طولاني از مردها منتظر هستند تا کار شروع شود.

 

 

به گزارش rense، در حال حاضر بيست‌هزار روسپي در تل‌آويو به فعاليت مي‌پردازند. اين زن‌ها و گاهي اوقات پسران نوجوان در آپارتمان‌هاي کثيف و تنگ، در کلوپ‌هاي شبانه نگهداري مي‌شوند و گاهي اوقات تا 25 مرد در روز مشتري دارند.

 


به گزارش هاآرتص، طبق نظر سنجي‌هاي صورت گرفته در سال 2011 مشخص شد، حدود 83 درصد از زن‌هاي تل‌آويو حداقل يک بار در طول عمر خود مورد آزاد جنسي قرار مي‌گيرند.

ماهي يک ميليون صهيونيست به خانه‌هاي فساد مي‌روند

به گزارش سازمان مبارزه با قاچاق انسان، تعداد صهيونيست‌هايي که به خانه‌هاي فساد مي‌روند ماهانه به يک ميليون نفر مي‌رسد. ميزان تقاضاي فساد آنقدر در سرزمين‌هاي اشغالي بويژه تل‌آويو افزايش يافته است که قاچاقچيان رو به دخترها و زنان صهيونيست آورده‌اند تا بتوانند خانه‌هاي فساد را پر کنند.
 


 

 

استفاده از دخترهاي 14 ساله به عنوان روسپي

وب‌سايت يديعوت آحارانوت در ماه گذشته خبري مبني بر کشف يک زنجيره قاچاق نوجوانان در تل‌آويو منتشر کرد. طبق اين گزارش سن دخترهاي کشف شده بين 14 تا 16 سال بوده است. گروهي از مردها که سن آن‌ها از 20 تا 60 ساله بوده در طي سال‌هاي زيادي گروهي از دختران نوجوان را قاچاق کرده و آن‌ها را اجاره مي‌دادند.

يک مامور پليس در اين رابطه گفته است: تعداد اين دخترها يک يا دو نفر نيست بلکه تعداد بسيار زيادي از اين دخترها وجود دارند که اين موضوع را غير قابل باور کرده‌اند.

 
 

يديعوت آحارانوت در گزارش ديگري با عنوان "تجارت پررونق جنسي" اسراييل اذعان مي‌کند قاچاق انسان در اسراييل بيش از ده‌ها ميليون دلار سود براي اين رژيم به همراه دارد. بنابر اين گزارش، سالانه هزاران زن به سرزمين‌هاي اشغالي قاچاق شده و در صنعت روسپي‌گري رژيم صهيونيستي مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

 

 

گاوچرانان نيمه شب تل‌آويو/ قاچاق فزاينده انسان به سرزمين‌هاي اشغالي

 

به گزارش يديعوت آحارانوت، تجارت قاچاق انسان به يکي از پرسودترين کارها در اسراييل و بويژه در توريستي‌ترين مناطق سرزمين‌هاي اشغالي يعني تل‌‌آويو تبديل شده است. سالانه بيش از 3000 هزار زن اروپاي شرقي به سرزمين‌هاي اشغالي قاچاق مي‌شوند.


 

براساس تحقيقاتي که سال 2005 انجام شد، سالانه هزاران زن به اسراييل قاچاق شده و در خانه‌هاي فساد به فروش مي‌رسند.

به گزارش وب‌سايت تحليليhavoscope، تجارت فساد جنسي در سرزمين‌هاي اشغالي سالانه 2 ميليارد دلار سود دارد.


 گلوبال‌ريسرچ، در گزارشي در سال 2012 اذعان کرد بيش از 10 هزار روسپي در اسراييل حضور دارند که بسياري از آن‌ها در 280 خانه فساد تل‌آويو کار مي‌کنند. اين زن‌ها با وعده کار و شرايط اجتماعي بهتر به بردگي در آمده و در مزايده‌هايي که در کلوپ‌هاي شبانه انجام شده فروخته مي‌شوند.

بنا بر ابن گزارش، بسياري از زن‌هايي که مورد تجاوز قرار مي‌گيرند حاضر نيستند عليه قاچاقچيان شهادت بدهند، چرا كه در صورت شناسايي، پليس اين زن‌ها را به عنوان مهاجر غير قانوني شناخته و آن‌ها را دستگير مي‌كند، و اين در حالي است که قاچاقچيان صهيونيست تحت تعقيب قرار نگرفته و آزاد مي‌شوند

شنبه 28 ارديبهشت 1392برچسب:"شب‌هاي تل‌آويو,

|
 
"مرواريد سياه" گردشگري صهيونيسم کجاست؟

 

رژيم صهيونيستي در سال‌هاي اخير به شدت سعي دارد تا صنعت گردشگري را به عنوان مهم‌ترين منبع درآمد رونق بخشد و از اين طريق مرهمي بر بحران اقتصادي خود باشد. در همين راستا مسئولان اين رژيم همواره در اين فکر هستند تا با بکارگيري شيوه‌هاي جديد تعداد گردشگران خود را افزايش دهد؛ اما اين نکته را نيز بايد درنظر گرفت که آيا هدف رژيم صهيونيستي از جذب گردشگر تنها افزايش درآمد است يا افکار شوم ديگري را نيز در سر دارد؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ؛ رژيم صهيونيستي سال‌هاست که با نسل‌کشي مردم بي‌گناه فلسطين در تلاش است تا حضور خود را در اين منطقه يا به عبارت بهتر، در سرزمين‌هاي اشغالي ثابت و آنجا را به کشوري مستقل تبديل کند.


درست است که اين رژيم غاصب در گسترش شهرک‌سازي‌هاي خود تاحدي موفق بوده، ولي اين نکته را نيز بايد درنظر گرفت که با افزايش اين شهرک‌سازي‌ها، مشکلات صهيونيسم ازجمله بحران‌هاي مالي نيز همچنان افزايش يافته است.

صنعت گردشگري از مهمترين حوزه‌هاي کاري اسرائيل محسوب مي‌شود به گونه‌اي که مقامات اين رژيم حاضرند هر کاري انجام و هر هزينه‌اي بپردازند تا صنعت گردشگري را به عنوان مهمترين منبع درآمد سرپا نگه دارند.

جولان ستاره سينماي چين در کوچه پس‌کوچه‌هاي بيت‌المقدس

براساس گزارش "Hollywoodreporter" رژيم صهيونيستي چندي پيش در جديدترين اقدام خود در راستاي افزايش گردشگر با يکي از شرکت‌هاي فيلم‌سازي چين قرارداد بست تا با ساخت فيلمي که در بيت‌المقدس و اطراف مسجدالاقصي فيلمبرداري مي‌شود و يکي از ستارگان سينماي چين به نام "Zhang Jingchu" در آن ايفاي نقش مي‌کند، گردشگران زيادي بخصوص از چين به اين مناطق سفر کنند.


براساس سفارش رژيم صهيونيستي، صحنه‌‌هاي رومانتيک فيلم "Old Cinderella" مخصوصا در مناطق زيباي سرزمين‌هاي اشغالي فيلمبرداري مي‌شود تا از اين طريق به جذب مخاطب و درنتيجه جذب گردشگر کمک شود و به نوعي فضاي جنگ‌ زده فلسطين و کشت‌وکشتار زنان و کودکان بي‌گناه را از ذهن مردم دور کند. بر همين اساس وزير گردشگري رژيم صهيونيستي اميدوار است که با اين کار آمار گردشگران افزايش يابد.

 

اما آيا هدف رژيم صهيونيستي از جذب گردشگر تنها افزايش درآمد است يا افکار شوم ديگري را نيز در سر دارد؟

"ترورسيت را نابود کنيد" ؛ براي تمام سنين!

 


با توجه به گزارشات موجود مي‌توان فهميد که ترويج بي‌بندوباري و فسخ‌وفجور تنها به اصطلاح تفريح و سرگرمي گردشگران سرزمين‌هاي اشغالي نيست، بلکه بنيان‌گذاران رژيم صهيونيستي برنامه‌هاي ديگري نيز در ذهن دارند.

به عنوان مثال به نظر مي‌رسد ازجمله مهمترين اهداف آنها آموزش تيراندازي و يا به گفته خودشان "مبارزه با تروريسم" است.

اما چگونه؟.......

 

به گزارش وب سايت خبري "timesofisrael" در 18 ژوئن 2012 به قلم "Hillary Zaken" ؛ "افرات" (Efrat) يکي از شهرک‌هاي صهيونيست نشين واقع در قسمت جنوبي بيت‌المقدس است که مقامات صهيونيسم منطقه‌اي مخصوص تيراندازي در آن ساخته‌ و گردشگران را براي آموزش تيراندازي به آنجا مي‌برند. نام اين کار و يا به اصطلاح اين بازي "Eliminate the Terrorist" است که به معني "نابودي تروريست" مي‌باشد. گردشگران در اين بازي با اسلحه "کاليبر 3" شليک مي‌کنند و سن و جنسيت افراد به هيچ وجه مانع از تيراندازي آنها نمي‌باشد. بنابراين مي‌بينيم که اين رژيم در راستاي ديدار گردشگران از مناطق زيباي اراضي اشغالي، آنها را به تيراندازي تشويق مي‌کند و يا به گفته خودشان به آنها مبارزه با تروريست را آموزش مي‌دهد. جالب است بدانيم که "Davidi Perl" رئيس تشکيلات تيراندازي، اين منطقه را "مرواريد گردشگري رژيم صهيونيستي" ناميده و اين درحالي است که برخي از خوانندگان گزارش، نام اين منطقه را "مرواريد سياه" گذاشته‌اند.



حال بايد اين نکته را درنظر گرفت که آيا تروريسم از نظر رژيم صهيونيستي و هم‌پيمانان آنها جز اسلام و مسلمانان است؟ و اينکه آيا آنها قصد ندارند با اين کار ذهن مردم و به خصوص کودکان را نسبت به مسلمانان و عقايد آنها خراب کنند و به نوعي آنها را به مبارزه با دين مبين اسلام بطلبند؛ که البته اين کاري جديد نيست و پيش از اين در ده‌ها بازي کامپيوتري و حتي بيشتر ديديم که کودک و حتي فرد جواني که بازي را پيش مي‌برد با کشتن مسلمانان به پيروزي مي‌رسد.

در زير دو مورد از نظرات خوانندگان اين گزارش را آورده‌ايم که ناراحتي خود را درمورد اين موضوع ابراز کرده‌اند.



به گزارش هاآرتص، "Stas Misezhnikov" وزير گردشگري رژيم صهيونيستي در سال 2012 با بکارگيري خوانندگان و رقاصان معروف اسرائيل کمپين جديدي براي جذب توريست تاسيس کرد. اين کمپين با نام "Everyone brings someone" ، از اسرائيلي‌هاي سراسر جهان مي‌خواهد تا براي افزايش ميزان گردشگران سرزمين‌هاي اشغالي و خروج اين رژيم از رکود اقتصادي بازاريابي کرده و مشتري جلب کنند.البته اين درحالي است که خود وزير هم خيلي بيکار نبوده و به گفته محافظانش، وي را بارها با حال مستي از کلوپ‌هاي شبانه بيرون آورده‌اند و به همين خاطر نيز چندين بار توسط مقامات ارشد دولتي توبيخ شده است.


 


تصويري از وزير گردشگري رژيم صهيونيستي به همراه گردشگران صهيونيستي در بلغارستان

روش همکاري با کمپين به اين طريق است که صهيونيست‌هاي سراسر دنيا با ثبت نام در سايت گردشگري رژيم صهيونيستي براي سرزمين‌هاي اشغالي توريست جذب مي‌کنند و در ازاي آن مي‌توانند در قرعه‌کشي اين کمپين شرکت و در صورت برد، سفري رايگان خواهند داشت. اين نکته را نيز بايد يادآور شد که هرچه تعداد مدعوين آنها بيشتر باشد، امتياز آنها نيز افزايش و امکان پيروزي در قرعه‌کشي نيز بيشتر مي‌شود.

شايد تاکنون از اين موضوع اطلاع نداشته‌ايد که براساس قانون رژيم صهيونيستي، تبليغات جنسي و تحريک کننده براي جذب گردشگر در اسرائيل جرم بوده و فقط تحت شرايط خاص مي‌توان از اين قانون سرپيچي کرد که احتمالا تمام خلاف‌هايي که تاکنون صورت گرفته مشمول همين استثنا بوده است!!


و اما .........

چه کسي برنامه‌هاي کمپين "Invite a friend" را مديريت مي‌کند؟

"Nao Tishby" يک تبعه اسرائيلي و از ستارگان سينماي رژيم صهيونيستي مي‌باشد که علاوه بر بازيگري، در حيطه  خوانندگي و مدل هم فعاليت دارد. وي همچنين با ارگان‌هاي مختلف هنري صهيونيستي همکاري دارد و از دوستداران واقعي اين رژيم است؛ به طوريکه در مصاحبه با مجله صهيونيستي "Tribe" عنوان کرد که با وجود ده سال زندگي در لس آنجلس اما هنوز جايي را مانند اسرائيل و يا به عبارت بهتر مانند سرزمين‌هاي اشغالي دوست ندارد.

"تيشبي" در ليست جذاب‌ترين زنان اسرائيل از لحاظ جنسي قرار دارد و همچنين در سال 2012 به عنوان جذاب ترين زن جهان انتخاب شد. به همين دليل تصوير وي در بيلبوردها و مجلات مد و سرگرمي در سرار اروپا و همچنين در اسرائيل به عنوان مدل و جاذبه توريستي ديده مي‌شود.

 

وي علاوه بر بازي در فيلم‌هاي اسرائيلي، با شرکت‌هاي فيلم‌سازي آمريکا و اروپا نيز همکاري کرده است. "نائو تيشبي" همچنين حدود دو سال و نيم در ارتش رژيم صهيونيستي خدمت کرده و در استفاده از اسلحه مهارت دارد.

                                                                                              

اما نکته قابل توجه درمورد کمپين و برنامه‌هاي آن، يکي از آگهي‌هاي تبليغاتي اين انجمن براي جذب گردشگر بود که نقدهاي زيادي را به سمت خود جلب کرد. ازجمله اينکه "انجمن بين‌المللي زنان صهيونيست" نيز آن را يکي از تبعيض‌آميز ترين تبليغات معرفي مي‌کند که ارزشي براي زن قائل نشده‌ و به همين دليل "نشان شرم" را به وزارت گرشگري رژيم صهيونيستي اعطا کرد. بعلاوه اين نقدها به همين جا ختم نمي‌شود و حتي خود صهيونيست‌ها نيز اين تبليغ را يکي از بي‌معناترين تبليغات گردشگري معرفي مي‌کنند که نه تنها جذابيتي ندارد بلکه بر جو جنگي سرزمين‌هاي اشغالي نيز تاکيد مي‌کند. در فيلم زير اين آگهي تبليغاتي را مي‌توانيد ببينيد.


 

 

 

حال، آيا به‌راستي تازمانيکه مردم جهان از رژيم صهيونيستي وجهه جنگي در ذهن دارند و کشت‌و ‌کشتار در سرزمين‌هاي اشغالي همچنان پابرجاست، باز هم اشغالگران رژيم صهيونيستي بايد در انتظار افزايش تعداد گردشگران خود باشند؟!

شنبه 28 ارديبهشت 1392برچسب:مرواريد سياه,

|
 
"مرواريد سياه" گردشگري صهيونيسم کجاست؟

 

رژيم صهيونيستي در سال‌هاي اخير به شدت سعي دارد تا صنعت گردشگري را به عنوان مهم‌ترين منبع درآمد رونق بخشد و از اين طريق مرهمي بر بحران اقتصادي خود باشد. در همين راستا مسئولان اين رژيم همواره در اين فکر هستند تا با بکارگيري شيوه‌هاي جديد تعداد گردشگران خود را افزايش دهد؛ اما اين نکته را نيز بايد درنظر گرفت که آيا هدف رژيم صهيونيستي از جذب گردشگر تنها افزايش درآمد است يا افکار شوم ديگري را نيز در سر دارد؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ؛ رژيم صهيونيستي سال‌هاست که با نسل‌کشي مردم بي‌گناه فلسطين در تلاش است تا حضور خود را در اين منطقه يا به عبارت بهتر، در سرزمين‌هاي اشغالي ثابت و آنجا را به کشوري مستقل تبديل کند.


درست است که اين رژيم غاصب در گسترش شهرک‌سازي‌هاي خود تاحدي موفق بوده، ولي اين نکته را نيز بايد درنظر گرفت که با افزايش اين شهرک‌سازي‌ها، مشکلات صهيونيسم ازجمله بحران‌هاي مالي نيز همچنان افزايش يافته است.

صنعت گردشگري از مهمترين حوزه‌هاي کاري اسرائيل محسوب مي‌شود به گونه‌اي که مقامات اين رژيم حاضرند هر کاري انجام و هر هزينه‌اي بپردازند تا صنعت گردشگري را به عنوان مهمترين منبع درآمد سرپا نگه دارند.

جولان ستاره سينماي چين در کوچه پس‌کوچه‌هاي بيت‌المقدس

براساس گزارش "Hollywoodreporter" رژيم صهيونيستي چندي پيش در جديدترين اقدام خود در راستاي افزايش گردشگر با يکي از شرکت‌هاي فيلم‌سازي چين قرارداد بست تا با ساخت فيلمي که در بيت‌المقدس و اطراف مسجدالاقصي فيلمبرداري مي‌شود و يکي از ستارگان سينماي چين به نام "Zhang Jingchu" در آن ايفاي نقش مي‌کند، گردشگران زيادي بخصوص از چين به اين مناطق سفر کنند.


براساس سفارش رژيم صهيونيستي، صحنه‌‌هاي رومانتيک فيلم "Old Cinderella" مخصوصا در مناطق زيباي سرزمين‌هاي اشغالي فيلمبرداري مي‌شود تا از اين طريق به جذب مخاطب و درنتيجه جذب گردشگر کمک شود و به نوعي فضاي جنگ‌ زده فلسطين و کشت‌وکشتار زنان و کودکان بي‌گناه را از ذهن مردم دور کند. بر همين اساس وزير گردشگري رژيم صهيونيستي اميدوار است که با اين کار آمار گردشگران افزايش يابد.

 

اما آيا هدف رژيم صهيونيستي از جذب گردشگر تنها افزايش درآمد است يا افکار شوم ديگري را نيز در سر دارد؟

"ترورسيت را نابود کنيد" ؛ براي تمام سنين!

 


با توجه به گزارشات موجود مي‌توان فهميد که ترويج بي‌بندوباري و فسخ‌وفجور تنها به اصطلاح تفريح و سرگرمي گردشگران سرزمين‌هاي اشغالي نيست، بلکه بنيان‌گذاران رژيم صهيونيستي برنامه‌هاي ديگري نيز در ذهن دارند.

به عنوان مثال به نظر مي‌رسد ازجمله مهمترين اهداف آنها آموزش تيراندازي و يا به گفته خودشان "مبارزه با تروريسم" است.

اما چگونه؟.......

 

به گزارش وب سايت خبري "timesofisrael" در 18 ژوئن 2012 به قلم "Hillary Zaken" ؛ "افرات" (Efrat) يکي از شهرک‌هاي صهيونيست نشين واقع در قسمت جنوبي بيت‌المقدس است که مقامات صهيونيسم منطقه‌اي مخصوص تيراندازي در آن ساخته‌ و گردشگران را براي آموزش تيراندازي به آنجا مي‌برند. نام اين کار و يا به اصطلاح اين بازي "Eliminate the Terrorist" است که به معني "نابودي تروريست" مي‌باشد. گردشگران در اين بازي با اسلحه "کاليبر 3" شليک مي‌کنند و سن و جنسيت افراد به هيچ وجه مانع از تيراندازي آنها نمي‌باشد. بنابراين مي‌بينيم که اين رژيم در راستاي ديدار گردشگران از مناطق زيباي اراضي اشغالي، آنها را به تيراندازي تشويق مي‌کند و يا به گفته خودشان به آنها مبارزه با تروريست را آموزش مي‌دهد. جالب است بدانيم که "Davidi Perl" رئيس تشکيلات تيراندازي، اين منطقه را "مرواريد گردشگري رژيم صهيونيستي" ناميده و اين درحالي است که برخي از خوانندگان گزارش، نام اين منطقه را "مرواريد سياه" گذاشته‌اند.



حال بايد اين نکته را درنظر گرفت که آيا تروريسم از نظر رژيم صهيونيستي و هم‌پيمانان آنها جز اسلام و مسلمانان است؟ و اينکه آيا آنها قصد ندارند با اين کار ذهن مردم و به خصوص کودکان را نسبت به مسلمانان و عقايد آنها خراب کنند و به نوعي آنها را به مبارزه با دين مبين اسلام بطلبند؛ که البته اين کاري جديد نيست و پيش از اين در ده‌ها بازي کامپيوتري و حتي بيشتر ديديم که کودک و حتي فرد جواني که بازي را پيش مي‌برد با کشتن مسلمانان به پيروزي مي‌رسد.

در زير دو مورد از نظرات خوانندگان اين گزارش را آورده‌ايم که ناراحتي خود را درمورد اين موضوع ابراز کرده‌اند.



به گزارش هاآرتص، "Stas Misezhnikov" وزير گردشگري رژيم صهيونيستي در سال 2012 با بکارگيري خوانندگان و رقاصان معروف اسرائيل کمپين جديدي براي جذب توريست تاسيس کرد. اين کمپين با نام "Everyone brings someone" ، از اسرائيلي‌هاي سراسر جهان مي‌خواهد تا براي افزايش ميزان گردشگران سرزمين‌هاي اشغالي و خروج اين رژيم از رکود اقتصادي بازاريابي کرده و مشتري جلب کنند.البته اين درحالي است که خود وزير هم خيلي بيکار نبوده و به گفته محافظانش، وي را بارها با حال مستي از کلوپ‌هاي شبانه بيرون آورده‌اند و به همين خاطر نيز چندين بار توسط مقامات ارشد دولتي توبيخ شده است.


 


تصويري از وزير گردشگري رژيم صهيونيستي به همراه گردشگران صهيونيستي در بلغارستان

روش همکاري با کمپين به اين طريق است که صهيونيست‌هاي سراسر دنيا با ثبت نام در سايت گردشگري رژيم صهيونيستي براي سرزمين‌هاي اشغالي توريست جذب مي‌کنند و در ازاي آن مي‌توانند در قرعه‌کشي اين کمپين شرکت و در صورت برد، سفري رايگان خواهند داشت. اين نکته را نيز بايد يادآور شد که هرچه تعداد مدعوين آنها بيشتر باشد، امتياز آنها نيز افزايش و امکان پيروزي در قرعه‌کشي نيز بيشتر مي‌شود.

شايد تاکنون از اين موضوع اطلاع نداشته‌ايد که براساس قانون رژيم صهيونيستي، تبليغات جنسي و تحريک کننده براي جذب گردشگر در اسرائيل جرم بوده و فقط تحت شرايط خاص مي‌توان از اين قانون سرپيچي کرد که احتمالا تمام خلاف‌هايي که تاکنون صورت گرفته مشمول همين استثنا بوده است!!


و اما .........

چه کسي برنامه‌هاي کمپين "Invite a friend" را مديريت مي‌کند؟

"Nao Tishby" يک تبعه اسرائيلي و از ستارگان سينماي رژيم صهيونيستي مي‌باشد که علاوه بر بازيگري، در حيطه  خوانندگي و مدل هم فعاليت دارد. وي همچنين با ارگان‌هاي مختلف هنري صهيونيستي همکاري دارد و از دوستداران واقعي اين رژيم است؛ به طوريکه در مصاحبه با مجله صهيونيستي "Tribe" عنوان کرد که با وجود ده سال زندگي در لس آنجلس اما هنوز جايي را مانند اسرائيل و يا به عبارت بهتر مانند سرزمين‌هاي اشغالي دوست ندارد.

"تيشبي" در ليست جذاب‌ترين زنان اسرائيل از لحاظ جنسي قرار دارد و همچنين در سال 2012 به عنوان جذاب ترين زن جهان انتخاب شد. به همين دليل تصوير وي در بيلبوردها و مجلات مد و سرگرمي در سرار اروپا و همچنين در اسرائيل به عنوان مدل و جاذبه توريستي ديده مي‌شود.

 

وي علاوه بر بازي در فيلم‌هاي اسرائيلي، با شرکت‌هاي فيلم‌سازي آمريکا و اروپا نيز همکاري کرده است. "نائو تيشبي" همچنين حدود دو سال و نيم در ارتش رژيم صهيونيستي خدمت کرده و در استفاده از اسلحه مهارت دارد.

                                                                                              

اما نکته قابل توجه درمورد کمپين و برنامه‌هاي آن، يکي از آگهي‌هاي تبليغاتي اين انجمن براي جذب گردشگر بود که نقدهاي زيادي را به سمت خود جلب کرد. ازجمله اينکه "انجمن بين‌المللي زنان صهيونيست" نيز آن را يکي از تبعيض‌آميز ترين تبليغات معرفي مي‌کند که ارزشي براي زن قائل نشده‌ و به همين دليل "نشان شرم" را به وزارت گرشگري رژيم صهيونيستي اعطا کرد. بعلاوه اين نقدها به همين جا ختم نمي‌شود و حتي خود صهيونيست‌ها نيز اين تبليغ را يکي از بي‌معناترين تبليغات گردشگري معرفي مي‌کنند که نه تنها جذابيتي ندارد بلکه بر جو جنگي سرزمين‌هاي اشغالي نيز تاکيد مي‌کند. در فيلم زير اين آگهي تبليغاتي را مي‌توانيد ببينيد.


 

 

 

حال، آيا به‌راستي تازمانيکه مردم جهان از رژيم صهيونيستي وجهه جنگي در ذهن دارند و کشت‌و ‌کشتار در سرزمين‌هاي اشغالي همچنان پابرجاست، باز هم اشغالگران رژيم صهيونيستي بايد در انتظار افزايش تعداد گردشگران خود باشند؟!

شنبه 28 ارديبهشت 1392برچسب:مرواريد سياه,

|
 
آکواریوم به سبک ژاپنی

 
آدا با این تفکر یک فروشگاه کوچک ارائه لوازم نگهداری آبزیان در منزل را در توکیو راه اندازی می کند اما با توجه به پشتکار و علاقه و به قول خودش مقداری نیز خوش شانسی اکنون یکی از بزرگترین مجریان نصب و راه اندازی آکواریوم با سبکی خاص در ژاپن است.

گروه بین الملل زیست نیوز - وقتی "یوشیرو آدا" فروشگاه کوچک خود را راه اندازی می کرد، بی شک در رویای مبدل شدن به یکی از بزرگترین طراحان آکواریوم در ژاپن نبود. موسس شرکت طراحی و نصب آکواریوم "آدا" در این رابطه می گوید: با تغییر شرایط زندگی و استقرار سبک های مدرن در فضای سنتی ژاپن دیگر قادر نبودم تا شغل پدران و اجدادم که همانا ماهیگیری بود را ادامه دهم از این رو به فکر فعالیتی بودم تا چندان هم بی ربط به گذشته من نباشد و در عین حال بتوانم مدرنیته را نیز در آن وارد کنم.

آدا با این تفکر یک فروشگاه کوچک ارائه لوازم نگهداری آبزیان در منزل را در توکیو راه اندازی می کند اما با توجه به پشتکار و علاقه و به قول خودش مقداری نیز خوش شانسی اکنون یکی از بزرگترین مجریان نصب و راه اندازی آکواریوم با سبکی خاص در ژاپن است.

شنبه 28 ارديبهشت 1392برچسب:آکواریوم به سبک ژاپنی,

|
 
5 بانکی که وام ازدواج می دهند

وی تاکید کرد: دستورالعمل قبلی در ارایه تسهیلات ازدواج به قوت خود باقی است و درصورت وجود منابع قرض الحسنه، بانکها می توانند به متقاضیان وام ازدواج تا سقف پنج میلیون تومان اعطا کنند.
ایسنا: مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با بیان اینکه پرداخت وام ازدواج از اولویت‌های بانک مرکزی است ، گفت: بر این اساس در سال 91 ، 934هزار و 734 فقره تسهیلات ازدواج پرداخت شده که نسبت به سال 90 روند کاهشی تقریبا 20 درصدی را داشته است.

سیدعلی اصغرمیرمحمد صادقی با اعلام این خبر افزود: آمار پرداختی وام ازدواج از نظر مبلغ در سال 91 ، به میزان 29 هزار و 500 میلیارد ریال و درسال 90 ، 33 هزار میلیارد ریال‌ بوده است.
 
وی افزود: بر این اساس در سال 90 یک میلیون و 253 هزار و654 فقره تسهیلات ازدواج از طریق 10 بانک به میزان 33 هزار میلیارد ریال پرداخت شده است .
 
وی افزایش تکالیف بودجه ای مربوط به قرض الحسنه در سال 91 ، افزایش سقف وام ازدواج در فروردین ماه سال گذشته، نرخ رشد کاهنده سپرده‌های قرض الحسنه و افزایش تکالیف دولتی را از دلایل عمده کاهش 20 درصدی پرداخت وام ازدواج در سال 91 برشمرد .
 
مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی ادامه داد: در یک ماهه اخیر 16 هزار و 958 فقره وام جمعا به مبلغ 525 میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج از طریق بانکها پرداخت شده است.
 
وی تاکید کرد: دستورالعمل قبلی در ارایه تسهیلات ازدواج به قوت خود باقی است و درصورت وجود منابع قرض الحسنه ، بانکها می توانند به متقاضیان وام ازدواج تا سقف پنج میلیون تومان اعطا کنند.
 
سرفصل های پرداخت قرض الحسنه عبارتند از ازدواج ، اشتغال و اشتغال خانگی، دیه زندانیان معسر ، افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی، بیماری، تحصیل و سایر موارد که به دلیل تعدد این سرفصل‌ها باید با مدیریت برخی اولویتهای مهم تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شود.
 
میرمحمد صادقی با اشاره به این موضوع که در شش ماهه دوم سال گذشته به دلیل اینکه برخی بانکها نسبت تسهیلات به سپرده هایشان، بالای صددرصد بود بانک مرکزی مجبور شد در سامانه، ارایه تسهیلات آنها را غیرفعال کند، گفته بود: بر این اساس بانکهایی که در سامانه می توانستند به مردم خدمت ارائه دهند تعداد کمتری بودند و به این دلیل مردم مجبور به ماندن در صف انتظار بیشتری جهت اخذ وام ازدواج بودند، اما خوشبختانه با آمارهایی که اکنون در دست داریم پنج بانک ملی ، کشاورزی ، صادرات ، تجارت و ملت نسبت تسهیلات به سپرده هایشان زیر صد است

شنبه 28 ارديبهشت 1392برچسب:5 بانکی که وام ازدواج می دهند ,

|
 
مخالفت فرانسه و سکوت آمریکا درباره حضور ایران در کنفرانس «ژنو 2»

 

قبل از این هم موضوع مشارکت ایران در کنفرانس ژنو 1 با موضوع یافتن راه حلی برای بحران سوریه، با اصرار روسیه از یک سو و مخالفت آمریکا از سوی دیگر روبه رو شد که در نهایت هم تهران حضور نیافت.
فرانسه با حضور ایران در کنفرانس بین المللی ژنو-2 با موضوع بررسی راه حلی برای بحران سوریه، مخالفت کرد.

به گزارش عصرایران  به نقل از رویترز، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گفت: مشارکت ایران را که تهدیدی برای ثبات منطقه ای به شمار می آید در کنفرانس ژنو – 2 رد می کنیم.

وی همچنین هشدار داد که بحران سوریه می تواند کل منطقه را در بر بگیرد که این موضوع خطرات زیادی برای ثبات منطقه ای دارد.

قبل از این "سرگی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه گفته بود که کشورش خواهان دعوت از دو کشور عربستان سعودی و ایران برای حضور در کنفرانس ژنو -2 است.

آمریکا روز پنجشنبه گذشته اعلام کرده بود که واشنگتن برگزاری کنفرانس ژنو -2 را به حضور یا عدم مشارکت کشوری، مشروط نمی کند.

قرار است در کنفرانس بین المللی ژنو -2 با حضور کشورهای مهم جهانی و منطقه ای ، راه حلی برای بحران سوریه پیدا شود.

قبل از این هم موضوع مشارکت ایران در کنفرانس ژنو -1 با اصرار روسیه از یک سو و مخالفت آمریکا از سوی دیگر روبه رو شد که در نهایت هم تهران حضور نیافت.

در کنفرانس ژنو -1 ، بر سر تشکیل کابینه انتقالی در سوریه متشکل از وزیران مخالفان و حامیان دولت فعلی سوریه توافق شد اما از تعیین سرنوشت و جایگاه آتی بشار اسد رئیس جمهور فعلی سوریه خودداری شد.
توافقات ژنو -1 البته عملی نشد.
 

شنبه 28 ارديبهشت 1392برچسب:ژنو-2 ,

|
 
رؤیاهای اسرائیلی برای زلزله در ایران

 

همزمان با ادامه مباحث مربوط به برنامه هسته‌ای ایران، «دانیل نیسمن»، کارشناس اسرائیلی در تحلیلی برای کریستین ساینس مونیتور از رؤیاهای خود در مورد زلزله در ایران می‌گوید. نیسمن، بلایای طبیعی را هم‌ردیف با جنگ مسلحانه و مؤلفه‌های کلان اقتصادی در سرنوشت کشورها کارساز می‌داند.
 
 
همزمان با ادامه مباحث مربوط به برنامه هسته‌ای ایران، «دانیل نیسمن»، کارشناس اسرائیلی در تحلیلی برای کریستین ساینس مونیتور از رویاهای خود در مورد زلزله در ایران می‌گوید. نیسمن، بلایای طبیعی را هم‌ردیف با جنگ مسلحانه و مؤلفه‌های کلان اقتصادی در سرنوشت کشورها کارساز می‌داند.

به گزارش «تابناک»، نیسمن برای کریستین ساینس مونیتور نوشته است: در نیم قرن گذشته، زلزله ‌مستقیم در سرنوشت دو حکومت تأثیر داشته است. این حکومت‌ها،حکومت خاندان سوموزا در نیکاراگوا و حکومت شاه ایران هستند. در این موارد ناتوانی دولت در برخورد مسأله زلزله در پایتخت نیکاراگوا و نیز در طبس در سال 1356، باعث شده است که ساختار سیاسی کشور آسیب‌های بسیاری ببیند.

در سال 1972، زلزله پرقدرتی ماناگوا پایتخت نیکاراگوا را تخریب کرد و زنجیره‌ای از واکنش و نارضایتی عمومی را باعث شد که به سقوط حکومت خاندان سوموزا منجر گشت. نمونه ‌دوم در سپتامبر 1978 اتفاق افتاد؛ زلزله‌ای به بزرگی 7.7 ریشتر، بیش از 26 هزار نفر را در طبس در شرق ایران کشت. نارضایتی مردم ایران از واکنش نامناسب حکومت به این حادثه، وضعیت نارضایتی پرسابقه مردم ایران را به نقطه جوش رساند. یک ماه پس از این که سازمان سیا، یکی از اشتباهات تاریخی خود را مرتکب شد، اعلام کرد، ایران نه تنها در شرایط انقلابی بلکه حتی در شرایط پیش از انقلاب نیز نیست.

در سی و چند سال اخیر، بیش از 78 هزار نفر از مردم ایران بر اثر زلزله در خانه‌های فرسوده و آسیب‌پذیر خود جان سپرده‌اند. هر چند همه نقاط ایران ‌روی منطقه‌ای است که شاهد فعالیت‌های زیاد زلزله‌ای زمین قرار دارد، ولی به طور کلی، شدت و توالی زلزله‌های ایران به مراتب کمتر از کشورهایی چون ژاپن، شیلی و ترکیه است.

میزان تلفات و خسارت‌های اقتصادی زمین لرزه در ایران زیاد است، حال آن که در صورت مدیریت درست و نیز آمادگی برای فعالیت‌های کمک‌رسانی و نجات این تعداد می‌تواند کاهش یابد.

واقعیت زمین‌شناسی ایران ‌تغییر‌ناپذیر بوده و این در حالی است که شرایط سیاسی و اقتصادی کشورها می‌تواند تغییر کند و پیامدهای یک زلزله پرقدرت می‌تواند از حیث فشارهای اقتصادی و نیز فشار به بودجه کشور بیشتر باشد.

هم‌اکنون ایران تقریبا 2 درصد از بودجه خود را هزینه رهایی از آثار بلایای طبیعی می‌کند. فشارهای اقتصادی، سیاست‌های نادرست اقتصادی و هدر رفتن منابع می‌تواند بر این بودجه فشار وارد کند و باعث بروز مشکلاتی شود.

در ماه‌های اخیر، ایران در معرض زلزله‌های زیادی قرار گرفته ‌و واکنش نامناسب به بلایای طبیعی، می‌تواند به اعتماد مردم نسبت به دولت آسیب بزند. در ماه اوت گذشته، زمین‌لرزه‌ای به شدت 6.4 ریشتر مناطق روستایی در شمال غربی ایران را لرزاند و به مرگ بیش از 350 نفر و بی خانمان شدن شانزده هزار نفر منجر شد. شیوه و سرعت کمک‌رسانی به مردم و کمبود بعضی امکانات سبب بعضی انتقادات شد. تصمیم رئیس جمهور احمدی‌نژاد برای تغییر ندادن برنامه سفر خود به عربستان و نیز کم‌توجهی تلویزیون به این حادثه نیز با انتقاداتی مواجه شد.

در دهم آوریل نیز زلزله‌ای به بزرگی 6.3 ریشتر، در صد مایلی نیروگاه بوشهر اتفاق افتاد ولی به این تاسیسات آسیبی نزد. شش روز بعد زلزله‌ای به بزرگی 7.8 درجه در مقیاس ریشتر، نقاط مرزی ایران و پاکستان را لرزاند، ولی به ‌رغم برآوردهای اولیه مبنی بر مرگ احتمالی صدها نفر، تلفات واقعی بسیار کم بود. هر چند کشور از یک فاجعه طبیعی دیگر جان به در برد، می‌توان به نتایج زلزله‌ای مشابه در مرکز شهرهای بزرگی مثل تهران یا اصفهان اندیشید!

ناگفته نماند که شاید ایران‌ از توانایی خود برای غلبه بر مشکلات سیاسی داخلی و یا حمله خارجی مطمئن باشد، ولی نمی‌تواند نیروهای طبیعت را در زیر پای خود شکست دهد، چرا که چنین نیروهایی می‌توانند بر سرنوشت ایران تأثیر جدی بگذارند.
 

شنبه 28 ارديبهشت 1392برچسب:رؤیاهای اسرائیلی برای زلزله در ایران ,

|
 
جدیدترین وضعیت بازار خودرو تشریح شد

 
جدیدترین وضعیت بازار خودرو
رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو کشور جدیدترین وضعیت بازار خودرو از نظر سطح قیمتی و میزان تقاضا را تشریح کرد.

حسن زمانی افشار اظهار کرد: رکود بازار خودرو به ویژه در حوزه خودروهای وارداتی همچنان ادامه دارد.

وی با بیان این‌که هفته گذشته با اعلام قیمت رسمی خودروهای داخلی نرخ این محصولات در بازار آزاد بین پنج تا 10 درصد دیگر کاهش یافت، خاطرنشان کرد: بیشترین میزان کاهش در خودروی پژو 206 رخ داده است.

زمانی افشار ادامه داد: در این شرایط خرید و فروش چندانی در بازار صورت نمی‌گیرد. البته طبق یک عرف عمومی مصرف‌کنندگان ایرانی معمولا از خرید کالاهایی که قیمت آن‌ها در حال کاهش است خودداری می‌کنند.

وی ادامه داد: طبق همین عرف در صورت صعودی شدن قیمت خودروهای داخلی در بازار خرید این محصولات از سوی مردم به ویژه با هدف فروش مجدد و کسب سود آغاز خواهد شد.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو کشور افزود: البته پیش‌بینی ما این است که جهت کلی قیمت‌ها در بازار خودروهای داخلی همچنان نزولی خواهد بود مگر آن‌که اتفاق دیگری در این حوزه رخ دهد.

وی تاکید کرد: ‌مشخص شدن قیمت دیگر خودروهای داخلی از جمله تندر 90 تاثیر مثبتی بر رونق خرید و فروش این محصولات خواهد داشت.

شنبه 28 ارديبهشت 1392برچسب:جدیدترین وضعیت بازار خودرو تشریح شد,

|
 
جدیدترین وضعیت بازار خودرو تشریح شد

 
جدیدترین وضعیت بازار خودرو
رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو کشور جدیدترین وضعیت بازار خودرو از نظر سطح قیمتی و میزان تقاضا را تشریح کرد.

حسن زمانی افشار اظهار کرد: رکود بازار خودرو به ویژه در حوزه خودروهای وارداتی همچنان ادامه دارد.

وی با بیان این‌که هفته گذشته با اعلام قیمت رسمی خودروهای داخلی نرخ این محصولات در بازار آزاد بین پنج تا 10 درصد دیگر کاهش یافت، خاطرنشان کرد: بیشترین میزان کاهش در خودروی پژو 206 رخ داده است.

زمانی افشار ادامه داد: در این شرایط خرید و فروش چندانی در بازار صورت نمی‌گیرد. البته طبق یک عرف عمومی مصرف‌کنندگان ایرانی معمولا از خرید کالاهایی که قیمت آن‌ها در حال کاهش است خودداری می‌کنند.

وی ادامه داد: طبق همین عرف در صورت صعودی شدن قیمت خودروهای داخلی در بازار خرید این محصولات از سوی مردم به ویژه با هدف فروش مجدد و کسب سود آغاز خواهد شد.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو کشور افزود: البته پیش‌بینی ما این است که جهت کلی قیمت‌ها در بازار خودروهای داخلی همچنان نزولی خواهد بود مگر آن‌که اتفاق دیگری در این حوزه رخ دهد.

وی تاکید کرد: ‌مشخص شدن قیمت دیگر خودروهای داخلی از جمله تندر 90 تاثیر مثبتی بر رونق خرید و فروش این محصولات خواهد داشت.

شنبه 28 ارديبهشت 1392برچسب:جدیدترین وضعیت بازار خودرو تشریح شد,

|
 
کاهش قیمت طلا دلایل متعددی دارد

 

کاهش قیمت طلا
پیش بینی بازار ممکن نیست

یک کارشناس بازار سکه و طلا با بیان اینکه کاهش قیمت سکه و طلا عوامل متعددی دارد، گفت: پیش بینی ادامه روند کاهش قیمت طلا ممکن نیست.

محمد علی نوری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در کرمانشاه، با اشاره به کاهش اخیر قیمت طلا و سکه در بازار، اظهارداشت: این کاهش متاثر از سه علت است که نوسانات جهانی قیمت طلا مهمترین این عوامل است.

وی افزود: از آنجاییکه نرخ هر اونس طلا در ایران بر اساس ضریبی از قیمت دلار تعیین می شود، کاهش قیمت دلار نیز در تغییر قیمت طلا بی تاثیر نیست.

این عضو هیئت رییسه اتحادیه طلا و سکه کرمانشاه با تاکید بر اینکه افزایش قیمت های پیشین طلا بیشتر حباب بوده است، خاطرنشان کرد: شکسته شدن این حباب قیمت باعث شد تا قیمت طلا و سکه تا حدودی کاهش پیدا کند.

نوری تصریح کرد: از آنجاییکه قیمت جهانی هر اونس طلا قابل پیش بینی نیست نمی توان پیش بینی دقیقی هم از بازار طلا در ایران داشت و ممکن است این روند کاهش قیمت ادامه پیدا کند و یا متوقف شود.

به گفته وی فاکتورهای زیادی بر نرخ طلا و سکه در ایران موثر است که انتخابات پیش رو از جمله این عوامل است

شنبه 28 ارديبهشت 1392برچسب:کاهش قیمت طلا دلایل متعددی دارد,

|
 
مذاکرات ایران و 1+5 در استانبول مفید بود

مذاکرات ایران و 1+5
دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان دیدار چهار ساعته خود در سرکنسولگری ایران در استانبول گفت‌وگوهای‌شان را مفید ارزیابی کردند.

 
 
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان دیدار چهار ساعته خود در سرکنسولگری ایران در استانبول گفت‌وگوهای‌شان را مفید ارزیابی کردند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) سعید جلیلی در پایان این دیدار به خبرنگاران گفت: گفت‌وگوهای مفیدی داشتیم و مقرر شد برای نزدیک‌تر شدن دیدگاه‌های‌مان به زودی با یکدیگر دیدار کنیم.

وی افزود: برای تعیین زمان این دیدار به زودی رایزنی خواهیم کرد.

اشتون نیز گفت: ما بحث‌های مفیدی داشتیم. در این دیدار باردیگر درباره پیشنهادهای ارائه شده بحت کردیم و اکنون برای مرحله بعدی این فرایند بیشتر خواهیم اندیشید.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره زمان دیدار آینده‌اش با مذاکره کننده ارشد ایران گفت: در آینده نزدیک برای تعیین زمان این دیدار با یکدیگر گفت‌وگو خواهیم کرد.

جلیلی امروز در کنفرانسی مطبوعاتی که در محل سرکنسولگری ایران در استانبول برگزار خواهد شد به سووالات خبرنگاران پاسخ خواهد گفت.

سلطانیه : مذاکرات امروز با آژانس سازنده بود

نماینده جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از پایان مذاکره با هیاتی از این آژانس که در محل نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در وین برگزار شد این دور از گفت‌وگوها را سازنده خواند.

علی‌ا صغر سلطانیه در گفت‌وگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: امروز در هشت ساعت جلسه فشرده و بحث های فنی،‌ دو طرف پیشنهادهایی برای حل موضوعات باقی‌مانده مطرح کردند و قرار شد این پیشنهادها بررسی شوند.

وی با اشاره به این‌که «این جلسه در فضای سازنده‌ای انجام شد» گفت: این مساله بار دیگر نشان داد که جمهوری اسلامی ایران، همکاری خود را با آژانس ادامه می‌دهد و این عزم سیاسی جمهوری اسلامی ایران را نشان داد که ما از هیچ تلاشی برای رفع ابهامات و اثبات صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌یی خود و بی‌اساس بودن ادعاهای دشمنان دریغ نمی‌کنیم.

معاون مدیرکل اژانس بین‌المللی انرژی اتمی: تعهد ما برای ادامه گفت‌وگوها خدشه‌ناپذیر است

معاون مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در امور پادمان‌ها، پس از پایان مذاکرات بین نمایندگان آژانس و جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: تعهد ما به ادامه گفت‌وگوها خدشه‌ناپذیر است.

هرمان ناکارتس شامگاه چهارشنبه پس از پایان این جلسه هشت ساعته که در محل نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در وین برگزار شد به خبرنگاران گفت: امروز بحث‌های فشرده‌ای داشتیم و همچنان به تلاش خود برای تکمیل فرآیند گفت‌وگوها ادامه خواهیم داد.

شنبه 28 ارديبهشت 1392برچسب:مذاکرات ایران و 1+5 در استانبول مفید بود,

|
 
افزایش تحریم‌های آمریکا علیه سوریه

 

افزایش تحریم‌های آمریکا
ساعاتی پس از دیدار باراک اوباما و رجب طیب اردوغان، وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای از افزایش تحریم‌ها علیه سوریه خبر داد.

ساعاتی پس از دیدار باراک اوباما و رجب طیب اردوغان، وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای از افزایش تحریم‌ها علیه سوریه خبر داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا چهار مقام ارشد دولت سوریه، یک شرکت هواپیمایی و شبکه تلویزیونی "الدنیا" را تحریم کرده است.

گفته شده که این شرکت هواپیمایی به دلیل نقل و انتقال تسلیحات برای دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه تحریم شده است.

در میان مقام‌های دولتی، وزیر دفاع، بهداشت و دادگستری تحریم شده‌اند.

شنبه 28 ارديبهشت 1392برچسب:افزایش تحریم‌های آمریکا علیه سوریه,

|
 
عبور احمدی نژاد و مشایی از خط قرمزها

احمدی نژاد و مشایی
اسفندیار رحیم مشایی به روایت رویترز شاگرد محمود احمدی نژاد است که در صورت تایید صلاحیت از سوی شورای نگهبان برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری 24 خرداد، می تواند چالشی جدی ایجاد کند.

اسفندیار رحیم مشایی به روایت رویترز شاگرد محمود احمدی نژاد است که در صورت تایید صلاحیت از سوی شورای نگهبان برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری 24 خرداد، می تواند چالشی جدی ایجاد کند.

به گزارش این خبرگزاری انگلیسی، مشایی عصر روز شنبه به سال ها گمانه زنی در مورد اعلام کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری پایان داد و در آخرین دقایق در ساختمان وزارت کشور، نام نویسی کرد. اما اعلام کاندیداتوری وی ریسک افزایش شکاف ها در سیاست داخلی ایران را به همراه دارد. چرا که در سال 88 نیز مخالفت های جدی برای معرفی وی به عنوان معاون اول رئیس جمهور وجود داشت.

یاسمین عالم، کارشناسان سیستم انتخاباتی ایران درآمریکا می گوید: بر خلاف نسل اول نخبگان انقلابی، احمدی نژاد و تیم اش از برخی خط قرمز ها عبور کرده اند. به همین دلیل تایید صلاحیت مشایی و ورود او به انتخابات می تواند برخی اصول را تضعیف کند. از سوی دیگر احمدی نژاد و تیم اش کاسه صبر مخالفان را با شعار زنده باد بهار در بوته آزمون قرار داده اند. شعاری که برخی آن را کد تغییر سیاسی توصیف می کنند.
اعلام کاندیداتوری وی ریسک افزایش شکاف ها در سیاست داخلی ایران را به همراه دارد. چرا که در سال 88 نیز مخالفت های جدی برای معرفی وی به عنوان معاون اول رئیس جمهور وجود داشت.

اما مشایی نیز مانند تمامی کاندیداها باید از مرحله شورای نگهبان عبور کند. محمد شبانی مانند بسیاری دیگر از تحلیلگران بر این باور است در صورتی که مشایی رد صلاحیت شود، احمدی نژاد اقداماتی انجام می دهد که در نهایت می تواند به برخی بی ثباتی ها منجر شود. اما فارغ از تایید یا رد صلاحیت وی، کاندیداتوری مشایی به نوبه خود یک چالش است. یک دیپلمات غربی در این زمینه اظهار داشت: در این مرحله به نظر نمی رسد مشایی 52 ساله پیروز انتخابات باشد و گمان من بر این است که وی از شرکت در انتخابات باز می ماند.

مشایی که در بطن سیاست های پیچیده ایران رشد یافته، در سال های 1980 به وزارت اطلاعات ملحق شد و زمانی که با احمدی نژاد ملاقات کرد در کردستان حضور داشت.او با قرار گرفتن احمدی نژاد در سمت رئیس جمهور ایران به عنوان یک چهره مطرح شد. 3 سال پس از انتخابات 84 نیز دختر مشایی با پسر احمدی نژاد ازدواج کرد. در همان سال مشایی در جریان یک سخنرانی اعلام کرد ایران دوست مردم آمریکا و اسرائیل است و به این ترتیب انتقاد تند جامعه روحانیون و سیاستمداران را برانگیخت.

اما شاید بزرگترین گناه مشایی از دید محافظه کاران ورود وی به بحث های مذهبی باشد که از دیرباز در حیطه اختیارات روحانیون شیعه قرار داشته است.خبرگزاری مهر در سال 2010 به نقل از وی گزارش داد اسلام بدون ایران بازنده می شود و کشورها از ایران می هراسند چرا که اسلام اینجاست. از نظر شبانی، اظهاراتی از این دست از سوی مشایی می تواند حاکی از تلاش وی برای تغییر گرایش هویتی ایران باشد.

همچنین روحانیون مشایی و احمدی نژاد را به اظهار نظرهای اشتباه و فتنه جویانه در مورد امام زمان متهم می کنند. اما باوجود تمامی این فشارها احمدی نژاد همچنان در کنار مشایی ایستاده است. حمایت احمدی نژاد از مشایی بر کسی پوشیده نیست اما در عین حال نوع روابط این دو با یکدیگر نیز تا حدودی یک معما است.
احمدی نژاد و مشایی در 8 سال گذشته دکترین ملی گرایی را دنبال کرده اند که به عقیده برخی تحلیلگران توجه جوانان و برخی گروه های دیگر را جلب کرده است. یکی از بخش های این دکترین جدید قرض دادن منشور کوروش از سوی موزه بریتانیا به ایران بود.

احمدی نژاد و مشایی در 8 سال گذشته دکترین ملی گرایی را دنبال کرده اند که به عقیده برخی تحلیلگران توجه جوانان و برخی گروه های دیگر را جلب کرده است. یکی از بخش های این دکترین جدید قرض دادن منشور کوروش از سوی موزه بریتانیا به ایران بود. منشوری متعلق به 2 هزار و 600 سال پیش که در آن نخستین طرح حقوق بشر تدوین شده است. مدیر موزه بریتانیا در گفت و گو با سی ان ان در این زمینه اظهار داشت: این یکی از چیزهایی بود که آنها می خواستند قرض بگیرند.در همین حال مشایی سخنرانی در مورد کورش را آغاز کرد و باز هم به نگرانی های روحانیون افزود.

اکنون این چهره، برای انتخابات ریاست جمهوری ایران نام نویسی کرده است و تایید صلاحیت وی از دید بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران یک احتمال  اندک است. تایید صلاحیت وی به معنی رقابت با علی اکبر هاشمی رفسنجانی است که به نظر می رسد شانس بالایی برای عبور از مرحله شورای نگهبان دارد. اما عدم تایید صلاحیت مشایی نیز می تواند واکنش غیر قابل پیش بینی احمدی نژاد را به همراه داشته باشد

شنبه 28 ارديبهشت 1392برچسب:عبور احمدی نژاد و مشایی از خط قرمزها,

|
 
جزئیات یک توافقنامه محرمانه میان آمریکا و روسیه

منابع آمریکایی آگاه از جزئیات یک توافقنامه محرمانه میان آمریکا و روسیه برای حل و فصل بحرن سوریه خبر دادند.

به نقل از پایگاه اینترنتی اخبار آسیا، منابع آگاه آمریکایی اعلام کردند: دولت‌های آمریکا و روسیه به طور محرمانه بر سر راهکاری مشترک جهت حل و فصل بحران سوریه که در ماه ژوئن ارائه می‌شود، توافق کرده‌اند.

این منابع همچنین اعلام کردند که توافقنامه محرمانه میان آمریکا و روسیه شامل چندین بند است که واگذاری فرماندهی ارتش آزاد به مناف طلاس، از فرماندهان فراری ارتش سوریه از جمله آنهاست.

بنا به گزارش این منابع، توافقنامه محرمانه آمریکا و روسیه شامل 4 بند اصلی زیر است:

1- پایان درگیری میان ارتش آزاد و ارتش سوریه

2- مشخص شدن زمانبندی برای آغاز مذاکره میان طرفین درگیر سوری و تعیین مناف طلاس به عنوان فرمانده عالی ارتش آزاد که مورد قبول بخشی از نظام سوریه و آمریکا است.

3- پاکسازی گروه‌های تندرو به دست مناف طلاس و ارتش آزاد از جمله جبهه النصرة و گردان آزادگان شام که از دید آمریکا مورد قبول نیستند و فراهم کردن زمینه فعالیت‌ ارتش آزاد در مناطقی که خطوط تماس نامیده می‌شود.

4- تحویل ریاست شورای عالی نظامی به مناف طلاس و تشکیل هیاتی نظامی برای مذاکره با چهره‌های سیاسی مخالفان برای تشکیل دولت ائتلافی.

منابع آمریکایی مذکور در ادامه تاکید کردند، مذاکره با گروه‌های سوری تحت نظارت آمریکا و روسیه و با مشارکت برخی کشورهای جهان در کنفرانس بین المللی آتی درباره سوریه شکل جدی به خود می‌گیرد.

بنا به گفته این منابع، بر اساس برنامه‌های روسیه و آمریکا و با فشارهای مستقیم این دو کشور همه نقاط اختلاف میان گروه‌های سوری حل و فصل شده و راهکاری تحت عنوان ارائه امتیازات غیر اساسی به بشار اسد، ارائه خواهد شد.

بر این اساس، مراحل مذاکره شامل تشکیل کمیته‌های میدانی برای ممانعت از درگیری‌ ارتش آزاد با ارتش سوریه می‌شود؛ در ادامه مناف طلاس موظف خواهد بود هرگونه اقدم مخالف آتش بس در سوریه را سرکوب کرده و ضمن جمع‌آوری سلاح‌ها، همه گروه‌های مسلح را تحت فرمان ارتش آزاد درآورد.

این منابع در پایان تاکید کردند: مقامات آمریکایی به مناف طلاس و توانایی وی در تحقق خواسته‌هایشان اطمینان دارند

شنبه 28 ارديبهشت 1392برچسب:توافقنامه محرمانه میان آمریکا و روسیه ,

|
 
جزئیات یک توافقنامه محرمانه میان آمریکا و روسیه

منابع آمریکایی آگاه از جزئیات یک توافقنامه محرمانه میان آمریکا و روسیه برای حل و فصل بحرن سوریه خبر دادند.

به نقل از پایگاه اینترنتی اخبار آسیا، منابع آگاه آمریکایی اعلام کردند: دولت‌های آمریکا و روسیه به طور محرمانه بر سر راهکاری مشترک جهت حل و فصل بحران سوریه که در ماه ژوئن ارائه می‌شود، توافق کرده‌اند.

این منابع همچنین اعلام کردند که توافقنامه محرمانه میان آمریکا و روسیه شامل چندین بند است که واگذاری فرماندهی ارتش آزاد به مناف طلاس، از فرماندهان فراری ارتش سوریه از جمله آنهاست.

بنا به گزارش این منابع، توافقنامه محرمانه آمریکا و روسیه شامل 4 بند اصلی زیر است:

1- پایان درگیری میان ارتش آزاد و ارتش سوریه

2- مشخص شدن زمانبندی برای آغاز مذاکره میان طرفین درگیر سوری و تعیین مناف طلاس به عنوان فرمانده عالی ارتش آزاد که مورد قبول بخشی از نظام سوریه و آمریکا است.

3- پاکسازی گروه‌های تندرو به دست مناف طلاس و ارتش آزاد از جمله جبهه النصرة و گردان آزادگان شام که از دید آمریکا مورد قبول نیستند و فراهم کردن زمینه فعالیت‌ ارتش آزاد در مناطقی که خطوط تماس نامیده می‌شود.

4- تحویل ریاست شورای عالی نظامی به مناف طلاس و تشکیل هیاتی نظامی برای مذاکره با چهره‌های سیاسی مخالفان برای تشکیل دولت ائتلافی.

منابع آمریکایی مذکور در ادامه تاکید کردند، مذاکره با گروه‌های سوری تحت نظارت آمریکا و روسیه و با مشارکت برخی کشورهای جهان در کنفرانس بین المللی آتی درباره سوریه شکل جدی به خود می‌گیرد.

بنا به گفته این منابع، بر اساس برنامه‌های روسیه و آمریکا و با فشارهای مستقیم این دو کشور همه نقاط اختلاف میان گروه‌های سوری حل و فصل شده و راهکاری تحت عنوان ارائه امتیازات غیر اساسی به بشار اسد، ارائه خواهد شد.

بر این اساس، مراحل مذاکره شامل تشکیل کمیته‌های میدانی برای ممانعت از درگیری‌ ارتش آزاد با ارتش سوریه می‌شود؛ در ادامه مناف طلاس موظف خواهد بود هرگونه اقدم مخالف آتش بس در سوریه را سرکوب کرده و ضمن جمع‌آوری سلاح‌ها، همه گروه‌های مسلح را تحت فرمان ارتش آزاد درآورد.

این منابع در پایان تاکید کردند: مقامات آمریکایی به مناف طلاس و توانایی وی در تحقق خواسته‌هایشان اطمینان دارند

شنبه 28 ارديبهشت 1392برچسب:توافقنامه محرمانه میان آمریکا و روسیه ,

|
 
طنزی خنده دار و خواندنی از دنیای زن و شوهران امروزی

 
طنزی خنده دار و خواندنی از دنیای زن و شوهران امروزی
مرد مظلوم یا آب زیر کاه؟!

1- به نظر شما ، چرا ۹۹در صد آقایان از همسرشان می ترسند ؟!
الف) چون خانوم ها ناخن بلند دارند ولی آقایان ندارند !
ب) چون خانوم ها کفش پاشنه ۱۵ سانتی دارند ولی آقایان ندارند !
ج) چون خانوم ها جیغ دلخراش دارند ولی آقایان ندارند !
د) چون خانوم ها اگر با استفاده از مهمات فوق هم زورشان به شوهرشان نرسد ، فقط کافیست سرشان را از پنجره بیرون کنند و از مردم کمک بخواهند تا ظرف ایکی ثانیه ، 15 مرد قلچماق به طرف شوهرشان حمله ور شوند ، ولی آقایان اگر بمیرند هم کسی به دادشان نمی رسد !

2- چرا آقایان زمانیکه با همسر خود قصد ورود و یا خروج از دری را دارند ، می گویند خانوم ها مقدمند و اجازه می دهند که اول همسرشان از در عبور کند ؟!
الف) چون حدس می زنند که پشت در ، یک دره ای ، خندقی ، گودالی ، چیزی باشد !
ب) چون احتمال می دهند که از لب پنجره بالای در ، یک گلدان سنگی در حال سقوط باشد !
ج) چون گمان می کنند که پشت در ، یک حیوان درنده و گرسنه باشد !
د) چون می ترسند که اگر آنها زودتر بروند خانومشان در را پشت سر آنها ببندد و دیگر هم باز نکند !

3- شما فکر می کنید که اگر روزی همسر مردی از طبقه شصتم ساختمانی سقوط کند و در طبقه پنجاه و هشتم با دست ، میله ای که از دیوار ساختمان بیرون آمده را بگیرد و در هوا معلق بماند ، این مرد برای نجات همسرش چه اقدامی انجام خواهد داد ؟!
الف) سریعا با استفاده از اره برقی در صدد جدا نمودن میله از ساختمان بر می آید !
ب) یک عدد سوسک و یا موش را بر روی دست همسرش می گذارد !
ج) یک طناب پوسیده را برای بالا کشیدن همسرش به طرف او می اندازد !
د) با به خطر انداختن جان خودش ، هر طور که شده همسرش را نجات می دهد و سپس اینبار طوری او را هل می دهد که دیگر به هیچ عنوان نتواند دستش را به جایی بند کند !

4- چرا معمولا در تصادفات رانندگی ، میزان صدمه ای که به خانوم ها وارد می شود بیشتر از آقایانی است که مشغول رانندگی می باشند ؟!
الف) چون ۵ دقیقه قبل از وقوع سانحه ، آقا خودش را از خودرو به بیرون پرت کرده است !
ب) چون قبل از وقوع سانحه ، کمربند ایمنی خانوم دستکاری شده بوده تا عمل نکند !
ج) چون در اینگونه تصادفات ، راننده حتی الامکان سعی کرده که خودرو اش از سمت راست با خودروی روبرویی برخورد کند !
د) چون بعد از سانحه مشخص شده که علت تشدید جراحات وارده به خانوم ، مواد محترقه ای بوده که به دلایل نامعلوم توسط فردی ناشناس در زیر صندلی او تعبیه شده بوده تا با کوچکترین ضربه ای منفجر شود !
 
نامه جالب یک عروس کم توقع از نوع ایرانی

نامه جالب یک عروس کم توقع از نوع ایرانی! (فقط بخند)
نامه جالب یک عروس کم توقع از نوع ایرانی! (فقط بخند)
همسر آینده ام:

میتوانی خوشحال باشی، چون من دختر کم توقعی هستم !
 
اگر می گویم باید تحصیلکرده باشی، فقط به خاطر این است که بتوانی خیال کنی بیشتر از من می فهمی ...!
 
اگر می گویم باید خوش قیافه باشی، فقط به خاطر این است که همه با دیدن ما بگویند”داماد سر است!” و تو اعتماد به نفست هی بالاتر برود !
 
اگر می گویم باید ماشین بزرگ و با تجهیزات کامل داشته باشی، فقط به این خاطر است که وقتی هر سال به مسافرت دور ایران می رویم توی ماشین خودمان بخوابیم و بی خود پول هتل ندهیم !
 
اگر از تو خانه می خواهم، به خاطر این است که خود را در خانه ای به تو بسپارم که تا آخر عمر در و دیوارآن، خاطره اش را برایم حفظ کنند و هرگوشه اش یادآور تو و آن شب باشد !
 
اگر عروسی آن چنانی می خواهم، فقط به خاطر این است که فرصتی به تو داده باشم تا بتوانی به من نشان بدهی چقدر مرا دوست داری و چقدر منتظر شب عروسیمان بوده ای !
 
اگر دوست دارم ویلای اختصاصی کنار دریا داشته باشی، فقط به خاطر این است که از عشق بازی کنار دریا خوشم می آید… جلوی چشم همه هم که نمی‌شود !
 
اگر می گویم هرسال برویم یک کشور را ببینیم، فقط به خاطر این است که سالها دلم می خواست جواب این سوال را بدانم که آیا واقعا "به هرکجا که روی آسمان همین رنگ است”؟! اگر تو به من کمک نکنی تا جواب سوالاتم را پیدا کنم، پس چه کسی کمکم کند؟
 
اگر از تو توقع دیگری ندارم، به خاطر این است که به تو ثابت کنم چقدر برایم عزیزی !
و بالاخره….
 
اگر جهیزیه چندانی با خودم نمی آورم، فقط به خاطر این است که به من ثابت شود تو مرا بدون جهیزیه سنگین هم دوست داری وعشقمان فارغ ازرنگ و ریای مادیات است !

شنبه 28 ارديبهشت 1392برچسب:عروس کم توقع ,

|
 
آگهی استخدام شهرداری در ۸ استان کشور

istanbul nakliyat firmaları istanbul nakliyat evden eve nakliyat evden eve nakliyat istanbul evden eve nakliyat nakliyat asyatur nakliyat nakliye istanbul nakliyat tuzla nakliyat bahçelievler nakliyat beylikdüzü nakliyat

اطلاعیه شهرداری در مورد تاخیر در ثبت نام چند استان

ثبت نام آزمون استخدامی شهرداری های کشورآغاز شد.

  • شهرهای مورد نیاز : البرز، اصفهان، تهران، چهارمحال و بختیاری، فارس، قم، کرمانشاه و یزد
  • تعداد نیروی مورد نیاز : مشخص نشده
  • تاریخ ثبت نام : ۲۵ اردیبهشت ماه ۹۲ لغایت ۲۹ اردیبهشت ماه ۹۲

     

——————————————————————————————————————————

متن آگهی

دانلود نمونه سوالات استخدامی شهرداری ها

شرایط عمومی داوطلبان استخدام :

 - تدین به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان رسمی کشور مصرح در قانون اساسی.
 - تابعیت نظام جمهوری اسلامی ایران.
-  اعتقاد به مبانی نظام جمهوری اسلامی ایران.
-  داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه عمومی یا معافیت دائم از خدمت .
-  عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر و عدم سابقه محکومیت جزایی موثر.
-  داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام می‌شوند.
-  نداشتن منع استخدام در دستگاههای دولتی به موجب آراء مراجع قانونی.
- التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
شرایط اختصاصی استخدام :
داشتن حداقل۲۰ سال و حداکثر ۳۵ سال تا تاریخ انتشار آگهی. حداکثر سن داوطلبان استخدام در پست آتش نشان ۲۵ سال و پست آتش نشان (راننده) ۳۰ سال می‌باشد.
تبصره:  موارد ذیل به شرط ارائه تاییدیه‌های معتبر به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد:
الف) داوطلبانی که در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل (از تاریخ ۳۱/۶/۱۳۵۹ لغایت ۲۹/۵/۱۳۶۷) به طور داوطلبانه خدمت نموده‌اند به میزان مدت حضور در جبهه و همچنین مدت زمان بستری شدن و یا استراحت پزشکی رزمندگان در اثر مجروحیت در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل.
ب) اعضای خانواده معظم شهداء، آزادگان، مفقودالاثرها، جانبازان از کار افتاده کلی که قادر به کار نمی‌باشند شامل: (همسر، فرزندان، پدر، مادر، خواهر و برادر)تا میزان ۵ سال
تبصره - آزادگان عزیز از شرط سن معاف می باشند.
د) داوطلبانی که به صورت غیر رسمی و تمام وقت در وزارتخانه‌ها و موسسات و شرکت‌های دولتی، ‌بانک‌ها و شرکت‌های تحت پوشش آنها، شرکتهای بیمه، ‌شهرداری‌ها و موسسات و شرکتهای تابعه و وابسته به آن و موسسات و شرکتهای دولتی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است و همچنین موسسات و شرکتهای ملی و مصادره شده و موسساتی که به نحوی از بودجه و کمک دولت استفاده می کنند، ‌نهادهای انقلاب اسلامی و شرکت های تحت پوشش آن ها از تاریخ ۲۲/۱۱/۱۳۵۷ به خدمت اشتغال داشته‌اند به میزان خدمت غیر رسمی آنها.
نحوه ثبت نام و مدارک مورد نیاز
* ثبت نام از داوطلبان واجد شرایط صرفاً از طریق سایت به نشانی www.sanjesh.org و به صورت اینترنتی انجام خواهد شد.
۱- مهلت تقاضای استخدام در سایت مذکور از تاریخ ۲۵/۰۲/۹۲ لغایت ۲۹/۰۲/۹۲ (پایان مهلت ثبت نام) می‌باشد.     
۲- ارسال عکس: داوطلبان استخدام می‌بایست عکس پرسنلی ۴ ×۳ خود را با عرض ۱۵۰ و ارتفاع ۲۰۰ پیکسل و با فرمت JPG و حجم حداکثر ۲۰۰ کیلو بایت در رایانه اسکن نموده و آن را در قسمت مربوط در سایت وارد نمایند.
۳- واریز وجه ثبت نام بصورت الکترونیکی از طریق کارتهای عضو شبکه بانکی شتاب که رمز دوم آن فعال می باشد بر اساس توضیحات مندرج در سیستم پرداخت الکترونیکی اقدام نمایند و سپس شماره پرونده و رمز عبور برای ورود به مرحله ثبت نام دراختیار هریک از متقاضیان قرار می گیرد که لازم است برای پی‌گیری مراحل بعدی آزمون و دریافت کارت شرکت در آزمون نزد خویش نگهداری نمایند. مبالغ ثبت‌نام با توجه به وضعیت داوطلبان در سیستم پرداخت الکترونیکی اعلام گردیده است.
نکات مهم ثبت نام :
- قبل از ثبت نام به راهنمای نحوه تکمیل فرم موجود در سایت مراجعه و مندرجات آن را دقیقاً مطالعه نمائید.
- ثبت نام زمانی تکمیل می باشد که داوطلب با استفاده از کد رهگیری به صفحه مشاهده و چاپ اطلاعات مراجعه و پس از اطمینان از صحت اطلاعات، فرم تقاضای استخدام را چاپ و نزد خود نگهداری کنند.
- قبل از واریز وجه ثبت‌نام لازم است داوطلبان از احراز شرایط خود با مفاد آگهی استخدام اطمینان حاصل نمایند. بدیهی است هزینه ثبت نام به هیچ وجه مسترد نخواهد شد.
تبصره: مهلت ثبت‌نام برای شرکت در آزمون به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد و کلیه داوطلبان واجد شرایط می بایست در فرصت تعیین شده از طریق سایت مذکور ثبت نام نمایند.
زمان توزیع کارت شرکت در آزمون:
زمان و مکان دریافت کارت شرکت در آزمون استخدامی پس از اتمام مهلت ثبت‌نام متعاقبا اعلام خواهد شد.
زمان و مکان برگزاری آزمون هنگام توزیع کارت شرکت در آزمون به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.
موادآزمون عبارتنداز:
الف- آزمون توانمندی های عمومی شامل:۱-زبان و ادبیات فارسی ۲-زبان انگلیسی عمومی ۳-ریاضی وآمار مقدماتی ۴-فناوری اطلاعات ۵-معارف اسلامی، اطلاعا ت سیاسی و اجتماعی و مبانی قانونی شهرداریها، که به تعداد۱۰۰سوال چهارگزینه‌ای طراحی خواهد شد.
تبصره: اقلیت های دینی از پاسخگویی به سوالات معارف اسلامی معاف می‌باشند و امتیاز آن در سایر مواد آزمون توزیع میشود.
ب- آزمون تخصصی شامل سوالات مرتبط بارشته شغلی و پست سازمانی مورد درخواست داوطلب میباشد. عنوان مواد آزمون تخصصی هر رشته شغلی در جدول رشته‌های شغلی درج گردیده است.
ج- داوطلبان رشته‌های شغلی که در شرایط احراز آن مدرک تحصیلی دیپلم پیش بینی شده است آزمون تخصصی ندارند.
د- داوطلبان استخدام در رشته شغلی آتش نشان علاوه بر موفقیت در آزمون عمومی و تخصصی (حسب مورد) می‌بایست در آزمون عملی نیز شرکت نمایند. داوطلبانی که در این آزمون فاقد شرایط و توانایی لازم برای شغل آتش نشان تشخیص داده شوند ،بدون توجه به نمرات آزمون عمومی و تخصصی حذف خواهند شد.
تذکرات:
ایثارگران شامل جانبازان، آزادگان عزیز انقلاب اسلامی و رزمندگانی که حداقل ۹ ماه متوالی و یا ۱۲ ماه متناوب از تاریخ ۳۱/۶/۱۳۵۹ لغایت ۲۹/۵/۱۳۶۷ به طور داوطلبانه در جبهه‌های جنگ تحمیلی حضور داشته‌اند، و نیز فرزندان و همسر آنان درصورت دارا بودن شرایط مندرج در آگهی بارعایت قوانین ومقررات مربوط ازاولویت قانونی به شرح ذیل برخوردار خواهندبود.
از کل مجوز استخدام هر شهرداری۳۰ درصد آن برای استخدام ایثارگران بومی اختصاص دارد که ۲۵ درصد آن به فرزندان شاهد و فرزندان جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر و فرزندان آزادگانی که حداقل ۵ سال سابقه اسارت دارند تعلق خواهد گرفت و ۵ درصد باقیمانده به سایر جانبازان، آزادگان و رزمندگان و همسر و فرزندان آنان اختصاص خواهد داشت. ضمناً ۲۵ درصد سهمیه فرزندان شاهد و فرزندان جانبازان۵۰ درصد که از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران معرفی و جذب خواهند شد. فرزندان معظم شاهد و فرزندان جانباز۵۰ درصد و بالاتر که از سوی بنیاد مذکور معرفی نشده‌اند می توانند در آزمون ثبت‌نام نمایند و درصورت عدم تکمیل سهمیه از باقیمانده سهمیه اختصاصی همان شهر بهره‌مند شوند.
 انتخاب ایثارگران درحد سهمیه تعیین شده (۵درصد) به ترتیب نمره کسب شده از بین ایثارگران واجد شرایط که در زمان مقرر ثبت‌نام نموده‌اند انجام خواهد شد.
استخدام مازادبر۳۰ درصد سهمیه ایثارگران از طریق رقابت با سایر داوطلبان واجد شرایط صورت خواهد گرفت.
 در گواهی خانواده جانبازان میبایست جمله «عضو خانواده جانباز از کار افتاده کلی غیر قادر به کار» قید شود، در غیراینصورت این افراد نمی‌توانند از مزایای بند۱ تذکرات بهره‌مندشوند.
ایثارگرانی که از بنیاد شهید و امور ایثارگران کارت شناسایی دارند و افراد وابسته به آنان درصورت ارائه تصویر آن نیازی به اخذ و ارائه گواهی از بنیاد مذکور ندارد.
معلولین عادی بومی به شرط کسب حد نصاب نمره لازم و دارابودن شرایط مندرج در آگهی به ترتیب نمره مکتسبه از۳% سهمیه قانونی مربوطه برخوردار خواهند بود.
 کارکنان غیررسمی شهرداری و سازمانهای وابسته و نیروهای شرکتهای پیمانکاری طرف قرارداد شهرداری‌ها به ازای هر سال سابقه خدمت مربوط و مشابه از (۲) درصد و حداکثر (۲۰ ) درصد کل امتیاز در هر یک از مراحل آزمون استخدامی بصورت جداگانه برخوردار خواهند شد.
 اولویت انتخاب داوطلبان در شرایط یکسان به ترتیب باشاغلین غیررسمی بومی و نیروهای طرف قرارداد شرکت های پیمانکار شهرداری و سازمانهای وابسته، داوطلبان بومی و شاغلین غیر رسمی مناطق محروم و دورافتاده برای همان مناطق خواهد بود.
داوطلبان بومی متقاضی استخدام در استانهای فارس، اصفهان، البرز، تهران، کرمانشاه، قم، چهارمحال بختیاری ویزد با سپردن تعهد خدمت ۱۰ ساله در محل جغرافیایی خدمت مورد تقاضا میتوانند از تسهیلات ۵۰% سهمیه استخدامی بومی پس از کسب حدنصاب امتیاز لازم در آزمون عمومی برخوردارشوند.
تبصره : بومی، به افرادی اطلاق میشود که حداقل دارای یکی از ویژگیهای زیر باشند:
الف-محل تولد داوطلب با محل جغرافیایی خدمت مورد تقاضا برای استخدام یکی باشد.
ب- حداقل دو مقطع تحصیلی از مقاطع تحصیلی(ابتدایی، راهنمایی و متوسطه)را در محل جغرافیایی خدمت مورد تقاضا برای استخدام طی کرده باشد.
ج- فرزندان پرسنل نیروهای مسلح درصورتی که محل ۳ سال از سنوات تحصیلی آنها (اعم از ابتدایی، راهنمایی و یا دبیرستان) با محل جغرافیایی خدمت مورد تقاضای استخدامی یکی باشد نیز بومی تلقی میشوند.
استفاده از امتیاز بومی بودن برای داوطلبان استخدام اختیاری بوده و در صورت برخورداری پذیرفته شدگان از امتیاز فوق، موظف به سپردن (۱۰) سال تعهد خدمت در محل جغرافیایی مورد تقاضا می باشند.
به مدارک ارسالی توسط دانشجویان و دارندگان مدارک تحصیلی پایین تر و بالاتر از مقاطع تحصیلی اعلام شده در شرایط احراز مشاغل مورد اشاره و همچنین مدارک در رشته های غیرمرتبط و معادل(به استثنای دارندگان مدارک تحصیلی معادل صادره از دانشگاهها و موسسه‌های آموزش عالی کشور که در آزمون جامع سازمان سنجش آموزش کشور شرکت نموده و قبول شده‌اند و گواهی مبنی بر ادامه تحصیل در مقطع بالاتر با ارزش علمی دارند) ترتیب اثر داده نخواهد شد.
مدارک تحصیلی فارغ التحصیلان دانشگاه آزاداسلامی در صورت پذیرفته شدن در آزمون (حداکثر دو ماه پس از اعلام نتیجه)بایستی به تایید سازمان مرکزی دانشگاه مذکور برسد.
کسب حدنصاب نمره لازم در آزمون توانمندیهای عمومی صرفا به منزله تایید صلاحیت عمومی داوطلبان و تصحیح اوراق امتحان می‌باشد و هیچگونه حق استخدام ایجاد نمی‌کند. معرفی داوطلبان براساس نمرات آزمون تخصصی و با رعایت اولویت های مقررصورت می پذیرد.
انتخاب داوطلبان استخدام حداکثر به میزان ۵/۱ برابر ظرفیت مورد نیاز از میان افرادی که حدنصاب نمره آزمون عمومی (۶۰% کل نمره آزمون) را کسب کرده‌اند براساس بالاترین نمره فضلی آزمون تخصصی انجام خواهد شد. داوطلبان استخدام آتش نشانی که آزمون عملی دارند حداکثر به میزان ۳ برابر ظرفیت مورد نیاز و سایر شرایط اعلام خواهد شد.
 داوطلبان استخدام، نباید از مستخدمین رسمی، ثابت و پیمانی سایر دستگاهها دولتی و بازنشسته یا بازخرید خدمت باشند.
 چنانچه در هر مرحله از مراحل امتحان، مسابقه و جذب محرز شود داوطلب که به اشتباه یا به عمد اطلاعات خلاف داده یا فاقد شرایط مندرج درآگهی باشد، از انجام مراحل بعدی محروم خواهد شد و مسئولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلام شده در متن آگهی بر عهده داوطلب خواهد بود.
 انتخاب نهایی پذیرفته شدگان آزمون پس از موفقیت در کلیه مراحل آزمون عمومی و تخصصی، عملی و گزینش صورت خواهد گرفت و تا قبل از صدور احکام استخدام پیمانی پذیرفته شدگان حقی برای آنها ایجاد نخواهد شد.
داوطلبان استخدام برای اخذ اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن دفتر امور شهری و شوراهای استان مربوطه به شرح ذیل تماس حاصل نمایند.
نام استان
شماره تلفن
 
نام استان
شماره تلفن
تهران
۸۸۴۶۶۷۸۷-۰۲۱
 
چهارمحال و بختیاری
۳۳۳۸۸۸۳-۰۳۸۱
البرز
۳۴۲۰۴۰۷۳-۰۲۶
 
اصفهان
۲۲۲۰۰۸۸-۰۳۱۱
کرمانشاه
۸۲۲۰۱۴۱-۰۸۳۱
 
فارس
۲۲۸۲۳۴۳-۰۷۱۱
قم
۷۷۱۷۱۵۱-۰۲۵۱
 
یزد
۶۱۱۲۲۷۸-۰۳۵۱
داوطلبان ضرورت دارد برای اطلاع از کد و عنوان رشته‌های شغلی، رشته‌های تحصیلی مرتبط به هر رشته شغلی و جنس (مرد یا زن) مورد پذیرش در هر رشته شغلی به جدول رشته‌های شغلی ترکیبی هشت استان و جدول مخصوص هر شهر و استان با توجه به استان بومی به شرح ذیل مراجعه نموده و با توجه به اطلاعات مندرج در آنها نسبت به تکمیل تقاضانامه ثبت‌نامی اقدام نمایند.

دریافت فایل جدول ترکیبی هشت استان شامل مشاغل مورد نیاز به همراه محل اجرا فرمت Pdf

دریافت جداول به تفکیک هر استان

تهران فارس
البرز یزد
قم چهارمحال و بختیاری
اصفهان کرمانشاه

 

دانلود نمونه سوالات استخدامی شهرداری ها

لینک ثبت نام

پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:استخدام شهرداریها,

|
 
عضو شورای نگهبان: امکان تایید صلاحیت بیش از 10 نفر برای انتخابات ریاست جمهوری

تایید صلاحیت شورای نگهبان برای انتخابات ریاست جمهوری

عضو شورای نگهبان مطرح کرد

امکان تایید صلاحیت بیش از 10 نفر برای انتخابات ریاست جمهوری

عضو شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان ممکن است بیش از 10 نفر را تایید صلاحیت کند و در این میان مردم تصمیم‌گیرنده نهایی هستند.

به گزارش فارس، آیت‌الله محمد مومن چهارشنبه شب در همایش ائمه جماعات (نقش مساجد و امامزادگان در خلق حماسه سیاسی) که در بقعه امامزاده جعفر شهید در قم برگزار شد با بیان اینکه چهار نوع انتخابات امسال برگزار می‌شود اظهار کرد: در کهکیلویه و بویراحمد و آذربایجان انتخابات خبرگان رهبری هم برگزار می‌شود و علاوه بر انتخابات مربوط به ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در چهار شهرستان انتخابات میان دوره‌ای مجلس هم برگزار خواهد شد.

وی افزود: شوراهای شهر و روستا بر کار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نظارت می‌کنند و تصمیم‌های این شوراها باید توسط شهرداری‌ها اجرایی شوند و در این بین ارتباط خوبی هم با مردم وجود دارد.

عضو شورای نگهبان با بیان اینکه مردم باید سعی کنند کسانی را به شوراها بفرستند که متدین و هوشمند باشند گفت: مصوبات شوراها نباید جنبه‌های دینی و مصلحت‌های مردم منطقه را نقض کند.

وی ادامه داد: بسیاری از موارد در طول سال وجود دارند که از مصوبات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور مورد شکایت قرار می‌گیرند و اگر خلاف شرعی در این میان باشد فقهای شورای نگهبان در آن موارد باید تصمیم بگیرند.

مومن با بیان اینکه بر اساس اصل 4 قانون اساسی تمام قوانین کشور و تمام نهادها و سازمان‌ها باید مطابق شرع عمل کنند گفت: تشخیص شرعی بودن قوانین و امور بر عهده شورای نگهبان است.

عضو شورای نگهبان خاطرنشان کرد: در قانون اساسی ایران ولایت امر در زمان غیبت با فقیه جامع‌الشرایط است؛ ولی فقیه موظف است که در این شرایط زمامداری جامعه اسلامی را بر عهده بگیرد و این ولایت دنباله ولایت پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) بوده و همان اختیارات برای ولی فقیه هم محفوظ است.

وی با اشاره به حضور مراجع بزرگ تقلید در زمان تصویب قانون اساسی و عضویت آنها در خبرگان قانون اساسی عنوان داشت: برای اینکه هیچ قانونی در کشور بر خلاف شرع و قانون اساسی به تصویب نرسد شورای نگهبان شامل شش نفر فقیه منصوب رهبری و شش نفر حقوقدان در نظر گرفته شده است.

مومن گفت: فقهای شش گانه شورای نگهبان توسط رهبری کاملا شناخته شده هستند و دارای ویژگی‌هایی چون عدالت، شجاعت و فقاهت هستند و بررسی تطابق قوانین و شرع را انجام می‌دهند.

عضو شورای نگهبان با بیان اینکه مجلس خبرگان برای تصویب یک مسئله به رأی اکثریت نیاز دارد گفت: برای انتخاب رهبر انقلاب پس از رحلت امام راحل باید دو سوم افراد رای می‌دادند یعنی در آن زمان رای حداقل 56 نفر لازم بود اما بیشتر افراد یعنی حدود 70 نفر به آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رای دادند.

وی ادامه داد: ریاست جمهوری بر اساس اصل 113 قانون اساسی اختیاراتی دارد به طوری که تمام کارهای اجرایی کشور بر عهده اوست و پس از رهبر انقلاب بالاترین اختیارات را دارد؛ رئیس دولت نیازمند شرایطی است که در اصل 115 قانون اساسی آمده است و مجلس آن را تصویب نکرده است؛ بر این اساس رئیس جمهور باید از میان رجال مذهبی و سیاسی، ایرانی‌الاصل، مدیر، مدبر، دارای حسن سابقه و امانت و تقوا، مومن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی و مذهب رسمی کشور یعنی تشیع باشد و این شرایط بر حسب اصل 99 قانون اساسی توسط شورای نگهبان تشخیص داده می‌شود.

مومن با بیان اینکه بررسی صلاحیت کاندیداها مشکلات و سختی‌های فراوانی دارد گفت: در میان 686 نفری که در این دوره ثبت نام کرده‌اند کار سختی بر عهده شورای نگهبان است و جلسات متعددی تشکیل می‌شود تا صلاحیت هر یک از افراد مورد بررسی قرار گیرد و بر اساس ادله و اسناد تصمیم‌گیری شود.

عضو شورای نگهبان افزود: مردم وظیفه دارند از میان تایید صلاحیت‌شدگان بهترین شخص و اصلح را انتخاب کنند؛ شورای نگهبان ممکن است بیش از 10 نفر را تایید صلاحیت کند و در این میان مردم تصمیم‌گیرنده نهایی هستند./فارس

 
اس ام اس ولادت حضرت علی

 



 

 

اس ام اس ولادت حضرت علی (ع)

 

 

 

ميلاد مرتضي اسدالله حيدر است
جشن ولادت علي(ع) آن مير صفدر است
زوجي براي فاطمه حق آفريده است
اين زادروز همسر زهراي اطهر است

ولادت حضرت علی(ع) مبارک

 

 

ولادت حضرت علی,اس ام اس ولادت حضرت علی,اس ام اس تبریک ولادت حضرت علی

 

حضرت اميرالمؤمنين (عليه‏السلام) فرمودند:
اى مردم! به خدا سوگند من هرگز شما را به هيچ طاعتى فرا نمی ‏خوانم مگر آن كه خود بر شما. در عمل به آن. پيشى مى‏جويم و از هيچ گناهى بازتان نمی ‏دارم و نهى نمى‏كنم. مگر آن كه پيش از شما، خود را از عمل به آن باز می‏دارم.
نهج البلاغه، خطبه173

 

 

اس ام اس ولادت حضرت علی (ع)

 

ای تو کعبه را نگین، یا امیر المؤمنین
ای تو خلقت را پدر، وی خلائق را امین
کن نظر از روی لطف، به تمام پدران
روز سیزده رجب، ای امیر مؤمنان

ولادت حضرت علی(ع) مبارک

 

 

ولادت حضرت علی,اس ام اس ولادت حضرت علی,اس ام اس تبریک ولادت حضرت علی


هرکس که شود داخل حصن حیدر / ایمن بود از عذاب روز محشر
جز مهر علی و آل چیزی نبود / سرمایه ی طوبا و بهشت و کوثر

ولادت حضرت علی(ع) مبارک

 

 

اس ام اس ولادت حضرت علی (ع)


امام علی (عليه‌ السلام):
سعادت هرگز با سستی و تنبلی به دست نمی‌آید.
غررالحکم و دررالکلم، ص19

 

 

ولادت حضرت علی,اس ام اس ولادت حضرت علی,اس ام اس تبریک ولادت حضرت علی

 

قال على عليه السلام
همانا، وحشتناكترين چيزى كه بر شما میترسم، هواپرستى، و آرزوهاى دراز است.
نهج البلاغه خطبه28

 

 

اس ام اس ولادت حضرت علی (ع)

آن شیر دلاور که زبهر طمع نفس / در خوان جهان پنجه نیالود، علی بود
شاهی که وصی بود و ولی بود، علی بود / سلطان سخا و کرم و جود، علی بود

ولادت حضرت علی(ع) مبارک

 

 

ولادت حضرت علی,اس ام اس ولادت حضرت علی,اس ام اس تبریک ولادت حضرت علی


تا حبّ علی و آل او یافته ایم
کام دل خویش مو به مو یافته ایم
وز دوستی علی و اولاد علی است
در هر دو جهان گر آبرو یافته ایم

ولادت حضرت علی(ع) مبارک

 

 

اس ام اس ولادت حضرت علی (ع)

 

دلم شده غرق سرور و شعف
کعبه شده بهر علی یک صدف
مرغ دلم رها شده به سوی
ایوان باصفای شاه نجف

ولادت حضرت علی(ع) مبارک

 

 

اس ام اس ولادت حضرت علی (ع)

 

امام علی (ع) : هر کس طمع در درون داشته باشد خود را حقیر کرده . و کسیکه ناراحتیهایش را فاش کند به ذلت خویش راضی شده . و کسیکه زبانش را بر خود امیر کند شخصیت خود را پایمال کرده است .
نهج البلاغه

 

 

اس ام اس ولادت حضرت علی (ع)

 

امام علی (ع) : با مردم آنچنان معاشرت کنید که اگر بمیرید بر مرگ شما اشک ریزند و اگر زنده بمانید به شما عشق ورزند
نهج البلاغه

 

 

ولادت حضرت علی,اس ام اس ولادت حضرت علی,اس ام اس تبریک ولادت حضرت علی

 

میلاد امام علی(ع)آغازگر اشاعه عدالت و مردانگی و معرف والاترین الگوی شهامت و دیانت، بر عاشقانش مبارک باد

پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:اس ام اس ولادت حضرت علی,

|
 
اس ام اس روز پدر

 

اس ام اس روز پدر

 

 

 

به دنبال قشنگ ترین واژه ها و کلمات میگردم
اما هیچ کلمه و واژه ای نمیتواند عظمت حضور تو را در زندگی من وصف کند
فقط میگویم ” دوستت دارم پدر ” روزت مبارک

 

 

اس ام اس روز پدر

 

پدرم ، تاج سرم ، تو اعتبار منی ، تو تکیه گاه منی
بدون تو و محبت های بی پایان تو هیچم
امیدوارم بتونم فرزند خوبی برای شما باشم
بهترین پدر دنیا ، روزت مبارک

 

 

اس ام اس روز پدر

 

پدر مهربان و خوبم از زحماتی که در این سالها برای من کشیدی
سپاسگذارم ، و از خدا میخواهم سایه مهربانی ات تا ابد بر سرمان بماند
روز پدر مبارک.

 

 

اس ام اس روز پدر

 

پدر، تو تپش قلب خانه ای؛ وقتی هر صبح، با تلنگر عشق،
از خانه بیرون میروی و با کشش عشق، دوباره باز میگردی.
تو را به من هدیه دادند و من امروز، تمامی خود را
به تو هدیه خواهم کرد؛ اگر بپذیری…..
امروز بی نهایت دلتنگ پدر هستم….
تقدیم به همه بابا های خوب دنیا

 

 

اس ام اس روز پدر

 

پدرم راه تمام زندگیست ، پدرم دلخوشی همیشگیست . روزت مبارک باباجون

 

 

اس ام اس روز پدر

 

 

وز تولد حضرت علی تنها روز پدر نیست ...
روز بزرگداشت مقام مردانگی و انسانیته ...
و اون گنجی یه که هر کسی نمی تونه دارای اون باشه ...
روز موجودی با محبت به نام پدر ..
پدر عزیزم روزت مبارک

 

 

اس ام اس روز پدر

 

علی پا به این دنیا گذاشت و قلب عاشقان را محسور کرد و همگان را با انسانی آشنا کرد که پدر تمامی آفریدگان پروردگارش لقب گرفت روز پدر مبارک

 

 

اس ام اس روز پدر


پدر ای چراغ خونه! مرد دریا، مرد بارون
با تو زندگی یه باغه، بی تو سرده مثل زندون
هر چی دارم از تو دارم ، تو بهار آرزوها
هنوزم اگه نگیری، دستامو می افتم از پا

پدر عزیزم روزت مبارک

 

اس ام اس روز پدر

 

بابای عزیزم ، روز پدر رو بهت تبریک میگم و صمیمانه بر دستای پینه بسته‌ات بوسه می‌زنم.

 

 

اس ام اس روز پدر

 

پدر بشنو این حرف فرزند خویش / عزیزو گرامی و دلبند خویش
تویی مایه ی بود و پیدایشم / کنا رت به ناز و به آسایشم
پدر تکیه گاه وجود منی /تو سرمایه ی هست و بود منی

پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:اس ام اس روز پدر ,

|
 
شعر کودکانه برای روز پدر

 

 

روز پدر,شعر روز پدر,شعر کودکانه برای روز پدر

 

 

شعر کودکانه برای روز پدر

پدر خوب من

ای فدای روی همچون ماه تو
گشته ام من واله و شیدای تو

تکیه گاه من تویی هان ای پدر
ای پدر کی میشوم همتای تو؟

گر تو می بینی که شعری گفته ام
دوست دارم پا گذارم جای تو

گرچه می نتوان که جا پایت گذاشت
لیک رسوا می شود بدخواه تو

آب دریا را اگر نتوان کشید
میتوان نوشید از دریای تو

ای پدر با من بگو درد دلت
تا که من مرهم نهم غمهای تو

ای پدر پشت و پناه من تویی
پشت من گرم است از گرمای تو

ای پدر خونی که در پود من است
قطره قطره میکنم اهدای تو

روشنی بخش چراغ خانه ای
میستایم روح استغنای تو

کودکانت چون نهالی رسته اند
هست مادر مامن و ماوای تو

ای پدر روزت مبارک ای پدر
من چه دارم تا بریزم پای تو؟

 

 

روز پدر, شعر روز پدر, شعر کودکانه برای روز پدر

 

شعر کودکانه برای روز پدر


 

جشن گل و ستاره

میاد دوباره روز

جشن گل و ستاره

چه روز خوب و شادی

وای چه صفایی داره

روز پدر می رسه

شاد می شه بابای من

برای او می خرم

یه شاخه گل، یه پیرهن!

می گم مبارک باشه

روز پدر بابا جون

الهی زنده باشی

ای پدر مهربون

 

پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:شعر کودکانه پدر ,

|
 
جملات زیبا و خواندنی درباره پدر

 

با پدرم جدول حل ميکردم که گفتم : پدر نوشته دوست, عشق , محبت و چهار حرفيه...
اتفاقا" دو حرف اولشم در اومده بود , يعني ب و الف
يه دفعه پدرم گفت فهميدم عزيزم ميشه بابا
با اينکه ميدونستم بابا ميشه ولي بهش گفتم نه اشتباهه
گفت ببين اگه بنويسي بابا عموديشم در مياد ...
... ... ... تو چشام اشک جمع شده بود و گفتم ميدونم ميشه بابا ولي ...
اينجا نوشته چهار حرفي، ولي تو که حرف نداري ...

جملات زیبا درباره پدر و مادر

من نبودم و تو بودی ،
بود شدم و تو تمام بودنت را به پایم ریختی ،
حالا سالهاست که با بودنت زندگی می کنم ،
هر روز، هر لحظه، هر آن و دم به دم هستی .
...
ببخش که گاهی آنقدر هستی که نمی بینمت ،
ببخش تمام نادانیها و نفهمی ها و کج فهمی هایم را،
اعتراض ها و درشتیهایم را ، و هر آنچه را که آزارت داد .
دستانت را می بوسم و پیشانیت را ،
که چراغ راه زندگیم بودی و هستی و خواهی بود ،
خاک پایت هستم تا هست و نیست هست .
به حرمت شرافتت می ایستم و تعظیم می کنم .

جملات زیبا درباره پدر و مادر

زندگی آرام است، مثل آرامش یک خواب بلند.
زندگی شیرین است، مثل شیرینی یک روز قشنگ.
زندگی رویایی است، مثل رویای ِیکی کودک ناز.
زندگی زیبایی است، مثل زیبایی یک غنچه ی باز.
زندگی تک تک این ساعتهاست، زندگی چرخش این عقربه هاست، زندگی راز دل مادر من. زندگی پینه ی دست پدر است، زندگی مثل زمان در گذر...

جملات زیبا درباره پدر و مادر

راحت نوشتیم بابا نان داد !
بی آنکه بدانیم بابا چه سخت ، برای نان همه جوانیش را داد ...

جملات زیبا درباره پدر و مادر

ســـَــر ســُـفره چیزی نبود . . .
یــخ در پــارچ
و
پدر هــر دو آب شــدند !
چــه دنــیای بی رحمــیست . . .

جملات زیبا درباره پدر و مادر

پدر مثل خودکار می مونه
شکل عوض نمی کنه
ولی یه دفعه می بینی که نمی نویسه

مادر مثل مداد می مونه
هر لحظه تراشیده شدنشو می بینی
تا اینکه تموم می شه

جملات زیبا درباره پدر و مادر

خدایـــا !!!
به بزرگیـــــت قســـم.....
توعکس های دست جمعی....
جای هیچ پدر و مـــــادری رو خــالی نذار.....
آمیـــــن

جملات زیبا درباره پدر و مادر

دخـتــَــر کـه بــاشی
میـدونـی اَوّلــــیـن عِشــق زنـدگیـتــ پـــِدرتـه
دخـتــَــر کـه بــآشی میـدونـی مُحکــَم تــَریـن پَنــآهگــاه دنیــآ
آغــوش گــَرم پـــِدرتـه
دخـتــَــر کـه بــآشی میـدونـی مــَردانــه تـَریـن دستــی
کـه مـیتونی تو دستـِـت بگیـــری و
دیگـه اَز هـــیچی نَتــَرسی
دســــتای گَرم وَ مِهـــــرَبون پـــِدرتـه
هَر کـجای دنیـا هم بـــاشی
چه بـاشه چـه نبــاشه
قَویتــریـن فِرشتــه ی نِگهبـــان پـــِدرته

جملات زیبا درباره پدر و مادر

گفــت : با پدر يه جمـــله بســـاز
گفتــم: من با پدر جمله نميســازم ،
دنيــــــــامو مي سازم

جملات زیبا درباره پدر و مادر

پدر؛ تکیه گاهی است که بهشت زیر پایش نیست.. اما همیشه به جرم پدر بودن باید ایستادگی کند؛ و با وجود همه مشکلات, به تو لبخند زند تا تو دلگرم شوی که اگر بدانی ... چه کسی ، کشتی زندگی را از میان موج های سهمگین روزگار به ساحل آرام رویاهایت رسانده است؛ "پدرت"را می پرستیدی......

جملات زیبا درباره پدر و مادر

وقتي پشت سر پدرت از پله ها مياي پايين و ميبيني چقدر آهسته ميره ، ميفهمي پير شده ! وقتي داره صورتش رو اصلاح ميکنه و دستش ميلرزه ، ميفهمي پير شده ! وقتي بعد غذا يه مشت دارو ميخوره ، ميفهمي چقدر درد داره اما هيچ چي نميگه... و وقتي ميفهمي نصف موهاي سفيدش به خاطر غصه هاي تو هستش ، دلت ميخواد بميري

جملات زیبا درباره پدر و مادر

خورشید هر روز دیرتر از پدرم بیدار می شود اما زودتر از او به خانه بر می گرددبه سلامتي هرچي پدره . .

پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب: پدر,

|
 
شعروطنز خر

ماجرای زن گرفتن کره خر


کـــره ای گــفــت بـــه بابای خرش// پــــدر از هـــمـــه جــا بـی خبرش

وقـــت آن اســــت بــــرای پســرت// ایـــــن الاغ نـــــــرّه ی کــــره خــرت

مــاده ای خـــوشگـل و زیـبا گیری// تـــو کــه هر روز به صحرا میری

وقـــت آن اســت کـه زن دار شـوم// ورنـــه از بـــی زنـــی بــیمار شوم

پـــدرش گــفــت کــه ای کـره خَرَم// ای عــزیـــز دل بـــابــــا ، پــســرم

تـــو کـــه در چــنــتــه نداری آهی// نـــه طــویـــلــه ، نه جُلی نه کاهی

تـــو کـــه جــز خـوردن مال پدرت// پـــــــدر نـــــــرهّ خـــــر دربــــدرت

هـــیـــچ کـــار دگــری نیست تورا// یک جو از عقل به سر نیست تورا

به چه جرأت تو زمـن زن طـلــبی// بـــاورم نـیــست کـــه ایـنقدر جَلبَی

بـــایـــد اول تـــو بــگـیـری کاری// بــهـــر مــــردم بــبـــری تــو باری

بعـد از آن یک دو تا پالان بخـری// بـهــر آن کُــرّه خـــوشگـــل بـبـری

یک طــویــلـه بکنی رهن و اجار// تــا کــه راضــی شــود از تو آن یار

بـعــد بـایــد بـخری رخت عروس// بـهـر آن مـاده خــر خـوب و ملوس

جُـــلـی از جــنـــس کــتـــان اعلا// روی جُـــل نـقــش و نـگـاری زیـبـا

بــعـــد بـــایـــد بـــکـــنی گلکاری// بــهــر مــاشـیـن عروس یـک گاری

وقــتی ایـــنـهــا بـــشـــود آمــاده// بــعـــد از ایـــن زنـــدگــیـــّت آغـازه

می بــری مـــاده خــرت را حجله // بــا تـــأنــی نَـکــه بـــا ایـــن عـجـله

بــشـنــو ایــن پــنــد زبابای خرت// پــــــدر بـــــا ادب و بــــا هــــنـــرت

تــا کـــه اســبــاب مــهــیــا نشود// موسم عــقــد تــو بــر پا نشود

پــس از امــروز بــرو بر سرِ کار// تــا نـــهـــنـــد آدمـــیـــان پــشتت بار

 

عکس انواع خر
 

 

عکس خر خر خر خنده دار

عکس خر شکست خورده عشق

 

عکس خر خر خر خنده دار

عکس خر شاکی

 

عکس خر خر خر خنده دار

عکس خر رمانتیک

 

عکس خر خر خر خنده دار

عکس خر کیف

 

عکس خر خر خر خنده دار

عکس خر کنجکاو

 

عکس خر خر خر خنده دار

عکس خر  لوس

 

عکس خر خر خر خنده دار

عکس خر بدبخت

 

عکس خر خر خر خنده دار

عکس  خر نی نی

 

عکس خر خر خر خنده دار

عکس خر مدرن

 

عکس خر خر خر خنده دار

عکس  خر عراقی

 

عکس خر خر خر خنده دار

عکس خر اسرائیلی

 

عکس خر خر خر خنده دار

عکس خر مکزیکی

 

عکس خر خر خر خنده دار

عکس خر خرخون

 

 

عکس خر خر خر خنده دار

عکس خر  زور

 

عکس خر خر خر خنده دار

عکس  خر حماسه ساز

 

عکس خر خر خر خنده دار

عکس خر گلادیاتور

 

عکس خر خر خر خنده دار

عکس خر گازسوز

پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب: خر ,

|
 
بالاخره خودرو کیلویی چند شد؟



دنیای اقتصاد نوشت: «خودرو کیلویی چند؟»؛ سه ماه و اندی از این پرسش معروف محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور؛ می‌گذرد، پرسشی که حالا دیگر برای خودش به «ضرب‌المثلی» در بازار خودرو تبدیل شده است و همه از هم می‌پرسند «خودرو کیلویی چند؟»

احمدی‌نژاد این پرسش را در شرایطی مطرح کرد که قیمت خودرو آزاد شده بود و او می‌خواست از خودروسازان بپرسد هزینه‌های تولید را چطور حساب کرده‌اند که حالا قیمت‌ها تا این حد بالا رفته‌اند.

او پس از طرح این پرسش، شورای رقابت را مامور قیمتگذاری خودرو کرد و دستور داد تا ببیند که خودروسازان محصولات شان را کیلویی چند حساب کرده‌اند و محاسبه شان کم بوده یا زیاد؟ شورای رقابت نیز بلافاصله نخ را از احمدی‌نژاد گرفت و با اعلام اینکه تنها مرجع تعیین قیمت به شمار می‌رود، ماموریت یافت با ترازوی خودش حساب کند «خودرو کیلویی چند»؟

محاسبات شورای رقابت البته حدود سه ماه طول کشید و در این مدت مشتریان امید زیادی داشتند که ترازوی این شورا دقیق‌تر از ترازوی خودروسازان عمل کند و قیمت خودرو کاهش شدیدی بیابد، اما نشد آنچه آنها انتظار داشتند.

هرچند شورای رقابت توانست قیمت خودروها را بین 5/5 تا 17 درصد نسبت به دوران آزادسازی قیمت، پایین بیاورد، اما مشتریان انتظاری بیش از اینها داشتند که باید دید انتظار آنها زیاد بوده یا ترازوی شورای رقابت دقیق عمل نکرده است.

البته قیمت‌هایی که هم‌اکنون در لیست فروش خودروسازان به چشم می‌آیند، نتیجه توافق آنها با شورای رقابت است، به نحوی که شورا خواهان کاهش 11 تا 20 درصدی بود، اما حرف خودروسازان مبنی بر کاهش 5/5 تا 17 درصدی قیمت، در نهایت به کرسی نشست.

بالاخره کیلویی چند؟

اما ببینیم شورای رقابت در نهایت موفق شد قیمت هر کیلو خودرو را چقدر پایین بیاورد. برای محاسبه کاهش قیمت خودروها بر حسب «کیلو»، باید به سراغ «وزن» و «قیمت» خودروهای داخلی برویم و ببینیم نرخ آنها نسبت به بهمن ماه سال گذشته،به «کیلو» چقدر از آب در آمده است.

در بین خودروهای داخلی، پراید مدل 131 دارای کمترین وزن است و در زمان آزادسازی قیمت، کیلویی 18 هزار و 882 تومان قيمت داشت، اما حالا با توجه به نرخ جدیدش، کیلویی 17 هزار و 608 تومان به فروش می‌رسد. دیگر مدل پراید به نام 111 نیز که 900 کیلو وزن دارد کیلویی یک هزار و 591 تومان در مقایسه با قیمت قبلی ارزان شده و هم‌اکنون کیلویی 16 هزار و 964 تومان می‌ارزد.

تیبا هم با وزن یک هزار و 13 کیلویی خود، هم‌اکنون 18 هزار و 555 تومان در هر کیلو قیمت دارد و این به‌آن معناست که خودرو ملی سایپا 988 تومان در مقایسه با دوران آزادسازی قیمت، ارزان شده است.

در بین دیگر خودروهای سبک وزن داخلی، با وانت پیکان روبه‌رو می‌شویم، محصولی که سنگینی آن به 960 کیلو می‌رسد. وانت پیکان تنها خودرویی است که قیمت آن در مقایسه با نرخ قبلی افزایش داشته و حالا یک هزار و 584 تومان گران‌تر به فروش می‌رسد. این یادگار پیکان در حال حاضر کیلویی 13 هزار و 354 تومان قیمت دارد.

اما سری به خودروهای سنگین وزن داخلی بزنیم. در حال حاضر «سوزوکی گرند ویتارا» با یک هزار و 552 کیلوگرم وزن، سنگین ترین به حساب می‌آید و در زمان آزادسازی قیمت، کیلویی حدودا 84 هزار تومان به دست مشتریان می‌رسید.

با توجه به آنکه شورای رقابت قرار است قیمت امثال ویتارا را به دلیل ارزبری بالا، جداگانه حساب کند و ایران خودرو نیز بعید است به زیر نرخ فعلی آن (130 میلیون تومان) راضی شود، احتمالا ویتارا همان کیلویی 84 هزار تومان قیمت خواهد داشت.

این داستان در مورد مگان و نیسان تیانا نیز صدق می‌کند، به نحوی که پارس خودرو نیز حاضر نیست این خودروها را کمتر از نرخ فعلی شان بفروشد. هم‌اکنون مگان حدود 75 میلیون تومان قیمت دارد که با توجه به وزن یک هزار و 370 کیلویی اش، کیلویی 54 هزار و 744 تومان به دست مشتریان می‌رسد.

نیسان تیانا هم که یک هزار و 533 کیلوگرم سنگینی‌اش است و پارس خودرو قیمت آن را 135 میلیون تومان در نظر گرفته، کیلویی 88 هزار تومان به فروش می‌رسد. با این حساب، همچنان قیمت هر کیلو تیانا از قیمت هر کیلو خودرو دیگر داخلی، بالاتر است.

همچنین لقب ارزان‌ترین خودرو داخلی را نیز باید به «وانت پیکان» بدهیم که 13 هزار و 354 تومان در هر کیلو قیمت دارد.

حال اما به سراغ قیمت کیلویی سمند و پژو 405 و پارس برویم. در این بین، سمند مدل LX که یک هزار و 220 کیلوگرم وزن دارد و در زمان آزادسازی، 27 میلیون و 500 هزار تومان قیمت داشت، کیلویی دو هزار و 50 تومان ارزان شده است.

سمند LX در حال حاضر کیلویی 20 هزار و 368 تومان به فروش می‌رسد. دیگر مدل سمند به نام SE هم در مقایسه با نرخ قبلی یک هزار و 146 تومان در هر کیلو ارزان شده و هم‌اکنون کیلویی 16 هزار و 886 تومان به دست مشتریان می‌رسد.

پشت سر سمند، با پژو 405 روبه‌رو می‌شویم، خودرویی که یک هزار و 100 کیلوگرم وزن دارد و قیمت آن در زمان آزادسازی، 26 میلیون تومان در نظر گرفته شده بود. این خودرو با توجه به وزن و قیمت خود، هم‌اکنون کیلویی 21 هزار و 509 تومان از آب در می‌آید و در مقایسه با نرخ قبلی، دو هزار و 127 تومان در هر کیلو ارزان شده است.

پژو «پارس» سال نیز كه یک هزار و 215 کیلوگرم وزن دارد، قیمت‌اش در مقایسه با دوران آزادسازی، هر کیلو 10 هزار و 724 تومان پایین آمده است. پارس حالا کیلویی 22هزار و 197 تومان به فروش می‌رسد.

از پارس بگذریم و سری به پژو 206 و تندر-90 بزنیم، خودروهایی که هنوز قیمت‌گذاری نشده‌اند، اما خودروسازان قیمت پیشنهادی خود را در مورد آنها به شورای رقابت اعلام کرده‌اند.

در این بین، «پژو 206 صندوقدار» که یک هزار و 190 کیلوگرم وزن دارد، احتمالا قیمتی برابر با 42 میلیون تومان خواهد داشت که اگر این اتفاق رخ بدهد، قیمت آن کیلویی 35 هزار و 294 تومان از آب درخواهد آمد. با این حساب، 206 صندوقدار کیلویی 840 تومان ارزان خواهد شد.

مدل‌هاچ بک 206 نیز که ایران خودرو پیشنهاد 31 میلیون تومان را برای قیمت آن مطرح کرده، کیلویی یک هزار و 464 تومان ارزان می‌شود.

همچنین تندر-90 نیز که در دوران آزادسازی کیلویی 29 هزار و 596 تومان قیمت داشت، احتمالا 33 میلیون تومان در مدل E2 قیمت‌گذاری خواهد شد. اگر این اتفاق رخ بدهد، قیمت هر کیلو تندر-90 نسبت به نرخ قبلی، دو هزار و 690 تومان ارزان خواهد شد.

با توجه به آمار بالا، بیشترین ارزانی نصیب پارس شده و کمترین را پژو 206 به خود خواهد دید.
 

پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:خودرو کیلویی چند ,

|
 
فروش طلابه دولت وشهروندان ایرانی ممنوع



وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که از جولای سال جاری میلادی(10 تیر 1392) فروش طلا به دولت و شهروندان ایران را تحت تحریم کامل قرار می دهد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه " دیوید کوهن " معاون وزارت خزانه داری آمریکا روز گذشته در سخنانی در جمع اعضای کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با اشاره به این موضوع گفت که واشنگتن به منظور تشدید فشارها به ایران همچنین به کشورهای وارد کننده نفت هشدار داده است تا واردات خود را از ایران کاهش دهند.

کوهن با اشاره به اینکه آمریکا به دو کشور امارات و ترکیه هشدار داده است تا از فروش طلا به ایران خودداری کنند، گفت:" ما به ترکیه و امارات و فروشندگان خصوصی و سایر فروشندگان طلا به ایران اطلاع دادیم که باید فروش طلا به این کشور را متوقف کنند."

دیویدکوهن افزود:" مردم ایران ریال های خود را به طلا تبدیل می کنند تا جلوی سقوط ارزش ثروت و دارایی هایشان را بگیرند این به نظرم نشانه این مساله است که آنها متوجه شده اند ارزش پولشان در حال سقوط است."

کوهن با اشاره به تلاش بیشتر آمریکا برای ایجاد محدودیت در ورود ارز به ایران گفت که واشنگتن قصد دارد موانع بیشتری بر سر صادرات مواد پتروشیمی ایران ایجاد کند.

معاون وزارت خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی همچنین در نشست سنا از قرار دادن دو موسسه مالی دوبی در لیست سیاه دولت آمریکا به خاطر مراودات مالی با ایران خبر داد.

بنا به گفته وی دو موسسه مالی " هلال " و شرکت تجارت بین المللی" الفیدا" به خاطر مراودات مالی با بانک ملت ایران ناقض تحریم ها شناخته شده و در لیست سیاه آمریکا قرار گرفته اند.

کوهن افزود که واشنگتن به تلاش هایش برای انزوای بیشتر ایران در سیستم مالی جهانی ادامه خواهد داد.
 

پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:فروش طلابه دولت وشهروندان ایرانی ممنوع ,

|
 
حکم اعدام برای مدیرعامل به اتهام تجاوز به منشی



مدیرعامل شرکتی که در زمینه پرداخت وام فعالیت می‌کرد، به اتهام تجاوز به منشی‌خود و یکی از مشتریانش به اعدام محکوم شد.

به گزارش شرق، این پرونده با شکایت دختر جوان به جریان افتاد. این دختر در شکایتش گفت: چند ماه قبل به عنوان منشی استخدام شدم. شرکت متعلق به مرد جوانی است که وام می‌فروشد و از این راه سود زیادی به دست می‌آورد. همیشه دفتر ما شلوغ بود گاهی می‌دیدم خانم‌هایی که وارد دفتر می‌شوند موقع خروج خیلی ناراحت و عصبی هستند اما نمی‌دانستم چرا این اتفاق می‌افتد. تا اینکه روز حادثه وقتی همه از دفتر بیرون رفتند مدیر به من گفت بمان تا کارها را انجام دهیم. دفتر خلوت بود و من منتظر بودم بگوید چه کاری باید انجام دهم. او مرا به اتاق صدا زد و خواست تجاوز کند خیلی ترسیدم فرار کردم اما مرا گرفت، مقاومتم فایده‌ای نداشت و به من تعرض کرد.

دختر جوان پس از طرح این شکایت به پزشکی قانونی معرفی شد و از سوی دیگری ماموران برای بازداشت مدیرعامل شرکت که بابک نام‌ دارد به دفتر او رفتند و موفق شدند وی را بازداشت کنند.بابک در بازجویی‌ها ارتباط با منشی‌اش را قبول کرد اما مدعی شد این ارتباط به زور نبوده‌ و دختر جوان به این رابطه رضایت داشته ‌است اما نظریه پزشکی قانونی خلاف این ادعا را ثابت کرد. در این نظریه آمده ‌بود دختر جوان به طرز خشونت‌آمیزی مورد تعرض قرار گرفته ‌است.

بنابراین مدیرعامل جوان یک‌بار دیگر مورد بازجویی قرار گرفت، او این بار تجاوز را قبول کرد و گفت: «مدت‌ها بود از منشی‌ام خوشم می‌آمد اما می‌دانستم جوان دیگری را دوست دارد. او به من اهمیتی نمی‌داد وقتی تنها شدیم من اختیارم را از دست دادم.»

در همین حال زن جوان دیگری نیز علیه بابک شکایتی را مطرح کرد و مدعی شد زمانی که به‌عنوان مشتری نزد مدیرعامل شرکت رفته‌ بود این مرد او را مورد آزار قرار داد اما تاکنون به‌خاطر آبرویش در این‌باره حرفی نزده‌ بود. این زن گفت: آگهی شرکت را در روزنامه دیدم وقتی به آنجا مراجعه کردم از من مدارک خواستند کارهایم چند جلسه‌ای طول کشید تا اینکه روز آخر مدیرعامل به من تجاوز کرد.این زن در اولین جلسه بازجویی‌ از متهم شرکت کرد اما دیگر حاضر نشد به دادگاه برود. سرانجام در جلسه محاکمه متهم، بعد از اینکه منشی جوان دوباره شکایتش را مطرح کرد و جزییات را توضیح داد بابک در جایگاه حاضر شد.

او این‌بار اتهامش را انکار کرد و گفت: وقتی به تجاوز اعتراف کردم تحت فشار بودم قبول دارم با منشی‌ام ارتباط داشتم اما او خودش به این رابطه رضایت داشت. سپس وکیل مدافع متهم در جایگاه حاضر شد و دفاعیات خود را مطرح کرد.

با پایان یافتن جلسه دادگاه هیات قضات شعبه‌77 دادگاه کیفری استان تهران وارد شور شدند و با توجه به مدارک موجود در پرونده از جمله نظریه پزشکی قانونی، مدیر عامل جوان را در اتهام تجاوز به منشی‌اش مجرم شناختند و به اعدام محکوم کردند.

پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب: مدیرعامل ,

|
 
درگذشت دردناک بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون (عکس)

 
درگذشت دردناک بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون (عکس)
رامین نعمتی بازیگر سینما و تلویزیون درگذشت.

رامین نعمتی بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون چهارشنبه هفته گذشته به دلیل سرطان کبد در بیمارستان آبان به دیار باقی شتافت. وی ششم شهریور سال ۱۳۲۹ به دنیا آمد و از سال ۱۳۴۸ با بازی در سریال های سرکار استوار»، «مراد برقی»، «تلخ و شیرین»، «خانه در آتش»، «آدم کاغذی» و «یکی بود یکی نبود» فعالیت هنری خود را آغاز کرد.
 
 
 
او در کارنامه خود بازی در مجموعه های «آتش در خانه»، «شیطان در خانه»، «فروشگاه»، «بازگشت پرستوها»، «جاده ابریشم»، «پهلوانان نمی میرند»، «شب زدگان»، «قصه های شهرک»، «راه سوم»، «کژدم ۳۳»، «دردسر والدین»، «پدر خاک» و «آوای گلستان» و فیلم های سینمایی «برخورد خیلی نزدیک»، «پوست موز»، «ملودی»، «دختری در قفس»، «آقای رئیس جمهور»، «مرد عوضی»، «ویرانگر» و فیلم های تلویزیونی «کارد و پنیر» و… را داشته است.
 
 
 
 
 

پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:رامین نعمتی ,

|
 
مرد ی با دختر خود ازدواج کرد و از او بچه دار هم شد!! و از او بچه دار هم شد!!

 
پلیس شهر کلکته هند اعلام کرد یک روستایی در شرق هند با دختر نوجوان خود ازدواج کرده است. وی گفته که در راستای اجرای الهامات اینکار را انجام داده است. به گزارش ایران ناز افازالدین علی ۳۶ ساله بعد از این که روستاییان منطقه بنگال غربی از او شکایت کردند در دادگاه حاضر شد. وی به ازدواج با دختر خود اعتراف کرده است، دختر این مرد اکنون باردار است.
 
 
 

پلیس اعلام کرده که سعی دارد تا اتهامات جدیدی را علیه وی به اثبات برساند. یکی از مقامات ارشد پلیس گفت: این یک پرونده بسیار عجیب است چرا که هیچ یک از اعضای خانواده وی به این موضوع اعتراضی نکرده اند و ما در تلاشیم تا با آزمایشات دقیق تر سن دقیق دختر را به دست آورده و پرونده محکمی را علیه وی مطرح کنیم.

متهم در دادگاه گفت : من جرمی مرتکب نشده ام! هفته گذشته نیز یک مرد هندی با یک سگ ازدواج کرده بود که علت آن را بخشیده شدن گناهش به خاطر کشتن ۲ سگ دیگر با ضربات سنگ اعلام کرده بود

پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:با دختر خود ازدواج کرد ,

|
 
وضعیت دختر خانم های محترمه در روز قبل از عروسی

وضعیت دختر ها یک روز قبل از عروسیشون! (فقط بخند)
وضعیت دختر ها یک روز قبل از عروسیشون! (فقط بخند)
 
 
 
تعداد نمایش ۶۳۰۷ بار

پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:دختر خانم های محترمه در روز قبل از عروسی,

|
 
بازداشت پیک نهضت آزادی و اصلاح طلبان با انگلیس

 

پیکی که بصورت سه جانبه میان گروههای داخلی و دولت انگلیس در رفت و آمد بوده است ، اصرار داشته تا خاتمی و هاشمی در انتخابات ثبت نام کنند.
به گزارش مجله باشگاه خبرنگاران وبلاگ لحظه به لحظه از سیاست با افشای این خبر نوشت: بر اساس خبر ارسال شده از سوی یکی از منابع خبری مطمئن، یکی از عناصر میانی و رابطان بین اصلاح طلبان ، گروهک منحله نهضت آزادی و همچنین دولت انگلیس دستگیر شده است.

برپایه این گزارش ، فرد یاد شده از افراد مورد اعتماد اصلاح طلبان ، نهضت آزادی و همین طورابراهیم یزدی و دولت انگلیس بوده است که ماموریت داشته تا خاتمی و هاشمی را برای ثبت نام در انتخابات تحریک و تشویق کند.

مرحله دوم طرح این فرد ایجاد زمزمه های دوباره ای از طرح شکست خورده نظارت بین المللی بر انتخابات متعلق به گروهک غیر قانونی نهضت آزادی بوده است.

همچنین گفته می شود از منزل وی تعدادی اسناد و مدارک ساختگی برای زیر سوال بردن حکم حضرت امام (ره) در مورد نهضت آزادی بدست آمده است.

بر اساس این گزارش گروهک یادشده در نظر داشته با بهره گیری از فضای انتخابات همزمان اقدام به تخطئه دست خط حضرت امام در مورد ممنوعیت فعالیت نهضت آزادی نماید.
 

پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:بازداشت پیک نهضت آزادی ,

|
 
بازداشت پیک نهضت آزادی و اصلاح طلبان با انگلیس

 

پیکی که بصورت سه جانبه میان گروههای داخلی و دولت انگلیس در رفت و آمد بوده است ، اصرار داشته تا خاتمی و هاشمی در انتخابات ثبت نام کنند.
به گزارش مجله باشگاه خبرنگاران وبلاگ لحظه به لحظه از سیاست با افشای این خبر نوشت: بر اساس خبر ارسال شده از سوی یکی از منابع خبری مطمئن، یکی از عناصر میانی و رابطان بین اصلاح طلبان ، گروهک منحله نهضت آزادی و همچنین دولت انگلیس دستگیر شده است.

برپایه این گزارش ، فرد یاد شده از افراد مورد اعتماد اصلاح طلبان ، نهضت آزادی و همین طورابراهیم یزدی و دولت انگلیس بوده است که ماموریت داشته تا خاتمی و هاشمی را برای ثبت نام در انتخابات تحریک و تشویق کند.

مرحله دوم طرح این فرد ایجاد زمزمه های دوباره ای از طرح شکست خورده نظارت بین المللی بر انتخابات متعلق به گروهک غیر قانونی نهضت آزادی بوده است.

همچنین گفته می شود از منزل وی تعدادی اسناد و مدارک ساختگی برای زیر سوال بردن حکم حضرت امام (ره) در مورد نهضت آزادی بدست آمده است.

بر اساس این گزارش گروهک یادشده در نظر داشته با بهره گیری از فضای انتخابات همزمان اقدام به تخطئه دست خط حضرت امام در مورد ممنوعیت فعالیت نهضت آزادی نماید.
 

پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:بازداشت پیک نهضت آزادی ,

|
 
تا حالا از این زاویه به غذاها نگاه کردین؟!

 

 

ظرف و مظروف نه به صورت کامل ، بلکه با برشی از بغل، دیدن دارد و این کار را بث گالتون نیویورکی انجام داده است.
به گزارش با شگاه خبرنگاران ؛ غذا و نوشیدنی موضوع تصویر برداری گالتون بوده که در این عکسهای جذاب به خوبی دیده می شوند.
دونات، لته کافه، تخم مرغ، بستنی، سوپ و ... موضوعات مورد نظر وی بوده که به خوبی در تصاویر مشاهده می کنید.
"Cut Food" نام مجموعه تصویری خانم گالتون است که در نیویورک به نمایش در آمده است.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:این زاویه به غذاها نگاه کردین؟!,

|
 
گزيده‌اي‌‌ ازسرمقاله‌ روزنامه‌های پنجشنبه

 

واکاوی پروژه دشمن برای اثرگذاری بر انتخابات 24خرداد ایران با مقاله ای از حسام الدین برومند و عنوان«داستان برف و آفتاب تموز!»منتشر شده در ستون سر مقاله امروز روزنامه کیهان را می خوانید :

در فاصله کمتر از یک ماه به انتخابات ریاست‌جمهوری، سوالات مهم و کلیدی وجود دارد که واکاوی پاسخ‌ها به بهتر روشن شدن صحنه انتخابات کمک می‌کند.یادداشت پیش روی می‌کوشد از میان سوالات احتمالی مهم و قابل تفحص به واکاوی این پرسش بپردازد که در شرایط کنونی پروژه دشمن برای اثرگذاری بر انتخابات 24خرداد چیست؟ این پروژه با چه سناریوها و تاکتیک‌هایی در صحنه خطیر انتخابات پیگیری می‌شود؟ و پیوست رسانه‌ای شبکه بزرگ فریبکاری و دروغ‌پردازی‌های غربی- صهیونیستی در انتخابات چگونه خواهد بود؟
در این باره نکاتی قابل اعتناست که شواهد و قرائن پیرامونی به وضوح نشان می‌دهد تحرکات و کارشکنی‌های دشمن برای انتخابات 24 خرداد که از مدتها قبل تدارک و ساماندهی شده است داستان برف و آفتاب تموز است، چرا؟

1- نکته اول این است که رصد هوشمند و واقع‌گرایانه رفتار و گفتار دشمن در دو سال گذشته حاکی از آن است که راهبردها و تاکتیک‌های او برای اثرگذاری بر انتخابات 24 خرداد بصورت مداوم دچار «تغییر» شده و با نوسانات زیادی همراه بوده است.

راهبرد دشمن بعد از فتنه سال 88 و ناکامی بزرگ در انتخابات قبلی ریاست‌جمهوری، او را به سوی «چالش در مشارکت» سوق داد.
این تصمیم راهبردی از آنجا گرفته شد که برای دشمن محرز گشت «چالش در مشروعیت انتخابات» - که در فتنه سال 88 به دنبال آن بودند- شدنی نیست و مکانیسم قانونی و قدرتمند انتخابات در ایران چنین اجازه‌ای را نمی‌دهد.

گفتنی است؛ چالش در مشروعیت انتخابات و ادعای بزرگ تقلب پلی برای براندازی نرم بود که البته بعدها و پس از فتنه سال 88، مراکز مطالعاتی و رسانه‌ای غربی اذعان کردند در ارزیابی این برآورد دچار خطای تحلیل شده بودند.در این خصوص و از میان حجم انبوه نمونه‌ها و کدهای مستند غربی، گزارش مرکز مطالعات خاورمیانه سابان که در سایت اندیشکده بروکینگز منتشر شد خواندنی است که به صراحت اذعان می‌کند؛ «براندازی نرم در ایران غیرممکن است».

بنابراین مشاهده می‌شود که دشمن در اولین انتخابات پس از فتنه سال 88- انتخابات مجلس نهم در اسفند سال 90- راهبرد چالش در مشارکت را برمی‌گزیند.نتیجه انتخابات و حضور پرشور و 65 درصدی مردم در انتخابات مجلس، بار دیگر مواجهه دشمن در برابر ایران را به هم ریخت.رویترز همان ایام درگزارشی علی‌رغم راهبرد دشمن برای چالش در مشارکت و ناامید کردن مردم برای حضور در پای صندوق‌های رای نوشت؛ «مردم ایران پیروز انتخابات هستند».

2- بدیهی است که وظیفه دشمن، دشمنی است و هر بار که شکست می‌خورد در ساحت دیگری تدارک می‌کند و به میدان می‌آید. برای انتخابات خرداد 92، دشمن کانون تحرکات و دسیسه‌هایش را در سال 91 یعنی سال منتهی به انتخابات ریاست‌جمهوری به پیش کشید. اکنون به اذعان مقامات ‌ذی‌نفوذ و رسانه‌های تصمیم‌ساز غربی به راحتی می‌توان از راهبرد دشمن در سال گذشته برای اثرگذاری بر انتخابات امسال سخن گفت.

راهبرد دشمن یکم- «تغییر محاسبات مسئولان ارشد نظام» و دوم - «خط جدایی مردم از نظام» بود.جالب اینجاست که بهمن 91، موسسه واشنگتن برای سیاست خاور نزدیک در مقاله‌ای تحلیلی به قلم جیمز جفری اعتراف می‌کند؛ «فشارهای اقتصادی - بخوانید تحریم‌ها - برای واداشتن مردم ایران به رویارویی با نظام شکست خورده است.»واشنگتن‌پست نیز اسفند 91 به صراحت می‌نویسد؛ «تحریم‌ها نتوانست ناآرامی‌های اجتماعی ایجاد کند و رهبران ایران را مجبور به تغییر محاسبات‌شان کند.»

3- بنابراین در ادامه تغییر راهبردها و استیصال در مواجهه با ایران اسلامی، در شرایطی که چالش در مشروعیت انتخابات شدنی نیست و طرح چالش در مشارکت هم تجربه تلخی به همراه داشته است؛‌ چه راهبردی از سوی دشمن انتخاب خواهد شد؟ ضمن آنکه همواره مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری به گواهی تمام ادوار گذشته حضوری پرشورتر و مشارکتی بالاتر از سایر انتخابات‌ها مانند مجلس و یا شوراها داشته‌اند.

نکته دیگر در این میان این است که «چالش در رقابت» برای انتخابات در پیش روی جواب نمی‌دهد چرا که ثبت‌نام نامزدهای انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری نشان داد از تمامی سلایق سیاسی حضور دارند. همچنانکه شواهد و قرائن حاکی از آن است که بازار رقابت‌ها میان نامزدها البته پس از احراز صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان داغ خواهد بود.

با این حساب آنچه به عنوان گمانه‌ای قابل اعتنا وجود دارد این است که دشمن «چالش در کاندیداها» را نشانه رفته است و البته با توجه به شرایط کنونی این پروژه اصلی دشمن نخواهد بود.از طریق «چالش در کاندیداها» خط تنش و ناآرامی انتخابات دنبال خواهد شد.

اینکه جماعتی یا جریانی بخواهند پس از اعلام نهایی احراز صلاحیت نامزدها از سوی شورای محترم نگهبان، به جای تمکین در برابر قانون دست به ماجراجویی بزنند جای کمترین تردیدی وجود ندارد که جدول دشمن را پر کرده‌اند.به عبارت ساده دشمن خط تنش را دنبال کرده و ماجراجویان خط خیانت را رهگیری کرده‌اند؛ ان‌شاءالله که چنین مباد.

4- اما به نقطه راهبردی و پروژه اصلی دشمن در فاصله بیست و چند روز مانده به انتخابات می‌رسیم.خاطرنشان می‌شود برای رسیدن به پروژه اصلی، باید این گمانه را مدنظر داشت که پروژه فرعی یعنی چالش در کاندیداها و خط تنش بخاطر تحمیل کاندیدای خاص، مقدم خواهد بود و به لحاظ منطق و سناریوی دشمن زودتر بروز و ظهور می‌نماید.

این پروژه هرچند فرعی است اما در بستر پروژه اصلی امکان مدیریت دارد.پروژه اصلی القای انفعال و منزوی شدن گفتمان اصولگرایی است چرا؟ چند دلیل روشن و غیرقابل انکار وجود دارد؟

یکم - دشمن می‌خواهد از شکست‌های پی‌درپی در مواجهه با ایران در انتخابات‌های اخیر که با اقبال گسترده مردم به مبانی و آموزه‌های اسلامی و انقلابی بوده است انتقام بگیرد.دشمن می‌خواسته صحنه انتخابات را چه به لحاظ مشروعیت یا مشارکت به چالش بکشاند اما نتوانست چون گفتمان اصولگرایی حضور گسترده و با مسئولیت و با بصیرت آحاد مردم را در پی داشته و بالطبع سناریوسازان بیرونی طرفی نبستند.

دوم- شاخصه‌های اصلی گفتمان اصولگرایی، «خدمت»، «مقاومت» و «پیشرفت» بوده است.آیا این شاخصه‌ها را دشمنان نشان‌دار جمهوری اسلامی برمی‌تابند؟بدون تردید پاسخ منفی است چون خروجی خدمت بدون منت به مردم، مقاومت در برابر باج‌‌خواهی و افزون‌طلبی قدرت‌های غربی و تمرکز بر پیشرفت کشور، آحاد جامعه را مصمم‌تر می‌کند تا در تمامی بزنگاه‌های حساس و سرنوشت‌ساز نقشی بی‌بدیل ایفا کنند.

سوم- هر سناریو و راهبردی هم که دشمن بخواهد برای تاثیرگذاری بر انتخابات ایران به پیش بکشاند با زنده بودن گفتمان اسلام انقلابی که جوهره آن اقبال مردمی را در پی دارد پیشاپیش محکوم به شکست است.بنابراین واضح است که این گفتمان مانع بزرگی بر سر راه سناریوها و دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمن است.

چهارم- القای انفعال و منزوی شدن اصولگرایی- به مفهوم یک گفتمان و نه این یا آن جریان سیاسی- این روزها در دستور کار رسانه‌های ضدانقلاب و اپوزیسیون خارج‌نشین است.این تلاش‌ها و تحرکات رسانه‌ای بیرونی و بعضا داخلی برای آن است که نقطه مقابل «مقاومت و پیشرفت» یعنی خط «تنش و سازش» دنبال شود.ماموریت «انحراف» و «فتنه» در زمره خط یاد شده - تنش و سازش - دنبال می‌شود.

5- و بالاخره باید گفت؛ گفتمان اصولگرایی که مبتنی بر خدمت به مردم است و در برابر دشمن سازش‌ناپذیر است و متمرکز بر پیشرفت کشور بوده، دارای اقبال مردمی است و توده‌های مردم بصیر ایران با این شاخصه‌ها همخوانی و سازگاری دارند اما در این میان دلسوزان و نامزدهای اصولگرایان با توجه به شرایط حساس کنونی رسالت تاریخی مهمی برعهده دارند.

چرا که دو خط «انحراف» و «فتنه» در مقابل صلابت و بصیرت توده‌های اصولگرا و وفادار به آموزه‌های اسلامی و انقلابی تاب مقاومت ندارند و به برفی شبیه‌اند که «آفتاب تموز» به آن فرصت بقاء نمی‌دهد.

صبح امروز ستون یادداشت روز روزنامه خراسان به مقاله ای از دکتر سيدعباس صالحي با عنوان«در سوگ آيت ا... سيد عزالدين زنجاني»اختصاص یافت:

پرده  اول
از ميانِ پلک هاي نيمه بازِ قرن  ها، مي توان اجداد او را ديد که در دانش و فضيلت پيشتاز بودند. نامِ «امام جمعه» لقبي بود که از نياکان اش چونان بوي عطرِ سيب بر او مانده بود. يکي پس از ديگري آمده بودند تا شاهدي باشند بر او و براي او! آخرين شان، پدرش «سيد محمود» بود. او که دانش را در بند خويش داشت و فضيلت را جوهر وجودش نهاد و در عصر سکوت سرد و دورانِ يخ زده استبدادِ پهلوي، مقتدائي براي فرزند شد تا از نواي او، نه تنها حکمت و عرفان و فقه و تفسير بنوشد که از او، رسم و راهِ زندگي کردن بياموزد.

چهار ساله بود که پدرش از مجلس موسسان آمده بود و درمجلسِ تغيير سلطنتِ رضاخان قلدر، راي ناداده مجلس را ترک کرده بود و او در دوران کودکانه (و بعد ها نيز) به پدري مي باليد که از معدود کسان بود که در آن برهه تلخ و سرد، بر مسئوليت خويش ايستاده بود و به تهديد و تطميع و يا در معامله جان و نان، شرفِ خويش را به تاراج نداد. آن سان چه بسيار همگنان او چونان کردند و آن را چونان واقعيت تلخ پذيرفتند و تلخي ها به کام دين و ميهن روا داشتند.

استاد فقيد، در اين بيت رفيع، در سالِ 1300 به دنيا آمد و بال و پر کشيد. در روزگار سختي حوزه ها و روحانيت، يعني در دوره 20 ساله رضاخاني، او در کنف والد مکرم اش در زنجان زيست و باليد. گرچه چنگال استبداد، حوزه هاي ديني را در شهر ها و شهرستان ها، مي فشرد و زخمي و مجروح مي کرد، اما او اين توفيق را داشت که صدها حوزه ديني را در خانه خويش داشت. از پدر بزرگوارش، ده ها عنوان درسي را آموخت. از ادبيات، منطق، فقه و اصول و حکمت تا عرفان. از منطقِ حکمت الاشراق تا معيار العلم غزالي، از طهارت و رياض تا متون اصولي فقهي اساتيد معاصر و از مبداء و معاد تا اسفار.

وقتي در 20 سالگي و در سال 1320 به حوزه قم آمد تا تکميل تحصيل کند، بنيه هاي علمي اش استوار بود و او اين شالوده را بالا برد و مرتفع تر ساخت. از اساتيد مبرزي بهره مند گرديد. نخستين شان حضرت امام خميني بود که آن روزگار به حکمت و فلسفه شناخته مي شد. در درس اسفار ايشان شاگردان بزرگواري چونان شيخ مهدي حايري و شيخ عبدالجواد اصفهاني و ديگران حاضر بودند.

اسفار ملاصدرا را در خدمت ايشان خواند. بعدها (5 سالِ بعد)، وقتي علامه طباطبايي از تبريز به قم آمدند؛ پدرشان که از زمانِ هم شاگردي نائيني و کمپاني با ايشان آشنا بود و موقعيت دانشي و فضايل وجودي اش را مي شناخت، او را به تلمذ از ايشان تشويق کرد. گرچه اسفار را خوانده بود (و مکرر خوانده بود) اما دوباره از محضر ايشان در خواست داشت تا تقريري ديگر از اسفار را نيز دريابد و بدين ترتيب، اولين حلقه درسي علامه طباطبايي در قم با اين دعوت آغاز شد. هنوز کتاب هاي علامه طباطبايي از تبريز به قم نيامده بود که درس، با کتابِ اسفاري که او در اختيارِ استاد نهاده بود؛ آغاز گشت.

بعد ها نيز وقتي جلسات ِ علامه طباطبايي در نقدِ مارکسيسم و فلسفه غرب آغاز شد، نخستين جلسه درس از منزل او شروع گشت. درس هايي که نامِ اصول فلسفه و روش رئاليسم را به خود گرفت. علاقه هاي او، در حوزه هاي فقهي و اصولي نيز تداوم يافت و در درس مراجع پرآوازه آن روزگار قم کساني چون آيات عظام: بروجردي، حجت، صدر، سيد احمد خوانساري و ... سالياني مداوم، در طلبِ دانش و حقيقت، حضوري مستمر از خود برجاي گذاشت.

سال 1334 پدر بزرگوارش، سدِ خاکي را برچيد و در سفر ملکوتي اش او را تنها گذاشت و او، چونان عالمان ديرين، و بر سنتِ اجدادش، درخواستِ مردمِ زنجان را پذيرا گشت و به آن منطقه و اقليم بازگشت. در آن روزگاران، او با کوله باري از اوراقي که ره آورد 15 سال تلاش علمي و روحاني در قم بود، دوباره به زاد گاهش بازگشت تا هم عالم دين باشد و هم خدمت گزار مردم اش.

پرده  دوم
به زنجان آمد و پاي در جاي پدر و اجدادش نهاد. ستونِ حوزه علميه شهر گرديد، نقطه اتکا و عزيمت خدمات اجتماعي به مردم شد و واسطه فيض در رفع مشکلات. او در زنجان، به سنگِ صبوري براي شنيدن دردها و مشاوري امين براي پاي نهادن به راه ها تبديل شده بود. در ساليانِ قيامِ امام و روحانيت، در سال هاي 42، يکي از ارکان روحاني آن نهضت شد. به آن سان که در حبسِ علماي بلاد در آن قيام، از جمله زندانيان بود و مدت زماني را با بزرگاني چونان آيات و اساتيد: فلسفي، شهيد مطهري و ... در زندان گذرانيد.

با تبعيد ِ حضرت امام او هم چنان با مجاهدان هم عهد ماند. چه آن که او هم چنان در بيعت با آرمان هاي استادش به سر مي برد. او جهاد و عزت را از تبار خويش و در خون و جانش مي يافت و با بزرگاني از عالمان زنجان چونان آيات سيد رضا موسوي زنجاني، سيد ابوالفضل موسوي زنجاني (که از بستگان او و هم چنين از مبارزانِ پيشتازِ روحاني تهران و ايران بودند) پيوند هاي نسبي و روحاني داشت. بدين گونه، هرچند بدسگالي دژخيمان افزايش يافت اما او سر تمکين نداشت و با قلدران شهر و کشور، مماشات و مصالحه نکرد. آنان او را همراه يا حداقل ساکت مي خواستند و او چونان نبود و بدين شرح، اقامتش را در زنجان برنتافتند و او را چونان جدش پيامبر (ص) از شهر اجدادي اش بيرون راندند.

و او مدينة  الرضا (ع) را برگزيد

پرده  آخر
از سال 1351، در مجاورت امامِ دانش و مهرباني زيست تا 24 ارديبهشت سال 1392 (2 رجب 1434) که در روز شهادتِ امام هادي(ع) در اين تربت سر بر خاک گذارد و رو به افلاک نهاد.در اين 40 ساله حضور، عطر اين عالم روحاني، در مشهد الرضا (ع) پيچيد و چه بسيار دل ها را واله و شيداي خود ساخت. او از باغِ گلرنگ اخلاق و فضائل، برگ ها و رنگ ها چيده بود و بوستان پر الواني را از خود به نمايش درمي آورد.

 جامعيت علمي او، گروه هاي متعددي را مجذوب و گاه مرعوب مي کرد. در ظرائف ادبيات عرب، چيره دست بود و با ذکر شواهد متني و شعري، حوزه ادبي غني خراسان را به هماوردي مي خواست و ادبيان اين حوزه را به شگفتي وا مي داشت؛  در ادبيات فارسي نيز به مثابه عرب اش، انبوهِ اشعارِ شاعران فارسي زبان را در خاطر داشت و به مناسبت هاي گوناگون بر زبان مي آورد و به توضيح و تفسير آن مي پرداخت.

 چون سفره اي کهربايي که به ميهمانانِ خود طعام مي بخشد، او نيز در محفل هاي علمي و مجالس انس اش، با حافظه اي که سرشار از وقايع ديرين و معاصر بود؛ فضايي لطيف و شيرين براي ميهمانان اش رقم مي زد.معلوماتِ کلاسيکِ او از فقه، اصول، تفسير، فلسفه، عرفان و ... نيز گسترده و عميق بود و اين همه را با آزادانديشي، تضارب فکري، اجازه بي دريغ گفت وگو در محفل درس و ده ها ويژگي ديگر آميخته بود.

عوض حيدرپور(نماينده مجلس)در مقاله ای با عنوان «همت جهادي، لازمه مديريت جهادي»برای ستون یادداشت روز روزنامه تهران امروز این طور نوشت:

بیاناتی كه مقام معظم رهبري در چند جلسه اخير درباره ویژگی‌های كانديداي اصلح مطرح كرده‌اند، به عملكرد افراد توجه بيشتري نشان داده شده است. به نظر مي‌رسد لازمه عملكرد قوي هم داشتن روحيه جهادي باشد كه نمونه موفق آن را در هشت سال دفاع‌مقدس شاهد بوده‌ايم. در آن زمان نيروهاي رزمنده هم كار جهاد اكبر را انجام مي‌دادند و هم به جهاد اصغر مي‌پرداختند. در سال‌های دفاع مقدس نوع فعاليت به اين شكل بود كه كارها ازصبح شروع مي‌شد و تا زماني‌كه انرژي وجود داشت كار كردن ادامه مي‌يافت.

 در واقع اگر كسي خودش را درگير كار جهادي كند تا كار وجود داشته باشد نبايد دست از تلاش بردارد. به نظر مي‌رسد صحبت درباره ويژگي كانديداها در سخنان ديروز رهبر معظم انقلاب نوعي ارجاع به فرمایشات و توصیه‌های امام راحل بود كه فرمودند در واگذاري پست‌ها هيچ ملاكي بهتر از تقوا و جهاد نيست كه اين ويژگي در زمان جنگ شامل حال رزمندگان مي‌شد. واژه جهاد كه در دفاع‌مقدس براي حفظ كشور و انقلاب به كار مي‌رفت به ذهن اينگونه متبادر مي‌كند كه اكنون نيز براي ارتقای موقعیت كشور نياز به چنين روحيه‌اي داريم بنابراين كساني كه تلاش مي‌كنند پست رياست‌جمهوري را به‌ دست بياورند بايد از خودشان سابقه جهاد در راه خدا را نشان داده باشند.

اينكه در صحبت‌هاي رهبر معظم انقلاب همت جهادي به عنوان يك كليدواژه مطرح مي‌شود به اين دليل است كه ما اكنون بيش از هر دوره‌اي نيازمند اين روحيه هستيم زيرا با وجودي كه هميشه در حال پيشرفت بوده‌ايم اما اكنون در جمهوري اسلامي در شرايطي هستيم كه به دليل برخی فرصت‌سوزي‌ها در سال‌هاي گذشته نيازمند جبران عقب‌ماندگي‌ها هستيم و براي رسيدن به اين منظور راهي نداريم جز اينكه روحيه جهادي را در خود تقويت كنيم.

 بنابراین برای اینکه به منویات رهبر معظم انقلاب برسیم، لازمه‌اش رسيدن به نوعي همت مضاعف و جهادي است تا براساس اين نوع رفتار با تكيه بر مديريت صحيح و جهادي بتوانيم اقتصاد كشور را نيز به رشد و پيشرفت برسانيم. در واقع به نظر مي‌رسد انتخاب فردي كه روحيه همت جهادي داشته باشد، زمينه‌ساز خلق نوعي حماسه سياسي است كه در نتيجه اجراي درست آن ما قادر خواهيم بود به هدف بعدي كه حماسه اقتصادي است برسيم.

شرايط اقتصادي كشور به خاطر شرايط نامساعد جهاني، تحريم‌ها و البته برخی اشتباهات خودمان و ضعف مديريتي در برآوردها و انجام فعاليت‌هاي مربوط به توليد به‌گونه‌اي است كه تنها با حركتي جهادي قادر به پیشرفت قابل توجه اوضاع خواهيم بود. بنابراين باید در اين راه كسي را انتخاب كنيم كه معتقد به حركت جهادي باشد تا بتوانيم خلق‌كننده حماسه اقتصادي و سیاسی باشيم و کشور را از مرحله فعلی به مرحله‌ای پیشرفته‌تر و مبتنی بر عدالت بهتر سوق دهیم.

مقاله امروز روزنامه رسالت با عنوان«هشدار به اصولگرایان » نوشته صالح اسکندري را در ذیل می خوانید:

اين هشدار شايد به ظاهر بدبينانه و ناشي از نوعي " توهم توطئه" باشد، اما حتما راجع به اتفاقات سريعي که در کشور در حال رخ دادن است.نمي توان حسن ظن داشت و خوشبين بود. سال 88 نيز برخي همين خوش بيني ها و ساده انديشي ها را داشتند اما به يکباره از دل اين خوشبيني ها فتنه اي متولد شد که اگر هدايت هاي حکيمانه رهبر معظم انقلاب و حماسه آفريني مردم در 9 دي و 22 بهمن سال 88 نبود غبار فتنه به اين سادگي ها فرو نمي نشست.

1- نيروهاي پراکنده فتنه سبز در حال مجتمع شدن هستند و آتش زير خاکستر فتنه دوباره در  حال سربرآوردن است.
2- تجربيات فتنه 88 فتنه گران را به مراتب کارآزموده تر از گذشته کرده و فتنه جديد به مراتب پيچيده تر است.
3- تجمعات و اردوکشي هاي خياباني از پيش از انتخابات شروع شده و

نمي توان حضور جماعتي در برابر وزارت کشور در روز ثبت نام را بدون سازماندهي و صرفا بر اثر محبت و علاقه به يک نامزد تلقي کرد.
4- فتنه گران با پيگيري گفتمان" سازش و همزيستي با جهان" پيوند مستقيمي بين توزيع ارزشهاي سياسي بين المللي و بازخوردهاي داخلي انتخابات به وجود آورده اند.

اصولگرايان داراي يک نامزد گفتماني که بتواند گفتمان" مقاومت و تدبير براي پيشرفت" را نمايندگي کند نيستند. عده اي از نامزدهاي مطرح آنها به لحاظ تيپولوژي، برنامه ها و شعارها امکان رقابت با آقاي هاشمي را ندارند. آنهايي هم که اين توانايي را دارند تا کنون نتوانسته اند پايگاه اجتماعي، کادر و برنامه هاي جاذب خود را به عرصه افکار عمومي برسانند.

5- برخي مشغول اثاث کشي به خيمه رقيب هستند .
6- خط تنش و ايجاد التهابي که جريان انحرافي دنبال مي کند به طور مستقيم به تضعيف جايگاه اصولگرايان و تقويت جريان فتنه منجر شده است.

7- بي تدبيري ها و غفلت هاي اقتصادي که باعث فشارهاي تورمي شده است به پاي اصولگرايان نوشته شده است و افکار عمومي قدرت تفکيک بين جريان حامي دولت و اصولگرا را ندارد و يا به سختي مي تواند اين تفکيک را ايجاد نمايد.

8- رقيب در انتخابات اخير قصد دارد از چند تريبون همزمان استفاده کند. مثلا به جاي 10 ساعت برنامه تلويزيوني چرا از 20 و يا 30 ساعت برنامه استفاده نکنند و حرفهاي نا آشناي خود را به گوش مردم برسانند که اينجا ضرورت هوشياري شوراي نگهبان را بيشتر مي کند.

9- تعدد نامزدهاي اصولگرا و فضاسازي که روي اظهارات برخي در چند ماه گذشته صورت گرفته موجب نوعي گنگي و بلاتکليفي در بدنه اصولگرايي شده است و هدف نهايي اين است که موتور سازمان رأي اصولگرايان در انتخابات از تحرک بيفتد.

10- با توجه به احتمال زياد کشيده شدن انتخابات به دور دوم اين امکان به طور جدي مطرح است که حاميان دولت اگر نتوانند به دور دوم برسند تمام امکانات و منابع خود را در اختيار ستاد رقيب قرار دهند.

11- عدم جمع بندي اصولگرايان روي يک نامزد نهايي براي رقابت با گفتمان رقيب در برابر فشارها آنها را به مراتب ضربه پذير مي کند. بخصوص که برخي مستقل ها نيز چشم به سبد راي اصولگرايان دوخته اند.

12-  از آنجا که منتخب رياست جمهوري تاثير مستقيمي روي شورا ها دارد اين خطر براي اصولگرايان متصور است که هم در جبهه رياست جمهوري و هم شوراها هزيمت شوند.

13- طرح شعار انتخابات آزاد و حضور مبدع آن در انتخابات با حمايت ، تشويق و تشجيع طراحان اصلي اين شعار در خارج از مرزها در راستاي تحقق شعار برقراري رابطه و سازش شکي باقي نمي گذارد که برنامه ويژه اي براي انتخابات آينده تدارک ديده شده است.

مآلا به نظر مي رسد امروز نوبت ائتلاف حداکثري مجموعه نيروهاي معتقد به انقلاب است.قاطبه مردم انقلابي به گفتمان انقلاب راي مي دهند اما بايد براي مردم تبيين شود که گفتمان انقلاب در دهه چهارم گفتمان" مقاومت وتدبير براي پيشرفت "است و هر مسيري که مي خواهد شعار زيباي پيشرفت و رفاه را از طريق سازش و همزيستي با جهان مطرح کند، کژراهه اي بيش نيست.

 کساني که مي خواهند اين کژراهه را مقابل کشور باز کنند خيرخواه ملت نيستند. مردم نمي خواهند روند قهقرايي طي کنند. دهه 90 دهه رويش هاي انقلاب است. آنهايي که فکر مي کنند تاريخ در آنها متوقف شده است مي خواهند تاريخ را مثل خود پير کنند اين در حالي است که انقلاب و نظام اسلامي هنوز جوان است اما با اين جواني آنقدر تجربه دارد که آزمودن آن با تئوري هاي تکراري محکوم به شکست است.

صبح امروز روزنامه جمهوری اسلامی ستون سرمقاله خود را به «تحلیل سیاسی هفته »اختصاص داد:

بسم‌الله الرحمن الرحيم

رحمت الهي در اين هفته استمرار داشت و باران با همه لطافت طبعش، اين مرز و بوم را شستشو داد. نزول ماه پرخير و بركت رجب، ماه خدا و ماه ميلاد ولي حق، حضرت علي بن ابيطالب عليه السلام نيز مناسبتي شد تا جان‌ها و دل‌هاي مستعد هم براي تطهير، در زير اين آبشار مغفرت قرار گيرند و براي ورود به ماه شعبان و رمضان آماده شوند. اين ماه، بستر مناسبي براي خودسازي و آمادگي براي ورود به ماه ضيافت الهي است. امروز نيز در نخستين شب جمعه ماه رجب كه "ليلة الرغائب" يا "شب آرزوها" ناميده شده، درهاي رحمت الهي گشوده است و ملائك با نداي "اين الرجبيون" و "اين المستغفرون"، توبه كنندگان را به غفران بي‌منتهاي پروردگار بشارت مي‌دهند.

ميلاد خجسته گنجينه علوم آل الله، حضرت باقرالعلوم عليه السلام در طليعه هفته و در نخستين روز از ماه رجب، از مناسبت‌هاي فرخنده اين هفته بود. سالروز شهادت دهمين ستاره تابناك آسمان امامت و پرچمدار هدايت، حضرت امام هادي عليه السلام نيز از مناسبت‌هاي حزن انگيز هفته بود. اين امام همام در زمان حيات خود، درعين معاصرت با چند خليفه ستمكار عباسي و مقابله با خلفاي جور، در چند سنگر ديگر نيز مبارزه و تلاش بي‌امان داشتند.

از جمله ويژگيهاي برجسته امام هادي(ع)، مقابله با گروههاي انحرافي فكري و عقيدتي بود كه در آن زمان از حمايت بني عباس برخوردار بودند. ايشان با قدرت در مقابل اين گروهها و مباني انحرافي آنها كه قصد منحرف كردن اسلام را داشتند، ايستاده و ابطال فرقه‌هاي انحرافي صوفيه، واقفيه و غاليه را با مباحثات علمي و معرفتي ثابت كردند.

اين هفته برغم اينكه سايه ماه رجب بر آن گسترده بود ولي به دليل همزماني با يازدهمين انتخابات رياست جمهوري، با نوعي سياست پيشگي و بداخلاقي‌ همراه بود كه هرگز در شأن نظام جمهوري اسلامي و شئون اين ماه خدا نبوده و نيست. زمان ثبت نام كانديداهاي انتخابات رياست جمهوري روز شنبه به پايان رسيد و پرونده 686 داوطلب براي بررسي صلاحيت‌ به شوراي نگهبان رفت تا از ميان تعداد بيسابقه ثبت نام كنندگان، اسامي افرادي كه واجد صلاحيت لازم و قانوني هستند در اين هفته به وزارت كشور منعكس شود.

بي‌شك يكي از ويژگي‌هاي اين دوره از انتخابات رياست جمهوري، حضور حداكثري داوطلبان است كه علاوه بر افراد معمولي كه در هر انتخاباتي صدها نفر از آنها ثبت نام مي‌كنند و طبعاً در همان مراحل اوليه رد صلاحيت مي‌شوند، دهها نفر از افراد سرشناس و بعضاً مديران مياني هم ثبت نام كرده‌اند كه موضوع انتخابات را حساس تر، پرشورتر و پررقابت‌تر از هميشه خواهد كرد و طبعاً همين امر، مسئوليت شوراي نگهبان را در زمينه بررسي دقيق و قانوني صلاحيت‌ها و همچنين نظارت بر همه مراحل آن را سنگين‌تر مي‌نمايد.

نكته ديگر اينكه متأسفانه از همين هفته، بناي ناصحيح برخي سخنان و برخوردهاي غيراخلاقي انتخاباتي در رقابت كانديداها و طرفدارانشان كليد خورد كه درصورت تعميم آن مي‌تواند وجهه نظام اسلامي را كه قاعدتاً بايد مظهر و سرآمد اخلاق و قانون باشد را زير سؤال ببرد.

به همين مناسبت ديروز رهبر معظم انقلاب در ديدار قشرهاي مختلف مردم، انتخابات 24 خرداد را آزمون افتخارآميز ديگري براي ملت ايران دانستند و با تبيين اهداف متضاد ملت و دشمنان ملت در اين انتخابات تأكيد كردند: مردم براي تحقق اهداف خود و ناكام ماندن دشمن، با حضور پرشور و گرم در انتخابات، از ميان نامزدهايي كه شوراي نگهبان براساس معيارهاي قانون معرفي مي‌كند، انساني شايسته، وارسته، مؤمن، انقلابي، اهل استقامت و عزم و ايستادگي و برخوردار از همت جهادي را انتخاب كنند كه بتواند بهتر از ديگر نامزدها، بار سنگين عزت و پيشرفت كشور را به دوش بكشد و به جلو ببرد.

ايشان در تبيين اهميت مضاعف انتخابات اين دوره افزودند: با وجودي كه حدود يك ماه تا انتخابات فاصله داريم اين موضوع به يك مسئله مهم بين‌المللي تبديل شده، و اتاق‌هاي فكر جهاني و دشمنان ايران، حتي مقدمات آن را با دقت رصد مي‌كنند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأكيد بر اينكه دشمنان در قبال اين انتخابات اهدافي كاملاً مغاير با اهداف ملت ايران را دنبال مي‌كنند افزودند: مردم ايران به دنبال فرد اصلحي هستند كه كشور را با سرعت بيشتري در عرصه‌هاي مادي و معنوي به پيش ببرد و ضمن حل مشكلات موجود و ايجاد زندگي بهتر و مرفه تر، عزت و استقلال ايران را در پرتو شور و شوق و اميد مردم ارتقاء بخشد.

در اين هفته همچنين بررسي لايحه بودجه سال 92 كه بر اثر سوء مديريت و بي‌قانوني‌هاي دولت بايد در اوايل زمستان سال گذشته براي تصويب به مجلس ارائه مي‌شد، در جلسات صبح و عصر مجلس ادامه يافت و اين ارزيابي را بيش از هميشه به واقعيت تبديل كرد كه عملكرد دولت دهم در حوزه اقتصادي و جنبه‌هاي كارشناسي، بسيار ناموفق،‌ نابسامان و حتي شكست خورده است و لطمات سنگيني را به كشور وارد آورده كه جبران آن توسط دولت بعدي، بسيار دشوار و پرهزينه خواهد بود.

در موضوعات خبري خارجي، جديدترين تحولات در بحران سوريه، انتخابات پاكستان و سفر قرضاوي به غزه را به عنوان اهم رويدادهاي خارجي مورد بررسي قرار مي‌دهيم.اين هفته همزمان با پيشروي‌هاي ارتش سوريه در اكثر مناطق درگيري، جان كري وزير خارجه آمريكا به مسكو رفت تا درباره آخرين تحولات بحران سوريه با مقامات روس مذاكره كند.

ديدار مقامات آمريكايي با دولتمردان روسيه بي‌ارتباط با پيشروي‌هاي ارتش سوريه نمي‌باشد. آمريكايي‌ها كه از تحقق اهداف خود در سوريه از طريق تغذيه مالي و تسليحاتي گروههاي شورشي به نتيجه نرسيده‌اند و هر روز كه مي‌گذرد خود را در سوريه بازنده مي‌بينند، با سراسيمگي به ديدار مقامات روسيه شتافته‌اند تا بلكه بتوانند به كمك روسها، بحران سوريه را به نحوي به پايان برسانند و از شكست نهايي شورشيان و ناكامي كامل خود جلوگيري نمايند.

در اين باره اعلام شده است توافقي نيز بين مسكو و واشنگتن حاصل شده است. آنچنانكه از خبرها بر مي‌آيد روسها همچنان بر مواضع خود درباره سوريه باقي هستند و قاعدتاً اين آمريكايي‌ها هستند كه مجبور شده‌اند از خواسته‌هاي خود كوتاه بيايند. سوريه به توافق واشنگتن و مسكو واكنش محتاطانه‌اي نشان داده و گفته است اگر طرح جديد، استقلال و حاكميت آنها را تهديد نكند آنرا مورد بررسي قرار خواهند داد.

انتشار اخبار مربوط به اقدامات ضدانساني و وحشيانه شورشيان افراطي سوريه، ضربه ديگري بر جبهه مخالف دولت سوريه زده و آنها را در مقابل ديد جهانيان رسواتر ساخته است. در چنين فضايي قرار است طرح واشنگتن - مسكو در ژنو به مذاكره گذاشته شود. از جمله‌ مواردي كه آشكار شده اين است كه مسكو اعلام كرده است در گفتگوهاي آتي بايد جمهوري اسلامي ايران و همچنين عربستان نيز حضور داشته باشند.

اين هفته، پاكستان شاهد برگزاري انتخابات مجلس بود كه طي آن حزب مسلم ليگ به رهبري نواز شريف پيروز شد. هر چند هنوز نتيجه رسمي اعلام نگرديده است ولي منابع خبري پاكستان اعلام كرده‌اند حدود 100 كرسي از 276 كرسي مجلس را حزب نواز شريف توانسته است تصاحب كند.

انتخابات اين دور پاكستان يك ويژگي داشت و آن اين بود كه براي اولين بار در تاريخ استقلال اين كشور يك دولت غيرنظامي توانست عمر طبيعي خود را طي كند و قدرت را به يك دولت غيرنظامي ديگر واگذار نمايد چرا كه تمامي دولتهاي قبلي با كودتاي نظاميان مواجه شده بودند.

نواز شريف كه پيشتر نيز دو دوره نخست‌وزير پاكستان بود، اكنون با تجربه بيشتري سكان اين كشور 180 ميليون نفري را به عهده گرفته است. وي با دو چالش مهم مواجه است تحت اينكه تلاش خواهد كرد اقتصاد به شدت آسيب ديده اين كشور را سر و سامان دهد و دوم، مواجهه با گروههاي افراطي و خشونت‌ها و ناآرامي‌هاي سياسي است كه اين كشور با آن روبه‌روست. نواز شريف، البته اولويت دولت خود را احياي اقتصاد عنوان كرده است ولي قطعاً معضل تروريسم و فرقه گرايي، كمتر از مشكل اقتصاد نيست، هر چند عنوان مي‌شود كه نواز شريف روابط بهتري با گروه طالبان و ساير گروههاي افراطي دارد ولي اين روابط، در زماني كه وي سكان هدايت اجرايي كشور را به دست بگيرد شرايط متفاوت‌تري خواهد داشت.

نكته بعد،‌ نوع روابط دولت نواز شريف با آمريكا به عنوان ديگر بازيگر مهم عرصه سياسي پاكستان خواهد بود. نواز شريف، دولتهاي قبلي را به دليل پيروي بي‌چون و چرا از خواست‌هاي آمريكا، مورد شماتت قرار مي‌داد و از جمله، از سكوت اين دولتها در قبال حملات گسترده هواپيماهاي بدون سرنشين كه منجر به كشته شدن شمار زيادي از مردم اين كشور شده است انتقاد مي‌كرد و اكنون بايد ديد سياست وي در اين باره چگونه خواهد بود، به ويژه آن كه دولتهاي پاكستان، جملگي به دليل دريافت كمك مالي از آمريكا، هرگز رغبتي به رويارويي با اقدامات مداخله گرانه آمريكا از خود نشان نداده‌اند.

اين هفته، شيخ يوسف قرضاوي، كه اخيراً مواضع تفرقه افكنانه و اظهارات فتنه‌جويانه‌اش مورد شگفتي و تأسف مسلمانان شده است به فلسطين اشغالي سفر كرد و با برخي مقامات حماس ديدار نمود. وي كه به خود، عنوان "رئيس شوراي علماي جهان اسلام" نيز داده است در اظهاراتي كه طي دو سال اخير، يعني از زمان وقوع قيام‌هاي مردمي در منطقه، داشته است، كاملاً به عنصري در خدمت سياستهاي دولت قطر كه آنهم در خدمت اهداف آمريكا و صهيونيستهاست، تبديل شده است.

قرضاوي ضمن حملات مكرر به جمهوري اسلامي ايران و حزب‌الله لبنان، از شورشيان سوري حمايت كرده است. قرضاوي چندي قبل به لبنان رفت و تلاش كرد در آنجا جناح‌هاي همفكر خود را عليه حزب‌الله لبنان بشوراند و حالا با سفر به غزه همان هدف، يعني تقويت جريان‌هاي وهابي و سلفي در منطقه را دنبال مي‌كند.

نكته قابل توجه اينست كه درحالي كه شيخ يوسف قرضاوي و برخي مفتيان وهابي به عنوان ابزار سياسي شيوخ قطر عمل مي‌كنند تا در سوريه و لبنان و عراق آتش فتنه را شعله‌ورتر سازند، سازمان جاسوسي آمريكا (سيا) كه از بانيان اصلي فتنه است اعتراف كرده در انتخابات آينده رياست جمهوري سوريه اگر بشار اسد كانديدا شود 75 درصد مردم سوريه به او رأي خواهند داد. اين اعتراف سازمان سيا نشان مي‌دهد شيوخ قطر و اربابان آمريكائي آنها و مهره‌هائي همچون قرضاوي باتمام تلاش‌ها و هزينه‌هائي كه كرده اند، در سوريه در باتلاق فرو رفته‌اند و در لبنان و عراق نيز راه به جائي نخواهند برد.
 

پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:گزيده‌اي‌‌ ازسرمقاله‌ ,

|
 
از مدرک تحصیلی منوچهر متکی تا يك ناگفته عجيب درباره دولت!

 
عالیجناب گاف نقشه افراطیون برای هاشمی را لو داد،خدای نکرده قائل به شیوه قذافی که نیستید؟!،احمدی‌نژاد می‌دانست هاشمی کاندیدا می شود،وزیر معزول در مجلس مسئولیت گرفت،رد صلاحيت‌ها به معناي آن نيست كه نامزدي تابع ولايت نيست،رفسنجاني برنامه ما را برای تحريم انتخابات به هم زد،، تأييد 8 داوطلب رياست جمهوري،وزیر معزول در مجلس مسئولیت گرفت،از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های امروز هستند.
به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  اخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید.   

*کیهان:

    
عالیجناب گاف نقشه افراطیون برای هاشمی را لو داد

اکبر گنجی می‌گوید مایل است عالیجناب سرخپوش تبدیل به عالیجناب سبزپوش شود و این شدنی است.وی مهره اجیر شده احزاب تندرو در دوره اصلاحات برای ترور شخصیت هاشمی با استفاده از عنوان عالیجناب سرخپوش قتل‌های زنجیره‌ای (سال 77 و 78) بود.

او اکنون ضمن تحلیلی در وب‌سایت رادیو زمانه می‌نویسد: انتخابات فرصتی برای تبدیل عالیجناب سرخپوش به عالیجناب سبزپوش است. هاشمی در ساختن وضعیت فعلی نقش اساسی داشته و یکی از ارکان بوده است. هاشمی دهه 70، هاشمی دهه 60 نیست و هاشمی دهه 80 هم هاشمی دهه 70 نیست. او رفته رفته به حاشیه رانده شده است. انتخابات 92 هاشمی، انتخابات 88 موسوی است.

وی خواستار ساختن دو قطبی علیه حاکمیت جمهوری اسلامی و استفاده از هاشمی در این فضا شده و می‌نویسد: اگر این دو قطبی ساخته شود، هاشمی به طور طبیعی به درون آن رانده خواهد شد. در آن صورت باید دست به انتخابی سرنوشت‌ساز بزند. در جبهه حاکمیت یا مخالفان قرار گیرد. انتخابات 88، موسوی پیشین را موسوی سبزپوش کرد.

انتخابات 92 نیز ممکن است هاشمی پیشین را سبزپوش کند. او اگر نخواهد گفتار و رفتارش را سبز کند، بازی را کاملاً باخته است. در این شرایط، مخالفان نیز باید بکوشند تا «عالیجناب سرخپوش» را به موسوی / کروبی دیگری، یعنی «عالیجناب سبزپوش» تبدیل کنند.

گنجی که در لو دادن برخی سناریوها مهارت دارد، با بیان اینکه آمریکایی‌ها می‌خواهند در قالب یک سناریو لغو تحریم‌ها را به تغییر رژیم در ایران مشروط کنند، مجدداً به ضرورت قربانی کردن هاشمی پرداخته و نوشت: هاشمی رفسنجانی [برای سبزها] بهانه‌ای بیش نیست. اگر بتوان او را به عالیجناب سبزپوش تبدیل کرد، گامی به پیش است. اگر چه ممکن است هزینه آن سرنوشتی چون سرنوشت منتظری، موسوی و کروبی باشد.

کیهان پیش از این بارها تصریح کرده که افراطیون مدعیان اصلاح‌طلبی 12 سال پس از انتقام سختی که از هاشمی گرفتند، مجدداً درصدد تسویه حساب با هاشمی هستند اما با این تفاوت که این بار با ژست منافقانه حمایت از هاشمی می‌خواهند او را قربانی مطامع خود کنند و هاشمی را درگیر بازی دو سر باخت سازند.

نقش انگلیس و آمریکا در تحولات جهانی رنگ باخته است

«اثرگذاری آمریکا و انگلیس در تحولات جهانی کاهش یافته است».
پایگاه اینترنتی دویچه وله ضمن انتشار این تحلیل خاطرنشان کرد: آمریکا و انگلیس کماکان به جای اقدام نظامی، به مذاکره جهت حل بحران در سوریه ادامه می‌دهند اما مذاکرات آنان در واشنگتن، کاهش تأثیر اتحاد این دو کشور را در صحنه جهانی برجسته‌تر کرده است.

این گزارش می‌افزاید: حدود 10 سال پیش، تونی‌بلر و جرج بوش، رهبران قبلی انگلیس و آمریکا در کاخ سفید مقابل خبرنگاران ظاهر شدند تا از تصمیم خود برای تهاجم به عراق و از جنگی سخن بگویند که قرار بود کوتاه و موفقیت‌آمیز باشد. با این حال این جنگ حدود 10 سال بطول انجامید و امروزه جهان همچنان با پیامدهای آن روبروست.

دویچه‌وله می‌نویسد: ملاقات اخیر نخست‌وزیر انگلیس و رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن، بیش از اندازه با تأنی همراه بود. به اعتقاد «هیتر کونلی» عضو مرکز تحقیقاتی «مطالعات استراتژیک و بین‌المللی» واشنگتن، این خودداری آمریکا و انگلیس، پیامد یک دهه جنگ است. واضح است که این امر ناشی از خستگی درگیری بین‌المللی 12 ساله این دو کشور در عراق و افغانستان است.

هیچ نشانی از اقدام از جانب واشنگتن یا لندن نبوده و هیچ صحبت رسمی در مورد منطقه ممنوعه پروازی آنگونه که برخی سیاستمداران در آمریکا خواستارش بودند،‌نیست.«کونلی» می‌گوید دلایل زیادی برای دیدگاه‌های مشابه و قوی آمریکا و انگلیس در مورد اقتصاد وجود دارد اما به هنگام تأثیرگذاردن بر سیاست اقتصادی اروپا، مشاهده می‌کنیم که انگلیس تأثیر چندانی در این حوزه ندارد.دویچه‌وله در پایان می‌نویسد: به رغم زمینه‌های مشترک بین اوباما و کامرون، نشست اخیر آنان در واشنگتن تأثیر چندانی بر صحنه جهانی نخواهد داشت.

انتخابات در ایران رقابتی‌جذاب و غیر قابل‌ پیش‌بینی است

یک اندیشکده آمریکایی اعلام کرد انتخابات در ایران همچنان رقابتی، جذاب و غیرقابل پیش‌بینی است.
سوزان مالونی تحلیلگر ارشد موسسه بروکینگز دراین‌باره نوشت: چهره‌های متفاوتی برای نامزدی ثبت‌نام کرده‌اند. توجه تحلیلگران غربی به انتخابات ایران موضوع جالبی است و نشان می‌دهد که سیاست در ایران همچنان رقابتی و جذاب است. به گزارش ایرنا، در این مقاله نوشته «سوزان مالونی» عضو ارشد بروکینگز آمده است: رقابت برای انتخاب جانشین احمدی‌نژاد هفته گذشته با ثبت‌نام نامزد‌ها آغاز شد و این در حالی است که مبارزات انتخاباتی نشان از یک رقابت خیره‌کننده دارد.

در این تحلیل خاطرنشان شده است: تقریبا ناممکن است که پیش‌بینی کنیم نامزدهای نهایی چه کسانی خواهند بود چه برسد به اینکه پیش‌بینی کنیم چه کسی در انتخابات پیروز می‌شود. با این حال آنچه مشخص است اینکه انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، زنگ آغاز یک نقطه عطف تاریخی دیگر در مسیر تکاملی توأم با تلاطم حکومت دینی- انقلابی است.

مالونی با استقبال از نامزدی هاشمی و عملگرا خواندن وی می‌نویسد: با این حال وی با موانع بزرگی رو به رو است؛ موانعی که بسیاری از ناظران را قانع کرده بود که اشارات اخیر او درباره رقابت انتخاباتی تنها یک شوخی است. مهمتر از همه سن او است که تقریبا 79 ساله است که این امر علاوه بر اینکه پرسش‌هایی درباره توانایی او مطرح می‌کند ممکن است مبارزه انتخاباتی او را در کشوری با جمعیت جوان مخدوش سازد.

وی می‌افزاید: مساله مشکل‌سازتر این واقعیت ناخوشایند است که به نظر می‌رسد او در میان رسانه‌های غربی بیش از ایران دارای یک پایگاه رای احساساتی است. در میان تشکیلات ایران، رفسنجانی بطور گسترده به عنوان فردی دارای [...]و از حیث ایدئولوژیک غیرقابل اعتماد نگریسته می‌شود. مردم نیز در انتخابات مجلس در سال 2000 به او رای ندادند و در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2007 نیز به احمدی‌نژاد رای دادند.

وی سپس با اشاره به غلط بودن تحلیل‌های آمریکایی‌ها درباره ادعای نظامی بودن فضای انتخابات نوشت: 4سال پیش هیلاری کلینتون وزیروقت امورخارجه و بسیاری از محققان پیش‌بینی کردند که ایران در حال تبدیل شدن به یک دیکتاتوری نظامی است. اما اکنون بسیاری از این پیش‌بینی‌ها کنار رفته‌اند. اجازه دهید روشن صحبت کنیم. همانطور که مانورهای ابتدایی رقابت انتخاباتی 2013 نشان می‌دهد، سیاست در ایران همچنان رقابتی، غیرقابل پیش‌بینی و جذاب است.

خدای نکرده قائل به شیوه قذافی که نیستید؟!

حسن روحانی ضمن ابراز تمایل به مذاکره با آمریکا گفت: آمریکا کدخدای ده است و بستن با کدخدا راحت‌تر است!
وی که در دانشگاه صنعتی شریف سخن می‌گفت، درباره مذاکره با آمریکا گفت: هنر این است که ما تهدید را به آسیب و آسیب را به فرصت تبدیل کنیم از این رو مذاکره با آمریکا امکان‌پذیر و شدنی است اما سخت است هر چند بنده معتقدم مذاکره با آمریکا راحت‌تر از مذاکره با اروپاست چرا که اروپایی‌ها به دنبال آقا اجازه از آمریکا هستند. از این رو دولت آینده باید بتواند رابطه ایران و آمریکا را از حالت تخاصم به مرحله تنش که یک مرحله پایین‌تر است برساند.

وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها کدخدای ده هستند، با کدخدا بستن راحت‌تر است و حالا که رهبر انقلاب در سخنان اول فروردین امسال راه مذاکره را باز گذاشتند دولت بعد با رعایت خطوط قرمز می‌تواند این رابطه را برقرار کند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره نامزدی هاشمی گفت: آقای هاشمی تا روزهای آخر قاطعانه به بنده گفت که کاندیدا نمی‌شود اما دلایلی پیش آمد که ایشان نامزد شد؛ آقای هاشمی به بنده گفت که ساعت 3 بعدازظهر روز آخر ثبت‌نام‌ها به تصمیم برای ثبت‌نام رسیده است.

وی تاکید کرد: هاشمی و بنده کاندیدا هستیم و با هماهنگی این مسیر را ادامه می‌دهیم اما در روز رای و در 24 خرداد یک نفر از ما در لیست رای قرار خواهد گرفت(!)اظهارات حسن روحانی در زمینه مذاکره با آمریکا که تحریف صریح مواضع مقام معظم رهبری و حاکی از ساده‌دلی در قضاوت نسبت به آمریکاست، در حالی عنوان می‌شود که وزارت خارجه دولت اصلاحات - مقارن با تصدی شورای عالی امنیت ملی از سوی حسن روحانی- برخی مکاتبات را برای انجام مذاکره با آمریکا صورت داد اما با موضع متکبرانه و تحقیرآمیز طرف آمریکایی روبرو شد.

از سوی دیگر با عنایت به اینکه همچنان لابی ایپک به واسطه کنگره بر سیاست‌های دولت آمریکا درباره ایران نظارت فائقه دارد، بنابراین به سیاق اظهارات آقای حسن روحانی لابد باید گفت که باید دم صهیونیست‌ها را دید؛ از سوی دیگر جنس خوش‌بینی‌های امثال روحانی در مذاکرات هسته‌ای باعث دو سال و نیم تعطیلی مطلق فعالیت‌های هسته‌ای ایران در ازای هیچ شد و اگر درایت و مقاومت رهبر معظم انقلاب و ملت ایران نبود احتمالا برخی حضرات به شیوه معمر قذافی دم آمریکا و انگلیس را کامل می‌دیدند و تمام تأسیسات و تجهیزات هسته‌ای را بار کشتی‌ها می‌زدند و به سمت غرب‌ ترانزیت می‌کردند!

و نهایتا قابل ذکر است که آقای حسن روحانی فعلا نمی‌تواند چالش نامزدی خود با هاشمی را حل کند و به سادگی آب خوردن از طرف وی دور می‌خورد و در فضای انتخابات معلق می‌ماند. با این وصف چگونه می‌تواند مسائلی به مراتب بزرگ‌تر و پیچیده‌تر را با آمریکا و غرب حل کند؟

جسارت عبور از حاکمیت دینی شرط بی‌بی‌سی برای هاشمی!

محافل مخالف جمهوری اسلامی بر سر حمایت از هاشمی در انتخابات درگیر اختلاف‌نظر هستند. برخی از آنها می‌گویند این حمایت را باید به رادیکال شدن مواضع هاشمی در برابر نظام مشروط کرد و او را وادار به تندروی نمود. این همان مشیی است که محافل ضدانقلاب در مدیریت موسوی و کروبی به سمت تبدیل به پیاده‌نظام جنگ نیابتی آمریکا و اسرائیل در پیش گرفتند.

وب‌سایت شبکه دولتی انگلیس در این باره، شق خوش‌بینانه آمدن هاشمی را قرار گرفتن در عرض حاکمیت و مطالبه تغییر قانون اساسی عنوان کرده و می‌نویسد: پیش‌فرض ما در این تحلیل، وجود درک واقعی در ذهن هاشمی از خواسته رای‌دهنده‌ها به اوست. آنها توقع دارند او جسارتی مانند احمدی‌نژاد در هموار کردن مسیر قانونی[!؟] برای گذر از حاکمیت دینی داشته باشد. امیدواریم او به گونه‌ای بیاید که هاشمی قبل از سال 76 فقط در اوراق تاریخی همان سالها مرور شود.

پایگاه اینترنتی روزنت نیز در تحلیلی نوشت: ایستادگی موسوی و کروبی مقابل حاکمیت مطلوب‌تر از مشی خاتمی و هاشمی بود. راهبرد موسوی و کروبی استراتژیک بود اما در سطح تاکتیکی اشتراک چشمگیری میان سبزها و هاشمی و خاتمی وجود دارد. باید بر همان استراتژی موسوی و کروبی تاکید کرد اما همکاری تاکتیکی با هاشمی را منتفی نکرد. هاشمی منجی و قهرمان نیست.

 جنبش سبز نباید در هاشمی ادغام شود و باید تمایز آن روشن باشد ولی باید از تقابل و رویارویی با وی نیز اجتناب کرد. کاستن آرای او اشتباه است منتها باید معلوم شود که هاشمی نماینده جنبش سبز نیست. تمایز باعث می‌شود تبعات شکست احتمالی او متوجه جنبش سبز نگردد اما پیروزی احتمالی او امر مثبتی است. در واقع هر قدر او در موضع نقد حاکمیت جلوتر برود یا نتیجه موضع‌گیری‌ها و اعمال او در ایام رقابت انتخابات باعث محدود شدن حوزه نفوذ و قدرت نهاد ولایت فقیه شود، باید همگرایی تاکتیکی سبزها با وی نیز گسترش یابد.

در همین حال پایگاه اینترنتی حلقه لندن (جرس) از هاشمی خواست تا شعار خود را «انتخابات آزاد» قرار دهد و افزود: مهمترین گره، انتخابات آزاد است که صرف‌نظر از نتیجه، حضور هاشمی می‌تواند فرصتی برای طرح مجدد این مطالبه باشد. به عبارتی دیگر انتخابات آزاد، مطالبه تاریخی است که هاشمی خود چندی پیش آن را به کار برد و امروز می‌تواند به شعار انتخاباتی وی تبدیل شود.

از سوی دیگر جمشید اسدی در سایت گویانیوز و در مطلبی تحت عنوان «رفسنجانی و شور انتخابات! کدام انتخابات؟» خاطرنشان کرد: رفسنجانی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شد و شور تازه‌ای در دل اپوزیسیون مصلحت‌اندیش انداخت! از خوش‌آمد به رفسنجانی گرفته تا شتاب برای پشتیبانی از او. اپوزیسیون شتابان و مصلحت‌اندیش، حتی بدون آن که بداند رفسنجانی چه برنامه‌ای دارد تصمیم خود را برای پیروی از وی گرفت.

وی می‌افزاید: جای شگفتی نیست! نگاهی با پیشینه‌ای دراز در اپوزیسیون هیچ سیاستی را برنمی‌تابد جز چشم بستن به بازی‌های درون حاکمیت و دل بستن به جناحی علیه جناح دیگر. به باور ما اما می‌بایستی گزینه آزادی و دموکراسی را دست کم در سپهر اندیشه فرا کشید و بالا دست کرد. استفاده بخردانه از فرصتی در دل نظام به معنای چشم‌پوشی از فرصت‌سازی برای دموکراسی راستین نیست.

اسدی می‌نویسد: تنها در پرتو تعریف و منشور روشنی از دموکراسی و انتخابات راستین است که می‌توان آمدن این یا آن نامزد انتخاباتی- رفسنجانی یا مشایی- را سنجید و واکنش نشان داد. جانمایه استراتژی انتخابات آزاد از قانون اساسی جمهوری اسلامی فراتر می‌رود.

*تهران امروز:

مدرک منوچهر متکی چیست؟

پارسینه ‌نوشت، منوچهر متکی كه آخرين سمت اش وزارت امورخارجه در دولت های نهم و دهم است، مدرکی تحت عنوان دکترا را به دست نیاورده و دیپلم علوم طبیعی دارد.سوابق ثبت شده از این کاندیدای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در سازمان بازنشستگی کشوری در تاریخ 23 اسفند 89 گویای این حقیقت است. بر اساس این سند متکی گروه یا رتبه علمی خاصی ندارد و آخرین مدرک تحصیلی وی، دیپلم علوم طبیعی است. او مجموعا 35 سال و 12 روز خدمت کرده است. منوچهر متکی با مدرک دیپلم طبیعی با پایه حقوقی «وزیر» بازنشسته شده است.

احمدی‌نژاد می‌دانست هاشمی کاندیدا می شود

معاون سیاسی دفتر احمدی نژاد طی یادداشتی در روزنامه دولت، عباراتی را به محمود احمدی نژاد منسوب کرد که با توجه به انتشار آن در روزنامه دولت، می توان این سخنان را صحیح و قطعی دانست. محمد‌جعفر بهداد با طرح اين ادعا که احمدی نژاد از دو سال پیش می‌دانست هاشمی کاندیدا می شود، دو نقل قول از رئیس جمهور مطرح کرد؛ اول اينكه ،این بیچاره‌ها نمی‌دانند چه سرنوشتی در انتظار کشور است.او در نقل دومين جمله از رئيس جمهور بيان مي كند: همین ماها که متهم به مخالفت با رهبری هستیم، آخرش باید از ولایت و رهبری دفاع کنیم.

يك ناگفته عجيب درباره دولت

روح‌الله احمدزاده ‌کرمانی نامزد رياست جمهوري در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی گفت: در این دولت برخی‌ها می‌خواستند با رمل و اسطرلاب کشور را اداره ‌کنند. وي افزود: هر دفعه می‌گویند از آسمان برای ما خبر رسید. حتی یک بار گفتند از آسمان خبر رسیده که فلان مسئول از نوادگان قاتلان سیدالشهدا (ع) در کربلا بوده و بعد آن مسئول را عزل کردند. اینگونه کشور را اداره می‌کنند!

تحویل پرونده اي به دستگاه نظارتی

مصطفی افضلی‌فرد در گفت‌وگو با خانه ملت درباره ورود کمیسیون اصل نود برای رسیدگی به پرونده نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، گفت: جز پرونده مشایی، مورد دیگری از نامزدهای ریاست جمهوری در کمیسیون اصل نود مطرح نشده است.وي افزود: پرونده مشایی در کمیسیون اصل نود تمام شده و گزارش نهایی آن به مسئولان و دستگاه‌های ذی‌ربط از‌جمله شورای نگهبان برای اعمال نظارت قانونی ارسال شده است.پرونده مشایی به دلیل شکایت اشخاص حقیقی و حقوقی در کمیسیون اصل نود مفتوح بود.

وزیر معزول در مجلس مسئولیت گرفت

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس طي حکمی دکتر مرضیه وحید دستجردی را به عنوان مشاور رئیس و رئیس شورای راهبردی حوزه سلامت و رفاه این مرکز منصوب کرد.به گزارش مشرق ، کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در حکمی مرضیه وحید دستجردی را به عنوان مشاور رئیس و رئیس شورای راهبردی حوزه سلامت و رفاه این مرکز منصوب کرد.

رد صلاحيت‌ها به معناي آن نيست كه نامزدي تابع ولايت نيست


حجت‌الاسلام سيدمحمد غروي عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم در گفت‌وگو با خبرآنلاين، با اشاره به تعدد و تكثر نامزدهاي انتخابات رياست‌جمهوري و مسئوليت شوراي نگهبان در تاييد صلاحيت اين افراد، گفت: شوراي نگهبان شاخص‌هايي براي بررسي رجل سياسي - مذهبي بودن كانديداها دارد. ظاهرا اخيرا هم مجلس طرحي را آماده كرده بود و شوراي نگهبان خودش روي آن كار كرده و سازوكار مناسب‌تري را هم در نظر گرفته است.وي با تاكيد بر اينكه رد صلاحيت كانديداها نبايد غيرعادي تلقي شود، گفت: رد صلاحيت‌ها به معناي آن نيست كه خدايي ناكرده فردي انقلابي يا تابع ولايت نيست يا از نظر تعهد ديني يا مديريتي مشكل دارد.

 بحث اين است كه رئيس‌جمهور بايد كسي باشد كه هركسي پرونده كاري و اجرايي او را در نظام ديده لااقل بگويند اين فرد كف خصوصيات رئيس‌جمهور شدن را دارد و مي‌تواند رئيس‌جمهور شده و نقش ايفا كند، ولو اينكه اصلح نباشد ولي در حد صالح بايد باشد.اين چهره سياسي اصولگرا با تاكيد براينكه كساني كه در اين حد و حدود نباشند نبايد مورد تاييد شوراي نگهبان قرار گيرند، گفت: ممكن است كانديداها شاخص‌هاي مثبتي داشته باشند. براي مثال يك استاد دانشگاه يا مسئول اجرايي يك اداره يا...باشند.

 اما اينها وظايفي است كه اعمال مديريت وسيع و كلاني را احتياج نداشته است. طبيعتا اين دسته از افراد نبايد در دايره تاييد صلاحيت‌هاي شورا قرار گيرند.غروي در ادامه با بيان اينكه نمي‌توان پيش‌بيني كرد كه خروجي شوراي نگهبان تاييد صلاحيت گسترده باشد يا نه؟، گفت: با اين وجود حدس ما و ديگران اين است كه با توجه به اين شاخص‌ها، رئيس‌جمهور بايد فردي باشد كه ظرفيت اداره كشور را داشته باشد. از بين كانديداهاي موجود تقريبا بين 8 تا 10 نفر تاييد صلاحيت مي‌شوند.

 تجارب گذشته هم اين را نشان مي‌دهد. بنابراين اينگونه نيست كه 50 نفر تاييد شوند كه مردم را در انتخاب دچار دشواري كنند.وي ادامه داد: اين تعداد فعلي كانديداها طبيعتا بايد تقليل پيدا كند. فارغ از اينكه برخي از اين افراد يا به نفع يكديگر كنار مي‌كشند - چون مي‌بينند در نظر‌سنجي‌ها رتبه بالايي ندارند- يا برخي از آنها هر‌چقدر هم تلاش بكنند راي‌آور نيستند.

جریان انحراف پس از ردصلاحیت مشایی از هاشمی حمایت می‌کند!

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو، این انتخابات را «دو‌قطبی» خواند و تأکید کرد که یک قطب این انتخابات اصولگرایان و قطب دیگر آن انحراف و فتنه به صورت مشترک هستند.

وی از هاشمی رفسنجانی به عنوان «وسیله تجمیع دو جریان فتنه و انحراف» یاد کرد و افزود: فتنه و انحراف در ظاهر اینگونه تبلیغ می‌کنند که انتخابات دو قطبی بین دولت و اصلاحات با محوریت هاشمی است‌ ولی در واقع خلاف این است و آنها می‌خواهند اینطور القاء کنند که هاشمی و احمدی‌نژاد همان چالش سال 84 را دارند و به این وسیله قصد دارند نیروهای خودشان را به صحنه بکشند ولی با توجه به اینکه از جریان انحرافی کسی در صحنه نمی‌ماند و مشايی تایید صلاحیت نمی‌شود، جریان طرفدار انحراف به سراغ نظام اسلامی و انقلاب و اصولگرایان نخواهد آمد و به سمت هاشمی سوق داده می‌شود.

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه سبد رأی هاشمی رفسنجانی و رحیم‌مشایی را «یکسان» دانست و در عین حال تصریح کرد که سبد آرای این دو تفاوت بسیار کمی دارد اما با خروج مشایی از صحنه انتخابات، فتنه و انحراف با هم تجمیع می‌شوند چراکه تناسب و سنخیت آنها بیش از سایر گروه‌هاست. ذوالنور با اشاره به اظهارات هاشمی رفسنجانی که دولت خود را بهترین دولت می‌داند، خاطرنشان کرد: هیچ بقالی نمی‌گوید ماست من ترش است، جوجه‌تیغی نیز بچه‌ خودش را نرم و لطیف می‌داند.



رفسنجاني برنامه ما را برای تحريم انتخابات به هم زد

يكي از رسانه‌هاي مجازي وابسته به اصولگرايان خبر داد صداي آمريكا گفته است آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با ثبت نام براي شركت در رقابت انتخابات رياست جمهوري برنامه ما كه مي‌خواستيم اين انتخابات را تحريم كنيم تا بي‌رونق شود را به هم زد. اين راديو افزود: "ما الآن بايد درباره تحريم انتخابات صحبت مي‌كرديم ولي آمدن آقاي هاشمي رفسنجاني بساط تحريم ما را بي‌اثر كرد.

" ثبت نام آيت‌الله هاشمي رفسنجاني شور و شوق فراواني در اقشار مختلف مردم براي حضور در پاي صندوق‌هاي رأي ايجاد كرده بطوري كه صاحب نظران معتقدند حضور آقاي هاشمي به شكل گيري حماسه سياسي مورد نظر رهبر معظم انقلاب كمك شاياني خواهد كرد.

 تأييد 8 داوطلب رياست جمهوري

صبح ديروز بعضي رسانه‌هاي مجازي و خبرگزاري‌ها از تأييد 8 داوطلب رياست جمهوري توسط شوراي نگهبان خبر دادند و در اين زمينه كه تصميم اين شورا درباره بقيه افراد چه خواهد شد گمانه زني‌هائي كردند. ولي بعد از ظهر ديروز، سخنگوي شوراي نگهبان اعلام كرد هيچيك از اطلاعات منتشر شده رسمي نيست و نتيجه بررسي‌ها را اين شورا در موعد مقرر به وزارت كشور اعلام خواهد كرد.


ثبت ملي و بازسازي محل تولد سركرده بهائيت، موجب تعجب ناظران شده است. از جمله خانه‌هاي تاريخي ثبت شده در تهران خانه "ميرزا بزرگ نوري" است كه منزل پدري و محل تولد ميرزا حسينعلي نوري سركرده فرقه "بهائيت" است. اين خانه كه در حوالي پامنار است در تاريخ 28 آذر سال 1385 به ثبت ملي اداره كل ميراث فرهنگي استان تهران رسيده است.

صاحب اصلی خانه "ميرزا بزرگ نوري"کیست؟

به گزارش خبرگزاري فارس، صاحب فعلي خانه "ميرزا بزرگ نوري" درباره اين خانه مي‌گويد: قبل از خريد اين خانه، مالك اصلي آن سازمان تبليغات اسلامي بوده و من اين خانه را در سال 84 با هزينه شخصي خودم خريداري كرده و براي اينكه از تخريب آن پس از من جلوگيري شود، به ثبت ملي اداره كل ميراث فرهنگي استان تهران رسانده‌ام و اكنون نيز با هزينه شخصي آن را مرمت مي‌كنم. اما سيد كاظم موسوي مدير مسئول ماهنامه "شفافيت" ضمن رد مالكيت سازمان تبليغات اسلامي بر اين خانه، مي‌گويد: سازمان ميراث فرهنگي در دوران تصدي اسفنديار رحيم مشايي اين خانه را خريداري و به ثبت ملي آن اقدام كرده است.

 

پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:ناگفته عجيب ,

|
 
قلعه نویی: شجاعانه بردیم/ اگر روز تعطیل بازی می کردیم ، ایرانی ها ورزشگاه الشباب را پر می کردند

 

 

فوتبال ملی - امیر قلعه نویی می گوید هنوز نباید کار صعود استقلال را تمام شده دانست و نیمه مهم بازی دو تیم که در تهران است ، باقی مانده.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ امیر قلعه نویی بعد از پیروزی شیرین استقلال در بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا گفت:« خدا را شکر که این بازی را بردیم. بازی سختی بود و خوشحالم که با گل‌های زیادی موفق به پیروزی شدیم. از همه هواداران‌مان در این دیدار متشکرم. همچنین از مهمان‌نوازی تیم الشباب تشکر می‌کنم. ما می‌دانستیم آن‌ها تیم حرفه‌ای هستند و همان طور که دیدید از تک موقعیت‌شان در نیمه اول استفاده کردند و یک گل زدند و نیمه نخست را با پیروزی پشت سر گذاشتند. اما در نیمه دوم ما سرعت دادیم و بازی را بردیم. بازی شجاعانه‌ای از خود به نمایش گذاشتیم. بعد از لطف خدا و اهل بیت شجاعت عامل اصلی پیروزی ما بود. الشباب در بازی‌های گذشته‌اش کم گل خورده بود اما ما امروز 4 گل به این تیم زدیم اما این دیدار فقط یک نیمه بود نیمه بعدی که مهم‌تر است در تهران برگزار می‌شود.»
او در پاسخ به این سوال که با توجه به حضور هواداران استقلالی زیاد در ورزشگاه دوبی به نظر می‌رسید استقلال در ورزشگاه خانگی بازی می‌کند گفت:« من ابتدا هم از تماشاگران‌مان تشکر کردم. در ایران اصطلاحی وجود دارد که به آن‌ها گفته می‌شود یار دوازدهم. من مطمئنم اگر بازی در یک روز تعطیل بود همه استادیوم را ایرانی‌ها تشکیل می‌دادند اما یک گلگی هم از تیم الشباب دارم. کیفیت چمن ورزشگاه این تیم در مقایسه با سایر تیم‌های عربی کمی پایین بود.»
سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه تیمش در زمان بدی گل خورد، آیا انتظار داشت تیمش در نیمه دوم به یک باره بازی را برگرداند ، گفت:« با شما موافقم. ما زمان بدی گل خوردیم و امکان داشت تمرکزمان به هم بخورد در رختکن هم به بازیکنان دو چیز را گفتم اول اینکه گل نخورند و دوم این که وقتی مطمئن شدند به گلزنی فکر کنند

پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:برد استقلال,

|
 
کروش همان دهداری است و باز ما گلوله برفی در دست داریم

 

 

فوتبال ملی - فرهاد عشوندی

سرمربی در جمع خبرنگاران نشست. حرف هایش را با تشکر از همه آغاز کرد. از اتحاد گفت. گفت آمده درباره تیم ملی حرف بزند. درباره آینده حساس پیش رو . قرار این بود که بگوید چه در چنته تیم است برای رسیدن به جام جهانی. اما همه حاضرین در نشست فقط آمده بودند از آنهایی بپرسند که نیستند. از بزرگانی که توانایی شان غیر قابل کتمان است اما خودشان خواستند که نباشند. آنها که در روز های بودنشان هم تیم فقط 7 امتیاز گرفته . تیمی که با اندوخته های روزگار بودن رفتگان هم در شیش و بش رفتن یا نرفتن به جام جهانی است. مربی ،مربی سختگیری است. اصولی دارد. پای شان ایستاده. می گوید با آنهایی کار می کند که از منیت شان می گذرند و می خواهند در قالب تیم باشند. مربی کسی است که تا همین دو سال پیش اگر یکی از همین«بزرگواران» منتقدش اگر در «long shot » هم عکسش را داشتند ، با افتخار تا سال ها از آن سندی می ساختند برای علم گرایی شان اما حالا ..

او همین جاست میان ما و درست یا غلط تیمش خیلی نتیجه نگرفته. البته نه فقط او که کل فوتبال مان در این منجلاب بی ثباتی و ناپاکی هیچ موفقیتی نداشته ولی از همه این جمع فقط او ست که «اخ» شده.

وقت موعظه این ها را کنار هم ردیف می کنیم: بازیکن سالاری ریشه فوتبال مان را پوسانده . پول بی حساب و کتاب زده زیر فوتبالیست های مان و استعدادهای شان را کشته. باید کسی را بیاوریم که افسار این فوتبال لجام گسیخته را بکشد. کسی که باج ندهدو ... » وقتی کسی می خواهد بایستد خودمان پوست موز اول را زیر پایش می اندازیم.

خوب یا بد اما او سرمربی است. او که یکتنه ایستاده و کوتاه نمی آید از اصولش. «ما به ازای کاری »که کروش امروز برای مان می کند همانی است که روزگاری دهداری با جمعی از همین حضرات منتقد کرده بود. «دهداری» که همین ها امروز «معلم اخلاق» می خوانندش . هم او که به روزش چون گفت پیراهن تیم ملی ارزش دارد ، هدف « گلوله برفی» هدفش قرار دادیم. تکفیرش کردیم و نامسلمانش خواندیم و سنگ بنای بازیکن سالاری را بر مزارش خشت کردیم.

رحمتی ، کریمی و عقیلی ؛ هر سه از بزرگان فوتبال ایران هستند. هر سه با اخلاقند و زحمت شان غیر قابل کتمان برای همه فوتبال مان. اما وقتی به اختیارتصمیم گرفتند در تیم ملی نباشند باید این خواست به جای سرمربی تیم را هم بپذیرند که آمدن شان به شکلی باشد که او تعیین می کند.

تیم ملی نیاز به آرامش دارد ، نیاز به نظم. نیاز به همدلی. پیراهنش مقدس است. پیراهنی که هویتش را از یک ملت می گیرد، آنها که برای تیم فوتبال شان نگرانند . همان قدر نگران که برای انتخاب رئیس جمهور کشورشان حساسیت دارند . 4 سال قبل در همین روزها بود که تیم ملی جام جهانی را از دست داد و 4 سال درجا زدیم . این ته مانده فوتبال مان است. فوتبالی که هیچ محصولی قابل عرضه ای در این سال ها نداشته . این یک تلاش است ، تلاش برای بازگشت به جایگاهی که روزگاری شایسته اش بودیم و هنوز در رویاهای مان خوابش را می بینیم. پس قبل از اینکه مهری بخورد بر اثبات دسته دویی بودن مان بیاییم در کنار هم باشیم. بیایید پای اخلاقیات بایستیم. باورمان این باشد که قدر« پیراهن ملی» را بدانیم.

گفتن « ببخشید» به عشق جمعیتی بیش از 75 میلیون نفری نباید برای هیچ یک از آنهایی که عشق شان موفقیت تیم ملی است سخت باشد. اگر قرار نیست این اتفاق بیفتد پس چه بهتر که بی آنها ببازیم . ما که همین حالا هم با داشتن همه ستارگان مان فقط 7 امتیاز گرفتیم اگر قرار است قدر پیراهن ملی مان را باز تقلیل بدهیم چه بهتر است که قید جهانی شدن را بزنیم

پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:کروش,

|
 
موشک ایرانی رسما سفیر فوتبال آسیا شد

 

 

فوتبال ملی - کاپیتان سابق فوتبال ایران حالا سفیر فوتبال پایه در آسیا است.

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛مهدی مهدوی کیا که در مالزی حضور دارد امشب در مراسمی رسما به عنوان سفیر فوتبال پایه آسیا معرفی شد.کیا که در غم از دست دادن همسر برادرش به سوگ نشسته است با اصرار خانواده در این مراسم شرکت کرد و از این پس در فوتبال پایه نقش تاثیر گذاری را در آسیا خواهد داشت.سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا از مهدی مهدوی کیا به عنوان افسانه فوتبال ایران نام برده است.در این مراسم همچنین خانم بای لیلی هم در کنار مهدوی کیا دبه عنوان یگر سفیر فوتبال آسیا معرفی شد.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا از خانم لیلی به عنوان افتخار چینی ها نام برده است.

پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:موشک ایرانی,

|
 


به وبلاگ من خوش آمدید
goookkpptm@gmail.com

 

محمد
minasazesh

 


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مقاله خبر وتبلیغات درامد زایی و آدرس accant1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





تبادل لینک اتوماتیک
jتبلیغات
ردیاب جی پی اس ماشین
ارم زوتی z300
جلو پنجره زوتی

 

 

زندگی دردناک و عجیب سرسخت ترین زنان دنیا
ریش سیبلهای استثنایی
دوست واقعی
عجیب‌ترین وسایل شکنجه در قرون وسطی
منتظر ارزانی خودرو نباشید
دوست دارید فرزندتان قد بلند باشد
تصاویر خلاقانه ازاین کودک
تصاویر دختری که برای خودش مراسم ختم گرفت
تظاهرات زنان در نیجریه: شوهر می خواهیم
قدیمی‌ترین صورت دنیا
پرچم های خوردنی 17 کشور
جریمه 53میلیونی برای دیر برگرداندن کتابی به کتابخانه
حراج با ارزش ترین الماس صورتی جهان به قیمت 180 میلیارد تومان
مشهورترین مانکن کودک جهان
آگهی استخدام ساعت ساز برای تنظیم 1000 ساعت ملکه بریتانیا
سخنان روحانی در فرودگاه جان اف کندی
افشای پشت پرده دعوای دایی و قهرمانی
آرایشگاه در قاره آفریقا فقط آرایشگاه نیست!
علاقه بیش از حد به ماشین
تصاویردختربچه ای که با دو دندان بدنیا امد
مسابقه « دختر شایسته جهان اسلام» با حضور نماینده ای از ایران!
تونل عشاق
پديده چند همسري در آمريكا
بزرگترین سایت همسریابی دنیا در دستان یک زن
با هفت خواهر زیبا و عجیب آشنا شوید
معمای زن زندانی در اینترنت!
کشف قدیمترین نامه
بان‌کی‌مون از توافقات کری و لاوروف در زمینه سلاح‌های شیمیایی سوریه استقبال کرد
مکانهای عجیب برای زندگی
کانادا فهرست اموال دولت ایران را منتشر کرد
دردسرهای تغییر جنسیت برای یک زوج جوان +عکس
دردسرهای تغییر جنسیت برای یک زوج جوان +عکس
دختر شایسته
پارک زیر اب
روستایی که پس از پنج سال بازگشت!
دلیل بسیار جالب زنان افغانی برای مدل راه رفتنشان
نامه بسیار جالب دختری به همسرش آینده اش
اقدام جالب یک زن ورزشکار برای خرید خانه ای لوکس!
عکس های دیدنی از اوباش ترین زن در تهران
ازدواج یک غول با کوتاه ترین زن دنیا
نامردی
فرق مامان وبابا
کمبود محبت
تفاوت امتحان دادن دخترها وپسرها
سنگ قبرهایی که شاید ندیده باشید+تصاویر
3 تحول مهم در پرونده تحریم های ایران در یک روز + اسناد
حذف‌ شعر‌ جنجالی‌ از کتاب ابتدایی
راز بقای اسد و دلیل آمریکا برای "حمله جمع و جور"
نتایج کنکور دکتری دانشگاه آزاد اعلام شد
محمدرضا شجریان: شرایط مناسب باشد، کنسرت هم می‌دهم

 

 

RSS 2.0

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





Alternative content